Muhosen talli?!

kjgkjhkjhkj

Mitä mieltä olette Muhosen tallin toiminnasta ja opetuksesta? Kannattaako kyseisellä tallilla aloittaa ratsastus? Olen ratsastanut useamman vuoden ja haluan kokeneen opettajan.

40

6252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että sieltä ei saa

      tunteja. Kaikki tunnit aina aivan täynnä. Tietysti jos satut saamaan jonkun vakkaritunnin, niin mikä ettei kannata aloittaa. Siellä on aloittelijoille henk.koht. opetus (tallitytöt taluttaa ja samalla opettaa) sen lisäksi, että opettakin seisoo kentän keskellä ja ohjaa. Kyllä se ihan hyvä paikka on, ja siitähän kertoo tuokin, ettei tunneille mahdu...

      • Anonyymi

        Olen itse käynyt muhosella monta vuotta.opetus on hyvää mutta tuntien varus on kyllä vähän vammasta. mutta muhosen talli on muuten hyvä!


    • Muhonen

      tosi ammattitaitoista porukkaa

    • kyseistä paikkaa

      tosi hyvä talli ja opettaja! :)

      • Vähän eri mieltä

        Opetus on kyllä hyvää, sitä en kiellä. Omistajalla on vain ikävä tapa puhua asiakkaittensa asioita kaikille muille eteenpäin ja joskus myös puhuu paljon paskaa asiakkaistaan ja haukkuu selän takana.


      • .....
        Vähän eri mieltä kirjoitti:

        Opetus on kyllä hyvää, sitä en kiellä. Omistajalla on vain ikävä tapa puhua asiakkaittensa asioita kaikille muille eteenpäin ja joskus myös puhuu paljon paskaa asiakkaistaan ja haukkuu selän takana.

        vai puhuu paskaa, tota en kyllä usko, esimerkkei kyl on antanut että mitä on sattunut tunnilla..ja nääkin aina kokeneist ratsastajista.. alottelijoit ei ole koskaan verrannut. itse olen ollut todella tyytyväinen kun pitkän tauon jälkeen aloitin ratsastuksen enkä vaihtaisi mihinkään kokkolan talliin, jossa hoitajatki supisee...muhoseen kun menee tuntee aina olevansa tervetullut ja minä ainakin olen oppinut todella paljon uutta.... ja se kyllä tosiaan kertoo, kun tunteja ei meinaa saada millään muhoseen, onneks itsellä kävi tuuri ja sai vakkitunnin...


      • lisäys
        ..... kirjoitti:

        vai puhuu paskaa, tota en kyllä usko, esimerkkei kyl on antanut että mitä on sattunut tunnilla..ja nääkin aina kokeneist ratsastajista.. alottelijoit ei ole koskaan verrannut. itse olen ollut todella tyytyväinen kun pitkän tauon jälkeen aloitin ratsastuksen enkä vaihtaisi mihinkään kokkolan talliin, jossa hoitajatki supisee...muhoseen kun menee tuntee aina olevansa tervetullut ja minä ainakin olen oppinut todella paljon uutta.... ja se kyllä tosiaan kertoo, kun tunteja ei meinaa saada millään muhoseen, onneks itsellä kävi tuuri ja sai vakkitunnin...

        tohon et kun kokkolan talleil hoitajat supisee, niin kaikki kattelee nenänvartta pitkin ja saa kyllä itseensä het tunteen ettei ole tervetullut, näin ainakin raviradalla....


      • Meeema
        Vähän eri mieltä kirjoitti:

        Opetus on kyllä hyvää, sitä en kiellä. Omistajalla on vain ikävä tapa puhua asiakkaittensa asioita kaikille muille eteenpäin ja joskus myös puhuu paljon paskaa asiakkaistaan ja haukkuu selän takana.

        jaa ja sanoppa tuo tallinpitäjälle niin eiköhän nämä asiat selviä! ei ole yhtään oikein että levität netissä tollasta paskaa muhosesta!!! ihQdaalollero


      • tosi ärsyttävää
        lisäys kirjoitti:

        tohon et kun kokkolan talleil hoitajat supisee, niin kaikki kattelee nenänvartta pitkin ja saa kyllä itseensä het tunteen ettei ole tervetullut, näin ainakin raviradalla....

        kun tuntuu, että on ylimääräinen ja ei-toivottu, vaikka onkin maksava asiakas. Muhosella on ihan kiva ilmapiiri.


    • ...

      Tyttäreni aloitti ensin ratsastustunnit Kokkolassa, ei pitänyt opettajasta ihmettelin mutta kun kävin katsomassa yhden tunnin niin en enää ihmetellyt.
      Sitten kuulin Muhosen tallista, kävimme katsomassa ja tyttö ratsasti yhden kerran siellä ja asia oli heti selvä. Nyt tytöllä on vakitunti Muhosella ja on todella tyytyväinen. Kesällä katsoin muutaman kerran opetusta ja oli aivan eri meininki kuin Kokkolassa.
      Joka viikko kuskaan tyttöä 1-3 kertaa tallille eikä haittaa vaikka joudun ajamaan Kälviälle useamman kerran, siellä tyttö viihtyy ja on saanut mukavan harrastuksen itselleen.
      Suosittelen oikein lämpimästi Muhosen tallia kaikille.

      • Edelleen

        Mutta itse olen omin korvin kuullut sattumalta kolmeenkin eri kertaan mitä siellä toimistossa oikein puhutaan työntekijöiden ja sen "inside" piirin kesken.


      • mä.
        Edelleen kirjoitti:

        Mutta itse olen omin korvin kuullut sattumalta kolmeenkin eri kertaan mitä siellä toimistossa oikein puhutaan työntekijöiden ja sen "inside" piirin kesken.

        oon jo 6 VUOTTA käyny muhosella ja voin sanoa iha rehellisesti että aivan mahtava paikka!! enkä TODELLAKAAN koskaan vois vaihtaa YHTEENKÄÄN kokkolan talliin. opettajat on osaavii ja kokeneita ja tallinpitäjä todella mukava ja hyvä opettamaan! itse olen hoitaja ja olen kyllä käynyt kokkolan muilla talleilla ja rehellisesti voin sanoa että opetus oli toisessa minusta huonoa ja toisessa oli kurja opettaja. VAIN MINUN MIELIPIDE!


      • kun lapset

        ei enää suostuneet menemään kokkolan tallille. Mutta sitten ei muhoseltakaan oikein saatu tunteja ja niin heiltä harrastus pikkuhiljaa jäi. Joskus vielä käydään ja itse käyn tuolla ihan muualla...


      • jovain

        Opettaja taitaa olla siellä raviradan takana (stall classic.lla)On sillä rouvalla niin väärä tapa opettaa! en nyt tarkoita että ei osaisi mutta se on niin julmaa, halventavaa ja lapset jotka ovat arkoja ihan pelkää!! Siksi myös minunkin lapseni käyvät muualla.Täällä uudessa koulussa osataan hyvää ja lämmintä asiakaspalvelua! Tunnitkin alkavat ajallaan!


      • lapsena outilla
        jovain kirjoitti:

        Opettaja taitaa olla siellä raviradan takana (stall classic.lla)On sillä rouvalla niin väärä tapa opettaa! en nyt tarkoita että ei osaisi mutta se on niin julmaa, halventavaa ja lapset jotka ovat arkoja ihan pelkää!! Siksi myös minunkin lapseni käyvät muualla.Täällä uudessa koulussa osataan hyvää ja lämmintä asiakaspalvelua! Tunnitkin alkavat ajallaan!

        tunneilla siellä jämsässä, ja sen muistan ainakin, että kaikki tosiaan alkoi ja oli ajallaan :) Tarkka täti. Taisi olla siihen aikaan vähän vielä enemmän pilkun viilaaja kuin nykyään. Mutta ainakaan siellä ei tallitytöt hyppineet kenenkään nenille, vaan olivat tosi ystävällisiä.


      • ikävä kyllä..
        Edelleen kirjoitti:

        Mutta itse olen omin korvin kuullut sattumalta kolmeenkin eri kertaan mitä siellä toimistossa oikein puhutaan työntekijöiden ja sen "inside" piirin kesken.

        Tallin omistaja ikävä kyllä todellakin puhuu seläntakana monistakin ihmisistä erittäin negatiiviseen sävyyn ja on yleensä kasvotusten erittäin ystävällinen..


      • niin ettei ole
        ikävä kyllä.. kirjoitti:

        Tallin omistaja ikävä kyllä todellakin puhuu seläntakana monistakin ihmisistä erittäin negatiiviseen sävyyn ja on yleensä kasvotusten erittäin ystävällinen..

        toisinpäin.


      • Nimetön
        Edelleen kirjoitti:

        Mutta itse olen omin korvin kuullut sattumalta kolmeenkin eri kertaan mitä siellä toimistossa oikein puhutaan työntekijöiden ja sen "inside" piirin kesken.

        Itse olen myös kuullut tallin omistajan ärsyttävästä tavasta juoruta ja puhua pahaa selän takana, mutta olen myös kuullut hänen olevan ERITTÄIN osaava työssään! Sääli kuitenkin jos asiakkaat ja kaikki tallilla kävijät joutuvat siellä toimistossa? yleisen naurun ja pilkan kohteiksi..


    • muhonen<3

      Mää oon ainaki käyny muhosella ja mun mielestä ihan paras talli ja tunnit laadukkaita ja halpoja jokaiselle ratsastajalle on sopiva heppa ja kaiki tallilla auttaa aina!

    • kokemuksia2

      Muhosella muutaman kerran käynyt kokemuksia
      plussat:
      - Hevoset hyviä ja osaavia
      - Hyvä ja laadukas opetus
      - Edullinen hitataso

      miinukset:
      - Maneesi liian pieni 8 ratsastajalle yhtäaikaa
      - Tallin sijainti huono junarata toisella puolella ja tallin kyljessä minkkitarha
      (minkkitarhan hajuun en vaan totu, ilmeisesti omistaja sama)
      - Tallialue hieman epäsiisti

      kokemuset kuitenkin positiivisen puolella ja jos miinukset ei haittaa niin Ok.

    • ihmettelijä

      Itse en ole ratsastanut vuosiin, aiemmin kyllä paljon. En ole Muhosen talliin tutustunu muuta kuin satunnainen lenkkireitti menee sillalta tallin läheltä. Tallista olen kuullut pelkästään positiivista, mutta yhtä asiaa ole ihmetellyt. Sitä hajua. Kettutarha haisee aika kauas tallilta. Sillalla jo aivan järkyttävä varsinkin iltaisin ja aikaisin aamulla. En ole tavannut moista aiemmin. Jäisi itseltä menemättä , hevonkakka ja lehmänkakka ei aiheuta itselle tuskaa , mutta tarhaa en voi sietää.
      Tallipalvelut on varmasti erinomaiset siihen diagnoosiin olen tullut. Ei muuten kukaan kävis.

    • minkkitarha talli

      'saman huomannu jräki rakentaa minkkitarha tallin taakse..Muhosen tallilla ei haise hevonkakka vaan minkinpaska..sääli muuten kävisin.

    • Kokkolaan muuttanut

      Kävin la 9.8 tsekkaa missä Muhosen Talli on, koska Kokkolaan tuli muutettua. paljon foorumeilla kehuttu niin ajattelin käydä katsomassa missä talli sijaitsee. Järkytys oli melkoinen. Muhosen talli kyltiltä kännyttäessä tuli turkistarhan erittäin voimakas haju auton sisään. Ajelin sinnillä sillan yli ja alas sitten käännyin takaisin.
      HYI..ensivaikutelma oli kammottava. Olin jostain lukenut, että tallilla on myös turkistarha. Ei voi käsittää, että joku pilaa hyvässä maineessa olevan tallin.
      Haju oli aivan hirveä. En aivan uskonut haju juttuihin foorumeilla, mutta nyt uskon. En nähnyt edes koko tallia ja ei kyllä kiinnostakkaan.

    • Fiini

      Hyvä talli, poika käyny ratsastus terapiassa sielä.. ei valittamista.

      Hienohelmat voi vaikka ostaa sen puuhepan honkkarilta ja leikkiä sillä tai liittyä purjehdus seuraan.

    • Kokkolaan muuttanut

      ihmettelen vaan tota hajua ja tallin sijaintia. Vuosia olen huipputalleilla kulkenu, tietenkin hieman eri hintaisiakin. Sen verran ratsastusta arvostan en siihen turkistarhaa sekoita. Harvoin golft-kentätkään on turkistarhan vieressä hieman sama asia. Huippu laji vaatii viimesen päälle kamppeet, tilat ja arvostamisen. Ei taideta kovin kovatasoisia ratsastukilpailuja järjestää tarhojen vieressä. Ihmetyttää , koska kuulin, että tarhakin olisi Muhosen...en tiedä pitääkö paikkansa. Tämähän on minun mielipiteeni toinen voi olla toista mieltä..

    • Scr_Player

      Tuohon pitää tarttua, golf ei todellakaan ole mailoista kiinni.. ihan taidoista ja päästä.. ilman huippu vermeitäkin pärjää ja pystyy pelaamaan par:in tasoon..

      Riisu hieno kukkamekkosi ja kalliit kenkäsi ja laita nokialaiset jalkaan ja astu kunnolla hevos harrastukseen... kun kuulostaa ettet koskaan ole talilla käynytkään.

    • Kokkolaan muuttanut

      no haju oli kuitenkin tosiasia sitä tuskin kukaan kiistää.ei haissut hevostalli. Totta myös se etten Muhosen tallilla ole käynyt muuta kuin sijainnin autolla katsomassa. Eli ei tarvi hermostua. Ja mitä välineisiin ja harrastuspaikkoihin tulee niin tykkään panostaa enkä aina valitse sitä halvinta välinettä/paikkaa. Talli voi olla muuten tosi hyvä jos vaan nenä kestää...

      • Omamielipide

        Mun mielestä muhosella ei haise mitenkään kummalliselle.


      • Diipadaapaaa
        Omamielipide kirjoitti:

        Mun mielestä muhosella ei haise mitenkään kummalliselle.

        Ok ei haise sitten ei


    • Riikka.L

      Monet varmasti saattaa mut muhoselta nimen perusteella tunnistaakkiin jos olette siellä useampaankin otteeseen käynyt. Itse käyn tallilla hoitamassa ja ratsastamassa (hoitamassa 3 kertaa viikossa ti,ke,pe ja ratsastan vain perjantaisin yleensä) kun ensimmäistä kertaa tultiin siskon kanssa tallille nii ihmettelin itse ainakin vain että miks tallin toisella laidalla on tuollainen metalli aita:D parin viikon päästä sain tietää että siinä onkin kettu/minkkitarha. Ollaan nyt käyty muhosella 2,5 vuotta ja oon ollu todella tyytyväinen. Aloitin ratsastamisen mm. Varjolla ja fialla ja nyt menen aika paljon ladylla,kilulla,kultilla ja silloin tällöin royalilla. Nyt aikeissa olisi kai alkaa ratsastamaan useamminkin uutta hevosta Bastiania joka on koe-ajalla muhosella. Minusta tallilla porukka on mukavaa ja opettajat osaavia ja mahtavia tunnin pitäjiä. Itselle ei ole ikinä kantautunut korviin että sirpa oli puhunut kenestäkään pahaa kenellekkään koska minusta p***an puhumiseksi ei lasketa esim tällaista "kilu on sitten mahdollisesti vähän vaikea tänään kun eilinen ratsastaja ei saanut ratsastettua kunnolla suoraksi" yms. Se ei minusta ainakaan ole paskan puhumista ja jos teitä niin ärsyttää tämä "paskan" puhuminen tallityötrkijöiden kesken niin varmasti voitte kysyä suoraan sirpalta itseltä:)! Koska oikeastaan teette nyt itse täällä netissä sitä samaa... Määkun luulin että suomi24 juttelee aikuiset... Itse olen vain 14.vuotias mutta sattuipahan vain tämä keskustelu silmään kun etsin muhosen uusia sivuja.

      Paras talli ikinä enkä vois edes kuvitella lopettavani muhosella käymistä:)!

      T:riikka.L

      • Kerttu j

        Ihan samaa mieltä!


    • Kerttu j

      No en mä kyl oo kuullut et ketään sanotaan "huonoksi ratsasrajaks" ja ei Sirpa varsinkaan. Mun mielestä tallin henkilökunta on kiva. Mutta talli on ihan paras!

    • anonyymi22232194

      Muhonen on paras talli ja käyn siellä lauantaisin, enkä ole koskaan törmännyt tuohon tarhan hajuun! Opetus on hyvää riippunee tietenkin tunnista. Kannattaa mennä!!!

    • Anonyymi

      En itse kävisi, syöttävät hevosille Aiv rehua ja hevoset ei pääse kauheasti ulkona käymään eikä tallin omistaja ole yhtään rehellinen asioista

      • Anonyymi

        Mitä jos vaikka googlettaisit aiv-rehun ja esikuivatun heinän eron niin tietäisit mistä puhut =D


    • Anonyymi

      Ihan ok talli. Tunneilla liikaa ratsastajia. Hyvät hevoset

    • Anonyymi

      Mikä onnettomuus siellä oli lähellä oli? Jäikö hevosella junan alle joku?

      • Anonyymi

        Mistä näitä käpyaivoja riittää?!


    • Anonyymi

      Liittyykö "mahdollisesti" mopopojan kuolema huumekauppaan?

    • Anonyymi

      Muhosent tallista plussat ja miinukset eka plussat. Hyvä opetus. Hyvät hevoset. Ei kämäset varusteet. Hyvä kenttä ja maneesi. Sitten miinukset

      Jotkut tallitytöt kattoo Jos esim kirpparilta ostetut ratsastus kengät niin jotkut tallitytöt kattoo sillä ilmeellä että ihan kauheeta ja kämäset. Minkki tarhan haju on 🤢. Junarata vieressä. Ja aika likanen koko tallialue. Muuten talli ihan sairaan kiva.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      3880
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      596
      3644
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3632
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2291
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      56
      2255
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      322
      1972
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      1947
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      187
      1776
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      27
      1443
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1362
    Aihe