Missä vika Ducato ei hehkuta

Hehkuttelija

Avaimesta vääntää naksaus kuuluu mut hehku ei jää päälle, missä vika ja onko osat tyyriitä.

15

7137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • werttu

      Tarkistappas moottorin maajohdot ekaksi!
      Joskus tärinästä katkeaa maajohto ja silloin ei hehku...

      • Hehkuttelija

        Akun takana olevan maadoituksen avasin ja putsasin, muita maadoituksia en löytänyt, ei auttanut mitään.


    • Annoit hyvät perus tiedot autostasi.

      mutta yritetään.

      Onkoha autossasi neljä kappaleta hehkuja (yksi jokaiselle männälle) vai yksi kappale imusarjassa?

      Jos neljä, niin yksi tai useampi hehku voi olla rikki.

      Jos yksi, niin tarkista hehkulle tuleva johto ja hehkun vieressä olevalle polttoaineen annostelialle tuleva johto.

      Muistaakseni mottorin kyljessä (etupuolella) on jossain anturi joka ilmoittaa milloin annetaan hehkutusta. Dukatoissa nämä johdot vanhemmiten kovettuu ja menee poikki.

    • Hehkuttelija

      Yks hehku on kamppeesa, sen johdot tossa päivällä kävin läpi ja liittimet putsasin, miten virtalukon pohja vaikuttaako. Pitää katella etu puolelta löytyykö johto ja kattoo onko kunnossa. Kyl tää varmaan kuntoon tulee kun kaikki ohjeet ja neuvot tarkistan ja tuleepahan kampe tutuksi. Tyyppi on muuten 2,5 turbo.

    • minä.

      Itselläni oli aikoinaan vm:91 dukato 2,5 turbo koneella ja sen hehku(yksi tulpa imusarjassa)hehkutti ainoastaan kun pakkasmittari ulkona näytti jotakin lukemaa alle -5 pakkas asteen.

      • Hehkuttelija

        Koht menee hermot ton romun kanssa, hehku pelaa (se on se pakkas raja hehkussa) sain äskön jopa käyntiin hyvin hyvin vaivalloisesti kävi valkoista savua puskee, ilmasin polttoaine suodattimen (uusi) ja samoin pytyille menevät polttoaine putket, nyt sit ei taas yritäkkään, nyt on akku laturissa ja loki lämmitin päällä, yritän aamusella uudestaan ja pakkanen sai kaiken juonittelun aikaan,polttoaineeseen olen diesel jään estoakin laittanut. Kuka antas neuvoja ?


      • Hehkuttelija kirjoitti:

        Koht menee hermot ton romun kanssa, hehku pelaa (se on se pakkas raja hehkussa) sain äskön jopa käyntiin hyvin hyvin vaivalloisesti kävi valkoista savua puskee, ilmasin polttoaine suodattimen (uusi) ja samoin pytyille menevät polttoaine putket, nyt sit ei taas yritäkkään, nyt on akku laturissa ja loki lämmitin päällä, yritän aamusella uudestaan ja pakkanen sai kaiken juonittelun aikaan,polttoaineeseen olen diesel jään estoakin laittanut. Kuka antas neuvoja ?

        Meille tulee kovilla pakkasilla 1-2 tapausta vuodessa jossa asiakas kertoo auton käyvän huonosti ja savuttavan valkoista savua.

        Syynä tähän on vanha jakohihna joka on hiukan pintakulunut ja näin ollen löystynyt.

        Nyt kun auto laitetaan kovalla pakkasella käyntiin ja öljyt on kankeet niin apulaiteryhmässä on niin paljon vastusta (pumppu, ohjaustehostin, alipainepumppu ja öljypumppu)
        Vielä kun heti käännetään rattia niin tämän apulaiteryhmän hammaspyörä voi pompata yhden hampaan pieleen jolloin kone käy huonosti ja savuttaa valkoista savua.

        Kysympä nyt saman sinulta kuin asiakkailta, tuliko vika kun pistit auton kylmänä käytiin ja käänsit rattia? ja paljonko jakohihnalla on ajettu.

        Mikäli näin on käynyt niin ei muuta kuin uusi jakohihna paikalle, tämmösissä tapauksissa koneessa ei hajoa mitään (nokka ja kampiakselin jako pysyy kohdallaan, ainoastaan pumpun ajotus menee vikaan)


      • RK-asentaja kirjoitti:

        Meille tulee kovilla pakkasilla 1-2 tapausta vuodessa jossa asiakas kertoo auton käyvän huonosti ja savuttavan valkoista savua.

        Syynä tähän on vanha jakohihna joka on hiukan pintakulunut ja näin ollen löystynyt.

        Nyt kun auto laitetaan kovalla pakkasella käyntiin ja öljyt on kankeet niin apulaiteryhmässä on niin paljon vastusta (pumppu, ohjaustehostin, alipainepumppu ja öljypumppu)
        Vielä kun heti käännetään rattia niin tämän apulaiteryhmän hammaspyörä voi pompata yhden hampaan pieleen jolloin kone käy huonosti ja savuttaa valkoista savua.

        Kysympä nyt saman sinulta kuin asiakkailta, tuliko vika kun pistit auton kylmänä käytiin ja käänsit rattia? ja paljonko jakohihnalla on ajettu.

        Mikäli näin on käynyt niin ei muuta kuin uusi jakohihna paikalle, tämmösissä tapauksissa koneessa ei hajoa mitään (nokka ja kampiakselin jako pysyy kohdallaan, ainoastaan pumpun ajotus menee vikaan)

        Kun mainitsin että apulaite ryhmässä on ohjaustehostimen pumppu niin tarkoitan tällä ivecon konetta jossa on samoja hihnanpomppaus ominaisuuksia ollut. Dukatossa ohjaustehostajan pumppu taisi olla eri hihnalla. Jakohihna systeemi on silti sama.


      • Hehkuttelija
        RK-asentaja kirjoitti:

        Kun mainitsin että apulaite ryhmässä on ohjaustehostimen pumppu niin tarkoitan tällä ivecon konetta jossa on samoja hihnanpomppaus ominaisuuksia ollut. Dukatossa ohjaustehostajan pumppu taisi olla eri hihnalla. Jakohihna systeemi on silti sama.

        Remmi vaihettiin tammikuussa oisko n.500km ajettu,käynti on niinkuin olisi pakkosyöttö päällä koko ajan, kun kainuusta pakkasilla lähettiin niin käyntiin lähtö oli tosi vaikeaa mut sit kun tien päälle päästiin niin veti ja pelitti tosi hyvin, oisko näin et se olisi uusi remmi löystynyt ja hypännyt hampaitten yli ja systeemit ois nyt sekaisin, käympä huomenna liikkeessä missä se asennettiin juttelemassa.


      • Hehkuttelija kirjoitti:

        Remmi vaihettiin tammikuussa oisko n.500km ajettu,käynti on niinkuin olisi pakkosyöttö päällä koko ajan, kun kainuusta pakkasilla lähettiin niin käyntiin lähtö oli tosi vaikeaa mut sit kun tien päälle päästiin niin veti ja pelitti tosi hyvin, oisko näin et se olisi uusi remmi löystynyt ja hypännyt hampaitten yli ja systeemit ois nyt sekaisin, käympä huomenna liikkeessä missä se asennettiin juttelemassa.

        Ei siinä koneessa pakkosyöttöä ole mutta ennakon säädin on.

        Se löytyy pumpun kyljestä (pumpun ja moottorin välissä)
        En nyt muista millainen se kyseisessä mallissa on mutta toiminta periaate on seuraavanlainen.
        Siinä pumpun kyljessä on vipu johon tulee vaijeri, vaijerin pitää olla tiukalla eli se vetää ennakkoa pääälle kylmällä ilmalla, vaijeri löystyy kun kone lämpiää ja ennakko lähtee pois päältä.
        Kireyden ja löysyyden kyllä tuntee sormeen.
        Kun kone on kylmä ja ennakko päällä niin koneen käydessä vivussa tuntee sormen päähän selvää nypytystä.

        Vaijeriveto toimii samantyylisesti kuin termostaatti autossa, tätä termostaattia lämmittää joko auton oma vesi tai sähkö.

        Joskus tämä vaijeri on poikki ja ennakko kylmällä ei mene päälle, aikas harvinainen vika mutta tarkista.


      • Hehkuttelija
        RK-asentaja kirjoitti:

        Ei siinä koneessa pakkosyöttöä ole mutta ennakon säädin on.

        Se löytyy pumpun kyljestä (pumpun ja moottorin välissä)
        En nyt muista millainen se kyseisessä mallissa on mutta toiminta periaate on seuraavanlainen.
        Siinä pumpun kyljessä on vipu johon tulee vaijeri, vaijerin pitää olla tiukalla eli se vetää ennakkoa pääälle kylmällä ilmalla, vaijeri löystyy kun kone lämpiää ja ennakko lähtee pois päältä.
        Kireyden ja löysyyden kyllä tuntee sormeen.
        Kun kone on kylmä ja ennakko päällä niin koneen käydessä vivussa tuntee sormen päähän selvää nypytystä.

        Vaijeriveto toimii samantyylisesti kuin termostaatti autossa, tätä termostaattia lämmittää joko auton oma vesi tai sähkö.

        Joskus tämä vaijeri on poikki ja ennakko kylmällä ei mene päälle, aikas harvinainen vika mutta tarkista.

        Hinaus auto tulee kohta ja vie raadon ko.korjaamolle kattovat onko remmi hyppinyt eri asentoon jos ei ole sit tutkivat muita mahdollisia vikoja. Kolme kappaletta on nyt pakkasten aikaan ollut et remmi on mennyt eri hampaille audia ym autoa, kaljat pistäsin RK-asentajalle näistä asiallisista neuvoista tämmöselle tietämättömälle tiisseli kuskille. Kiitos, huomenna varmaan auto jo säklättää.


      • Hehkuttelija kirjoitti:

        Hinaus auto tulee kohta ja vie raadon ko.korjaamolle kattovat onko remmi hyppinyt eri asentoon jos ei ole sit tutkivat muita mahdollisia vikoja. Kolme kappaletta on nyt pakkasten aikaan ollut et remmi on mennyt eri hampaille audia ym autoa, kaljat pistäsin RK-asentajalle näistä asiallisista neuvoista tämmöselle tietämättömälle tiisseli kuskille. Kiitos, huomenna varmaan auto jo säklättää.

        Hinausauto on varmastikkin järkevin vaihtoehto,
        kun tuli vielä mieleen tapaus jossa nokka-akselin ja pumpun välissä oleva hihnapyörä oli irronnut osin (kiinni kolmella pultilla) lopputulos oli aikas katasrovaalinen.
        Kyseisessä tapauksessa alkuoireet oli ollut samanlaisia.

        Tässä on näitä vikoja tullu lueteltua, muta täytyy ottaa huomioon että olen näitten (dukato ja iveco) autojen moottoreita korjaillut lähes 20 vuotta joten kaikkea on nähty. Ja kyllä joka merkillä on omat perusvikansa.

        Ilmoittele mitä löysivät.


      • Hehkuttelija
        RK-asentaja kirjoitti:

        Hinausauto on varmastikkin järkevin vaihtoehto,
        kun tuli vielä mieleen tapaus jossa nokka-akselin ja pumpun välissä oleva hihnapyörä oli irronnut osin (kiinni kolmella pultilla) lopputulos oli aikas katasrovaalinen.
        Kyseisessä tapauksessa alkuoireet oli ollut samanlaisia.

        Tässä on näitä vikoja tullu lueteltua, muta täytyy ottaa huomioon että olen näitten (dukato ja iveco) autojen moottoreita korjaillut lähes 20 vuotta joten kaikkea on nähty. Ja kyllä joka merkillä on omat perusvikansa.

        Ilmoittele mitä löysivät.

        Nyt on sit pirssi kunnossa, oli yhden hampaan hypännyt jakopään remeli aamulla haen pajalta pois, vielä takuuseen laittoivat kun sama pulju sen remmin siihen tammikuussa siihen vaihtoi.Pitää tässä nyt sillä ajaa mutkat suoriksi et näkee että varmaan pelittää ja kiitos vielä neuvoista.


      • Hehkuttelija
        Hehkuttelija kirjoitti:

        Nyt on sit pirssi kunnossa, oli yhden hampaan hypännyt jakopään remeli aamulla haen pajalta pois, vielä takuuseen laittoivat kun sama pulju sen remmin siihen tammikuussa siihen vaihtoi.Pitää tässä nyt sillä ajaa mutkat suoriksi et näkee että varmaan pelittää ja kiitos vielä neuvoista.

        Eipä pelittänyt viiu kauaa, eilen simahti pihalle taas vietiin korjaamoon ja vikanana remmi hyppinyt kaks hammasta, no aamulla soitin olivat tammikuussa laittaneet väärän remmin liian pitkät hampaat, lähen tästä kohta hakemaan pirssiä kotia,saas nähä kuin kauon nyt pelittää, no siinäpähän vaihtakoot vaikka joka viikko sen kun se ei minulle maksa mitään.


    • tuttuongelma

      Dugaton jako remmi ei voi hypätä yli hampaalla joshammashihna ja hammaspyörät ovat yhteen sopivat Tarkista teksti hihnan selkä puolelta Tämä ongelma on ihan tuttu Koskee Dugatoa sekä Ivecoa Suhdaudu varauksella aina näihin tarvike tuotteisiin .Olen vaihtanut omiin autoihini aina remmit itse noin10 kpl.Kaksi kertaa on varaosa kaupasta tarjottu remmiä joka oli sopimaton.Sopivuuden tarkistus kuuluu AINA ASENTAJALLE

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6093
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3866
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      252
      2218
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1870
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1313
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe