Pystyykö TCS:n ohittamaan??

saab 9000 turbo

Pystyykö 9000 2,3turbo S:n TCS-järjestelmän ottamaan pois päältä??Kun olisi kiva joskus vähän polttaa rengastakin saballa...koitin kyllä kun otin sulakkeita pois siitä kaasuläppä-systeemistä, mutta auto tykännyt pysyä käynnissä ilman niitä..Olisikohan kenelläkään tietoa niistä??

11

1130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jani

      Itselläni samanlainen saab. Ja olen jo suunitellut systeemin miten sen teen. Tosin en ole aikapulan vuoksi kerinnyt toteuttamaan sitä. mutta tänään meinaan ottaa edistystä asian suhteen ja hakea kytkentäkuvat TCS:ään. tuo sulake juttu joo ei onnistu tuon kaasuläpän takia. muuten missä päin Turbo S vaikuttaa kun niitä ei suomessa taida montaa olla?

      • saab 9000 turbo

        Niin että täällä Länsi-Suomen seudulla pyöritään..kerros sit jos saat sen sydeemin pelittämään...Ja viel muute aika tarkkojen tietojen mukaan tota 91- S mallista olis 8 kappaletta suomessa..


    • NG900T

      Tarkemmin asiaa tuntematta, mutta tiedän että tämän haluaisi tehdä moni muukin mutta kuuleman mukaan järjestelmää ei pystyisi täydellisesti ohittamaan.

      Juuri em. syystä varsinkin virittelijät ei tunnu olevan kiinnostuneita 9K malleista joissa TCS on käytössä jatkuvasti ilman tuota on/off kytkintä.

      Ei hyvä juttu ollenkaan.

      • Jani

        Kyllä sen itse luistoneston saa pois pelistä, kun saa sen napin kytkettyä sinne. mikä on mahdollista.


      • NG900T
        Jani kirjoitti:

        Kyllä sen itse luistoneston saa pois pelistä, kun saa sen napin kytkettyä sinne. mikä on mahdollista.

        Joskus vuosi-pari vuotta sitten lueskelin saabnettiä/newsgruuppeja missä oli pitkät tarinat aiheesta...

        Kerro toki täällä jos saat sen pois pelistä. Ja tosiaan se sulakkeen poisto ei riitä.


      • Jani
        NG900T kirjoitti:

        Joskus vuosi-pari vuotta sitten lueskelin saabnettiä/newsgruuppeja missä oli pitkät tarinat aiheesta...

        Kerro toki täällä jos saat sen pois pelistä. Ja tosiaan se sulakkeen poisto ei riitä.

        Noin. nyt olen hakenut saabilta kytkentä kuvat. Pitää huomennissa yrittää keritä hakea yksi kappale autodiodeja, ja käydä tilaamassa TCS katkaisija koetauluun. Niin saa homman toteutukseen. tänään sen verta jo luin opusta mikä käsittelee TCS:ää ja sain selville sen mitä olen epäillyt jo pidemmän aikaa kun olen miettinyt sitä
        Homma perustuu ihan siihen että jarrutus on ensisijainen, sen jälkeen vasta luistonesto. eli lyhyesti sanottuna kaasuläppä boksille(ETS) tarvii antaa yhteen napaan 12v. Helppoa kun heinän teko ;)


      • saab 9000 turbo
        Jani kirjoitti:

        Noin. nyt olen hakenut saabilta kytkentä kuvat. Pitää huomennissa yrittää keritä hakea yksi kappale autodiodeja, ja käydä tilaamassa TCS katkaisija koetauluun. Niin saa homman toteutukseen. tänään sen verta jo luin opusta mikä käsittelee TCS:ää ja sain selville sen mitä olen epäillyt jo pidemmän aikaa kun olen miettinyt sitä
        Homma perustuu ihan siihen että jarrutus on ensisijainen, sen jälkeen vasta luistonesto. eli lyhyesti sanottuna kaasuläppä boksille(ETS) tarvii antaa yhteen napaan 12v. Helppoa kun heinän teko ;)

        Niin, että onkos saatu testattu sitä systeemiä jo?? Ja jos on niin miten onnistui??


    • NG900T

      Tarkemmin asiaa tuntematta, mutta tiedän että tämän haluaisi tehdä moni muukin mutta kuuleman mukaan järjestelmää ei pystyisi täydellisesti ohittamaan.

      Juuri em. syystä varsinkin virittelijät ei tunnu olevan kiinnostuneita 9K malleista joissa TCS on käytössä jatkuvasti ilman tuota on/off kytkintä.

      Ei hyvä juttu ollenkaan.

    • ...

      ...

    • haltsi1

      mulla taas abs rinkulan vaihdon jälkeen jäi tcs merkkilalo palamaan katkaisin ei saa sitä päälla siis tcs:sään abs:sät toimii mut en saa luiston-estoa päälle . en tiedä vaatiiko ne katsastukssessa että sen pitäisi toimie ,itte en tartte sitä joten riittäisikö et saisin sen valon sammumaan siintä koelaudasta ja miten?

    • Huru-ukkonen16

      Saa sammumaan. Ota poltin pois TAI kytke auton sähköjärjestelmä hetkesi 24 volttiseksi. OK?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      85
      3617
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      572
      3397
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3229
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2132
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2031
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1908
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1885
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      149
      1574
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1331
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1322
    Aihe