urheilu-harrastus 12-v tytölle?

nellero

Hmm..? Sopiva urheilu harrastus helsinkiläiselle 12-vuotiaalle tytölle? Ei kovin notkea tai muutenkaan kokenut, mutta innostunut ja nopea oppija. Ehdotuksia?

87

21349

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kannattaa kokeilla:)

      Miten olisi Taitoluistelu? 1-3 kertaa viikossa jäällä ja sen lisäksi oheisharjoitusta? Miltäs kuulostas? Kokeile edes. Huom! Helsingissähän on hyvät mahdollisuuet harrastaa,iso halli ja kaikki edut , hallit (lähellä).. Yms!
      ´Laita mulle tähän viestiä mitä mieltä olit minun ehdotuksestani.. Ei siinä tartte olla kovinkaan notkea, kun pysyy jo kärryllä ainostaamn bilman vaatii kyllä taitoa ja notkeutta varsinkin luistimilla.Mutta ei sitä oleetelijoiden ryhmässä ole pakko tehdä. Reippaasti mukaan vain!

      • nellero

        Kiitos! Innostus valtas kaikkien mielet heti ja koko perhe ettii netistä tunteja! :) :) :) :)


      • blondi-72hki
        nellero kirjoitti:

        Kiitos! Innostus valtas kaikkien mielet heti ja koko perhe ettii netistä tunteja! :) :) :) :)

        harrastaa futista,karatea ja käy taidekerhossa.


      • Anonyymi

        Itse juuri lopetin taitoluistelun


    • hyviä ton ikäselle

      Eri budolajit on musta ton ikäiselle hyvä harrastus. Esim. karate, aidido, taekwondo, niitähän Helsingissä riittää mahdolisuuksia. Tulee liikuntaa, kurinalaisuutta ja itsepuolustustaitoa.
      Taitoluisteluun 12-vuotias taitaa olla jo "liian vanha", ellei sitten ole hyvä perusluistelutaito, jolloi kai voi jotain jäätanssia harrastaa. Mitään hyppyjä on enää vähän vaikee ruveta opettelemaan yli kymmenvuotiaana. Paras oppimis-ikä on alle kymmenvuotiaana.

      • blaah

        Ei tosiaan oo liian vanha 12-vuotias taitoluisteluun. Ellei sitten MM-tasolle yritä, mutta sinnehän ei oikein Suomesta pääse, vaikka aloittaisi 3-vuotiaana - eli sikäli ei mitään hätää.

        Itse aikoinaan aloitin muistaakseni juuri 12v. (tosin pitkällä joukkuevoimistelutaustalla) ja ihan hyvin pääsin mukaan! En tietnkään kilpaluistlijaksi ikinä tullut, mutta tuskin se on kaikilla muutenkaan tavoitteena. Harrastuksena se on silti kiva! Ja harrastusta alkuperäinen kirjoittelija käsittääkseni kaipasikin? Harjoituksia oli noin 3 kertaa viikossa ja muodostelmapuolelle sitten lopulta itse ajauduin.

        Helsingissä muutenkin on todella hyvät resurssit taitoluisteluun; paljon halleja, hyvät hallit, Suomen parhaat valmentajat/ohjaajat ja seuroja mistä valita.

        Suosittelen kyllä lämpimästi!


      • blaah (sama)
        blaah kirjoitti:

        Ei tosiaan oo liian vanha 12-vuotias taitoluisteluun. Ellei sitten MM-tasolle yritä, mutta sinnehän ei oikein Suomesta pääse, vaikka aloittaisi 3-vuotiaana - eli sikäli ei mitään hätää.

        Itse aikoinaan aloitin muistaakseni juuri 12v. (tosin pitkällä joukkuevoimistelutaustalla) ja ihan hyvin pääsin mukaan! En tietnkään kilpaluistlijaksi ikinä tullut, mutta tuskin se on kaikilla muutenkaan tavoitteena. Harrastuksena se on silti kiva! Ja harrastusta alkuperäinen kirjoittelija käsittääkseni kaipasikin? Harjoituksia oli noin 3 kertaa viikossa ja muodostelmapuolelle sitten lopulta itse ajauduin.

        Helsingissä muutenkin on todella hyvät resurssit taitoluisteluun; paljon halleja, hyvät hallit, Suomen parhaat valmentajat/ohjaajat ja seuroja mistä valita.

        Suosittelen kyllä lämpimästi!

        Kävin vielä Suomen taitoluisteluliiton sivuilta katsomassa sikäläiset taitoluisteluseurat ja tässä olisi:

        * Espoon Jäätaiturit ry, EsJt
        * Espoon Taitoluisteluklubi ry, ETK
        * Etelä-Vantaan Taitoluistelijat ry, EVT
        * Helsingfors Skridskoklubb rf - Helsingin Luistinklubi ry, HSK
        * Helsingin Luistelijat ry, HL
        * Helsingin Taitoluisteluklubi, HTK
        * Kauniaisten Taitoluisteluklubi ry, KaTa
        * Myllypuron Taitoluisteluklubi ry, MTK
        * Oulunkylän Taitoluisteluklubi - Åggelby Konståkningsklubb rf, OTK
        * Tikkurilan Taitoluisteluklubi ry, TTK

        Eli tarjontaa riittää, ja tunnetusti Helsingin seudulla opetus on laadukasta. Uskallan väittää että Helsingin harrasteryhmissä opetetaan melkeinpä samoja asioita kuin pohjoisemman seuran kilparyhmissä. :)

        Itsekin mielenkiinnosta katsastin muutaman ylläolevan seuran tarjonnan sinun ikäiselle (12v) ja ihan mainioita harjoitusryhmiähän sieltä löytyi.

        Jos itse kiinnostuit, niin mukaan vaan! Takaan että tulee olemaan kivaa!


      • Pelo

        tulitko puhumaan TAEKWONDO sivulle oppimisiästä?Taekwondossa voi kehittyä minkä ikäsenä vaan.


      • khhhjjjjjj

        Ei ole liian vanha olen itseluottamusta ja aloitin telinevoimistelun kuukausi sitten ja olen jo notkistunut hyvin paljon


    • .....

      Koripallo on hyvä liikunnallinen harrastus ja siinä on paljon opittaavaa ja koettavaa. Koripallossa kasvaa kunto, kehittyy koordinnatio, sosiaalisuus ja luovuus sekä sen kautta saa uusia ystäviä ja uskon että joukkuekin löytyy helposti Helsingistä. Suomessa naiskoripallon arvostus on noussut, jolloin lähes ammattina pelaaminen on mahdollista joka lisää potenttiaalia halua oppia enemmän.

    • Bellana

      Mites olisi tanssiminen?

      Oma tyttäreni käy 10-13-vuotiaille tarkoitetutta tanssitunnilla. Hän aloitti vasta tammikuun alussa, mutta nyt osaa jo todella hyvin liikkeitä ja tykkää paljon...musiikki vie mennessään!

      Toivottavasti löytyy mieleinen, oli se sitten karate, luistelu tai vaikkapa tanssi. Jos joku heti ei tärppää, kannattaa kokeille muuta. Kyllä se oma "laji" löytyy. :)

      • 12v

        Missä hän käy? Seura? Opisto? Itse haluisin ettiä tanssi paikkoja :) vastaa nopeesti!


      • Anonyymi
        12v kirjoitti:

        Missä hän käy? Seura? Opisto? Itse haluisin ettiä tanssi paikkoja :) vastaa nopeesti!

        sama!! mietin lopettaa itse joukkuevoimistelun ja haluaisin uuden harrastuksen ja jonkinlainen tanssi kävis t: 11 v tyttö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sama!! mietin lopettaa itse joukkuevoimistelun ja haluaisin uuden harrastuksen ja jonkinlainen tanssi kävis t: 11 v tyttö

        Ite käyn Tampereen balettiopistossa(suomen suosituin/parhain) balettiopisto ja oon tanssinu nyt 10 vuotta siellä ja on hyvää opetusta mut nyt se menee koronan takia konkurssiin ja sanon ihan suoraan et harmittaa ihan vitusti😭


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sama!! mietin lopettaa itse joukkuevoimistelun ja haluaisin uuden harrastuksen ja jonkinlainen tanssi kävis t: 11 v tyttö

        Mää oon kans 11.v enkä meinaa millään keksiä mitään harrastuksia itelleni joku liikunta ois varmaan ihan kiva muttakun taitoluistelua, uintia, tanssia,voimistelua oon jo kokeillut.


      • Anonyymi
        12v kirjoitti:

        Missä hän käy? Seura? Opisto? Itse haluisin ettiä tanssi paikkoja :) vastaa nopeesti!

        Joo sama täällö!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo sama täällö!

        Dca tanssi kouluun kannattaa mennä siellä on mukavaa tanssia jokaisessa lajissa ja kaikenikäisille
        🤍✨


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo sama täällö!

        Ite oon käyny yli 10 vuotta Lahden tanssiopiston tunneilla eli jos asut Lahden lähellä ni suosittelen sitä opistoa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dca tanssi kouluun kannattaa mennä siellä on mukavaa tanssia jokaisessa lajissa ja kaikenikäisille
        🤍✨

        Oon itekin kokeillut ja tosi hyvä se oli, mut nyt etsin jotain uutta harrastusta ja en tiedä mikä harrastus olisi hyvä.


    • uuppa

      Minulla on 11v tyttö. Hän harrasta mm. telinevoimistelua, huiluan soittoa ja kilpatanssia. Ollaan myös mietitty luistelua.

      Hyviä harrastuksia tuon ikäiselle voisi olla kilpatanssi, luistelu, baletti, jazz tanssi, partio, luistelu, cheerleading, ratsastus tai jalkapallo. Muita ei nyt oikein tullut mieleen...

      • nellero

        Oon jo pitkään miettiny cheerleadingia itsekkin! :)


      • .....jukka
        nellero kirjoitti:

        Oon jo pitkään miettiny cheerleadingia itsekkin! :)

        vaikka sitä usein luullaan vain pepun pyörittelyksi. Kilpacheerleading on oma vaativa lajinsa.
        Oma tyttäreni on harrastanut sitä n. 12-vuotiaasta asti. Ensin junnujoukkueessa ja nyt naisten edustusjoukkueessa. Olin eilen katsomassa hänen seuransa talvinäytöstä ja täytyy sanoa, että kylmät väreet menivät katsellessa.

        Ensi viikonloppuna la-su on Helsingin jäähallissa sm-kilpailut, joten menkää ihmeessä katsomaan.
        Nyt on hyvä aika aloittaa cheerleadig, sm-kisojen jälkeen seurat ottavat uusia harrastajia ja ryhmiä varmasti löytyy kaikille.

        Katso joukkueet Cheerleadingliiton sivuilta www.scl.fi


      • asiallinen_tuntija
        .....jukka kirjoitti:

        vaikka sitä usein luullaan vain pepun pyörittelyksi. Kilpacheerleading on oma vaativa lajinsa.
        Oma tyttäreni on harrastanut sitä n. 12-vuotiaasta asti. Ensin junnujoukkueessa ja nyt naisten edustusjoukkueessa. Olin eilen katsomassa hänen seuransa talvinäytöstä ja täytyy sanoa, että kylmät väreet menivät katsellessa.

        Ensi viikonloppuna la-su on Helsingin jäähallissa sm-kilpailut, joten menkää ihmeessä katsomaan.
        Nyt on hyvä aika aloittaa cheerleadig, sm-kisojen jälkeen seurat ottavat uusia harrastajia ja ryhmiä varmasti löytyy kaikille.

        Katso joukkueet Cheerleadingliiton sivuilta www.scl.fi

        Mikä vika on tavallisessa voimistelussa? Pidemmät valmennusperinteet, paremmin järjestäytynyttä toimintaa, Reilun peli-sääntöihin oikeasti sitoudutaan jne.

        Cheerleading on pelkkää jalostettua strippausta ja Suomessa lajina lapsenkengissään. Miksi lähteä johonkin niin epämääräiseen kun tuttuja, pitkälle kehiteltyjä ja helpommin harrastettavissa olevia lajeja on pilvin pimein?


      • ...jukka
        asiallinen_tuntija kirjoitti:

        Mikä vika on tavallisessa voimistelussa? Pidemmät valmennusperinteet, paremmin järjestäytynyttä toimintaa, Reilun peli-sääntöihin oikeasti sitoudutaan jne.

        Cheerleading on pelkkää jalostettua strippausta ja Suomessa lajina lapsenkengissään. Miksi lähteä johonkin niin epämääräiseen kun tuttuja, pitkälle kehiteltyjä ja helpommin harrastettavissa olevia lajeja on pilvin pimein?

        ..taas tätä. On se vaan niin kummallista, että kehitys kehittyy ja maailma menee eteenpäin vaikka kaikki eivät kelkassa pysykään.

        Olis se tietty voimisteluseurojen kannalta hyvä että kaikki vaan voimistelis ihan niin kuin makkaratehtailijakin toivoo et kaikki söis vaan makkaraa.


      • cheer girl
        nellero kirjoitti:

        Oon jo pitkään miettiny cheerleadingia itsekkin! :)

        harrastan itsekkin cheerleadingiä ja olen sitä mieltä et KANNATTAA ALOTTAA!!paras,vaativa taitolaji
        ajatattelin eka kun alotin mitä tää on pissisten hommaa niin ajattelin käydä kattomas sitten innostuin niin paljon siit et nyt harrastan valkeakosken hakassa!!


      • meillä harrastettu 3 v.
        asiallinen_tuntija kirjoitti:

        Mikä vika on tavallisessa voimistelussa? Pidemmät valmennusperinteet, paremmin järjestäytynyttä toimintaa, Reilun peli-sääntöihin oikeasti sitoudutaan jne.

        Cheerleading on pelkkää jalostettua strippausta ja Suomessa lajina lapsenkengissään. Miksi lähteä johonkin niin epämääräiseen kun tuttuja, pitkälle kehiteltyjä ja helpommin harrastettavissa olevia lajeja on pilvin pimein?

        Kaikkitietävä vanhanajan voimisteliahan se siellä "tietäväisenä" kertoo lajista nimelta cheerleading. Missä sitä oot nähnyt? Jääkiekkomatsien katsomossako? Cheerleadingillä lajina ei ole mitään yhteyttä kyllä minkään strippauksen kanssa, vaan koostuu, tanssista (joka ei ole mitään vartalonkiekuttamista), akrobatiasta, stunteista ja pyramideistä. Tutustuppa lajiin, ennen kuin alkaat kertomaan siitä muille!

        (Jääkiekkomatsien "huutotytöt" on sitten aivan toinen juttu kuin kilpacheerleaderit!)


      • Anonyymi
        asiallinen_tuntija kirjoitti:

        Mikä vika on tavallisessa voimistelussa? Pidemmät valmennusperinteet, paremmin järjestäytynyttä toimintaa, Reilun peli-sääntöihin oikeasti sitoudutaan jne.

        Cheerleading on pelkkää jalostettua strippausta ja Suomessa lajina lapsenkengissään. Miksi lähteä johonkin niin epämääräiseen kun tuttuja, pitkälle kehiteltyjä ja helpommin harrastettavissa olevia lajeja on pilvin pimein?

        Itse olen harrastanut voimistelua ja voin sanoa että oma kokemus ei mennyt ihan nappiin.. siellä itkettiin ja pelättiin monet kerrat ja nykyäänkin eräs tuttuni joutui lopettamaan harrastuksen sillä paikat olivat menneet niin pois paikoiltaan ja revähtäneet liian monta kertaa. Myös monet sitä harrastaneet luokkakaverini muistelevat kauhulla. En tietenkään sano että kaikilla olisi tälläistä mutta itsellä oli joten kannattaa valita tarkkaan, sillä muistan sen edelleen vaikka siitä onkin jo 3-2 vuotta


      • Anonyymi
        cheer girl kirjoitti:

        harrastan itsekkin cheerleadingiä ja olen sitä mieltä et KANNATTAA ALOTTAA!!paras,vaativa taitolaji
        ajatattelin eka kun alotin mitä tää on pissisten hommaa niin ajattelin käydä kattomas sitten innostuin niin paljon siit et nyt harrastan valkeakosken hakassa!!

        Niimpä kaikkien PITÄISI HARRASTAA CHEERLEADINGIÄ!!itse harrastan sitä Oulussa northernlights cheerleading oulu
        KANNATTAA KOKEILLA CHEERIÄ!!mahtava laji


      • Anonyymi

        Kyllä kilpa tanssi on ihana harrastus minulla on poika joka harrastaa kilpa tanssia


    • ...harrastuksia

      www.svoli.fi

      Sieltä löytyy lähes kaikki Suomen voimisteluseurat. Kaikenlaisia voimistelu- ja tanssitunteja kaikenikäisille. Siis jos jumppa ja tanssi vaan kiinnostaa...

      • nellero

        Harrastus löytyi, lähettiin nimittäin agilityyn koirien kanssa! Kiitos kuitenkin kaikille ~vaivaa~ nähneille!


    • ...

      Oon ite 12 v tyttö ja harrastan vähän kaikkee erilaista. Jääpalloo, balettii, jalkapalloo, pianoo, pesistä ja yleisurheiluu.

      Jääpallo: Sen voisit ihan hyvin alottaa jos siinä lähellä on joukkue.Pitää vaa luistella hokkareilla. Meidänki ryhmää on vasta tänä vuonna tullu uusii 14 vuotiaita tytöjä!

      Baletti: Baletti pitää alottaa jo nuorena ettei sitä kannata jos et oo niin notkeekaa.

      Jalkapallo: Senkin pystyisit alottaa, mutta pitää olla hyvä kunto

      Piano: Sitä suosittelen!

      Pesis: Jos oot nopee ja tarkka tyyppi niin sen voisit alottaa

      Yleis-urheilu: Käyn ite LUM:mia ja tämän ikäsenä (jos ei oo hyvä kunto) ei kannata alottaa. Just 12 v tytöillä on kova taso melkeinpä joka lajissa!

    • rapa 10v

      parkour on jokaiselle sopivalaji jos siitä tykkää se on hyppimistä kaikkialla ei maksa mitään tarvitaan vain joustavat housut ja hyvät lenkkarit ei siinä sitten muut (kunhan ei riko mitään)

    • ratsatus on mukava harrastus

      Sopiva harrastus voisi olla vaikka ratsastus. Itse olen ratsastellut 8 vuotiaasta, olen omistanut kaksi hevosta ja nyt minulle on jälleen tulossa yksi. Ratsastus on harrastus jossa ei ikinä tule valmiiksi ja aina on paljon opittavaa. Lisäksi on mahtavaa huomata, että pienillä pyynnöillä saat ison eläimen toimimaan. Itse asiassa mikäli harrastus kiinnostaa, ota yhteyttä, sillä olen vetämässä muutamalle suunnilleen sinun ikäisillesi tunteja ja yksi tuntilainen lisää on aina vaan piristeeksi:)

      • ratsastuksen ohjaaja

        Ratsastus on hyvä ja tunneilla, varsinkin yksityis tunneilla oppii nopeasti. Kun on opettajan valvonnassa se on turvallistaä.

        Leirit on myös hyvä paikka aloittaa. ;)

        Itselläkin kaksi hevosta ja ratsastanut 7-vuotiaasta sti, mutta 12v. ei ole liian vanha. Niin ja ratsastuksessa ei tarvitse olla erityisen notkea, mutta lihakset pysyvät kunnossa ja tasapaino kehittyy.

        Meillä myös tunteja osaavalla ponilla ja hevosella.
        Leirejä myös kesällä, kysy lisää. Edulliset hinnat ja tunnit yksitellen joten oppii nopeasti.
        sähköposti: [email protected]


      • ratsastuksen ohjaaja
        ratsastuksen ohjaaja kirjoitti:

        Ratsastus on hyvä ja tunneilla, varsinkin yksityis tunneilla oppii nopeasti. Kun on opettajan valvonnassa se on turvallistaä.

        Leirit on myös hyvä paikka aloittaa. ;)

        Itselläkin kaksi hevosta ja ratsastanut 7-vuotiaasta sti, mutta 12v. ei ole liian vanha. Niin ja ratsastuksessa ei tarvitse olla erityisen notkea, mutta lihakset pysyvät kunnossa ja tasapaino kehittyy.

        Meillä myös tunteja osaavalla ponilla ja hevosella.
        Leirejä myös kesällä, kysy lisää. Edulliset hinnat ja tunnit yksitellen joten oppii nopeasti.
        sähköposti: [email protected]

        Ainiin ja tunnit ovat pk-seudulla.


      • 12v

        Hei miltä tallilta sut vois löytää?


      • 12v

        Entäpä sut? Miltä tallilta sut voi löytää?


      • Anonyymi

        Olenkin kanssa ratsastanut noin 4vuotta on kyllä todella mukava ja saa olla eläimien kanssa tekemisissä suosittelen kaikille jotka tykkää eläimistä ja muutenkin ei tarvitse olla kokenut siellä on kaikkien ikäisille kaikkia tasoja eikä tarvitse osata kaikkea heti


      • Anonyymi

        Missäs päin harrastatte tai pidätte tunteja tai millä tallilla


    • Onneton + Onneton

      tää on nyt niin, että mä ja mun kaveri etitään hyvää urheiluharrastusta, uintia etitään. olisko mitään uimaseuraa (ei cetus) epoossa?

    • Harrastusta etsivä

      Tiätääkö kukaan ruuan valmistukseen liittyvää harrastusta 12v. tytölle Nokialla? Ja mieluiten mahdollisimman halpaa sellaista. Olisin iki onnellinen jos saisin yhden edes yhden hyvän ja oikean vastauksen. Kiitän jo etu-käteen niitä jotka vastaavat tähän minun viestiini. Kiitos!

      • Anonyymi

        KOKKI KERHO


    • terveeh

      Minun 11v tyttäreni on harrastanut 6 vuotiaasta cheerleadingiä se on hänen lempilajinsa hän on myös orkesterissa soittaa soittimilla hän eteni tosi hyvin ensin hän soitti nokkahuilua sitten poikkihuilua klarinettia ja nyt hän on jo viulussa hän soittaa koulun kesä-ja joulujuhlissa minä todellakin ehdotan teidän tytöille cheeriä tai orkkaa ne on tosi hyviä nuorin tyttäreni taas harrastaa karatea ja tankotanssia hän on 9 v ja notkeutta riittää meidän tytöiltä

      • Trapeze

        Itse harrastan sirkusta. Sitä saatetaan luulla että se on sellaista kuin kiertävissä sirkuksissa mutta nytten kun 5 vuotta harrastan nii meijän tunnit kestää 90 min (itse voi valita kuinka monta tuntia on viikossa ) ja ne on melkorankkoja, harrastan ilma-akrobatiaa ja tavallista akrobatiaa. Tunneilla tehdään aluksi voimaliikkeitä ja venytellään, sitten (vaativammalla tasolla) saatetaaan alkaa harjoittelemaan vapaa valintaisesti tai ohjauksen kanssa. Mutta kaipaisin ehkä jotain uutta harrastusta, oisko mitään 11 vuotiaalle tytölle joka rakastaa liikuntaa, oon melko notkea ja jaksan treenatakkin kauan. Uintia ja tanssia olen harrastanut ennen sirkusta :) ja tykkäisin jos harjoituksia olisi yli kolmesti viikossa !


      • Anonyymi
        Trapeze kirjoitti:

        Itse harrastan sirkusta. Sitä saatetaan luulla että se on sellaista kuin kiertävissä sirkuksissa mutta nytten kun 5 vuotta harrastan nii meijän tunnit kestää 90 min (itse voi valita kuinka monta tuntia on viikossa ) ja ne on melkorankkoja, harrastan ilma-akrobatiaa ja tavallista akrobatiaa. Tunneilla tehdään aluksi voimaliikkeitä ja venytellään, sitten (vaativammalla tasolla) saatetaaan alkaa harjoittelemaan vapaa valintaisesti tai ohjauksen kanssa. Mutta kaipaisin ehkä jotain uutta harrastusta, oisko mitään 11 vuotiaalle tytölle joka rakastaa liikuntaa, oon melko notkea ja jaksan treenatakkin kauan. Uintia ja tanssia olen harrastanut ennen sirkusta :) ja tykkäisin jos harjoituksia olisi yli kolmesti viikossa !

        Samoin


    • elisanäiti

      juu meidän elisalta löytyy notkeutta ja monta muutakin taitoa kyllä sen pitää harrastaa cheeriä ajeka notkee tää miun tyttö

    • hätä112

      meil olis suur hätä et mun 9 vuotiasta tytöä luullaan tyttöjen futiksessa tarkotus 9-12 v tytöille mun tyttö näyttää 15 v tytöltä nii mitä teen?

    • Ehdottaja

      Minä ehdotan

      Tanssia
      Ratsastusta
      Onko teillä koira jos on niin agility
      Sähly
      Telinevoimistelu

      • suosittelijaxd

        suosittelisin koripalloa! ihana!


    • Harrastamaton

      Itse en harrasta mitään, mutta mun veljet harrastaa sählyä, sirppistä (sirpale näyttelykerho), Taekwondoa ja lätkää. Ite vaa muuten vaan koetan kaikenlaisia juttuja esim. ennen taekwondoa, mutta ei jaksanu ku oli nii paljon poikii ja kaks likkaa... Sitte oli sähly, mut ei kiinnostanu enää sekään... Nyt vaan lenkkeilen ja tavoitteena myös spakaattiin pääsy nii voisin mennä ehkä sceerleaderiksi :D

    • Mikä ois hyvä

      No siis olisko mitään hyvää harrastusta 12.v tytölle joka ei oo hirveen hyvä kuntoinen jotenkin notkea ei halua mitään taistelulajeja tai itsepuolustus lajeja yms... Riihimäeltä etsittäisiin hyvää harrastusta

      • ...

        Ratsastus vois olla hyvä?:)


      • intopoissa
        ... kirjoitti:

        Ratsastus vois olla hyvä?:)

        ite oon harrastanut ratsastusta 7 vuotiaasta lähtien ja alkaa into hiipuu


      • Anonyymi

        Ratsastus


    • Kakka55

      Voiks tytöt harrastaa jalkapalloo? Ite haluaisin alottaa ja oon 13. Kuka voi suositella? Onks lappeenrannas tytöille jalkapallo-tunteja?

    • pois tsadista

      Tässä sinulle hyvä harrastus: muuta rovaniemelle.

      • Anonyymi

        aika nice


    • Ylpeä äiti

      Suosittelisin enemmän kuin lämpimästi: tankotanssia, koska se on loistava harrastus 12-vuotiaalle ja korostaa nuoren luontaista kasvamista, jotta lapsestasi tulisi akrobaatttisesti lahjakas ja eroottinen aikuinen. Tankotanssissa on myös hyvä se, että töihin pääsy on helppoa ja paljon rahaa tuottavaa. Tankotanssi myös kehittää kuntoa ja polttaa rasvaa. Passitin molemmat tyttäreni (10- ja 12-vuotiaat) harrastamaan tankotanssia heti kun koulut alkoivat syksyllä. Harrastus ei saa olla mikään massalaji (massalajeilla tarkoitan esim. jalkapallo, luistelu tai partio) SUOSITTELEN!!

    • 4H-nuorisotyöläinen

      4H:lla saa harrastaa ja tehdä töitä ja saada palkkaa... jos se palkansaanti kiinnostaisi tyttöä enempi?..

      4H:lla voi käydä työelämäkursseja sinä vuonna kun täyttää 14 ja saada sitten oikeita töitä koirantaluttajana, kissanhoitajana, mummun seuranpitäjänä, tapahtumatyöläisenä ...jne

      www.4hyhdistys.net/kurssit

      Ja sitten nuoremmat voi käydä leireillä ja kerhoissa :)

      http://www.lastenleiri.fi/

    • 10vuotta ratsastanut

      ratsastus? hyvää liikuntaa :D

    • Partiolainen

      Partio. Opitaan erätaitoja, saadaan ystäviä ja parantaa kuntoakin, kaikin puolin hyvä harrastus. (niinhän ne kaikki)

    • TELLMENOW

      tarvisi kahdelle 12 vuotiaalle tytölle löytää joku kiva harrastus hämeenlinnasta. onko ehdotuksia?

      • 1234567890h

        Cheerleading olisi hyvä :)


    • pianotyttö

      Minulla on sama ongelma. En ole kovin notkea mutta olen nopea oppimaan. Tällä hetkellä harrastan pianon soittoa , mutta haluaisin jonkun liikunta harrastuksen. Olen itse innostunut sulkapallosta. Miten olisi kiinnostaisiko sulkapallo? :)

    • Tallityttö

      Harrastus tai lentopallo! Ratsastuksessa oppii uusia asioita ja tasapainokin muuttuu paremmaksi. Jopa siinä muuttuu rohkeaksi ja saa itsevarmuutta! Lentopallosta en niinkää paljoa osaa sanoa.

      • Anonyymi

        Itse harrastin lentopalloa. Siinä liikutaan venytellään ja auttaa saamaan nopeampia reagtioita. Itse tykkäsin siitä tosi paljon!


    • 11vGirl

      Oon vähän hidas ja harrastan ratsastusta pianoo ja tanssii enkä oo hirveen notkea, mikä olis sopiva tietääkö kukaan?

    • apilamestariagg

      Kannattaisi kokeilla joukkuevoimistelua (AGG) Todella hyvä ja hauska harrastus kokea koko joukkueen kanssa ja kunnon jännitystä kisoissa☺ Ei tarvitse heti olla mailman notkein kun jos on hyvä valmentaja ja venyttelee kotona niin kyllä sista notkee tuöaa

    • Pupinen

      Mulla on 12.v tyttö joka on aika heikko tyttö on harrastanut paletti/voimistelu, yleisurheilua ja tanssia mikään ei oo kiknostanut kauaa ja nyt haluais tyttö pikasesti liikunnallisen harrastuksen

    • Larpaaja

      Larppaus on mukavaa ja tarvitsee vain mielikuvitusta

    • Auttakaas

      Mää oon 12-13v tyttö oulusta ja harrastan tanssillista voimistelua. Oon harrastanuta vaikka ja mitä kuviskerhoista uimahyppyyn. Oon nyt lähiaikoina innostunu säbästä, vaikka ennen on ollut eri käsitys, mutta ollaan nyt pelattu mun poikapuolisten kavereitten kaa hirveesti säbää, ja oon huomannu et oon aika hyvä! (Etenkin mokkena). Mutta tuntuu et Oulusta ei löydy yhtään sellasia joukkueita joihin vois mennä ilman aijempaa kokemusta (kun olen vain kavereiden kanssa pelannut) niin jos joku tietää että missä Oulussa olis sellasia ryhmiä, nii vastatkaa pliis 🤙🏻

    • Minja96

      Ratsastus.
      Urheilun lisäksi se on suhteen luomista mahtavaan eläimeen. Se on hyvin terapeuttista ja innostavaa. Lähentää luontoa ja opettaa elämästä tärkeitä asioita. :)
      Pitää elämänhalun korkealla, vahvistaa henkisesti ja tuo oma-aloitteisuutta ja rohkeutta sekä itsevarmuutta.
      Fyysisesti ratsastus kehittää erityisesti tasapainoa ja lihaksia joita ei muissa lajeissa niin hyvin voi kehittää.
      Ratsastuksessa voi kilpailla, saada ystäviä ja oppia joka ei koskaan lopu.

    • Aih

      Olen 12-vuotias tyttö. Olen miettinyt cheerleadingin aloittamista. Olen harrastanut aikaisemmin ratsastusta ja lentopalloa. Olen hieman notkea, minulla on hyvä tasapaino ja lihaskuntoni on keskivertotasoa. Olen noin 155-160 cm pitkä ja painan reilu 40 kg. Voisinko minä aloittaa cheerleadingin? Jos aloittaisin mihin tehtävään minä menisin ja missä Tampereen lähettyvillä se kannattaisi aloittaa?

      • Cheerleader

        Tuuu pct:elle(eli Pyrintö Cheer teamiin) ite oon ollu kohta about 2vuotta ja oon kilpajoukkueessa. ei tartte olla edes kovin notkea. Kannattaa aloittaa Starlighteistä, eli aloittelija joukkueesta 9-12 vuotiaille 1 kertaa viikossa treenit ja sitten vielä Kevät- ja talvi näytökset. Ei ollut kovin kalliskaan jos muistan oikein 😝


    • Anonyymi

      Itse ainakin olen juuri lopettamassa joukkuevoimistelun siitä syystä, koska paikat tuli niin kipeäksi että piti mennä sairaalaan ja jalassa sitten oli iso vamma ja lääkäri sanoin että vaikea sanoa onko mun jalka enää KOSKAAN kunnossa! Haluisin alottaa tanssin koska kun olin pikkutyttö olin tanssitunneilla ja halusin olla loistava kunnes päädyin joukkuevoimisteluun joka ei ollut minulle sopiva laji😔 Ajattelin että voisin taas kipaista käymässä tutustumaan minun 6 vuotiaan tanssitunti unelmiin ja alottaa jälleen tanssin🤩 jospa se ei olisi niin rankkaa kun jv.... tosin moni tykkää voimistelusta joka on todella vaativaa ja tuntuu monessa paikassa mutta minulla se alkoi mennä jo hieman yli😟 joten olisko tanssi sulle mitään? koska itse tykkään vapaa ajalla vähän pyörähdellä ja tanssia sinne sun tänne😂 ( harrastan myös ratsastusta)

    • Anonyymi

      löytyyky mistää karatea vantaalta 12vuotiaalle tytölle??

      • Anonyymi

        Judoa ainakin löytyy


    • Anonyymi

      Oman tykännyt sirkuksesta, kiipeilystä, uinnista. Sirkuksessa ei tarvitse olla notkea vaik niin vois luulla ja löytyy eri tasoja aloittaa kuten kiipeilyssäkin mm irti maasta

    • Anonyymi

      Käsipallo?

    • Anonyymi

      SIRKUS

    • Anonyymi

      Olen itse 12 vuotias tyttö ja harrastan showtanssia, näyttelyä ja ratsastusta. Olisiko joku niistä hyvä

    • Anonyymi

      Taekwondo voi olla kiva

    • Anonyymi

      Jalkapallo

    • Anonyymi

      Mä oon 12v ja en ole notkea niin mikä mulle sopisi???????????

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2894
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      539
      2755
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1895
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1887
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1768
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      303
      1704
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1362
    8. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      62
      1163
    9. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      90
      1154
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1122
    Aihe