Uusi Aveo

Korean Chevrolet

Olen miettinyt Aveon hankkimista
onko käyttö kokemuksia / onko ongelmia.
Auto on käsittääkseen ollut jo vuoden markkinoilla. ja siinä on 3v tehdastakuu.
Sen verran oon lukenut että nokkakolarissa
se ei oo oikeen turvallinen joten täytyy
välttää niitä.

20

10357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pasi Kuikka

      Minusta kannattaisi välttää nokkakolareita millään atolla.

      • Korean Chevrolet

        Joo se ei oo terveellistä, mutta kyselin kommenteja Aveosta niin laiton loppuun tuon
        ettei joku ala siitä varoittelemaan että voin 1,5 tähteä nokkakolari testissä.


      • chevy aveo
        Korean Chevrolet kirjoitti:

        Joo se ei oo terveellistä, mutta kyselin kommenteja Aveosta niin laiton loppuun tuon
        ettei joku ala siitä varoittelemaan että voin 1,5 tähteä nokkakolari testissä.

        tuli koeajettua kyseinen auto tuossa n.viikko sitten, koeajo herätti enimmäkseen positiivisia kokemuksia. sisätilat olivat yllättävän tyylikkäät ja ennen kaikkea väljät. laatuvaikutelmakin oli hyvää tasoa verrattuna esim nubiraan tai kalosiin. varustelu on hintaluokassaan miltei täydellinen. moottori oli 1.4:ksi yllättävän puhdikas ja hyvin vääntävä, taloudellisuudesta on korean chevyjä moitittu, koeajolenkin(1h ja n.70km) kulutusta oli tosin vaikea mitata koska auton mielestäni ainoa puute on ajotietokoneen puuttuminen josta olisi nähnyt suuntaa antavaa tietoa kulutuksesta... hyvän ajoasennon löytäminen oli hiukan hankalaa johtuen kovahkosta penkistä. Äänieristyksestä ei kauheesti voinut sanoa juuta eikä jaata, autossa oli alla kitkarenkaat jotka pysuivät kohtuullisen hiljaisina 100km/h vauhtiin asti, ainoa selkeesti ja kovaa matkustamoon kantautunut ääni oli kivien ropina auton pohjaan joka kuului yllättävän jopa huollestuttavan kovana, lieneekö pellit niin ohuita vaiko olematon massaus??? koeajo autolla oli ajettu n. 1000km ja yksi vika autoon ilmestyi testini aikana, nimittäin tuulilasin pyyhkiät hajosivat kesken sankan lumisateen, yksi sulka pomppasi jopa tuulilasin ylitse auton sivuikkunaa kohti mikä aiheutti pakollisen pysähtymisen ja sulkien paikalleen asettelun ja loppumatkan ajamisen puhallin täysillä suunnattuna kohti tuulilasia jotta näki edes pikkasen eteensä sankassa lumimyräkässä, onliko tämä sitten osoitus auton laadusta,sitä on vaikea sanoa?!? toinen harmittava seikka oli ilmastoinnin päälle meneminen AINA kun puhallus on suunnattu tuulilasille mikä sinänsä on harmittava asia varsinkin suomessa talvisin, täm kun syö osan moottorin tehosta ja lisää luonnollisesti kulutusta.Autossa on ilmeisesti opelin moottori joka on tätä surullisen kuuluisaa jakohihna mallia jonka vaihto on 60tkm:n välein.. muuten pidin autoa ihan ok laitteena hintaansa nähden, sitä ostaisinko aveon en ole vielä osanut päättää, moni asia autossa puoltaa ostoa mutta toisaalta jotkin tekijä ovat laittaneet kyseisen auton harkintalistalle.. Aveo ei ole tainnut menestyä kovin hyvin myynnillisesti, ainakaan sitä ei liikenteessä näe. nythän maahantuojalla on ihan hyvä kamppanja menossa ilmaisten talvirenkaiden ja lämmittimien muodossa, mutta huomioitavaa hinnoittelussa on se että auto maksoi viime keväänä markkinoille tullessa 15.300€ mutta hinta onkin noussut nykyään 15.995 euroon, tässä on todennäköiseti huomioitu nuo kylkiäiset hinnassa! vaikea sanoa mikä tulee olemaan aveon hinta esim. keväällä, laskeeko takasin tuohon 15.000 euroon huonon myynnin vuoksi?? Mikäli sinulla on vaihtoauto tarjottavana uuteen aveoon varaudu TODELLA alhaiseen (surkeaan) hyvitykseen. tässä nyt omia fiiliksiä autosta mutta käy ihmeessä itse koeajamassa kyseinen auto, MUTTA ÄLÄ KOLAROI!!!


      • Rolf
        chevy aveo kirjoitti:

        tuli koeajettua kyseinen auto tuossa n.viikko sitten, koeajo herätti enimmäkseen positiivisia kokemuksia. sisätilat olivat yllättävän tyylikkäät ja ennen kaikkea väljät. laatuvaikutelmakin oli hyvää tasoa verrattuna esim nubiraan tai kalosiin. varustelu on hintaluokassaan miltei täydellinen. moottori oli 1.4:ksi yllättävän puhdikas ja hyvin vääntävä, taloudellisuudesta on korean chevyjä moitittu, koeajolenkin(1h ja n.70km) kulutusta oli tosin vaikea mitata koska auton mielestäni ainoa puute on ajotietokoneen puuttuminen josta olisi nähnyt suuntaa antavaa tietoa kulutuksesta... hyvän ajoasennon löytäminen oli hiukan hankalaa johtuen kovahkosta penkistä. Äänieristyksestä ei kauheesti voinut sanoa juuta eikä jaata, autossa oli alla kitkarenkaat jotka pysuivät kohtuullisen hiljaisina 100km/h vauhtiin asti, ainoa selkeesti ja kovaa matkustamoon kantautunut ääni oli kivien ropina auton pohjaan joka kuului yllättävän jopa huollestuttavan kovana, lieneekö pellit niin ohuita vaiko olematon massaus??? koeajo autolla oli ajettu n. 1000km ja yksi vika autoon ilmestyi testini aikana, nimittäin tuulilasin pyyhkiät hajosivat kesken sankan lumisateen, yksi sulka pomppasi jopa tuulilasin ylitse auton sivuikkunaa kohti mikä aiheutti pakollisen pysähtymisen ja sulkien paikalleen asettelun ja loppumatkan ajamisen puhallin täysillä suunnattuna kohti tuulilasia jotta näki edes pikkasen eteensä sankassa lumimyräkässä, onliko tämä sitten osoitus auton laadusta,sitä on vaikea sanoa?!? toinen harmittava seikka oli ilmastoinnin päälle meneminen AINA kun puhallus on suunnattu tuulilasille mikä sinänsä on harmittava asia varsinkin suomessa talvisin, täm kun syö osan moottorin tehosta ja lisää luonnollisesti kulutusta.Autossa on ilmeisesti opelin moottori joka on tätä surullisen kuuluisaa jakohihna mallia jonka vaihto on 60tkm:n välein.. muuten pidin autoa ihan ok laitteena hintaansa nähden, sitä ostaisinko aveon en ole vielä osanut päättää, moni asia autossa puoltaa ostoa mutta toisaalta jotkin tekijä ovat laittaneet kyseisen auton harkintalistalle.. Aveo ei ole tainnut menestyä kovin hyvin myynnillisesti, ainakaan sitä ei liikenteessä näe. nythän maahantuojalla on ihan hyvä kamppanja menossa ilmaisten talvirenkaiden ja lämmittimien muodossa, mutta huomioitavaa hinnoittelussa on se että auto maksoi viime keväänä markkinoille tullessa 15.300€ mutta hinta onkin noussut nykyään 15.995 euroon, tässä on todennäköiseti huomioitu nuo kylkiäiset hinnassa! vaikea sanoa mikä tulee olemaan aveon hinta esim. keväällä, laskeeko takasin tuohon 15.000 euroon huonon myynnin vuoksi?? Mikäli sinulla on vaihtoauto tarjottavana uuteen aveoon varaudu TODELLA alhaiseen (surkeaan) hyvitykseen. tässä nyt omia fiiliksiä autosta mutta käy ihmeessä itse koeajamassa kyseinen auto, MUTTA ÄLÄ KOLAROI!!!

        Automatti-ilmastointi ei taidakkaan olla niin hyvä juttu. Onko siinä Aveo:ssa kytkin jolla saa ilmastoinnin pimeäksi, vai onko se koko ajan päällä. Itse luotan vielä manuaaliseen ilmastointiin, on valinnanvapautta.


      • MUTTA!
        Rolf kirjoitti:

        Automatti-ilmastointi ei taidakkaan olla niin hyvä juttu. Onko siinä Aveo:ssa kytkin jolla saa ilmastoinnin pimeäksi, vai onko se koko ajan päällä. Itse luotan vielä manuaaliseen ilmastointiin, on valinnanvapautta.

        Mikäli suuntaa puhalluksen tuulilasia kohti ilmastointi kytkeytyy AUTOMAATTISESTI päälle, eli puhaltimen muissa asennoissa ilmastoinnin saa pysymään pois päältä mutta jos suuntaat puhallusta edes osaksi tuulilasille ilmastointi pyörähtää päälle halusit tai et. mielestäni huono asia.


      • Aveota aikova
        chevy aveo kirjoitti:

        tuli koeajettua kyseinen auto tuossa n.viikko sitten, koeajo herätti enimmäkseen positiivisia kokemuksia. sisätilat olivat yllättävän tyylikkäät ja ennen kaikkea väljät. laatuvaikutelmakin oli hyvää tasoa verrattuna esim nubiraan tai kalosiin. varustelu on hintaluokassaan miltei täydellinen. moottori oli 1.4:ksi yllättävän puhdikas ja hyvin vääntävä, taloudellisuudesta on korean chevyjä moitittu, koeajolenkin(1h ja n.70km) kulutusta oli tosin vaikea mitata koska auton mielestäni ainoa puute on ajotietokoneen puuttuminen josta olisi nähnyt suuntaa antavaa tietoa kulutuksesta... hyvän ajoasennon löytäminen oli hiukan hankalaa johtuen kovahkosta penkistä. Äänieristyksestä ei kauheesti voinut sanoa juuta eikä jaata, autossa oli alla kitkarenkaat jotka pysuivät kohtuullisen hiljaisina 100km/h vauhtiin asti, ainoa selkeesti ja kovaa matkustamoon kantautunut ääni oli kivien ropina auton pohjaan joka kuului yllättävän jopa huollestuttavan kovana, lieneekö pellit niin ohuita vaiko olematon massaus??? koeajo autolla oli ajettu n. 1000km ja yksi vika autoon ilmestyi testini aikana, nimittäin tuulilasin pyyhkiät hajosivat kesken sankan lumisateen, yksi sulka pomppasi jopa tuulilasin ylitse auton sivuikkunaa kohti mikä aiheutti pakollisen pysähtymisen ja sulkien paikalleen asettelun ja loppumatkan ajamisen puhallin täysillä suunnattuna kohti tuulilasia jotta näki edes pikkasen eteensä sankassa lumimyräkässä, onliko tämä sitten osoitus auton laadusta,sitä on vaikea sanoa?!? toinen harmittava seikka oli ilmastoinnin päälle meneminen AINA kun puhallus on suunnattu tuulilasille mikä sinänsä on harmittava asia varsinkin suomessa talvisin, täm kun syö osan moottorin tehosta ja lisää luonnollisesti kulutusta.Autossa on ilmeisesti opelin moottori joka on tätä surullisen kuuluisaa jakohihna mallia jonka vaihto on 60tkm:n välein.. muuten pidin autoa ihan ok laitteena hintaansa nähden, sitä ostaisinko aveon en ole vielä osanut päättää, moni asia autossa puoltaa ostoa mutta toisaalta jotkin tekijä ovat laittaneet kyseisen auton harkintalistalle.. Aveo ei ole tainnut menestyä kovin hyvin myynnillisesti, ainakaan sitä ei liikenteessä näe. nythän maahantuojalla on ihan hyvä kamppanja menossa ilmaisten talvirenkaiden ja lämmittimien muodossa, mutta huomioitavaa hinnoittelussa on se että auto maksoi viime keväänä markkinoille tullessa 15.300€ mutta hinta onkin noussut nykyään 15.995 euroon, tässä on todennäköiseti huomioitu nuo kylkiäiset hinnassa! vaikea sanoa mikä tulee olemaan aveon hinta esim. keväällä, laskeeko takasin tuohon 15.000 euroon huonon myynnin vuoksi?? Mikäli sinulla on vaihtoauto tarjottavana uuteen aveoon varaudu TODELLA alhaiseen (surkeaan) hyvitykseen. tässä nyt omia fiiliksiä autosta mutta käy ihmeessä itse koeajamassa kyseinen auto, MUTTA ÄLÄ KOLAROI!!!

        Joo kyselin paljonko maksaa se jakopäähihnan vaihto niin myyjä sanoi n.400€ ja muut huollot 200€ molemmin puolin. Niin ei se milestän paha ole toki jos hihna katkeaa niin kait Takuu maksaa. Katselin kulutusta niin se on keskitasoa.
        noissa 1.4 litrasissa.


      • Aveota aikova
        MUTTA! kirjoitti:

        Mikäli suuntaa puhalluksen tuulilasia kohti ilmastointi kytkeytyy AUTOMAATTISESTI päälle, eli puhaltimen muissa asennoissa ilmastoinnin saa pysymään pois päältä mutta jos suuntaat puhallusta edes osaksi tuulilasille ilmastointi pyörähtää päälle halusit tai et. mielestäni huono asia.

        Se että ilmaistointi menee päälle kun suuntaa ikkuunaan johtuu siitä että ilmaistointi myös kuivaa ilmaa. Mutta sen ei pitäis toimia jos on yli 4 astetta, eli tiedä häntä.


      • oastaneet
        Aveota aikova kirjoitti:

        Joo kyselin paljonko maksaa se jakopäähihnan vaihto niin myyjä sanoi n.400€ ja muut huollot 200€ molemmin puolin. Niin ei se milestän paha ole toki jos hihna katkeaa niin kait Takuu maksaa. Katselin kulutusta niin se on keskitasoa.
        noissa 1.4 litrasissa.

        Ovat ihmetelleet korkeaa kulutusta ilmoitettuun verrattuna. myös tm ja muistaakseni tuulilasi moitti dewoo/chevrolettien kulutusta. tehtaan ilmoittamat lukemat ovat todella optimistisia siihen nähden kuinka vanhaa tekniikkaa autoissa on.. aveon ostajalle sanoisin että jäitä hattuun, hätälemällä ei saa kun ruskeat alushousut....


      • ihmeeltä vaikuta
        oastaneet kirjoitti:

        Ovat ihmetelleet korkeaa kulutusta ilmoitettuun verrattuna. myös tm ja muistaakseni tuulilasi moitti dewoo/chevrolettien kulutusta. tehtaan ilmoittamat lukemat ovat todella optimistisia siihen nähden kuinka vanhaa tekniikkaa autoissa on.. aveon ostajalle sanoisin että jäitä hattuun, hätälemällä ei saa kun ruskeat alushousut....

        muutama testi:
        http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Näppärä auto lyhyille matkoille/HL20060408SI1AL04r9f

        http://www.nelonen.fi/start/koeajo.asp?d=71698

        http://www.iltasanomat.fi/autot/Chevrolet Aveo/1224028

        http://www.aamulehti.fi/teema/autot/koeajot/137.shtml

        ja lisää löytyy googlella. hinta on näköjään nostettu tuossakin roppelossa.


      • Aveota aikova
        ihmeeltä vaikuta kirjoitti:

        muutama testi:
        http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Näppärä auto lyhyille matkoille/HL20060408SI1AL04r9f

        http://www.nelonen.fi/start/koeajo.asp?d=71698

        http://www.iltasanomat.fi/autot/Chevrolet Aveo/1224028

        http://www.aamulehti.fi/teema/autot/koeajot/137.shtml

        ja lisää löytyy googlella. hinta on näköjään nostettu tuossakin roppelossa.

        Eipä tuo hintakaan kovin kummonen oo
        itseäi kiinnosti
        - edullinen hankinta hinta
        - 3 vuoden takuu
        - hyvä vakio varustus

        Tiedän että laittamalla 10000€ liää saa ihan eri luokan kärryn, mutta silti aattelin että tämä olis edullinen ja riittävän hyvä kulkuneuvo.
        Ja jos jotain hajoo niin takuu korvaa.


        Oisko Aveo omistajan kommenteja.


      • Tyytyväinen
        Aveota aikova kirjoitti:

        Joo kyselin paljonko maksaa se jakopäähihnan vaihto niin myyjä sanoi n.400€ ja muut huollot 200€ molemmin puolin. Niin ei se milestän paha ole toki jos hihna katkeaa niin kait Takuu maksaa. Katselin kulutusta niin se on keskitasoa.
        noissa 1.4 litrasissa.

        Osassa Chevy Aveo 1,2 moottoreita (ainakin 2008, 5-oviset mallit) on ketjukone, jolloin jakohihnan vaihdosta ei tule kustannuksia ollenkaan.


      • kokonaiset

      • Autoveron luvattu maa
        kokonaiset kirjoitti:

        12500€! kyllä kansalaisia taas kyykytetään.. http://chevrolet.de/aveo/aveo-preise-aveo-ls-preis.html

        Joo onhan se aina niin että Saksas on paljon halvempaa johtuen verotuksesta kaiketi
        ja 13.690 oli 1.4 litranen Aveo mutta LS mallia. eli Aveo on saksassa vain 17% halvempi mutta kun aatellaan että Captiva maksaa saksassa 23090€
        ja suomessa alk. 35900€ niin siinä on jo 35% eroo. Ja varustelu on yleensä paljon parempaa saksas kuin suomes.Et on lottovoitto syntyä suomeen. Farkku Nubira maksaa saksas saman verran kuin suomessa Aveo et silleen.


      • tuota saksan hinnastoa
        Autoveron luvattu maa kirjoitti:

        Joo onhan se aina niin että Saksas on paljon halvempaa johtuen verotuksesta kaiketi
        ja 13.690 oli 1.4 litranen Aveo mutta LS mallia. eli Aveo on saksassa vain 17% halvempi mutta kun aatellaan että Captiva maksaa saksassa 23090€
        ja suomessa alk. 35900€ niin siinä on jo 35% eroo. Ja varustelu on yleensä paljon parempaa saksas kuin suomes.Et on lottovoitto syntyä suomeen. Farkku Nubira maksaa saksas saman verran kuin suomessa Aveo et silleen.

        siinä oleva 1.4 aveo on LT mallia joka on se paras varustelutaso! mutta totta hintaero suomen ja saksan välillä esim nubiran kohdalla on yllättävän pieni.. möivät viel 2006 tuolla saksassakin tuota sedan nubiraa ja hinta taisi olla 14900€ joten ero maiden välillä on ainoastaan 2000€.


      • robin hood
        tuota saksan hinnastoa kirjoitti:

        siinä oleva 1.4 aveo on LT mallia joka on se paras varustelutaso! mutta totta hintaero suomen ja saksan välillä esim nubiran kohdalla on yllättävän pieni.. möivät viel 2006 tuolla saksassakin tuota sedan nubiraa ja hinta taisi olla 14900€ joten ero maiden välillä on ainoastaan 2000€.

        Sitä moottorikoa vaan siin saksan mallis oli 1.2 LS ja suomessa myydään 1.4 LS
        eli kait siinäkin joku ero on hinnas.


    • Aveon Omistaja

      Ostin Aveon se on ihan Hyvä peli en voi valittaa.
      Se on tollanen pien-auto mutta on se auton näköinen kuten jotku muut ovat sellaisia palloja.

    • aaveo kiinnostaa

      Edullisesti tuntuu saavan nyt takuun rauettua. Kiinnostaisi jonkun pidempään ajaneen kokemukset (Aveo 1.4 sedan).

      • Chevy laatua

        Oon ajanut omalla -06 Aveolla 195 tkm ja ilman suurempia murheita. 30 tkm ajettuna meni koneremppa takuuseen, kun venttiilien kosketuskulma oli väärä (tyyppivika). Nyt olen vaihdattamassa kytkintä ensimmäistä kertaa ihan varmuuden vuoksi, kun painelaakeri pitää vähän ääntä.

        3 Abs anturia olen joutunut vaihtamaan normaalit huollot, eli halpaa ajoa on ollut. Omassa tuttavapiirissä ei ole koskaan kenelläkään ollut näin vähävikaista autoa. Ensimmäinen ajovalon polttimo meni viime talvena 7.5 vuoden ikäisenä, eli jännitteetkin taitaa olla kohdallaan.

        Enää tällä on vain käyttöarvoa ja en näe mitään syytä vaihtaa toimivaa autoa.


      • Chevy laatua
        Chevy laatua kirjoitti:

        Oon ajanut omalla -06 Aveolla 195 tkm ja ilman suurempia murheita. 30 tkm ajettuna meni koneremppa takuuseen, kun venttiilien kosketuskulma oli väärä (tyyppivika). Nyt olen vaihdattamassa kytkintä ensimmäistä kertaa ihan varmuuden vuoksi, kun painelaakeri pitää vähän ääntä.

        3 Abs anturia olen joutunut vaihtamaan normaalit huollot, eli halpaa ajoa on ollut. Omassa tuttavapiirissä ei ole koskaan kenelläkään ollut näin vähävikaista autoa. Ensimmäinen ajovalon polttimo meni viime talvena 7.5 vuoden ikäisenä, eli jännitteetkin taitaa olla kohdallaan.

        Enää tällä on vain käyttöarvoa ja en näe mitään syytä vaihtaa toimivaa autoa.

        Spämmään nyt vielä sen verran, että ilmastoinnin pakkokytkennän olen ratkaisssut siten, että otan talvella ilmastoinnin sulakkeen pois ja aina kerra- pari kuussa laitan sulakkeen takaisin ja käytän ilmastointia hetken. Hyvin pelaa, kun viime kesän ilmastoinninhuollossa kylmäainetta oli hävinnyt vain muutama gramma.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3913
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      92
      2039
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      306
      1241
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe