sähkösopimuksen irtisanominen

muuttaja.

Haluan irtisanoa vattenfallin sähkösopimuksen. Olen muuttamassa enkä tarvitse uuteen osoitteeseen sähkösopimusta koska siellä on jo voimassa oleva sopimus erään toisen henkilön nimellä. Puhelimeen vattenfall ei luonnollisestikaan vastaa eikä irtisanominen onnistunut nettisivulta vaikka luulin niin. Muuten olisi onnistunut mutta siellä kyseltiin uuden käyttöpaikan (!) tietoja ja milloin alkaisi sopimus uudessa osoitteessa. Siis ne pitävät itsestään selvänä että jos joku muuttaa niin tietenkin pitää ottaa sähkösopimus myös uuteen osoitteeseen... Lähetin niille sitten sähköpostia jossa pyysin irtisanomaan sopimukseni ja selitin ettei uutta sopimusta tarvitse tehdä ja pyysin lähettämään kirjallisen vahvistuksen postitse.
En ole saanut vastausta sähköpostiini. Käsitelläänkö sähköpostitse ilmoitettuja asioita siellä ylipäätään?
Ajattelin että jos jollain on kokemusta tällaisesta että muuttaa eikä tarvitse uutta sopimusta eikä vattenfall vastaa puhelimeen niin miten ihmeessä saan sopimukseni irtisanottua. Niin, ja muutan 31.3 eli tämän kuun lopussa, onko vattenfallilla joku irtisanomisaika? Sitäkään ei selvinnyt niitten nettisivulta...

27

25379

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eteenpäin..

      Soita kuluttaja-asiamiehelle ja anna tehtävä vaikka hänen hoidettavaksi.

      • Anonyymi

        No ei normaali sähkösopimuksen irtisanomisee saa mitään apua kuluttaja-asiamieheltä. Apua tulee vasta sitten, jos normaalit keinot ei johda haluttuun lopputulokseen.


    • woifeoio

      Eikö siinä pysty jättämään tyhjäksi uuden kohteen tietoja. Sähkömarkkinalain mukaan irtisanomisaika on kuluttajan puolelta 2 viikkoa. Todella outoa etteivät vastaisi lainkaan puhelimeen. Olisiko asiakaspalvelussa kenties jonoa? Onko numero varmasti oikea?

    • isännöisijä.

      Tuskin se vanha asuntosi jää tyhjilleen. Jos ei siellä kukaan asu ei ole kulujakaan sinulle (todennäköisesti kerrostalo vuokra-asunto).
      Kun uusi asukas tulee ja tekee sähkösopimuksen osoitteeseen vanha katkeaa automaattisesti.

      • isännöitsijältä

        Maksatko erotuksen, jos seuraava vuokralainen muuttaa vasta 6kk:n päästä tai tekee sähkösopimuksen vasta kun edellinen on päättynyt!


      • isännöitsijä.
        isännöitsijältä kirjoitti:

        Maksatko erotuksen, jos seuraava vuokralainen muuttaa vasta 6kk:n päästä tai tekee sähkösopimuksen vasta kun edellinen on päättynyt!

        Jätä jääkaapin ovi auki ja käännä pääkytkimestä virrat poikki. Ei laskut päätä huimaa.


      • Noorat

        Muistathan asian, jos uusi asukas tekee sähkösopimuksen katkeaa tietenkin vanhan asukkaan sopppari. MUTTA jos uusi asukas ei teekkään sähkösopimusta, jos huomaa että sähkö tulee ilman että tekee sähkösopimuksen. Lasku tietenkin tulee vanhan asukkaan nimellä, voi myös posti kääntää vanhan asukkaan uuteen osoitteeseen. Siinähän sitten vanha asukas onkin ihmeessään siitä miksi hän saa laskuja vaikkei siellä enää asukkaan. Että tälleen.


      • Anonyymi

        Paitsi perusmaksut ! Siis kuluja on edelleen siihen asti kun sopimus on voimassa!
        Kaikkihan sen tietää että sähköliittymä siirtyy uudelle asiakkaalle, mutta miten irtisanoa sähkösopimus!!


      • Anonyymi
        isännöitsijä. kirjoitti:

        Jätä jääkaapin ovi auki ja käännä pääkytkimestä virrat poikki. Ei laskut päätä huimaa.

        Silti kuluja joita pitää maksaa turhaan!


      • Anonyymi
        Noorat kirjoitti:

        Muistathan asian, jos uusi asukas tekee sähkösopimuksen katkeaa tietenkin vanhan asukkaan sopppari. MUTTA jos uusi asukas ei teekkään sähkösopimusta, jos huomaa että sähkö tulee ilman että tekee sähkösopimuksen. Lasku tietenkin tulee vanhan asukkaan nimellä, voi myös posti kääntää vanhan asukkaan uuteen osoitteeseen. Siinähän sitten vanha asukas onkin ihmeessään siitä miksi hän saa laskuja vaikkei siellä enää asukkaan. Että tälleen.

        Pummit ja köyhät elätit toimivat näin. Yhteiskunnan luteet


      • Anonyymi

        Jos pois muuttava ei saa irtisanottua omaa sopimustaan, eikä uusi asukas koskaan tee uutta sopimusta kyseiseen osoitteeseen, niin arvaa kuka maksaa sen uuden asukkaan käyttämät sähköt.


    • siitä....

      sähköpostista ja lähetä se tavallisessa postissa menemään, et kai muuta voi tehdä kun jäädä odottamaan sitten mitä tapahtuu jos eivät vastaile sieltä. Muista säästää se sähköposti, se käy todisteena jos jotain tulee jälkikäteen, laskua tmv.

    • Tuohtunut vattenfalliin

      Itse olen samassa tilanteessa pitäisi kylläkin sopia uusi osoite tuohon uuteen asuntoon, mutta ei mitään vattenfallin sopimusta kai, entidä vielä, mutta muutto on jo kahden viikon pääästä. Mitä se todellakaan vattenfallille kuuluu uuden omistajan tiedot yms. jos ei sitä ota, enhän mä sitä sopimusta halua siirtää vaan irtisanoa. Ihmettelin sitä kun ruvettiin lomakkeessa kyselemään laskun lähettelemisen tiheyttä siinä vaiheessa lopetin täyttämisen.

      • Samassa veneessä

        Koita soittaa heti, kun asiakaspalvelu aukeaa minulla toimi se =)


    • Eio todellista

      Mitä ihmettä?! Lähetteleekö jengi tänne iha oikeasti jotain sähkösopparin irtisanomisia?!?!?! :D

    • Fal

      Ei vastaa vattenfall sähköposteihin. Lähetin 2 kappaletta!

    • Sopimusehto

      Kuluttaja voi irtisanoa toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen muutosten vuoksi. Muutetut ehdot tai hinnat eivät irtisanomisaikana koske kuluttajaa, sillä muutos saa yleensä tulla voimaan aikaisintaan kuukauden kuluttua muutosilmoituksen lähettämisestä. Vain silloin kun hinnanmuutos johtuu lainsäädännön muutoksesta tai viranomaisen päätöksestä, muutettu hinta voi tulla voimaan irtisanomisaikanakin.

    • pikjnpnik

      Ilmoita, että muutat Bryseeliin.

      Brysseliin on muuttanut paljon ihmisiä, jotka haluavat eroon 220-energian sähköhuijauksesta.

      Nykyään huijari-220 toimii nimellä finnkraft.

      Maksut aina etukäteen, eikö herätä epäilyksiä etukäteimaksaminen ??

    • ei_paskempi_yhtiö

      Alkuperäinen viesti on jo vanha mutta kirjoitan kuitenkin. Itse muutan uuteen osoitteeseen 12 päivän päästä, 3 päivää sitten laitoin vattenfallille viestiä ja soittopyynnön mutta heistä ei kuulunut. Äsken soitin asiakaspalveluun, jouduin kyllä odottelemaan hetken mutta odotus itse puhelu kesti yhteensä 10 min. Itse asiakaspalvelijan kanssa ei ollut ongelmaa, ei tyrkyttänyt uutta sopimusta uuteen asuntoon kun kerroin että sinne on jo sopimukset hoidossa, asia hoitui helposti.
      ...
      Sitä vaan että vastaavat kyllä jos vaan jaksat hetken odotella puhelimessa, ei ne voi mitenkään tietää että ''jaa toi on irtisanomassa sopimusta, ei vastata sille niin se joutuu kuseen muhahahahahaaa''. Asiakaspalvelija jolle juttelin oli oikein mukava.

    • jjnjjk

      Ilmoita, että muutat Afrikkaan. Etkä aio enää koskaan käyttää sähkölaitteita.
      Uhkaile kuluttaja-asiamiehellä.

    • Anonyymi

      11.3.2007 eli se päivä 13 vuotta sitten kun aloittaja tämän ketjun pisti pystyyn, oli sunnuntai. En siten ihmettele, jos hän ei saanut välittömästi kiinni asiakaspalvelijaa... koko ketju lähti oikeastaan liikkeelle siitä, että hänellä ei ole kärsivällisyyttä tai oli jättänyt asiansa hoitamisen liian myöhäiseen.

    • Anonyymi

      Palasin juuri tulewaisuudesta tänne sähköiseen maailmaan.
      Ei kannate pyhäpäiwän ihmistä syyllistää.

      Olen kuullut, että jotkut irtisanovat sopimuxia werukkeella, että waimo jäi, ite lähdin.
      Näin käy joskus

    • Anonyymi

      Mitähän seuraavaksi?

    • Anonyymi

      Olen itse nyt ongelmissa kysyeisen yhtiön kanssa. Siellä ei tosiaankaan onnistu mikään, muutakun heidän parhaaksi. Saitko asian hoidettua miten?

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      378
      3720
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      209
      1823
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1384
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1275
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      165
      923
    6. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      883
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      57
      880
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      860
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      49
      840
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      839
    Aihe