AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

/   /  /  / lasikuidun korjaaminen

lasikuidun korjaaminen

6 Vastausta 1 446 Lukukertaa
Onko kellään kokemusta pintanaarmua suurempien lasikuitukorjausten tekemisestä/teettämisestä? Kävin katsomassa muuten pientä nuhjaantumista lukuunottamatta asiallista puoliplaanaria, mutta kölissä on noin 20 sentin mittainen murtuma. Seurausta ilmeisesti melko vauhdikkaasta pohjakosketuksesta.

Mitähän tuollaisen korjauttaminen mahtaisi maksaa ja mitkä liikkeet tällaisia tekevät etelä-suomessa? Vai saako tuollaisesta kölistä enää kalua ollenkaan?

Korjauslaminointi

Korjauslaminointi voi hyvinkin onnistua, mutta sinun asemassasi (et ole ilmeisesti tehnyt paljon lasikuitutöitä) tekisin ehdottomasti siten, että etsisin ehjän vastaavan veneen. Hyvin monesti korjauskustannukset ovat suuremmat, mitä ehjän ja rikkinäisen veneen hintaero. Kannattaa ottaa kerralla taloudellisesti hieman enemmän "turpiinsa" , kun ruveta sitten rikkinäisen veneen kanssa ihmettelemään:-)

näin minäkin ajattelin

Kun itsellä ei ole mahdollisuutta korjausta tehdä ja vaurion laajuuskin selvinnee vasta murtumaa aukaistaessa, saattaa korjaaminen tulla kalliiksin. Korjausvaihtoehto kävi mielessä lähinnä siksi, että halutut speksit (6-7m takahytillinen puoliplaanari) täyttäviä veneitä ei ole paljoakaan tarjolla. Ainakaan kohtuuhintaan.

takahytillisistä

Samaa olen minäkin pannut merkille. Takahytillisiä on uskomattoman vähän liikenteessä ja sitten taas kaikenlaisia HT/TL -veneitä maailma pullollaan. Joskus olen katsellut noin kymppitonnin hintaista Botnia 23-takakoppivenettä sillä silmällä, mutta sekin menee kaiketi uppoumarunkoisten luokkaan.

Korjaus

Veneliikkeet laskuttaa joskus 180€ timma.10h työstä voit joutua maksamaan 2500€.

ei välttämättä

Inkoossa Marengo Oy korjasi mun pohjasta parin noin kämmenen kokoista pehmennyttä aluetta n. 400 eurolla. Erittäin hyvää jälkeä. Tollainen korjaus kannattaisi antaa ammattilaisen arvioitavaksi ennen kauppoja. Ja toisaalta jos myyjä ei tunne korjauksen hintaa niin siitä voi saada kunnon alennuksen vaikka itse korjaus ei paljoa maksaisikaan. Toisaalta korjauksessa on aina riskinsä, josta pitää mielestäni saada rahallinen korvaus sille joka riskin kantaa.

lasikuidun korjaaminen

Mielestäni lasikuituveneen korjaaminen ei ole kovin vaikeaa, täältä löydät ohjeen:
http://www.terpol.fi/ohjeet.htm
Kunhan poistaa kaiken pehmeän kuidun ja karhentaa riittävän suurelta alalta...hyvä tulee.
 /   /  /  / lasikuidun korjaaminen

Asiantuntijat

• SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku

Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta