AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  /  /  / 1997-2002 Corolla

1997-2002 Corolla

12 Vastausta 1 776 Lukukertaa
Tuommoinen pyöreälamppuinen Corolla kiinnostaisi, paljonko 1,3 kone kuluttaa bensaa?
Huolto-osien hintoja merkkiliikkeessä, esim. öljynsuodatin, tulpat, ilmansuodatin, raitisilmasuodin, bensansuodatin?
Tarvikeosien hintoja turha listata kun kokemukseni mukaan ne on niin paskoja etteivät ole edes sen ns. halvemman hintansa arvoisia...

hyviä kokemuksia

Moi.

Itselläni oli pyöreelamppuinen corolla hb vm-98 1,3 litran koneella, ostin uutena ja ajoin yht. 100 000 km.

Tässä yhteenveto:
-bensaa kulutti n. 6.5 litraa kesäkeleillä
-tekniikka pelasi hienosti
-ruostetta ei yhtään alustassa, vaikka en ruostesuojannut, katsastuksessa tarkastin pohjan aina
-jarrupalat ei kiljuneet eikä tarvinnut vaihtaa
-ei natinoita kojelaudasta edes 100 000 km jälkeen
-hiljainen maantiellä kesärenkailla
-ei takuukorjauksia eikä muutakaan, vaan pelkät huollot teetin.

Kaiken kaikkiaan tämä malli on todella laadukas ja valmistettu japanissa vielä. Pyöreälamppuisia japseja tehtiin vuosina 97-2000. 2001-02 tuli facelift ja valmistus siirtyi osittain englantiin.
Kun ostat, niin tsekkaa että valmistenumero alkaa J- kirjaimella, niin varmasti aito japsi.

Kiitos vastauksesta!

En tiennytkään että noita facelift-malleja on valmistettu osin englannissa, tässä taas tuli arvokasta tietoa, kiitos :)
Bensankulutus ei näytä pahalta, taitaapa siis Corolla olla meikäläisen seuraava auto.

Oma pelasi

Kuin Junan vessa, ei pienintäkään korjausta autoon se ollessa minulla. Tuo pyöreälamppuinen oli tosoin myynnissä vain 97-00, sitten tuli facalift ja Vtt-i koneet.

1,6 -97

Itelläni oli ensimmäisen valmistusvuoden pyöreälamppuinen Corolla. Tuo 1,6 on tunnettu lujuudestaan ja antaa myös enemmän tehoa kuin luvataan. Vastapainona viekin enemmän. Itselläni ajo oli enimmäkseen pätkää ja lyhyitä (~5km) siivuja moottoritiellä pk-seudulla. En ajanut mitenkään säästävästi muutenkaan, kulutus oli kaikkien tankkauksien keskiarvolla 7,9l/100km. Ainoa vika autossa oli irtoilevat ajovaloumpioiden (mulkosilmät) tiivisteet. Jalosella korjasivat ne laittamalla jotain vahvaa kaksipuoleista teippiä. Sen jälkeen pysyivät hyvin.

Kaiken kaikkiaan kestävyyden ja kokoonpanon laadun osalta erittäin kilpailukykyinen auto. Ei natinoita missään vaiheessa ja tuntui jopa, että uudempi Corolla (omistin myös -03-mallin) ei olisi ollut yhtään hiljaisempi sisälle. Pienenä miinuksena oli hieman pehmoinen alusta täydelle kuormalle. Tosin ajelin kyllä enimmäkseen yksin tuolla autolla.

Ruostesuojaus ja kuraläpät kannattaa ottaa jo, jos ei ole. Tosin niin kannattaa kyllä melkein mihin tahansa autoon pk-seudulla.

vm 2000

Itse omistin vm 2000 1,4 vvti:n, ja täytyy sanoa että hyvä auto oli. Pirteä ja taloudellinen, kulutus keskimäärin 6,5-7l/100 km. Mitään ylimääräisiä korjauksia ei tarvinnut tehdä.
Vielä +100000km ja viiden vuoden jälkeenkin siitä sai kohtuullisen vaihtohyvityksen.
BTW Englannissa tehtiin vain lb-mallia tuosta faceliftistä. (itsellä oli HB)

hyvät kokemukset

Mulla oli 1.4 vm 2001 farkku, yhdyn edelliseen ei mitään huolia.

liftback

Kaikki liftback-mallit lienee tehty englannissa? Ainakin -99 pyöreälamppuinen on siellä tehty. Onko muuten ainoastaan linea luna-mallistossa digitaalinen mittaristo.

Digimittari?

ainoastaan ulkolämpömittärin näyttö...

liftbacki

juu tarkoitin digitaalista matkamittaria...

Hyvä ja laadukas

Moro

Mulla on ollut tuollainen -98 1.6 ja nyt alla -98 1.3. Tuo pienempi kone on taloudellisempi täällä PK-seudun "ruuhkissa". Teimme juuri hiihtolomareissun pohjoiseen, matkavauhtia 80-110 mittarin mukaan ja autossa nastarenkaat. Kulutus 6l/100km:) Kesällä menee matka-ajossa alle kuuden.

Huonoin yksittäinen tankillinen oli 7l/100km ja sen mittasin kaupunkiajossa tammikuun paukku pakkasilla.

Hyvä ja laadukas auto, ei voi kuin suositella.. todellakin saa vastinetta rahalle.

Tuolta voit katsoa autoni kulutuksen viimeisen 7000km matkalta:
http://www.tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=7542

käyttöauto

vm 98, 1.6 bensakoneella, ajettu 177tkm. Hyvin on toiminut, eikä ole jättänyt tienvarteen (ajelen useamman kerran kuukaudessa HKI-JKL väliä ja näen kyllä mitkä merkit jää tien varteen, esim. Pösöt jne-> kiertäkää kaukaa).

Mutta ei Toyokaan välttämättä ilman huoltoa pärjää, muita pikkuhuomioita:

- vaihdettu etujarrulevyt ja jarrupalat, oli ajettu n. 90 000 km, kuulemma joissakin ollut noita vikoja
- iskarit olleet heikot jo ajat sitten, pitäisi vaihtaa, hintaa tulee satoja euroja vaihdolle
- kytkinremppa 170tkm kohdalla, johtunee PK-seudun ajosta (paljon liikennevaloja), jolloin kytkin kuluu paljon enemmän kuin pikkukaupungeissa
- etuvalojen irtoilevat tiivisteet kiinnitin itse
- bensatankin luukku jäätyy silloin tällöin kiinni, kuulemma jotkut vahaavat luukun maaliosat sisältäpäinkin tai rasvaavat, kuulemma auttaa
- jokin pusla ääntelee silloin tällöin takaa..? Ei ehkä kovin vaarallista - vielä
- muut perushuollot 15 tkm välein

Kiinnitä siis erityistä huomiota:
- iskareiden kuntoon
- kytkimen kuntoon
- etulamppujen tiivisteet, onko fiksaus jo tehty, muuten joudut sen itse tekemään

Muuten koneella ajanee vielä toiset 200tkm lisää.. heh :)

Eipä

pösössä ole tuommoisia vikoja alle 200tkm ajettuna, mutta carinassa oli laatikko sökö jo alle 100tkm ajettuna = synkrot ja kytkin äänsi = painelaakeri, eukon veljellä on tuommoinen "mulkosilmä" corolla -99, kytkinhän siitäkin on porsinut ~60tkm ajettuna ja on siinä ollut kitettävästi muutakin ongelmaa.
 /   /  /  /  / 1997-2002 Corolla

Keskusteluhaku

Laaja haku



Facebookissa suositeltua

Tietoa mainosten kohdentamisesta