Imetys Italiassa

imettäjä

Tietääkö kukaan miten italialaiset suhtautuvat imettämiseen julkisilla paikoilla? Lapseni on 4 kk kun lähdemme matkalle, ja tahtoisin kovasti imettää reissussakin. Suomessa olen tottunut imettämään paikasta riippumatta, eikä koskaan kukaan ole kommentoinut sen kummemmin :-)

22

2844

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • edes Suomessa

      Sorry, en halua pahoittaa mieltäsi. Ymmärrän, että lapsesi luomuruokinta on tärkeä asia. Mutta minusta on kyllä ihan karmaisevaa katsoa jossain marketin penkillä isoa tissiä keskellä kirkasta lauantaipäivää.

      Eikö sitä tenavaa voi ruokkia jossain sivummalla tai tehdä se huomaamattomasti, esim. heittämällä sideharso tms. sen tissin päälle. Ja onko sitä pientä pakko tuoda sinne ruokittavaksi?

      Jotenkin on tullut semmonen tunne, että osalle äideistä se imettäminen on tietynlainen julkinen spektaakkeli. Voihan niitä kauppareissuja varten pakata pulloon mukaan Tuttelia tai ihan omaa tuotantoa. Tyylikkäämpää ja fiksumpaa touhua työntää nälkäisen lapsen suuhun julkisessa tilassa tuttipullo kuin tissi.

      Voin vaan kuvitella, minkä reaktion vastaavalla tavalla käyttäytyvät äidit - en väitä, että sinä olisit semmonen - saavat aikaan Italiassa. Suosittelen hienotunteisuutta ja tuttipulloja.

      • ystävätär

        Yhdyn täydellisesti kirjoittamaasi. Minäkään en pidä imettämisestä julkisella paikalla. Olen työskennellyt Italiassa ja voi sanoa että en ole koskaan nähnyt kenenkään imettävän julkisella paikalla. En kylläkään ole liikkunut Italiassa imettävien äitien seurassa joten voi olla tietyissä piireissä imetetään julkisesti vaikka puistossa tai rannalla.

        Jos pitää imettää julkisella paikalla niin hiukan sivummalla ja jokin harso tai rätti rinnan suojaksi olisi hyvä ratkaisu.

        Tuskin kukaan mitään tulisi sanomaan vaikka pistäisit tissin näytille keskellä tietä koska mitä siihen voisi kommentoida.

        Suomessa sama homma. Hyvä ystäväni pitää imettämistä niin luonnollisena että ottaa rinnan esille vaikka katukahvilassa ja on sinut asian kanssa. Ainakin minä huomaan että ihmiset kiinnittävät siihen kyllä huomiota ja joskus jopa tuijottavat. Hiukan kiusallista mutta en ikinä hänelle asiasta mitään sanoisi koska en haluaisi loukata häntä.


      • eikä fiksumpaa

        Nuorin lapseni syntyi niin pienenä, että ei osannut imeä rintaa ja niin jouduin puolen vuoden ajan lypsämään hänelle. Se oli tosi hankalaa, eikä hän koskaan oppinut imemään rinnasta. Muistan kuinka minua aina hävetti syöttää pullosta julkisilla paikoilla. Kuin olisi joutunut kaikille tunnustamaan: olen epäonnistunut äiti.

        Imettää voi vaikka jonkun liinan suojassa. Ei kenenkään tarvitse nähdä tissiä tai imevää lasta. Varsinkin matkustaessa on imetys siunattu asia, koska silloin on aina mukana lapselle sopivan lämmintä ja aina tuoretta ruokaa.

        Ps Rintalapset eivät yleensä osaa imeä pulloa. Et taida tietää imetyksestä yhtään mitään!


      • pienketjun aloittaja
        eikä fiksumpaa kirjoitti:

        Nuorin lapseni syntyi niin pienenä, että ei osannut imeä rintaa ja niin jouduin puolen vuoden ajan lypsämään hänelle. Se oli tosi hankalaa, eikä hän koskaan oppinut imemään rinnasta. Muistan kuinka minua aina hävetti syöttää pullosta julkisilla paikoilla. Kuin olisi joutunut kaikille tunnustamaan: olen epäonnistunut äiti.

        Imettää voi vaikka jonkun liinan suojassa. Ei kenenkään tarvitse nähdä tissiä tai imevää lasta. Varsinkin matkustaessa on imetys siunattu asia, koska silloin on aina mukana lapselle sopivan lämmintä ja aina tuoretta ruokaa.

        Ps Rintalapset eivät yleensä osaa imeä pulloa. Et taida tietää imetyksestä yhtään mitään!

        No tulihan se sieltä.. Edellisten asiallisten vastausten jälkeen jo ihmettelinkin, että missä ne imetyksen sankarit ovat. Mitä hemmetin häpeämistä on syöttää lasta tuttipullosta julkisella paikalla? Pelkäsitkö leimautuvasi jotenkin huonoksi äidiksi? Se neuvoloissa tuputettava soopa vain rintamaidon terveellisyydestä on mielestäni syyllistävää ja vastuutonta.

        Itse kykenin, voin sen reilusti tunnustaa ruokkimaan rintamaidolla lastani varsin lyhyen ajan. Meidän juniori on kaikesta pelottelusta huolimatta ollut todella terve.
        Sukulais"lehmä" ruokki rintamaidolla lapsiaan varmaan yli vuoden ikäisiksi ja tenavat sairastavat jatkuvasti.

        Jos sinulla on traumaa kykenemättömyydestäsi imettämään, tai lapsesi kykenemättömyydestä imemään, on aika erikoista purkaa se tällä tavalla "et taida tietää mitään.." Tiedän kyllä, mutta imetys ei ollut minulle mikään big deal. Pääasia, että juniori sai ruokaa.


      • itsekukin miettiä
        pienketjun aloittaja kirjoitti:

        No tulihan se sieltä.. Edellisten asiallisten vastausten jälkeen jo ihmettelinkin, että missä ne imetyksen sankarit ovat. Mitä hemmetin häpeämistä on syöttää lasta tuttipullosta julkisella paikalla? Pelkäsitkö leimautuvasi jotenkin huonoksi äidiksi? Se neuvoloissa tuputettava soopa vain rintamaidon terveellisyydestä on mielestäni syyllistävää ja vastuutonta.

        Itse kykenin, voin sen reilusti tunnustaa ruokkimaan rintamaidolla lastani varsin lyhyen ajan. Meidän juniori on kaikesta pelottelusta huolimatta ollut todella terve.
        Sukulais"lehmä" ruokki rintamaidolla lapsiaan varmaan yli vuoden ikäisiksi ja tenavat sairastavat jatkuvasti.

        Jos sinulla on traumaa kykenemättömyydestäsi imettämään, tai lapsesi kykenemättömyydestä imemään, on aika erikoista purkaa se tällä tavalla "et taida tietää mitään.." Tiedän kyllä, mutta imetys ei ollut minulle mikään big deal. Pääasia, että juniori sai ruokaa.

        että kummalla olikaan se huono itsetunto...

        hahhahhshhah...nauroin kun luin..


      • siinähän hekotat
        itsekukin miettiä kirjoitti:

        että kummalla olikaan se huono itsetunto...

        hahhahhshhah...nauroin kun luin..

        Kuuleppas lehmä! Mua ei voisi sun naurut vähempää kiinnostaa.


    • matkustaessasikin

      Mikäs sen kätevämpää. Kannattaa kuitenkin etsiä jokin vähän suojaisempi paikka imetykselle, muuten voit saada joukon ihailijoita seuraamaan toimitusta.

    • -bella donna-

      Se, ettei kukaan ole sitä kommentoinut ei tarkoita etteikö sitä pidettäisi jokseenkin ällöttävänä ja groteskina.

      Harva nyt viitsiikään mennä kommentoimaan imettävälle, että haloo, voisiko sen syöttämisen toimittaa hiukan hienovaraisemmin, eikä pulska tissi näkyvillä kaikkien pällisteltävänä.
      Mutta mikäli yhtään kiinnittäisit ympäristöösi huomiota, huomaisit ihmisten tuijotuksen ja silmien pyörityksen heidän ohi kävellessään.

      Luonnollinen asia, kyllä kyllä, mutta niin ovat esimerkiksi virtsaaminen ja ulostaminenkin,eikä näitä toimenpiteitä myöskään suoriteta julkisesti.

      Joillain äideillä on hiukan omituinen suhtautuminen imetykseen ja vaippojen vaihtoon julkisilla paikoilla. Olen törmännyt likaisiin vaippoihin, jotka on tyylikkäästi jätetty jopa RAVINTOLAN pöydälle, kun ei olla viitsitty lähteä vaihtamaan niitä niihin tarkoitettuihin tiloihin. Vauvan tarpeet kun tuntuvat menevän yleisten käytöstapojen edelle.

      Italiassa ei olla niin ronskeja käyttäytymisen suhteen kuin Suomessa vaan siellä arvostetaan hienovaraisuutta, hyvin puketumista ym. Tissit tiskillä ei kuulu tähän kuvioon.

      • imettäjä

        Kiitokset vastauksistanne!

        Jätän osan kommenteista omaan arvoonsa. Äidit on luotu tekemään ruokaa vain yhdellä tavalla ja jos lapsensa ruokkiminen on jonkin mielestä ällöttävää tai groteskia, epäilen, ettei heillä ole kokemusta siitä, kuinka ihanaa on katsella lapsensa tyytyväistä ilmettä, kun vatsa täyttyy.

        Imettää voi toki monella tavalla. Vaatteiden valmistajille kiitokset hienoista imetyspaidoista, joiden avulla imetys julkisestikin onnistuu hienovaraisesti eikä tarvitse "lyödä tissiä tiskille".

        Ei minulle koskaan ole mitään tullut tosiaan sanomaan, mutta olen kyllä tuntenut ihmisten katseet...


      • Imetyspaita

        ...outoa verrata imettämistä ulostamiseen ja virtsaamiseen. Ethän varmasti itsekään ulosta tai virtsaa julkisille paikoille (vai?), mutta luultavasti syöt tai juot yleisillä paikoilla, kahviloissa yms. Miksi vauvan syöminen on eri juttu, siis kun se normaalisti tehdään niin, ettei tissistä taatusti näy vilaustakaan. Ja jos jollakin on näkynyt tissi, se ei tarkoita etteikö suurin osa naisista osaa imettää siististi.


      • ei ahdasmielinen
        Imetyspaita kirjoitti:

        ...outoa verrata imettämistä ulostamiseen ja virtsaamiseen. Ethän varmasti itsekään ulosta tai virtsaa julkisille paikoille (vai?), mutta luultavasti syöt tai juot yleisillä paikoilla, kahviloissa yms. Miksi vauvan syöminen on eri juttu, siis kun se normaalisti tehdään niin, ettei tissistä taatusti näy vilaustakaan. Ja jos jollakin on näkynyt tissi, se ei tarkoita etteikö suurin osa naisista osaa imettää siististi.

        Mun mielestäni tälle asialle pitäisi nyt vaan olla rehellinen. Lapsen rintaruokinta on ihan ok, mutta ei ravintoloissa tai yleisesti paikoissa, missä liikkuu ihmisiä. Luonnollisen asian, jota ei voi verrata aikuisten ruokailuun ravintolassa, kykenee halutessaan hoitamaan tyylikkäästi sivummalla.

        Mutta kuten aiemmin jo sanoin, imettäville äideille siitä tehtävästä on tullut siinä määrin elämää suurempi juttu, että se pitää julkisesti todistaa. Ja tässä on valitettavasti taustalla kaikki se propaganda, jota neuvolajärjestelmä suoltaa solkenaan tekemällä imettäjistä ihanneäitejä ja pulloruokkijoista luusereita.

        Kuuluisin imetyspaikka Helsingissä tällä hetkellä on Sanomatalossa sijaitseva kahvila. Ja siinä mediatorin näyttämöllä vaihdetaan kakkavaippoja ihan sujuvasti. Oikein kivaa ja tyylikästä, kunnon äitien meininkiä. Mitä sanoitkaan julkisella paikalla ulostamisesta..?


      • eihän tarvi

        tissiä leväyttää esiin kaikkien nähtäväksi, jos ei halua. Itse imetin nostamalla vähän paitaa tai kantoliinan suojassa. Te jotka tuputatte pulloa, miksi ihmeessä pitäisi huolehtia pulloista, kun rinnasta tuleva maito on aina hygienistä, sopivan lämmintä jne. Se on huomattavasti kätevämpää.

        Johan on markkinat jos äiti ei voi ruokkia lastaan luonnollisella tavalla kun elämästä vieraantuneet saavat siitä kuvotusta!

        Itse inhosin julkisella paikalla imettämistä, mutta kun niitä sopivia paikkoja ei aina löydy. Sitäpaitsi imettäminen on luonnollinen asia, vauvalla pitäisi olla oikeus syödä kun hän tarvii maitoa.


      • ymmärrä sitä
        ei ahdasmielinen kirjoitti:

        Mun mielestäni tälle asialle pitäisi nyt vaan olla rehellinen. Lapsen rintaruokinta on ihan ok, mutta ei ravintoloissa tai yleisesti paikoissa, missä liikkuu ihmisiä. Luonnollisen asian, jota ei voi verrata aikuisten ruokailuun ravintolassa, kykenee halutessaan hoitamaan tyylikkäästi sivummalla.

        Mutta kuten aiemmin jo sanoin, imettäville äideille siitä tehtävästä on tullut siinä määrin elämää suurempi juttu, että se pitää julkisesti todistaa. Ja tässä on valitettavasti taustalla kaikki se propaganda, jota neuvolajärjestelmä suoltaa solkenaan tekemällä imettäjistä ihanneäitejä ja pulloruokkijoista luusereita.

        Kuuluisin imetyspaikka Helsingissä tällä hetkellä on Sanomatalossa sijaitseva kahvila. Ja siinä mediatorin näyttämöllä vaihdetaan kakkavaippoja ihan sujuvasti. Oikein kivaa ja tyylikästä, kunnon äitien meininkiä. Mitä sanoitkaan julkisella paikalla ulostamisesta..?

        että vauvoilla on oikeus olla mukavasti siinä missä aikuisellakin. He ovat ihmisiä, eikä mitään koiranpentuja. Itse asiassa vauvan syöminen pitää asettaa kaiken muun edelle. Rintamaito on vauvalle sopivinta ruokaa.


      • edellinen kirjoittaja
        ymmärrä sitä kirjoitti:

        että vauvoilla on oikeus olla mukavasti siinä missä aikuisellakin. He ovat ihmisiä, eikä mitään koiranpentuja. Itse asiassa vauvan syöminen pitää asettaa kaiken muun edelle. Rintamaito on vauvalle sopivinta ruokaa.

        Siitä vaan rintaruokaa, jos se riittää. Mutta kuten aiemmin jo sanoin, myös pulloruokittu lapsi saattaa kasvaa huomattavasti terveemmän lapsuuden kuin rintamaidolla elänyt.

        En jaksa nyt tästä tissi-lehmäilmiöstä enää keskustella. Minun mielestäni imettäminen julkisella paikalla osoittaa huonoa tyylitajua. Aina voi löytää, jos ei halua tehdä siitä toimituksesta teatteria, jonkun sopen, jonne voi rauhassa vetäytyä ruokkimaan pientä. Piste ja loppu!


      • soppi
        edellinen kirjoittaja kirjoitti:

        Siitä vaan rintaruokaa, jos se riittää. Mutta kuten aiemmin jo sanoin, myös pulloruokittu lapsi saattaa kasvaa huomattavasti terveemmän lapsuuden kuin rintamaidolla elänyt.

        En jaksa nyt tästä tissi-lehmäilmiöstä enää keskustella. Minun mielestäni imettäminen julkisella paikalla osoittaa huonoa tyylitajua. Aina voi löytää, jos ei halua tehdä siitä toimituksesta teatteria, jonkun sopen, jonne voi rauhassa vetäytyä ruokkimaan pientä. Piste ja loppu!

        on epäsiisti, kuselta haiseva vessa tai vauvanhoitohuone tai ahdas sovituskoppi. En tykkää julkisella paikalla imettämisestä, mutta en myöskään rupea pullojen kanssa puljaamaan. Eli imetän silloin kun tarve on (en esitelläkseni tissejäni) jossain kahvilan rauhallisessa nurkkauksessa.

        Kauppakeskuksissa voitaisiin kyllä ottaa paremmin vauvojen ja pikkulasten kanssa liikkuvat huomioon. Miksei tehdä kunnollisia ja ennenkaikkea siistejä vauvanhoito- ja imetyshuoneita!?! Saisivat tisseistä ahdistuvat sekä nälkäiset vauvat ruoka-ja kahvittelurauhan!


    • imettää -

      täällä kotimaassa kylläkin, just siellä missä satun haluamaan. Hitot katseista. tai muusta paheksunnasta. Naurattaa vaan...

      Ja tulkaapa sanomaan... Varmasti olen sanavalmis!
      Lupaan sen.

    • romana

      Hei, voit imettää aivan vapaasti Italiassa. Siellä rakastetaan lapsia ja pidetään imettämistä aivan luonnollisena. Suomessa ollaan varmasti tiukkapipoisempia imetyksen suhteen kuin Italiassa. Hauskaa reissua!

      • matkalle :)

        Olin vuosi sitten matkalla Italiassa lapseni kanssa ja imetin kyllä kahvilassa ja puistossa kun oltiin koko päivä liikkeellä. Imetyspaita oli mullakin käytössä ja eihän siitä mitään näy, en kohdannut minkäänlaista paheksuntaa. Ihanaa matkaa!

        mimosa


      • nyt minäkin
        matkalle :) kirjoitti:

        Olin vuosi sitten matkalla Italiassa lapseni kanssa ja imetin kyllä kahvilassa ja puistossa kun oltiin koko päivä liikkeellä. Imetyspaita oli mullakin käytössä ja eihän siitä mitään näy, en kohdannut minkäänlaista paheksuntaa. Ihanaa matkaa!

        mimosa

        vaikken mitään tiedäkkään..
        imetin lastani 4kk ja sinä aikana välillä jouduin imettämään julkisella paikalla...lopetin sen julkisella paikalla imettämisen kun alkoi ahdistaa ihmisten tuijotus..ihan kuin olisi pitäny hypätä pystyyn ja näyttää tissit että joo, tässä ne on..aloin ottamaan kahviloihin ym paikkoihin pulln mukaan..mutta hankalaahan se on..kun pitää menn sitten sinne tiskille vinkumaan että voitko lämmitää, joo ei oo viel tarpeeks lämmintä, nyt tuli liian kuumaa jne.. kiitos hkin stokkalle missä on asiakas mikro, kiitos myyrmannille missä on siisti lastenhoitohuone myös imettäjille...
        siitä italiasta en tiedä mitään :)


      • Piipanan
        nyt minäkin kirjoitti:

        vaikken mitään tiedäkkään..
        imetin lastani 4kk ja sinä aikana välillä jouduin imettämään julkisella paikalla...lopetin sen julkisella paikalla imettämisen kun alkoi ahdistaa ihmisten tuijotus..ihan kuin olisi pitäny hypätä pystyyn ja näyttää tissit että joo, tässä ne on..aloin ottamaan kahviloihin ym paikkoihin pulln mukaan..mutta hankalaahan se on..kun pitää menn sitten sinne tiskille vinkumaan että voitko lämmitää, joo ei oo viel tarpeeks lämmintä, nyt tuli liian kuumaa jne.. kiitos hkin stokkalle missä on asiakas mikro, kiitos myyrmannille missä on siisti lastenhoitohuone myös imettäjille...
        siitä italiasta en tiedä mitään :)

        No lisään itsekkin lusikkani tähän soppaan..

        Itse olen toiminut ihan lapsentahtisesti imetyksen suhteen.
        Vauva ei katso paikkaa taikka aikaa milloin on nälkä. Joten on todella helppoa antaa lapselle rintaa kuin alkaa huudattaa lasta ja juosta mikron perässä tai löytää paikka jossa lämittää pullon..

        Olen imettänyt ravintoloissa/kahviloissa/puistoissa/junissa/linja-autossa...
        Ja jos jotain on häirinnyt niin eipä ole suutansa avannut.;)

        Enpä ole onnistunut näkemään äitiä joka imettää niin rinta loistais..Tai eisittelisi rintojaan.

        Jokainen joka kokee yleisellä paikalla imettämisen kiusalliseksi niin voi hiljaa mielessään miettiä,että mikä siitä tekee niin perverssin/kuvottavan,että niin ei saisi toimia?
        Mikä on omassa mielessään vialla.

        Itse en edes huomaaa enään mitään katseita enkä vaivaa päätäni niillä ahdasmielisten mielipiteillä.

        En ole vastaan äitejä jotka ei syystä tai toisesta imetä,koska se on jokaisen omaasia.
        Pääasia on,että lapsi saa ruokaa olisi se sitten pullosta tai sitten rinnasta.

        Miksi imettäminen yleiselläpaikalla ei voi olla jokaisen imettävän äidin oma asia?
        Minkä takia siitä tehdään ällöttävä/perversi/iljettävä tabu?


      • mies ihailee imettäviä äitejä
        Piipanan kirjoitti:

        No lisään itsekkin lusikkani tähän soppaan..

        Itse olen toiminut ihan lapsentahtisesti imetyksen suhteen.
        Vauva ei katso paikkaa taikka aikaa milloin on nälkä. Joten on todella helppoa antaa lapselle rintaa kuin alkaa huudattaa lasta ja juosta mikron perässä tai löytää paikka jossa lämittää pullon..

        Olen imettänyt ravintoloissa/kahviloissa/puistoissa/junissa/linja-autossa...
        Ja jos jotain on häirinnyt niin eipä ole suutansa avannut.;)

        Enpä ole onnistunut näkemään äitiä joka imettää niin rinta loistais..Tai eisittelisi rintojaan.

        Jokainen joka kokee yleisellä paikalla imettämisen kiusalliseksi niin voi hiljaa mielessään miettiä,että mikä siitä tekee niin perverssin/kuvottavan,että niin ei saisi toimia?
        Mikä on omassa mielessään vialla.

        Itse en edes huomaaa enään mitään katseita enkä vaivaa päätäni niillä ahdasmielisten mielipiteillä.

        En ole vastaan äitejä jotka ei syystä tai toisesta imetä,koska se on jokaisen omaasia.
        Pääasia on,että lapsi saa ruokaa olisi se sitten pullosta tai sitten rinnasta.

        Miksi imettäminen yleiselläpaikalla ei voi olla jokaisen imettävän äidin oma asia?
        Minkä takia siitä tehdään ällöttävä/perversi/iljettävä tabu?

        Minusta se on hienoa kun nainen imettää julkisella paikalla ja onhan meitä kaikkia aina imetetty. minusta olisi ihanaa jos naiset imettäisivät enemmän julkisella paikalla. ja ei muuta kuin rinnat paljaana vain minusta olisi ihanaa katsoa kun tytöt imettää


    • äiti vainen

      Imetä lastasi ihan missä vaan se on sallittua niin julkisella kuin yksityiselläkin paikalla. Mutta voit huomioida muut tarkkasilmäiset kanssakulkijat toimittamalla imetyksen vaikkapa kantoliinan suojissa, se peittää rinnat ulkopuolisilta ja lapsen hapensaanti ei vaikeudu, niin kuin harsolla peitettäessä voi käydä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1605
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1086
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1062
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1029
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      950
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      837
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      731
    Aihe