IDO:n wc-pytty vuotaa kannen välistä

osaanko itse?

Terve

Avasin wc-pytyn kannen tässä taannoin ja havainnoin että pytyn täyttyessä säiliöön tulevan vesisuihku nousee loppuvaiheessa niin ylös, että vettä valuu kannen ja säiliön välistä.

Kävin lvi liikkeessä ja myyjä tuumasi, että sulkemäntä on viallinen. Nyt ihmettelen miten männän saa vaihdettua. Vesi suihkuaa noin 10 cm pitkän vaakatasossa olevan valkoisen muoviosan päästä. Muovi osa jakautuu kahtene osaan josta taaimmainen lähtee irti kääntämällä sitä noin 1/4 kierrosta ja vetämällä pois. Sulkumäntä jää kuitenkin toisen osan sisään enkä ole keksinyt kuinka sen saa irti??

20

13302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • putkimies 71

      kun jotain vaikka kumia esim sisärenkaan palanen päälle jolloin ei vesi suihkuu kanteen

    • helppo vaihtaa.ite vaihdoin hiljattain.vaikea selittää mutta helppo vaihtaa.siihen männän alapuolelle tulee uimurikohon akseli jossa on sellaiset korvakkeet,niitä painamalla akseli irtoaa ja sen jälkeen mäntä tulee ulos.uusi mäntä ei montaa euroa maksa.itelläni auttoi vaihto.

      • osaanko itse?

        Suuret kiitokset. Vaihtotyö otti aikaa n. 30 s. Myyjä antoi ihan päin mäntyä olevia ohjeita...


      • Kiitollinen

        Kiitos Puuhapenalle!
        Vinkkisi toimi tänäänkin. Yritin toimia putkiliikkeen neuvoilla, mutta ei toiminut.
        Muutama vuosi sitten sulkumäntä käytiin vaihtamassa putkiliikkeestä, ja homma maksoi maltaita, lähes satasen!


      • JH, Turku

        Mainio neuvo, korvakkeita painamalla akseli irtosi ja männän vaiht kävi helposti. Mäntä ja tiiviste myytiin yhdessä, maksoivat 9 euroa. Tiivisteelle ei tullut vielä käyttöä.


      • Mäntätä

        Niin, jälkeenpäin vielä lisäkommentti. Kun akseli irtoaa, saattaa mäntä molskahtaa säiliön pohjalle, kuten minulla teki. Sen kun putsasin ja tiivisteen herkistin, niin rupes toimimaan ihan vanhalla männällä.


      • Marhu72

        Kiitokset! 10 vuotta vanha ohje toimi edelleen luvatusti, ja IDO Trevi mäntä vaihtui alle minuutissa. Myyvät nykyään tuota mäntää ja pohjaventtiiliä samassa paketissa, hinta Rautiassa alle 10€.


      • Marhu72

        Tai siis pohjaventtiilin tiivistettä..


      • tasoarav
        Marhu72 kirjoitti:

        Kiitokset! 10 vuotta vanha ohje toimi edelleen luvatusti, ja IDO Trevi mäntä vaihtui alle minuutissa. Myyvät nykyään tuota mäntää ja pohjaventtiiliä samassa paketissa, hinta Rautiassa alle 10€.

        Ei ne isommatkaan osat paljoa maksa, itse vaihdoin uimuriventtiilipaketin:
        https://www.jukira.fi/product_catalog.php?c=1296


    • wc

      Kiitos näistä ohjeista, nyt loppu se vuotaminen. Aluksihan kerkisin jo haukkumaan lapset ja muijan, kun luulin et ne kuseskelee lattialle.

      • Naisenergiaa34

        Vain miehet ja poijjaat kusoo lattialle :)


    • stefa1

      Kiitän vinkeistä, homma tuli kuntoon!

    • ile5

      Mikä avuksi kun en saa tuplahuuhtelunuppia = keinuvipua pois säiliön päältä.

      • bvcb

        Keinuvivun takana on keskellä pieni kolo josta voi vääntää ruuvitaltalla tai vaikka naulalla osaa suoraan ylöspäin.


    • Itsellä oli kupariroska tuoreenveden sulkuventtiilin välissä, aiheutti "ylivuodon" säiliön täytyttyä.

      Informatiivinen video tanskasta, jossa sielunelämä valottuu.
      "Udskift pakninger i IFØ Aqua"

      http://www.youtube.com/watch?v=-cCH6NTJ2NM

    • raksaaja

      Sama vika 30v vanhassa pytyssä. Liimasin muovisen ohjaimen joka estää veden suihkuamisen säiliön kanteen.

    • exhuoltomies

      Joo-o. Minäkään en ymmärrä näitä ohjeita, vaikka olen satoja pönttöjä korjannut.
      Kyllä se on niin, että se on turha alkaa räpeltämään jos ei ole ns. tekijämiestyyppiä.
      Voi tulla se vesivahinko.

    • haatajaniko

      Youtubessa on kanssa ohjjevideo hommaan,on havainnollisin.

    • Haatajapenaa

      Itse kuristin veden tuloa pönttöön,sulkemalla vesisulun puoleen,ei roiskinut enää yli.Mutta korjattava tuo on kunnolla oian,,tuo ensiapuna mutta noinhan mennyt jo vuosia,hotaampi täyttö ei haittaa käytännössä.,

      • Kuristajahomoo

        Hakeudu suomenkielenkurssille tai hoitoon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1438
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1225
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1175
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1174
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1063
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1062
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe