Kuusi kysymystä

Eräs Ujo Tyttö

No niin tässäpä nämä kysymykset joita olen ihmetellyt jo pitkään. Asiallisista vastauksista kiitän jo etukäteen! :) Älkää hyökätkö mun kimppuuni, kaikki teistäkin on joskus olleet ei-niin-tietoisia asioista... Eikö...?

1. Miten Suomesta löytäis jonkun Rock 'n' Roll -miehen ihan omaksi? Joskus oli netissä englantilainen/amerikkalainen sivu Rockabilly Dating mutta en sitäkään ole pitkään aikaan löytänyt. No eipä se mitään, tuskin sinne paljon suomalaisia olis eksynyt. Englantilainen mies olis tietysti vielä ihanampi löytö mutta vois mennä seurustelu vaikeaksi :(
2. Mites tämän alan piireissä suhtaudutaan vammaisiin (näkövammaisia lähinnä ajattelin)?
3. Onko pääkaupunkiseudulla jossain tanssikoulussa
Rock 'n' Roll tms vastaavia tunteja?
4. Mitä eroa on jos on Teddy Boy, Rockabilly, Rocker, Greaser? En tiedä miten kysyisin... Mikä niistä on silleen "vanhanaikaisin", lähinnä 1950-luvun tyyliä?
5. Onko joku selvä raja (esim tempo, laulutyyli, sanoitus tms) minkä perusteella sanotaan että tämä nyt on Rockabilly-musiikkia, tämä
Rock 'n' Roll ja tämä 1950-60-lukujen iskelmä- tai popmusiikkia (tarkoitan lähinnä englanninkielistä)?
6. Kuuluuko asiaan tietynlainen veemäinen asenne kaikkea pikkusenkaan erilaisempaa kohtaan tyyliin "jos et ole PILKULLEEN HETEROMIES TAI -NAINEN ja muutenkin miten MINÄ haluan, lasautan turpaan"? Sellaseen olen törmännyt...

Ystävällisin terveisin,
Eräs Ujo Tyttö

9

674

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei niin ujo

      1.Jalkautumalla jegin sekaan,alan tapahtumissa kannattaa käydä.
      2.Suurin osa alan jengistä on normaaleja järkeviä suomalaisia ihmisiä.Vastoin yleistä käsitystä 50's jengi on keskivertoa suvaitsevampaa.
      3.www.comets.fi
      4.Periaatteessa ei mitään eroa,kaikki olemme samaa homo sapiens -sukua.Ainakin amerikkalaiset käyttivät 50-luvulla tuota "greaser" -termiä.
      5.Mitään sääntöä ei ole,kyseessä on rajatapauksissa veteen piirretystä viivasta.
      6.oikeissa piireissä ei ole mitään "asiaan kuuluvaa",joten myöskään mitään asenteellisuutta ei oikeiden diggareiden keskuudessa ole.

    • MarkiisiDeFuckingÅmÅl

      1.No yrittää ettiä vaan. Kyllä niitä on tarjolla. Moni rockabilly-äijä joutuu tyytymään johonki tangoprinsessaan kun ei löydä rockabillyprinsessaansa.

      2.Toivottavasti suvaitsevasti, koska muuten vedän turpiin

      3.En tiedä, koska en vaikuta pääkaupunkiseudulla (vaan Tampereella)

      4.Teddy Boy on englantilaistyyppinen, greaser on vähän niinku Jack Scott -tyylinen motskarihemmo, ja... miks vitussa niitä pitää eritellä niin tarkasti?

      5. Yksi selvä tunnusmerkki on rockabillyssä: akustinen släpping-basso. Muuten voi esim tempo ym. vaihdella. Puhaltimet eivät periaatteessa kuulu aitoon rockabillyyn, mutta jos jossain piisissä on saxofoni- tai trumpetti(Sonny Burgess) -soolo ja muuten on ihan rockabillyä, niin se sallitaan. Jos taustalla on viuluja niin se ei oo rockabillyä.

      6. No, jos et ny oo PILKULLEEN aivan täysin suvaitsevainen kaikkia ihmisiä kohtaan niin lasautan lättyyn.. ja mul on punanen vyö Taekwondossa.. :D

    • slabmike
    • Wannabe Teddy Girl

      Juu ei näkövammaisilla oo mitään asiaa Rockabilly-piireihin - valitettavasti. :( Itse olen aikani noissa bileissä pyörinyt, KERRAN on mua haettu tanssimaan ja hauskaa oli :) mutta sitten kun mies mut saattoi baaritiskille ja kompastuin "ei mihinkään" niin johan tämä tyyppi häipyi ja vältteli mua koko loppuillan.. :( Viisi vuotta taisin noissa bileissä ravata, nautin musiikista mutta muustapa en sitten päässyt nauttimaan.. Itse en uskalla tänä päivänäkään hakea miestä tanssimaan koska en niin kauheen hyvin nää onko esim varattu tms, Rockabilly-naisista tiedän (kokemuksesta!) että hirveen mustasukkaisia ja omistushaluisia ovat, jos edes ihan viattomasti haluais tanssia miehen kanssa josta on katellu että on hyvä tanssimaan ni annas olla.. Sekin kerta tuli että bileet ei omalta kohdaltani päättyneetkään reippaaseen kotimatkaan kesäyössä kävellen - vaan ensiapupolille.. Siihen päättyi mun Rockabilly-bileissä ravaaminen, nyt kuuntelen vain yksin - pänniihän toki sekin mutta kelvannee kun ei asiallista seuraa löytynyt, en tosiaankaan tunne yhtään 1950s-fania, pöh. :(

    • Pöhlää

      Löytyykö Rockabilly-ihmisiä esim Facebookista tms?? Jotain amerikkalaisia ryhmiä olen löytänyt mutta mutta pitääkö tässä nyt sitten Amerikkaan muuttaa jos haluaa Rockabilly-ihmisiä tavata????? PÖHLÄÄ.

      • Robert E. Lee

        Se johtuu siitä, että Rockabillyväki on sen ikäistä, että heillä on muutakin tekemistä elämässä kuin roikkua jossakin typerässä Facebookissa.


      • ElvisTheKing
        Robert E. Lee kirjoitti:

        Se johtuu siitä, että Rockabillyväki on sen ikäistä, että heillä on muutakin tekemistä elämässä kuin roikkua jossakin typerässä Facebookissa.

        Teddy Boy on Englannista lähtöisin ja niitä löytyy Britannian lisäksi muualta Euroopasta. Rockersit on myös Englannista lähtöisin ja olivat alkujaan tosiaan nahkatakkisia motoristeja . Greasers on jenkkiläinen nimitys 50-ja 60-luvun alun rasvaleteille. Jenkeissä ei varsinaisesti ollut koskaan TeddyBoy/Rockers kulttuuria samalla tavalla kuin Euroopassa.
        Niin ja olihan Suomessa 70-ja 80-luvulla Diinarit :)


    • lunairmeli

      Joo kertokaa mistä löytää komian rockabilly-äijän! Hienon auton kera tietty ;)

    • PsychoSeko

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1184
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe