Miten opin "velhoksi"/"noidaksi"

HeNNzz

Moi!
Te ketkä olette ns. velhoja jo niin miten aloititte oppimisen? täytyy opetella todella kauan, ennen kuin osaa edes pienen tempun, mutta mistä te aloititte kaiken?

- Onko mitenkään mahdollista oppia lentämään luudalla? mitä mieltä te olette?

- Mistä taijasta aloittelijan kannattaa aloittaa?

- Millaisia vaatteita velhot käyttävät? Onko esim. mitään kuvaa missä se näkyisi?

- Voiko velhoilla olla värikkäitä vaatteita? --> mä rakastan värikkäitä vaatteita!!


Olisi mukavaa jos joku voisi vastata!!

143

11289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Konstit on monet

      Jos haluat katu-uskottavaksi noidaksi tai velhoksi on syytä pukeutua mustiin ja ruveta gootahtavaksi. Paljon mystisiä symboleja sikin sokin päälle. Sitten pahistelet sydämesi pohjasta.

      Voit myös kulkea haluamasi värisessä saunatakissa (tarkoita kaapua), mutta muista että poikkeuksetta musta kaapu on pahojen ja valkoinen hyvisten. Druideilla vihreät kaavut ja joskus harvoin ruskeatkin (lehtikuvioita jos mahdollista). Velhon ero noitaan on että on oltava parta (olit sitten kuinka nuori tahansa) ja sinulla on oltava sauva (siis iso eikä mikään harry potter minisauva).

      Puhu mystisiä ja vihjaile tietäväsi vaikka mitä, siis epäsuorasti. Kryptinenkin voit olla.


      No niin jos haluat oikeaksi noidaksi niin tutustu vaikka suomen historiaa, vanhoihin uskoihimme ja tarinoihin. En siis puhu mistään lähihistoriasta nyt parin vuosikymmenen takaa, vaan myöhemmästä. Ajasta kun Lalli siveli piispa Henrikin kirveellä jäille ja siitä taaksepäin.

      En suosittele mitään itämaisia velhorituaaleja joita googletat netistä ja suitsukkeet vaan tupruttelevat. Pysy suomalaisena vaikka ensin oman kulttuurin parissa.

      • l4aser

        Ei sieltä suomenhistoriasta löydy mitään velhoihiin tai noitiin liittyvää.


      • joopajoopajoo
        l4aser kirjoitti:

        Ei sieltä suomenhistoriasta löydy mitään velhoihiin tai noitiin liittyvää.

        Ootteko tosiaan näin naurettavia? Huomiota vain halutte.


      • Juliallia181

        Miten noidaksi tullaan oon vasta 11.v ja oon kuullu että noituuden vois oppia uskon ite näin jos joku kertoisi vaikka jotain noita juomia tai sen semmosta kokeilisin toki ;)


      • Anonyymi
        Juliallia181 kirjoitti:

        Miten noidaksi tullaan oon vasta 11.v ja oon kuullu että noituuden vois oppia uskon ite näin jos joku kertoisi vaikka jotain noita juomia tai sen semmosta kokeilisin toki ;)

        Tää on ihan potaskaa mut haluun olla velho. Ja testaan ihan mitä vaan mut ei toimi millään vuosia oon yrittäny tehä magiaa.


      • Anonyymi
        joopajoopajoo kirjoitti:

        Ootteko tosiaan näin naurettavia? Huomiota vain halutte.

        No jos olemme mielestäsi naurettavia ei tartte kattoo näitä sivuja missä näistä puhutaan 😡


      • Anonyymi
        Juliallia181 kirjoitti:

        Miten noidaksi tullaan oon vasta 11.v ja oon kuullu että noituuden vois oppia uskon ite näin jos joku kertoisi vaikka jotain noita juomia tai sen semmosta kokeilisin toki ;)

        mä oon mun mielesstä tehnyt pieniä juomia ja taikoja [ehkä]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää on ihan potaskaa mut haluun olla velho. Ja testaan ihan mitä vaan mut ei toimi millään vuosia oon yrittäny tehä magiaa.

        oon tutkinut asiaa niin on maholista että magiaa on!!!


      • Anonyymi
        Juliallia181 kirjoitti:

        Miten noidaksi tullaan oon vasta 11.v ja oon kuullu että noituuden vois oppia uskon ite näin jos joku kertoisi vaikka jotain noita juomia tai sen semmosta kokeilisin toki ;)

        🥲👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oon tutkinut asiaa niin on maholista että magiaa on!!!

        Todellak
        in


    • Revolver

      Velhoksi ei tulla laittamalla kaapu päälle.

      Kaapu pitää ansaita. Se tulee ikäänkuin sisältä ulospäin.

      Mutta kaikille joista tulee velhoja ei sittenkään tule kaapua. Joillekin tulee viitta ja turbaani.

      Jollekin taas voi tulla karvahattu ja sateenvarjo.

      Ei tässä ole mitään standardeja.

      Etkä tarvitse luutaa lentämiseen. Luudan merkitys on symbolinen. Sama koskee pataa.

      Hyvä taika aloittaa on koettaa loitsia itsellesi enemmän rahaa. Sitähän kaikki tahtovat. Kun olet yrittänyt sitä joitakin kuukausia huonoin tai korkeintaan heikoin tuloksin, tulee tärkein osuus: Koetat ymmärtää miksei se toiminut.

      Mutta jos vielä haluat nähdä kuvan perinteisestä velhosta, tässä on aika osuva:
      http://www.cajunsoftware.com/extensionwizard/extension_wizard_logo.jpg

      • Revolver

      • äijiä.

      • Revolver
        äijiä. kirjoitti:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Shamaani

        Shamaani Tuvan on mun idoli. Voittaa kyllä velhot ja noidat mennen tullen.

        Joo, toi on pätevän näköinen äijä. Tuolla päin maailmaa shamanismi on vieläkin elävää perinnettä ja voisi sanoa jopa arkipäivää. Se jos mikä on hieno juttu tänä päivänä. Shamaaneilla on muuten myös kiinnostavimmat hatut!

        Minussakin on hieman Tuvan shamaanin vikaa, kun löytyy sattumoisin joitakin siellä tunnettuja taitoja. Liekö joku sielun siipale tullut muhun sieltä päin maailmaa.


      • Noita-Nainen.
        Revolver kirjoitti:

        Joo, toi on pätevän näköinen äijä. Tuolla päin maailmaa shamanismi on vieläkin elävää perinnettä ja voisi sanoa jopa arkipäivää. Se jos mikä on hieno juttu tänä päivänä. Shamaaneilla on muuten myös kiinnostavimmat hatut!

        Minussakin on hieman Tuvan shamaanin vikaa, kun löytyy sattumoisin joitakin siellä tunnettuja taitoja. Liekö joku sielun siipale tullut muhun sieltä päin maailmaa.

        "Minussakin on hieman Tuvan shamaanin vikaa, kun löytyy sattumoisin joitakin siellä tunnettuja taitoja. Liekö joku sielun siipale tullut muhun sieltä päin maailmaa."

        Teki juuri mieleni sanoa, etta loysin itseni aika lailla tuolta "shamaanin" kuvauksesta. (Apuhenget mukaan lukien...)

        Olet saattanutkin olla jokin itamainen tietaja jossain aikaisemmassa elamassasi. Teksteistasi paatellen veikkaan, etta olet joka tapauksessa ns. "vanha sielu".


      • Revolver
        Noita-Nainen. kirjoitti:

        "Minussakin on hieman Tuvan shamaanin vikaa, kun löytyy sattumoisin joitakin siellä tunnettuja taitoja. Liekö joku sielun siipale tullut muhun sieltä päin maailmaa."

        Teki juuri mieleni sanoa, etta loysin itseni aika lailla tuolta "shamaanin" kuvauksesta. (Apuhenget mukaan lukien...)

        Olet saattanutkin olla jokin itamainen tietaja jossain aikaisemmassa elamassasi. Teksteistasi paatellen veikkaan, etta olet joka tapauksessa ns. "vanha sielu".

        Kiitos kunniasta. Voihan olla että joku sieluistani on tullut Aasiasta. Mutta olen tuntenut vetoa myös Afrikkaan ja Lähi-itäänkin.

        Itse otaksun, että ihmisellä on yhden sielun sijaan kokonainen joukko sieluja, jotka tulevat sieltä täältä ja voivat olla eri ikäisiä. Siis minusta vaikuttaa siltä, että ihminen on sielujen kollektiivi.


      • kirjokansi
        Revolver kirjoitti:

        Kiitos kunniasta. Voihan olla että joku sieluistani on tullut Aasiasta. Mutta olen tuntenut vetoa myös Afrikkaan ja Lähi-itäänkin.

        Itse otaksun, että ihmisellä on yhden sielun sijaan kokonainen joukko sieluja, jotka tulevat sieltä täältä ja voivat olla eri ikäisiä. Siis minusta vaikuttaa siltä, että ihminen on sielujen kollektiivi.

        Kotimaisessa perinteessä sielut laskettiin kolmeen, esim. henki, itse ja luonto ("nouse luontoni lovesta"), ja kolmeen jakoi Platonkin.

        Teknovelhot puhuvat samoista asioita luonnontieteen kielellä, Matti Pitkäsen mukaan ihmisen "itsen" hierarkiatasojen kmax-luku on 7 tai sumeammalla matikalla 7 plus/miinus 2 (kuinkas ollakaan ;)), ja Pitkäsen itse-käsite on vielä jännempi: "itse" on kvanttihyppyjen "maatuskanukke" universumin kvanttiloikan tasolta planckin tasolle, pienimpään pienimpään. Ihmiselämän kvanttiloikan kokoluokassa Pitkäsen mukaan kvanttitajunnan avaruudellis-fyysinen toteutuma on öbaut maapallon kokoinen, kummaa tämä takertumisemme klassisen fysiikan kroppaamme.

        ***

        Aikakäsityksessämme on syytä erottaa psykologinen jonomainen aika(kokemus) ja geometrinen maagis-tieteellinen aika, jossa "ajan nuoli" vaihtelee suuntaa. Psykologinen aikakokemus on sidottu termodynamiikan entropian käsitteeseen, palautumattomuuteen. Alkuluvuista Pitkäsen mukaan 13 on entrooppinen (kuinkas sattuikaan), (lähes) kaikki muut negentrooppisia.

        ***

        Eräs samojedishamaani tapasi kutsua suojelushenkiään sanoilla "kaksi kertaa seitsemän leskeäni, kaksi kertaa seitsemän lemmittyäni".

        Jos seiskajonot lasketaan erikseen yhteen, tulee summaksi 14, jos ne yhdistetään päistään, tulee summaksi 12, jos ne on nuolimaisesti kiinni vain jommasta kummasta päästä, tulee luvuksi 13.

        ***

        Kolme kertaa neljätoista tekee 42, skiense viktionin maagisin luku. Mikä olikaan kysymys?

        ***

        Kuinka kvanttihyppy viritetään?


      • PHIn land
        kirjokansi kirjoitti:

        Kotimaisessa perinteessä sielut laskettiin kolmeen, esim. henki, itse ja luonto ("nouse luontoni lovesta"), ja kolmeen jakoi Platonkin.

        Teknovelhot puhuvat samoista asioita luonnontieteen kielellä, Matti Pitkäsen mukaan ihmisen "itsen" hierarkiatasojen kmax-luku on 7 tai sumeammalla matikalla 7 plus/miinus 2 (kuinkas ollakaan ;)), ja Pitkäsen itse-käsite on vielä jännempi: "itse" on kvanttihyppyjen "maatuskanukke" universumin kvanttiloikan tasolta planckin tasolle, pienimpään pienimpään. Ihmiselämän kvanttiloikan kokoluokassa Pitkäsen mukaan kvanttitajunnan avaruudellis-fyysinen toteutuma on öbaut maapallon kokoinen, kummaa tämä takertumisemme klassisen fysiikan kroppaamme.

        ***

        Aikakäsityksessämme on syytä erottaa psykologinen jonomainen aika(kokemus) ja geometrinen maagis-tieteellinen aika, jossa "ajan nuoli" vaihtelee suuntaa. Psykologinen aikakokemus on sidottu termodynamiikan entropian käsitteeseen, palautumattomuuteen. Alkuluvuista Pitkäsen mukaan 13 on entrooppinen (kuinkas sattuikaan), (lähes) kaikki muut negentrooppisia.

        ***

        Eräs samojedishamaani tapasi kutsua suojelushenkiään sanoilla "kaksi kertaa seitsemän leskeäni, kaksi kertaa seitsemän lemmittyäni".

        Jos seiskajonot lasketaan erikseen yhteen, tulee summaksi 14, jos ne yhdistetään päistään, tulee summaksi 12, jos ne on nuolimaisesti kiinni vain jommasta kummasta päästä, tulee luvuksi 13.

        ***

        Kolme kertaa neljätoista tekee 42, skiense viktionin maagisin luku. Mikä olikaan kysymys?

        ***

        Kuinka kvanttihyppy viritetään?

        ***

        Kolme kertaa neljätoista tekee 42, skiense viktionin maagisin luku. Mikä olikaan kysymys?

        ***

        Kuinka kvanttihyppy viritetään?

        --->Älä ole harhaisten muotojen kahlitsema..
        (menneisyys/tulevaisuus)?(itsekkyys,jne)±


      • Revolver
        Noita-Nainen. kirjoitti:

        "Minussakin on hieman Tuvan shamaanin vikaa, kun löytyy sattumoisin joitakin siellä tunnettuja taitoja. Liekö joku sielun siipale tullut muhun sieltä päin maailmaa."

        Teki juuri mieleni sanoa, etta loysin itseni aika lailla tuolta "shamaanin" kuvauksesta. (Apuhenget mukaan lukien...)

        Olet saattanutkin olla jokin itamainen tietaja jossain aikaisemmassa elamassasi. Teksteistasi paatellen veikkaan, etta olet joka tapauksessa ns. "vanha sielu".

        hei olen noin 10.v velho minusta kaikkein helpoin taika on antaa voimia toisille taikka siteen voit sanoa toika sanan: tänne voitto noille häviö. ja käännä kättä sinne minne voi tto ja sinne minne häviö.


      • vtunlässyt!
        Revolver kirjoitti:

        hei olen noin 10.v velho minusta kaikkein helpoin taika on antaa voimia toisille taikka siteen voit sanoa toika sanan: tänne voitto noille häviö. ja käännä kättä sinne minne voi tto ja sinne minne häviö.

        Vähä älyinen idiootti sinä olet.


      • Anonyymi
        Revolver kirjoitti:

        Joo, toi on pätevän näköinen äijä. Tuolla päin maailmaa shamanismi on vieläkin elävää perinnettä ja voisi sanoa jopa arkipäivää. Se jos mikä on hieno juttu tänä päivänä. Shamaaneilla on muuten myös kiinnostavimmat hatut!

        Minussakin on hieman Tuvan shamaanin vikaa, kun löytyy sattumoisin joitakin siellä tunnettuja taitoja. Liekö joku sielun siipale tullut muhun sieltä päin maailmaa.

        Mä haluun aina olla paha pelottava ihminen haluaisin taikoa tehä vaikka mitä rituaaleja käyttäydyn tai ainakin haluaisin käyttäytyä omituisesta oon aina haaveillu että voisin taikoa mutta se on mahdotonta haluaisin niin kovasti taikoa.


      • Anonyymi
        vtunlässyt! kirjoitti:

        Vähä älyinen idiootti sinä olet.

        Ja sinä vähä älyisempi ei tartte tulla tänne ihan vaan toisia haukkumaan


      • Anonyymi
        Revolver kirjoitti:

        hei olen noin 10.v velho minusta kaikkein helpoin taika on antaa voimia toisille taikka siteen voit sanoa toika sanan: tänne voitto noille häviö. ja käännä kättä sinne minne voi tto ja sinne minne häviö.

        Älä toivo huonoa muille. Se seuraa aina takaisin luoksesi.


      • Anonyymi

        Olen aina halunnut olla noita ja lausua toimivia loitsuja, onko noita aloittelijoille mitään vinkkejä? ☺️💛


      • Anonyymi
        Revolver kirjoitti:

        Kiitos kunniasta. Voihan olla että joku sieluistani on tullut Aasiasta. Mutta olen tuntenut vetoa myös Afrikkaan ja Lähi-itäänkin.

        Itse otaksun, että ihmisellä on yhden sielun sijaan kokonainen joukko sieluja, jotka tulevat sieltä täältä ja voivat olla eri ikäisiä. Siis minusta vaikuttaa siltä, että ihminen on sielujen kollektiivi.

        Hae hoitoon!


      • Anonyymi
        Revolver kirjoitti:

        hei olen noin 10.v velho minusta kaikkein helpoin taika on antaa voimia toisille taikka siteen voit sanoa toika sanan: tänne voitto noille häviö. ja käännä kättä sinne minne voi tto ja sinne minne häviö.

        Onko totta että jos saa juoda pisaran noidankehä piisaa, siitä voi alkaa oikea tie noidan maailmoihin??


    • Kyöpelinvuorelle

      oppia saamaan. Ehdotan, että pyydätte äidiltä imurin ja tamppauspiiskan ja siivoatte huoneenne niin eiköhän tuo ylimääräinen energia kulu ihan järkevään touhuun.

      • Hheenn

        No mähän sen ite päätän, et mihin energiani käytän!


      • kolahtaa nimittäin omaan
        Hheenn kirjoitti:

        No mähän sen ite päätän, et mihin energiani käytän!

        nilkkaan, jos pelleilet noituuden kanssa........ valitettavasti.


      • viisas neuvo :)

        Toivon,että otat viisaasta neuvosta "vaarin".


      • suojakos
        kolahtaa nimittäin omaan kirjoitti:

        nilkkaan, jos pelleilet noituuden kanssa........ valitettavasti.

        olen samaa mieltä


      • Katherine Witch

        No mene sinä pois huolehtimasta toisten asioista siivoomaan jos siitä niin tykkäät. Antaa ihmisten tehdä mitä tahtoo. Kerran täs vaan elellään. Siivojat eri osastolle.... -->


    • akkeli

      siis tiedoksi vielä kaikille tietämättömille: noidaksi ei tulla, noidaksi synnytään! kaikilla ei tule olemaan elämänsä aikana minkäänlaisia kykyjä, kun taas toiselta niitä löytyy paljonkin. noita/ velho EI ole mikään temppujen tekijä, hokkuspokkus taikasanoja EI tarvita, eikä sillä miten pukeutuu ole minkäänlaista väliä...mitä nyt harry pottereissa. noidaksi tosiaan syntyvät vain henkisesti tarpeeksi siihen hommaan sopivat ihmiset, eli kellään henkisesti "alikypsänä" jo valmiiksi syntyneenä ei ole minkäänlaisia mahdollisuuksia olla joskus kykenevä noita/velho, koska tämmösiä kykyjähän ei tietenkkään "anneta"sellaisille, sehän olisi hyödytöntä, vaarallista ym. muista, että kaikki mitä netistä, kirjoista satut lukemaan ei pidä paikkaansa, huuhaata on TODELLA paljon, semmoista, joilla herkkäuskoisia ihmisiä huijataan.

      • cyberanimus

        noituus/velhous/muut yliluonnolliset kyvyt kulkevat usein suvussa mutta niitä voi myös oppia ihminen, jolla ei ole ennestään geneettistä taustaa ko. asiaan. Eroa ehkä löytyy taitojen vahvuudessa ja käyttötapojen monipuolisuudessa (vähän samaan tapaan kuin luonnostaan lahjakas taiteilija ja taiteilijaksi opiskellut, kummatkin osaa esim. piirtää hyvin mutta toinen vaan osaa hyödyntää paremmin oppimaansa ja saattaa vaistonvaraisesti tehdä oikeampia ratkaisuja). Totuus on, ettei mitkään synnyinlahjat auta, jos ei ota selvää, opiskele ja harjoita taitojaan. monet "synnyinlahjakkuudet" ovat myös hävittäneet kykynsä juuri niiden käyttämättömyyden vuoksi.

        Miten sitten velho/noita/yms. pukeutuu? Tavallisesti varmaan ihan miten lystää, vaikka katumuotiin tai mustiin vaatteisiin, aivan sama. Näkisin, että itse taikomisen yhteydessä voi vaatetus olla erilaista, itse suosinkin puristamattomia vaatteita vaikka nekään ei mikään pakkoedellytys ole loitsujen onnistumiselle.
        Toisaalta vaatteet voivat olla osa rituaalia, jolloin ne luudat/padat/taikasauvat/hatut/rummut/viitat/kaavut/yms. kuuluvat järkevänä osana maagikon elämää. Parhaiten pukeutumisesta voi kuitenkin kai sanoa, että se mitä teet ja millä mielellä teet on tärkeämpää kuin se mitä rekvisiittaa kannat/käytät mukanasi.


      • suojakos

        nniiii jjjuuuuuuusssssssttttttttt


      • mietteliäs Liedes
        cyberanimus kirjoitti:

        noituus/velhous/muut yliluonnolliset kyvyt kulkevat usein suvussa mutta niitä voi myös oppia ihminen, jolla ei ole ennestään geneettistä taustaa ko. asiaan. Eroa ehkä löytyy taitojen vahvuudessa ja käyttötapojen monipuolisuudessa (vähän samaan tapaan kuin luonnostaan lahjakas taiteilija ja taiteilijaksi opiskellut, kummatkin osaa esim. piirtää hyvin mutta toinen vaan osaa hyödyntää paremmin oppimaansa ja saattaa vaistonvaraisesti tehdä oikeampia ratkaisuja). Totuus on, ettei mitkään synnyinlahjat auta, jos ei ota selvää, opiskele ja harjoita taitojaan. monet "synnyinlahjakkuudet" ovat myös hävittäneet kykynsä juuri niiden käyttämättömyyden vuoksi.

        Miten sitten velho/noita/yms. pukeutuu? Tavallisesti varmaan ihan miten lystää, vaikka katumuotiin tai mustiin vaatteisiin, aivan sama. Näkisin, että itse taikomisen yhteydessä voi vaatetus olla erilaista, itse suosinkin puristamattomia vaatteita vaikka nekään ei mikään pakkoedellytys ole loitsujen onnistumiselle.
        Toisaalta vaatteet voivat olla osa rituaalia, jolloin ne luudat/padat/taikasauvat/hatut/rummut/viitat/kaavut/yms. kuuluvat järkevänä osana maagikon elämää. Parhaiten pukeutumisesta voi kuitenkin kai sanoa, että se mitä teet ja millä mielellä teet on tärkeämpää kuin se mitä rekvisiittaa kannat/käytät mukanasi.

        Tulipahan mieleen että onko kukaan koskaan kuullut tai lukenut sellaisesta että joku Liedes olisi ammoisina aikona poltettu Iissä noitana. Tämä mies/nainen ennen kuolemaansa roviolla sitten kirosi kirkon/kirkot ja /tai ihmiset niin että aina kun syytön tuomitaan, yksi Iin kirkko palaa. Tuli vain mieleen kun olen itse Liedes ns."Aito" Liedes. Eli olen ensimmäisen Liedeksen pojan pojan jne. poika. Tajuatte varmaan mitä tarkoitan. Onko koskaan kukaan tällaista kuullut?


      • Anonyymi

        Miltähän tuntuisi nuolla oikean noidan p...ua?


    • sanna^

      kokeiles spiritismilautaa,nii voit tutustua paremmin noituuteen ja henkimaailman asioihi =) se on tosi mielenkiintosta ja tuo paljo kokemuksii asioist :O ite oon kokeillu ja se toimii! suosittelen! toivotan onnea matkallasi noitien maailmaan!

      • Anonyymi

        Spiritismin avulla vaan halutaan paikalle häiriintynyt henki joka on itse jäänyt elämässään paikalleen eikä jatkanut ja samaa se teille haluu, lisäksi spiritismi lauta aiheuttaa usein negatiivista energiaa joka sitten kutsuu sitä haluavia henkiä, en haluu puuttuu asioihin ja kyseenalaistaa neuvoos mut ajattelin vaan varoittaa. Vielä lisäksi tähän tosta pelistä voi ja usein jääkin pysyviä traumoja joten juuri sitä ne henget joita kutsuitte halusi mutta jos silti haluat pelata nii toivon että perehdyt enemmän tohon peliin. Ajattelin siis vaan kertoa en pahalla mutta että kaikki tietää mihin ittensä sit laittaa ja viä ennen kun kukaan tulee täälä sanomaa etten oo pelannut mitään et miten tiiän niin olen kyllä joten juu.


    • Anubis Valedro,Merlinin kir...

      Kaapujen väri vaihtelee taijan luokasta,henkiolennosta,planeetasta,eläimistä.YM
      (kysy vaan lisää jos haluat)
      Lentämiseen tarvitsee arabialasen-feeniksin sulkaa tai kameleopardin harjasta tehtyä kangasta.Harva velho lentämään oppii.(muista se)
      Ja jos joskus lentämään opit älä rehvastele sillä tosi asiassa sinua kannatelevat pienet keijut!!!
      Itse ajattelin afrikkaan joskus mennä hankkimaan vähän kaleopardin harjaa ja elefantin syöksysarvea.
      Voisin sähköpostilla opettaa sinua taikomaan.(osta oma athema)

      PS.Eurooppalaiset velhot käyttävät yleisimmiten velho-mallisia asusteita.

      • taikuuskiinnostaa

        onkos sun sähköposti mikä? Olis tosi kiintoisaa keskustella sun kanssa :))


      • suojakos

        miten tiiät ton kaiken ps.mikä on athema! suojakos


      • Jane.C

        Mäkin haluun sun sähkiksen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! siellä mullekkin sitten kerrot noituudesta


      • Noita oppilas

        Kuinka vanha olet?


      • pyytäjä

        Haluun sun sähköpostin


    • Googleta! Lue kirjoja www.sacred-texts.com

      Ja jätä se teineily vaatteet naulakkoon meinaan jos alat noituileen niin jätät tämän todellisuuden ja elät ilman materiaa/fysiikkaa...

    • y

      miten mä opin velhoks

      • Voin taata

        Ei susta ole velhoksi.


      • suojakos
        Voin taata kirjoitti:

        Ei susta ole velhoksi.

        kuule sie et voi noi sanoa tuo y nimimerkkine voi vaikka olla oikee velho ei sitä ikinä tietää voi esim mie voin olla oikee velho t.velho


      • Jane.C
        suojakos kirjoitti:

        kuule sie et voi noi sanoa tuo y nimimerkkine voi vaikka olla oikee velho ei sitä ikinä tietää voi esim mie voin olla oikee velho t.velho

        Nii just ÄLÄ VÄHÄTTELE MUITA ja y nimimerkkinen kyllä säkin joskus velhoks opit. Uskot vaan ittees ja älä luovuta


    • suojakos

      velhoksi ei voi tulla vain opiskemalla jos vaikka HALUAT olla velho sinä et voi vaan olla se sinun pitää olla syntynyt VELHOKSI t.velho

    • Neuvoja?

      Athame=noitapuukko/miekka. Minulla on monenlaisia kykyjä ja haluaisin oppia hyödyntämään niitä. Kykyjäni ovat esim: enneunet, enustus, pelitelekinetiikka, telepatia ja pystyn esimerkiksi tuntemaan onko jollekin tutulleni tapahtunut jotain tai tulee tapahtumaan. Onko jollain kokemusta tälläisestä.
      Ps. 13v poika.

    • Sara_Velho

      No... Mä olen tavallaan velho. Mä kyllä osaan lentää luudalla. Se on ihan helppoa!

      -Aloittelijan kannattaa aloittaa tavaroiden nosto taijalla. Ensiksi tietty vain pieniä tavaroita.

      -Velhojen ei tarvitse käyttää mitään erityistä vaatetta. Kaikkia käy.

      -Jos siis haluatte velhoksi, tässä ohjeet:

      1.Ajattele vain, että haluat lennättää jotain tavaraa, ja pidä silmiäsi kiinni.
      2.Osoita oikealla kädellä tavaraa, jota haluat nostaa, mutta pidä silmät edelleen kiinni.
      3.Nosta kättäsi ylös todella hitaasti.
      4.Avaa silmäsi, ja katso, onnistuiko se!

      Jos se onnistuu, siitä lähtien ei tarvitse ikinä pitää silmiä kiinni.
      Jos haluat tehdä muita taikoja, tee tuo sama, mutta ajattele sitä, mitä haluat tehdä!

      Mutta muista: Sääntö on! Sääntöjä on vain yksi! Ja se kuuluu näin:
      Älä IKINÄ kerro kellekkään, että olet velho/noita!!!!!

      • Iiiiiiiiii

        Hyvin rikoit just itse tuota yhtä ja ainoaa sääntöä...


      • KDDSAJLDSABCFADSws

      • noita oppilas

        Saanko kysyä miksi ei saa kertoa?


      • LOL LOL

        EI SE VAAN TOIMI JA TODISTA ETTÄ OLET VELHO
        AI JA ANTEEKS ETHÄN SÄ SAA PALJASTAA ETTÄ OOT VELHO LOL


      • vtunlässyt!
        Iiiiiiiiii kirjoitti:

        Hyvin rikoit just itse tuota yhtä ja ainoaa sääntöä...

        Ette kai te ihan tosissanne noihin juttuihin usko?! Jukoliste kersat täällä leikkii!


      • Selventäjä xD

        Pyydän että luette tän viestin loppuun:-) :-) Eh... öö... mä en siis käänny ketää vastaan, mut toi kuullosta aika teennäiseltä että osaat lentää luudalla. Ekaks, sillä ei voi lentää, luuta ja pata ja musta kissa on vaa KEKSITTY! Musta kissa on tullu noidille siitä, että kissa on vaa tullu sen mukaa. En jaksa kertoo pataa ja luutaa kattokaa sivusto-->www.varjojenkirja.fi
        Tokaks, kerroit alussa sun viestissä , että oot noita, ja sanoit lopussa taas että ei saa kertoo kellekkää että on noita tai velho..
        Kolmanneks, ei kannata etti loitsuja ja ehtoja netistä eikä muualtakaa, nimittäin loitsut pitää keksii itse, koska muuten ne ei toimi. Kiitos että jaksoit vaivautua lukemaan mun viestin mut tää oli alunperin tarkoitettu tyypille Sara_velho tai se vastaava nimi:-)


    • itse aloitin taiasta jossa silmät kiinni nostetaan esine. ensin: laita oikea kasi tavan eteen jota haluat nostaa toinen vaihe: suljesilmät kolmas vaihe: nosta kättä hitaasti ylös ei missään nimessä nopeasti!!

    • Voi Paska

      Haistakaa paska toi On pelkkää paskaa

    • niki-roosi!

      oon velho

      • vtunlässyt!

        Ja minä olen kiinan keisari!


    • mansikka34

      mitä eroo noidalla ja velholla on

      • Haarat_on_erilaiset

        Noidalla on pimppi ja velholla on pippeli!


    • kukkakakkkkak

      Menkää tälle sivulle!! Se on aito velhojen sivusto :))
      http://wizards.omasivu.fi/
      Siellä on ohjeita jokaiseen tapaukseen :)
      Löysin sen kuukaus sitten ja nyt muistin :)) Siin teille velhojuttuja

    • zxjklcvha
      • Ooookoo

        Heh. Harry Potter -meininkiä. Jos ei ollut tsoukki niin sori. ;)


    • chevy76

      Velhot taitaa lentää vaan lähinnä Astraalitasolla..Ei fyysisellä..Taito vaatii opettelua..Tai sitten voit opetella hallitsemaan Gravitaation ja Levitaation jota Jeesuskin käytti veden päällä kävellessään, niin sittenhän pääsen myös fyysisellä keholla minne tahansa ja voit nostella suuriakin painoja. Kuten rakentaan pyramidin ;) Materialisaatio ja Deh-materialisaatio on myös mielenkiintoista, mutta vaatii henkistä kehitystä, kuten kaikki edellä mainitut taidot. Ilman viisautta niitä tuskin kukaan saa käyttöön. Kyse on kuitenkin vain Eetteritason ja Astraatason energioista. Katso vaikka John keelyn itsestään liikkuva pyörä 1800 luvun lopulta tai Nikola Teslan sähköauto ilman fyysisiä energialähteitä 1930 luvulta. Suosittelen lukemaan henkistä kirjallisuutta, niin rupeat oivaltamaan olevaisuutta ja sen lakeja. Pekka Ervast, Rudolf Steiner, Tapio Kaitaharju tai ehkä helppotajuisinta kirjallisuutta edustavat Esko Jalkasen kirjat voisi näistä kotimaisista olla hyvä aloittaa ;)

    • Velho...

      HeNNzz Ensinänikin: Vaatteilla ei ole väliä olen itse velho ja käytän vähän kaiken laisia vaatteita muttta itse velhokoulussa kanattaa käyttää mustaa. ja Luudalla lentäminen on vaikeata olen opetellut lentämistä monen moista viikkoa ennen oppimistani. Vaatteet joita velhot käyttävät velhokoulussa: Musta takki musta viitta mustat housut Juhlissa: Tytöt: Jotain mekkoa tai koulu vaattetita. Pojat:Smookkia ja mustat kengät :Hiukseien muoto juhlissa: Tytöt kiharat tai nuttura. pojat. ei väliä.
      Ja tuosta taijasta. kannattaa aloittaa jommasta kummasta: ohjeet: Sulje silmäsi. ojenna kätesi kohti tavaraa. nosta kättä HUOM! HITAASTI EI NOPEASTI! ja 2 yritä taikoa rahaa itsellesi katso onnistuivatko ne

      • Oikeavelho!

        Hei! olenko rikkonut sääntöä jos olen kertunut kamulleni että olen velho?


    • Yötähti

      haha luuleteks että oikeita velhoi on olemasa

    • Itsensä löytänyt

      Kun etsit itsellesi onnellisuutta, se tulee aina välttämään sinua. Kun etsit onea toisille, löydät sen myös itsellesi.

    • lumooja1

      osaan tehdä rohtoja joilla pystyy näkemään menneisyyteen nykyisyyteen ja tulevaisuuteen löydätte ohjeet kirjasta lumoojien sukupuu

      • IhmeHippejä

        Osaan mäki silokkeja syödä....


      • velho oppilas

        Mistä ton kirjan löytää


      • vtunlässyt!
        velho oppilas kirjoitti:

        Mistä ton kirjan löytää

        Selkään teille idiooteille pitäisi antaa!


    • lumooja

      Hyödyllisiä liemien ohjeita on kirjassa lumoojien sukupuu
      !!!HUOM!!! Joitain aineita ln vaikea löytää esim mielipuolisuus kylpy, turhamaisuus pulveri, hulluruoho, kaunavesi, ahneuden siemenet ja autuus jauhe

    • velhofani

      Minun mielestä velhoilla on kaavut ja ne on mustat mutta voivat ne olla
      värikkäätkin!

    • Venla velho

      Minä olen velho, osaan taikoa mitä vaan. Minulta voi vapaasti kysyä mitä vaan.

      • l4aser

        Miten tehdään taikoja?


      • Lily Felfh
        l4aser kirjoitti:

        Miten tehdään taikoja?

        Minä olen tehnyt taikoja jo pienestä pitäen. taikoja voit tehdä sauvallasi huom isolla sauvalla osoitat jotain ja lausut taikasanat katso loitsukirjasta. No en ole paras noita kertomaan kysy joltain loitsu kuninkaalta ;-)


    • KuolemaVelhoille

      Nyt vitun flipit hypätkää mahollisimman syvään kaivoon niin minä toivon ettei pohjalla ole vettä... -.-

      • vtunlässyt!

        Keskenkasvuiset penskat täällä! Eikö teillä ole sellaista kun elämä? Eikö mitään muuta järkevää keksi? Tunnetteko itsenne heikoiksi vai mikä hitto on että tuollaista roskaa viljelette? Katotteko paljon piirrettyjä?


      • Anonyymi
        vtunlässyt! kirjoitti:

        Keskenkasvuiset penskat täällä! Eikö teillä ole sellaista kun elämä? Eikö mitään muuta järkevää keksi? Tunnetteko itsenne heikoiksi vai mikä hitto on että tuollaista roskaa viljelette? Katotteko paljon piirrettyjä?

        Eikö sulla oo sellasta ku elämä ku sanot täällä olevia tyyppejä keskenkasvuisiks penskoiks ja sit vielä väität että ne viljelee roskaa aikuistu jos ne on sun mielestä penskoja miks haukut niitä eikö oo muuta tekemistä ku kiusata muita vtunlässyt!


    • Wille-Welho

      Moi!
      Minä ainakin olen synnynnäinen velho.

    • 4jokito000

      minä olen velho nimeltä ville opin velhoksi kun jäykistin itseni yhtäkkia taivas pimeni minä ihmettelin mitätapahtuu silloin tunsin taikuuden virtaavan minussa ja lausuin loitsun jase tapahtui

    • PalavaPensas

      Jeesus kutsuu sinua seuraansa.
      Tee paras mahdollinen päätös ja lähde hänen seuraajakseen nyt juuri, sillä tulevasta hetkestä et tiedä, mitä se tuo tullessaan.
      Vapahtajan kanssa kulkiessasi sinulla on sisäinen ilo ja rauha.

      Johanneksen evankeliumi:

      3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
      3:17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi. >> Jakeen lisätiedot
      3:18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
      3:19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
      3:20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
      3:21 Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."

    • Jacop

      Ei näitä asioita opita vaan ne on jo syntymästä saakka jossain tietyssä ihmisessä. Minä olen sanonut niitä lahjoja joita minulla on henkimaailma ulottuvuuksiksi. Minun kaltaisillani ihmisillä on kyky liikkua näkyväisen ja näkymättömän maailman valillä. Näkymätöntä maailmaa ovat ns Etiäiset eli edellä kulkiat, meedioitten kyvyt, Telepatia, kummitukset, räyhä henget, ym henkimaailman asiat.

    • Bedajawaltteri

      Mistä saa keijupölyä

    • tavistyyppi

      mistä löytää kirjoja ja mitä kirjoja kanntattaa ostaa kertokaa please ja haluun oppii loitsui. voiko kenestä tahansa tulla noita/velho ja miten se onnistuu kertokaa

    • voky

      aloitin sateen tyydittämisestä käytän vaatteena viittaa

    • aloittavavelho

      hei mä haluaisin tietää että onko tää oikeasti totta, lueskelin noita keskustelu palstoja ja aatelin huomenna koittaa tota tavaroiden nostamis taikaa ja jos joku viittis vastaa öisin tosi kiitollinen ja muuten voisiko joku kertoa jonkun kirjan missä olisi jotain toimivia loitsuja, koska nii Harry Potter kirjan loitsut ei oikeen toimi kysyy 14v poika ?

    • Voit lentää millä tahansa.

      Aloita miettimällä mitä haluat saavuttaa..

      Voit pukeutua kuinka haluat tai antaa sattuman määrätä.

      Kiva kuulla, että pidät väreistä. Tiesitkö, että mustassa on kaikki värit?

    • Anonyymi

      Mistä tietää mikä elementti on? Ja mistä saa talismaanin?

    • Anonyymi

      Minä tiedän miten muuttua noidaksi joka osaa lentää luudalla taikoa se ei käy pojille pojista tulee velhoja ja tytöistä noitia kun olet 22v niin kokeile ostaa luuta tai kun olet 9v se käy tälleen sun pitää ostaa luuta tai moppi keskity ajattele että sun sisimmässäsi on taikuutta ja lennät muista vaan keskittyä se toimii ite osaan laittaa jääkaapin oven kii taika onnea! VARMASTI TOIMII LUPAAN SEN jos ei niin tee tämä loitsu pimeällä Adam vesper tiliin haluan muuttua noidaksi mikä voima( vesi tuli lento) ja se toimii kun heräät VARO TIPPUMISTA ÄLÄ! KERRO OON ITE MERENNEITO SE TULI RANNALLAA olin kaverin kaa uimassa mulla oli koru timantti sanottiin haluan muuttua merenneidoksi niin joku koski meidän jalkoja kun mentiin pois niin ne oli karkeat sen jälkeen huomattiin että osataan siirtää vettä älä KERRO TAI SULLE TULEE PAHA ONNI! VITSI MUTTA OIKEESTI TÄÄ ON MUN ELÄMÄÄN OUDOIN PÄIVÄ

    • Anonyymi

      Ootte tyhmii

    • Anonyymi

      Valtteri

    • Anonyymi

      teet mitä vaan kaikki on mahdollista jos uskoo!

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä linkissä varoitus, mihin jumalattomuus johtaa. https://www.youtube.com/watch?v=Kl4FWxFt21U

        Sinäkin lienet epäuskoinen muiden kuin yhden jumalan suhteen.
        Oletko miettinyt sitä mahdollisuutta, että olet väärässä ja sinun jumalasi onkin epäjumala?


    • Anonyymi

      "Kuitenkin he oppivat sellaista, joka vahingoittaa heitä eikä hyödytä. Totta kai he tietävät, että sillä, joka hankkii loitsuja, ei totisesti ole mitään (hyvää) osaa kuolemanjälkeisessä elämässä. Mistä surkeasta hinnasta myyvätkään he sielunsa; jospa he vain tietäisivät sen!" Lähi-Idän pyhät kirjat

    • Anonyymi

      Velholla ja noidalla on tummat vaatteet mutta miten lentää luudalla?

    • Anonyymi

      Jos haluut olla vähän niiku real noita nii esim käytä suitsukkeita, polta kynttilöitä ja osta vaikka voodoo nukke .

      Ps voit vaikka opetella helppoi taikoi ite oon ”noita”

    • Anonyymi

      Moi! Jos haluatte olla noitia/velhoja niin hommatkaa savupommeja, pukeutukaa mustaksi.

    • Anonyymi

      Voitteko opettaa taikoo mua ja mitä tarkoittaa jns

    • Anonyymi

      Noidat ja velhot on parhaita ps mä rakastan harry potteria

    • Anonyymi

      en tiedä mistä aloittaa :(

    • Anonyymi

      Miten voi taikoo
      .

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      https://areena.yle.fi/1-50266543

      Tukdam - elämän ja kuoleman rajoilla

      Tiibetinbuddhalaisessa traditiossa kuolemaa lähestyvä munkki pyrkii kohtaamaan tukdamin, kuoleman meditoidessaan.

      Kuollut voi säilyä osin tietoisena, vaikka muut elintoiminnot ovat lakanneet.

      Ryhmä amerikkalaisia tiedemiehiä tutkii ilmiötä. Käsitys elämän ja kuoleman rajasta on myös sidoksissa kulttuuriin.

      T. Making Movies (Suomi 2022)

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Jumala on olemassa. Jam okkultismi vie kohti kadotusta , jos ei käänny Jeesuksen puoleen.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Musta Raamattu - Korupainos

      https://www.salakirjat.net/product/25/musta-raamattu---korupainos

      “Tarinan kertoja sanoi paljon kuulleensa sellaista puhetta, että Mooseksen kirjoja on seitsemän, mutta kuudetta ja seitsemättä ei näytetä eikä anneta muille kuin korkeasti oppineille pappismiehille. He saavat ne tutkintoa suorittaessaan. Niiden oppi on vastakkainen kristinuskollemme ja sen tähden niiden sisältö on yleisöltä salattu. Niissä kirjoissa on mustat lehdet valkeilla kirjaimilla. Nimi johtuu lehtien väristä.”

      - Kerrottu Juvalla vuonna 1895



      Satoja vuosia eurooppalaisessa kansanperinteessä on kerrottu tarinoita salatuista maagisia ohjeita sisältävistä noitakirjoista. Kuuluisin näistä on Mooseksen kuudennen ja seitsemännen kirjan nimellä vuonna 1849 julkaistu teos, joka on koostettu vanhemmista tuolloin Keski-Euroopassa liikkuneista taikakäsikirjoista, grimoireista. Kirjan käännös on kauttaaltaan tarkistettu, ja se sisältää laajan kirjan lähteitä ja historiaa käsittelevän johdantoluvun.

      Kirjan sisällys:


      Johdatus Kuudennen ja seitsemännen Mooseksen kirjan taustoihin

      Kuudes Mooseksen kirja
      1508

      Seitsemäs Mooseksen kirja
      1508

      Israelilaisten taikavoima
      1844

      Mystillisen kabbalan säännöt eli taikaoppi
      1505

      Biblia Arcana Magica Alexander ja Velholait
      1383

      Otteita mystillisestä kabbalasta
      1726

      Magical (Spirit-Commando) Beside the Black Raven
      1501

      Tabellae Rabellinae Spiriti Commando
      1501

      Aarteiden näkyviin nousu ja henkinen pelastus
      1746

      Semiphoras ja Sehemhamphoras
      1686

      Sepherschimmusch Tehillim eli psalmien käyttö
      1788

      Tähtimaailman vaikutus ihmiseen ja vanhan ajan heprealaisten taikavoimaiset parannukset
      1850

      Katso myös suomalaisten loitsujen kokoelma vuodelta 1880:

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      2. Aikakirja 33

      1 Manasse oli kahdentoista vuoden vanha tullessansa kuninkaaksi, ja hän hallitsi Jerusalemissa viisikymmentä viisi vuotta.

      2 Hän teki sitä, mikä on pahaa Herran silmissä, niiden kansain kauhistavien tekojen mukaan, jotka Herra oli karkoittanut israelilaisten tieltä.

      3 Hän rakensi jälleen uhrikukkulat, jotka hänen isänsä Hiskia oli kukistanut, pystytti alttareja baaleille, teki aseroja ja kumarsi ja palveli kaikkea taivaan joukkoa.

      4 Hän rakensi alttareja myös Herran temppeliin, josta Herra oli sanonut: "Jerusalemissa on minun nimeni oleva iankaikkisesti".

      5 Hän rakensi alttareja kaikelle taivaan joukolle Herran temppelin molempiin esipihoihin.

      6 Myös pani hän poikansa kulkemaan tulen läpi Ben-Hinnomin laaksossa, ennusteli merkeistä, harjoitti noituutta ja velhoutta ja hankki itsellensä vainaja-ja tietäjähenkien manaajia; hän teki paljon sitä, mikä on pahaa Herran silmissä, ja vihoitti hänet.

      7 Ja teettämänsä veistetyn kuvapatsaan hän asetti Jumalan temppeliin, josta Jumala oli sanonut Daavidille ja hänen pojallensa Salomolle: "Tähän temppeliin ja Jerusalemiin, jonka minä olen valinnut kaikista Israelin sukukunnista, minä asetan nimeni ikiajoiksi.

      8 Enkä minä enää kuljeta Israelin jalkoja pois siitä maasta, jonka olen määrännyt teidän isillenne, jos Israel vain tarkoin noudattaa kaikkea, mitä minä olen käskenyt heidän noudattaa, koko lakia ja käskyjä ja oikeuksia, jotka ovat Mooseksen kautta annetut."

      9 Mutta Manasse eksytti Juudan ja Jerusalemin asukkaat tekemään enemmän pahaa, kuin olivat tehneet ne kansat, jotka Herra oli hävittänyt israelilaisten tieltä.

      10 Ja Herra puhui Manasselle ja hänen kansallensa, mutta he eivät kuunnelleet.

      11 Niin Herra toi Assurin kuninkaan sotapäälliköt heidän kimppuunsa. He ottivat Manassen kiinni koukuilla, kytkivät hänet vaskikahleisiin ja veivät hänet Baabeliin.

      12 Mutta ahdingossa ollessaan hän etsi Herran, Jumalansa, mielisuosiota ja nöyrtyi syvästi isiensä Jumalan edessä.

      13 Ja kun hän näin rukoili häntä, niin Jumala taipui ja kuuli hänen rukouksensa ja toi hänet takaisin Jerusalemiin, hänen valtakuntaansa. Silloin Manasse tuli tietämään, että Herra on Jumala.

      14 Sen jälkeen hän rakennutti Daavidin kaupungin ulomman muurin, länteen päin Giihonista, laaksoon, aina Kalaporttiin saakka, niin että se ympäröi Oofelin, ja hän teki siitä hyvin korkean. Ja hän asetti sotapäälliköitä kaikkiin Juudan varustettuihin kaupunkeihin.

      15 Ja hän poisti vieraat jumalat ja kuvapatsaan Herran temppelistä sekä kaikki alttarit, jotka hän oli rakennuttanut Herran temppelin vuorelle ja Jerusalemiin, ja heitätti ne kaupungin ulkopuolelle.

      16 Ja hän pani kuntoon Herran alttarin ja uhrasi sillä yhteys-ja kiitosuhreja ja kehoitti Juudaa palvelemaan Herraa, Israelin Jumalaa.

      17 Mutta kansa uhrasi edelleen uhrikukkuloilla, kuitenkin ainoastaan Herralle, Jumalallensa.

      18 Mitä muuta on kerrottavaa Manassesta, ja kuinka hän rukoili Jumalaansa, ja näkijäin puheista, jotka puhuivat hänelle Herran, Israelin Jumalan, nimessä, katso, se on Israelin kuningasten aikakirjassa.

      19 Ja hänen rukouksestaan ja kuinka hän tuli kuulluksi, ja kaikista hänen synneistään ja uskottomuudestaan ja niistä paikoista, joihin hän rakennutti uhrikukkuloita ja pystytti asera-karsikoita ja jumalankuvia, ennenkuin hän nöyrtyi, katso, niistä on kirjoitettu Hoosain aikakirjaan.

      20 Ja Manasse meni lepoon isiensä tykö, ja hänet haudattiin linnaansa. Ja hänen poikansa Aamon tuli kuninkaaksi hänen sijaansa.

    • Anonyymi

      Efesolaiskirje 6

      10 Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa.

      11 Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

      12 Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.

      13 Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.

      14 Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska,

      15 ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille.

      16 Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet,

      17 ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.

      18 Ja tehkää tämä kaikella rukouksella ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valvoen kaikessa kestäväisyydessä ja anomisessa kaikkien pyhien puolesta;

      19 ja minunkin puolestani, että minulle, kun suuni avaan, annettaisiin oikeat sanat rohkeasti julistaakseni evankeliumin salaisuutta,

      20 jonka tähden minä olen lähettiläänä kahleissa, että minä siitä rohkeasti puhuisin, niinkuin minun puhua tulee.

    • Anonyymi

      Hesekiel 3

      17 "Ihmislapsi, minä olen asettanut sinut Israelin heimolle vartijaksi. Kun kuulet sanan minun suustani, on sinun varoitettava heitä minun puolestani.

      18 Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.

      19 Mutta jos sinä varoitat jumalatonta ja hän ei käänny jumalattomuudestansa eikä jumalattomalta tieltänsä, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut.

      20 Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä ja minä panen kompastuksen hänen eteensä, niin hän kuolee-kun et sinä häntä varoittanut, niin hän synnissänsä kuolee, ja vanhurskautta, jota hän oli harjoittanut, ei muisteta-mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.

      21 Mutta jos sinä vanhurskasta varoitat, ettei vanhurskas tekisi syntiä, ja hän ei tee syntiä, niin hän totisesti saa elää, koska otti varoituksesta vaarin, ja sinä olet sielusi pelastanut."

    • Anonyymi

      Mee Tylypahkaan! Sinne menee juna Piritorilta lauantaisin. Laituri 9¾ klo 2:69.

    • Anonyymi

      Miksei tässä tule joitain loitsuohjeita? Ei tällaisia jaksa kukaan lukea

    • Anonyymi

      En oo mutta en tiedä

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        https://ajankohtainen.files.wordpress.com/2011/06/kundaliinin_tunnuksia.pdf

        Joitakin tavanomaisimpia herätetyn Kundaliinin tunnusmerkkejä
        Uuskarismaattisessa liikehdinnässä (Toronton herätys ja sen vaikutuksesta syntyneet) on hyvin yleistä
        erilaiset manifestaatiot kuten vapina, pakkoliikkeet, eläinäänet, sähkövirran kaltaiset tuntemukset,
        raajoja ei pysty liikuttamaan, juopumistilat, taivaskokemukset, suora ilmoitus taivaasta ohi Raamatun
        jne. Seuraavissa kohdissa on kuvattu, minkälaisia vastaavia ilmiöitä liittyy ns. Kundaliinin heräämiseen.
        Tiedot on suomennettu sivulta http://www.cit-sakti.com/kundalini/kundalini-manifestations.htm, jonne lainaukset on otettu Swami Vishnu Tirthan kirjasta Devatma Shakti (Kundalini): Divine Power.
        A. Kun mooladharin1
        sykkiminen alkaa, koko keho vapisee, tahdoton kumbhak (keuhkojen täyttäminen ilmalla) alkaa, samoin tahdoton pakonomainen uloshengitys, keho ei ole hallittavissa; Kundaliini on herätetty. Sinun pitäisi nyt luopua puolustusasemasta ja vain istua todistamassa, mitä tapahtuu.
        B. Kun kehosi alkaa täristä, hiukset nousevat pystyyn, alat nauraa tai itkeä tahtomattasi, kielesi alkaa
        päästellä epämääräisiä ääniä, pelko valtaa sinut tai alat nähdä pelottavia näkyjä, siemenneste virtaa ulos – Kundaliini shakti on aktivoitumassa.
        C. Kun asentosi tule vakaaksi, uddiyan, jalendhar ja moolbandhas tulevat tahtomattasi, kieli palaa
        takaisin tai nousee kohti kitalakea, koko keho tulee niin aktiiviseksi, että et voi istua paikallasi, kädet ja jalat ojentuvat pakonomaisesti – sinun pitäisi tietää, että taivaallisen jumalatar Kundaliinin
        voima on alkanut vaikuttaa.
        D. Kun asentosi tule vakaaksi, katse kääntyy kohti kulmakarvojen keskikohtaa, silmämunat alkavat
        pyöriä, hengitys lakkaa ilman pyrkimystä ulos- ja sisäänhengittämiseen, mieli tyhjentyy, tyhjyys ulkoisesta tietoudesta – ymmärrä, että Mahãmãyã, ensiksi syntynyt shakti, jumalatar Kundaliini on
        alkanut vaikuttaa.
        E. Kun tunnet Prãnan sähkövirran lisääntyvän aivojesi sisällä, Aum:n automaattinen toistaminen alkaa, ja mieli kokee autuaallisia aaltoja toisensa jälkeen – usko, että universaali Äiti Kundaliini on alkanut vaikuttaa.
        F. Kun erilaiset Nãd:t tulevat korvin kuultaviksi, tunnet värinää selkärangassasi, tunnet kuin olisit ilman ruumistasi, kaikki näyttää tyhjältä, silmäluomet sulkeutuvat ja avautuvat ilman yrittämistäsi,
        sähkövirran tapainen kulkee läpi hermostosi ja sinulla on kouristuksia – tiedä, että että Mahãmãyã
        Kundaliini on alkanut toimia.
        G. Kun silmäluomesi sulkeutuvat ja kehosi putoaa lattialle tai alkaa pyöriä kuin jauhinkivi eikä hengitys
        tule ulos, keho kyykistyneenä lattialle jalat ristissä alkaa hyppiä paikasta toiseen kuin sammakko,
        tai keho liikkuu paikasta toiseen, tai makaa pitkällään kuin kuollut, käsiä ei saa nostetuksi vaikka
        haluaisi, tunnet hermojen supistuvan, tunnet aivan kuin elämä poistuisi sinusta, keho kouristelee
        kuin kuolevalla kalalla – tiedä, että Yogamaya Kundaliini on alkanut toimia.
        H. Kun mielesi tulee vaikutetuksi hengellisesti aivan kuin jokin henki olisi ottanut kehosi hallintaansa
        ja tämän vaikutuksen alla erilaisia jooga-asentoja suoritetaan väkisin, ilman vähintäkään kipua tai
        väsymystä ja tunnet yhä enenevää keveyttä, ja samanaikaisesti alkaa eriskummallisen oloinen hengitysharjoitus – usko, että taivaallinen Kundaliini-voima on alkanut toimia.

        1 Mooladhar, Muladhara: ensimmäinen khakra aivan selkärangan alaosassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://ajankohtainen.files.wordpress.com/2011/06/kundaliinin_tunnuksia.pdf

        Joitakin tavanomaisimpia herätetyn Kundaliinin tunnusmerkkejä
        Uuskarismaattisessa liikehdinnässä (Toronton herätys ja sen vaikutuksesta syntyneet) on hyvin yleistä
        erilaiset manifestaatiot kuten vapina, pakkoliikkeet, eläinäänet, sähkövirran kaltaiset tuntemukset,
        raajoja ei pysty liikuttamaan, juopumistilat, taivaskokemukset, suora ilmoitus taivaasta ohi Raamatun
        jne. Seuraavissa kohdissa on kuvattu, minkälaisia vastaavia ilmiöitä liittyy ns. Kundaliinin heräämiseen.
        Tiedot on suomennettu sivulta http://www.cit-sakti.com/kundalini/kundalini-manifestations.htm, jonne lainaukset on otettu Swami Vishnu Tirthan kirjasta Devatma Shakti (Kundalini): Divine Power.
        A. Kun mooladharin1
        sykkiminen alkaa, koko keho vapisee, tahdoton kumbhak (keuhkojen täyttäminen ilmalla) alkaa, samoin tahdoton pakonomainen uloshengitys, keho ei ole hallittavissa; Kundaliini on herätetty. Sinun pitäisi nyt luopua puolustusasemasta ja vain istua todistamassa, mitä tapahtuu.
        B. Kun kehosi alkaa täristä, hiukset nousevat pystyyn, alat nauraa tai itkeä tahtomattasi, kielesi alkaa
        päästellä epämääräisiä ääniä, pelko valtaa sinut tai alat nähdä pelottavia näkyjä, siemenneste virtaa ulos – Kundaliini shakti on aktivoitumassa.
        C. Kun asentosi tule vakaaksi, uddiyan, jalendhar ja moolbandhas tulevat tahtomattasi, kieli palaa
        takaisin tai nousee kohti kitalakea, koko keho tulee niin aktiiviseksi, että et voi istua paikallasi, kädet ja jalat ojentuvat pakonomaisesti – sinun pitäisi tietää, että taivaallisen jumalatar Kundaliinin
        voima on alkanut vaikuttaa.
        D. Kun asentosi tule vakaaksi, katse kääntyy kohti kulmakarvojen keskikohtaa, silmämunat alkavat
        pyöriä, hengitys lakkaa ilman pyrkimystä ulos- ja sisäänhengittämiseen, mieli tyhjentyy, tyhjyys ulkoisesta tietoudesta – ymmärrä, että Mahãmãyã, ensiksi syntynyt shakti, jumalatar Kundaliini on
        alkanut vaikuttaa.
        E. Kun tunnet Prãnan sähkövirran lisääntyvän aivojesi sisällä, Aum:n automaattinen toistaminen alkaa, ja mieli kokee autuaallisia aaltoja toisensa jälkeen – usko, että universaali Äiti Kundaliini on alkanut vaikuttaa.
        F. Kun erilaiset Nãd:t tulevat korvin kuultaviksi, tunnet värinää selkärangassasi, tunnet kuin olisit ilman ruumistasi, kaikki näyttää tyhjältä, silmäluomet sulkeutuvat ja avautuvat ilman yrittämistäsi,
        sähkövirran tapainen kulkee läpi hermostosi ja sinulla on kouristuksia – tiedä, että että Mahãmãyã
        Kundaliini on alkanut toimia.
        G. Kun silmäluomesi sulkeutuvat ja kehosi putoaa lattialle tai alkaa pyöriä kuin jauhinkivi eikä hengitys
        tule ulos, keho kyykistyneenä lattialle jalat ristissä alkaa hyppiä paikasta toiseen kuin sammakko,
        tai keho liikkuu paikasta toiseen, tai makaa pitkällään kuin kuollut, käsiä ei saa nostetuksi vaikka
        haluaisi, tunnet hermojen supistuvan, tunnet aivan kuin elämä poistuisi sinusta, keho kouristelee
        kuin kuolevalla kalalla – tiedä, että Yogamaya Kundaliini on alkanut toimia.
        H. Kun mielesi tulee vaikutetuksi hengellisesti aivan kuin jokin henki olisi ottanut kehosi hallintaansa
        ja tämän vaikutuksen alla erilaisia jooga-asentoja suoritetaan väkisin, ilman vähintäkään kipua tai
        väsymystä ja tunnet yhä enenevää keveyttä, ja samanaikaisesti alkaa eriskummallisen oloinen hengitysharjoitus – usko, että taivaallinen Kundaliini-voima on alkanut toimia.

        1 Mooladhar, Muladhara: ensimmäinen khakra aivan selkärangan alaosassa.

        I. Pian sen jälkeen kun olet istahtanut silmät suljettuna, keho alkaa osoittaa aktiivisuutta heittelemällä ruumiinjäseniä pakonomaisesti, epämuotoiset äänet lausutaan kovaäänisesti, puheesi alkaa
        tuottaa eläinääniä, kuten linnut, sammakot, leijonat, shakaalit, koirat, tiikerit, pelon inspiroimina
        ilman että haluat kuulla niitä – ymmärrä, että mahtava jumalatar Kundaliini on alkanut toimia.
        J. Kun tunnet prãnan värisevän eri paikoissa kehosi sisällä ja tunnet sen virtaavan sinne minne tahansa vain kiinnitätkin huomiosi, ja hermosi alkavat tuoda näkyviin kevyitä nykimisiä aivan kuin sähköiskujen tuottamina – tiedä, että jumalatar Kundaliini on alkanut toimia.
        K. Kun kaiken päivää ja yötä tunnet kehossasi prãnan aktiivisuuden ja aina kun keskität ajatuksesi,
        kehosi välittömästi alkaa puistella tai heilua, ja mielesi pysyy täynnä iloa ja autuutta koko ajan, jopa
        WC:ssä käynnin ajan, jopa nukkuessasi tunnet prãnan sähkövirran nousevan sahasrãr:ssasi2
        ja jopa
        unissasi koet Hänen läsnäolonsa – tiedä, että iloa tuottava Kundaliini on alkanut toimia.
        L. Heti kun istut hartaushetkeen kehosi alkaa ravistella, ja ilon hurmoksessa alat laulaa suloiselta kuulostavia ylistyslauluja, joiden sävel ja runous tulevat ulkopuolelta tahtomattasi, kätesi taputtavat
        rytmikkäästi, lausut kieltä jota et tunne, mutta ääni haltioittaa mielesi – tiedä, että puheen jumalatar Saraswati on herätetty toimimaan.
        M. Kun tunnet juopumusta ilman että olet ottanut mitään päihteitä, kun kävellessäsi askeleesi putoavat majesteetillisesti tai juopuneen lailla, olet kyvytön tekemään mitään ja haluat pysyä hiljaa ja
        tunnet vastenmielisyyttä puhumiseen tai toisten kuulemiseen ja tunnet olevasi jumalallisesti juovuksissa – tiedä, että sinun Atma Shakti Kundaliinisi, oman Itsen voimasi, on alkanut toimia.
        N. Kävellessäsi, kun mielesi täyttyy impulssilla kävellä nopeammin ja jalkasi alkavat liikkua juosten,
        tunnet kehosi keveäksi kuin ilma etkä tunne väsymystä pitkänkään kävelyn jälkeen, tunnet kelluvaa
        keveyttä ja iloisuutta, et ole onneton edes unelmissasi, pystyt pitämään mielen tasapainon häiriintymättömänä kaikissa ylä- ja alamäissä, ja saat ehtymätöntä energiaa askareisiisi – tiedä, että
        Brahma Shakti Kundaliini on alkanut toimia.
        O. Kun mietiskellessäsi näet taivaallisen ilmestyksen ja joudut unenomaiseen mielentilaan, aistit taivaallisia tuoksuja, näet taivaallisia hahmoja, tunnet taivaallisia makuja, kuulet taivaallisia ääniä, koet taivaallisen kosketuksen ja vastaanotat ohjeita Jumalalta – ymmärrä, että taivaallinen Kundaliinivoima on alkanut toimia.
        P. Kun mietiskellessäsi tulevaisuus avaa salaisuutensa sinulle tai kirjoitusten salatut tarkoitukset, Vedas ja Vedãnta valaisevat ymmärryksesi, kaikki epätietoisuus katoaa, saat syvän ymmärryksen vaikeatajuisiinkin henkitieteenalan tuotantojen ajatuksiin jopa ensisilmäyksellä, saat ihmeelliset puhujan lahjat ja tunnet, että ei ole tarvetta lähestyä edes Brahmaa, itseään luojaa – ymmärrä silloin,
        että siddhisin (okkultismin voimien) lahjoittaja Kundaliini on alkanut toimia.
        Q. Kun istuudut mietiskelemään ja katseesi kääntyy kohti kulmakarvojen keskikohtaa, kielesi nousee
        ylös Khecharille, hengitys pysähtyy kokonaan ja mieli sukeltaa autuuden mereen, shambhavi
        mudrã vaikuttaa ja tunnet savikalpa samãdhin mielihyvää – tiedä, että salaperäinen Kundaliinivoima on vaikuttamassa.
        R. Kun aamu- ja ilta-aikaan täsmällisesti ja automaattisesti kehosi tulee ladatuksi taivaallisilla vaikutteilla, ja keho, mieli sekä prãna tulevat vallatuiksi Hänen toimestaan – tiedä, että kuningatar Kundaliini on oikeutetusti toimimassa.

        2
        Sahasrãr-khakra eli kruunukhakra on kaikkein ylimmäisin, päälaella oleva khakra.


    • Anonyymi

      tässä hyvä keskustelu aiheesta!

      ----------

      https://www.astro.fi/forum/index.php?topic=61511.0

      Astro Foorumi > Muita keskusteluaiheita > Henkimaailman ilmiöitä > Kundaliinin noususta pahoja oireita


      Viestejä: 3542




      Profiili WWW

      Kundaliinin noususta pahoja oireita
      « : 09.10.2012 09:07:56 »
      Eräs puolituttu mies kääntyi puoleeni muutama kuukausi sitten pyytäen tukea ja neuvoja spontaanisti nousseeseen kundaliiniin. Jos termi on jollekin vieras, niin tällä tarkoitetaan käärmemäisesti selkärankaa pitkin nousevaa energiapyörrettä ja sen nousu tapahtuu yleensä selkärangan tyvestä noussen kohti päälakea. Monet itämaiset joogit suorastaan pyrkivät tähän kokemukseen, mutta tämä mies ei ole mikään joogi, vaikka onkin kyllä harjoittanut muuten itämaisia kamppailulajeja melkeinpä täyspäiväisesti. Asiasta on keskusteltu pitkään, hartaasti ja yksityiskohtaisesti mutta yritän selittää lyhyesti, miksi tämä ei ole hänestä erityisen toivottava kokemus.

      Voimakkaita nousukausia on tullut jaksottain ja ensimmäinen oli n. 3 vuotta sitten. Kokemus alkoi soivasta korvasta ja kun mies rassasi korvaansa ja keskittyi ääneen, niin yhtäkkiä energiat "räjähtivät" juurichakrassa (miellyttävä, orgastinen kokemus) aiheuttaen OBE-kokemuksen, jossa hän tapasi mm. entisten elämiensä persoonia. Sittemmin energia on noussut chakrajärjestelmää ylöspäin systemaattisesti: auki poksahtelivat sakraalichakra ja sitten solar plexus. Koska chakrat ovat auenneet kuin shampanjapullon korkit, niin näihin on liittynyt myös voimakkaita fyysisiä oireita ja tuntemuksia, sekä erinäisten kykyjen aktivoitumista. Fyysisistä oireista voisi mainita vapinan ja kouristukset ja ihan puhtaan kivun, jota viimeksi on joutunut lääkitsemään diapamilla: energia pyrkii nyt nimittäin ulos otsachakrasta. Jos ko. chakra avautuu samoin kuin alemmat chakrat, niin taatusti kokemus tuntuu siltä, kuin pää räjähtäisi. Lisäksi kokemukset ovat aiheuttaneet paniikkikohtauksia, kuolemanpelkoa ja ehkä jopa hulluksi tulemisen pelkoa.

      Tässä on englanninkielinen artikkeli, missä noita kundaliinin nousun vähemmän miellyttäviä puolia kuvaillaan tarkemmin, jos joku haluaa lukea:

      http://en.wikipedia.org/wiki/Kundalini_syndrome

      Entisenä huippu-urheilijana hän elää varsin kurinalaisesti ja terveesti ja on itsekin huomannut, että maadoituksesta, urheilusta ja ulkoilusta on apua, mutta oireet ovat tästä huolimatta olleet viime aikoina erittäin rajuja ja kivuliaitakin. Hän arveli, että kundaliinin nousu liittyi alunperin Aurinkoon, koska sekä ensimmäinen että toinen vahvempi aktiivisuusjakso alkoi hänen ollessaan ulkomailla Suomea huomattavasti lämpimämmissä maissa. Nyt hän on kuitenkin taas Suomessa ja vaikka hän luuli oireiden tasoittuneen, niin ilmeisesti energian nousua ei voi estää.

      Onko hyviä ehdotuksia kyseiselle herralle?

      ---------------

      keskustelu jatkuu linkissä!

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Hoo

    • Anonyymi

      Oon noita mulla on myös luuta ja paljon noita juttuja

    • Anonyymi

      Opiskelemalla ja harjoittelulla. Englanniksi löytyy paljon noituutta ja okkultismia käsittelevää kirjallisuutta.

    • Anonyymi

      Minä vain haluaisin oppia taikinaan 😅

    • Anonyymi

      Minä vain haluaisin oppia taikomaan😅

    • Anonyymi

      Mie oon sellanen veleho ko mie juon pullon kirkasta viinaa ja teen naisille semmoset temput mie oon hirmu en rölli on mulla housuissa pölli jolla mie naisia kutittelee ja Koskenkorvaa päälle naukkaan

    • Anonyymi

      Minä ossaan taikoa ihmisen toisen sisään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5056
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1462
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe