AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!
 /   /  / Suomen polkypyörätukku

Kysely Suomi24:n ominaisuuksista

Vaikuta Suomi24:n tulevaisuuteen kertomalla minkälaisia ominaisuuksia Suomi24:ssä voisi olla.
Vastaa kyselyyn »

Suomen polkypyörätukku

19 Vastausta 9 925 Lukukertaa
Onko jollain kokemusta/tietoa Suomen polkupyörätukun pyöristä?

Ajattelin ostaa "Insera Reflex Evo 28" hybrid Miesten" -pyörän, hintaa näyttäisi olevan 599 euroa.

Mutta haluaisinkin tietää onko nuo polkupyörätukun pyörät mistään kotoisin, onko jollain kokemusta?

Ei mitään ongelmia koskaan itselläni

Kokemus on, että kun ostin Insera Canyonin sieltä sain kyllä vastinetta rahoilleni, mutta kaikki joka paikassa kiroavat paikan alimpaan helvettiin.

Jotkut sanovat, että Inseroita on vaikea huoltaa. En tiedä kun en ole kertaakaan huollattanut halpis-Inseraani.

Mutta kun kerta ostat kalliimman pyörän, niin silloin hinta/laatu -suhde ei ole ehkä yhtä hyvä kuin Insera Canyonissa ja kannattaisi -varmuuden vuoksi- suunnata muualle.

mul

Insera ja voin sanoa ,et varmaan kaikki kilpailijat merkkiä haukkuu näillä palstoilla...Just luin,että joka 10. Suomessa myydyistä pyöristä on Insera,ei kai se ihan huono voi silloin olla..ielestäni on ainaskin edullisia...

Harkisisin

ja kävisin tinkimässä tästä miesten mallista hintaa vähän alas http://www.tunturi.fi/bicycles/product.cfm?id=13&s=f

Näkyypähän

hieman kalliimmassa eli X520 mallissa olevan jopa "Aerodesign-putkiprofiileilla toteutettu hybridirunko".
Suomeksihan tuo taitaa tarkoittaa rungon olevan sitä kuuluisaa _lentokonealumiinia_.

aero??

Heh heh,, tuo aerodesing tarkoittaa lähinnä sitä, että rukoputki on lentokoneen siiven muotoinen.
Muuten se putki on 7005 sarjan alumiinia, mikä on ihan yleinen pyörissä. Itselläni inseran alpina levyjarruilla ja tosi hyvin pelannut, enkä tuossa huoltamisessakaan näe ongelmia. Onnistuu jopa itseltä kun vähän näkee vaivaa.
Insera on hyvä peruspyörä, tosituunaajat tietenkin sylkee sen päälle, mutta ne ajavatkin muilta piilossa tuolla metsien keskellä.

Asiantuntemus taas loistaa :)

"...tuo aerodesing tarkoittaa lähinnä sitä, että rukoputki on lentokoneen siiven muotoinen."

Tai sitten ei, heh. :D Lentokoneen siiven muoto ja perustelut tälle muodolle käydään läpi ylä-asteen fysiikan tunnilla. Jäänyt väliin?

Tuo aero-etuliite tulee sanasta aerodynamics, eli vapaasti suomeksi: systeemin ajasta riippuvat tilanmuutokset ilmassa.

Ei tällä palstalla juuri yleistieto päätä pakota. Yllä joku jo tarjosi takavaihtajaan kahta vapaaratasta ja pikkasen alempan jäätyneisiin vapaarattaisiin tarjotaan ratkaisuksi ompelukoneöljyä. LOOOOOOOOL :D

asiantuntija..

Ihan tiedoksi asiantuntijalle, tuo mainitsemani ei ollut omani vaan moni valmistaja on sen maininnut. Esim ovat maininneet runkoputken olevan ovaalin muotoinen ja muistuttavan siipiprofiilia, ja mainoksessa viitataan aeroovaaliin, tai mitä sitten tarkoittavatkaan,,
Ps, fysiikka on kyllä hallussa, vaan kerroin miten liikkeet asian ilmaisevat.

Insera

Pojalla on Inseran Rock Ford ollut parivuotta ajossa, ympäri vuoden. Siihen nähden että pyörä viettää koko vuoden ulkona, on huoltoa ollut vähän. Pinnoja takaa vaihdettu ja takanavan laakerit vaihdettu. Vaijerin kuoret ihan päreinä, mutta se taas johtuu pakkasesta. Hintaansa nähden hyvä peli.

toimii

Itselläni on vuoden 2004 miesten 28" Reflex Evo ajettu yli 21000 km ja hyvin on toiminut hintaan nähden.

reflex evo

Ostin omani joulukuussa 2006 hintaan n. 290€. Vaihdossa annoin muutaman vuoden vanhan 26" marketrässini, jonka aikanaan ostin Anttilasta.

Ainakin Tampereella Polkupyörätukulla näyttäisi nytkin? olevan vaihtotarjous, joissa Reflex Evo irtoaisi n. 450 eellä.

Paljon en ole omallani vielä ajanut, ensivaikutelma on kuitenkin varsin hyvä. Vaihteisto ainakin edelliseeni verrattuna erittäin toimiva ja laadukas.(Hienosäätöä en ole itse viitsinyt tehdä, se tehtäneen ekassa 'määräaikaihuollossa' noin 200 km kohdalla. Säätöjä löytyy satulaan ja ohjaustankoon aika mukavasti.

Kaupunkiajossa etujousitus on ihan huippu katukivetyksiä ylittäessä.

Peli on suomalaista disainia ja valmistusmaa kaukoidässä (Thaimaa?). Näin mulle kerrottiin Tampereen Lielahden PP-tukussa.

Nyt saisi..

Nyt saisi tuon pyörän hintaan 299 polkupyörätukusta. Olisiko hintansa väärti?

Niin saa

Just kattelin samaa. Pitäisköhän pistää wanha tunturi (knight) raider eläkkeelle ja käydä hakeen uus pyörä. Ottaiskohan ne tuota raideria vaihdossa?

Insera

Kävin lauantaina ostamassa tuon Insera Reflex Evon ja maksoin 299 ekee ja härpäkkeitä päälle.Myyjä Lielahdessa sanoi,että se on´kasattu Indonesiassa ja suunniteltu Suomessa.Kun vertaa osia ja hintaa muihin merkkeihin,niin on kyllä aivan hyvä hinta/laatusuhde.Katotaan kun enemmän ajellaan,että oliko hyvä ostos

Miten on

Tuo sinun Insera?Minulla on nyt samanlainen...ostin sen siime viikolla ja hyvin pelaa .......OStin se Tampereen Lielhdesta polkupyörätukusta....Olen ajanut n. 200 km ja olen tyytyväinen...Kiertelin monet kaupat Tampereella ja kyllä hinta/laatusuhde on kohdallaan ..Muistaakseni myyjä sanoi,että ensimmäinen huolto n. 200 km kohalla...???

Hyvin pelittää

2005 ostettu insera canyon jatkuvassa käytössä ja painoa huimat 11,5 kg :-|

Helkama osti tukun

Helkama Bica muuten osti tuossa keväällä Suomen Polkupyörätukun. Samaan Bica konserniin kuuluu siis myös hankolainen Helkama Velox. Saa nähdä miten kauppa vaikuttaa tukun sortimenttiin?

Jumprahuiti!

sitten keventynyt 3-4kg? Onko maalit lohjennet pois?

Ei vaan aalia tullut lisää ;)

Mutta kun siinä on insera canyonia enää pelkkä runko ;) Harrastus se on tämänkin "tuunaaminen" eikä monikaan arvaa rungosta että mikä se on..

BTW

Se mun canyonin runko on melkeen tämän: http://www.feltracing.com/09/images/catalog/xl/9035.png näköinen mutta ilman teippauksia ;)
 /   /  / Suomen polkypyörätukku
Norvital TESTOMAX

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta