Photoshop CS2 suomenkieliset ohjeet?

apua

Löytyykö netistä Adobe photoshop cs2 ohjeita suomen kielisinä?Siihen kirjaan ei ole varaa eikä kirjastostakaan löydy...

18

3081

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apua-apua

      Ei ole varaa kirjaan, mutta kuitenkin melkoisen kalliiseen ohjelmaan.

    • Vanha harrastelija

      Siihen varastettuun photariisi tuskin täältä suomenkielistä ohjetta ainakaan meikäläiseltä saat.

      • Kontrolli

        Röyhkeys on huipussaan kun Photarista kiskotaan 1000 erkkiä. Selvää rahastusta, ei ihme että sitä hankitaan muilla keinoin. Ohjelma on hyvä, mutta kömpelö, hidas, vanhanaikainen, sen käyttö vaatii aivan liikaa ammattitaitoa, kokemusta. Jos jollakin vaikka olisi suomen kielinen ohjekin niin kyllä varmaan 50 ekulla olisi halukas myymään. Ohjekirjoja saa tosin hieman halvemmalla kirjakaupasta


      • varastettu

        vaan aivan täysin laillisesti hankittu, mutta kiitos vaan "avusta" kaikille.


      • Kohtelias9

        Sinäkin lienet niitä lukuisia tänne palstalle kirjoittajia, joille on oikein nautinto mollata, haukkua, kadehtia toista. Oikein suomalaista MÄNTTIYTTÄ!! Jos et voi auttaa niin ole hiljaa!!
        Ota kohteliaisuudessa ja ystävällisyydessä mallia ulkomailta. Ollaan valmiita tekemään paljonkin hommia toisen asian hoitamiseksi.
        Niin teen itsekin. Selvitän vaikka itse netistä, jos toinen ei sitä ole itse osannut.


      • Vanha harrastelija

        On tuossa hyllyssä kirja (Adobe Photoshop CS2 käyttöopas) joka tuli suomenkielisen ohjelman mukana. Mutta en keksi hyvää syytä miksi myisin sen.

        Jos ei englanti luista niin hankkikoon suomenkielisen ohjelman tai olkoon ilman. Ei meilläkään äiti ostanut lapsena kaikkea, mitä älysi pyytää, itse piti hankkia. Ja omalla palkkatyöllä ansaita.

        Jos ei ole varaa hankkia kirjakaupasta kirjaa, ei ole "varaa" Photoshoppiinkaan. Silloin on syytä kääntyä vaikka Gimpin puoleen. Tämä olkoon mielipiteeni.


      • kohtelias kirjoitus
        Kohtelias9 kirjoitti:

        Sinäkin lienet niitä lukuisia tänne palstalle kirjoittajia, joille on oikein nautinto mollata, haukkua, kadehtia toista. Oikein suomalaista MÄNTTIYTTÄ!! Jos et voi auttaa niin ole hiljaa!!
        Ota kohteliaisuudessa ja ystävällisyydessä mallia ulkomailta. Ollaan valmiita tekemään paljonkin hommia toisen asian hoitamiseksi.
        Niin teen itsekin. Selvitän vaikka itse netistä, jos toinen ei sitä ole itse osannut.

        Tuli mieleen, postasit sitten jollekulle että hän on mäntti ja käskit olla hiljaa. Lisäksi kehuit "tekeväsi hommia" auttaaksesi ihmisiä.

        Mitä apua postauksestasi oli kenellekkään?


      • mortuary
        Kontrolli kirjoitti:

        Röyhkeys on huipussaan kun Photarista kiskotaan 1000 erkkiä. Selvää rahastusta, ei ihme että sitä hankitaan muilla keinoin. Ohjelma on hyvä, mutta kömpelö, hidas, vanhanaikainen, sen käyttö vaatii aivan liikaa ammattitaitoa, kokemusta. Jos jollakin vaikka olisi suomen kielinen ohjekin niin kyllä varmaan 50 ekulla olisi halukas myymään. Ohjekirjoja saa tosin hieman halvemmalla kirjakaupasta

        ehkä se vaatii ammattitaitoa koska se on suunnattu ammattilaisille ?

        miks muka tarvitaan Photoshop kun ilmaisohjelmia löytyy ?


      • tuotas noin
        Vanha harrastelija kirjoitti:

        On tuossa hyllyssä kirja (Adobe Photoshop CS2 käyttöopas) joka tuli suomenkielisen ohjelman mukana. Mutta en keksi hyvää syytä miksi myisin sen.

        Jos ei englanti luista niin hankkikoon suomenkielisen ohjelman tai olkoon ilman. Ei meilläkään äiti ostanut lapsena kaikkea, mitä älysi pyytää, itse piti hankkia. Ja omalla palkkatyöllä ansaita.

        Jos ei ole varaa hankkia kirjakaupasta kirjaa, ei ole "varaa" Photoshoppiinkaan. Silloin on syytä kääntyä vaikka Gimpin puoleen. Tämä olkoon mielipiteeni.

        Photoshop cs2 opiskelijahinta on 150e.

        Photoshop raamattu on 70e.

        Voi olla jo kynnys hankkia tuo ohjelma, saati näin kallis kirja!


    • Photoshop9

      Ihan kokonaan suomenkielistä ohjetta en voi sinulle luvata. Mutta valikot on suomennettu, niin pitkälle kuin suinkin.
      Se on "taulukko" on tehty Excelillä, eli löytyykö tuo koneeltasi?
      Siinä tapauksessa, ota yhteyttä: [email protected].

      Kirjoja on monia, mutta itseoppineena ohjelmankäyttäjän olen ylivoimaisesti parhaaksi todennut Scott Kelbyn tekemät kirjat:
      Photoshop CS / CS 2 Kuvankäsittelijän niksikirja, sekä Photoshop CS Edistynyt käyttö.
      Niissä on neuvot niin suomenkieliselle kuin englanninkielisellekin ohjelmalle.
      Ainakin vähänkin isommassa kirjastossa nuo kyllä on.
      Jälkimmäisestä on painos loppu, joten sitä ei saa ostettua nyt mistään.
      Ensinmainittua saa edelleen ja ylivoimaisesti halvin paikka on nettikirjakauppa Ad Libris. Ihan suomalainen nettikirjakauppa.

      • Vanha harrastelija

        Hyvä että annoit ohjeita.
        Mutta kun aloittajalla ei ole varaa noihin mainitsemiisi kirjoihin. Niinhän hän itse asian ilmaisi


      • Photoshop9
        Vanha harrastelija kirjoitti:

        Hyvä että annoit ohjeita.
        Mutta kun aloittajalla ei ole varaa noihin mainitsemiisi kirjoihin. Niinhän hän itse asian ilmaisi

        Anteeksi nyt kamalasti että unohdin sanoa, että kirjastokin on olemassa.
        Jos ei oman pikkukunnan minikirjastossa olekkaan niin usein toimii yhteislainaussysteemi, eli niillä on yhteistyösopimus jonkun lähellä olevan kaupungin kirjaston kanssa. Tai sitten ao. henkilö menee itse sinne isoompaan kirjastoon ja kysyy sieltä.
        Vastauksen idea oli kertoa minun ( myös itseoppineen ) näkökulmasta vain se mikä kirja on mielestäni paras. Ei niinkään se mistä sitä saa. Anteeksi vielä kerran


    • Juuso Ankkalinna

      Et OPI kuin tekemällä itse......tunteja, tunteja....

    • Vanha harrastelija

      Vanha sanonta ettei ilmaista lounasta ole, pitää paikkansa tässäkin tapauksessa.
      Joku maksaa aina.

    • Tsäh.

      Vittu mitä idiootteja täälläki.
      Meinaan noita vittuilijoita ja valittajia :)

    • vastausta

      sai ap. tiedusteluunsa, kaikki yhtätyhjän kanssa.

    • Vanha harrastelija

      Noh, Kyllä sitä täytyy aikuisen miehen pystyä nöyrtymäänkin tarvittaessa.

      Anteeksipyyntöni koskee tuota ensimmäistä kommenttiani varastamisesta. Anteeksi tuo melko voimakas ilmaisuni.

      Mitä muuhun tekstiin tulee pysyn edelleenkin sanojeni takana.

      Mielipiteeni saattoi kummuta tästä aiemmin kirjoittamastani jutusta jonka nyt päätin linkittää tähän vaikka ei vissiin ohjeiden mukaan pitäisi.

      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000009&conference=4500000000000183&posting=22000000023264628

      Piti sitten ihan etsiskellä sinulle näitä suomenkielisiä ohjeita. Pari nyt ainakin löysin.

      http://www.photoshoppari.org/forum/viewforum.php?f=30

      http://www.pony-foto.net/photoshop.htm

      Itse kun vähän vieroksun tätä englantia ikäsyistä, ajattelin kaikesta huolimatta ikään kuin bonuksena muillekin pistää tähän linkin Photoshopiin käyvistä makroista.
      Makrojen (actions) käyttöön on suomenkieliset ohjeet myöskin tuossa Pony-Foto linkissä.

      Katso tuosta luettelosta mitä makro tekee esimerkkikuvalle, viemällä hiiri esimerkkikuvan päälle ja odota hetki (yhteysnopeudesta riippuen). Jos toiminto miellyttää, niin lataa oikealta Zippitiedosto työpöydälle, pura zippi ja Photarin avattuasi käy makrot (actions) välilehden valikon kautta imaisemassa se (.atn) tyyppiä oleva tiedosto työpöydältä Photoshoppiisi.

      http://www.atncentral.com/download.htm

      Itseä eivät läheskään kaikki makrot kovin innostaneet, mutta joukossa on ihan käyttökelpoisiakin juttuja.
      Varsinkin kaikki laiskat "värkkääjät" saattavat innostua.

      Ja ei muuta kuin kokeilemaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1595
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1076
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1062
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1029
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      950
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      922
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      816
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      731
    Aihe