Passat variant tdi -98, kokemuksia.

merkki

Eli automerkkejä on vatvottu ja opel tai passat.
passatin saa farmarina ja dieselinä, mutta sillä on taas ajettu 230tkm, eli kumpaa suosittelette, kertokaa tyyppiviat? onko 230tkm vielä paljon vw-koneille?
Kiitos!

5

884

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vtuplav

      Passatissahan oli ne etupään kolinat etenkin tuona vuonna, eli niitä tukivarsia jotka jo sökönä tehtaalla, moni on kiroillu. Lue aikasempia ketjuja

      • pasatisti

        itellä pasatti 98 ajettu 0,5 milj. joten kone kyllä kestää jos viitsii huoltaa, tehotkin vielä tallella. Pikkukitinät ja natinat ottaa paahan muuten ihan hyvä peli tilaa ainakin riittää


    • ex taxi

      Opelin oikuista on paljon juttuja maailmalla, veljen 98 vectra on kyllä toiminut hyvin, vain muutama sähkövika antureissa ja tyhjäkäyntimoottorissa. Omassa Passatissa tukivarrret ovat alkaneet toimimaan ylimääräisellä rasvailulla. Ilmamassamittari on TDI:ssä heikko ja aika kallis.
      Huoltohintoja moni on moittinut kalliiksi, tosin tee se itse hemmo voi tehdä aika paljon itse.
      Esim. jakoremmin vaihdoin joku aika sitten ja pari stefaa samalla, homma oli helpompi tehdä kuin esson baarin huhut kertovat.
      Jotkut ovat saanet jo 450 tkm mittariin eikä koneen aukaisusta ole tietoa.
      Omassa -99 on kohta 300 tkm mittarissa ja muita kuluvia osia on vaihdettu nyt etujarrulevyt, vetonivelen suojakumi ja toinen etupyörän laakeri. Laturin laakerit ja hiilet uusittiin varoiksi samalla kun oli remmin vaihto.
      Osa vioista oli selvillä ostettaessa joten se näkyi hinnassa eikä tullut yllärinä.
      Auton hyvät perusominaisuudet säilyvät paljonkin ajettuna joten olen ihan tyytyväinen hankintaan.

    • ...

      ....

    • TDI 81KW

      Itse olen ajellut parilla uudemmalla VW:llä. Vm-99 Golf TDI 66KW ja nyt -99 Passat TDI 81KW.Golfissa oli se tunnettu ilmamassamittari plus sellaisia pikkuvikoja joita nyt autoihin tulee.En tiedä huoltohintoja sen enempää koska ajan leasing autolla. Passatilla olen ajellut n.40 000km ja tilat ovat helvetin hyvät sekä ajo ominaisuudet. Aika hiljainen myös vaikka muuta väitetään, esim. verrattuna pappa-mondeoon vm-02. Vikoja on ikävä kyllä ollut hieman enemmän kuin laki sallii. Kaikkea pientä kolinaa ja muuta joka tekee kahjoksi. Oli tuossa äsken sellainen pieni alustaremontti plus huolto. Hinta oli n. 2000 €. Hinausauto on myös tullut tutuksi, olen sitäpaitsi vaihtamassa Bemariin koska huoltopalvelu VW:llä on todella heikko.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6143
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3906
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2274
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1890
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1343
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe