LINHAI MÖNKIJÄT ???

HaiLin

En halua mitään puolesta/vastaan kamppailua,mutta kertokaapa rehellinen mielipiteenne Linhai mönkijöistä?
Olen harkinnut tuon 4990€ tarjouksessa olevan,lumipaketilla varustetun 300 kuutioisen Linhain ostoa.
Onko kenelläkään kyseistä mallia ja miten on toiminut?
Riittääkö voima vaativiin lumitöihin?
Missä maassa nuo Linhait muuten tehdään? (Kiina?)

Olisiko sittenkin parempi vaihtoehto ostaa 1000€ kalliimpi Polaris Hawk,tai 2000€ kalliimpi 350 kuutioinen Honda?

Kokemuksia kiitos!!!

67

58466

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miika-79-

      itse olin parikuukautta sitten samasa tilanteessa. linhai on halpa kiinalainen ja josta olen lukennut paljon hyviä mutta myös paljon huonoja puolia. olen luonteeltani sellainen rämäpää että ehjänä ei kestä mikään yli kuukautta, siksi linhai jäi. Honda ja Polaris ovat sentään merkkivehkeitä ja tehty monia vuosia josta lapsenviat saatu pois. polaris on 100% neliveto ja honda 75% nelikko. Hondassa vaihteet, polariksessa variaattori. vaikka variaattorit ovat kehittyneet kovasti ja kestävät jotenkin se sai sanomaan polarikselle ei. siksi valitsin hondan trx350 fm joka jäi maksamaan uutena alle 6000 ja tilasin itse lumilevyn, jossakin näin nyt ilmoituksen että uudet lumilevyt 350€. ja sainhan minä hondaan viellä 4. vuoden takuun. kyllä on kiva hondaa lennättää mutta lunta en oo viellä saanu..

      • Anonyymi

        Huonoa on se että kytkin ei kestä ja on kallis korjata, ennemmin ostaisin vaikka Polaris mönkijän.


    • Catman

      Joo meikä mietti kas noita lunuhaita mutta Artic Cat 400 auto tuli talvipaketilla hankittua,sain sopivasti.Hommasin vielä siihen puukärryt ne tuli seiltä Elämyscentteristä (kinuski)mutta oli tukevat .Nyt vaan odetellaan lunta ja jotta pääsis puun ajoon.

      • Anonyymi

        Hienoa!


    • nyt hyvä

      mies www.sammysatv.com/keskustelu kun vielä omin jaloin pääset.

    • vaan

      Itse olin samassa tilanteessa viime keväänä ja päädyin kuitenkin kiinalaiseen. Peli toiminut hyvin, ainakin nämä muutama sata kilsaa! Tää neliveto työntää kyllä lumet todella hyvin! Hondaa ja Yamahaa saa nyt jo kohtuu hintaan ja varusteet kaupan päälle, että kannattaa harkita.. Itellä oli ennen linhaita polariksen nelikko, mut oli aika paljon vikoja, ni aattelin vaihtaa kiinalaiseen, enkä oo katunut. Linhaihin pitää ostaa vaan tehoputki, ni saadaan todelliset tehot irti!

      • se hienoo,

        että on jo muutama sata kilsaa toiminut. Onneksi olkoon hyvästä hankinnasta.


      • Linhai 300cc
        se hienoo, kirjoitti:

        että on jo muutama sata kilsaa toiminut. Onneksi olkoon hyvästä hankinnasta.

        Ei kannata konetta jos ei ole esittää mitään muita perusteita kuin "kinukit" ei kestä. Itellä ollut todella kovassa käytössä ja muuta ei ole hajonnut kuin katteet. Kone on tippunut jäihinkin ja laatikon öljyn vaihdolla selvitty. Linhaita ei voi verrata halpamalleihin, konetta on tehty 50 v.


      • Anonyymi
        se hienoo, kirjoitti:

        että on jo muutama sata kilsaa toiminut. Onneksi olkoon hyvästä hankinnasta.

        Mitä kilsaa?


      • Anonyymi

        Polaris on varmaan kestävämpi valinta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polaris on varmaan kestävämpi valinta?

        Ilmanmuuta hanki Polaris, ne on kestäviä. Linhaissa kytkin hajoaa ja on kallista korjata.


      • Anonyymi
        Linhai 300cc kirjoitti:

        Ei kannata konetta jos ei ole esittää mitään muita perusteita kuin "kinukit" ei kestä. Itellä ollut todella kovassa käytössä ja muuta ei ole hajonnut kuin katteet. Kone on tippunut jäihinkin ja laatikon öljyn vaihdolla selvitty. Linhaita ei voi verrata halpamalleihin, konetta on tehty 50 v.

        Olkoon vaikka tehty 100vuotta, ei noi kiiinalaiset kestä Suomen talviolosuhteissa.


    • LIN 300

      350KM JA ÖLJYT KONEESTA PIHALLE.KÖYHÄN EI PITÄIS OSTAA HALPAA.

      • jaahas.

        Linhaissa on kai Yamahan kehittämä skootterin moottori???

        Kuulemma polariskin tehdään kiinassa!

        Selviskö miksi öljyt lensi !


      • voi voi

        menit sitten avaamaan öljynvaihto propun


      • Anonyymi
        jaahas. kirjoitti:

        Linhaissa on kai Yamahan kehittämä skootterin moottori???

        Kuulemma polariskin tehdään kiinassa!

        Selviskö miksi öljyt lensi !

        Polarikset valmistetaan jenkeissä.

        Itsellä ollut polaris ja toiminut ilman vikoja jo 400h ja ehtinyt ajaa päälle 15000km. Kyllä toimii edelleenkin hyvin, variaattori hihnakin suositellaan vaihtaa 500h välein, niin ei pitäisi olla mitään ongelmia.

        itse olen ollut tyytyväinen polarikseen, hieman ehkä riipivä hinta, mutta laadusta pitää maksaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polarikset valmistetaan jenkeissä.

        Itsellä ollut polaris ja toiminut ilman vikoja jo 400h ja ehtinyt ajaa päälle 15000km. Kyllä toimii edelleenkin hyvin, variaattori hihnakin suositellaan vaihtaa 500h välein, niin ei pitäisi olla mitään ongelmia.

        itse olen ollut tyytyväinen polarikseen, hieman ehkä riipivä hinta, mutta laadusta pitää maksaa

        Kannattais tarkistaa toi jenkki juttu ainakin 570 traktori,en sitten tiedä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polarikset valmistetaan jenkeissä.

        Itsellä ollut polaris ja toiminut ilman vikoja jo 400h ja ehtinyt ajaa päälle 15000km. Kyllä toimii edelleenkin hyvin, variaattori hihnakin suositellaan vaihtaa 500h välein, niin ei pitäisi olla mitään ongelmia.

        itse olen ollut tyytyväinen polarikseen, hieman ehkä riipivä hinta, mutta laadusta pitää maksaa

        Hyvin oot ajellut... 15000km ja 400h,eli keskinopeus 37,5km/h...🤔
        Pitäiskö edes vähän miettiä/laskea ennen kuin värittää tarinoita. 🤪😎


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polarikset valmistetaan jenkeissä.

        Itsellä ollut polaris ja toiminut ilman vikoja jo 400h ja ehtinyt ajaa päälle 15000km. Kyllä toimii edelleenkin hyvin, variaattori hihnakin suositellaan vaihtaa 500h välein, niin ei pitäisi olla mitään ongelmia.

        itse olen ollut tyytyväinen polarikseen, hieman ehkä riipivä hinta, mutta laadusta pitää maksaa

        Polaris on hyvä valinta!


      • Anonyymi

        Juu ei, kuinka voi öljyt lentää pihalle kun vain 300km ajettu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polarikset valmistetaan jenkeissä.

        Itsellä ollut polaris ja toiminut ilman vikoja jo 400h ja ehtinyt ajaa päälle 15000km. Kyllä toimii edelleenkin hyvin, variaattori hihnakin suositellaan vaihtaa 500h välein, niin ei pitäisi olla mitään ongelmia.

        itse olen ollut tyytyväinen polarikseen, hieman ehkä riipivä hinta, mutta laadusta pitää maksaa

        Hienoa, teit hyvän valinnan, Polaris kestää, kun Linhai ei edes käynnisty.


    • Nimetön

      mullakin linhain hankinta mielessä..paljon on montaa mieltä ihmisillä laitteesta..minulla ei tule kysymukseen sijoittaa mönkkäriin kohtuuttomia hintoja:)halvempikin ajaa samat ajot ja jää rahaa vielä mahdollisiin varaosiin/lisävarusteisiin..käyttäjä ratkaisee sen pitkälle,että kestääkö vai ei:)omaa ajattelemattomuutta uittaa missään jorpakossa kahvoja myeten,tai otatella joka kolossa..itse harkitsen kovasti linhain hankintaa..monet kilpailijat on ylihinnoteltuja!!

      • mopoja moneen lähtöön

        linhai 300 4x4 maddy puolitoista vuotta vanha 8700 km ajettu
        ongelmat nelivedon kytkentämoottori
        ja tällähetkellä variaattorin lautanen irti (kulunut)


    • Linhai 4x4 260

      Tervehdys !

      Ostin keväällä Linhai 260 4x4. Yksi liitin teki tepposen ja kone ei käynnistynyt, sen sai itse korjattua nippusiteellä. Nelivetoa ohjaava poksi hajosi, vein mänkijän Epsooseen huoltoon ja kaveri vaihtoi osan heti ! Oli nopea huolto, hyvä ja asiallinen palvelu.

    • keksu

      Omistan kans Linkun 300 2X4 ollut parivuotta mulla vm. 2007. Viime kesänä oli tosi kovilla polttopuiden ajossa. Muuta vikaa ei ole ilmennyt kuin startin sulake paloi, ja omaa tyhmyyttäni poltin variaattorin kytkimen kun kärry jäi jumiin ja vedätin väkisin liian kauan, et käry kävi. Osat maksoi 120 € vaihdoin ite, ja sit menoks. Olen ollu tyytyväinen.

    • ei voi olla häjy

      kestää pässinpäilläki niin varmasti normaali käytön

    • Top TOM

      Minulla on top tom 300 neliveto joku luuli että on linhain kopio
      onko kellään tarkempaa tietoa on kyllä riski lumet lähtee

    • 300/400

      ite kans miettiny linhai 300 tai 400
      400 satasessa yamahan tekemä kone ja polarisin laatikko. onko parempi kun 300 nen

    • linha1

      Harkitse kahdesti, Minulla on Linhai Ongelmia on

    • lainhait

      vai niin

    • Gangsta Eukist

      kaverin kaa ostamas molemmil tota linhai 400 irs t3 traktori mönkijä näyttäis aika hyvält kannatan linhait vaik ei oo laadukkaana tunnettukkaa

    • lisää linhai

      mulla 2007 300 4x4 eikä vikoja
      puut vedetään kokonaisina ja aurataan lumet 1km matka

      hyvin toimii

      ajettu 25000 km nyt

      yksi kytkin vaihdettu ja termari

    • lin1

      300 vai 400? Onko noitten tehoissa hirveesti eroa?
      Jos tohon 300:seen wileycon putkisto ja isompi suutin? Ja jotain muuta?

    • LINKKU300
    • aipe

      400 /4x4 vuosimalli 2016 ajettu 45kilsaa ja 25h huollettu merkkikorjaamolla hyvin menee nopeusmittari ei toimi,pakkianuri on jouduttu irotta ja tää neliveto ei toimi .harrstaa näillä sitten jotain,ei onnistu.

    • xcvbxcvb

      Mulla on sama Linhai 2016 400/ 4x4 500 kilsaa ajettu vasta, mutta ei ole yhtäkään vikaa ollut vielä. Poistin rajoittimet ja säädin että kulkee 60-70kmh. Tämä siis on traktori.

    • Monkijärisusavotalle

      Uusi 500 traktorimönkijä Linhai pian hankinnassa.Kaveri joka on rypenyt kurassa ja soissa safareilla ajaa kiinalaisella ja suositteli jos ostat uuden niin ei kannata niitä 300 sia eikä 400 sia harkita kun ne on samalla tekniikalla tehty iät ja ajat,mutta uusi 500 nen pitäisi jo olla nykyaikaista tekoa erillisjousitus ym parannuksia .Ja voima riittää rankempiinkin töihin verrattuna pienempiin Linhaihin. 5290€ toimituskuluineen ja melko hyvä takuu mukaan .

    • Anonyymi

      Itellä on Linhain 500 T3B. Sillä on ajettu ainakin 3400 km ja vielä toimii niinkuin pitäisikin.

      • Anonyymi

        minula on samalainen linhai 500 t3b ajettu 3800 on vikoja tämä pahin variatori etumainen teva ei kestä kuin tuhat kilsa ja kaasutin ongelma vetmuroksen tevaa ynää muta.


    • Anonyymi

      Täysin paskoja vehkeitä nämä Linhai!!!

    • Anonyymi

      Me ostettiin linhai 500 eps uutena ja kun sillä oli rauhallisesti pintakaasulla ajeltu 6km, ajettiin se yöksi lämpimään talliin ja seuraavana päivänä ei mikään sähköjuttu toiminut, ainoastaan pitkät valot ja vinssi. Kun kääntää avaimesta, näyttö ei mene päälle eikä käynnistysnapista tapahdu mitään. Ei edes hätävilkut toimi!!! Takuuseen menee onneksi... Etsittiin vikaa itse mutta ei ole mikään yksinkertainen vika

    • Anonyymi

      Ihan paskoja mönkijöitä joissa on niin paljon vikoja

    • Anonyymi

      Meilläkin on ollut ongelmia linhai 500 kanssa myös. Ei lähde käyntiin ollenkaan johtuen sähköistä. Vittu olisi pitänyt arvata että halvalla ei hyvää saa. Älkää antako edullisen hinnan hämätä. Katteitten alta paljastuu pelkkää paskaa.

    • Anonyymi

      Mulla on 260 takapotku Linhai vuosimallia 2005 uudesta asti. Ajettu nyt vasta noin 5000 km. Yli 10 cm lumessa menee vain piikkiketjujen kanssa. Ajettu maastosta
      puita ketjujen kanssa. Oli kovassa rääkissä. Suojakumit ei tahdo kestää. (silläköhän
      kiinalaisia on paljon) pakoputki uusittu, jarrujen pääsylinteri uusittu. Ohjauksessa vähän välystä. Kohtalaisen hyvä kiinalaiseksi. Pojat ei ole paljon sitä rääkänneet.
      Rekisteröity liikennekäyttöön.

    • Anonyymi

      Halpa Kiinan paska jos ei oo varaa polleen menkää töihi

      • Anonyymi

        Vitun apari


    • Anonyymi

      Linhai on yhtä paska kuin polaris

    • Anonyymi

      Artic Cat, ja homma skulaa !!

      • Anonyymi

        Neliveto Zetor niin ei ole lumesta haittaa.Ensin auralla karheelle ja linko heittää lumet lepikkoon.Harkitsin ensin mönkijää samalla hinnalla sain ton Zetorin.Lämmin hytti ei tarvitse palella niinkuin mönkijässä.Hyvin pelannut jo 7 vuotta saa kesällä puutkin hyvin metsästä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Neliveto Zetor niin ei ole lumesta haittaa.Ensin auralla karheelle ja linko heittää lumet lepikkoon.Harkitsin ensin mönkijää samalla hinnalla sain ton Zetorin.Lämmin hytti ei tarvitse palella niinkuin mönkijässä.Hyvin pelannut jo 7 vuotta saa kesällä puutkin hyvin metsästä

        Traktorilla ei vaan pääse joka paikkaan metsässäkään, välillä pitää raivata uraa eli kaataa puita edestä,että mahtuu. Tai jos sattuu pehmeämpi kohta yllättäen eteen, siinä saa sitten soitella naapurin isännät läpi kuka ehtisi tulemaan apuun kun se zetori on akseleita myöten kiinni. Sama lumien työntämisessä, omakotitalon pihallakin on niitä ahtaampia välejä mihin ei traktori mahdu taikka jos ei vaan halua niin leveää polkua aurata, mitä traktorin perälevy tekee. Muuten traktori on kyllä passelimpi, syö polttoöljyä eikä tarvitse murehtia ellei joka vuosi ole vaihtamassa öljyjä.


    • Anonyymi

      Kuinkas usein Linhaita täytyy käyttää huolloissa takuuaikana? CFMotolle löytyy netistä helposti huolto-ohjelma, joka myös harkinnassa.

    • Anonyymi

      Hei minulla on ollut Linhai 400 4x4 puoli vuotta.vanha omistaja oli itse tehnyt remonttia mitkä ei kestänyt sähköt olivat perseellään ja kävin vaihattamassa korjaamolla nyt on taas ongelmia.Vaihde pomppii vapaalle kun jarruttaa.en tiedä mikä on enkö syytä ole löytänyt.osaisiko joku auttaa jos on kokemusta.sisäinen akkulaturikin rikki eikä lataa ajossa vaan joutuu itse ladata akkulaturilla kotona vaikka akku vaihdettukin.etsin apua
      Jos jollain olisi kokemusta

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Oli 260 4wd 10v kovalla käytöllä "ilman huoltoja". Jarruputket meni uutena risukossa, tilalle letkut. Tulppia piti välillä vaihtaa entisen välillä, kun kasteli käynnistäessä.

    • Anonyymi

      Linhai 500 -07 ostettu, metsähommissa ja puiden istutuksissa ollut. Talvella lunta työnnetty. 2 kertaa huollossa käynnyt. Eipähän tuossa ole mitään vikaa vielä ollut.

    • Anonyymi

      Itsellä ei aiempaa historiaa mönkkärien parista, harkinnassa ensimmäinen ja Linhai 500 Promax malli tarkemmin ottaen. On tullut yksi jos toinenkin hetki vietettyä netissä googletellen, ja lopputulema on että minkä merkkisen mönkijän tahansa saa rikki ja jokaisesta löytyy omat tyyppivikansa. Oli sitten Honda, Yamaha, Polaris, Can-Am tai Linhai, Keeway, Trapper, Arctic Cat ja mitä kaikkia niitä on. Ja mitä Youtubessa katsoo videoita, niin pääosin ajetaan sellaisissa maastoissa ja sellaisilla nopeuksilla/kierrosluvuilla ettei ihmekään jos moottorista tai alustasta hajoilee osia. Tai tulee sähköjen kanssa ongelmia. Harvemmin vaan taidetaan tuoda ongelmista valitellessa miten kovalle rääkille vehkeet on laitettu.

    • Anonyymi

      Osta ennemmin Polaris, Linhai ei kestä, kytkin menee helposti lumitöissä, paisuntasäiliökin halkesi Linhaissa ”itsestään”. Heikkoa tekoa! tulee vain kalliit kytkin ym remontit Linhaihin.

    • Anonyymi

      Kokemusta Linhai mönkijästä, tehty vain pienimuotoista aurausta, ajettu reilu 500km ja heti kytkin paskana!

    • Anonyymi

      Älä osta Linhaita, osta ennemmin vaikka Polaris tai Honda, Linhai on surkein kiinalaiskeksintö minkä tiedän. Ei kestä Suomen talviolosuhteissa.

    • Anonyymi

      Älä osta Linhai mönkijää, paljon tekniikkamurheita, variaattori huono, kytkin ei kestä, ei käynnisty, ei ole suunniteltu Suomen talveen!!

    • Anonyymi

      Osta Polaris, se kestää!

    • Anonyymi

      Perheessäni Linhai 750L/-18, kilometrejä reilut 5 tuhatta. Huollettu! Nyt jotain ratkesi/rikkoontui voimansiirrosta 12/-23, kun puskin lumilevyllä mökkitietä (n.100 m) ja pihaa auki. Ei kestä "kinuskit" oikeaa työtä ja tekemistä. En ole vielä päässyt vaurioita tutkimaan, mikä mättää!

    • Anonyymi

      Uusi Linhai 565 on pätevä kone.
      Ohjaustehostin on mukava käytössä.
      Mahtuu 2 hyvin penkkiin istumaan.

    • Anonyymi

      ostin v2016 400 linhain pientä puunajoa ja lumitöitä varten.Ottaen huomioon hinnan
      se palvellut vähäisiä ajojani tyydyttävästi.akku oli potaska heti alussa (1kenno pimeenä) tämä aiheutti sen että kojahti startti solkku ,vikaa hakiessa uusin ohessa
      virtalukonkin kun oireili hieman,akussa ei riitä potku vinssaamiseen jos joutuu käyttää
      paljon,laitoin sitte toisen akun rinnalle takaboxiin.Ja vielä kojahti vinssistä rele ,ei toiminu ku yhteen suuntaan.osat on ollu halpoja ja itse kun opin käynnistys tekniikan
      niin homma workkinu (kaasarikone) . Joten ikämiehen hyötyajossa workkinu värkki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2696
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1796
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe