Motonet

???

Kertokaas millainen on Motonet työpaikkana? Reilu työnantaja? Onko työntekijöillä henkilökuntaetuja? Jos, niin mitä?

75

18203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiaan on puututtava

      reiluja työnantajia ei ole, ne on riistäjiä kaikki! Ne ostaa ihmisen kokonaan, ne ei osta vain työpanosta!

    • ei muuksi muutu

      -10%

      • Anonyymi

        Henkilökunta ale motonetissa on -15%.😅


    • paskaduuni.fi

      En voi kehua työnantajan, helvetisti rehkit huonolla palkalla, jos naama ei miellytä niin kenkää tulee.
      Työkaverit olivat kyllä ihan ok porukkaa, mutta jos et kuulunut ns. sisäpiiriin, olit seurannassa jajos koeaika niin kenkää.
      Jos haluat pitää terveytesi ja mielenterveytesi kunnossa, älä edes harkitse asiaa, en voi suositella edes pahimmalle vihamiehelle.
      Siellä on tärkein tulos ja pätevä kallis henkilökunta ulos.
      Henkilökunta edut tosiaan -10% .

      • rannkua tulee....

        Oulussa sama meininki...


    • mätänettiiiii

      Vieläkö meininki on samanlaista? Omistaja käsittääkseni vaihtui 2007..
      Olisi vain työhaastattelu tulossa :)

    • rento_meininki

      Justiin sama meininki Seinäjoen motonetissä. Ja sielä kuulemma annettiin kenkää jo ennen kuin liike ehti edes aueta eli kasaus vaiheessa ja monet on saaneet kenkää sen jälkeenkin Ja sielä pääsee vaikka miksi apulais-päälliköksi jos vain jaksaa nuoleskella johtajaa ja suostuu siihen että ei saa olla tavallisten työntekijöiden kanssa tekemisissä vapaa-aikanakaan. Mutta on sieläkin jo ainakin kerran apulais-päällikkö vaihtunut. Eipä ole ihme kun myymälä päällikkö on täysi diktaattori ja hyviä työntekijöitä ei arvosteta paskan vertaa. Samanlainen se on ollut entisessä työpaikassaankin. Tyyli on se että ne naamat jotka ei miellytä niin pihalle ja joku hyvä ystävä tilalle tai sitten joku herranpelkoon sairastunut hiirulainen jolla ei ole ollenkaan omia mielipiteitä. Niitäkin sielä on töissä. Taitaa olla kyseisen firman tavaramerkki toi työntekijöiden piinaaminen ja jatkuva vittuilu vaikka mitä tekis niin mikään ei riitä. Niin kauan kuin työntekijän mielenterveys kestää. Itse rouva myymäläpäällikkö ei kyllä osaa kuulemma muuta kuin esittää naurettavia uhkauksia eikä tajua mistään mitään. Taitaa olla vain ison rahankerääjäjohtajan juoksupoikana. Meininki on niin kuin keskitysleirillä.

      • Puskaradio toimii

        Varmast pitää paikkansa. Olen nimittäin kuullut vastaavanlaista juttua moneltakin taholta.
        Nykyään ilmeisesti on samanlaista touhua useammassakin saman yrityksen myymälässä.
        Voihan se tietenkin niinkin olla että ylempi johtoporras ohjeistaa näitä myymäläpäälliköitä miten tulee toimia ja kuinka annetaan työntekijälle potkut.
        Luulisi vain että jossakin vaiheessa liitot puuttuvat tähän toimintaan.


    • paha kello kauas...

      Seinäjoella ei meininki ole muuttunut. aivan kauhea työpaikka. työntekijöiden vaihtuvuus on suuri.

    • järkevän ihmisen....

      Merkittävä työllistäjä ja kuuluu ns. nuorisotakuun piiriin. Uusia työntekijöitä saapuu koko ajan, kun vanhempaa (max.2-5 vuotta) henkilökuntaa poistuu. Henkilöstön vaihtuvuus on huomattavan suurta. Paljon osa-aikaista ja osaamatonta opiskelija työvoimaa.
      Henkilöstöpolitiikka ja yrityskulttuuri 1930 - luvun hengen mukaista.Jatkuvia varoituksia ja irtisanomisia. Esimiehet käskyttämässä ja hengittämässä koko ajan niskaan. Seuraavat valvontakameroilla työntekijöitä. Palkat ja työajat TES.n mukaisia. Muuten ihan hyvä työpaikka.

    • oudoksuja

      Ei ole muuttunut edellisten kirjoittajien ajatuksista mihinkään, vaikka myymälä eri kuin Seinäjoki. Pärstäkertoimen mukaan mennään, tuloksen teolla ei ole mitään vaikutusta menestymiseen. Kunhan seuraat kommunismista tuttuja aatteita niin pärjäät sen aikaa kunnes kamerasta katsovat raaputtaneesi persettä, pitänyt kättä taskussa tai vapaa-ajalla facebookkiin laittaneesi että oli raskas tai hiljainen päivä töissä. Nuo on kaikki heidän mielestään hyviä syitä irtisanomisille. Omasta kokemuksestani on kyllä hetki aikaa, mutta tuskin mikään on muuttunut.

    • sairasta1

      Seinäjoen motonetin toiminta on aivan sairasta!!! Koko ajan kytätään ja hengitetään niskaan. Työkavereiden kanssa jutustelu on ihan täysin kielletty... En suosittelisi työpaikkaa kenellekkää!!

      • Netomot

        Täysin samamoista täällä Iisalmen motonetissä!


      • oklok
        Netomot kirjoitti:

        Täysin samamoista täällä Iisalmen motonetissä!

        Jaa missä..?? Iisalmella ei ole Motonettiä.


    • ProfessoriY

      Tää on seuraleikkiä. Joku kirjoittaa "mitä mieltä olette työnantajasta X?" ja sitten seuraavan tulee kirjoittaa "vältä X:ää kuin ruttoa, siellä ihmistä poljetaan ja kaikki edut viedään pois. kuolet köyhänä ja yksin!! t. siellä 20v työskennellyt"

    • mitä_haluta

      Jos Vaasaan yrität: ruotsinkielisenä saat hyvät hommat, suomenkielisenä joudut kassalle.

    • asioinut100

      Totta ainakin se, että Seinäjoen Motonetin henkilökunta on vaihtunut
      lyhyen ajan sisällä suurelta osin. Useilta poistuneilta/poistetuilta olin tottunut saamaan asiantuntevaa joustavaa palvelua, enemmän nyt tökkii. Missä ovat nuo avainhenkilöt ja mistä syystä saaneet ehkä kenkää tai sairaslomilla ? Rento meininki ja muut kirjoittavat ja antavat ymmärtää, että rouva johtajan persoonassa on sellaista , että porukka sairastuu ja joutuu vaihtoon. Kun/jos, nyt tällaista aiheutettua työntekijäin vaihtamista tapahtuu niin Miten sellaista ei-toivottua käytöstä sallitaan ?! Vuosia Motonetin kokemusta ja kurssitustakin omanneita ulos ja useat "vihreät" tilalle. Näinkö on jo käynyt vai käymässä?.

    • Asiakastässähei

      No menenkö ostamaan sen lämpöpuhaltimen Motonetistä vai jostain muualta?

    • asioinut

      Mene vain ostamaan lämpöpuhaltimesi Motonetistä ja muista pyytää kanta-asiakaskortti jos ei vielä ole.

    • entinenasiakas

      Ainakin sen voi sanoa,että huippuunsa on viety pikkumaisuus ja epäluuloisuus,ainakin Porvoon Motonetissä,kun varaosapisteen tuotetilaus vakuusmaksu kuititkin pakataan hälytinlaatikoihin asiakkaan toimittaessa sen kassalle.Ja kassalla asiakkaan tiedustellessa syytä tähän,saa ympäripyöreitä vastauksia,joissa ei mitään logiikkaa.

      • Se pakataan sen takia hälybokseihin kun asiakkaat tuppaavat unohtaa sen lapun taskuun, tahi jättää jonnekin myymälän hyllyyn ja siten hukata. Kun se on hälyboksissa niin lappu ei unohdu taskuun tai ei huku myymälään niin helposti. Syy on siis aivan looginen.


    • Aivan paska se on työpaikkana. Seinäjoella aivan järkyttävää työntekijöiden kohtelu. Ei minkäänlaista kunnioitusta työntekijöitä kohtaan. Kiristystä, painostamista, uhkailua, aiheettomia varoituksia. Onneksi liitto ja viranomaiset ovat nyt puuttuneet asiaan. Välttäkää ko. yritystä.

      • Moton37

        Oletko itse kyseisessä talossa töissä? Itse jonkin aikaa sitten seinäjoella töissä ollessani en huomannut mitään tavanomaisesta poikkeavaa työpaikassa muihin, edellisiin ja seuraaviin työpaikkoihini nähden.


    • älähaetöihinmotonettiin

      Aivan järkyttävää paskaa olla motonetissä töissä, en enää mene koskaan edes asiakkaaksi! johdon henkilökuntakin puhuu muista paskaa ja juoruaa selän takana, kuten myöskin muutkin työntekijät, sitten vaan esitetään mukavaa "työkaveria".

      • Selkärangattomia_pomoja

        Eiköhän tuo ole normaalia yrityskulttuuria tämän päivän firmoissa leikitään kaveria kasvokkain mutta lähetellään halventavia ja vääristeleviä maileja muille kun omaa pesää putsataan omista virheistä.


    • reett4k

      Itse työskennelleenä en pidä laisinkaan.

    • Motonettiläinen

      Itse tykään olla töissä motonetissä!

    • Keijonen1213131

      Motonet Työnantaja Työpaikka paska paikka välttäkä Helsinki, Vantaa Tampere Turku Joensuu Lohja Lahti Konala Espoo Broman Group

      Kekkonen111123

      22.6.2015 19:59
      "Työpaikkana aivan helvetillinen paikka. En voi suositella kenellekkään. Esimiesten ja myymäläpäälliköiden joka päiväiset johtamistavat ovat uhkailu, pelottelu, valehtelu ja kiristäminen.

      -Työnjohtoa ei kiinnosta mikään muu kuin tulos.

      -Työolot ja työehdot huonontuvat joka vuosi.

      -Varoituksia jaellaan jatkuvasti.

      -Työntekijöitä aletaan savustamaan heti ulos, kun naama ei enään miellytä. Esim. väitetään hulluksi.

      -Työntekijöiden vaihtuvuus erittäin suuri.

      -Huono palkka. Väitetään että voi päästä TESiä paremmalle palkalle, hell no.

      -Jatkuvasti ehdotellaan että jos ei työt kiinnosta niin voit tulla irtisanomaan itsesi.

      -Työnjohto sanoo että Motonetissä ei ole pakko olla töissä heti kun menet valittamaan jostain.

      -Työterveyslääkäri määrää tarpeen tulleen niin pitkään sairaslomaa että löydät uuden työpaikan.

      -Työnjohto harjoittaa syrjintää, esim. jos et vapaaehtoisesti suostu tekemään sunnuntaina töitä niin uhataan laittaa tuplasti lauantai-vuoroja.

      -Myymäläpäälliköillä ja apulaismyymäläpäälliköillä tulospohjainen palkka, joten heitä ei kiinnosta työntekijöiden hyvinvointi tai viihtyvyys ollenkaan. Miettävät vain kuinka tehdä parempaa tulosta jotta he saavat enemmän palkkaa.

      -Työntekijöitä syytetään perättömästi kertomatta mistä heitä syytetään.

      -Esimiehet puhuvat paskaa työntekijöistä uusille päälliköille.

      JOS HALUAT SÄILYTTÄÄ TERVEYTESI JA MIELENTERVEYTESI NIIN ÄLÄ TULE TÖIHIN MOTONETTIIN."

      "Justiin sama meininki Seinäjoen motonetissä. Ja sielä kuulemma annettiin kenkää jo ennen kuin liike ehti edes aueta eli kasaus vaiheessa ja monet on saaneet kenkää sen jälkeenkin Ja sielä pääsee vaikka miksi apulais-päälliköksi jos vain jaksaa nuoleskella johtajaa ja suostuu siihen että ei saa olla tavallisten työntekijöiden kanssa tekemisissä vapaa-aikanakaan. Mutta on sieläkin jo ainakin kerran apulais-päällikkö vaihtunut. Eipä ole ihme kun myymälä päällikkö on täysi diktaattori ja hyviä työntekijöitä ei arvosteta paskan vertaa. Samanlainen se on ollut entisessä työpaikassaankin. Tyyli on se että ne naamat jotka ei miellytä niin pihalle ja joku hyvä ystävä tilalle tai sitten joku herranpelkoon sairastunut hiirulainen jolla ei ole ollenkaan omia mielipiteitä. Niitäkin sielä on töissä. Taitaa olla kyseisen firman tavaramerkki toi työntekijöiden piinaaminen ja jatkuva vittuilu vaikka mitä tekis niin mikään ei riitä. Niin kauan kuin työntekijän mielenterveys kestää. Itse rouva myymäläpäällikkö ei kyllä osaa kuulemma muuta kuin esittää naurettavia uhkauksia eikä tajua mistään mitään. Taitaa olla vain ison rahankerääjäjohtajan juoksupoikana. Meininki on niin kuin keskitysleirillä."

      "Merkittävä työllistäjä ja kuuluu ns. nuorisotakuun piiriin. Uusia työntekijöitä saapuu koko ajan, kun vanhempaa (max.2-5 vuotta) henkilökuntaa poistuu. Henkilöstön vaihtuvuus on huomattavan suurta. Paljon osa-aikaista ja osaamatonta opiskelija työvoimaa.

      Henkilöstöpolitiikka ja yrityskulttuuri 1930 - luvun hengen mukaista.Jatkuvia varoituksia ja irtisanomisia. Esimiehet käskyttämässä ja hengittämässä koko ajan niskaan. Seuraavat valvontakameroilla työntekijöitä. Palkat ja työajat TES.n mukaisia. "

      "Olen kirjoittajan kanssa samaa mieltä, sama tapahtuu nykyäänkin myös Vantaa myymälässä.

      Vantaalla mennään astetta pidemmälle, siellä saa kenkää/kirjallisen varoituksen jos esim: sanot spontaanisti mielipiteesi jos sitä kysytään henkilökunnan keskusteluissa jossa muutenkin aina haukutaan johtoa.

      Vantaa harrastaa myös laittomia irtisanomisia, tiedossa useampia kuin yksi.

      Vantaa vielä harrastaa vielä jossain määrin uhkailuja sekä painostamista eritilanteissa.

      Varsinkin tuo jos ei naama miellytä, niin se riittää heillekin syyksi irtisanomiseen.

      Joten harkitkaa vakavasti jos aiotte hakea Motonettiin töihin, kestääkö psyyke siellä muutakin kuin surkeeta palkkaa."
      "Motonet työnantajana osa 2

      Motonetmies

      2.8.2015 19:06
      Muut keskustelut lukossa joten uusi tässä.

      Tosiaan itse kahteen otteeseen kyseisessä yrityksessä ollut töissä ja pakko myöntää että nämä kaikki pitää paikkaansa
      Suorastaan sanottuna sairas paikka.

      Vaihtuvuus on älytön, ei edes muista kuinka moni on ollut työkaverina. Parhaimmat ovat lähteneet 1pv jälkeen :). ja monen myyjän ammattitaito on niin hukassa että ei pysty suoriutumaan varaosamyyjäntyöstä ilman apua, ääripäänä varaosamyyjät jotka eivät tiedä monta tulppaa autoon yleensä tulee jne...
      Esimiehet ovat kaikki syvällä omistajien perseessä, täysin narun jatkona. Laittomien irtisanomisten määrä on todella suuri.

      Työntekijöitä tosiaan kytätään kameroista, myyntitilastoista, leimauksista ja aivan kaikesta.Jutella tosiaan ei saa työaikana ja kielettiimpä joskus jopa juomapullot työpisteellä.

      Henkilökunta alennus varaosista -15% ja myymälästä -10%. Osissa parhaimmat katteet aivan älyttömiä, ei kaikissa lähinnä omatuonti roskassa mitä ei kannata ostaa...."

    • Keijonen122131

      " Ja terveisiä motonetin pää kouluttajalle ketä on varmaan kohta täällä puolustamassa (sama omalla foorumill) tämä kaveri on täysin hukassa, omatuonti osat ovat parasta ja takuu tilastot parempia kuin saksalaisilla vanhanliiton merkeillä. Suurinta paskaa tulee hänen koulutuksissa ja kaikilta "johtajilta".
      Kavereille turha kuvitella alennusta annettavan, olet samantien esimiehesi kopissa. Sama käy jos ostat osan mikä on audiin ja sinulla on bmw.

      Tauotkin on määrätty kyseisessä yrityksessä, menet minuutilleen sinne, tosin eivät tykänneet kun häippäsin kesken asiakkaan tauolle koska on sanottu että pidettävä tästä kiinni..

      On myös hieno tunti järjestelmä missä teetetään lyhyempää päivää ja joskus pidempää, siinä Kustaan silmään ja teetetään ilmaista työtä kun et pidä ylhäällä niitä.

      Ei muuta, välttäkää sanon vaan. Asiakkaana kannattaa käydä.

      Niin ja motonet ei palauta rahoja, kuuluisa vääntö. Pyydä esimies paikalle niin saat, jos ei tiskivastaava anna sano että haluat sinunkin esimiehen paikalle.
      AINA taipuu, siinä oli töissä kiva vängätä ja kun esimies pyydetään siihen asiakas saa rahat takas. Näin sinusta tulee mulkku ja asiakas hakkaa sinut pahimmassa ääri päässä kun näkee."

    • Anonyymi

      Välttäkää Oulu ja siellä johtaja .... sairas hullu narsisti koko ukko!

    • Anonyymi

      Taitaa olla narsisteja muissakin motonetissa

    • Anonyymi

      Työpaikkana aivan helvetillinen paikka. Johdon pikkumaisuus ja niuhottaminen viety äärimmilleen, eikä työntekijöitä arvosteta tippaakaan.
      Henkilöstön vaihtuvuus on todella suurta ja se on tarkoituksen mukaista. Suurella henkilöstö vaihtuvuudella on helppo säädellä työvoiman tarvetta.
      Henkilöstön painostaminen ja henkinen väkivalta perusteettomilla huomautuksilla ja varoituksilla on keino päästä ei toivotusta työntekijästä eroon.
      Osa työntekijöistä, ns. sisäpiiriä, on johdon vasikoita ja kantelevat esimiehille työkavereistaan oman edun toivossa.
      Kannattaa asettaa oma terveys ja hyvinvointi etusijalle ja katsoa toinen työpaikka, jos on vahingossa kävellyt motonetin ovesta työntekijäksi.

      • Anonyymi

        Pitää paikkansa. Motonetilla on kautta aikain ollut huonon työnantajan maine.
        Suuri henkilökunnan vaihtuvuus on totta, ja se johtuu siitä, että motonetissa kohdellaan työntekijöitä huonosti. Tätä samaa asiaa kuulee kaikista motonetin tavarataloista.
        Esimiehet motonet kouluttaa itse, jolloin saadaan todella vittumaisia tyyppejä valvojiksi, ja jos joudut esimiesten silmätikuksi hyvässä tai pahassa on helvetti irti.
        Nykyisin motonetissa on enimmäkseen opiskelijoita osa-aikaisina työntekijöinä ja vuokratyöntekijöitä, joista pääsee tarvittaessa helposti eroon. Vakituisina on muutamia työnantajan ja johtoportaan sukulaisia ja tuttuja, jotka kyttää ja vasikoi muista työntekijöistä.


    • Anonyymi

      Oon kuullu juttua näyttää olevan vieläkin sama meininki mitä oli jo vuosia sitten ku kaveri oli siä töissä

    • Kumma kun itse en ole kuullut mitään negatiivista. Ainoastaa niiltä olen kuullut negatiivista jotka on potkittu pois oman perseilyn takia. Palkka on todellakin TES:n mukainen, miten se muka voisi olla sen alle? Bonuksia jaetaan joka kk kun siihen on aihetta, eli tavoitteet kk:lle on saavutettu. Työvuorosuunnittelu on joustavaa, varsinkin jos olet itse joustava.

      Olen huomannut että Ne ketkä aina valittaa näistä työnantajista ovat juuri niitä joiden pitäisi saada palkkaa 8h edestä vaikka tekevät työtä hädin tuskin puolet siitä ajasta. Ja omavaat negatiivisen asenteen elämään, eli kaikki on paskaa paitsi oma napa. Vika on aina kaikissa muissa paitsi itsessä.

      Eduista voin kerta tarkemmin privana jos oikeasti on kiinnostunut hakemaan töihin.

      • Anonyymi

        Taitaa lauri nuolla ja syvältä kun haluaa mainostaa omaa pomoaan vaikka ihan privana.


      • Anonyymi

        Voi jeesus.. Mukavaa loppuelämää...:D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa lauri nuolla ja syvältä kun haluaa mainostaa omaa pomoaan vaikka ihan privana.

        Miksi pitäisi nuolla joa kerran asiat on hyvin? Ja on ylpeä siitä että on hyvässä porukassa töissä? Taidat olla juuri kuvailemani henkilö.

        Hyvää kevään jatkoja ja pidetään turvallinen etäisyys ulkona liikkuessa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi jeesus.. Mukavaa loppuelämää...:D

        Kiitos! Sitä samaa sulle kanssa ja toivottavasti löydät yhtä hyvän työpaikan kuin minä olen löytänyt!


      • Anonyymi
        LauriThorne kirjoitti:

        Miksi pitäisi nuolla joa kerran asiat on hyvin? Ja on ylpeä siitä että on hyvässä porukassa töissä? Taidat olla juuri kuvailemani henkilö.

        Hyvää kevään jatkoja ja pidetään turvallinen etäisyys ulkona liikkuessa!

        Palkka on tessin mukaan lähes joka paikassa. Osassa maksetaan jopa yli tessin. Bonuksia ja muita etuja lähes joka puljussa. Tässä ketjussa olikin lähinnä puhe työntekijöiden kohtelemisesta.

        Yleistämisellä on turha päteä.

        Ketjussa on kirjoittanut moni omista kokemuksistaan. Hyvä jos sulla hyvät kokemukset. Mutta miten on asia sitten kun itse joudut mustalle listalle. Tulehan silloin kirjoittamaan kuulumisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palkka on tessin mukaan lähes joka paikassa. Osassa maksetaan jopa yli tessin. Bonuksia ja muita etuja lähes joka puljussa. Tässä ketjussa olikin lähinnä puhe työntekijöiden kohtelemisesta.

        Yleistämisellä on turha päteä.

        Ketjussa on kirjoittanut moni omista kokemuksistaan. Hyvä jos sulla hyvät kokemukset. Mutta miten on asia sitten kun itse joudut mustalle listalle. Tulehan silloin kirjoittamaan kuulumisia.

        Täällä on näköjään vain huonoja kokemuksia vuosien varrelta ja ihmettelen kyllä suuresti. Itse olen viihtynyt erinomaisesti, eikä minulla ole mitään valitettavaa. Palkka on sellainen kuin pitää ja se maksetaan aina ajallaan. Työporukka ja esimiehet on todella mukavia ja joustavia. Aina saa päivän vapaaksi jos on tarve tai tekee lyhyempää päivää yms. Mitään lisämyyntipakotuksia ei ole, vaikka kuukausittaiset myyntitavoitteet onkin. Kaiken kaikkiaan hyvä ja viihtyisä työpaikka. Ehkä tämä riippuu täysin paikkakunnasta? Ja niin, noista tauoista. Taukojen pitämiset ovat tietyissä vuoroissa suunnilleen tiettyyn aikaan, jotta myymälään jää tarpeeksi henkilökuntaa kassalle ja tiskille. Eihän kaikki voi mennä tauolle kun huvittaa ja myymälä ei pyöri. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä on näköjään vain huonoja kokemuksia vuosien varrelta ja ihmettelen kyllä suuresti. Itse olen viihtynyt erinomaisesti, eikä minulla ole mitään valitettavaa. Palkka on sellainen kuin pitää ja se maksetaan aina ajallaan. Työporukka ja esimiehet on todella mukavia ja joustavia. Aina saa päivän vapaaksi jos on tarve tai tekee lyhyempää päivää yms. Mitään lisämyyntipakotuksia ei ole, vaikka kuukausittaiset myyntitavoitteet onkin. Kaiken kaikkiaan hyvä ja viihtyisä työpaikka. Ehkä tämä riippuu täysin paikkakunnasta? Ja niin, noista tauoista. Taukojen pitämiset ovat tietyissä vuoroissa suunnilleen tiettyyn aikaan, jotta myymälään jää tarpeeksi henkilökuntaa kassalle ja tiskille. Eihän kaikki voi mennä tauolle kun huvittaa ja myymälä ei pyöri. :)

        Palkat ja työajat ovat motonetissa varmasti TES. n mukaisia. Näinkin iso kauppaketju kuin motonet, ei likaa mainettaan sopimuksia rikkomalla. Uskon, että joillekin työntekijöille maksetaan jopa korkeampaa palkka, mitä TES määrittelee.
        Mutta tällä keskustelufoorumilla puhutaankin työntekijöiden kohtelusta, ja siitä miten kukin on kokenut tulleensa kohdelluksi. Ei ole mitään syytä epäillä, etteivätkö tällä keskustelupalstalla olevat kokemukset olisi totta. Varmasti on totta, että työntekijöitä kohdellaan motonetissa eri tavalla. Tiedän varsin hyvin, itsekin motonetissa työskennelleenä henkilönä, että henkilöstön kohtelu motonetissa on hyvin kovaotteista toimintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palkat ja työajat ovat motonetissa varmasti TES. n mukaisia. Näinkin iso kauppaketju kuin motonet, ei likaa mainettaan sopimuksia rikkomalla. Uskon, että joillekin työntekijöille maksetaan jopa korkeampaa palkka, mitä TES määrittelee.
        Mutta tällä keskustelufoorumilla puhutaankin työntekijöiden kohtelusta, ja siitä miten kukin on kokenut tulleensa kohdelluksi. Ei ole mitään syytä epäillä, etteivätkö tällä keskustelupalstalla olevat kokemukset olisi totta. Varmasti on totta, että työntekijöitä kohdellaan motonetissa eri tavalla. Tiedän varsin hyvin, itsekin motonetissa työskennelleenä henkilönä, että henkilöstön kohtelu motonetissa on hyvin kovaotteista toimintaa.

        Onko tämä keskustelun sävy syy että nykisin toimitusaika on n. 12 päivää. 6-8 päivää menee ennen kuin tilaus edes käsitellään. Palautuksissa menee 3 viikkoa rahan palautukseen siitä kun lähetys on otetuttu Motonetilla vastaan.


    • Anonyymi

      Ainakin Espoon toinen toimipiste ikean vieressä oli kamala paikka. Johtaja ja apulaisjohtaja kyttää kameroista työntekijöitä ja puhuvat naureskellen ovet auki taukotilakerroksessa julkisesti ihmisten saikkuilmoituksista ja sairauksista. "hehheh, on varmaan taas näitä kipuja kun ei töihin haluta tulla". Teet vuosia hyvää työtä ilman kiitoksen sanaa mutta heti jos sattuu pienikin moka tai huono päivä niin siitä sai kuulla, yleensä julkisesti nöyryyttämällä. Lähtiessäni tuolta ei varaosapuolella ollut jäljellä lähes ketään pidempiaikaista kuukausipalkkalaista työntekijää, vaihtuvuus erittäin kova. Johtajilla omat suosikkinsa joilla hauskaa töissä, ja iso osa ihmisiä mustalla listalla josta eivät yksinkertaisesti pidä. Johtaminen aivan täysin lapsellista touhua. Johtajien lellikit vakoilevat muita työntekijöitä ja käyvät kertomassa yläkertaan jos joku on kehdannut kassalla näpytellä whatsapp-viestiä tms. 1-5min myöhästymiset muistettiin aina kirjata vuorolistoihin (välillä erittäin takautuvasti) mutta lähes aina 1-5min ylityöt jäi merkkaamatta. Paitsi tietysti itselleen.

      • Anonyymi

        Vai minuuttiylityöt jäi merkkaamatta. Kuule toisaalla saa tehdä ilmaiseksi kakdi vuora putkeen vajaalla 20 min tauolla päivän aikana. Hyvähän toi moto netti on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai minuuttiylityöt jäi merkkaamatta. Kuule toisaalla saa tehdä ilmaiseksi kakdi vuora putkeen vajaalla 20 min tauolla päivän aikana. Hyvähän toi moto netti on.

        "...Kuule toisaalla saa tehdä ilmaiseksi kakdi vuora putkeen vajaalla 20 min tauolla päivän aikana. Hyvähän toi moto netti on."
        Saa tehdä ilmaiseksi, jos on niin tyhmä ja hyväksi käytettävissä.


    • Anonyymi

      Tein vajaan vuoden töitä Lommilan Motonetissä ja täytyy kyllä ihmetellä miten siellä pidempään olleet jaksavat tuon puljun toimintaa. Kaikki aivan tyystin vittuuntuneita johtajiin ja työilmapiiriin, tämä tietysti syy sille miksi työntekijöiden vaihtuvuus erittäin suuri ja siellä ei hirveesti pitkään olleita edes ollut. Toimipisteen myymäläpäällikkö kärsii jonkun sortin käytös ja persoonallisuushäiriöistä eikä kuuluisi missään nimessä olla esimiesasemassa. Haukkuu ja kyttää työntekijöitä valvontakameroista, naureskelee sairastumisille ja mielessä ei pyöri mikään muu kun myyntitulos. Tulee korona-aikana töihin orastavilla flunssan oireilla käymättä koronatestissä ja nillittää ihmisille jos jäivät samasta syystä pois töistä. Käsittämättömiä raivonpurkauksia alaisille vittu-sanan säestämänä. Motomaatissa ei makseta asianmukaisia lisiä. Jos joku uskalsi antaa edes aikuismaista rakentavaa kritiikkiä, vastauksena tuli vähättelyä, mustalle listalle joutumista ja raivoamista.

      Töissä asiakkaiden puolesta henkilökuntaan kohdistuva seksuaalinen ahdistelu oli myymäläpäällikön mielestä myös aivan mitätön asia.

    • Anonyymi

      Kiintoisaa, muissakin Motoneteissä siis harrastetaan työntekijöiden kyttäämistä. Onkohan tämä kameroiden avulla tehtävä kyttäys joku konsernin yleiskäytäntö?

      Olin itse töissä erään maakunnan toimipisteessä ja siellä sama homma, esimiehillä valvontakameraohjelmat asennettuna omille työkoneilleen ja istuivat vähän väliä toimistossaan tarkkailemassa alaisia.

    • Anonyymi

      Ihan naurettava mesta kaiken kaikkiaan!

    • Anonyymi

      paska lafka!!
      Oulun motonetis vakkarit nuolee pomon persettä ja valehtelee työajoista pomolle jonka seurauksena potkut
      työilmapiiri muutenkin vitun ankea ja kaikki kyllästyneitä pomojen käytökseen
      pomot myös kyttää valvontakameroita persehiessä

      paska lafka välttäkää!!

    • Anonyymi

      Vanha sanonta kuuluu:"Paska valuu aina ylhäältä alaspäin".
      Asian selvittämiseksi kannattaa tutustua yritykseen johtoon ja hierarkiaan.
      Tässä tapauksessa Broman Group Oy.n vuosikertomuksiin, jotka löytyy internetistä.
      Huomio kannattaa kiinnittää erityisesti yhtiön hallitukseen jäseniin, ja sitten tutustua heidän taustoihin ja arvoihin. Yhtiön hallituksesta lähtee kaikki johtaminen, myös henkilöstöjohtaminen.
      Aivan varmaa on se, että henkilöstöhallinnon ja esimiesten ohjeistukset alaisia kohtaan lähtee aina yrityksen ylimmästä, eli hallituksesta käsin alaspäin.
      Broman Group Oy.n hallituksen jäsenet elävät varsin kaukana ns. normikansalaisen elämästä, eikä yksi pieni ihminen ole numeroa kummempi heidän silmissään.

      • Anonyymi

        Juuri näin, kaikilla esimiehillä on esimiehensä. Yrityksen johto ei voi olla tietämätön henkilöstöjohtamisen käytännöstä. Ongelmien tullessa julkisuuteen, syyt tietysti vieritetään ns. välijohdon niskoille, joka on toiminut täsmälleen annettujen ohjeiden mukaisesti. Esimerkkinä Hesburger ja Salmela.
        Moni muistaa vielä saksalaisen päivittäistavarakauppaketju LIDL.n julkisuuteen tulleet negatiiviset henkilöstö uutiset muutama vuosi siten. Sama, LIDL.n entinen toimitusjohtaja, on nykyisin motonetin toimitusjohtaja ja hallituksen jäsen, joten meno motonetissa on sen mukaista. Samoin mikromanageroinnin taitavat veljekset "perhe Broman" ovat varsin tietoisia yrityksensä henkilöstöjohtamisesta.


    • Anonyymi

      Näin se tietysti on, mutta kyllä henkilöstön johtamista voidaan hoitaa monella tavalla. Viime kädessä jokainen, lähiesimieskin, vastaa henkilökohtaisesti omasta käytöksestään ja siitä millä tavalla tehtäväänsä hoitaa.
      Kyllä motonetissa on vähintäänkin kahden kerroksen väkeä.

      • Anonyymi

        Die gleiche Nazi-Gang im ganzen Board.


    • Anonyymi

      Pitääkö se paikkansa, että motoneteissä lestadiolaisuus katsotaan etuna ja saa parempaa kohtelua työntekijänä? Ainakin motonet missä vierailen säännöllisen epäsäännöllisesti noin kerran kuussa, näen lähes joka kerta uusia naamoja joista tiedettävästi suurin osa olleet lestoja. Jos motonet on todellakin L-positiivisten omistama ketju niin suosittelen kyllä sinne hakevia ei lestadiolaisia valmistautumaan epäoikeudenmukaiseen kohteluun ym paskaan.

      • Anonyymi

        Ei pidä paikkaansa. Motonetin omistajilla ei ole mitään tekemistä lestadiolaisuuden kanssa. Tiedän asian varmuudella, kun olen monta vuotta yrityksessä työskennellyt.
        Henkilöstön suuri vaihtuvuus johtuu yrityskulttuurista. Hyvin yksipuolinen työnkuva, huono henkilöstö johtaminen ja epäasiallinen kohtelu. Myös motonetin asiakkaat ovat suurelta osin epäasiallisesti käyttäytyviä asiakkaita. Toisin sanoen, myyjä on pelkkä sylkykuppi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Motonetin omistajilla ei ole mitään tekemistä lestadiolaisuuden kanssa. Tiedän asian varmuudella, kun olen monta vuotta yrityksessä työskennellyt.
        Henkilöstön suuri vaihtuvuus johtuu yrityskulttuurista. Hyvin yksipuolinen työnkuva, huono henkilöstö johtaminen ja epäasiallinen kohtelu. Myös motonetin asiakkaat ovat suurelta osin epäasiallisesti käyttäytyviä asiakkaita. Toisin sanoen, myyjä on pelkkä sylkykuppi.

        Onpa erikoinen asenne jos todella työskentelee tuolla alalla.
        Asiakaspalvelu ei todellakaan ole mitään yksipuolista ja sylkykuppina olemista, vaan kyse on asenteesta.
        Jokainen uusi työpäivä on myös uusi haaste jonka voittamisesta saa sitä työniloa, joka myös tosin pitää näkyä siinä palkassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa erikoinen asenne jos todella työskentelee tuolla alalla.
        Asiakaspalvelu ei todellakaan ole mitään yksipuolista ja sylkykuppina olemista, vaan kyse on asenteesta.
        Jokainen uusi työpäivä on myös uusi haaste jonka voittamisesta saa sitä työniloa, joka myös tosin pitää näkyä siinä palkassa.

        Asiakaspalvelu on erittäin laaja käsite riippuen millä alalla toimii.
        Yksi asiakaspalvelu ja sitten toinen asiakaspalvelu voivat olla täysin eri maailmoista.
        Kyllä ainakin kaupan alalla puhutaan paljon asiakaskunnan epäasiallisesta käyttäytymisestä. Voin hyvin kuvitella, että motonet ketjun myymälät vetävät puoleensa enemmän ns. rupusakkia ja yhteiskunnan vähäosaisempaa väestöä, joiden käyttäytyminen on vähän niin ja näin.


    • Anonyymi

      Vittua kuin liian vähän työ tunneja rahaa en en riittää enään nyt myydään asunto pois

    • Anonyymi

      No, tämän päiväisen kokemukseni mukaan ei paljoa vaadita että pääsee niin sanotuksi asiakas / huolto palveliaksi Motonettiin.
      Missä on myyntihenkisyys ja palvelu ? Nyt kyllä kannattaa kouluttajan tai ainakin hänen esimiehensä ryhdistäytyä ja kunnolla ! Toivottavasti tämä viesti menee perille tätä kautta kun tuo suoran palautteen anto on hieman vaikeaa, jopa mahdotonta Motonetin sivujen kautta.

    • Anonyymi

      Motonet on matalan kynnyksen työpaikka, jossa myymälähenkilökunnan vaihtuvuus on suuri.
      Myymälähenkilöstö on suurelta osin opiskelija työvoimaa ja ammattikoulusta valmistuneita nuoria.
      Voi hyvin kuvitella, millainen työpaikka on kyseessä. Nepotismia, kyttäämistä, ilmiantoja työkavereista. Sanalla sanoen helvetillinen työpaikka.

    • Anonyymi

      Vieläkö Motonetissa kuulutetaan "Myyjä 66 tulisitko infoon " kun tulee mustalaisia myymälään?!?!??!? Joku kaalee testaamaan? Vantaan keksintö tämä jo vuodelta -05.

      Sairas paikka työskennellä, en tiedä miten ne löytää aina samankaltaisia esihenkilöitä?

      Ps Miialle terkut Vantaan motonettiin vuoteen -06 olit ihan hirveä ihminen xD etenitkö hyvin urallasi?

      • Anonyymi

        Haista Antero paska!!!


    • Anonyymi

      Motonet oli mitä pirullisin työpaikka, jossa olen milloinkaan ollut. Henkilöstön keskuudessa oli paljon epäasiallista käyttäytymistä. Epäsuoraa kiusaamista, selän takana pahaa puhumista ja maalittamista. Omaa etua tavoitellessa tehdään työkavereista aiheettomia kanteluja ja ilmiantoja esimiehille. Jatkuvia varoituksia ja irtisanomisilla uhkailua. Esimiehet täysin osaamattomia henkilöstösuhteissa. Henkisesti erittäin raskas työpaikka. Oli virhe mennä töihin motonettiin.

      • Anonyymi

        Mikä motonet?


    • Anonyymi

      Hyvin epäeettinen työnantaja t. Korkeakouluopiskelija
      Kesätöihin hain ja sain paikan ja kun työsopimus vihdoin ja viimeinen lätkäistiin sähköpostiin niin vkotuntimäärä keskimäärin 20h/vko luki sopparissa. Missään vaiheessa ei kerrottu, että näin vähän on tarjolla töitä, itse kun painotin haastattelussa ja hakemuksessa että valmis tekemään täysiä viikkoja. Tuli huijattu olo koska kesätyöhaun sesonki alkaa olla ohi ja hankala saada enää muita töitä niin pakko tyytyä tuohon. Tämä siis Jyväskylässä...

    • Anonyymi

      Käsittämätön työpaikkana. Ikinä en ole ollut kamalammassa. Kyttäämistä, juoruilua, painostamista, asiatonta käskyttämistä ja työtehtävätkin välillä mitä sattuu kukkuluuruu hommia, kyseenalaisilla ohjeilla pitää toimia.

    • Anonyymi

      Ö-luokan varaosat Ö-luokan työpaikka

    • Anonyymi

      Aivan kamala paikka.

    • Anonyymi

      Alkuperäiselle kysyjälle vastauksia tullut ympäri suomea eli ei ole alimman portaan työntekijälle hyvä työpaikka. Eikä ole asiat muuttunet vuosienkaan jälkeen

    • Anonyymi

      Hyvää ainakin edulliset varaosat

      • Anonyymi

        Varaosien laatu vaihtelee. Hinnat kilpailukykyisiä


    • Anonyymi

      En tiexä työpaikasta mutta ainakin Oulun motonetissa huono palvelu. 12.3.2024 kävin Motomaatissa. Miten onkin valittu tuohon tehtävään niin vastenmielinen tyyppi. Ei ollu pojalla pelisimää.

    • Anonyymi

      Motonetin omistaja kuuluu EK:n johtohenkilöihin ja tänään kitisee Hesarissa kun työläiset ei hyväksy heikennyksiä vaan kehtaavat vielä lakkoillakkin. Minä ainakaan en tämän jälkeen Motonetin lattioita likaa vaan boikotoin henkilökohtaisesti. Tällä tavalla voi asiakas mieltänsä näyttää ja viedä euronsa muualle.

    • Anonyymi

      Olen kiinnittänyt huomiota siihen, että motonet tekee todella massiivista julkisivunsa kiillotustyötä. Motonet, eli Broman Group korostaa erityisesti henkilöstötutkimuksiaan, hyvää työyhteisöä, vaihtelevaa ja monipuolista työnkuvaa, sekä ammatissa etenemistä.

      Vuosia motonetissa työssä olleena voin sanoa, että mikään em. ei pidä paikkaansa.
      Jokainen motonetissa töissä ollut ja pidempään asiakkaana ollut voi todeta sen tosiasian, että myymälä henkilökunta vaihtuu jatkuvasti. Miksi, jos kaikki on kerran hyvin?

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2201
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1700
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe