Rellu Traffic, Nissan ja Opel Vivaro

Pakua vailla

Nämä kolme vehjettä on kaiketi käytännössä yksi ja sama auto? Onko autosta millaisia kokemuksia? Hinnaltaanhan se on lähes"halpa"esim.Hiaceen verrattuna ja paljon noita kolmea näkyy liikenteessä.Onko omistajilla millaista sanottavaa näistä, suositteletteko?

90

64098

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itellä kohta kaks vuotta ja 35 tuh kilomeetriä takana vivarolla eikä valittamista.hyvä ajaa ja hyvin on pelannu pakkasillakin,paitsi vaihdelaatikko
      meinaa olla pakkasilla kohmeessa..siis kylmäkäynnistyksen jälkeen,ei muuten.

      • make

        150tkm ajettu vivaroni ei juurikaan kohmeessa ole pakkasillakaan..

        Muistakaa että vaihteiston vaijereiden säätö on suositeltu tehtävän 120tkm välein.
        Menee vaihteet päälle kunnolla!


        On se korollan vaihteistokin jäässä 25 pakkasasteilla


      • petetty

        vivaron ostin 2009 ihan paska ajettu vasta 15 000 ja koko etuakselisto uusiksi kaikki nivelet paskana. Nyt tapellaan kuka maksaa takuu ontuu ja kunnolla. On meinaan ollu Hissua ikävä ajelin 4 WD hiacella 600 000 km eikä juuri mitään laittoa yks kytkin ja muutamat suojakumit. Palaan hiacekantaan heti jos vaan joku tän paskan ostais pois. ainoa hyvä on pienehkö kulutus silloin kun auto toimii.


      • JeppeHeppe
        petetty kirjoitti:

        vivaron ostin 2009 ihan paska ajettu vasta 15 000 ja koko etuakselisto uusiksi kaikki nivelet paskana. Nyt tapellaan kuka maksaa takuu ontuu ja kunnolla. On meinaan ollu Hissua ikävä ajelin 4 WD hiacella 600 000 km eikä juuri mitään laittoa yks kytkin ja muutamat suojakumit. Palaan hiacekantaan heti jos vaan joku tän paskan ostais pois. ainoa hyvä on pienehkö kulutus silloin kun auto toimii.

        Mä ostan! Jos on niin paska kun sanot niin myytkö 100 EUR?


      • Anonyymi
        make kirjoitti:

        150tkm ajettu vivaroni ei juurikaan kohmeessa ole pakkasillakaan..

        Muistakaa että vaihteiston vaijereiden säätö on suositeltu tehtävän 120tkm välein.
        Menee vaihteet päälle kunnolla!


        On se korollan vaihteistokin jäässä 25 pakkasasteilla

        Vanha asia..mutta tuli vaihdettua Primastariin nuo vaijerit ,ja toisessa vaijerissa siellä laatikon päässa on säätömahdollisuus: vaihdekeppi 3 vaihteen asentoon ja kepin ja vaihteen siirtäjän väliin 4 mm palikka(vaneri tms) ja sitten se lukitusnasta painetaan paikoilleen sieltä laatikon päästä (tämä ohje saatu Renault huollosta) kiitos sinne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha asia..mutta tuli vaihdettua Primastariin nuo vaijerit ,ja toisessa vaijerissa siellä laatikon päässa on säätömahdollisuus: vaihdekeppi 3 vaihteen asentoon ja kepin ja vaihteen siirtäjän väliin 4 mm palikka(vaneri tms) ja sitten se lukitusnasta painetaan paikoilleen sieltä laatikon päästä (tämä ohje saatu Renault huollosta) kiitos sinne

        Tuleeko se 4mm olla siinä mihin pakkiluko kieleke tulee päin kun esim 1 vaihdetta laitetaan päälle? Itellä ongelma kun kylketään 1,3,5 vaihde niin ottaa sivussa oleva rajoitin kiinni. Uudet vaijerit on laitettu


    • Bueno;-)

      Tossa viimevuoden lopulla käytin Vivaroni 90000 km
      huollossa Virossa. Minulle kerrottiin, että kuskin puoleisessa alapallossa on väljää, no vaihdatin molemmat. Huolto alapallojen vaihdot osat 135 eguu, siis ei paljoo, siinä kaikki huoltojen ulkopuoliset remontit.
      Huomenna Saarenmaalle, saa nähdä onko jäätie auki.

    • TDS-jani

      itse muihin merkkeihin. Aja vaikka viikonlopun eri autoilla. Yllätyt varmaan.

      Kaukana on ajat, kun Rellun suunnittelema auto oli kummajainen.

      Alapalloniveliä menee noista, niin kuin muistakin nykyautoista. Lisäksi jarrupalat etenkin takana meinaa jumittaa, mutta kun ne hioo selvästi väljäksi liukupintoihinsa, niin siitäkin ominaisuudesta pääsee eroon.

      Pitkään malliin mahtuu hyvin rakennuslevyt sisään.

      Suosittelen. Ostan toisen samanlaisen.

    • kääntösäde..

      Muusta en tiedä, miten on noissa muissa merkeissä?

    • Uusi tulossa

      Nyky auto Vivaro 2,5 CDTI 2 vuotta ajettu 85000.
      Eikä mitään vikaa ollut koko aikana.Nivelet alkaa nyt tuntumaan väljiltä edessä.Mutta se ominaisuus (Ei siis vika) oli tiedossa,kun tein kaupat tähän nykyiseen ja nyt myös uuteen malliin.Lämmin talvella,tavaratila isompi kuin japsissa (H...) vaikka ilmoitetaan pienemmäksi.Ajan paljon maantiellä,ja Vivaro tai Trafic tai Primastar on todella miellyttävä käytöksinen ja suorituskykyinen sekä kohtuu kulutuksinen (paras 7,4l maantiellä marssivauhti 100-110km/h) Pakettiauto isolla P:llä.

      PS.Erittäin hyvät ajovalot!

      • ei provo

        Itsellä on 100 hp 1,9 litrainen Vivaro, mihin olen ollut 100% tyytyväinen. Keväällä on vaihto edessä, kun tapanani on joka neljäs vuosi vaihtaa peliä.

        Nyt pari kysymystä.

        Onko 2,0 litraisessa sama voimansiirto ja vetoakselisto, kuin 2,5 litraisessa, kummassakin on 6-lovinen vaihteisto?

        Onko uudessa 2,5 litraisessa nokka-akseli hihna, vai ketjuvetoinen. Uudessa 2,0 litrasessa on ketjuvetoinen, muuten peruskone on sama, kuin vanha 1,9 litrainen.
        Kiitos etukäteen vastauksista;-)


      • m.a
        ei provo kirjoitti:

        Itsellä on 100 hp 1,9 litrainen Vivaro, mihin olen ollut 100% tyytyväinen. Keväällä on vaihto edessä, kun tapanani on joka neljäs vuosi vaihtaa peliä.

        Nyt pari kysymystä.

        Onko 2,0 litraisessa sama voimansiirto ja vetoakselisto, kuin 2,5 litraisessa, kummassakin on 6-lovinen vaihteisto?

        Onko uudessa 2,5 litraisessa nokka-akseli hihna, vai ketjuvetoinen. Uudessa 2,0 litrasessa on ketjuvetoinen, muuten peruskone on sama, kuin vanha 1,9 litrainen.
        Kiitos etukäteen vastauksista;-)

        2,5l koneessa.


      • make

        siis erittäin hyvät ajovalot!! Ja ennenkaikkea peruutusvalo.

        mutta se ikkunapuhallus asento ei pidä pyyhkijänsulkia sulina jun ne sijaitsevat ihan alhaalla ja ikkunasuulake puhaltaa keskelle ikkunaa!!!


      • löytyy
        ei provo kirjoitti:

        Itsellä on 100 hp 1,9 litrainen Vivaro, mihin olen ollut 100% tyytyväinen. Keväällä on vaihto edessä, kun tapanani on joka neljäs vuosi vaihtaa peliä.

        Nyt pari kysymystä.

        Onko 2,0 litraisessa sama voimansiirto ja vetoakselisto, kuin 2,5 litraisessa, kummassakin on 6-lovinen vaihteisto?

        Onko uudessa 2,5 litraisessa nokka-akseli hihna, vai ketjuvetoinen. Uudessa 2,0 litrasessa on ketjuvetoinen, muuten peruskone on sama, kuin vanha 1,9 litrainen.
        Kiitos etukäteen vastauksista;-)

        voimaa tässä 2,5 140 rellussa on ainankin tarpeeksi, mutta jos vedät raskasta kärriä tupaa vetoakselit menemään kieroksi.


      • mättää,
        make kirjoitti:

        siis erittäin hyvät ajovalot!! Ja ennenkaikkea peruutusvalo.

        mutta se ikkunapuhallus asento ei pidä pyyhkijänsulkia sulina jun ne sijaitsevat ihan alhaalla ja ikkunasuulake puhaltaa keskelle ikkunaa!!!

        kun itselläni ikkunat ja sulat pysyvät täysin sulina.


    • Katsuri

      Esimmäiseen katsastukseen tulevissa usein erittäin suuria välyksiä raidetangon päissä ja alapallonivelissä(Käytämmekin nykyään isoista välyksistä termiä "vivarovälys"). Ainakaan Opelin kohdalla maahantuoja ei tule remontissa lainkaan vastaan, jos takuuaika olisi mennyt yhdellä päivälläkin umpeen... En todellakaan sekaantuisi kyseiseen laitteeseen. Varmaan normaaliajossajoutuu tekemään nivelrempan kerran vuodessa. Uskomatonta etteivät merkkihuolloissakaan tunnu löytävän välyksiä, kun katsastaessa niitä niin usein löytyy.

      • Romu mikä romu

        90-tkm 1. kerta 150tkm vain oikea alapallo(=alatukivarsi n130e työ), eikä myöskään huollossa puututtu!-Ei kuulunut Itä-Auton huolto-ohjelmaan(kun ei oltu pyydetty kats. tarkastusta 150tkm huoltoon), mutta vaihtavat sen mielellään...
        Ihme sähkövikoja ja myös joitain ahtopaine ongelmia (=auto hyytyy ja kulkee vain 60km/h) oli jo takuuaikana ja nyt tuli taas 150tkm huollon jälkeen.
        Muuten pelannu kivasti esim vaihdeloota ei ole hajonnut- vielä
        Jos maksatte autoa omalla rahalla, älkää ostako tätä mallia...Kaikki takuuajan jälkeiset pikkuhuollot ollut 1000e kieppeillä 120tkm norm. huollossa jakopään vaihto(750)


      • Kauppaanko
        Romu mikä romu kirjoitti:

        90-tkm 1. kerta 150tkm vain oikea alapallo(=alatukivarsi n130e työ), eikä myöskään huollossa puututtu!-Ei kuulunut Itä-Auton huolto-ohjelmaan(kun ei oltu pyydetty kats. tarkastusta 150tkm huoltoon), mutta vaihtavat sen mielellään...
        Ihme sähkövikoja ja myös joitain ahtopaine ongelmia (=auto hyytyy ja kulkee vain 60km/h) oli jo takuuaikana ja nyt tuli taas 150tkm huollon jälkeen.
        Muuten pelannu kivasti esim vaihdeloota ei ole hajonnut- vielä
        Jos maksatte autoa omalla rahalla, älkää ostako tätä mallia...Kaikki takuuajan jälkeiset pikkuhuollot ollut 1000e kieppeillä 120tkm norm. huollossa jakopään vaihto(750)

        Tervehdys!

        Onko raadilla tietoa minkä valmistajan tekniikka noissa vivaroissa/trafikeissä on.
        Entä onko ollut ruostevikoja?


      • tietoa on
        Kauppaanko kirjoitti:

        Tervehdys!

        Onko raadilla tietoa minkä valmistajan tekniikka noissa vivaroissa/trafikeissä on.
        Entä onko ollut ruostevikoja?

        siis tässä vivarossa on ollut kaikki paskaa ! takuu kyllå toiminut erittäin hyvin ! turbo rikki useasti,sähköjohdot vaihdettu"palaneet"haistajat rikki usein,taka pyörän laakeri petti 100km tunnissa rengas irti,tuulilasi vaihdettu 6kertaa vaihdelaatikko vaihdettu,sivuovi lähti jarruttamalla , alapallonivelet !!!!"!!!! miettikää oikeesti ! ei jaksa edes muistaa mutta vikoja oli ja paljon paljon ja paljon !


      • vivaroman
        tietoa on kirjoitti:

        siis tässä vivarossa on ollut kaikki paskaa ! takuu kyllå toiminut erittäin hyvin ! turbo rikki useasti,sähköjohdot vaihdettu"palaneet"haistajat rikki usein,taka pyörän laakeri petti 100km tunnissa rengas irti,tuulilasi vaihdettu 6kertaa vaihdelaatikko vaihdettu,sivuovi lähti jarruttamalla , alapallonivelet !!!!"!!!! miettikää oikeesti ! ei jaksa edes muistaa mutta vikoja oli ja paljon paljon ja paljon !

        Ittelläni ollut vivaroita kolme. 2003 pitkä,matala 100hp. 2005 pitkä matala 140hp. 2007 pitkä matala 140hp. Auto pn pakettiautoista paras ajaa. Olen 187cm pitkä ja mistään muusta pakusta en saa mieleistä ajaoasentoa. hyvä pakua, vikojakin on ollut mutta niinhän kaikissa autoissa on.


      • romu mikä romu
        vivaroman kirjoitti:

        Ittelläni ollut vivaroita kolme. 2003 pitkä,matala 100hp. 2005 pitkä matala 140hp. 2007 pitkä matala 140hp. Auto pn pakettiautoista paras ajaa. Olen 187cm pitkä ja mistään muusta pakusta en saa mieleistä ajaoasentoa. hyvä pakua, vikojakin on ollut mutta niinhän kaikissa autoissa on.

        Ajo ominaisuudet on hyvät se on totta. Mutta tekniikka: Nyt ongelmaksi on noussut EGR-venttiili.Merkki huollossa vaihdettu kahdesti (siellä ei korjata siellä vaihdetaan (myydään) palikat) tosin osasta ei veloitettu 2 lla kerralla, koska väli 2 kk. 3lla kerralla vain puhdistettiin imusarjaa ja ventsua. 175tkm takapyörän laakeri hajosi motarilla->vain 785e remonttti(molemmat laakerit jotka on integroitu jarrulevyyn. Siinä vaiheessa , kun tuttu myyjä kävelee vastaan ja sanoo, että tää malli(1.9DI -03) on ongelmallinen- vaihdetaanko, Joo merkkiäkin


      • joxago
        vivaroman kirjoitti:

        Ittelläni ollut vivaroita kolme. 2003 pitkä,matala 100hp. 2005 pitkä matala 140hp. 2007 pitkä matala 140hp. Auto pn pakettiautoista paras ajaa. Olen 187cm pitkä ja mistään muusta pakusta en saa mieleistä ajaoasentoa. hyvä pakua, vikojakin on ollut mutta niinhän kaikissa autoissa on.

        Onko kukaan laittanut kyseiseen kamppeeseen vakionopeuden säädintä jälkikäteen? Millainen operaatio ja paljonko mahdollisesti kustantaa? Kysyin Opelin liikkeestä mutta hinta oli turhan suolainen, n.700€! Joku tiesi kertoa että selviää pelkällä viiksen vaihdolla ja että piuhat olisivat valmiiksi paikoillaan. Viiksi vain paikoilleen ja ohjelmointikoneessa käyttö ja sillä siisti??? Olisiko noin.


      • Ja-Ri1
        romu mikä romu kirjoitti:

        Ajo ominaisuudet on hyvät se on totta. Mutta tekniikka: Nyt ongelmaksi on noussut EGR-venttiili.Merkki huollossa vaihdettu kahdesti (siellä ei korjata siellä vaihdetaan (myydään) palikat) tosin osasta ei veloitettu 2 lla kerralla, koska väli 2 kk. 3lla kerralla vain puhdistettiin imusarjaa ja ventsua. 175tkm takapyörän laakeri hajosi motarilla->vain 785e remonttti(molemmat laakerit jotka on integroitu jarrulevyyn. Siinä vaiheessa , kun tuttu myyjä kävelee vastaan ja sanoo, että tää malli(1.9DI -03) on ongelmallinen- vaihdetaanko, Joo merkkiäkin

        79€ maksaa levyjarru laakeripaketti vaihtoon 2h ei pitäs kauheita maksaa vaihdettunakaan..


    • mie2222

      Kävin tänään kokeilemassa parissa autoliikkeessä Vivaroa ja Transitia, vm. 2003 kumpikin. Vivaro oli mielekkäämpi. Hiljasempi ja paljon parempi ajoasento. Ainakin näin pitkäjalkaiselle Vivaron penkki ja polkimisto oli tosi hyvä. Pitää vielä tsekata Vito ja Hajeissi.

    • SAKSAN MOSSE

      Mulla on 2003 Opel vivaro, hyvä ja hiljainen auto ajaa, mutta tämmötten kun hankkii kannattaa varautua että etu tukivarsia (samoja kuin rellun meganessa-pikkasen eri kokoluokan auto) saa vaihtaa tiuhaan. Myös muut etupään nivelet on nopeasti kuluvaa tavaraa. Pyörän laakerit on myös hepposia. Autossani vasen etupyörän laakeri on vaihdettu jo 3 kertaa, oikeapuoli 2 kertaa, takapyörän laakerit kertaalleen. Ajettu vasta 150000km.

      • Voi hyvä p

        voi hyvä päivää!

        kyllä se on niin että jos omassa autossa on vikoja niin ei kukaan niitä molla

        kysymys 1 kenestä on ok että etupään niveliä joutuu vaihtaman alle 100.000km ajetussa autossa???

        Vastaus ei pitäisi kenenkään koska nivelien tulee kestää yli 1000000km kumma kyllä tämä on niin huololle ominaisuus eikö näin monen vuoden jälkeen olisi jo syytä oletta että vika olisi korjattu?? mutta ei se on ominisuus. nyt jo se on käyttäjien mielestäkin ominaisuus koska huolto on sitä jankuttanut . fakta on että koska kulutajat eivät ole vaatinet uusia kestäviä osia niin sillä voi rahastaa.

        kysymys 2 sama koskee laakereita.

        minun mittapuun mukaa tuolaisia vikoja voi oletta tulevan josakin 200000km


      • tuleva ex. vivaro MAN

        Tää leipä on hyvää.... Mut auto on paska. Hyvä ajaa kyllä, mutta pyöränlaakerit, nivelet ja jarrusatulat iso ongelma. Mun 2002 1.9 ajettu 161000. vaihdettu kaikki mahdollinen eteen... mm. pyöränlaakerit kolmannet.Opelin omien vara-osien hinnat taivaissa..
        Niin hyviä myyntipuheita ei löydy että enää ostan.


      • Euytj
        Voi hyvä p kirjoitti:

        voi hyvä päivää!

        kyllä se on niin että jos omassa autossa on vikoja niin ei kukaan niitä molla

        kysymys 1 kenestä on ok että etupään niveliä joutuu vaihtaman alle 100.000km ajetussa autossa???

        Vastaus ei pitäisi kenenkään koska nivelien tulee kestää yli 1000000km kumma kyllä tämä on niin huololle ominaisuus eikö näin monen vuoden jälkeen olisi jo syytä oletta että vika olisi korjattu?? mutta ei se on ominisuus. nyt jo se on käyttäjien mielestäkin ominaisuus koska huolto on sitä jankuttanut . fakta on että koska kulutajat eivät ole vaatinet uusia kestäviä osia niin sillä voi rahastaa.

        kysymys 2 sama koskee laakereita.

        minun mittapuun mukaa tuolaisia vikoja voi oletta tulevan josakin 200000km

        10v.tuo kottero on ollu ja alussa jouduin alapalloja vaihtaan kokoajan.. mutta ei enää.. muita vikojapa ei ole ollutkaan 260000km


    • ei enää

      turussa vivaron huolto metroautossa määräaikas huolto 100€ kalliimpi kuin sama huolto raision magneetissa

      • seppoM

        Miksi ihmiset käyttävät niitä autojaa merkkihuollossa? Ymmärrän toki uuden auton mutta itsellä -05 vivaro joka oli juuri 120tkm huollossa läheisellä pikkukorjaamolla. Korjaamo on ihan valtuutettu ja kuuluu autoasi ketjuun, huollossa perus öljyt yms vasen alapallo ja kokonaishinta 315€. Biliassa sama huolto oli 640e


    • Timbaa

      Millaisia kokemuksia -06 ja sitä uudemmista.
      Onko kehitystä tapahtunut aikaisempiin vuosikertoihin nähden ?

      • Quik shift

        Edellinen oli -05 trafik 136hp nykynen -07 Trafic 146hp Quik sihft vaihteistolla erinomainen ajaa vakkarilla
        kun pistää nopeuden niin on leppoisaa kyytiä. Ekasta meni hei vetoakselit kieroksi tässä uudemmassa on ollut pari korjauskutsua, toinen käsijarrusta ja toinen mittari sähköistä. Aikasmmin ollut Volkkareita 6kpl hiacea 3kpl ja 1 Mersu.


      • daavidi
        Quik shift kirjoitti:

        Edellinen oli -05 trafik 136hp nykynen -07 Trafic 146hp Quik sihft vaihteistolla erinomainen ajaa vakkarilla
        kun pistää nopeuden niin on leppoisaa kyytiä. Ekasta meni hei vetoakselit kieroksi tässä uudemmassa on ollut pari korjauskutsua, toinen käsijarrusta ja toinen mittari sähköistä. Aikasmmin ollut Volkkareita 6kpl hiacea 3kpl ja 1 Mersu.

        Mistä tuon tietää jos on vetoakselit kierona?


    • harmaamassa

      itsellä kaksi Vivaroa ollut; toinen 100 hp -03 ja nykyinen 135hp -06 yhteensä ajettu noin 300tkm. Ensimmäiseen vaihdettiin takuisiin tuo surullisenkuuluisa egr-venttiili jonka jälkeen ei mitään vikoja... Webastovikoja ollut molemmissa muttei mitään yllätysvikoja itse auton tekniikassa (alapallot eteen ja takajarrut vaihdettu yhden kerran tähän uudempaan noin sadassa tonnissa - kuluvia osia)

      Sen myönnän ettei laatikko ole pakkasella liikkeelle lähtiessä hetkeen järin yhteistyöhaluinen - ja sen saa tuossa tilanteessa runnomalla rikottua, mutta jos maltttaa mielensä minuutin liikkeellelähdöstä niin sen jälkeen loota toimii moitteetta (ko.autohan kannattaa ottaa vain ja ainoastaan 6-pykäläisellä lootalla - motarinopeuksissa välitykset on taloudelliset)

      Kun ottaa huomioon kulutuksen, henkilöautomaisen ajomukavuuden ja hintatason niin vaikea on keksiä parempaa pakettia

      • harmaamassa

        Merkkiliikkeessä vaihdetaan koko alatukivarsi (turhaan) - tarvikkeena saat halutessasi pelkät alapallotkin. parikymppiä kipale


      • ...
        harmaamassa kirjoitti:

        Merkkiliikkeessä vaihdetaan koko alatukivarsi (turhaan) - tarvikkeena saat halutessasi pelkät alapallotkin. parikymppiä kipale

        Juu. ostin motonetistä ja kuitissa lukee vivaro/laguna.. Eli jos samat käy lagunaan niin ymmärrän miksi kuluu nopeasti.

        Ei mitään.. 164tkm takana ja meno senkuin jatkuu. EGR vika taitaa olla, mut ei se menoa haittaa :-)


    • Lagupekka

      Minulla on Vivaro 2,5 CDTI vuosimallia -05. Autolla on ajettu nyt 145 tkm. Auto on mielestäni pelannut kohtuu hyvin. Syksylla meni noin 135 tkm paikkeilla joku magneetti venttiili. Syttyi hehkun merkkivalo ja vedot katosi. Se maksoi vähän yli 200€ töineen ja sai 2 vuoden takuun.
      Nyt tammikuussa katsastuksessa moittivat väljiä alapalloniveliä. Kävin hakeen motonetistä ja vaihdoin itse. Nivelet maksoi jotain 20€/kpl.
      Tuulilasi särkyi viimekesänä, kun siihen osui kivi, joten en pitäisi sitä auton vikana.
      Vivaron plussa puolia on
      - Erinomainen ajaa
      - Pieniruokainen
      - Lämmin
      - Sillä on hyvä vetää asuntovaunua. 5 vaihde sopii siihen justiinsa.
      - Tilava, hyvä ajoasento.
      - Kestävä normaalissa käytössä.
      - Hyvät valot
      - Hyvän näköinen

      • horst!

        Komppaan kaikkia, mutta vittumainen puoli on talvella, kun tahtoo nuo pyyhkijät jäätyä. LAsipuhallus osuu keskelle tuulilasia ja pyyhkijät ovat tuulilasin alareunassa..

        Erinomaiset valot todellakin! Sekä harvinaisen kirkas peruutusvalo.

        Kiihtyy paremmin kuin moni perushenkilöauto


      • nissanini
        horst! kirjoitti:

        Komppaan kaikkia, mutta vittumainen puoli on talvella, kun tahtoo nuo pyyhkijät jäätyä. LAsipuhallus osuu keskelle tuulilasia ja pyyhkijät ovat tuulilasin alareunassa..

        Erinomaiset valot todellakin! Sekä harvinaisen kirkas peruutusvalo.

        Kiihtyy paremmin kuin moni perushenkilöauto

        Mikä näitten ko merkkien laatikoissa hajoaa? Kaikki mollaa laatikoita, mutta kukaan ei kerro mikä hajoaa...
        Ja auttaako huolto vai ei? 120tkm välein pitäisi säätää vaijerit, muuta maahantuojan ohjetta ei kai ole? Entä vaihteensiirtäjän laakeri? Joku tiesi kertoa, että se kannattaa putsata ja rasvata...


      • einä

        Vaihdatit EGR- venttiilin.Hinta ei kuulosta hurjalta. Kiitos etukäteen


      • Tsuppari___
        einä kirjoitti:

        Vaihdatit EGR- venttiilin.Hinta ei kuulosta hurjalta. Kiitos etukäteen

        Tehot palas tehdasuusiksi ainaskin 90000 ajetussa 146 heppases Viivaros ku haki Motonetistä CRC AirMassSenor Cleaningfluidia tms ja ruuttaili sitä imuilmakanavassa ennen ilmanputsaria olevaanan anturiin puolipurkkia.Kyllä lähtee!


      • mikkosa
        Tsuppari___ kirjoitti:

        Tehot palas tehdasuusiksi ainaskin 90000 ajetussa 146 heppases Viivaros ku haki Motonetistä CRC AirMassSenor Cleaningfluidia tms ja ruuttaili sitä imuilmakanavassa ennen ilmanputsaria olevaanan anturiin puolipurkkia.Kyllä lähtee!

        Oon ajanut nyt reilun 90tkm (kun ostin mittarissa 58tkm) vm. 05. Alapallonivelet molemmille puolille eteen ja sisempi raijetangonpää oikeaan kulmaan. kuskin puolelle taakse pyörän laakeri. egr venttiili vaihettu. Alapallonivelet kannattaa ostaa irtotavarana esim motonet. Ja jakohihnan vaihto töineen nesteineen 400e autoåström oulu. Ei ruostetta vielä näkyny. Ajan tosi paljon metsäautoteitä joten alusta saa kyytiä. auto pelannu hyvin lukuun ottamatta edellä mainittuja egr, alapallo ja laakerin vaihtoja. Kyllä näin isoon autoon pitäs valmistajan laittaa romakammat osat. mutta onneksi osat saa halvalla, vaikka onhan se joutavaa rahan menoa kun osat voisi olla jämäkämpiäkin. arvosanaksi annan 8/10. Tuttavalla työautona nissanin primastar samalla koneella, ollut uskomattoman onneton kapistus. kaikki alustasta kappaleina vähänväliä, vaikka ajo pääasiassa motaria pitkin. ja auto on täysin sama ku opel ja renu kokoonpano maata lukuunottamatta. se on poijjaat ja tytöt tuurissaan minkälainen kohalle sattuu.


      • pohjosen juntti
        nissanini kirjoitti:

        Mikä näitten ko merkkien laatikoissa hajoaa? Kaikki mollaa laatikoita, mutta kukaan ei kerro mikä hajoaa...
        Ja auttaako huolto vai ei? 120tkm välein pitäisi säätää vaijerit, muuta maahantuojan ohjetta ei kai ole? Entä vaihteensiirtäjän laakeri? Joku tiesi kertoa, että se kannattaa putsata ja rasvata...

        kuutos vaihteen hammanratas meni sileäksi kun vedätin kuutosella peräkärryä liian hiljaisella nopeudella. ei vissiin voidellut kunnolla ku oli hitaalla nopeudella liian iso vaihde. avasin laatikon ja hioin kuutosen hammasrattaasta loput roippeet pois. tuli viis portainen laatikko. halpa remppa . ajettu sen jälkeen 150000. muitakin vikoja on........................


      • 20010 tuhatta ajanut

        Trafic 2005 Minultakin on mennyt noita alapalloja ainakin neljät,kunnes päätin katsoa mitä alapallo näyttää sisältä.Otin suojakumin pois ja kas kummaa se oli kuiva kuin peduiinin sandaali.Ostin uudet ja laitoin niihin rasvanipat,nyt ne on kestänyt 3 katsastukset.Kerran eräs katsastusmies sanoi että alapallot ovat samat kuin renault mecanessa,siksi ne ei kestä.


    • Pehmoinen on peli. Uutena ostin , nyt 80t ajettu. Niveliä..4 takaisin kutsua, yksi syyläri takuuseen, nyt sama hajalla,ei takuusee h 700€. Tuulilasi jäätyy alareunasta , lumisateessa pirun hankala. Seuraava on taas hiace.

      • Traffic/vivaro

        Mutta on se niin nätti verrattuna Hiaceen ja miä ajettava. kyllä pysyn vivarossa tai Rellun T


      • jack59
        Traffic/vivaro kirjoitti:

        Mutta on se niin nätti verrattuna Hiaceen ja miä ajettava. kyllä pysyn vivarossa tai Rellun T

        Miten se on? Vivaron vaihdeboksi on heikkolaatuinen. Jos nyt Rellulla on sama boksi, niin miksi siitä ei ole täällä paljon vikakommentointia. Toisekseen eikö suurin osa osista tule juuri ranskan maalta, näihin nissan ja opeli pakuihin. Ja vielä. Onko 5 boksi lujempi kuin 6 boksi?
        Missä muualla kuin motarilla voi edes ajaa 6 vaihteella? Meinaan jos laatikot hajoo, niin ilmeisesti ajetaan liian pienillä kierroksilla ja vääntöä on liikaa.


      • nyk.ford
        jack59 kirjoitti:

        Miten se on? Vivaron vaihdeboksi on heikkolaatuinen. Jos nyt Rellulla on sama boksi, niin miksi siitä ei ole täällä paljon vikakommentointia. Toisekseen eikö suurin osa osista tule juuri ranskan maalta, näihin nissan ja opeli pakuihin. Ja vielä. Onko 5 boksi lujempi kuin 6 boksi?
        Missä muualla kuin motarilla voi edes ajaa 6 vaihteella? Meinaan jos laatikot hajoo, niin ilmeisesti ajetaan liian pienillä kierroksilla ja vääntöä on liikaa.

        jack59 olet juuri oikeassa miksi ne hajoo. Itse hajoitin samalla lailla vuonna 1984 hiacen 5-vaihteen (samoin moni muu). Mutta ikinä se ei ole omistajassa se vika.


      • portteristi
        Traffic/vivaro kirjoitti:

        Mutta on se niin nätti verrattuna Hiaceen ja miä ajettava. kyllä pysyn vivarossa tai Rellun T

        kyllä kannattaisi poijjaat siirtyy portteriin, ei se viaton ole mutta nokka kyllä kestää ainaki T4 mallissa 91-02 eiko pöröö putkee.


    • Trafic

      Renault Trafic -06 ilmastoinnissa ei pysy litkut sisällä kuin viikon, onko jollain ollut samaa ongelmaa, missähän vois olla vika?

    • opel vivalo 2.5 -04

      hyvin kesti kunnes 188tkm täynnä :( ei taida 4000 piisata huoltoon.

      • jatkuu vivarosta 2.5

        vika löytyi vaihdelaatikko ratas tullut pihalle ja kytkin palanut tapahtui moottoritiellä 100 nopeudesta ei ollut kyydissä kuin kevyt sänky ei oikeen luotettavalta enään tunnu. 180 määräaikais huolto tehty rintajoupilla jossa oli vaihdettu vaihdelaatikon öljyt mutta mistä tietää laittanut vaan laskuun että näyttää hyvältä :)


    • EX Vivaromies

      Onhan se hyvä ajaa juu, mutta niin ....keleen kallis korjata!

      Ittellä on tuommoinen Vivaro 2,5 146 hp ja techshift-vaihteisto. Hyvin pelas kaikki 145 000 km, mutta kas kummaa kun pakilta ykköselle vaihtaessa ei tullutkaan muuta kun kolinaa ja rutinaa, sekä vaihteiston merkkivalo näyttöön. Siitä sitten hinurilla kehä III:n lasipalatsiin.

      Itse askissa ei sitten ollu tietenkään mitään vikaa, vaan hydrauliikkayksikössä joka käyttää vaihteistoa ja kytkintä. Kuulemma sisäinen öljyvuoto, eikä voi korjata. On kuulemma prässäämällä kasattu. Hinta vaivaiset 3070,00 €. Siihen sitten vaihtotyö 630,00 päälle. No, kun se oli saatu vaihdettua, niin uuden yksikön ohjelmointivaiheessa kuulemma hydrauliikka käyttää kytkintä aika rajusti. Sen seurauksena korkkasi kytkimen työsylinteri. Ei muuta kuin tuo jo kertaalleen asennettu hydrauliikkayksikkö irti, vaihdelaatikko lattialle ja työsylinteri vaihtoon kytkinkopan sisälle. Osa ei toki maksanut kuin "vain" 200,00 €, mutta kyllähän työtä siihen joillain euroilla tehtiin... Sanomattakin lie selvää, että loppusumma oli infernaalinen. Ja tietysti käteismaksu on palvelumme edellytys. Laskutusasiakkaaksi ei pääse, ellei kuulu Suomen Asiakastiedon riskiluokituksessa 1 tai 2-kategoriaan viisiportaisella asteikolla. Nuori (3v.) yritykseni kuuluu kuulemma 3-kategoriaan. Yhtään maksuhäiriömerkintää ei historiassa ole, mutta ilmeisesti kuljetusliikkeet on kaikki riskiryhmäläisiä...
      No, onneksi rahaa on (oli), niin sai tuotantovälineen takaisin hankkeeseen.

      Miten joku osa, johon kohdistuu ajotavasta riippumatta aina samanlainen kuormitus (hydrauliikkayksikkö ei osallistu voiman välitykseen moottorilta pyörille) ja vielä tietokoneen ohjaamana (eli käyttäjä ei voi itse tumpeloida sitä p...kaksi), voi hajota 145 000 km:n kohdalla? Itse luokittelisin tuon osan sellaiseksi, joka kestää auton eliniän (ammattiliikenteessä n. 200-300 tkm). GM ei luonnollisestikaan lotkauttanut korvaansa liikkeen esittämälle takuuanomukselle, koska takuuaika oli jo hetki sitten umpeutunut. Kysely meni vielä kahteen kertaan, koska ensin meni hydr.yksikkö ja sitten se työsylinteri. Tulos silti sama: Mitäs ostit romun, kärsi siitä!

      Onneksi tässä on aikaa varaosatakuun verran, eli puoli vuotta, katsella uusi paku. Seuraava ei takuulla kuulu tähän kolmikkoon...

      "Kaikista autoista tulee ajan myötä ooppeleita, jotkut on sitä jo uutena" Ja mikä pahinta, tämä Opel on uutena Rellu!!!

    • paku haku

      Olisin kysellyt kyseisestä katraasta"Rellu Traffic, Nissan ja Opel Vivaro", kannattaako puuttua.. Olis tarkoitus hankkia paku, niin miten nykyisellä perheellä menee, onko vaihdelaatikkopulma ratkaistu.

      Nivel ongelmia näkyy tosiaan olevan kaikilla muillakin merkeillä menossa..

      Etuveto/nelikko olis tarkoitus hankkia, kertokaa mikä merkki olis hyvä.

    • maijunen

      Moikka osaako joku kertoa miten saan vivaron radioon CDR2005 näyttöpaneliin taas valon. Radio pelaa mutta näyttö on pimee. Onkohan siinä sulake ja missähän se mahtaa olla vai onko joku valo. Olisin kiitollinen tiedosta

    • vivaro 2,5 td vm 04

      vaihdatettiin vivaroon laturi sen jälkeen se ei oo lähtenyt korjaamolta käyntiin,ois kiva tietää missä vika ja kuka korjaa...???? löytyiskö hyviä neuvoja?

      • Anonyymi

        Vanha kyssäri, mutta jos joku hakee samaan ongelmaan ratkaisua....

        Luultavasti virta-avain on ollut virtalukossa ja akun virta on katkennut laturirempan yhteydessä ja tällöin ajonesto menee päälle.

        Korjauksena avain pois virtalukosta ja eikun takaisin.


    • syy

      autossani vivaro 1.9 2004 vika että aina täytyy pitää ns.roikassa että saa käyntiin,heti kun moottori jähtyy ei käynnisty.hehkut vaihdettu jne.joka korjaamolla sanotaan eri vikaa.opel korjaamon mielestä mennyt egr venttiili joka vaihtoineen 500e paukku.onko kellään kokemuksia.

      • SYY

        Jep..tuttu vika...mulla vaihdettiin ensin pumppu..toimi sen jälkeen pari päivää, kun sai taas kunnon paineet..sit löytyi todellinen vika..ohivuotoja suuttimis..eli suuttimet vaihtoon...onneks oli takuuta viel voimas.. muuten olis maksanu apaut 5000,00...et silleen...


    • syy

      auto hyvä mutta remontit maksaa maltaita,laakerit,käynnistysviat jne..

    • JHA2

      2005 Traffic 2.5 140Hp . Loistava ajaa, mutta kaupunki ajossa vetoloppuu/sammuu, uudestaa käyntiin ja taas menee. kosteilla keleillä toistuu useimmin. Tyhjäkäynnillä moottori sammuu, kun on jonkin aikaa pyörinyt. kylmänä pyörii ongelmitta.

    • tripod1

      Onpas nivel-laakeri -ja muita vikoja. Lieneekö syy holtittomassa ajotavassa. Tai siinä, että ajetaan miltei offroadia? Pakulla toki
      joudutaan enemmän huonoille teille, kuoppaisille rakennustyömaille yms. mutta ei pakua parane käskeä kuin hyökkäysvaunua. Kun on koppi täynnä tavaraa ja painoa sen mukaisesti niin ajanmyötä vaurioita tulee ellei varo. Oma Prima
      v. -08 laulaa varsin hyvin. Normaalia kulumista vain.

    • iip

      Rellu Traffic - 05 ajettu yli 300 000 km, toinen murros takuuaikana uusittu.
      Sen jälkeen ei muuta kuin normaalit huollot.
      On muuten erinomainen auto ajaa...

    • Kutos vaihde!

      Olisko syytä katsoa peiliin kun puhutaan Rellusta ,nissanista, opelista ja vaihdelaatikosta! Kaveri ajannut 380km sama loota.Nivellet ja alusta nykypäivää
      ei kestä kuin 20t.

    • tripod1

      Rellu, Nissan sekä Vivaro itse asiassa lähes samoja autoja varusteineen sekä ajo-ominaisuuksineen.

    • jorkke3

      Alla Vivaro 1900 ja ajettu 199900 ei mainittavaa vikaa joten kiikarissa alle 100000 ajettu samanlainen 5lovinen Vivaro että voidaan ajella taas huoletta muutamia vuosia,kivasti tilaa ja mukava ajettava,toivotaan että tämäkin toimii niin kuin edellinen.enkä ole mikään Opelin edustaja vaan duunari .

    • kuski2

      Työpaikalla on Transporttereita, Transitteja, Hiaseja ja Vivaro. Kyllä näistä parhaiten on pelittänyt Hiase, mutta on kyllä melko karu peli muuten. Meteliä niin vietävästi, polttoainetta kuluu aivan liikaa ja kuormattuna takapainoinen. Lähinnä tulee mieleen 80-luku.Transportterit on taloudellisia, mutta turhan paljon remonttia, kuorman kesto parempi kuin Hisussa. Transit hyvä kuljetuskapasiteetti, taloudellinen, oikeastaan ihan hyvä paku. Parhaimmaksi ajolle sijoittaisin Vivaron, taloudellinen, hyvä kuormankantokyky ja tavaratila. Jonkinverran remonttia mm pyöränlaakerit, nivelet, mutta ne ei ele tänäpäivänä kovinkaan kalliita. Yksi yhteinen tekijä kaikissa: Tavallinen manuaali laatikko on kaikista paras ja huolettomin!

    • joopi1

      On niitä isoja vikoja muissakin merkeissä. tuttavalla uusi transit aj 12 tkm vaihdelaatikko hajos. ja toinen transu aj 65tkm moottori vaihtoon ,joku mutteri irtos koneen sisällä. itellä travikki vm 2011 aj 36tkm etupään iskarien yläpäänlaakerit vaihtoon.onneksi on takuu.

    • syy 1

      Transit se vasta resu on.2002 vuosimalli ja joka reissun jälkeen piti lavetille nostaa.ehkä yksilönä huono,tiedä sitä..opel vivaron suuttimet pitää säätää jos käynnistysongelmia ilman lämmittämättä moottoria.maksoi 550e

      • joopi1

        taas meni rellusta aj 37800km ,jotkut kallistus vakaimemet ,vinku ja naris koko etupää .takuuseen.limastointi vuoti vedet sisään ,vaihtoivat poisto putken .ja vielä aikaisemmin kirjoitin etupään iskarien yläpään laakerit,siinähähän niitä vikoja jo onkin noihin kilometreihin.onneksi rellussa pitkä takuu.ei sitä voi pitää ,kun takuu loppuu


    • Jaska vaan

      Vältä kuolemaan asti!

    • syy1

      Nyt meni vivaro 2004 virtalukonpohja ja kun menin kauppaan ei sitten enää puhunut mitään.Lavetille ja lähimpään korjaamoon,Hain tänään ,maksoi 305e,mutta sehän on kuluva osa.Onko kukaan joutunut vaihtamaan suuttimia opeliin,mulle nimittäin merkkikorjaamolla kerrottiin että on neljä suutinta ja 300e kpl,niitä ei kuulemma voikaan säätää.neuvoa kiitos.Toinen ongelma on se että lintu jäi puskuriin kiinni,kotipihalla huomasin ja sen jälkeen syttyi airbag varoitusvalo eli työkalu ja se ukko oikealla

    • obelisti

      mulle varmaan sattunut joku maanantai kappale vm 04. 1.9 dti ei mitään muuta ku vikaa laatikon vaihdoin 180 tkm, sen jälkeen alkoi kiihtyvyys ongelmat en tiedä mikä mättää ku ei jaksa liikkua ennen ku saa kierroksia yli 2500rpm taitaa olla susi jo syntyessään :) mutta onhan siinä hyviäki puolia kuten ajettavuus , valot , ja tilava, ja ennen kaikkea kulutus on aika pieni

    • Onellinen omistaja

      Mulla on 2002 1,9 DI vivaro 288 tkm ajettu oiken puolen alapallonivel, oikea raijetangon pää, kytkin paketti, vesipumpu, jakopään hihna ja kaikki jarrupalat vaihdettu. mun mielestä vähällä remontilla päässyt.

    • tpn

      Olipa mukava palata joulun vietosta. Alla vivaro vm.2012, ajettu alta 60 tuhatta. Liikenne valoista liikkeelle ja kytkin heittäytyi aivan rempulaksi, ei muuta kun hanurilla autoliikkeen pihaan odottamaan maanantaita ja selvittelemään mistä vika johtuu..mitään viitteitä kytkimen rikkoutumisesta ei ole ollut, iski kuin salama kirkkaalta taivaalta... Elokuussa ostettu auto. Muuten ollaan erittäin tyytyväisiä kyseiseen menopeliin..

      • vivaron omistaja

        Paljonko remontti maksoi? Vieläköhän 2010 luvun vaihdelaatikko on yhtä heikko mitä ensimmäisissä malleissa?


      • rikollista touhua
        vivaron omistaja kirjoitti:

        Paljonko remontti maksoi? Vieläköhän 2010 luvun vaihdelaatikko on yhtä heikko mitä ensimmäisissä malleissa?

        ... ja onko vielä kirpun nimeltä Renault Meganen etupäänosat ja nivelet?
        http://images.caradisiac.com/logos-ref/modele/modele--renault-megane-2/S7-modele--renault-megane-2.jpg


        Sanon vaan, että voi V.I.T.T.U ! Kuka tuollaisia tuollaisia pakuja ostaa ja etenkin kehtaa valmistaa ja myydä. Pakun etupäähän kun kohdistuu monesti suuria kuomia, kun lastia on kuormattu tavaratilan etupäähän, ei siinä voi kestää jonkin pikkuauton osat.


      • Vivaron omistaja
        rikollista touhua kirjoitti:

        ... ja onko vielä kirpun nimeltä Renault Meganen etupäänosat ja nivelet?
        http://images.caradisiac.com/logos-ref/modele/modele--renault-megane-2/S7-modele--renault-megane-2.jpg


        Sanon vaan, että voi V.I.T.T.U ! Kuka tuollaisia tuollaisia pakuja ostaa ja etenkin kehtaa valmistaa ja myydä. Pakun etupäähän kun kohdistuu monesti suuria kuomia, kun lastia on kuormattu tavaratilan etupäähän, ei siinä voi kestää jonkin pikkuauton osat.

        Se on niin loistava ajaa, nätti ja edullinen kun vertaa samoilla varusteilla muihin! Nuo nivelet eihuoleta, niitä nyt menee kaikista autoista. Vaihdelaatikko huollettaa enemmän. Pitää vaihdettua öljyt säännöllisesti, katotaan miten pitkälle pääsee :)


      • tpn

        No nyt on sitten auto taas ajossa. Matkan loppumisen aiheutti painelaakerin hajoaminen. Oli kuulemma melkosen atomeina kun olivat vaihteiston avanneet. Osat itessään eivät kuulemma olleet kalliit, mutta töineen kuulemma sellainen 3500 euroa. Onneksi ei tarvinnut maksaa ite euroakaan. Tehdas maksoi koko lystin, hyvä niin, muuten olisi jäänyt auto kaupan pihaan odottamaan uutta omistajaa..


      • mnbvbnm,
        tpn kirjoitti:

        No nyt on sitten auto taas ajossa. Matkan loppumisen aiheutti painelaakerin hajoaminen. Oli kuulemma melkosen atomeina kun olivat vaihteiston avanneet. Osat itessään eivät kuulemma olleet kalliit, mutta töineen kuulemma sellainen 3500 euroa. Onneksi ei tarvinnut maksaa ite euroakaan. Tehdas maksoi koko lystin, hyvä niin, muuten olisi jäänyt auto kaupan pihaan odottamaan uutta omistajaa..

        Voi hyvää päivää! Ei tuollaisia vikoja saisi olla 60 000 ajetussa autossa.


    • normalnorm

      Ei saisi! Se on vain niin että eu autoissa tuo on tämän päivän normi.. Olkoon Se hyväksyttävää tai ei.

    • TransiitMies

      Onneksi en päätynyt mihinkään noista koslista,sen verran pitää tehdä tutkimustyötä,ennenkuin kätensä paskaan iskee ja minä en siihen sortunut,vaan hommasin oikean pakun ,enkä mitään vivaroa tai rellua.Kaikista autoista tulee vanhoina Ooppeleita.

      • TransiitMyyjäes

        Voitko himpun tarkentaa mitä TransiitMiehen autotalliin kätkeytyy,, meille tyhmimmille.
        En tarkoita sitä työsuhde autoa, vaan oikein se itse ostettua.


    • VivaroOrava

      Laturi, ohjaustehostimen pumppu, jarrupaloja, niveliä mennyt. ABS-anturi irronnut ja hinkkautunut rikki levyä vasten. Etupyörän laakeri. Vaihdevivut laatikon päällä pitää rasvata aika ajoin. Aj. 250tkm ja kulkee edelleen, vm 2002.

    • Nauhakelakuski

      Kolmas moinen vehje menossa ja tällä hetkellä salmiakki on salamamaskiin vaihtunut.
      Vaihteisoissa EI ole niitä laakerivikoja ollut kenelläkään sitten alkuvuosien mallien,rajapyykki jossain 2008 tienoilla mutta vanhemmillakin on maaliin selvitty ilman vaihteistomurheita kunhan käyttö ollut oikeanlaista järkevää,öljyt vaihdeltu sillointällöin ja öljytasosta pidetty huolta(ovat jossain määrin laatikot vetonivelien kautta vuotaneet ja sitämyötä ajettu kuivana vaihtokuntoon).

      Mikäli nettiautosta katsotte ja uudella laatikolla/korjattuja/viallisia moisia etsitte niin vaikea löytää keskimääräistä enemmän vaikka ajomäärät olisivat 200-300 tuhatta km.
      Mikäli mennään niihin ensimmäisiin vm niin onhan ne vanhojakin jo ja vaihteistot siis korjattukin aikapäiviä sitten jos oikkuilleet.
      Laakerikokoja kasvatettu ja rakennemuutoksia tehtiin tehtaalla jolloin murheetkin väheni paljon mutta joitain jäi jälkelle,nimittäin vaihteensiirtovaijereiden tahmeus kylmänä ja runsaasti ajetuissa ne voi pompata vaihteiston metallitapista irti väljyyttään(nailonholkki).

      Vaihdevaijereiden ja niiden liikkuvien tankojen/tappien seutuvien voitelu laatikon yläpinnassa erittäin suositeltavaa sillointällöin eikä vie paljon aikaa ja pääsee käsiksi suht helposti.

      Siihen pompsahteluun taasen ratkaisu on aivan muuta kuin ostaa uusi kallis vaijeri asennustyö!
      Kuten täällä jossain mainittukin,Ebaysta löytyy metallinen pidike hahlolla jossa 2 ruuvia varmisteena ettei vaijeri pomppaa tapista pois enää ikinä.
      Myyty tuhansittain pelkästään Englannissa,asennus helppo ja nopea,hintaa noin parikymppiä postikuluineen ja ohjeet mukana,löytyy niitä juutuupistakin asennusvideoineen ken haluaa katsoa.

      Ei se maailman paras laatikko ole toiminnaltaan tai kestävyyskertoimiltaan mutta pärjää ellei runno ja oikeat öljyt tyypiltään sisällä,pieni lämmityskäyttö kylmällä poikaa ja lämmettyään kunnossa oleva laatikko on oikein hyvä käyttää koko vaihdeskaalalta.
      Vaihdekepin pussukan allekkin kannattaa kurkata jos keppi meinaa olla tihkeä tai outo,siellä on muovisia niveliä nykytyyliin joita voi pikkasen tutkia,vaihtaa ja voidellakkin.
      Tarkoittaa että kunnon kovakätinen runnominen hajottaa nuo muoviosat,ei ne moista kestä ikuisesti jos vaihteisto itsessään on jäykkä vielä kylmyyttään.

      Itse auto muuten on hinta-laatusuhteeltaan oiva peli,ei ylihintalisiä nimien perusteella olipa Nissan-Opel-Rellu kyseessä ja valinnanvaraa versioita piisaa pitkän mallikaaren ansiosta perusversioista varustelluimpiin,vuosien mittaan nämäkin muuttui kuten tekniikkapuolikin monelta osin.
      Ei erikoisrakenteita ja valtavat valmistusmäärät.
      Todella hyvä ajaa,perusrakenne selkeän yksinkertainen,tavaratila hyvä,hiljainen ääniltään ja varusteisiin kuuluu Eber vakiona,penkit kunnolliset säätöineen ja moottorit luotettavia.
      Varsinkin 2,0 joka taloudellinen,tehokaskin se 115hv versio,hydrauliset venttiilit ja kruununa:ketjujakopäällä.
      Tietty nykydieseleissä omat murheensa on ja ne liittyy näihin saastejuttuihin mutta ne on joka merkillä.
      Huolla kunnolla ja puolita öljynvaihtovälit.
      Alustanosat pikkasen alakanttiin kestävyydessä miinuspuolella.

    • Ex-T260

      Siinä tuo laatikko on mennyt kuin muutkin,ei paras tai jouhein mutta keskitasoinen nykylaatikko omine ongelmineen kikkoineen joista suuri osa on murheista käyttäjien itseaiheuttamia ja ilman öljyä ei kestä mikään laatikko ajella,meinaan jos ei edes isot öljytipat auton alla herätä mitään herätystä kuskissa etukäteen...
      Kiva auto ajaa,ajaton malli ilman muutoksia joka vuosi ja huolto pelaa varaosahuoltoineen.

      Edullinen ostaa,hyviä yksilöitä lähtee 10 000 euroon ja huonompia puoleen tuosta=)

      Pitopuoli tuurista ja yksilöstä kiinni mitä ostaa ja miten pitelee mutta esim sähkömurheita ei ole muita omistamiani merkkejä enempää ollut,työnlaatu kelvollista ja tosiaan koneissa on valinnanvaraa hihnajakopäisistä 1,9 ja 2,5 tuohon ketjulliseen 2,0,kaikki ihan kelpo koneita ilman sen kummempia tyyppivikoja joiden kanssa ei pärjäisi.
      Kilometrit tuntuu alustanosissa ja pyöränlaakereissa,sama ilmiö oli muuten ex-transitissani jossa 160tkm mennessä oli etupyöränlaakerit ja niveliä kassillinen vaihdettu vaikka ajettiin hyvin kevyttä ajoa kestopäällysteillä.
      Vaihteisto siinä toimi kunhan kylmyyskankeus antoi lämmettyään myöden ja se 2 vaihde oli siinäkin ongelmana huonolla kytkeytymisellään.
      Moottorimurheita oli ruiskupumpun runkovuodon muodossa($$),1 starttimoottori meni vaihtoon ja jarrulevyt jarrupuolella.
      Ruoste oli päättänyt tuhota sen jo alle 10vuotiaana eikä siihen auttanut enää puoliuutena tehty suojaus,myös ulkopellit antautuivat ruosteläikkiin vaikka miten vahaili paikkamaalasi fordiumia.
      Tykkäsin kyllä Transitistakin ja harkitsin moista uudelleenkin mutta murheita on niissäkin kuten muissakin.

    • kapo..1

      nissan primastar ....rupes kolisee 1 pytystä tulee kolinaa olisiko suutin rikki käy ja kukkuu mutta koliseee onko kokemusta??

    • jo15vVivarollaajoa

      Onko muiden Vivaroissa nopeumittari alkanut temppuilemaan?
      Mulla vm 2003 Vivaro, ja nopeusmittari ei aina muista toimia. Sit välillä poukkoilee ylös alas. Samalla tietenkään kilometrilukema ei lisäänny.
      Onko joku anturivika? Kukaan korjannut omaansa?

    • Anonyymi

      Kumma juttu kun lukee näitä "vikalistoja" itsellä ollut 1,9 tdi Vivaro vm2005 ja ajanut sillä olen jo 338 000km. 2-3 kertaa alapallot vaihdettu, kerran pyörän laakerit, kytkin sylinteri takuuaikana ja latausgeneraattori 250000 km kohdalla, normaalit huoltovälit. Moottoriin ja voimansiirtoon ei ole tehty mitään koko aikana. Vaihteistoon ei edes öljyjä ole vaihdettu. Auto pelaa edelleen kuin kello eikä ruosteen hippua ole missään. Ihmettelen suuresti kun muilla tuntuu noita vikoja olevan joka paikassa. Raskailla kuormilla olen autoa käyttänyt ja asuntovaunua vetänyt kesäisin. En menisi sanomaan heikoksi. Ennen oli pari Transittia joissa oli huomattavasti enemmän ongelmia

    • Anonyymi

      Koskaan ei saa rattia kääntää paikallaan, jos haluaa, että nivelet kestävät. Itse olen vaihtaessa uusiin niveliin lisännyt rasvaa, tehtaan jäljiltä voi olla tosi vähän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5056
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1462
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe