Nyt on sitten punnittu autoja (monenkin merkkisiä)
ja tultu siihen tulokseen että laitetaan 1.8T Passatti tilaukseen!
Toimitusaika on 2-3 kuukautta, mutta hyvää kannattaa odottaa!
Passat tilaukseen!
17
2243
Vastaukset
- jes
hyvä valinta , yllätys(positiivinen) saattaa olla toimitusaika. mulle passatti tuli 1kk:ssa 1.8T autom. , vaikka oli lupauksessa 3kk.
- Pete
Nyt on pakko kysyä kriteereitä, miksi Passat? Varsinkin kun kyseessä on bensakone. Saitko edullisesti?
- hyvä valinta !
Niin, nyt kun passatin hinta putosi
ei löydy kokoluokassaan parempaa.
Ei enää lastentauteja, luja "ruostumaton" kori, faceliftattu
malli loistava ajaa, hiljainen, laadukas sisustus,
hyvät tilat, ajaton muotoilu, runsas vakiovarustelu
ja hyvä jälleenmyyntiarvo.
Volkkarin, vai pitäiskö sanoa audin, bensakoneet
on nekin sitkeitä pelejä. Ainoa heikkous on bensankulutus
mutta jos sitä ajattelee niin sillon pitäs kaivaa
~3k€ lisää ja ottaa tuo mainio 130hv:n PDI kone. - auton tuntua
Tuli kierreltyä liikkeitä ja ajeltua autoilla ja päätös on mielestäni aivan selvä!
Ehkä siihen vaikuttaa ulkonäkö, sopiva teho, loistavat tilat, hiljainen ajomelu, ok hinta, hyvä varustelu ja ainakin (jos nykyään enää mikään on laadukas) suht laadukas merkki! =)
Kai listaa voisi vieläkin jatkaa..
Kaikinpuolin miellyttävä auto.. - epes
auton tuntua kirjoitti:
Tuli kierreltyä liikkeitä ja ajeltua autoilla ja päätös on mielestäni aivan selvä!
Ehkä siihen vaikuttaa ulkonäkö, sopiva teho, loistavat tilat, hiljainen ajomelu, ok hinta, hyvä varustelu ja ainakin (jos nykyään enää mikään on laadukas) suht laadukas merkki! =)
Kai listaa voisi vieläkin jatkaa..
Kaikinpuolin miellyttävä auto..Mitkä muut merkit ja mallit olivat "loppusuoralla" ja millä kriteereillä pudotit ne? Itse vaihdoin myös kuukausi sitten autoa ja Passat 1.8T oli kalkkiviivoille asti mukana mutta valinta ei lopulta osunut siihen. Hyvän valinnan kuitenkin teit.
- Pete
auton tuntua kirjoitti:
Tuli kierreltyä liikkeitä ja ajeltua autoilla ja päätös on mielestäni aivan selvä!
Ehkä siihen vaikuttaa ulkonäkö, sopiva teho, loistavat tilat, hiljainen ajomelu, ok hinta, hyvä varustelu ja ainakin (jos nykyään enää mikään on laadukas) suht laadukas merkki! =)
Kai listaa voisi vieläkin jatkaa..
Kaikinpuolin miellyttävä auto..Makuasioitahan nuo. Ilmeisesti Passatin hinta on laskenut viime aikoina? Tehoa löytynee kilpaijoista (esim. Mondeo ja Vectra) vähintään saman verran, kuten myös tiloja. Esim. Vectra on Passattia hiljaisempi. Tosin vanhana mallina Passat sisältänee hyvin vähän lastentauteja. Onko Passatissa nykyään hintaansa nähden erityisen hyvä varustelu?
- auton tuntua
Pete kirjoitti:
Makuasioitahan nuo. Ilmeisesti Passatin hinta on laskenut viime aikoina? Tehoa löytynee kilpaijoista (esim. Mondeo ja Vectra) vähintään saman verran, kuten myös tiloja. Esim. Vectra on Passattia hiljaisempi. Tosin vanhana mallina Passat sisältänee hyvin vähän lastentauteja. Onko Passatissa nykyään hintaansa nähden erityisen hyvä varustelu?
mutta tehoista puheenollen tarkoitatko nyt vectra gts 3.2 v6:sta ja mondeo 2.5 v6:sta kun puhuit että löytyy ainakin saman verran tehoa? Nimittäin vectra 2.2:sta löytyy 147 ja mondeo 2.0:sta 145 hevosvoimaa! Nämä ovat mielestäni samassa hintaluokassa..
T-Passatin arvot ovat joka suhteessa paremmat kun näiden kahden viimeksi mainitun..
Enhän minäkään puhu Passatin parhaasta mallista W8:sta jossa on 275 hevosta! =)
Hinta laski tässä autoverohommassa kai vähä reilun 2000 eutoa..
Ja vectrasta vielä sen verran että ooppelista on omakohtaisia kokemuksia enkö voi sietää sitä uutta korimallia, tosin ei vanhempikaan tehnyt vaikutusta!
Mutta niinkun jo totesin makunsa kullakin, kiitos toki asiallisesta keskutelusta! =) - auton tuntua
epes kirjoitti:
Mitkä muut merkit ja mallit olivat "loppusuoralla" ja millä kriteereillä pudotit ne? Itse vaihdoin myös kuukausi sitten autoa ja Passat 1.8T oli kalkkiviivoille asti mukana mutta valinta ei lopulta osunut siihen. Hyvän valinnan kuitenkin teit.
Alunperin vaihtoehtoina oli lähes kaikki autot, pois luettuna japanilaiset. En silti moiti niitä mutta ei vain jotenkin sytytä, en tiedä miksi mutta näin vain on!
Myöhemmin Uusi Laguna kiinnosti kun saivat turbon liikkeelle, mutta ranskalaiset ei vain oikein sovi suomen talveen ja auto vaikutti jotenkin vaisulta ja "lattealta".
Volvon 40:set tekivät vaikutuksen ketteryydellään ja ulkonäöllä mutta silti sisältä jo ehkä hieman vanhanaikainen ja ahdas.. S60 taas 140:n koneella liian laiska ja 170:n koneella kallis, enkä kaipaa 2.4 konetta, mieluummin pienempi ja turbo!
Uusi Saab 93 SS tuntui hyvältä ja näytti myös kun vain muistaa ostaa 5000 eurolla korisarjoja ja lisävarusteita joten hinta n 40000 aikas suolainen..
Alfa 156, pirteä ja nätti peli (eikös se ole se köyhän miehen ferrari) mutta ei siltikään pysty italialaiseen rahojaan laittamaan..
A4 audi on lähes passatin tekniikalla, tehot hyvät, hinta selvästi volkkaria kalliimpi ja sisätilat ehkä lievä pettymys, tosin voi ehkä vain tuntua..
Siinä nyt ne mitkä ehkä eniten kiinnosti, enkä ihmettele valintaani. Joku varmasti ihmettelee mutta eikös se ole ihan normaalia? =)
Olisi tietysti mukava kuulla mihin autoon sinä päädyit ja mitkä tekijät siihen vaikutti? - hyvä valinta !
Pete kirjoitti:
Makuasioitahan nuo. Ilmeisesti Passatin hinta on laskenut viime aikoina? Tehoa löytynee kilpaijoista (esim. Mondeo ja Vectra) vähintään saman verran, kuten myös tiloja. Esim. Vectra on Passattia hiljaisempi. Tosin vanhana mallina Passat sisältänee hyvin vähän lastentauteja. Onko Passatissa nykyään hintaansa nähden erityisen hyvä varustelu?
Minäkin lähdin katteleen alunperin Mondeota,
Mazda6:sta ja C5:sta lehtijuttujen perusteella.
Mutta kun ne ei oikein sytyttäneet, niin harkitsin
auton vaihdon siirtämistä hamaan tulevaisuuteen.
Menin kuitenkin piruuttani VW liikkeeseen passattia
kattomaan ja sehän olikin sitten yllättäen
meille se kaikista paras vaihtoehto.
Mondeo olis ollu mulla 2. vaihtoehdo (joka halvempi), C5 kolmosena.
Hyviä kaikki, mutta passatissa oli se jokin,
eikä mikään ärsyttänyt siinä.
Vectrastahan ei ole farkkua, eikä se muutenkaan
oikein innostanut, vaikka tuo GTS onkin ulkoapäin
ihan hyvän näkönen peli. - epes
auton tuntua kirjoitti:
Alunperin vaihtoehtoina oli lähes kaikki autot, pois luettuna japanilaiset. En silti moiti niitä mutta ei vain jotenkin sytytä, en tiedä miksi mutta näin vain on!
Myöhemmin Uusi Laguna kiinnosti kun saivat turbon liikkeelle, mutta ranskalaiset ei vain oikein sovi suomen talveen ja auto vaikutti jotenkin vaisulta ja "lattealta".
Volvon 40:set tekivät vaikutuksen ketteryydellään ja ulkonäöllä mutta silti sisältä jo ehkä hieman vanhanaikainen ja ahdas.. S60 taas 140:n koneella liian laiska ja 170:n koneella kallis, enkä kaipaa 2.4 konetta, mieluummin pienempi ja turbo!
Uusi Saab 93 SS tuntui hyvältä ja näytti myös kun vain muistaa ostaa 5000 eurolla korisarjoja ja lisävarusteita joten hinta n 40000 aikas suolainen..
Alfa 156, pirteä ja nätti peli (eikös se ole se köyhän miehen ferrari) mutta ei siltikään pysty italialaiseen rahojaan laittamaan..
A4 audi on lähes passatin tekniikalla, tehot hyvät, hinta selvästi volkkaria kalliimpi ja sisätilat ehkä lievä pettymys, tosin voi ehkä vain tuntua..
Siinä nyt ne mitkä ehkä eniten kiinnosti, enkä ihmettele valintaani. Joku varmasti ihmettelee mutta eikös se ole ihan normaalia? =)
Olisi tietysti mukava kuulla mihin autoon sinä päädyit ja mitkä tekijät siihen vaikutti?... eri auto eli Skodan Superb comfort. Suurin yksittäinen syy oli monen eri VW-liikkeen tekemät kautta linjan huonot vaihtotarjoukset vanhasta autostani. Pieniä syitä olivat Superbin vielä Passattiakin hiljaisempi ohjaamo, hyvät varusteet (mm. BiXenon, 16" alut, climatronic) ja ruhtinaalliset tilat takapenkillä. Passatkin olisi tiloiltaan riittänyt ihan hyvin mutta tuo vaihtoauton hyvitys teki Superbista välirahaltaan halvemman vaikka listahinnoissa asia on päinvastoin. Lisäksi "pellepeloton" luonteeni ei kammoksunut Skodaa periaatteesta ja vielä sekin vaikutti osaltaan, että Passat on malli-ikänsä puolesta "vanha" ja Superb taasen uusi. Sekin vielä kiehtoi, ettei samanlaista tule vastaan joka kulmassa. Teit hyvän valinnan, samaan olisin minäkin päätynyt ilman muuta, jos hyvitys vanhasta olisi ollut kohdallaan. Nyt eroa oli yli 4000e, joka on mielestäni aika hurja.
- auton tuntua
epes kirjoitti:
... eri auto eli Skodan Superb comfort. Suurin yksittäinen syy oli monen eri VW-liikkeen tekemät kautta linjan huonot vaihtotarjoukset vanhasta autostani. Pieniä syitä olivat Superbin vielä Passattiakin hiljaisempi ohjaamo, hyvät varusteet (mm. BiXenon, 16" alut, climatronic) ja ruhtinaalliset tilat takapenkillä. Passatkin olisi tiloiltaan riittänyt ihan hyvin mutta tuo vaihtoauton hyvitys teki Superbista välirahaltaan halvemman vaikka listahinnoissa asia on päinvastoin. Lisäksi "pellepeloton" luonteeni ei kammoksunut Skodaa periaatteesta ja vielä sekin vaikutti osaltaan, että Passat on malli-ikänsä puolesta "vanha" ja Superb taasen uusi. Sekin vielä kiehtoi, ettei samanlaista tule vastaan joka kulmassa. Teit hyvän valinnan, samaan olisin minäkin päätynyt ilman muuta, jos hyvitys vanhasta olisi ollut kohdallaan. Nyt eroa oli yli 4000e, joka on mielestäni aika hurja.
On 4000 euroa kyllä tosi iso hyvitysero! (tuntuu ainakin meikäläisen pussissa)
Omastani luvattiin ihan mukavasti, enkä siitä enempää odottanutkaan, lähes sama joka liikkeessä. (eikä volkkarilla vähiten =))
Varmasti on Superb hyvä auto enkä yhtään ihmettele valintaasi. - vielä
epes kirjoitti:
... eri auto eli Skodan Superb comfort. Suurin yksittäinen syy oli monen eri VW-liikkeen tekemät kautta linjan huonot vaihtotarjoukset vanhasta autostani. Pieniä syitä olivat Superbin vielä Passattiakin hiljaisempi ohjaamo, hyvät varusteet (mm. BiXenon, 16" alut, climatronic) ja ruhtinaalliset tilat takapenkillä. Passatkin olisi tiloiltaan riittänyt ihan hyvin mutta tuo vaihtoauton hyvitys teki Superbista välirahaltaan halvemman vaikka listahinnoissa asia on päinvastoin. Lisäksi "pellepeloton" luonteeni ei kammoksunut Skodaa periaatteesta ja vielä sekin vaikutti osaltaan, että Passat on malli-ikänsä puolesta "vanha" ja Superb taasen uusi. Sekin vielä kiehtoi, ettei samanlaista tule vastaan joka kulmassa. Teit hyvän valinnan, samaan olisin minäkin päätynyt ilman muuta, jos hyvitys vanhasta olisi ollut kohdallaan. Nyt eroa oli yli 4000e, joka on mielestäni aika hurja.
Joo, itellä heitti välirahatarjoukset
passattiin 4k€!! eri VW liikkeiden välillä
joten sinulle sattui sitten ilmeisesti
se heikompi tarjous...
Suberb = pidennetty nykypassatti, joten et
varmaan tehnyt huonoa valintaa.
Jälleenmyyntiarvo lienee kysymysmerkki.
Itse olen vielä sitä ikäluokkaa joka muistaa
tienposkeenjääneet takamoottoriset skodat joiden
takalasissa luki että skodalla menee hyvin ;-)
Sama tarra taitaa vieläkin olla uusien
skodien takalasissa ? - epes
vielä kirjoitti:
Joo, itellä heitti välirahatarjoukset
passattiin 4k€!! eri VW liikkeiden välillä
joten sinulle sattui sitten ilmeisesti
se heikompi tarjous...
Suberb = pidennetty nykypassatti, joten et
varmaan tehnyt huonoa valintaa.
Jälleenmyyntiarvo lienee kysymysmerkki.
Itse olen vielä sitä ikäluokkaa joka muistaa
tienposkeenjääneet takamoottoriset skodat joiden
takalasissa luki että skodalla menee hyvin ;-)
Sama tarra taitaa vieläkin olla uusien
skodien takalasissa ?Otin tarjouksen kolmesta eri VW liikkeestä ja heillä oli keskenään aikalailla yhtäläinen linja, muutamia satoja euroja heittoa. Joku tuontyyppinen tarra siinä on ja "allekirjoituksena" VAG-group. Jälleenmyyntiarvoja murehditaan sitten, kun se on ajankohtaista. Nyt naatiskellaan!
- Autoilija
hyvä valinta ! kirjoitti:
Minäkin lähdin katteleen alunperin Mondeota,
Mazda6:sta ja C5:sta lehtijuttujen perusteella.
Mutta kun ne ei oikein sytyttäneet, niin harkitsin
auton vaihdon siirtämistä hamaan tulevaisuuteen.
Menin kuitenkin piruuttani VW liikkeeseen passattia
kattomaan ja sehän olikin sitten yllättäen
meille se kaikista paras vaihtoehto.
Mondeo olis ollu mulla 2. vaihtoehdo (joka halvempi), C5 kolmosena.
Hyviä kaikki, mutta passatissa oli se jokin,
eikä mikään ärsyttänyt siinä.
Vectrastahan ei ole farkkua, eikä se muutenkaan
oikein innostanut, vaikka tuo GTS onkin ulkoapäin
ihan hyvän näkönen peli.Moi,
Passat oli minunkin mielestäni hyvä, mutta jäi
kuitenkin kakkoseksi. Opel Vectra GTS 2.2, Ford Mondeo Wagon Ghia X 2.0, C5 2.0 SX Break, Passat Trendline 2.0 Variant, ja Honda CR-V olivat vertailussa viime vuoden loppupuolella. Noista valittiin Honda. Sattumalta kävi niin Honda oli myös ainoa, jonka hinta ei laskenut vuoden vaihteen jälkeen, joten sekään seikka ei jäänyt kaivelemaan.
t. A. - hyvä valinta !
Autoilija kirjoitti:
Moi,
Passat oli minunkin mielestäni hyvä, mutta jäi
kuitenkin kakkoseksi. Opel Vectra GTS 2.2, Ford Mondeo Wagon Ghia X 2.0, C5 2.0 SX Break, Passat Trendline 2.0 Variant, ja Honda CR-V olivat vertailussa viime vuoden loppupuolella. Noista valittiin Honda. Sattumalta kävi niin Honda oli myös ainoa, jonka hinta ei laskenut vuoden vaihteen jälkeen, joten sekään seikka ei jäänyt kaivelemaan.
t. A.Jees itsekkin tuota uutta CRV ES:ssä koeajoin ja oli kyllä yllättävän hyvä "auto". Jos olis vähänkään ollut tarvetta isolle maavaralle & nelivedolle
niin olisin kans harkinnut tuota vakavasti.
Siinä saa paljon autoa suht vähällä rahalla
ja älykkäitä ratkaisuja sisätiloissa.
Ajettavuus taisi olla ainoa miinus siinä,
johtuen osiltaan rengasprofiileista, mutta kaikkeahan ei voi saada samaan pakettiin.
(Jollei nyt sitten satu olemaan varaa tuareggiin
tai XC90:iin). - hyvä valinta !
Autoilija kirjoitti:
Moi,
Passat oli minunkin mielestäni hyvä, mutta jäi
kuitenkin kakkoseksi. Opel Vectra GTS 2.2, Ford Mondeo Wagon Ghia X 2.0, C5 2.0 SX Break, Passat Trendline 2.0 Variant, ja Honda CR-V olivat vertailussa viime vuoden loppupuolella. Noista valittiin Honda. Sattumalta kävi niin Honda oli myös ainoa, jonka hinta ei laskenut vuoden vaihteen jälkeen, joten sekään seikka ei jäänyt kaivelemaan.
t. A.Jees itsekkin tuota uutta CRV ES:ssä koeajoin ja oli kyllä yllättävän hyvä "auto". Jos olis vähänkään ollut tarvetta isolle maavaralle & nelivedolle
niin olisin kans harkinnut tuota vakavasti.
Siinä saa paljon autoa suht vähällä rahalla
ja älykkäitä ratkaisuja sisätiloissa.
Ajettavuus taisi olla ainoa miinus siinä,
johtuen osiltaan rengasprofiileista, mutta kaikkeahan ei voi saada samaan pakettiin.
(Jollei nyt sitten satu olemaan varaa tuareggiin
tai XC90:iin). - VW mies
auton tuntua kirjoitti:
Alunperin vaihtoehtoina oli lähes kaikki autot, pois luettuna japanilaiset. En silti moiti niitä mutta ei vain jotenkin sytytä, en tiedä miksi mutta näin vain on!
Myöhemmin Uusi Laguna kiinnosti kun saivat turbon liikkeelle, mutta ranskalaiset ei vain oikein sovi suomen talveen ja auto vaikutti jotenkin vaisulta ja "lattealta".
Volvon 40:set tekivät vaikutuksen ketteryydellään ja ulkonäöllä mutta silti sisältä jo ehkä hieman vanhanaikainen ja ahdas.. S60 taas 140:n koneella liian laiska ja 170:n koneella kallis, enkä kaipaa 2.4 konetta, mieluummin pienempi ja turbo!
Uusi Saab 93 SS tuntui hyvältä ja näytti myös kun vain muistaa ostaa 5000 eurolla korisarjoja ja lisävarusteita joten hinta n 40000 aikas suolainen..
Alfa 156, pirteä ja nätti peli (eikös se ole se köyhän miehen ferrari) mutta ei siltikään pysty italialaiseen rahojaan laittamaan..
A4 audi on lähes passatin tekniikalla, tehot hyvät, hinta selvästi volkkaria kalliimpi ja sisätilat ehkä lievä pettymys, tosin voi ehkä vain tuntua..
Siinä nyt ne mitkä ehkä eniten kiinnosti, enkä ihmettele valintaani. Joku varmasti ihmettelee mutta eikös se ole ihan normaalia? =)
Olisi tietysti mukava kuulla mihin autoon sinä päädyit ja mitkä tekijät siihen vaikutti?mielestäni tossa otsikossa on kaikki selitetty, vastaavilla varusteilla ja ominaisuuksilla saa laittaa rahaa huomattavasti enemmän muissa automerkeissä esim. audi, mersu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1521626Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin671596Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä671303En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1311292- 441134
- 172958
90-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik102915Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat60744Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja42687Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke156675