Lonkan bursiitti

paraneeko?

Minkälaisia hoitoja olette saaneet lonkan bursiittiin? Pitikö mennä erikoislääkärille asti?
Onko vaiva parantunut ja millä hoidoilla parani?
Onko yleisempi ylipainoisilla vai muilla? Vaikuttaako ruokavalio sairauteen? Mitä liikuntaa pystytte harrastamaan vaivan kanssa?

7

3927

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerran kokenut

      Minulle on vain kerran elämässäni tullut kyseinen vaiva, kun jouduin kävelemään liukkailla teillä, eli varoin ja jännitin jalkojani ja kävelyni oli täten vääränlaista, josta johtuen bursat tulehtuivat. Apu oli helppo, lievää tulehduskipulääkettä ja lepoa muutama päivä, niin siinä se.

    • ylimitoitettu

      Itse sain kortisoonipiikkeja kolme kertaa ja lisäksi sitten fysikaalista. Nyt on ilmeisesti uusinut ja lonkka todella kipeä. Tulehduskipulääkettä on vedetty kohta 2 viikkoa ja kipu vaan kasvaa. Ärsyttää. Kuvat otettiin viimeviikolla ja lausuto tulee kesakiviikkona. Sitten tiedän enemmän.

    • kipee

      Kesäkuusta 2008 asti olen kärsinyt limapussin tulehduksesta vasemmassa lonkassa.Olen ollut kokoajan todella kipeä. On kuvattu monet kuvat,annettu kortisonipiikkejä ja kylmähoitoa mutta on vain kipeä. Kävin reumalääkärillä joka määräsi edellä mainitsemani hoidot.Mitkään lääkkeet eivät ole oikein auttaneet. Olen yh-äiti ja 4v tyttäreni ei ymmärrä jos vaan makaan. Muutaman päivän olen ollut sairaslomalla ja sitkeydellä mennyt eteenpäin. Alkaa vaan kärsivällisyys loppua kun öisin kovaa särkyä ja unet vähissä.Lääkäri sanoi että voidaan leikata mutta joteskin tuntuu että synnyinlahjana saadut on parempi säilyttää ja kärsiä kuin poistattaa.Jos jollakin leikkaus kokemuksia ja tuntoja sen jälkeisestä niin luen mielelläni.

      • Bursiittivaivainen

        Olen kärsinyt limapussin tulehduksista molemmissa lonkissa kesästä 2008 asti. Kolme kortisoonipiikkiä sekä suun kautta lyhyet kuurit. Niistä apua vain noin pari viikkoa. Horse Poweria ja linimenttejä sekä venyttelyjä. Ei mistään apua. Nyt on tullut mieleeni, että onko kolesteroolilääkityksellä osuutta asiaan. Syön Simvastatiinia 40 mg/vrk.Kolesteroolilääkkeiden sivuvaikutukset voivat olla arvaamattomia. Onko kellään tällaisia epäilyksiä?


      • Lonkat eriparia

        Minulla on vähän samanlainen Bursahistoria, eli kaikki alkoi 2008 kesällä niin, etten voinut maata selälläni. Oli sellaista pientä vaivaa, joka lakkasi, kun menin kyljelleni. Siitä se on pikkuhiljaa voimistunut. Olen käynyt tämän vuoden puolella kolme kertaa terkkarissa saamassa kortisonipiikin. Kipu poistui aina n. kahdeksi viikoksi. Silloin tällöin otan yöksi särkylääkkeen. Mutta eihän näin voi jatkua. Jostain on apu löydettävä. Olen käyttänyt kipugeeliä, Horse Poweria ym mutta kipu on ja pysyy. Tänään vihdoin menin kiropraktikolle ja hän kertoi, että kyseessä on luultavasti hyvin yleinen Si-nivelvaiva. Sitä hoidetaan nyt muutaman kerran venyttelyllä, että saadaan nivelet taas toimivaksi. Kerron myöhemmin, jos apu löytyy kiropraktikolta. Hyvää kevättä kaikille Bursalaisille!


      • Lonkat eriparia
        Lonkat eriparia kirjoitti:

        Minulla on vähän samanlainen Bursahistoria, eli kaikki alkoi 2008 kesällä niin, etten voinut maata selälläni. Oli sellaista pientä vaivaa, joka lakkasi, kun menin kyljelleni. Siitä se on pikkuhiljaa voimistunut. Olen käynyt tämän vuoden puolella kolme kertaa terkkarissa saamassa kortisonipiikin. Kipu poistui aina n. kahdeksi viikoksi. Silloin tällöin otan yöksi särkylääkkeen. Mutta eihän näin voi jatkua. Jostain on apu löydettävä. Olen käyttänyt kipugeeliä, Horse Poweria ym mutta kipu on ja pysyy. Tänään vihdoin menin kiropraktikolle ja hän kertoi, että kyseessä on luultavasti hyvin yleinen Si-nivelvaiva. Sitä hoidetaan nyt muutaman kerran venyttelyllä, että saadaan nivelet taas toimivaksi. Kerron myöhemmin, jos apu löytyy kiropraktikolta. Hyvää kevättä kaikille Bursalaisille!

        Olen nyt käynyt kolme kertaa kiropraktikon hoidossa sillä seurauksella, että saan nukuttua yöni hyvin, koska särkyjä ei enää ole. Vika oli si-nivelissä siten, että ne eivät toimineet kunnolla, koska oikea lonkka oli eri tasolla, kuin vasen.Lantio oli siis vinossa ja siitä johtui, että kävelin kuin ankka, jota en kyllä itse huomannut. Siitä myös johtuivat bursat molemmissa lonkissa. Vielä ei saa tehdä venyttelyliikkeitä, mutta lenkille saa mennä pikkuhiljaa, kunhan ei kävele asfaltilla. Tällä hetkellä siis kaikki OK ja toivottavasti pysyy.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      684
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe