Korsetissa nukkuminen?

Laura_

Moikka!

Voiko korsetissa nukkua?Onko siinä
mahdollisia ikäviä vaikutuksia?
Saako sen kiristää yöksi yhtä tiukalle,
kuin päivälläkin?

ja onko korsetin käytössä muita mahdollisia
vaaroja esim. liika kiristys???

46

11280

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • järki käteen

      Kyllä nukkuessa kannattaa olla mahdollisimman vapaassa asussa, että saa kunnon yöunen. Jos vartalosi on kiristetty johonkin muottiin, ei myöskään nestekierto toimi, ja se on epämiellyttävää ja epäterveellistä.

    • Ruusu G

      Heittäisin tähän huonoselkäisenä vastakysymyksen: Voiko niillä sentinpaksuisilla retkipatjoilla oikeasti nukkua??? Kaikkeen tottuu, kun tarpeeksi haluaa, vissiin. Ainakin ulkomaiden fanaattisimmat tightlacerit viettävät korsetissaan lähes 24h vuorokaudessa, joten kai se sitten on mahdollista. En ole kokeillut.

      Liika kiristys ei ole ongelma, ellet sitten ole oikea masokisti eli nautit oikeasta kivuntunteesta. Jos kiristät liikaa, tulee ensin tukala olo, sitten mahaan sattuu ( ellei se ole tyhjä) ja henkeä ahdistaa. Ja kyllä, tätä olen kokeillut. Ei se mikään urbaanilegenda ole, se että naiset viktoriaanisella ajalla pyörtyilivät liian tiukan korsetin takia. Siis minä en pyörtynyt mutta tuli tukala olo. :)

      Muita mahdollisia vaaroja on korsetin käyttö raskauden aikana, mutta ei kai kukaan normaalijärjellä varustettu nainen sellaista teekään, ainakaan sen jälkeen kun on saanut tietää raskaudestaan. Toinen on sitten ihon kunto. Eli korsetin käytössä vaanivat samat vaarat kuin isorintaisilla normaalien ( = tukevatekoisten) rintsikoiden käytössä. Iho voi kuumalla tai muuten hikoillessa hautua ja sitä kautta hinkkautua ihan verille. Ja ihottumien kanssa käyttö on ihan no-no. Korsetin alla suositellaan käytettäväksi "tuubia" tai jotain ohutta aluspaitaa, joka imisi kosteuden iholta ja suojaisi korsettia ihon rasvoilta. Jos korsetti on tiukalla ja alusasu jotenkin mutkalla, voisin kuvitella että ei tunnu kivalta. Oikaisukaan ei onnistu ihan niin helposti kuin rintsikoiden kanssa. Ja tietty, mitä epäsopivampi korsetti, sitä enemmän se hankaa. Kokemuksesta suosittelen custom-korsettia.

      Kylkiluitaan korsetilla ei saa poikki ( nim. 75 km/h äkkipysäys vasten turvavöitä => sattuu!), eikä myöskään suoliaan solmuun, mutta jos vetelee pizzan korsetti päällä, niin voi aika pian aika huonosti. Syömisiään joutuu miettimään ( = vähän ja usein on hyvä).

      • järki käteen

        Äärimmilleen kiristetty korsetti painaa sisäelimiä vääriin paikkoihin, myös vasten keuhkoja, jolloin hengitys pysyy pinnallisena ja lyhyenä. Vaikutus on sama kuin hyperventilaatiossa, eli veren kaasupitoisuudet muuttuvat. Pyörtyilemiset voivat johtua tästä, tai sitten verensokerin muutoksista. Esimerkiksi viktoriaaniset naiset eivät syöneet niinä päivinä, kun piti olla juhlakuosissa, koska vatsaan ei mahtunut mitään. Runsaat vaatekerrokset viimeistelivät nestetasapainon järkkymisen ja eukkoja kupsahteli pitkin iltaa. Korsetin käyttö vartalon muokkaajana on samaa luokkaa kuin nykyaikainen vastine, kireät lantiofarkut. Toisesta paikasta lähtee, toisesta pulpahtaa.. Vetelä nestettä ja läskiä höllyvä makkara kirtsojen farkkujen päällä lienee tuttu näky. Korsetti on takuulla hyvä kapistus kohtuukäytössä, mutta pakkoko siinäkään on mennä äärilaidalle.


      • KADE
        järki käteen kirjoitti:

        Äärimmilleen kiristetty korsetti painaa sisäelimiä vääriin paikkoihin, myös vasten keuhkoja, jolloin hengitys pysyy pinnallisena ja lyhyenä. Vaikutus on sama kuin hyperventilaatiossa, eli veren kaasupitoisuudet muuttuvat. Pyörtyilemiset voivat johtua tästä, tai sitten verensokerin muutoksista. Esimerkiksi viktoriaaniset naiset eivät syöneet niinä päivinä, kun piti olla juhlakuosissa, koska vatsaan ei mahtunut mitään. Runsaat vaatekerrokset viimeistelivät nestetasapainon järkkymisen ja eukkoja kupsahteli pitkin iltaa. Korsetin käyttö vartalon muokkaajana on samaa luokkaa kuin nykyaikainen vastine, kireät lantiofarkut. Toisesta paikasta lähtee, toisesta pulpahtaa.. Vetelä nestettä ja läskiä höllyvä makkara kirtsojen farkkujen päällä lienee tuttu näky. Korsetti on takuulla hyvä kapistus kohtuukäytössä, mutta pakkoko siinäkään on mennä äärilaidalle.

        Hei ihmiset!!

        Muistakaa, että oikeissa korseteissa on laajemmat säätövarat kuin missään muussa vaatteessa ja silti se istuu paremmin kuin verkkarit tai oloasu. Korsetti ei ole mikään ON/OFF vaate, se säätyy millilleen käyttäjänsä haluamalla tavalla ja mukavuuskerroin on juuri käyttäjän säädöistä riippuvainen.

        Jostakin olen muistaakseni lukenut, että yökorsettina käytetään ns. vanhaa korsettia, joka on jäänyt isoksi. Näin ollen öisin ei käytetä maksimikiristystä.

        Lisäksi 24h käyttäjiä ei pitäisi olla olemassakaan, sillä terveelliseen käyttöön kuuluu myös ihonhoito ja lihaskuntoharjoittelu aivan kuten korsetteja käyttämättämillä ihmisillä.

        Eli korsetti pois ennen jumppaa, lenkkiä tai muuta harjoittelua - sitten hyvä treeni myös selkä-, kylki- ja vatsalihaksille. Kunnollinen venyttely treenin jälkeen. Suihkuun , saunaan, suihkuun, ihon kuivaaminen pyyhkeellä ja "ilmakylpy" iholle ja tarvittaessa ihon rasvaus. Sen jälkeen korsetti takaisin päälle. Ja yöksi sitten se väljempi koko.

        Aamulla taas normaali korsetti päälle ja puolen tunnin pitämisen jälkeen lisätään kiristystä.


      • Tv-tyttö
        KADE kirjoitti:

        Hei ihmiset!!

        Muistakaa, että oikeissa korseteissa on laajemmat säätövarat kuin missään muussa vaatteessa ja silti se istuu paremmin kuin verkkarit tai oloasu. Korsetti ei ole mikään ON/OFF vaate, se säätyy millilleen käyttäjänsä haluamalla tavalla ja mukavuuskerroin on juuri käyttäjän säädöistä riippuvainen.

        Jostakin olen muistaakseni lukenut, että yökorsettina käytetään ns. vanhaa korsettia, joka on jäänyt isoksi. Näin ollen öisin ei käytetä maksimikiristystä.

        Lisäksi 24h käyttäjiä ei pitäisi olla olemassakaan, sillä terveelliseen käyttöön kuuluu myös ihonhoito ja lihaskuntoharjoittelu aivan kuten korsetteja käyttämättämillä ihmisillä.

        Eli korsetti pois ennen jumppaa, lenkkiä tai muuta harjoittelua - sitten hyvä treeni myös selkä-, kylki- ja vatsalihaksille. Kunnollinen venyttely treenin jälkeen. Suihkuun , saunaan, suihkuun, ihon kuivaaminen pyyhkeellä ja "ilmakylpy" iholle ja tarvittaessa ihon rasvaus. Sen jälkeen korsetti takaisin päälle. Ja yöksi sitten se väljempi koko.

        Aamulla taas normaali korsetti päälle ja puolen tunnin pitämisen jälkeen lisätään kiristystä.

        Eikös korsettia käytetä 23 tuntia vuorokaudessa, jos halutaan muotoilla tuota vyötärön seutua oikein kunnolla. Se yksi tunti vuorokaudessa käytetään voimisteluun, peseytymiseen ja muuhun sellaiseen huoltoon. Ja tulos on nähtävissä esim täältä:
        http://www.cathiejung.com/
        Kasvothan ovat jo hieman iäkkäämmän naisen kasvot mutta vyötärö on upea!


      • monia!
        Tv-tyttö kirjoitti:

        Eikös korsettia käytetä 23 tuntia vuorokaudessa, jos halutaan muotoilla tuota vyötärön seutua oikein kunnolla. Se yksi tunti vuorokaudessa käytetään voimisteluun, peseytymiseen ja muuhun sellaiseen huoltoon. Ja tulos on nähtävissä esim täältä:
        http://www.cathiejung.com/
        Kasvothan ovat jo hieman iäkkäämmän naisen kasvot mutta vyötärö on upea!

        No jokaisella on oma makunsa. Minusta taas tuollainen ylikiristetty vyötärö on jo ruma. Itselleni riittää tuollainen sopusuhtainen naisen vyötärö.


      • Kade
        monia! kirjoitti:

        No jokaisella on oma makunsa. Minusta taas tuollainen ylikiristetty vyötärö on jo ruma. Itselleni riittää tuollainen sopusuhtainen naisen vyötärö.

        http://www.bellemodeste.com/tightlacing.php

        Tight-lacing tarkoittaa vyötärön muokkaamista pienemmäksi korsetilla. Jotkut pitävät korsettia 23 tuntia päivässä (korsetti otetaan pois suihkun ja voimistelun/venyttelyn ajaksi, muulloin pidetään päällä), 7 päivää viikossa eli korsetti päällä myös nukutaan. Jotkut käyttävät korsettia vähemmän, mutta kuitenkin niin, että pitävät korsettia suurimman osan päivästä. Tärkeää on, että vaikka figuuri näyttääkin korsetilla muokatun vyötärön, tight-lacing tehdään asteittain siirtymällä edellistä pienempiin korsetteihin vähitellen (kukaan ei pysty olemaan montaa tuntia liian pienessä korsetissa kerrallaan), ilman että siitä aiheutuu terveydellistä haittaa tai kipua ja että tight-lacing tapahtuu vapaaehtoisesti korsetin pitämisestä nauttien.

        Ihannevyötärön saavuttamisen lähtökohtiin on kolme erilaista ns. koulukuntaa. Ensimmäisen metodin mukaan tavoitellun vyötärönmitan tulisi olla 10 tuumaa (n. 25,5cm) pienempi kuin lähtökohtavyötärö. Esimerkiksi 71cm vyötärön tulisi "kutistua" n. 45 senttimetriin.

        Toisen koulukunnan mukaan vyötärön pitäisi olla suhteessa rintoihin. Lähtökohdalla korsetin tulisi kaventaa vyötäröä 3/4 osaa, kohtalaisen kavennuksen jälkeen 5/8 osaa ja pienimmän kavennuksen korkeintaan 1/2 rinnanympäryksestä. Joten naisella, jolla on 71cm:n vyötärö ja jonka rinnanympärys on 92cm tulisi aloittaa vyötärön muokkaaminen 68,5cm:n korsetilla, edetä vähitellen 57cm:in muttei mennä alemmas kuin 46cm:in. Tällä metodilla saadaan aikaiseksi tasapainoinen naisellinen figuuri.

        Viimeisen tavan mukaan tavoiteltava vyötärö on henkilön yläreiden kokoinen tai vähän pienempi. Tässä metodissa otetaan huomioon henkilökohtainen vartalon paino ja kehon rasvamäärä. Jos henkilö laihtuu tai lihoo, sen pystyy hyvin huomioimaan suhteessa reiteen.

        Eli mitä mieltä olet em. koulukuntien antamista mitoista omalle vartalollesi. Mitkä olisivat silloin omat "tuunatut" mittasi. Olisiko ne saavutettavissa ja vastaavatko ne omaa kauneuskäsitystäsi ja mitkä ovat omat tavoitteesi, jos ne poikkeavat em. koulukunnista?


      • tyytyväinen_käyttäjä
        järki käteen kirjoitti:

        Äärimmilleen kiristetty korsetti painaa sisäelimiä vääriin paikkoihin, myös vasten keuhkoja, jolloin hengitys pysyy pinnallisena ja lyhyenä. Vaikutus on sama kuin hyperventilaatiossa, eli veren kaasupitoisuudet muuttuvat. Pyörtyilemiset voivat johtua tästä, tai sitten verensokerin muutoksista. Esimerkiksi viktoriaaniset naiset eivät syöneet niinä päivinä, kun piti olla juhlakuosissa, koska vatsaan ei mahtunut mitään. Runsaat vaatekerrokset viimeistelivät nestetasapainon järkkymisen ja eukkoja kupsahteli pitkin iltaa. Korsetin käyttö vartalon muokkaajana on samaa luokkaa kuin nykyaikainen vastine, kireät lantiofarkut. Toisesta paikasta lähtee, toisesta pulpahtaa.. Vetelä nestettä ja läskiä höllyvä makkara kirtsojen farkkujen päällä lienee tuttu näky. Korsetti on takuulla hyvä kapistus kohtuukäytössä, mutta pakkoko siinäkään on mennä äärilaidalle.

        Viktoriaaniseen aikaan ei myöskään ollut joka paikassa vessoja tarjolla naisille. Joten esim. kuumalla matkustaminen (niissä kaikissa epämukavissa vaatteissa) saattoi johtaa kuivumiseen ja lämpöhalvaukseen. Eipä ilmastointiakaan oltu keksitty.

        Hyvä korsetti istuu kuin toinen iho. Eri asia sitten, mitä varten on korsetin hankkinut. Jos haluaa kutistaa vyötäröä se on taatusti tukalampi kuin selän tueksi hankittu.


      • Päivikkitv
        monia! kirjoitti:

        No jokaisella on oma makunsa. Minusta taas tuollainen ylikiristetty vyötärö on jo ruma. Itselleni riittää tuollainen sopusuhtainen naisen vyötärö.

        Minäkin olen transvestiitti, joka käyttää säännöllisesti korsettia mutta aika harvoin jätän sen riisumatta kun menen nukkumaan. Jos nukun se ylläni, niin kyllä aamulla sen huomaa, sillä siitä jää iholle aika moiset painaumat. Onhan siinä tietysti oma fiilis herätä kun on pukeutuneena tähän, minun mielestä, seksikkääseen asusteeseeen.


    • yöllä?

      Mikä ihme sinut saisi käyttämään korsetti yöllä?
      Jos olet väärästä kohtaa hukan pullea, ja bongaat itsellesi yhden yön seuraa, niin sekö on syy nukkua korsetti päällä?
      Muuta syytä en voi ymmärtää, enkä kyllä yhden yön panon takiakaan viitsisi yöuniani kireän korsetin takia pilata ;)

      • tottatotta

        Öööh, niin ja jos sen yhden yön tyypin löytää ni luulis ettei sillon nukuta vaatteet päällä ;)


    • Ei 24h

      Minä olen kerran kokeillut nukkumista korsetti
      päällä, mutta ei se onnistunut. Minä ainakin
      tarvitsen riittävän väljän yö asun.

      Tuskin siitä kenekään vartalo tykkää, jos koko
      ajan on puristuksissa. Haitoista en tiedä, mutta
      tunne ei varmaan ihanin.

      • korsetissa

        Tiukka korsetti on helpompi yöllä kuin päivällä, koska keho on suorana koko ajan ja ruokailukin tapahtuu päiväsaikaan. Koko on nyt 55 cm (paino 56 kg) ja haluan pitääkin sen siinä, kapeampaa en haluakaan, pitäähän sisäelimillekin olla tilaa.


    • onnistuuko?

      Olen suunnitellut tilaavani tuon MG:n Scarlett-korsetin, mutta pystyykö sitä käyttämään farkkujen tai minkä tahansa muiden housujen kanssa? Kun itse en tarvi sitä häihin enkä juhliin, vaan lähinnä baari-vaatetusta varten. Ongelmana on möhömaha ja masentaa aina kun sen huomaan kaikista paidoista läpi. Varsinkin baaripaidat ovat sellaista kangasta, että makkarat huomaa. Ja mitään telttaa en halua päälleni. En nyt siis tarkoita, että olen joissain napapaidoissa liikkumassa, vaan ihan normaaleissa aikuisen ihmisen bilevaatteissa.

      No kuitenkin takaisin aiheeseen. Sujahtaako korsetin alareuna housujen sisään vai onko se kenties niin lyhyt, että jää housujen yläpuolelle. Vai alkaako se törröttämään rumasti housujen kanssa käytettynä?

      • mallista...

        Joissakin korseteissa tuo alareuna voi olla niin lyhyt ettei sitä saa pysymään housujen vyötärön sisällä, eikä ainakaan lantiohousuissa. Mutta on myös huomioitava sekin että korsetin luut ja nauhoitus näkyy tiukan ja ohuen paidan läpi.


      • Ruusu G

        Edellistä vastaajaa. Riippuu tosiaan täysin mallista. Mutta jos pömppärin peittäjää haet, kannattaa ehdottomasti ottaa pitempi malli, muuten mahamakkarat vain laskeutuvat alemmas ja jossakin epäsopivassa välissä sitten pullahtavat farkkujen vyötärön ja korsetin välistä tuulettumaan. Murphyn laki.

        Ja riippuu tietty housuistakin. Jos ei oikeasti ole Kate Mossin tikkulaihaa kroppaa, niin lantiofarkut näyttävät hyvin harvoin hyvältä, etenkään aikuisen naisen päällä. Ideahan niissä on just se, että käytetään myös niukkaa paitaa, jolloin saadaan se "rohkea" välähdys mahanahkaa näkviin. No, kun aikuinen nainen ei välttämättä halua väläytellä, hän laittaa pitemmän paidan, jolloin taas vyötärön oikea paikka ikäänkuin matkaa alemmas ja kropan mittasuhteet näyttävät oudoilta. Jos on rintavarustusta, se näyttää lurpsahtaneelta ja jos ei ole, näyttää pötkylältä ( B- miinus- kuppinen ystävättäreni on testannut).

        Mutta palataanpas asiaan. Minä hommaisin sen verran näyttävän pitemmän korsetin, että sitä voi käyttää farkkujen päällä topin omaisesti. Voihan sen päälle sitten laittaa boleroa, sifonkipaitaa tms. nöpsyä isomman peittävyyden saamiseksi. Korsetti on erittäin helposti muilla asusteilla kustomoitava. ;)


      • vastauksista

        Minulla kyllä on noita matalampia farkkuja, ei kylläkään niitä matalimpia. En ole muuten lihava, kaikki rasvat vaan kerääntyy tuohon mahaan :(

        Juu sen otan kyllä huomioon, että korsetti saattaa näkyä vaatteiden läpi. Ehkä kaikista helpoimmalla selviäisi, jos soittaisi Morsiusgalleriaan ja vaikka ihan tilaisi sen korsetin ja kokeilisi. Senhän pystyi palauttamaan.

        Noita kauppojen halpiskorsetteja olen kokeillut, joissa on kupit mukana ja ne ovat ihan toivottomia! Niitä ei saa istumaan hyvin millään. Minullakin on hieman isompi rintavarustus ja istuvuus on surkea. Lisäksi alareuna törröttää aina ja niitä olisi ihan toivoton käyttää minkään housujen, saati paitojen kanssa.

        Mutta jos vielä löytyy kokemuksia niin kertokaa ihmeessä :)


      • Ruusu G
        vastauksista kirjoitti:

        Minulla kyllä on noita matalampia farkkuja, ei kylläkään niitä matalimpia. En ole muuten lihava, kaikki rasvat vaan kerääntyy tuohon mahaan :(

        Juu sen otan kyllä huomioon, että korsetti saattaa näkyä vaatteiden läpi. Ehkä kaikista helpoimmalla selviäisi, jos soittaisi Morsiusgalleriaan ja vaikka ihan tilaisi sen korsetin ja kokeilisi. Senhän pystyi palauttamaan.

        Noita kauppojen halpiskorsetteja olen kokeillut, joissa on kupit mukana ja ne ovat ihan toivottomia! Niitä ei saa istumaan hyvin millään. Minullakin on hieman isompi rintavarustus ja istuvuus on surkea. Lisäksi alareuna törröttää aina ja niitä olisi ihan toivoton käyttää minkään housujen, saati paitojen kanssa.

        Mutta jos vielä löytyy kokemuksia niin kertokaa ihmeessä :)

        ...on budjettisi korsetin kanssa? Jos et halua teettää, käy myös katsomassa www.vollerscorset.co.uk Laatu on tunnetusti huippua ja valikoimaakin kivasti. Lähes kaikki nettisivuilla oleva on varastokamaa, joten parhaimmillaan saat korsetin nopeasti käyttöön.


      • budjetista
        Ruusu G kirjoitti:

        ...on budjettisi korsetin kanssa? Jos et halua teettää, käy myös katsomassa www.vollerscorset.co.uk Laatu on tunnetusti huippua ja valikoimaakin kivasti. Lähes kaikki nettisivuilla oleva on varastokamaa, joten parhaimmillaan saat korsetin nopeasti käyttöön.

        Ei hirveästi ylimääräistä liikene tällaiseen, max 100€. Minulla ei niin suurta tarvetta korsetille ole, että alkaisin teettämään ja nuo ulkomaiset firmat vähän pelottaa, ja menee niin monimutkaseksi, jos palauttaa haluaa. Se on sitten varmaan tuo MG:n korsetti tai ei mitään :)


      • Ruusu G
        budjetista kirjoitti:

        Ei hirveästi ylimääräistä liikene tällaiseen, max 100€. Minulla ei niin suurta tarvetta korsetille ole, että alkaisin teettämään ja nuo ulkomaiset firmat vähän pelottaa, ja menee niin monimutkaseksi, jos palauttaa haluaa. Se on sitten varmaan tuo MG:n korsetti tai ei mitään :)

        Kyllä tuollakin budjetilla varmasti "baarikorsetin" :) löytää. Onnea etsintään.

        Sen verran tuosta ulkomaille palauttamisesta, ettei se ole sen hankalampaa kuin suomalaiseenkaan firmaan. Tai ainakaan niin kauan, kun tarkistat, että se on Visan hyväksymä pulju. Olen itse palauttanut Enkkuihin useamman kerran tavaraa, eikä ongelmia ole ollut.


    • Utelias keski-ikäinen

      korsettia? Auttaako se pitämään ryhdin suorana, tukeeko selkää? Saa varmaan näyttämään hoikemmalta, mutta eikö se "ylimääräinen" pursua reunoilta?
      Eksyin tälle palstalle ihan sattumalta ja kiinnostuin, koska minulle on uusi asia, että nuoretkin käyttävät korsettia.
      Minun tuntemani korsetin käyttäjät ovat jo yli kahdeksankymppisiä.

      • Ruusu G

        ...tutustuin korsetteihin nimenomaan huonon selän takia. Väittivät, että tukee selkää ja isoja rintoja hyvin. Allekirjoitan molemmat, mutta korsetin täytyy olla just omaan kroppaan sopiva, mikään vähän sinnepäin ei käy. Toinen syy on se, että kun nyt olen tällainen alusvaate-entusiasti, niin kaikkea pitää kokeilla ja toimivat otetaan käyttöön. Tykkään myös kauniista historiallisesta pukeutumisesta ja kyllä luksuskankaasta tehty korsetti on ennen kaikkea kaunis esine/vaate. Ja onhan tuo tiimalasikroppa ihan nätti muotonakin. En tosin kauhean paljon kiristele, normaalisti 6-8 cm pois. "Ylimääräiset" eivät pursuile, kun mulla ei ole ylimääräisiä. Olen ihannepainoinen.

        Minä taas en vuonna 1987 kuollutta isoäitiäni lukuunottamatta tunne päälle neljäkymppisiä korsetinkäyttäjiä.


      • Tiitti
        Ruusu G kirjoitti:

        ...tutustuin korsetteihin nimenomaan huonon selän takia. Väittivät, että tukee selkää ja isoja rintoja hyvin. Allekirjoitan molemmat, mutta korsetin täytyy olla just omaan kroppaan sopiva, mikään vähän sinnepäin ei käy. Toinen syy on se, että kun nyt olen tällainen alusvaate-entusiasti, niin kaikkea pitää kokeilla ja toimivat otetaan käyttöön. Tykkään myös kauniista historiallisesta pukeutumisesta ja kyllä luksuskankaasta tehty korsetti on ennen kaikkea kaunis esine/vaate. Ja onhan tuo tiimalasikroppa ihan nätti muotonakin. En tosin kauhean paljon kiristele, normaalisti 6-8 cm pois. "Ylimääräiset" eivät pursuile, kun mulla ei ole ylimääräisiä. Olen ihannepainoinen.

        Minä taas en vuonna 1987 kuollutta isoäitiäni lukuunottamatta tunne päälle neljäkymppisiä korsetinkäyttäjiä.

        Olen n.50v ja tiitti,käytän korsettia satunnaisesti pömppämähän takia joskus "bilettäessä" siis sellaista pitempää mallia,Tisu liivit on erilliset.


      • piiloon!

        Minä teetin korsetin ihan sen vuoksi että sain liiat vatsamakkarat piiloon. Kun korsetti tehtiin mittojeni mukaan, siitä tuli sopiva ja pituuttakin on niin paljon ettei ne piilotetut makkarat pääse pursuamaan mistään.

        Käytössä olen sitten huomannut tuo ryhdin parantamisen. Olen aika huonoryhtinen, joten korsetti "pakottaa" varsinkin istumaan ryhdikkäänä.

        Nuo kaheksankymppisten "korsetit" taitavat olla vain nimeltään samoja, muuten kyseessä on aivan eri tuote.


      • Ruusu G
        Tiitti kirjoitti:

        Olen n.50v ja tiitti,käytän korsettia satunnaisesti pömppämähän takia joskus "bilettäessä" siis sellaista pitempää mallia,Tisu liivit on erilliset.

        ...tutustua, Tiitti! :D Nyt mä siis tunnen jonkun vanhemman korsetinkäyttäjän.


      • 54 vuotias
        Ruusu G kirjoitti:

        ...tutustuin korsetteihin nimenomaan huonon selän takia. Väittivät, että tukee selkää ja isoja rintoja hyvin. Allekirjoitan molemmat, mutta korsetin täytyy olla just omaan kroppaan sopiva, mikään vähän sinnepäin ei käy. Toinen syy on se, että kun nyt olen tällainen alusvaate-entusiasti, niin kaikkea pitää kokeilla ja toimivat otetaan käyttöön. Tykkään myös kauniista historiallisesta pukeutumisesta ja kyllä luksuskankaasta tehty korsetti on ennen kaikkea kaunis esine/vaate. Ja onhan tuo tiimalasikroppa ihan nätti muotonakin. En tosin kauhean paljon kiristele, normaalisti 6-8 cm pois. "Ylimääräiset" eivät pursuile, kun mulla ei ole ylimääräisiä. Olen ihannepainoinen.

        Minä taas en vuonna 1987 kuollutta isoäitiäni lukuunottamatta tunne päälle neljäkymppisiä korsetinkäyttäjiä.

        Käytän vanhanmallisia korsetteja melko usein.
        Näillä vanhanmallisilla korseteilla tarkoitan Figuran tai Triumhin valmistamia joskus 60 luvulla. Ovat rintojen alta alkavia ja alaosa menee pyllyn alareunaan, vasemmalla on hakaset. Neljällä tai kuudella sukkanauhalla riippuen mallista.Liivinluita niissä on 9-12 myös mallista riippuen. Näitä löytyy vieläkin yksityisistä vanhoista alusvaateliikkeistä ja saa melko edullisesti, verrattuna nykyisiin hömpötyksiin. Tiedän muutamia oman ikäluokan naisia kun käyttävät samanlaisia varsinkin juhla-asujen alla. Kiitos sinulle terävistä kannanotoistasi, niin sitä pitää.


      • Ruusu G
        54 vuotias kirjoitti:

        Käytän vanhanmallisia korsetteja melko usein.
        Näillä vanhanmallisilla korseteilla tarkoitan Figuran tai Triumhin valmistamia joskus 60 luvulla. Ovat rintojen alta alkavia ja alaosa menee pyllyn alareunaan, vasemmalla on hakaset. Neljällä tai kuudella sukkanauhalla riippuen mallista.Liivinluita niissä on 9-12 myös mallista riippuen. Näitä löytyy vieläkin yksityisistä vanhoista alusvaateliikkeistä ja saa melko edullisesti, verrattuna nykyisiin hömpötyksiin. Tiedän muutamia oman ikäluokan naisia kun käyttävät samanlaisia varsinkin juhla-asujen alla. Kiitos sinulle terävistä kannanotoistasi, niin sitä pitää.

        Niissä siis ei ole nauhakiinnitystä? Sellaista en olekaan livenä vielä nähnyt. Hakaskiinnityksellä tulee vastaan lähinnä näitä tukiliivejä, joissa ei joko ole ollenkaan luita tai sitten pari hassua muovinpalasta. Olisiko sinulla vinkata ihan nimeltä joku liike, josta niitä saa? Ei haittaa, vaikkei se olekaan Helsingissä, minulla kun on niin iso suku ja kiitettävästi ympäri Suomea levittäytynyt, joten ainakin isommissa maakuntakaupungeissa tulee silloin tällöin käytyä.


      • Ruusu G:lle
        Ruusu G kirjoitti:

        Niissä siis ei ole nauhakiinnitystä? Sellaista en olekaan livenä vielä nähnyt. Hakaskiinnityksellä tulee vastaan lähinnä näitä tukiliivejä, joissa ei joko ole ollenkaan luita tai sitten pari hassua muovinpalasta. Olisiko sinulla vinkata ihan nimeltä joku liike, josta niitä saa? Ei haittaa, vaikkei se olekaan Helsingissä, minulla kun on niin iso suku ja kiitettävästi ympäri Suomea levittäytynyt, joten ainakin isommissa maakuntakaupungeissa tulee silloin tällöin käytyä.

        Huutonetti on myös oiva paikka, välillä on tosi hyviä löytöjä.
        Kävin katsomassa ja löysin nyt hivenen kevyemmän vaihtoehdon ajatellen kesää, mutta pääpirteittäin on juuri sama.
        Katso linkki http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=47864291


      • tuolta niin

      • täältä:
        Ruusu G kirjoitti:

        Niissä siis ei ole nauhakiinnitystä? Sellaista en olekaan livenä vielä nähnyt. Hakaskiinnityksellä tulee vastaan lähinnä näitä tukiliivejä, joissa ei joko ole ollenkaan luita tai sitten pari hassua muovinpalasta. Olisiko sinulla vinkata ihan nimeltä joku liike, josta niitä saa? Ei haittaa, vaikkei se olekaan Helsingissä, minulla kun on niin iso suku ja kiitettävästi ympäri Suomea levittäytynyt, joten ainakin isommissa maakuntakaupungeissa tulee silloin tällöin käytyä.

        http://liivia.messiah.ath.cx/
        Suomalainen liike


      • Katja
        54 vuotias kirjoitti:

        Käytän vanhanmallisia korsetteja melko usein.
        Näillä vanhanmallisilla korseteilla tarkoitan Figuran tai Triumhin valmistamia joskus 60 luvulla. Ovat rintojen alta alkavia ja alaosa menee pyllyn alareunaan, vasemmalla on hakaset. Neljällä tai kuudella sukkanauhalla riippuen mallista.Liivinluita niissä on 9-12 myös mallista riippuen. Näitä löytyy vieläkin yksityisistä vanhoista alusvaateliikkeistä ja saa melko edullisesti, verrattuna nykyisiin hömpötyksiin. Tiedän muutamia oman ikäluokan naisia kun käyttävät samanlaisia varsinkin juhla-asujen alla. Kiitos sinulle terävistä kannanotoistasi, niin sitä pitää.

        Olen itse juuri työssäoppimassa Varsinais-Suomen liivineulomossa, jossa tehdään juuri tällaisia korsetteja ja liivejä :) Niitä saa tilattua sieltä ihan, ei tosin aivan mittatilauksena. Mutta näissä korseteissa kun käytetään usein jonkin verran joustavia kiiloja tai kappaleita, sillä ei ole niin paljon merkitystä jos on mittasuhteiltaan melko normaali vartalo.


      • kertokaahan
        tuolta niin kirjoitti:

        huomaat, että korsetit eivät ole mummomalleja http://www.bellemodeste.com/galleria.php

        Mut jos monet piilottaa korseteilla mahamakkarat, niin eikö kuitenkin olisi järkevämpää laihduttaa ne mahamakkarat pois?

        Sen mä ymmärrän, että korsetilla haluaa sellaisen epäluonnollisen kapean vyötärön (ei 55cm vyötärö normaalikokoisella aikuisella naisella ole enää mikään luonnollinen), vähän samaan tapaan kun joku kenkäfetisisti haluaa näyttää siltä että kävelee varpaillaan.


      • Ruusu G
        kertokaahan kirjoitti:

        Mut jos monet piilottaa korseteilla mahamakkarat, niin eikö kuitenkin olisi järkevämpää laihduttaa ne mahamakkarat pois?

        Sen mä ymmärrän, että korsetilla haluaa sellaisen epäluonnollisen kapean vyötärön (ei 55cm vyötärö normaalikokoisella aikuisella naisella ole enää mikään luonnollinen), vähän samaan tapaan kun joku kenkäfetisisti haluaa näyttää siltä että kävelee varpaillaan.

        ...määritellä mikä on normaalikokoinen nainen? Minä olen mielestäni normaalikokoinen, tosin suomalaista keskimittaa jonkin verran pitempi, ja minulle ainakin tuo 55 cm on täysin saavuttamaton mitta. Ei sillään, että sellaista edes haluaisin.

        Normaalisti korsetilla kiristetään vyötäröä 5-10 cm normaalimitasta, jolla ei siis tarkoiteta mittanauhakammon iskiessä krampinomaisesti sisäänkurottua vatsamittaa, vaan sitä luonnollisesti ja ryhdikkäästi seisoen otettua vyötärömittaa. Toki, jos nainen on hyvin muodokas, vyötäröä on helppo kiristää enemmänkin. Minusta normaalipainoiselta naiselta -5 cm vyötäröstä ei ole luonnottoman kapea. Kuten ketjusta on jo aiemmin käynyt ilmi, täällä harva on kiinnostunut korsetista tight lacingin takia. Oletus, että kaikki korsetinkäyttäjät haluavat vyötärömitakseen 55 c, on vähän sama kuin olettaisi kaikkien kuntosalin käyttäjien haluavan Mr/Miss Olympian mittoihin (=vaatii hormoneita).


      • normaalikokoinen nainen...
        Ruusu G kirjoitti:

        ...määritellä mikä on normaalikokoinen nainen? Minä olen mielestäni normaalikokoinen, tosin suomalaista keskimittaa jonkin verran pitempi, ja minulle ainakin tuo 55 cm on täysin saavuttamaton mitta. Ei sillään, että sellaista edes haluaisin.

        Normaalisti korsetilla kiristetään vyötäröä 5-10 cm normaalimitasta, jolla ei siis tarkoiteta mittanauhakammon iskiessä krampinomaisesti sisäänkurottua vatsamittaa, vaan sitä luonnollisesti ja ryhdikkäästi seisoen otettua vyötärömittaa. Toki, jos nainen on hyvin muodokas, vyötäröä on helppo kiristää enemmänkin. Minusta normaalipainoiselta naiselta -5 cm vyötäröstä ei ole luonnottoman kapea. Kuten ketjusta on jo aiemmin käynyt ilmi, täällä harva on kiinnostunut korsetista tight lacingin takia. Oletus, että kaikki korsetinkäyttäjät haluavat vyötärömitakseen 55 c, on vähän sama kuin olettaisi kaikkien kuntosalin käyttäjien haluavan Mr/Miss Olympian mittoihin (=vaatii hormoneita).

        No mutta saahan sen 5 cm pois vaikka sitten sillä laihduttamisella? Ts. esim. 60 sentin vyötärö on ihan suht mahdollinen saavuttaa ihan vain sillä, että laihduttaa ne makkarat pois. Vai onko tolla korsetinpitämisellä sit tarkoitus, että kudokset jotenkin kasvaa sen muotoisesti?

        Mä en oikein tajua, että mikä tän homman pointti on :) Yritän tässä siis vain selvitellä että onko tarkoitus vain pakata läskit tiukkaan pakettiin (jolloin mielestäni röllykkämahan saa paremmin ja terveellisemmin pois laihduttamalla, jolloin ikävä yllätys ei röllähdä silmille kun paketin avaa) vai onko tarkoitus jotenkin muokata jo normaalipainoisen (ts. suht vähän rasvakudosta sisältävän) vyötärön mallia?

        Eli siis esim. mulla ei ole vatsassa oikeastaan yhtään ylimääräistä, vyötärönympärys 63 senttiä. Niin kapenisiko mun vyötärö ihan pysyvästi 5 senttiä jos nyt alkaisin käyttää korsettia? Vai onko se sitten vain silmänlumetta se vyötärön kapeus, että paikat pompahtaa takaisin?

        Koska silloinhan se vaikutus on vähän sama kuin esim. topatuilla rintaliiveillä, karmea totuus paljastuu kun liivit ottaa pois. Eikö miehetkin tunne itsensä vähän huijatuiksi, kun luulevat iskeneensä kauniin kapeavyötäröisen naisen, ja sitten korsetin alta paljastuukin tasapaksu pökkelö?

        Kunhan vaan pohdin :D


      • Ruusu G
        normaalikokoinen nainen... kirjoitti:

        No mutta saahan sen 5 cm pois vaikka sitten sillä laihduttamisella? Ts. esim. 60 sentin vyötärö on ihan suht mahdollinen saavuttaa ihan vain sillä, että laihduttaa ne makkarat pois. Vai onko tolla korsetinpitämisellä sit tarkoitus, että kudokset jotenkin kasvaa sen muotoisesti?

        Mä en oikein tajua, että mikä tän homman pointti on :) Yritän tässä siis vain selvitellä että onko tarkoitus vain pakata läskit tiukkaan pakettiin (jolloin mielestäni röllykkämahan saa paremmin ja terveellisemmin pois laihduttamalla, jolloin ikävä yllätys ei röllähdä silmille kun paketin avaa) vai onko tarkoitus jotenkin muokata jo normaalipainoisen (ts. suht vähän rasvakudosta sisältävän) vyötärön mallia?

        Eli siis esim. mulla ei ole vatsassa oikeastaan yhtään ylimääräistä, vyötärönympärys 63 senttiä. Niin kapenisiko mun vyötärö ihan pysyvästi 5 senttiä jos nyt alkaisin käyttää korsettia? Vai onko se sitten vain silmänlumetta se vyötärön kapeus, että paikat pompahtaa takaisin?

        Koska silloinhan se vaikutus on vähän sama kuin esim. topatuilla rintaliiveillä, karmea totuus paljastuu kun liivit ottaa pois. Eikö miehetkin tunne itsensä vähän huijatuiksi, kun luulevat iskeneensä kauniin kapeavyötäröisen naisen, ja sitten korsetin alta paljastuukin tasapaksu pökkelö?

        Kunhan vaan pohdin :D

        ...minun, ihannepainoisen naisen, pitäisi vielä laihduttaa? Kysymys on pikemminkin olemassa olevan siluetin korostamisesta. Kudokset eivät voi "kasvaa" korsetin muotoihin, koska lihas- ja rasvakudos ovat joustavaa tavaraa. Jos pidät korsettia joka päivä n. 5-vuotiaasta lähtien, kuten aiemmin maailmassa tytöille tehtiin, alimmat kylkiluusi kyllä muotoutuvat korsetin mukaan, mutta etupömppöä ei korsetilla saa pysyvästi poismuokattua.

        Mitä tulee läskien ( kenellä sitä rasvaa nyt sitten on) "röllähtämiseen", niin mitäs luulet sukkahousujen ja tukibodyjen tekevän? Tai tiukkojen farkkujen? Kyllä nekin liftaavat ihmeesti ja kun ne otetaan pois, tyly totuus paljastuu. Tyhmähän sellainen mies ( tai nainen) on, joka oikeasti luulee korsetin alla olevan identtisen muotoisen vartalon. Saman logiikan mukaan synnyttäneet naiset eivät saisi enää käyttää rintaliivejä, ettei joku miesparka vaan luule, ettei rinnat muuta muotoaan imetyksen aikana ja jälkeen. Tai yleensäkään emme saisi pitää vaatteita, jotka peittävät jonkin paika, koska jokuhan voi luulla, että apikat vaatteen alla ovat täydellisen timmit, vaikka eivät ehkä olekaan.

        Ja henk.koht. olen sitä mieltä, että jos iskee toisen pelkän kropan perusteella ja joku rintojen koko tai vyötärön ympärys on tärkeintä, ansaitseekin tulla huijatuksi. Jos ei nainen ( tai mies) saa pukeutua muokkaavasti ja parhaita puoliaan korostavasti, niin adjöö vaan Afganistaniin sellaiset tyypit. Talebaneille terveisiä.


      • Ruusu G
        normaalikokoinen nainen... kirjoitti:

        No mutta saahan sen 5 cm pois vaikka sitten sillä laihduttamisella? Ts. esim. 60 sentin vyötärö on ihan suht mahdollinen saavuttaa ihan vain sillä, että laihduttaa ne makkarat pois. Vai onko tolla korsetinpitämisellä sit tarkoitus, että kudokset jotenkin kasvaa sen muotoisesti?

        Mä en oikein tajua, että mikä tän homman pointti on :) Yritän tässä siis vain selvitellä että onko tarkoitus vain pakata läskit tiukkaan pakettiin (jolloin mielestäni röllykkämahan saa paremmin ja terveellisemmin pois laihduttamalla, jolloin ikävä yllätys ei röllähdä silmille kun paketin avaa) vai onko tarkoitus jotenkin muokata jo normaalipainoisen (ts. suht vähän rasvakudosta sisältävän) vyötärön mallia?

        Eli siis esim. mulla ei ole vatsassa oikeastaan yhtään ylimääräistä, vyötärönympärys 63 senttiä. Niin kapenisiko mun vyötärö ihan pysyvästi 5 senttiä jos nyt alkaisin käyttää korsettia? Vai onko se sitten vain silmänlumetta se vyötärön kapeus, että paikat pompahtaa takaisin?

        Koska silloinhan se vaikutus on vähän sama kuin esim. topatuilla rintaliiveillä, karmea totuus paljastuu kun liivit ottaa pois. Eikö miehetkin tunne itsensä vähän huijatuiksi, kun luulevat iskeneensä kauniin kapeavyötäröisen naisen, ja sitten korsetin alta paljastuukin tasapaksu pökkelö?

        Kunhan vaan pohdin :D

        Jos vaivauduit lukemaan ketjun aiemmat osat, huomasit myös korsetin selkää tukevat puolet. Selkävaivaiselle ihmiselle hyvin tehty korsetti on päivän pelastaja. Eli hommassa on myös ei-visuaaliset puolensa.


      • nenään....
        Ruusu G kirjoitti:

        ...minun, ihannepainoisen naisen, pitäisi vielä laihduttaa? Kysymys on pikemminkin olemassa olevan siluetin korostamisesta. Kudokset eivät voi "kasvaa" korsetin muotoihin, koska lihas- ja rasvakudos ovat joustavaa tavaraa. Jos pidät korsettia joka päivä n. 5-vuotiaasta lähtien, kuten aiemmin maailmassa tytöille tehtiin, alimmat kylkiluusi kyllä muotoutuvat korsetin mukaan, mutta etupömppöä ei korsetilla saa pysyvästi poismuokattua.

        Mitä tulee läskien ( kenellä sitä rasvaa nyt sitten on) "röllähtämiseen", niin mitäs luulet sukkahousujen ja tukibodyjen tekevän? Tai tiukkojen farkkujen? Kyllä nekin liftaavat ihmeesti ja kun ne otetaan pois, tyly totuus paljastuu. Tyhmähän sellainen mies ( tai nainen) on, joka oikeasti luulee korsetin alla olevan identtisen muotoisen vartalon. Saman logiikan mukaan synnyttäneet naiset eivät saisi enää käyttää rintaliivejä, ettei joku miesparka vaan luule, ettei rinnat muuta muotoaan imetyksen aikana ja jälkeen. Tai yleensäkään emme saisi pitää vaatteita, jotka peittävät jonkin paika, koska jokuhan voi luulla, että apikat vaatteen alla ovat täydellisen timmit, vaikka eivät ehkä olekaan.

        Ja henk.koht. olen sitä mieltä, että jos iskee toisen pelkän kropan perusteella ja joku rintojen koko tai vyötärön ympärys on tärkeintä, ansaitseekin tulla huijatuksi. Jos ei nainen ( tai mies) saa pukeutua muokkaavasti ja parhaita puoliaan korostavasti, niin adjöö vaan Afganistaniin sellaiset tyypit. Talebaneille terveisiä.

        No ei nyt tartte hernettä nenään ottaa. Kunhan kyselen. Niin, en minäkään ottaisi miestä, joka valitsee minut vain ulkonäön perusteella mutta kuitenkin se ulkonäkö on useimmiten se asia johon ihmiset ensimmäisenä kiinnittävät huomiota. Ja jos joku mies tykkää vaikka aivan valtavasti pitkätukkaisista naisista, niin onhan se vähän pettymys kun ihastuu naiseen, joka sitten paljastuukin peruukin käyttäjäksi.


        "...minun, ihannepainoisen naisen, pitäisi vielä laihduttaa? Kysymys on pikemminkin olemassa olevan siluetin korostamisesta."

        Eli siis kyse on kuitenkin siitä luonnottoman kapean vyötärön havittelusta, kuten tuossa jo ylempänä kyselin. Koska jos on JO hoikka tai laiha, niin silloinhan se vyötärö on jo minimikoossaan _luonnollisella_ tavalla. Ja jos siitä vielä kiristetään, niin sitten havitellaan jo sellaista vähän epäluonnollista lookkia. Se on ihan ok, tarkoitukseni ei ole kritisoida.


      • aidan seipäät
        nenään.... kirjoitti:

        No ei nyt tartte hernettä nenään ottaa. Kunhan kyselen. Niin, en minäkään ottaisi miestä, joka valitsee minut vain ulkonäön perusteella mutta kuitenkin se ulkonäkö on useimmiten se asia johon ihmiset ensimmäisenä kiinnittävät huomiota. Ja jos joku mies tykkää vaikka aivan valtavasti pitkätukkaisista naisista, niin onhan se vähän pettymys kun ihastuu naiseen, joka sitten paljastuukin peruukin käyttäjäksi.


        "...minun, ihannepainoisen naisen, pitäisi vielä laihduttaa? Kysymys on pikemminkin olemassa olevan siluetin korostamisesta."

        Eli siis kyse on kuitenkin siitä luonnottoman kapean vyötärön havittelusta, kuten tuossa jo ylempänä kyselin. Koska jos on JO hoikka tai laiha, niin silloinhan se vyötärö on jo minimikoossaan _luonnollisella_ tavalla. Ja jos siitä vielä kiristetään, niin sitten havitellaan jo sellaista vähän epäluonnollista lookkia. Se on ihan ok, tarkoitukseni ei ole kritisoida.

        Hoikka voi olla myös tasapaksu ja haluaa itselleen näkyvän vyötärön. Kaikilla ei ole luonnostaan tiimalasivartaloa. Silloin tarvitaan korsettia.

        Olen laihduttanut reippaasti, eikä röllykkämahani ole kadonnut taianomaisesti, vaan on entistä pahemman näköinen roikkuessaan venähtäneen vatsanahan varassa (vain lääkärin veitsi auttaa). Korsetilla saan sen kuriin ja olen edes hieman siedettävän näköinen.

        Ei kaikki pysty olemaan nuoria ja hoikkia!


      • Kade
        aidan seipäät kirjoitti:

        Hoikka voi olla myös tasapaksu ja haluaa itselleen näkyvän vyötärön. Kaikilla ei ole luonnostaan tiimalasivartaloa. Silloin tarvitaan korsettia.

        Olen laihduttanut reippaasti, eikä röllykkämahani ole kadonnut taianomaisesti, vaan on entistä pahemman näköinen roikkuessaan venähtäneen vatsanahan varassa (vain lääkärin veitsi auttaa). Korsetilla saan sen kuriin ja olen edes hieman siedettävän näköinen.

        Ei kaikki pysty olemaan nuoria ja hoikkia!

        Korsetti on erinomaisen loistava vaate. Kaikillahan ei ole luonnostaan hoikka vartalo - toisilla sporttivartaloisilla ei taas ole rintoja ja lantiota. 50-60 lukujen leffoissa naisilla kauniit kurvikkaat vartalot ja todella upeasti leikatut puvut ja tämä silhuetti saatiin aikaan korseteilla ja topatuilla liiveillä. Siihen aikaan naiset eivät todellankaan käyneet 3 krt/vko salilla.

        Jos korsettia käyttämällä tuntee olonsa naisellisemmaksi, niin sitten vain kipi kopi kauppaan, jos vain varat antaa myöten. Fiilis naisellisemmasta vartalonsa on todellakin hintansa väärti.


      • Ruusu G
        nenään.... kirjoitti:

        No ei nyt tartte hernettä nenään ottaa. Kunhan kyselen. Niin, en minäkään ottaisi miestä, joka valitsee minut vain ulkonäön perusteella mutta kuitenkin se ulkonäkö on useimmiten se asia johon ihmiset ensimmäisenä kiinnittävät huomiota. Ja jos joku mies tykkää vaikka aivan valtavasti pitkätukkaisista naisista, niin onhan se vähän pettymys kun ihastuu naiseen, joka sitten paljastuukin peruukin käyttäjäksi.


        "...minun, ihannepainoisen naisen, pitäisi vielä laihduttaa? Kysymys on pikemminkin olemassa olevan siluetin korostamisesta."

        Eli siis kyse on kuitenkin siitä luonnottoman kapean vyötärön havittelusta, kuten tuossa jo ylempänä kyselin. Koska jos on JO hoikka tai laiha, niin silloinhan se vyötärö on jo minimikoossaan _luonnollisella_ tavalla. Ja jos siitä vielä kiristetään, niin sitten havitellaan jo sellaista vähän epäluonnollista lookkia. Se on ihan ok, tarkoitukseni ei ole kritisoida.

        Vaan ihan vaan tanakasti perusteltu mielipiteeni. Tuossa välissä jo perusteltiinkin hyvin miksi sitä korsettia esteettisistä syistä käytetään. No, minulla on luonnostaankin tiimalasikroppa, joten jos haluat, voit kutsua korsetinkäyttöäni epäluonnollisen tavoitteluksi. Minusta se( korsetin käyttö) on kivaa.


      • dfgfdgfgfdg
        Ruusu G kirjoitti:

        ...määritellä mikä on normaalikokoinen nainen? Minä olen mielestäni normaalikokoinen, tosin suomalaista keskimittaa jonkin verran pitempi, ja minulle ainakin tuo 55 cm on täysin saavuttamaton mitta. Ei sillään, että sellaista edes haluaisin.

        Normaalisti korsetilla kiristetään vyötäröä 5-10 cm normaalimitasta, jolla ei siis tarkoiteta mittanauhakammon iskiessä krampinomaisesti sisäänkurottua vatsamittaa, vaan sitä luonnollisesti ja ryhdikkäästi seisoen otettua vyötärömittaa. Toki, jos nainen on hyvin muodokas, vyötäröä on helppo kiristää enemmänkin. Minusta normaalipainoiselta naiselta -5 cm vyötäröstä ei ole luonnottoman kapea. Kuten ketjusta on jo aiemmin käynyt ilmi, täällä harva on kiinnostunut korsetista tight lacingin takia. Oletus, että kaikki korsetinkäyttäjät haluavat vyötärömitakseen 55 c, on vähän sama kuin olettaisi kaikkien kuntosalin käyttäjien haluavan Mr/Miss Olympian mittoihin (=vaatii hormoneita).

        Tämä on jo vanha keskustelu. Jostain löytyy kesimääräinen suomalaisten naisten vyötärön ympärys, ja se on yllättävän paljon. Kai enemmän kuin itselläni lanteet.

        Eikö voitaisi hyväksyä, että naisia on eri mallisia? Osa tiimalaseja, osa enemmän poikamaisia. Itse jälkimmäinen, vaikkakin normaalipainossa. Selän takia hankin lateksisen waist trainerin (joita ei varmaan edes 10 v sitten vielä ollut) ja se on eka korsettini. Vyötäröni on aamuisin 67 - 69 cm, vaikka en todellakaan ole läski. Pieni ja normaalipainossa, poikamainen, ei erityisemmin lanteita eikä rintojakaan. Jos saisin vyötärön 60 cm:iin, olisin tyytyväinen. Mutta itselleni riittää tuki selälle sekä pieni vartalon muotojen silottuminen, joka helpottaa pukeutumista.


      • Todelliset_materiaalit
        dfgfdgfgfdg kirjoitti:

        Tämä on jo vanha keskustelu. Jostain löytyy kesimääräinen suomalaisten naisten vyötärön ympärys, ja se on yllättävän paljon. Kai enemmän kuin itselläni lanteet.

        Eikö voitaisi hyväksyä, että naisia on eri mallisia? Osa tiimalaseja, osa enemmän poikamaisia. Itse jälkimmäinen, vaikkakin normaalipainossa. Selän takia hankin lateksisen waist trainerin (joita ei varmaan edes 10 v sitten vielä ollut) ja se on eka korsettini. Vyötäröni on aamuisin 67 - 69 cm, vaikka en todellakaan ole läski. Pieni ja normaalipainossa, poikamainen, ei erityisemmin lanteita eikä rintojakaan. Jos saisin vyötärön 60 cm:iin, olisin tyytyväinen. Mutta itselleni riittää tuki selälle sekä pieni vartalon muotojen silottuminen, joka helpottaa pukeutumista.

        Käytitkö tosiaan lateksikorsettia (lateksi=kumi). Joskus lateksiasua kokeilleena tuli hankaluuksia voimakkaasta hikoilusta, kun kuminen asu kiristyi tiukasti iholle eikä hengittänyt yhtään.

        Kyllähän minullakin on pari vahvasti muotoilevaa elastaanikorsettia ja yksi vyötärönkiristäjäkin, mutta ne ovat elastaanilla vahvistettua kangasta (ei lateksia). "Kunnon" korsettini onkin sitten puuvillakangasta teräsluilla.


      • Neulomo

        Mikäli ei halua ihan perinteistä korsettia hankkia voi todella hoikistavia ja joustavia hoikistajia hankkia meiltä tai jälleenmyyjiltä. Koot 65-110. Suomen Liivineulomo Oy


    • Anonyymi

      Nukun joskus triumph ideal kr korseletissa,koko 110 d.Eihän se ole korsetti mutta kivasti puristaa vartaloa.Lahkeellisissa housuliiveissä alla on vähän muototäytteitä.Kyljellään kun nukkuu ovat "tissit" kivasti päällekkäin.Muistan nähneeni kovin seksikkäitä unia näin nukkuessani.Ja kun aamulla herää on kiva katsella kurvikasta muotoaan isosta peilistä.Olispa toinen tyttöilijä samassa sängyssä!

    • Tuo yllä oleva kirjoitus tuli minulta,anonyyminä vahingossa.Lisäisin vielä että korseletin kanssa ,kun se on tuota sukkanauhatyyppiä,on satiininen tai silkkinen lahkeellinen alushousu mukavan tuntuinen.Se sileys hivelee herkintä paikkaa tyttöilijällä.

      • Korseletti ihana ja seksikäs yllä, mutta jalkavälissä liikaa tavaraa . Käyttömukavuus hieman kärsii. Sama juttu koko uimapuvussa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6093
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3866
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      252
      2218
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1870
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1313
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe