Ikäraja...?

Turkey

Tietääks kukaan mikä ikäraja on kun lentää esim.finnairin koneella turkkiin? Pitääks olla täyttänyt 18-vuotta? Tai entä jos sinä vuonna täyttää 18-vuotta,vaikka elokuussa.mutta haluis lentää sinne heinäkuussa. Niin onks se mahdollista että voi lentää? Vai vaaditaaks siinä että täytyy olla 18 vuotta,vaikka täyttäis kuukauden päästä 18-vuotta?

19

4976

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No turkey!!!!

      Miehiä katsomaanko olet menossa? Sinuna en lähtisi ilman vanhempia edes 18v täyttäneenä. Vaarallinen paikka nuorelle suomiblondi tytölle joka ei ole paljon maailmaa nähnyt. Pysyisit suomessa.

      • turkey

        siks mä haluisin mennä sinne,kun mä yhen kerran ollessa kreikassa lomalla menin turkkiin päiväks. Niin mä tapasin siellä yhen pojan/miehen. Niin me vaan haluttais tavata sen pojan/miehen kanssa uudestaan ja kun mulla on muitakin tuttuja siellä. Niin haluisin vaan tavata niitä. Tietääks kukaan sitä ikärajaa?


      • ainakaan
        turkey kirjoitti:

        siks mä haluisin mennä sinne,kun mä yhen kerran ollessa kreikassa lomalla menin turkkiin päiväks. Niin mä tapasin siellä yhen pojan/miehen. Niin me vaan haluttais tavata sen pojan/miehen kanssa uudestaan ja kun mulla on muitakin tuttuja siellä. Niin haluisin vaan tavata niitä. Tietääks kukaan sitä ikärajaa?

        voi olla 18-vuotta! Ehkä se on 18 vuotta.

        Vai onko sinulla 2-kättä tai ehkä 3-siskoa ellei peräti 10-sormea?


    • arska

      ei ole ikärajaa

      • Turkey

        voiks siis alle 18-vuotias lentää ilman vanhempia Turkkiin tai ilman niiden lupaa? Mut olen jostain kuullut että eurooppaan kuuluviin maihin voi vaan lentää alle 18-vuotias ilman vanhempia,mutta muualle,joka ei kuulu euroopaan pitää olla 18-vuotias tai jos on alle 18-vuotias. Niin vanhempien lupa voidessaan matkustaa yksin. Vai olenko väärässä? Eli mun kysymys oli se, että kun lentää Turkkiin yksin ilman vanhempia, niin pitääkö olla 18-vuotta, että tämä onnistuisi. Että alle 18-vuotiaana tämä ei onnistu,vaikka olis 2 viikon päästä 18-vuotias ja haluais jo ennen sitä lentää sinne?


      • äidin kanssa?
        Turkey kirjoitti:

        voiks siis alle 18-vuotias lentää ilman vanhempia Turkkiin tai ilman niiden lupaa? Mut olen jostain kuullut että eurooppaan kuuluviin maihin voi vaan lentää alle 18-vuotias ilman vanhempia,mutta muualle,joka ei kuulu euroopaan pitää olla 18-vuotias tai jos on alle 18-vuotias. Niin vanhempien lupa voidessaan matkustaa yksin. Vai olenko väärässä? Eli mun kysymys oli se, että kun lentää Turkkiin yksin ilman vanhempia, niin pitääkö olla 18-vuotta, että tämä onnistuisi. Että alle 18-vuotiaana tämä ei onnistu,vaikka olis 2 viikon päästä 18-vuotias ja haluais jo ennen sitä lentää sinne?

        Puhutaanko tässä nyt Viikkarin pe-risteilyistä vai mistä?!?


      • Turkey
        äidin kanssa? kirjoitti:

        Puhutaanko tässä nyt Viikkarin pe-risteilyistä vai mistä?!?

        Siis tässä puhutaan yksin lentämisestä lentokoneella Turkkiin,jos on alle 18-vuotias tai 18 -vuotias. Niin onks siinä ikärajaa?


      • turkeylle
        Turkey kirjoitti:

        Siis tässä puhutaan yksin lentämisestä lentokoneella Turkkiin,jos on alle 18-vuotias tai 18 -vuotias. Niin onks siinä ikärajaa?

        Kyllä siihen lentämiseen ihan tutkinto vaaditaan, pelkällä täysi-ikäisyydellä ei lentokoneita lennetä!


      • turkey
        turkeylle kirjoitti:

        Kyllä siihen lentämiseen ihan tutkinto vaaditaan, pelkällä täysi-ikäisyydellä ei lentokoneita lennetä!

        Siis anteeksi jos jotkut on käsittänyt väärin mun kysymyksen. Mä selitin vissiin huonosti tän mun kysymyksen. Kun mä en tarkoittanut siis ite lentämistä turkkiin. Vaan siis jos esim. matkustaa finnairin lentokoneella turkkiin MATKUSTAJANA. Niin onks siinä jotain ikärajaa? Et jos vaikka alle 18-vuotias haluis matkustaa finnairin koneella sinne ilman vanhmpia. Niin onks se ollenkaan mahdollista. Vaan pitääks olla 18-vuotta täyttänyt et voi matkustaa lentokoneilla ilman vanhempia tai täysi-ikäisiä?


      • PiiaMaria
        turkey kirjoitti:

        Siis anteeksi jos jotkut on käsittänyt väärin mun kysymyksen. Mä selitin vissiin huonosti tän mun kysymyksen. Kun mä en tarkoittanut siis ite lentämistä turkkiin. Vaan siis jos esim. matkustaa finnairin lentokoneella turkkiin MATKUSTAJANA. Niin onks siinä jotain ikärajaa? Et jos vaikka alle 18-vuotias haluis matkustaa finnairin koneella sinne ilman vanhmpia. Niin onks se ollenkaan mahdollista. Vaan pitääks olla 18-vuotta täyttänyt et voi matkustaa lentokoneilla ilman vanhempia tai täysi-ikäisiä?

        Vanhempien lupalapulla pääsee, saattavat soittaa vanhemmille ja tarkistaa, jos lappu vaikuttaa epäilyttävältä. Näin ainakin meillä viime kesänä, kun matkassa oli 17-vuotias, jonka isä oli kirjoittanut sille lupalapun hieman väsyneenä!=) Mutta kun äijä sanoi että lupa on, päästiin lähtemään. Salaa et siis pääse livahtamaan.


      • turkey
        PiiaMaria kirjoitti:

        Vanhempien lupalapulla pääsee, saattavat soittaa vanhemmille ja tarkistaa, jos lappu vaikuttaa epäilyttävältä. Näin ainakin meillä viime kesänä, kun matkassa oli 17-vuotias, jonka isä oli kirjoittanut sille lupalapun hieman väsyneenä!=) Mutta kun äijä sanoi että lupa on, päästiin lähtemään. Salaa et siis pääse livahtamaan.

        Jos on alle 18-vuotias niin pitää siis olla se lupalappu. Mutta jos vaikka täyttäis heinäkuussa 18-vuotta, mutta haluais lentää matkustajana turkkiin jo kesäkuussa. Että ois siitä kuukauden päästä 18-vuotta. Niin tarvitaaks siihenkin lupalappu? Lasketaaks se vielä alaikäiseksi?


      • PiiaMaria
        turkey kirjoitti:

        Jos on alle 18-vuotias niin pitää siis olla se lupalappu. Mutta jos vaikka täyttäis heinäkuussa 18-vuotta, mutta haluais lentää matkustajana turkkiin jo kesäkuussa. Että ois siitä kuukauden päästä 18-vuotta. Niin tarvitaaks siihenkin lupalappu? Lasketaaks se vielä alaikäiseksi?

        Totta kai lasketaan alaikäiseksi. Ihminen on täysi-ikäinen suomessa vasta kun täyttää 18.


      • titi3

        saako lentokoneeseen mennä vaikka 8 vuotias tai 14 vuotias ?


      • dihhh
        titi3 kirjoitti:

        saako lentokoneeseen mennä vaikka 8 vuotias tai 14 vuotias ?

        mä oon 16 ja lensin 17 vuotiaan kaverin kans saksaa eikä meilt mitää lupalappui pyydetty ((:


    • travelbag

      Kylla lentokoneessa voi matkustaa kuka vain, vauvakin, miten luulet etta aidit matkustaa, jattaa lapset kotiin vai?
      Oma poikani matkusti yksin 4 vuotiaana ulkomailta Suomeen kuin paketti meni perille hienosti, lentoemannat katsoi sen peraan. Piti hakea se sitten matkatavara huoneesta, siella oli istumassa hyllylla, paperilappu kaulassa!

    • hahaha!

      ei se karvakoura sua enää rakasta, ei edes muista sua. nussii jo ruotsalaista megatissihuoraa.

    • Näin on

      "Ulkomaan lennoilla on aina oltava vähintään 18-vuotias". Alle 18-vuotiaat matkustavat saattajan kanssa.

    • Paljon matkustanut

      Itse lenin ensimmaisen kerran yksin 16-vuotiaana Yhdysvaltoihin eika siihen mitaan lupia tarvittu ja ihan hyvin meni vaihdoista huolimatta. Eli ei siihen mitaan lupia saati sitten saatajia tarvita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2446
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      60
      1358
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1146
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1126
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1123
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1087
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe