jahti vahti energia

_-_

minkälaisia kokemuksia kys ruuasta metin kaikki kolme koiraa syövät energiaa ja erittäin hyvin maistuu ja sopii! kokeilin 3-vuotiaalle saksanpaimenkoiralle kaikki merkit läpi oli allergiaa ja mahavaivoja nyt kaikki ovat hävinneet jahdin myötä ja turkki kiiltää! onko vastaavanlaisia kokemuksia?

67

29587

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jooeikiitos

      Taitaa olla jahtivahdin myynti hiipunut.Ei kuulemma ole enää edes suomessa tehtyä.

      • rokoi

        Kyllä J&V on ihan laadukas ruoka vaikka se saksassa tehdäänkin,ja samassa tehtaassa valmistataan monia muita merkkejä kaliista halpaan.Kun EI JOKAISELLE MERKILLE OLE OMAA TEHDASTA!!!


    • .....

      ei se mitään laatua ole mutta siinä ei ole vehnää mille jokatoinen allerginen...

      • !!!!

        on jahti vahti suomessa tehtyä! suomen rehun tekemää! ja monet ovat kehuneet itse syötin erittäin kallista royalia vaihdoin jahtiin ja hinta laatusuhde on kohdallaan ei aina tarvitse mitään 100e ruokaa syöttää!


      • asioista selvää
        !!!! kirjoitti:

        on jahti vahti suomessa tehtyä! suomen rehun tekemää! ja monet ovat kehuneet itse syötin erittäin kallista royalia vaihdoin jahtiin ja hinta laatusuhde on kohdallaan ei aina tarvitse mitään 100e ruokaa syöttää!

        ennekuin mainostelet!jahti ja vahti on suomen rehun tuote joka on jo muutaman vuoden ajan valmistettu saksassa samassa tehtaassa kuin esim hauhau nappulat.joten laadukkaasta ruuasta ei tässä tapauksessa ole tietoakaan.ethän vastaile täällä esitettyihin kysymyksiin jos pystyt tarjoamaan vain virheellistä tietoa.


      • >>>
        asioista selvää kirjoitti:

        ennekuin mainostelet!jahti ja vahti on suomen rehun tuote joka on jo muutaman vuoden ajan valmistettu saksassa samassa tehtaassa kuin esim hauhau nappulat.joten laadukkaasta ruuasta ei tässä tapauksessa ole tietoakaan.ethän vastaile täällä esitettyihin kysymyksiin jos pystyt tarjoamaan vain virheellistä tietoa.

        että aivan hyvää ruokaa on sitten suomessa tai kiinassa tehtyä! olen ikäni syöttäny sitä enkä vaihtais sitä vaikka venäjällä tehtäs! jokaisella on omat mielipiteensä tällä palstalla!


      • Pertti_
        >>> kirjoitti:

        että aivan hyvää ruokaa on sitten suomessa tai kiinassa tehtyä! olen ikäni syöttäny sitä enkä vaihtais sitä vaikka venäjällä tehtäs! jokaisella on omat mielipiteensä tällä palstalla!

        Ja tosiaan se valmistetaan saksassa, mutta sillä ei ole mitään tekemistä hauhaun kanssa.
        Jahtivahti on laadukas ja myös samalla edullinen ruoka. Miksi maksaa josta rc sarjan ruuasta paljon enemmän? Merkki siinä on mikä maksaa ja tuontikustannukset. jenkeissä rc on markettisapuskaa.


      • rokoi
        !!!! kirjoitti:

        on jahti vahti suomessa tehtyä! suomen rehun tekemää! ja monet ovat kehuneet itse syötin erittäin kallista royalia vaihdoin jahtiin ja hinta laatusuhde on kohdallaan ei aina tarvitse mitään 100e ruokaa syöttää!

        joopa joo ei tehdä ko.ruokaa enään suomessa,mutta ei se siitä huonoa tee!Päinvastoin erittäin laadukasta kuulemma?Seuraava säkki meillä J&V kevyt.


      • bknb1st

        eli vehnä allergia on todellisuudessa paljon luultua harvinaisempi.Noin 1 koira 8000:sta koirasta on vehnälle allerginen.Eniten allergiaa aiheuttavat soija,maissi sekä naudanliha.


      • pasi
        asioista selvää kirjoitti:

        ennekuin mainostelet!jahti ja vahti on suomen rehun tuote joka on jo muutaman vuoden ajan valmistettu saksassa samassa tehtaassa kuin esim hauhau nappulat.joten laadukkaasta ruuasta ei tässä tapauksessa ole tietoakaan.ethän vastaile täällä esitettyihin kysymyksiin jos pystyt tarjoamaan vain virheellistä tietoa.

        vaihoin tohon energia jahtiin punanen säkki hetken näytti hyvältä läpi rasva tulee nyt turkki tosi pahana,et lekuris on saanu juosta ahkeraan.mul on 5v rotikka ei ole ikinään ollu mitään alergioita tai tullu esille oli viimenen säkki sitä nyt ostin eaglen lammas riisiä onks kellään kokemuksia tosta ruuasta


      • me.and.the.dog
        asioista selvää kirjoitti:

        ennekuin mainostelet!jahti ja vahti on suomen rehun tuote joka on jo muutaman vuoden ajan valmistettu saksassa samassa tehtaassa kuin esim hauhau nappulat.joten laadukkaasta ruuasta ei tässä tapauksessa ole tietoakaan.ethän vastaile täällä esitettyihin kysymyksiin jos pystyt tarjoamaan vain virheellistä tietoa.

        Sakemannini kasvattaja on itse syöttänyt koirilleen sekä royalia,että j&v suositteli lämpimästi molempia :) sanoi että molemmat ovat laadukkaita,ja hyviä ruokia...


    • muori

      Jahti&Vahti kanariisi tuntui oikein hyvälle alle vuoden ikäiselle koiralleni, mutta siirryin ilmeisesti liian aikaisin Energiaan. Koira alkoi selvästi pulskistua, vaikken annostellut yhtään yli. Ei J&V:ssa mitään vikaa ole, jos se koiralle sopii.

    • vaihtaminen

      Me ollaan ajateltu siirtyä myös kyseiseen merkkiin!

      Voisikohan joku tietorikkaampi neuvoa että miten siirrytään kuivamuonasta toiseen... PIkkuhiljaa, niin mikä olisi annostelu vanhan ja uuden kuivamuonan välillä?

      • bknb1st

        eli jos koira saa vaikka 6dl ruokaa päivässä niin laita 1dl uutta ja loput vanhaa,sit seuraavana päivänä 2dl uutta jne...Jotkut suosii nopeampia vaihtoja mut mun omalla kokemuksella hitaampi parempi.


      • Joonas__
        bknb1st kirjoitti:

        eli jos koira saa vaikka 6dl ruokaa päivässä niin laita 1dl uutta ja loput vanhaa,sit seuraavana päivänä 2dl uutta jne...Jotkut suosii nopeampia vaihtoja mut mun omalla kokemuksella hitaampi parempi.

        paskaa tulee PALJON enemmän kuin muilla merkeillä. Eihän JV ole muuta kuin vehnää ja hehkutusjäännöksiä.

        Älkää nyt laittako rahojanne tuollaiseen moskaan.


      • mää vaan
        Joonas__ kirjoitti:

        paskaa tulee PALJON enemmän kuin muilla merkeillä. Eihän JV ole muuta kuin vehnää ja hehkutusjäännöksiä.

        Älkää nyt laittako rahojanne tuollaiseen moskaan.

        Ei ole JV:ssa vehnää!


      • vai oletko
        Joonas__ kirjoitti:

        paskaa tulee PALJON enemmän kuin muilla merkeillä. Eihän JV ole muuta kuin vehnää ja hehkutusjäännöksiä.

        Älkää nyt laittako rahojanne tuollaiseen moskaan.

        semmonen joka luulee että kallein on aina parasta tutustumatta tuoteselosteeseen? hah vaan sulle.


    • Blue-dog

      oops- aloitin jo jahti-vahti kana-riisistä keskustelun, en huomannut tätä ollenkaan...No kana-riisi on meillä kanssa poistanut korvavaivat ja kutinat, karva kiiltää ja eikä lähde älyttömästi!!Hyvä merkki, ei muuten haise pahalle niinkuin jotkut kalliimmat merkit tuppaa tehdä!Ja jotkut merkit tulee toisesta päästä läpi melkein sman tien kauheana löysänä läjänä!!Ei ne kalliit merkit aina ole parhaita!!Ja mikäs amerikkalainen ruokamerkki olikaan mikä meillä eläinkaupparuoka niin siellä myydään marketeissa...en muista mikä niistä oli se...

      • tietoa lisää

        Oiskohan se tuo amerikkalainen merkki tuo johtavan koiranruoakmerkin Purinan Purina One jota tarkoitit.
        sitähän sai ennen vain eläintarvikekaupasta ,mutta nykyisin tavallisista kaupoistakin.Hinta on alhaisempi kuin noilla muilla eläntarvikekaupan ruuilla 15kg noin 35-40e riippuen kaupasta.proteiinia 25 ja rasvaa 16 ainakin lammasriisi adultissa eikä niitä vaarallisa syöåä yhdisteita ,koska käytetetään säilönnässä tokoferoliseosta.
        onko muilla kokemuksia tästä ruuasta?Itse olen sitä syöttänyt ja tykännyt,mutta olisi kiva kuulla vilkkaasti järkeviä mielipiteitä eli faktaa.


      • vanha tieto..
        tietoa lisää kirjoitti:

        Oiskohan se tuo amerikkalainen merkki tuo johtavan koiranruoakmerkin Purinan Purina One jota tarkoitit.
        sitähän sai ennen vain eläintarvikekaupasta ,mutta nykyisin tavallisista kaupoistakin.Hinta on alhaisempi kuin noilla muilla eläntarvikekaupan ruuilla 15kg noin 35-40e riippuen kaupasta.proteiinia 25 ja rasvaa 16 ainakin lammasriisi adultissa eikä niitä vaarallisa syöåä yhdisteita ,koska käytetetään säilönnässä tokoferoliseosta.
        onko muilla kokemuksia tästä ruuasta?Itse olen sitä syöttänyt ja tykännyt,mutta olisi kiva kuulla vilkkaasti järkeviä mielipiteitä eli faktaa.

        Meillä mäyris 4v ja lapink. 10 syövät Purina Onea lammasriisiä. Kokeilin monenlaisia, mutta eivät tykänneet ja palasin vanhaan merkkiin.
        Lehdessä oli kooste eri merkeistä ja tässä hinta-laatusuhde hyvä. Eli jatkan sitä. Lisään väliin hauhaun purkeista makua ja jauhelihamunapork.seosta kypsennettynä.
        Vanhemman anaalit tyhjennetään kahdesti vuodessa. Toinen niistä on ahdas, eikä tyhjene normaalisti. Leikkaukseenkaan en viitsi vanhaa viedä.


    • Kari T

      Maailman parasta koiran ruokaa ei ole kukaan vielä valmistanutkaan. Yksi ruoka sopii yhdelle ja toinen toiselle.

      Oma kokemukseni jahdista ja vahdista on ei kiitos.

      Yhdenkään koiran vatsa ei sitä kestänyt, ei edes niin että J&Vtä oli nappuloiden joukossa max 1/3 osa. Kaikilla enemmän tai vähemmän ripulia. Pahin poisti ruoan sisältään oksentamalla. Nämä oireet loppuivat vaihtamalla J&V kokonaan pois.

      Lisävahvistusta asiaan sain pari viikkoa sitten yhden koiran alettua ripuloimaan. Ripuli loppui kun poimin nappuloiden seasta pois J&V energiat. Olin erehtynyt sotkemaan kaksi näytepussia muun ruoan joukkoon, suhteena oli noin 2 kg muuta ja 200g J&V energiaa.

      Ja jotta ei menisi pelkäksi "kalliden ruokien kehumiseksi" niin mainittakoon että esim. Eagle ei sopinut omille koirilleni mitenkään erityisen hyvin.

      • j&v ok

        Olet oikeassa, yksi sopii yhdelle ja toinen toiselle.

        Meillä taas kävi niin päin että j&v penturuuan sekaan laitettiin ilmaiseksi saatua pentu-pedigreetä ja vaikka oli kuinka vähän niin maha meni sekaisin. Eli jätettiin antamatta ilmaisnäytteet...


    • J&V

      Kannattaa ottaa selvää ennen kuin tulee pätemään ;). Kyllä on valmistettu Saksassa mutta siellä tehtaalla valmistettiin jotain muutakin ihan hyvää koiranruokaa. Hau Hau valmistetaan taas Hollannissa,(luin hau haun pussista) eikä ole mitään tekemistä Jahdin ja Vahdin kanssa?!?! Ensinnäkään J&V ei sisällä vehnää, säilöntäaineita, makuaineita, väriaineita, aromiaineita, eläinperäisiä tuotteita eli kanannokkia tms. ja ravintoarvoja olen vertaillut moniin eri eläinkaupan ruokiin ja ne ovat olleet melkein samanlaisia kuin muilla ''laatumerkeillä'' niin mikä siinä J&V:ssä muka on vikana? Ja nämä tiedot olen lukenut mm. pussien kyljistä, J&V:n esitevihkosesta ja Suomen rehun sivuilta, eli ei ole kuulopuhetta tämä. Tarkkaan olen katsonut tuoteselosteet ja olen todennut J&V:n ihan hyväksi ruoaksi. Ainut mikä on huonoa, että siinä on maissia. Katsokaa pussin kylkeä älkää hintaa. Minulla on omat vaatimukset ruokien suhteen, ja J&V suunnilleen täyttävät ne. Vaatimukseni ruoan suhteen ovat: ei saa olla viljaa eniten, eli lihaisa ruoan pitää olla, ei eläinperäisiä tuotteita eli ei kanannokkia tms., ei säilöntä-,maku-, aromiaineita, ei mielellään vehnää, soijaa eikä maissia ja tietysti ravintoarvot pitää olla kohdallaan. Eli J&V täyttää nuo ehdot muuten, mutta maissia siinä on. Ja näin ollen totean J&V:n ihan päteväksi koiranruoaksi, mutta Hau Hau on asia erikseen. Hau Haussa on säilöntäaineita jne. Ja minä olen näistä tiedoista varma, koska lukenut olen niiden omilta sivuilta, pussista, ja esitteestä. ;) Ja näin päätän saarnani tähän ;D ja hei ei tartte sitte ottaa pultteja mistään kirjotuksestani.

      • Ry

        J&V tehdään Joseran tehtailla.


      • hippi ja friidu
        Ry kirjoitti:

        J&V tehdään Joseran tehtailla.

        Meillä syöty nyt 3v jahti & Vahti energiaa. Ruoka on hinta / Laatu suhteeltaan erinomaista.
        Minulla on lähes 20v kokemus eri koiran ruuista. Testattuna lähes kaikki ruoka merkit, ainakin yleisimmät kallista halpoihin. Tällä ruualla ei hajuhaittoja ilmene. Jätökset pysvät hyvä laatuisena. Koirat voivat hyvin ovat enerkisiä hyvä turkkisia ja näyttelyissä hyvin palkittuja. En väitä ettei markkinoilla olisi muuta yhtä hyvää ruokaa, mutta uskallan epäillä ettei sitä alle 50€ säkki saa kaupasta ulos.


      • RakasHurttamme
        hippi ja friidu kirjoitti:

        Meillä syöty nyt 3v jahti & Vahti energiaa. Ruoka on hinta / Laatu suhteeltaan erinomaista.
        Minulla on lähes 20v kokemus eri koiran ruuista. Testattuna lähes kaikki ruoka merkit, ainakin yleisimmät kallista halpoihin. Tällä ruualla ei hajuhaittoja ilmene. Jätökset pysvät hyvä laatuisena. Koirat voivat hyvin ovat enerkisiä hyvä turkkisia ja näyttelyissä hyvin palkittuja. En väitä ettei markkinoilla olisi muuta yhtä hyvää ruokaa, mutta uskallan epäillä ettei sitä alle 50€ säkki saa kaupasta ulos.

        Meillä on herkkävatsainen ja muutenkin moniongelmainen hurtta, jolle ei meinannut sopia muu kuin royal caninin intestinal, joka maksaa suunnilleen 20egee/2kg, ja koira on kuitenkin yli keskikoon, eli safkaa meni aika hurjasti. Intestinal kuitenkin paransi koiran pitkään jatkuneen ripuloinnin, mutta vaikka koira sai tätä nappulaa runsaasti, ei se saanut massaa vaan tuntui laihtuvan entisestään. Sitten kokeiltiin Joseran Sensibleä, ja kakkaa olisi saanut lapiolla heittää roskikseen... eli se ei sopinut, koira ei hyötynyt tästä ruoasta. Nyt on kokeen alla J&V:din kanariisi -nappula, ja tulokset ovat toistaiseksi ihan hyviä: koira tykkää nappuloista, turkki on hyvännäköinen, koira ei rapsuttele itseään ja kakkamäärä on normalisoitunut. Tosi hyvää tässä on se, että nappulanvaihto tapahtui antibioottikuurin aikana, joten olin satavarma, että ripulia on odotettavissa. Tosin on mainittava, että koiruus saa nappulan lisäksi myös yrjölän puuroa, lohiöljyä, joskus kananmunaa (keltuainen raakana, valkuainen kypsänä), lihaa (koiralle tarkoitettua, esim. oscarin mahapullia) ja vaihdellen kypsää kanaa sekä kalaa. Luita koiran vatsa ei kestä, mutta välillä saa denta raskeja tms. hampaiden vuoksi. Ja tokihan ne hampaat iltaisin pestään, vaikka koira ei toimenpiteestä välitäkään... Ja ettei menisi enempää offtopiciksi, niin puheenvuoroni oli tässä! Lisää kokemuksia J&V -nappuloista, kiitos!


      • immuuni
        RakasHurttamme kirjoitti:

        Meillä on herkkävatsainen ja muutenkin moniongelmainen hurtta, jolle ei meinannut sopia muu kuin royal caninin intestinal, joka maksaa suunnilleen 20egee/2kg, ja koira on kuitenkin yli keskikoon, eli safkaa meni aika hurjasti. Intestinal kuitenkin paransi koiran pitkään jatkuneen ripuloinnin, mutta vaikka koira sai tätä nappulaa runsaasti, ei se saanut massaa vaan tuntui laihtuvan entisestään. Sitten kokeiltiin Joseran Sensibleä, ja kakkaa olisi saanut lapiolla heittää roskikseen... eli se ei sopinut, koira ei hyötynyt tästä ruoasta. Nyt on kokeen alla J&V:din kanariisi -nappula, ja tulokset ovat toistaiseksi ihan hyviä: koira tykkää nappuloista, turkki on hyvännäköinen, koira ei rapsuttele itseään ja kakkamäärä on normalisoitunut. Tosi hyvää tässä on se, että nappulanvaihto tapahtui antibioottikuurin aikana, joten olin satavarma, että ripulia on odotettavissa. Tosin on mainittava, että koiruus saa nappulan lisäksi myös yrjölän puuroa, lohiöljyä, joskus kananmunaa (keltuainen raakana, valkuainen kypsänä), lihaa (koiralle tarkoitettua, esim. oscarin mahapullia) ja vaihdellen kypsää kanaa sekä kalaa. Luita koiran vatsa ei kestä, mutta välillä saa denta raskeja tms. hampaiden vuoksi. Ja tokihan ne hampaat iltaisin pestään, vaikka koira ei toimenpiteestä välitäkään... Ja ettei menisi enempää offtopiciksi, niin puheenvuoroni oli tässä! Lisää kokemuksia J&V -nappuloista, kiitos!

        meillä on koirille syötetty pennusta asti royal caninin ruokia. kokeilin tuossa yhdessä vaiheessa j&v:tia, mutta ei meidän koirien masut oikeen tykännyt kyseisestä ruuasta vaan meni ihan löydälle ja korvat alkoi hirveästi vuotaa. nyt siirrytty takaisin royaliin ja tyytyväisiä ollaan. vaikkakin royali on kallista verrattuna j&v:iin niin silti koirien terveys on meillä ykkösenä. meillä on koiria 6 ja ruokaa kuluu jokseenkin paljon..kun kyseessä iki 100kg;n möhkäleet.. =o)


      • seropi09
        immuuni kirjoitti:

        meillä on koirille syötetty pennusta asti royal caninin ruokia. kokeilin tuossa yhdessä vaiheessa j&v:tia, mutta ei meidän koirien masut oikeen tykännyt kyseisestä ruuasta vaan meni ihan löydälle ja korvat alkoi hirveästi vuotaa. nyt siirrytty takaisin royaliin ja tyytyväisiä ollaan. vaikkakin royali on kallista verrattuna j&v:iin niin silti koirien terveys on meillä ykkösenä. meillä on koiria 6 ja ruokaa kuluu jokseenkin paljon..kun kyseessä iki 100kg;n möhkäleet.. =o)

        Minä olen kokeillut monia kuivamuona merkkejä myös j/v:tä sekä kalliimpia ja laadukkaampia eläinkaupan ja nettikaupan muonia mutta koira itse valitsi halpakaupan vehnättömän best friend ruuan. Haluaisin antaa laadukkaampaa ruokaa mutta sitä best friendiä se vain suostuu syömään. Olkoon sitten niin. Enhän se ole minä joka sitä ruokaa syön vaan minun koirani. Pitää muistaa että jokainen koira on yksilö. Kotiruuat myös kelpaavat - varsinkin juusto ja kala.


      • dofu
        RakasHurttamme kirjoitti:

        Meillä on herkkävatsainen ja muutenkin moniongelmainen hurtta, jolle ei meinannut sopia muu kuin royal caninin intestinal, joka maksaa suunnilleen 20egee/2kg, ja koira on kuitenkin yli keskikoon, eli safkaa meni aika hurjasti. Intestinal kuitenkin paransi koiran pitkään jatkuneen ripuloinnin, mutta vaikka koira sai tätä nappulaa runsaasti, ei se saanut massaa vaan tuntui laihtuvan entisestään. Sitten kokeiltiin Joseran Sensibleä, ja kakkaa olisi saanut lapiolla heittää roskikseen... eli se ei sopinut, koira ei hyötynyt tästä ruoasta. Nyt on kokeen alla J&V:din kanariisi -nappula, ja tulokset ovat toistaiseksi ihan hyviä: koira tykkää nappuloista, turkki on hyvännäköinen, koira ei rapsuttele itseään ja kakkamäärä on normalisoitunut. Tosi hyvää tässä on se, että nappulanvaihto tapahtui antibioottikuurin aikana, joten olin satavarma, että ripulia on odotettavissa. Tosin on mainittava, että koiruus saa nappulan lisäksi myös yrjölän puuroa, lohiöljyä, joskus kananmunaa (keltuainen raakana, valkuainen kypsänä), lihaa (koiralle tarkoitettua, esim. oscarin mahapullia) ja vaihdellen kypsää kanaa sekä kalaa. Luita koiran vatsa ei kestä, mutta välillä saa denta raskeja tms. hampaiden vuoksi. Ja tokihan ne hampaat iltaisin pestään, vaikka koira ei toimenpiteestä välitäkään... Ja ettei menisi enempää offtopiciksi, niin puheenvuoroni oli tässä! Lisää kokemuksia J&V -nappuloista, kiitos!

        Koirani kyllä söi hyvällä ruokahalulla jahtia&vahtia mutta alkoi laihtua ja turkki muuttui todella huonokuntoiseksi ja karvaa lähti jatkuvasti paljon. Palasin takaisin ProFormanceen, jota tarvitsee antaa huomattavasti vähemmän, koira pysyy hyvässä painossa ja turkki pysyy loistavassa kunnossa eikä karvaa lähde jatkuvasti. Halvemmaksi ei siis j&v tullut, sillä sitä olisi pitänyt antaa paljon enemmän ja lisänä olisi tarvinnut vielä antaa öljyä ym. turkin kuntoon vaikuttavia vitamiineja, sillä j&v:tä koira ei selvästikkään saanut kaikkea tarvitsemaansa. Kakat kyllä oli pieniä mutta välillä pelkkää keltaista purua, joten ei siinä ruoassa kaikki ole kohdallaan. Tilapäisesti voin sitä joskus antaa mutta pidempään en ala koiralleni syöttämään. ProFormance sisältää lohta mikä selvästi vaikuttaa turkin kuntoon, eikä sitä syöttäessäni ole erillisiä öljylisiä tarvinnut antaa. Monia ruokia on tullut kokeiltua mutta aina olen palannut takaisin syöttämään ProFormancea. Active adulttia käytän, jonka hinta vain 20 kalliimpi kuin j&v energian ja 6:n säkin saan kanta-asiakkaana puoleen hintaan. Valkuais- ja rasvasuhdekkin ProFormancessa parempi, eikä siinä ole maissia. Kannattaa kokeilla.


    • näin meille

      Meillä syötettiin aluksi Hilssia ja ripuloi paljon. Rc seuraavaksi ja sitten alkoivat piereskely ja runsas silmien rähmiminen. Vuorossa tuli J&V ja rähmiminen loppui sekä piereskely. Kaverini kehui paljon profinea ja kokeilimme sitten sitä perään (J&V vaihtoon ei ollut erityisemmin syytä). Profinesta alkoi korviin tulla näppylöitä ja rähmiminen taas alkoi. Viimeisin kokeilumme oli Nutra Gold ja ripulointi alkoi, sekä rähmä muuttui todella paksuksi.
      Ainakin voin sanoa että meidän koiralle tuo J&V on sopinut tähän mennessä parhaiten. Olen myöskin sitä mieltä että koirat ovat yksilöitä ja kaikki eivät sovi kaikille. Kokeilemalla se selviää!

      • Hyvät ruuat?

        Olen kokeillut mm. ruotsalaista Robusta, ei sopinut, koira pärskii, korvat punottaa ja silmät rähmii. Sama homma James Wellbelover (kuulemma laatumerkki, maksaa ainakin pirusti), Eagle aiheutti samoja allergia oireita, Eukanuba sai myös koiran ripuloimaan. Nyt on menossa Jahti Vahti kokeilu, katsotaan kuinka käy.


      • kuvasto!
        Hyvät ruuat? kirjoitti:

        Olen kokeillut mm. ruotsalaista Robusta, ei sopinut, koira pärskii, korvat punottaa ja silmät rähmii. Sama homma James Wellbelover (kuulemma laatumerkki, maksaa ainakin pirusti), Eagle aiheutti samoja allergia oireita, Eukanuba sai myös koiran ripuloimaan. Nyt on menossa Jahti Vahti kokeilu, katsotaan kuinka käy.

        http://www.digipaper.fi/agrimarket/47591/

        Näkyy säkit uudistuneen.Onko sisältö vielä samaa???


    • se passas ja maistu hyvin. Mahat alko toimimaan ja karva kiiltämään.. Eli iha ihanteellista ruokaa mun mielstä :)
      Mutta piti siirtyä kevyempään ruokaan nii kana-riisi ei ollukkaa nii hyvä joten tätä nykyä meillä syyään Brittiä. Mutta jos se vaan soppii nii ite voin suositella jahti&vahtia =)

      • Rottislauma

        Jahti & Vahti on meillä ainakin toiminut koirilla tooodella hyvin! 10 . Narttu oli ennen langanlaiha ja todella, todella nirso. Alettiin syöttämään Jahtivahti extra energiaa ja parempaa tulosta en olisi voinut toivoa!:) Narttu on todella hyvässä "lihassa", hyvä kuntoinen ja karva kiiltää. Uros siirtyi myös hiljattain Jahtivahtiin ja todella hyvässä kunnossa myös hän. Korvat oireili ennen todella pahasti muilla nappuloilla, mutta tämä sopii myös hänelle. P*skan määrä ei meillä ainakaan ole suuri. Pentu 9vko syö nyt Hill´sin isojen rotujen pentusapuskaa, mutta tulee todellakin isona syömään myös Jahti & Vahtia!
        Suosittelen kyllä lämpimästi kokeilemaan.

        Eli meillä siis Rottikset 3v, 1½v sekä 9vko :)


      • jj
        Rottislauma kirjoitti:

        Jahti & Vahti on meillä ainakin toiminut koirilla tooodella hyvin! 10 . Narttu oli ennen langanlaiha ja todella, todella nirso. Alettiin syöttämään Jahtivahti extra energiaa ja parempaa tulosta en olisi voinut toivoa!:) Narttu on todella hyvässä "lihassa", hyvä kuntoinen ja karva kiiltää. Uros siirtyi myös hiljattain Jahtivahtiin ja todella hyvässä kunnossa myös hän. Korvat oireili ennen todella pahasti muilla nappuloilla, mutta tämä sopii myös hänelle. P*skan määrä ei meillä ainakaan ole suuri. Pentu 9vko syö nyt Hill´sin isojen rotujen pentusapuskaa, mutta tulee todellakin isona syömään myös Jahti & Vahtia!
        Suosittelen kyllä lämpimästi kokeilemaan.

        Eli meillä siis Rottikset 3v, 1½v sekä 9vko :)

        kaikille parhaan tuloksen antanut Jahti&Vahti.
        Saksassa tehty jo vuosia, Joserana voit ostaa 2-2,5 kertaa kalliimmalla.
        Kyllä pitää ihmisten olla avuttomia; itketään koiran ripulia ja herkkämahaisuutta ja lääkäriin / apteekkiin heti.
        AB-piimää ja Turkkilaista jogurttia sekoitat ihan siinä suhteessa minkä rahapussisi kestää.
        Pysyy massu kunossa ja koira saa hyödyllistä hapanmaitotuotten rasvaa!
        Auttaa myös ruokamerkkiä vaihdettaessa.
        Eihän koira koskaan ole ollut teollisen ruuan syöjä, mutta J&V on hinta-laatusuhteeltaan paras, sen voitte itse todeta kaikista testeistä joissa on mukana ollut.
        Ajatelkaa, ennenkuin lähdette syöttämään ja kehumaan viemärijätteillä höystettyjä merkkiruokianne.
        On kansalla lyhyt muisti, mitä, vuosi vai kaksi aikaa kun suurimmat, tunnetuimmat, arvostetuimmat, eläinlääkärien suosittelemat merkit juuri narahtivat tuosta, kas kun on pörssissä meno kovaa, niin tavaraa jatketaan ...jollain.
        Ei ole ruokamerkin huonoutta, jos merkkiä vaihdettaessa tulee ripulia tms. se on enemmän omistajan korvien välissä sijaitsevasta tyhjiöstä johtuvaa! Pitäisi hiukan nähdä vaivaa ja AJATELLA jos on lemmikkejä ottanut. Täällä on ollut kuoleman rajamailla keikkuvia katurakkeja baltian puolelta kymmeniä väliaikaiskuntoutuksessa ja omillakin käyttänyt Jahti&Vahtia ja jokaisesta kuullut jälkeenpäinkin positiivista sanomaa!


      • hyvä ja edullinen
        jj kirjoitti:

        kaikille parhaan tuloksen antanut Jahti&Vahti.
        Saksassa tehty jo vuosia, Joserana voit ostaa 2-2,5 kertaa kalliimmalla.
        Kyllä pitää ihmisten olla avuttomia; itketään koiran ripulia ja herkkämahaisuutta ja lääkäriin / apteekkiin heti.
        AB-piimää ja Turkkilaista jogurttia sekoitat ihan siinä suhteessa minkä rahapussisi kestää.
        Pysyy massu kunossa ja koira saa hyödyllistä hapanmaitotuotten rasvaa!
        Auttaa myös ruokamerkkiä vaihdettaessa.
        Eihän koira koskaan ole ollut teollisen ruuan syöjä, mutta J&V on hinta-laatusuhteeltaan paras, sen voitte itse todeta kaikista testeistä joissa on mukana ollut.
        Ajatelkaa, ennenkuin lähdette syöttämään ja kehumaan viemärijätteillä höystettyjä merkkiruokianne.
        On kansalla lyhyt muisti, mitä, vuosi vai kaksi aikaa kun suurimmat, tunnetuimmat, arvostetuimmat, eläinlääkärien suosittelemat merkit juuri narahtivat tuosta, kas kun on pörssissä meno kovaa, niin tavaraa jatketaan ...jollain.
        Ei ole ruokamerkin huonoutta, jos merkkiä vaihdettaessa tulee ripulia tms. se on enemmän omistajan korvien välissä sijaitsevasta tyhjiöstä johtuvaa! Pitäisi hiukan nähdä vaivaa ja AJATELLA jos on lemmikkejä ottanut. Täällä on ollut kuoleman rajamailla keikkuvia katurakkeja baltian puolelta kymmeniä väliaikaiskuntoutuksessa ja omillakin käyttänyt Jahti&Vahtia ja jokaisesta kuullut jälkeenpäinkin positiivista sanomaa!

        kokeiltu ollaan ja kyllä meillä ainakin kolmikko alkoi paskoon siihen malliin useamman kk kokeilulla että harkitsin jo "traktorin ostoa"! seuraava mikä kokeiltiin oli ProfDog, ja läjän koko puolittui, on hyvä ja puhdas ruoka, tanskassa valmistettu, nyt on mennyt vuosi tällä ja kyllä väki kehuu koirien karvaa ja kiiltoa. satunnaisesti saavat kotiruokaa ja jauhelihaa muuten menee nappuloilla, suosittelen.


    • doggystyle

      Meillä hännystelijät popsinu J&V kanariisiä,
      ja torttua tulee reilusti
      Ja on koostumukseltaan omituista sahanpurumaista.
      Että onkohan menny resepti uusiksi siellä tehtaalla
      vai mistä moinen muutos

      • jahtaan vahtia.

        Toi on totta! Muutos on tapahtunut, otin yhteyttä valmistajaan, joka kertoi nappulakoon muuttuneet ja tästä syystä myös kypsyyden ja veden määrä oli muuttunut.
        Kertoivat kuitenkin vaihtavansa koostumuksen takaisin entiseen malliin.
        itse aloin epäillä kun ei nappulat pysyneet enään koossa liotettuina, vaan muuttuivat puuroksi.
        Eli nyt vaan kuiviltaan annan.
        Ostan vielä yhden säkin, ja jos ei ole palannut ennalleen, niin pitäköön mössönsä, sittenpähän alkaa taas uuden ruoan etsiminen.
        J&V:tä olen syöttänyt 6 vuotta, enkä haluaisi vaihtaa, on ollut tähän asti niin hyvä ruoka.
        Kuten edelläkin kirjoitettiin, niin koirat voivat hyvin ja karva kiiltää.


    • Jahtivahti

      Kaksi koiraa syönnyt ko. ruokaa ja hyvin on toiminut. Nyt tuon laadun muutoksen jälkeen on karva ja mahat huonossa kunnossa molemmilla. Vissiin toiselle tullut vielä kaupantekiäisiksi haimatulehdus. No sehän voi johtua jostain muustakin syystä, mutta ajankohdallisesti sopii kummalisen hyvin tuohon laadun muutokseen.

    • salkatr

      Verrataanpas nyt sitten "kalliin" Nutro Choicen ravintosisältö-listaa ja "halvan" Jahti & Vahti energian ravintosisältöä. Noita kun tutkii niin huomaa, että vaikka Jahti&Vahti onkin halpaa ei se loppujen lopuksi kauheasti poikkea kalliimmasta Nutro Choicesta. Olisihan tähän ehkä voinut vertailukaveriksi etsiä paremmin toisiaan vastaavat ruuat valmistajilta, mutta pääraaka-aineethan näissä on pitkälti samat. Itse ainakin syötän omalle koiralleni Jahti&Vahtia. Täysin lisäaineetonta koiran kuivamuonaa ette tule löytämään, koska eihän se ruoka muuten säily tarpeeksi kauan. Jos täysin lisäaineetonta ruokaa tahtoo koiralleen syöttää, suosittelen kyllä silloin aloittamaan Barffauksen eli raakaruokinnan.

      Nutro Choice Lamb & Rice Jahti&Vahti Energia

      Hinta/15kg: ~60e Hinta/15kg: ~25e

      Raakavalkuaista 22,00% Raakavalkuainen 25 % ka
      Raakarasvaa 13,00% Raakarasva 17 %
      Raakakuitua 2,50% Raakakuitu 2,5 %
      Kosteutta 9,00% Hehkutusjäännös 7,0 %
      Hehkutusjäännöstä 8,50% Muuntokelp. energia 16,2 MJ/kg
      Kalsiumia 1,60% Kalsium 1,3 %
      Fosforia 1,30% Fosfori 1,0 %
      Muuntokelpoista energiaa 3,630 kcal/kg Lysiini 1,3 %
      A-vitamiinia 13,500 KY/kg Metioniini 0,5 %
      D3-vitamiinia 1,200 KY/kg Natrium 0,5 g/kg
      E-vitamiinia 500 mg/kg Magnesium 0,12 g/kg
      tauriinia 2,000 mg/kg Seleeni 0,2 mg/kg
      biotiinia 2,5 mg/kg Kupari 12 mg/kg
      kuparia (kuparisulfaattina) 10,0 mg/kg Rauta 160 mg/kg
      Sinkki 70 mg/kg
      Jodi 3 mg/kg
      Koboltti 0,5 mg/kg
      Biotiini 0,5 mg/kg
      A- vitamiini 15000 ky/kg
      D-vitamiini 1500 ky/kg
      E-vitamiini 110 mg/kg
      B1-vitamiini 10 mg/kg
      B2- vitamiini 15 mg/kg
      B6-vitamiini 15 mg/kg
      B12-vitamiini 0,1 mg/kg


      Laitetaanpas tähän vielä loppuun Friskiesin koiranruuan ravintosisältö:

      Raakaproteiini 28,0%
      raakarasva 14,5%
      hehkutusjäännös 7,0%
      raakakuitu 2,0%
      kalsium 1,2%
      fosfori 1,0%
      Kuparia (kuparisulfaatti) 13mg/kg
      Sis. EU:n hyväksymiä väri-, säilöntä- ja hapettumisenestoaineita.
      A-Vitamiini 17 000 KY/kg
      D3-vitamiini 800 KY/kg
      E-vitamini (a-tokoferoli)
      100mg/kg
      B-vitamiineja 120mg/kg.

      Kukapa nyt tahtoisi omalle koiralleen syöttää täyttä väriaineita sisältävää höttöä. Vihainen

    • J&V

      Nyt oli uusi erä agrimarketeissa jahti&vahti energia (punainen pussi) täyttä paskaa.Koirani paskoi kaikki ulos ja ripuloi.Kävin toisessa agrimarketissa ostamassa sitten tänään vanhempaa extra energia muonaa vanhempaa erää, mikä oli vielä hyvälaatuista, säkillisen.Nyt taas toimii koiran masu.
      Uskaltaako ostaa enään ollenkaan tuota jos näin kovin vaihtelee laatu!

    • J&V

      Mainitaan vielä että koirani on syönyt koko ikänsä j&v:n energiaa usein kananmunalla ja jauhelihalla höystettynä, mutta nyt osui kohdalle sekundaa ekan kerran..pakko heittää koko säkki roskikseen.

    • ruiks

      Eikö tullu mieleen, että ripulin aiheutti jokin muu tekijä, virus tai bakteeri? Ne ovat pääasiallinen syy vatsaoireisiin, eikä ruoka. Meillä vaihdettiin J&V:iin nyt, extra energiaan, ja hyvää on. Ennenkaikkea sontaläjät pienenivät puoleen.

    • ...

      Samaa mieltä "ruiksin" kanssa. Tuskin ruuassa mitään vikaa ollut. Sekoittele keskenään energiaa ja extra e:tä, älä kuitenkaan roskiin heitä.

    • Jahti&Vahti rules!

      Meidän nirsolle whippetille kelpaa ainakin hyvin :)! Hyvä hinta-laatu suhde. Harmi kun saa vaan agrimarketeista (huonot aukioloajat, kun työssäkäyvä harvoin pääsee siellä käymään!)

    • 2 koiran omistaja

      Meillä 6,5v seropi herra syö J&V kevyttä & 3,5v sakemanni narttu J&V energiaa. & olen todella tyytyväinen J&V:hen.

    • klkglmdlmnslk

      aloitettiin just keskikokoisella paimenkoiralla energian syöttäminen, kun on niin kovin rimpula siellä karvojensa alla... pari päivää ollut niin ei osaa sanoa mutta nappuloiden koko saisi olla pienempi.. tietty isommalla koiralla varmaan menee hyvin, mutta omalle koiralle tuntuu vähän turhan isoilta kerralla popsittavaksi

    • tilaukseen meni
    • Jämpti

      Niimpä..Itse olen olen syöttänyt koirille Jahti&Vahti energiaa sekä extra energiaa, viimeisen 1/2 vuoden aikana on tullut ongelmia että ruoka ei imeydy, koirat laihtuu silmissä(lk.saksanseisoja 9v, jämpti 1,5v, suomen ajokoira 1,5v), vaihdoin merkkiä ja koirat voi taas hyvin.. Niin ja tiedän, että muillakin on vastaavia kokemuksia..Oliskos kotain tapahtunut ko. ruoissa..?

      • jämpti

        Sama täällä..7vuotiaalle dobberille oon syöttäny jahti vahti kanariisiä ja nyt on tullu sellanen oire että ruoka ei pysy sisällä vaan oksentaa sen pois..vaihdoin merkkiä ja ongelma hävisi..ennen toi J V kanariisi oli hyvää mutta en tiiä mitä sille nyt on tapahtunu.


    • tietoa asioista

      Itse tiedän varmasti enemmän koirista ja kokemusta on enemmämn kuin kenelläkään teillä. Ja täytyy sanoa että itse en niin paljon omaa koiraani vihaisi että jahtia ja vahtia syöttäis, pois pitäis koirat otta niiden syöttäjiltä. halvalla kun ei saa hyvää. sanoo sen järki myös... http://www.dogfoodanalysis.com/dog_food_reviews/

      • vatsantäytettä...

        Kerro toki joku hyvälaatuinen kuivamuona, itse en moista ole vielä löytänyt. Tästä johtuen meillä syödään raakaa lihaa ja toisinaan J&V energiaa/extra energiaa. Tilasin juuri muutaman näytepussin Orijen ruuista, mutta samoista jätelihoistaistahan sekin on tehty kuten muutkin.


    • efeeweeewe

      meidän koirat syö acanaa, tilataa zooplussasta

    • vatsantäytettä...

      Nyt kyllä meni meillä J&V vaihtoon. Tilasin siis muutaman näytepussin Orijenilta ja äsken annoin koiralle (sakemanni) maistiaisia. Laitoin ne uuteen aktivointipalloon ja jestas sitä pyörittellyä, sai pallo kyytiä ja loppujen lopuksi yritti purra sen pas****i kun ei tarpeeksi nopeasti tulleet ulos :D Laitoin sitten 5dl ruokakuppiin ja kas, ikinä ole niin nopeasti kuppi tyhjentynyt! Jäi raukka vielä vinkumaan lisää. Ruoka oli siis Orijen adult 6 fish. Kallis ruokahan tuo on mutta meillä kuivamuonaa syödään aikasta vähän, n. 30kg/vuosi joten ei haittaa. Laitan tilauksen vetämään zooplussalle :)

      • vatsantäytettä...

    • tietoa asioista

      juu orijen on loistava ruoka. Vähempi määrä riittää kun muita, kaikki mitä koira tarvitsee. Oikealla ruoalla koiran ikä pidentyy jopa muutamalla vuodella. Ainakin itse koiria ikäni kasvattaneena huomannu omat koirat ( verrattuna muiden tuttujen saman rotuisiin ) eläneet pidempään ja ei juuri eläinlääkärissä ole tarvinnut käydä. uskottavase vaan on. Toki annan paljon lihaa, sillä velipojalla on teurastamo.

      • ....?

        Jahti ja Vahti tehdään Nykyään Joseran tehtaalla Saksassa.
        Josera on kyllä mielestäni myöskin erittäin laadukas nappula, entinen koirani söi Joseran Festivalia.


    • pekkius

      Sama täällä, 9 koiraa popsii erittöin hyvällä ruokahalulla J&V energiaa ja on yksi SM kin voitettu tällä muonalla. Ei mitään kutinoita tai tulehduksia ja monta vuotta jo ollut käytössä. Varsin hintansa arvoinen koiran ruoka. En kyllä kanariisiä osta koskaan kun on sekin kokeiltu. Annamme aina koko vuoden läpi tätä energiaruokaa. Määräähän on helppo säädellä.

      • ProVormasne

        JV tehtiin alunperin Saksanmaalla perunamaan lannoitteeksi sillä erotuksella, että se sahanpurumassa (jota massasta oli noin 40%) jätettiin koiraversiosta pois.

        Karmeaa moskaahan se JV on, jota vain kaikkein kurjimmat ja köyhimmät hugot nälässä kituville koirilleen antavat. Halpa on huonoa tässäkin tapauksessa. Vastuullinen koirankasvattaja käyttää muita kuin huoltoasemamerkkejä.

        Rakasta Koiraasi. Älä syötä sille hanurista olevaa mössöä.


    • akitak

      Erinomainen koiranmuona. Muuta väittävät ainoastaan koirilla rahastavat tahot.

    • myrkytsyötin

      Annoin jahtivahtia vetes uitettuna siileille viime kesänä. nyt ei ole ollut enää yhtään siili tänä kesänä. taitaa olla aika paha eväs, viimekesänä vielä kymmeniä siilejä. kissakin irvistelee jahtimyrkylle

    • 575646454534

      En kyllä anna koirilleni sitä laaduttominta eli jahtivahtia.Kokeiltu on ja kävi niin että joka kolmas koira oirehti.Korvat oli ruvella jne. Kyllähän siinä satasia äkkiä maksaa enemmän vuoden mittaan, kun syöttää muutamalle koiralleen kunnon ruokaa verrattuna jahtiin. Mutta maksaa sitä silloinkin, kun kuskaa koiraa lekuriin ja kyselee pitkittyneen korvatulehduksen takia.

    • koira390
    • babari

      Kokeilin Orijeniä ja sitä syötyään koira oksensi kaksi päivää. Palasin jahtivahtiin ja taas kaikki kunnossa. Olkaa tarkkana.

    • 1250å

      Jahti vahdista keskustellaan monella palstalla ja puolet koirista tuntuu pask...tavan verta sen ruoan jälkeen. Onko se hyvä ruoka koska oman koiran suolisto toistaiseksi kestää sen. Vaihdanko ruokaa vai jäänkö odottamaan?

    • parinorjanharmaata

      Jahtivahti on laatutuote, on toki moni muukin. Jahtivahdin ainoa haitta on sen huono saatavuus. Agrimarketeista ja Puuilosta näyttää ainakin saavan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6063
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3836
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      249
      2188
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1860
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1303
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe