Väkivaltaisia ajatuksia.

dorka.

Kuinka moni ajattelee tietoisesti/tahtomattaan tekevänsä väkivaltaa läheiselleen ym.
Itse luulen että ns. terveessä ajattelussa ei ole mitään vikaa. Tarkoitan että kaikilla on vittumaisia hetkiä/ajatuksia ja kieltämättä, joskus tulee mieleen että nyt voisin lyödä tuota paskiaista.
Vaikeampi juttu on tuo tahtomattaan ajattelu.
Olen kuullut että jotkut sairastuvat noista ajatuksista koska ne ovat liian kauheita.
Jos ei ole edes mitään syytä vahingoittaa esim. puolisoaan lapsiaan ym. ja kuitenkin sitä ajattelee.
Pysyttekö kärryillä näin maallikon ajatuksissa?
Eikös tuo ole ongelma juuri synnyttäneillä naisilla?
No joo, pointti on että itse hyväksyin nuo ajatukset ja kas... ihme, pääsin niistä eroon enkä ota enää vakavasti.
Onko ihmisellä luonnostaan näitä ajatuksia mutta niitä ei osaa käsitellä? Vai mikä perkele se laittaa ajattelemaan tuollaista skeidaa?
Tietysti on eriasia mitä ajattelee ja mitä tekee ihmetyttää kuiteski.

6

4958

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • masennus

      Itselläni tuli nämä pakkoajatukset toisen lapsen synnyttyä. Pelotti, enkä osannut silloin lainkaan käsitellä niitä tunteita. Sain lääkkeet ja hiukan terapiaa, ne auttoi aluksi. Viisi vuotta kului ja ajatukset pulpahtivat taas jostakin esiin. Minulla aiheuttavat just ne ajatukset masennusta ja ihan järkyttavää ahdistusta.
      Olen paljon lukenut vuosien mittaan aiheesta ja voin sanoa, että ne ajatukset tulevat ihmisen tarpeesta suojella lapsiaan. Uhkana on ihan kaikki myös ihminen itse, koska aina on mahdollisuus, että menettää kontrollin. Yleensä nämä ihmiset on yliherkkiä ja kilttejä ihmisia, eikä he tekisi mitään kärpäsellekään.

      • dorka.

        Kiitos kun valaisit asiaa.

        Eli taustalla olisi siis kontrollin menettämisen pelko.
        Suojelu rakkaimpiaan kohtaan menee siis överiksi.
        Rakastaa liikaa,ko että heitä joutuu suojelemaan jopa omalta itseltään?
        Itsellä ei lapsia joten en paljoa tiedä.
        Niin, ja olen mies:)


    • dorkalle

      Hyvä, että olet oppinut hyväksymään ajatuksesi ja sitä kautta vapautunut niistä.

      Ihmettelet, mistä nuo ajatukset johtuvat. Niille on täysin ymmärrettävä syy, vaikka ei sitä vielä yleisesti tunneta tai tunnusteta. Olen vuosien ajan käyttänyt menetelmiä, joiden avulla on mahdollista saada yhteys alitajuntaan ja löytää alkusyitä ongelmille, jotka haittaavat elämäämme. Olen saanut paljon eläviä todisteita siitä, että meidän alitajuntaamme tallentuu muistijälkiä hyvin varhaisesta vaiheesta, jopa sikiöajalta. Kannamme alitajunnassamme mm. niitä tunteita ja kokemuksia, joita äidille raskauden aikana ja ensimmäisten elinvuosiemme aikana tapahtui ikäänkuin ne olisivat osa meitä. Itse asiassa tällainen kielteinen psyykkinen perimä voi tulla jopa monien sukupolvien takaa. Englantilainen tiedemies Rubert Sheldrake selittää psyykkisen perimän siirtyvän sukusolujen energiakentässä.

      Lohdullista tässä on, että noita muistoja on mahdollista hoitaa ja niiden häiritsevät vaikutukset ikäänkuin pyyhkiä pois. David Furlongin kirja "Terveet sukujuuret" käsittelee näitä asioita ja kirjassa on myös harjoituksia, joita voi kokeilla.

      Väkivaltaiset ajatuksesi ovat ajatuksia, jotka ovat tallentuneet alitajuntaasi psyykkisen perimän muodossa. Kenties äitisi on tuntenut noita ajatuksia jotain muuta henkilöä kohtaan odottaessaan sinua tai hän itse on joutunut kokemaan väkivaltaa. Tai sitten voi olla, että nuo ajatukset tulevat jostain vielä kauempaa. Joka tapauksessa alitajunnassasi on tieto siitä, mistä ne ajatukset ovat saaneet alkunsa. Siinä vaiheessa kun väkivaltaiset ajatukset heräsivät mielessäsi, olit samankaltaisessa tilanteessa kuin henkilö, jonka ajatukset alitajuntaasi olivat tallentuneet. Samasta asiasta on kyse esim. siinä kun huomaa kohtelevansa lapsiaan juuri samalla tavalla kuin oma kasvattaja, vaikka lapsena oli päättänyt, ettei koskaan syyllisty samaan.

      Vihan tunteista vielä, että niiden myönteinen tarkoitus on auttaa meitä huomaamaan, että nyt meitä kohdellaan väärin ja antamaan energiaa puolustaa itseämme. Jotta kykenisimme hyödyntämään tuota energiaa, tarvitsemme kuitenkin keinoja kanavoida sitä niin että tuhoamisen sijasta voimme käyttää sitä rakentavasti.

    • ocd1
    • Anonyymi

      Itselläni on juuri tuontapaisia ajatuksia jotka liittyvöt siihen että tekisin jotain pahaa perheelleni yms. Ja ajatukset ovat aivan kauheita! Inhottavaa aina iltaisin yrittää rauhoitella itseä kauan ennenkuin saan jotain muuta ajateltavaa joka helpottaa. Pitäisi varmaan äitille tai isälle kertoa kyseisestä sillä alkaa jo aikapaljon häiritsemään tuollaiset ajatukset. :/

    • Anonyymi

      Harvemmin on tilannetta, jossa haluaa lyödä toista. On sen sijaan tilanteita, joissa on otettava kantaa kejittävällä ja tervellä tavalla. Ja sitten on tilanteita, joissa ottaa aivoon ja jotain pitäisi vahingoittaa tai ottaa hengiltä; silloin ei pidä toimia siinä mieletilassa, koska se on pääsääntöisesti aina väärässä eikä ota kokonaisutta hyvin huomioon. Jos ei olisi seurauksia, niin oikeutta voisi jakaa parhaaksi näkemällään tavalla, mutta yleensä sitä mahdollisutta ei ole, että hinta on helposti liian korkea, joka tosin johtuu tilanteestaan, mitä se itselleen maksaa, jos alkaa jakaa oikeutta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1780
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1348
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1230
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1150
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1095
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1056
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1019
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1010
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1002
    Aihe