Kuumeeton "TAPPAJAFLUNSSA"

sairastunut henkilö

Päätin aloittaa uuden keskustelun tästä kuumeettomasta ja pitkään jatkuvasta flunssataudista.

Itselläni tämä tauti on jatkunut jo pari kuukautta, eikä paranemista näy tapahtuvan. Oireina on ollut mm. päänsärkyä, niskasärkyä, pahoinvointia, voimattomuutta ja väsymystä.

Olen kuullut, että tämä tauti voi jatkua pitkään, mutta tämä parin kuukauden sairastelu alkaa olla jo hieman liian pitkä aika. Mun tekisi mieli päästä liikkeelle, koska en jaksa enää maata paikallani.

Miten pitkään te muut olette kärsineet tästä taudista?

51

21524

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sairastunut henkilö

      Jatkoa: Unohdin mainita sen, että toisinaan on myös ollut köhää ja kuumetta oli vain ihan alussa.

    • lopultakin

      7 viikkoa alkaa tulla täyteen ja nyt ehkä alkaa helpottaa. Edelleen väsähdän todella helposti ja tulee voimaton olo, mutta pystyn sentään käymään koulussa ja vähän ulkoilemaan.
      Harmittaa tosin kun haluaisin jo lenkille ja pyöräilemään, vaan enpä vielä uskalla.

      Tauti alkoi minulla pienellä kuumeella ja sydän hakkasi epämukavan lujaa, olin myöskin ihan väsynyt ja voimaton. Jossain vaiheessa iski sitten vielä keuhkoputkentulehdus joka vei voimat niin että vessaan piti kontata ja kun petiin pääsi niin pulssi laski vasta pitkän ajan päästä.
      Sitten luulinkin jo että helpottaa, mutta ei. Iski nimittäin kamala nuha, joka vei taas voimat nollaan. Kuumetta ei siis ole ollut kuin 37.2 ja vain parina ensimmäisenä päivänä.

      Nyt on pari päivää tuntunut että ehkä tästä selvitäänkin =)

      Lääkärissä on kyllä tullut rampattua monta kertaa. Sydänfilmi otettu 3 kertaa ja keuhkot kuvattu kerran, verikokeitakin otettu melko paljon. Vaan kaikki ovat olleet onneksi ok.

      Todella paljon on helpottanut mieltä kun on lueskellut täältä että on muitakin samasta kärsiviä.

      Koittakaahan jaksaa, vaikka tiedän että vaikeaa se on.

      • potilasmyös

        Nuo sun oireet ovat kuin mun oireet. Mulla on nimittäin ihan vastaavalaisia oireita ja olo on vieläkin heikko (oon ollut kipeänä jo kuudetta viikkoa). Toisinaan huippaa tosi pahasti ja olo on vähän huono (etenkin silloin, jos liikun liian paljon).


      • potilasmyös
        potilasmyös kirjoitti:

        Nuo sun oireet ovat kuin mun oireet. Mulla on nimittäin ihan vastaavalaisia oireita ja olo on vieläkin heikko (oon ollut kipeänä jo kuudetta viikkoa). Toisinaan huippaa tosi pahasti ja olo on vähän huono (etenkin silloin, jos liikun liian paljon).

        Mainitsen vielä sen verran, että jotkut päivät ovat olleet välillä ihan hyviä. Sitten iskee taas hirveä olo, eikä jaksa tehdä mitään.


      • sporttarikundi

        Mun tauti eteni näin:
        1. Nuha
        2. Kuume
        3. Kuumettomuus ja kaikki mahdolliset oireet
        4. Yskä ja keuhkoputkentulehdus ja kaikki mahdolliset oireet
        5. Voimaton olo ja kaikki mahdolliset oireet (olen juuri nyt tässä vaiheessa)

        (kaikki mahdolliset oireet = päänsärkyä, tukkoisuutta, nivelten ja lihasten särkyä, niskasärkyä, selkäsärkyä, pahoinvointia)

        Niskasärky oli hirveätä, kun se ei helpottanut ollenkaan. Yöllä ei saanut edes nukuttua kunnolla.

        Kuten tuosta voi päätellä, olo on siis aika heikko ja hutera. Olen ollut kipeänä huomisesta lähtien tasan 7 viikkoa (!), eikä helpotusta ole tiedossa.

        Labrakokeissa ei näy mitään, eivätkä tulehdusarvot ole koholla, joten kaikki on päällisin puolin hyvin. Siitä huolimatta on voimaton olo, ei jaksa tehdä mitään, paikkoja särkee ja huimaa helvetisti. Lääkäri määräsi paljon lepoa, joten sairasloma jatkuu edelleen. :(


    • taudeista

      sain manatuksi itselleni 38 asteen kuumeen ja hirveän nuhan ja yskän. Toivoin, että nyt ne taudit äkkiä lähtevät. Kuume sahaa nyt kuitenkin, että on välillä' alilämpöä ja välillä poukkoilee ylös, esim. yöllä. Pää on kipeä ja hillitön nuha. Kestääköhän tämä vaihe vielä sen seitsemän viikkoa?
      Välillä, kun ei ole lämpöä, niin tulee tehdyksi askareita ja olen ollut ulkonakin. Onkohan se pahasta? Kun pää on kipeä, ja on kuuma olo ja hiotus, ei jaksa tehdä mitään. Yskää olen hoitanut astmalääke Seretidellä, jota en ole tarvinnut vuoteen. Kipuun Panadolia. Kuumaa mehua ym. juomista paljon. Suu välillä niin kuiva, että kieli tarttuu kitalakeen.

      • taudeista

        Te ketkä näistä potilaista käytte lääkärissä, niin viekää printti näistä (aiemmista) keskusteluista ja kysykää lääkärin mielipidettä tästä taudista. Minä en ole menossa, koska omillaan pärjäilee kotona ilman siraslomapaperiakin, tuskin sitä saisikaan. Toisen työssä en kyllä jaksaisi olla.


      • potilasmyös
        taudeista kirjoitti:

        Te ketkä näistä potilaista käytte lääkärissä, niin viekää printti näistä (aiemmista) keskusteluista ja kysykää lääkärin mielipidettä tästä taudista. Minä en ole menossa, koska omillaan pärjäilee kotona ilman siraslomapaperiakin, tuskin sitä saisikaan. Toisen työssä en kyllä jaksaisi olla.

        Olen käynyt lääkärissä oirelistan kanssa, kun mä ajattelin, että on hyvä todistaa, että en ole ainoa, joka on kipeänä. Lääkäri hymyili, kun nautin listaa.

        Lääkäri totesi, että nyt on ollut liikkeellä todella pahaa tautia ja siitä toipumiseen voi mennä aikaa. Jos tauti pääsee tosi pahaksi ja sairastumisaikana on tullut kuntoiltua, saattaa kuulemma kärsiä sydänoireita muistuttavista oireista ja voi tulla paha olo eli pahoinvointi on mahdollista.

        Ikävää, ettei tähän tautiin ole lääkettä. Täytyy kai uskoa, että tauti paranee aikanaan, vaikka siihen menisi 2-3 kk.


    • hmmhmm

      Olisikohan mullakin ollut alkuvuodesta tämä? Alkoi heikolla ololla, sydämen tykytyksellä, pyörryttävällä ololla, lämpöä 37,7. Kovasti tutkittiin kaikki mahdolliset jutut, mutta mitään ei löytynyt, lämpö vaan pysytteli korkealla. Mitään muuta oiretta ei ollut (nuhaa tms). Pari viikkoa olin väsynyt, kuumeisen oloinenkin, mutta sitten alkoi helpottaa. Lämpö tosin pysytteli korkealla edelleen, mutta ei kai se sitten haittaa..?

      • sick_and_tired_guy

        On mahdollista, että sulla on ollut tämä tauti, mutta paljon lievempänä kuin muilla.

        Mä olen ollut jo 8 viikkoa taudin kourissa. Mulla tauti alkoi siten, että olin ensin pari viikkoa pienessä nuhassa ja olo heikkeni vähitellen. Sitten yhtenä päivänä lähdin liikkeelle ja liikuin aika paljon. Se oli virhe, koska sen jälkeen tauti paheni rajusti.

        Mun sydän alkoi takoa voimakkaasti, eikä meinannut rauhoittua mitenkään pitkään aikaan. Lisäksi oli vaikea hengittää, kuume nousi korkealle pariksi päiväksi ja paikkoja alkoi särkemään.

        Kun kuume lakkasi, niin paikkoja särki hirveästi, oli voimaton olo ja toisinaan huimasi todella voimakkaasti. Huimausta on vieläkin ja se on todella ärsyttävää. Lisäksi mä kärsin tukkoisesta olosta ja pään sisällä tuntuu olevan jonkinlaista outoa painetta (ihan kuin koko pää olisi tukossa).

        Olen käynyt lääkärissä ja kaikki mahdolliset kokeet on otettu. Mitään ei näy missään, joten lääkäri päätteli, että tämä on jotain virustautia, johon ei ole lääkettä.


      • JepuX
        sick_and_tired_guy kirjoitti:

        On mahdollista, että sulla on ollut tämä tauti, mutta paljon lievempänä kuin muilla.

        Mä olen ollut jo 8 viikkoa taudin kourissa. Mulla tauti alkoi siten, että olin ensin pari viikkoa pienessä nuhassa ja olo heikkeni vähitellen. Sitten yhtenä päivänä lähdin liikkeelle ja liikuin aika paljon. Se oli virhe, koska sen jälkeen tauti paheni rajusti.

        Mun sydän alkoi takoa voimakkaasti, eikä meinannut rauhoittua mitenkään pitkään aikaan. Lisäksi oli vaikea hengittää, kuume nousi korkealle pariksi päiväksi ja paikkoja alkoi särkemään.

        Kun kuume lakkasi, niin paikkoja särki hirveästi, oli voimaton olo ja toisinaan huimasi todella voimakkaasti. Huimausta on vieläkin ja se on todella ärsyttävää. Lisäksi mä kärsin tukkoisesta olosta ja pään sisällä tuntuu olevan jonkinlaista outoa painetta (ihan kuin koko pää olisi tukossa).

        Olen käynyt lääkärissä ja kaikki mahdolliset kokeet on otettu. Mitään ei näy missään, joten lääkäri päätteli, että tämä on jotain virustautia, johon ei ole lääkettä.

        Mulla on ollut ihan samoja oireita, eikä ne meinaa parantua millään konstilla. Saa nähdä miten pitkään joutuu kärsimään. Ärsyttää, kun huimaa koko ajan ja on väsymystä.


      • noin
        sick_and_tired_guy kirjoitti:

        On mahdollista, että sulla on ollut tämä tauti, mutta paljon lievempänä kuin muilla.

        Mä olen ollut jo 8 viikkoa taudin kourissa. Mulla tauti alkoi siten, että olin ensin pari viikkoa pienessä nuhassa ja olo heikkeni vähitellen. Sitten yhtenä päivänä lähdin liikkeelle ja liikuin aika paljon. Se oli virhe, koska sen jälkeen tauti paheni rajusti.

        Mun sydän alkoi takoa voimakkaasti, eikä meinannut rauhoittua mitenkään pitkään aikaan. Lisäksi oli vaikea hengittää, kuume nousi korkealle pariksi päiväksi ja paikkoja alkoi särkemään.

        Kun kuume lakkasi, niin paikkoja särki hirveästi, oli voimaton olo ja toisinaan huimasi todella voimakkaasti. Huimausta on vieläkin ja se on todella ärsyttävää. Lisäksi mä kärsin tukkoisesta olosta ja pään sisällä tuntuu olevan jonkinlaista outoa painetta (ihan kuin koko pää olisi tukossa).

        Olen käynyt lääkärissä ja kaikki mahdolliset kokeet on otettu. Mitään ei näy missään, joten lääkäri päätteli, että tämä on jotain virustautia, johon ei ole lääkettä.

        Siis aivan vastaavat tuntemukset on minullakin. Ainoa mikä erottaa on se, että kuume ei ole ollut missään vaiheessa kovin korkealla. Lievänä toki pitemmän aikaa. Onko näin ettei siihen auta kuin aika. Tuo huimaus/paine päässä on kerrassaan täydellisesti pahin vaiva. Miten siinä keskittyy yleensäkään yhtään mihinkään saatikka sitten työasioihin. Lääkäri muuten totesi poskiontelon tulehduksen, mutta sanoi että se on siinä ja tässä..lievää epävarmuutta.


      • potilas x
        noin kirjoitti:

        Siis aivan vastaavat tuntemukset on minullakin. Ainoa mikä erottaa on se, että kuume ei ole ollut missään vaiheessa kovin korkealla. Lievänä toki pitemmän aikaa. Onko näin ettei siihen auta kuin aika. Tuo huimaus/paine päässä on kerrassaan täydellisesti pahin vaiva. Miten siinä keskittyy yleensäkään yhtään mihinkään saatikka sitten työasioihin. Lääkäri muuten totesi poskiontelon tulehduksen, mutta sanoi että se on siinä ja tässä..lievää epävarmuutta.

        Huimaus on tosiaan todella inhottava vaiva. Huimaus aiheuttaa mulla lievää pahoinvointia, eikä ruokahalu ole kaikista parhaimmillaan kovan huimauksen aikana.

        Päässä tuntuu myös painetta, vaikka kaiken pitäisi lääkärin mukaan olla hyvin. Mulle määrättiin nuha- ja allergialääkettä (Duact), mutta se ei ainakaan näytä tehoavan. Se vain pistää sydämen toimimaan vähän nopeammin eli sydän tykyttää toisinaan aika pahasti.


      • potilas x
        potilas x kirjoitti:

        Huimaus on tosiaan todella inhottava vaiva. Huimaus aiheuttaa mulla lievää pahoinvointia, eikä ruokahalu ole kaikista parhaimmillaan kovan huimauksen aikana.

        Päässä tuntuu myös painetta, vaikka kaiken pitäisi lääkärin mukaan olla hyvin. Mulle määrättiin nuha- ja allergialääkettä (Duact), mutta se ei ainakaan näytä tehoavan. Se vain pistää sydämen toimimaan vähän nopeammin eli sydän tykyttää toisinaan aika pahasti.

        Miten pahaa huimausta (ja pahoinvointia yms) teillä muilla on ollut? Ovatko oireet helpottaneet nopeasti vai jatkuuko huimaus koko ajan?


      • j_j_s_
        potilas x kirjoitti:

        Miten pahaa huimausta (ja pahoinvointia yms) teillä muilla on ollut? Ovatko oireet helpottaneet nopeasti vai jatkuuko huimaus koko ajan?

        Mulla oli todella paha huimaus ja pitkän aikaa.. ite epäilin että pakko johtuu korvista kun siellä oli tulehdus. Toissapäivänä läksin vastoin kaikkia neuvoja juoksemaan 5 km ja kävin vielä eilenkin kun olo oli huomattavasti parantunut.

        Nyt taas aivan paskana ja viluttaa ja särkee.. eli eipä mene sit kirveelläkään ohi tää näköjään.


      • tomppa 05
        j_j_s_ kirjoitti:

        Mulla oli todella paha huimaus ja pitkän aikaa.. ite epäilin että pakko johtuu korvista kun siellä oli tulehdus. Toissapäivänä läksin vastoin kaikkia neuvoja juoksemaan 5 km ja kävin vielä eilenkin kun olo oli huomattavasti parantunut.

        Nyt taas aivan paskana ja viluttaa ja särkee.. eli eipä mene sit kirveelläkään ohi tää näköjään.

        Joo, tämä on tosi sitkeätä. Mullakaan ei meinaa mennä huimaus ja väsymys ohi millään tavalla. Lääkärikään ei tahdo uskoa, että jotain on vialla, kun päälle päin näyttää terveeltä.


    • viikkoa

      olen kärsinyt flunssasta, eikä loppua ole näkyvissä. Ei tuo tosin tappajaflunssaa ole, en ole vielä kenkään kuullut kupsahtavan kyseiseen flunssaan. Se on vain sisukasta tänä vuonna.Syökää paljon hedelmiä ja ylimääräisiä vitamiini pillereitä.

      • yksi kipeä kundi

        Tauti ei tosiaan ole "tappajaflunssa", koska kukaan ei kuole siihen, mutta olo on kyllä aivan hirveä.

        Mä olen ollut kipeänä jo noin 7 viikkoa ja voin yhtyä muiden mielipiteisiin - voimat menee ja välillä on todella huono olo.

        Kaikki tutut, lääkäri ja perheenjäsenet sanovat, että se on virus, joka pitää vain potea. Mua alkaa kyllä pikkuhiljaa ärsyttämään, kun ei jaksa tehdä mitään ja pulssi nousee heti, kun yrittää liikkua ja tulee niin huono olo, että on pakko mennä sänkyyn.


    • kippeenä

      Minä aloin sairastelemaan 12.2, joten onhan tätä jo kestänyt muutaman viikon. Kaikki mahdolliset oireet on ollu.

      Päähän koski yhden viikon. Yskin kolme vuorokautta putkeen kunnes sain yskänlääkettä. Se auttoi pari viikkoa ja nyt on uusi yskä päällä. Kaikkiaan olen juonut 2 pulloa apteekin käsikauppavalmisteita ja yhden reseptilääkkeen. Kuume sahaa 35 ja liki 39 asteen välillä. Joka paikkaan koskee. Huippaa. Kuumaa ja kylmää. Nuhaa on ollut ainakin kahteen eri kertaan. Kurkku kipu. Äänen menetys. Väsymys, kun ei saa yöllä nukuttua. Jne. Jne.

      Käyn koulua ja olen ollut pois kolmeen otteeseen (2 pv 2 vk 2pv). Sitä ennen en syksystä lähtien kertaakaan.

      Olen käynyt yhden kerran lääkärissä, yhdesti päivystävällä sairaanhoitajalla ja monta kertaa terveydenhoitajalla. Kukaan ei voi auttaa.

      Tulehdusarvot oli vähän koholla, mutta ei kuulemma niin paljoa, että olisi tarvetta lääkekuuriin. Kurkusta ei löytynyt mitään pöppiäisiä.

      Jokainen en sanonut, että se on joku virus joka pitää vaan potea. Ja että tänä talvena se virus on tosi sitkeä ja ei voi tietää kuinka kauan se kelläkin kestää.

      Minulle on tuohon joka paikan koskemiseen auttanut kun juon joka neljäs tunti yhden Panadol Pore tabletin. Sairaanhoitaja sanoi sen auttavan ja minulla se toimii.

      Ei kai auta kun vaan odottaa sitä aamua, kun herää ja huomaa että on terve.

      • EsaGuy

        Mulla on ollut todella pahat oireet jo pitkän aikaa. Oireet ovat jatkuneet kahdeksatta viikkoa, enkä tiedä mitä pitäisi tehdä. Lääkärikään ei voi auttaa ollenkaan, koska kokeissa ei näy mitään ja kaiken pitäisi olla kunnossa (multa on testattu kaikki mahdolliset ja mahdottomat kokeet, mm. kilpirauhaskoe, sydänkokeet), mutta kaikki ei todellakaan ole kunnossa. =(

        Eikö tähän tautiin tosiaankaan auta mikään muu kuin riittävän pitkään jatkuva lepo ja totaalinen paikallaan makaaminen?

        Muuten, tietääkö kukaan miten huimausta voisi helpottaa? Toisinaan on niin paha huimaus ja heikko olo, kun sydän alkaa jyskyttämään voimakkaasti, että tekee mieli kaatua suoraan sänkyyn.


      • hoitaja
        EsaGuy kirjoitti:

        Mulla on ollut todella pahat oireet jo pitkän aikaa. Oireet ovat jatkuneet kahdeksatta viikkoa, enkä tiedä mitä pitäisi tehdä. Lääkärikään ei voi auttaa ollenkaan, koska kokeissa ei näy mitään ja kaiken pitäisi olla kunnossa (multa on testattu kaikki mahdolliset ja mahdottomat kokeet, mm. kilpirauhaskoe, sydänkokeet), mutta kaikki ei todellakaan ole kunnossa. =(

        Eikö tähän tautiin tosiaankaan auta mikään muu kuin riittävän pitkään jatkuva lepo ja totaalinen paikallaan makaaminen?

        Muuten, tietääkö kukaan miten huimausta voisi helpottaa? Toisinaan on niin paha huimaus ja heikko olo, kun sydän alkaa jyskyttämään voimakkaasti, että tekee mieli kaatua suoraan sänkyyn.

        PItkittynyt flunssatauti myös täällä etelä-suomessa. 2kk jatkunut. kuumeeton melkein kaikenaikaa, pientä lämpöä- väsymystä ja voimattomuutta. Verikokeet melkolaillla ok, vähän leukosyytit koholla, crp normaali,. mutta nyt jo senkka eli La koholla 34, pitkittyneen taudin jälkeen. ei antibioottia...nyt olen vinkumalla saanut Doximed 150mg kuurin sekä Atroven comp inhalaatiota 3 kertaa vrk/ssa hengitettynä keuhkoihin. Nukuttaisi vaan kaikenaikaa. keuhkoja pistää, ahistaa jne. Luulis et jotain vakavaa, mutta ei noi arvot nyt niin anna....olen hoitaja, ja lääkityksen saanut vihdoin työmaalla lääkäriltä. Seuraan nyt tarkasti, miten verikokeet etenee...keuhkokuvaa ei ole otettu kertaakaa. lenkkeilyt jääneet väliin 2kk ajan, eikä vieläkään uskalla mennä. välillä alilämpöä, sitten pientä kuumetta. tähän alkaa kyllästymää, ja sitä välillä miettiin kaikkea pahaa..nyt täytyy vain malttaa levätä-. kevättä kaikille


      • shbeing
        hoitaja kirjoitti:

        PItkittynyt flunssatauti myös täällä etelä-suomessa. 2kk jatkunut. kuumeeton melkein kaikenaikaa, pientä lämpöä- väsymystä ja voimattomuutta. Verikokeet melkolaillla ok, vähän leukosyytit koholla, crp normaali,. mutta nyt jo senkka eli La koholla 34, pitkittyneen taudin jälkeen. ei antibioottia...nyt olen vinkumalla saanut Doximed 150mg kuurin sekä Atroven comp inhalaatiota 3 kertaa vrk/ssa hengitettynä keuhkoihin. Nukuttaisi vaan kaikenaikaa. keuhkoja pistää, ahistaa jne. Luulis et jotain vakavaa, mutta ei noi arvot nyt niin anna....olen hoitaja, ja lääkityksen saanut vihdoin työmaalla lääkäriltä. Seuraan nyt tarkasti, miten verikokeet etenee...keuhkokuvaa ei ole otettu kertaakaa. lenkkeilyt jääneet väliin 2kk ajan, eikä vieläkään uskalla mennä. välillä alilämpöä, sitten pientä kuumetta. tähän alkaa kyllästymää, ja sitä välillä miettiin kaikkea pahaa..nyt täytyy vain malttaa levätä-. kevättä kaikille

        Olen itsekin kärsinyt noin 2 kk kaikista oireista. Vain alkuvaiheessa oli vähän lämpöä, mutta sitten lämpötila heitteli alilämmön ja kuumeen väliä pari viikkoa. Sitten kuume hävisi. Jäljelle jäi vain hirveä särky, väsymys, pahoinvointi ja huimaus. Verikokeissa ei näkynyt mitään.

        Nyt alkaa vihdoinkin tuntua siltä, että tästä parannutaan. Pahin huimaus alkaa häviämään, eikä päätäkään säre enää niin hirveästi kuin aikaisemmin.

        Jos teillä muilla on tätä samaa virustautia, niin levätkää rauhassa. Kyllä se siitä vielä paranee.


    • Vihdoin helpottaa...

      Meikällä oli samantapaista flunssaa 5-6-viikkoa!
      Alkoi tajuttomalla lihasten särkemisellä. Tuntui, että seisominen ja istuminenkin otti todella koville. Kuumetta korkeimmillaan 38.7. Ääni meni täysin. Tuli vain pientä pihinää. N. puolitoista viikkoa kesti pahinta vaihetta, ja kun pari päivää oli mennyt vain lievässä lämmössä ja olo tuntui paremmalta, ajattelinpa lähteä töihin. Työ on vielä fyysistä, ja yhtäkkiä oltiinkiin taas tilanteessa, missä voimat olivat täysin pois.

      Tuntui, kuin flunssa olisi ollut jo lähdössä, mutta tulikin takaisin. Eipä alkanut parantumaan enää toisella kertaa. Kuumetta ei tosin ollut, eikä lihassärkyä, mutta väsymys ja voimattomuus oli ihan pohjatonta. Henkeä ahdisti pienikin liikkuminen, ja sydän alkoi tykyttää jo noustessa sängyssä ylös. Jo muutaman tunnin koulupäivän jälkeen olin aivan puhki, ja makasin loppupäivän sängyssä. Muutama koulukurssi on mennyt täysin ohi voimattomuuden takia! Pientäkään koulutehtävää ei pystynyt keskittyä tekemään. Jo 5-10 minuutin kävelymatkan jälkeen oli selkäni hiestä märkä.

      Lopetin sitten työt väliaikaisesti. Päätin, että en tee mitään fyysistä, paitsi välttämättömimmät jutut. Käyn koulussa, mutta loppupäivän yksinkertaisesti lepään kotona. Nyt, noin parin viikon jälkeen todellisesta levosta alkaa helpottaa ja olo on lähes normaali. Pystyn tekemään normaaleja asioita ilman pulssin nousua.
      Edelleen ollaan väsyneitä, mutta koulun jälkeen jaksaa muutakin kuin kirjaimellisesti maata.

      Eli suosittelen oikeasti sitä lepoa ja paikallaan oloa! Ainakin minulla se on auttanut!

      • huimaus

        Huimausta ja pahoinvointi on vielä jonkin verran, mutta muuten olen terve. Ottaa päähän, kun huimaus ei meinaa lakata.


    • viherpiiperö

      Tauti on sitkeä, mutta voin omasta kokemuksesta sanoa, että kyllä siitä paranee. :)

      Mulla paraneminen alkoi noin viikko sitten. Sitä ennen oli noin 9 viikon sairastelujakso. Olen vielä vähän heikossa kunnossa, mutta olo paranee päivä päivältä. :)

    • kipeä kundi

      Olen kärsinyt samoista oireista kuin muut jo pari kuukautta. Nyt näyttää vihdoinkin siltä, että tauti on parantumassa. :) Tautiin on auttanut vain lepo, koska mistään muusta ei ole ollut apua.

      • 7 viikkoa sairaana

        Miten pahaa huimausta ja paineen tunnetta teillä on ollut päässä taudin aikana?

        Onko selvinnyt mistä se johtuu?


      • Oireilija
        7 viikkoa sairaana kirjoitti:

        Miten pahaa huimausta ja paineen tunnetta teillä on ollut päässä taudin aikana?

        Onko selvinnyt mistä se johtuu?

        Nuo ovat sitkeän flunssa oireita. Tämä "tappajatauti" on rankka, jos se pääsee tarpeeksi pahaksi. Koeta levätä.


      • jepulijupulijopoli
        Oireilija kirjoitti:

        Nuo ovat sitkeän flunssa oireita. Tämä "tappajatauti" on rankka, jos se pääsee tarpeeksi pahaksi. Koeta levätä.

        Kyllä mäkin samaa mieltä olen. Tuo on flunssan oireita.


      • jepulijupulijopoli
        jepulijupulijopoli kirjoitti:

        Kyllä mäkin samaa mieltä olen. Tuo on flunssan oireita.

        Lisään ihan sen verran tekstiä, että mainitsen, että mullakin on ollut samoja oireita tämän taudin kanssa. On muuten tosi paha ja ärsyttävä tauti.


    • Lötkötäti

      Olipas "ihana" löytää nämä pitkittyneiden ketjut..samat asiat riivaavat ja olin jo ihan kauhuissani, että nyt on jotain ihan hullusti kun voimattomuus ja flunssa oireet vain jatkuvat ja jatkuvat. Kyllä on ollut masentavaa touhua.

      • Ollos

        Onko muilla liittynyt tuohon flunssaan pitkäaikaista korvien soimista?


      • Lötkötäti
        Ollos kirjoitti:

        Onko muilla liittynyt tuohon flunssaan pitkäaikaista korvien soimista?

        Ei soi, mutta vihloo julmetusti välillä, varsinkin oikea puoli, jossa kaikki pahimmat oireet on olleet koko ajan.


    • Ja vielä yksi

      Ja vielä yksi.

      Heräsin viime perjantaina siihen, että kun käänsi kylkeä, niin koko huone alkoi pyöriä. Kun sitten nousin ylös, niin meinasin kaatua. Kurkku oli myös vähän kipeä. Päätin kuitenkin lähteä liikkeelle, sillä oli tärkeä työ kesken. Olo helpottui vähitellen päivän mittaan, mutta huimausta oli erityisesti jos kumarruin ja kurkkukipu muuttui yskäksi. Seuraavana päivänä ei huimannut ja kurkkukipu oli poissa. Nyt taas polttelee vähän ja huippaa. Yksi opiskelutoveri oli ollut huimauksen kourissa kolme päivää vaikka muita oireita ei juuri ollut. Todella merkillistä.

      • Alkuihminen

        Löysin täältä keskusteluista samanlaisia oireita keväältä 2007 kuin mitä minulla on nyt keväällä 2008.
        Kunnon flunssa kurkkukipuineen, nuhineen ja yskineen oli jo kuukausi sitten. Kuume oli matalaa, mutta minulla ei koskaa nouse kova kuume. Flunssa diagnosoitiin virusperäiseksi eli ei kun lepäät ja odotat. Ja stressaat että mikä ihme vaivaa nyt, kun huimaustauti päällä. Oireena nyt 3-4h ylösnousun jälkeen nopeasti paheneva kova huimaus/heikotus ja yökötys (ei oksennusta), joka ei lähde millään keinolla. Yritän juoda ja syödä, josko parantaisi olotilaa, vaikka olisin syönyt juuri. Sitten ei auta kuin olla pitkällään loppupäivä (taas). Eli töiden teosta ei tällaisessa olotilassa tule mitään. Ihan aamulla usein parempi olo ennenkuin "kriisi" iskee.
        Huimaus EI ole ns kiertaävää/pyörivää vaan lähinnä "väreilevää" näkökentässä tai kaatavaa sekä matalaa kuumetta, joka oli jo välillä pois. Minulla on joskus aiemmin ollut ns "Hyvälaatuinen asentohuimaus" ja tämä ei ole samanlaista.
        Tämä nykyinen huimaustauti alkoi omituisilla voimakkailla tuntemuksilla päässä (en kutsuisi päänsäryksi) ja pyörryin pari tuntia sen jälkeen kaksikin kertaa, taju kankaalle, mutta lääkärin mukaan ei vakavaa. Menin vasta seuraavalla viikolla lekuriin, olisi kait pitänyt mennä heti ambulanssilla.
        Siitä lähtien eli 21.2. lähtien tässä huimaustaudissa.
        Kilpirauhasen vajaatoiminta ja myyräkuume on suljettu pois. Hemoglobiinikin on noussut takaisin. Olen tottunut elämään nuoresta asti alhaisen verenpaineen kanssa joten tunnen sen temput eikä tämä ole sitä.
        Onko muilla ollut tällaista nyt keväällä 2008 ja mitä kokemuksia? Onko tämä flunssan jälkitautia vai onko sen myötä lauennut joku muu tauti?


      • voimaton19
        Alkuihminen kirjoitti:

        Löysin täältä keskusteluista samanlaisia oireita keväältä 2007 kuin mitä minulla on nyt keväällä 2008.
        Kunnon flunssa kurkkukipuineen, nuhineen ja yskineen oli jo kuukausi sitten. Kuume oli matalaa, mutta minulla ei koskaa nouse kova kuume. Flunssa diagnosoitiin virusperäiseksi eli ei kun lepäät ja odotat. Ja stressaat että mikä ihme vaivaa nyt, kun huimaustauti päällä. Oireena nyt 3-4h ylösnousun jälkeen nopeasti paheneva kova huimaus/heikotus ja yökötys (ei oksennusta), joka ei lähde millään keinolla. Yritän juoda ja syödä, josko parantaisi olotilaa, vaikka olisin syönyt juuri. Sitten ei auta kuin olla pitkällään loppupäivä (taas). Eli töiden teosta ei tällaisessa olotilassa tule mitään. Ihan aamulla usein parempi olo ennenkuin "kriisi" iskee.
        Huimaus EI ole ns kiertaävää/pyörivää vaan lähinnä "väreilevää" näkökentässä tai kaatavaa sekä matalaa kuumetta, joka oli jo välillä pois. Minulla on joskus aiemmin ollut ns "Hyvälaatuinen asentohuimaus" ja tämä ei ole samanlaista.
        Tämä nykyinen huimaustauti alkoi omituisilla voimakkailla tuntemuksilla päässä (en kutsuisi päänsäryksi) ja pyörryin pari tuntia sen jälkeen kaksikin kertaa, taju kankaalle, mutta lääkärin mukaan ei vakavaa. Menin vasta seuraavalla viikolla lekuriin, olisi kait pitänyt mennä heti ambulanssilla.
        Siitä lähtien eli 21.2. lähtien tässä huimaustaudissa.
        Kilpirauhasen vajaatoiminta ja myyräkuume on suljettu pois. Hemoglobiinikin on noussut takaisin. Olen tottunut elämään nuoresta asti alhaisen verenpaineen kanssa joten tunnen sen temput eikä tämä ole sitä.
        Onko muilla ollut tällaista nyt keväällä 2008 ja mitä kokemuksia? Onko tämä flunssan jälkitautia vai onko sen myötä lauennut joku muu tauti?

        Ooon lukenu nyt noita teijä juttuja ja alkaa kuulostaa samalta mitä mulla on tällä hetkellä. Eilen oli lämpöä yhtäkkiä 38 ja sitten taas laski 37 asteesee,nyt ei ole ollenkaan edes lämpöä. Hirveät lihaskivut varsinkin hartioissa ja niskassa,päänsärkyä vähän flunssaa, paikkojen särkyä ja niin edespäin. olo on ollut myös todella voimaton viikon verran kun olen tätä "tappajaflunssaa" potenut?onko kenelläkään ollut samanlaisia oireita tänä kevättalvena??
        :)


      • korvi
        voimaton19 kirjoitti:

        Ooon lukenu nyt noita teijä juttuja ja alkaa kuulostaa samalta mitä mulla on tällä hetkellä. Eilen oli lämpöä yhtäkkiä 38 ja sitten taas laski 37 asteesee,nyt ei ole ollenkaan edes lämpöä. Hirveät lihaskivut varsinkin hartioissa ja niskassa,päänsärkyä vähän flunssaa, paikkojen särkyä ja niin edespäin. olo on ollut myös todella voimaton viikon verran kun olen tätä "tappajaflunssaa" potenut?onko kenelläkään ollut samanlaisia oireita tänä kevättalvena??
        :)

        samoja kipuja. ei edes flunssaa. lepo tuntuu auttavan ja tulehduskipulääkettä sitkeästi naamaan vaikka hiki tihkuaa ylenmääräisesti.eiköhän se kesällä hellitä täytyy luottaa.


      • pliiploo
        korvi kirjoitti:

        samoja kipuja. ei edes flunssaa. lepo tuntuu auttavan ja tulehduskipulääkettä sitkeästi naamaan vaikka hiki tihkuaa ylenmääräisesti.eiköhän se kesällä hellitä täytyy luottaa.

        Voi vitsi. Mulla on kolmatta viikkoa kauhee nuha, yskä, kurkkukipu, päänsärky, huimaus, paine päässä jne jne. Mutta ei kertaakaan kuumetta. En siis kehtaa olla töistä pois... Koskahan tästä paranee...?


      • miklaher
        pliiploo kirjoitti:

        Voi vitsi. Mulla on kolmatta viikkoa kauhee nuha, yskä, kurkkukipu, päänsärky, huimaus, paine päässä jne jne. Mutta ei kertaakaan kuumetta. En siis kehtaa olla töistä pois... Koskahan tästä paranee...?

        13viikkoa tässä oon palellu, kurkkukarheena, voimattomana.. punkteerattu jo 3kertaa :D ja olen aivan voimaton...

        Kertokaas mikä ottas tän taudin veks... :D Alkaa hieman jo henkisetki voimat vähissä.


      • Mittarissa...
        miklaher kirjoitti:

        13viikkoa tässä oon palellu, kurkkukarheena, voimattomana.. punkteerattu jo 3kertaa :D ja olen aivan voimaton...

        Kertokaas mikä ottas tän taudin veks... :D Alkaa hieman jo henkisetki voimat vähissä.

        Olo ei ole yhtään parantunut. Kävin töissä tartuttamassa, mutta oli pakko palata punkkaan.

        Ei kai tähän ole parannuskeinoa.

        Pystyn nukkumaan vaikka kuinka. Kuolema tulee.


      • joskus ahistaa olo
        Mittarissa... kirjoitti:

        Olo ei ole yhtään parantunut. Kävin töissä tartuttamassa, mutta oli pakko palata punkkaan.

        Ei kai tähän ole parannuskeinoa.

        Pystyn nukkumaan vaikka kuinka. Kuolema tulee.

        Lihaskivut, korvakipu, huimaus, nuha-yskä-kurkkukipu, ei kuumetta.
        Nenänielusta irtoaa valkoisia verestäviä klönttejä, samoin yskänpuuskien jälkeen kurkusta.
        Lääkärissä en oo käyny, ajattelin että en vie tartuntaa eteenpäin.
        Jospa se tästä hellittäisi. Sitkeä tauti mutta uskon vielä että voitan sen.
        Lepoa ja tsemppiä teille toisille kärsiville - kyllä elämä voittaa.


      • miklaher2
        joskus ahistaa olo kirjoitti:

        Lihaskivut, korvakipu, huimaus, nuha-yskä-kurkkukipu, ei kuumetta.
        Nenänielusta irtoaa valkoisia verestäviä klönttejä, samoin yskänpuuskien jälkeen kurkusta.
        Lääkärissä en oo käyny, ajattelin että en vie tartuntaa eteenpäin.
        Jospa se tästä hellittäisi. Sitkeä tauti mutta uskon vielä että voitan sen.
        Lepoa ja tsemppiä teille toisille kärsiville - kyllä elämä voittaa.

        Kyllähän tää ahistaa.. mutta enemmän ahdistaa se että kolmetoista (13) viikkoa.. neljästoista alkaa huomenna.... :D eli 3kuukautta noin pauttiarallaa.

        Kävin lääkärissä tänään TAAS ja tää tuumas vaa et buranaa.... Huoh...


      • jep jep
        miklaher2 kirjoitti:

        Kyllähän tää ahistaa.. mutta enemmän ahdistaa se että kolmetoista (13) viikkoa.. neljästoista alkaa huomenna.... :D eli 3kuukautta noin pauttiarallaa.

        Kävin lääkärissä tänään TAAS ja tää tuumas vaa et buranaa.... Huoh...

        kaikenlaisia oireita
        kohta masentuu21.11.2010 14:08
        Ei kuumetta,ei räkää,ei yskää,on pahoinvointia,pää tuntuu olevan jumissa,epätodellinen olo,väsyttää,naamaa pistelee välillä,huimausta,välillä tulee sellaisia humauksia takaraivosta,vatsa sekaisin,"lihasvärinöitä",tarkkuutta vaativissa hommissa tärinää käsissä,istuen on helppo olla ja makuulla,autoa pystyy ajamaan.Oireet tulee ja menee,välillä on tosi hyvä olla ja sitten iskee pahemmin takaisin. Kohta 7 viikkoa jatkunut.Alkuun kehkoputken tulehdus ja kurkunpään tulehdus,samaan aikaan alkoi huimaus,antibioottikuuri,huimaus jatkuu enemmän tai vähemmän.Pää kuvattu,keuhkot kuvattu,kaulasuonet kuvattu,poskiontelot kuvattu,sydänfilmi otettu,ei vikaa,korvissa ei mitään vikaa,mistään arvoista ei löydy mitään poikkeavaa,ei verenpainetta,hieronnassa käyty.Lääkärin veikkaus,että virusperäinen tauti voi kestää pitkäänkin.D-vitamiinia syöty,magnesium,omegat,monivitamiinia,paljon hedelmiä,että tälläistä tällä kertaa noin alkuun!


      • solemikhään
        jep jep kirjoitti:

        kaikenlaisia oireita
        kohta masentuu21.11.2010 14:08
        Ei kuumetta,ei räkää,ei yskää,on pahoinvointia,pää tuntuu olevan jumissa,epätodellinen olo,väsyttää,naamaa pistelee välillä,huimausta,välillä tulee sellaisia humauksia takaraivosta,vatsa sekaisin,"lihasvärinöitä",tarkkuutta vaativissa hommissa tärinää käsissä,istuen on helppo olla ja makuulla,autoa pystyy ajamaan.Oireet tulee ja menee,välillä on tosi hyvä olla ja sitten iskee pahemmin takaisin. Kohta 7 viikkoa jatkunut.Alkuun kehkoputken tulehdus ja kurkunpään tulehdus,samaan aikaan alkoi huimaus,antibioottikuuri,huimaus jatkuu enemmän tai vähemmän.Pää kuvattu,keuhkot kuvattu,kaulasuonet kuvattu,poskiontelot kuvattu,sydänfilmi otettu,ei vikaa,korvissa ei mitään vikaa,mistään arvoista ei löydy mitään poikkeavaa,ei verenpainetta,hieronnassa käyty.Lääkärin veikkaus,että virusperäinen tauti voi kestää pitkäänkin.D-vitamiinia syöty,magnesium,omegat,monivitamiinia,paljon hedelmiä,että tälläistä tällä kertaa noin alkuun!

        Jepjep, täällä vähän sama homma. Tosin välissä oli 2kk täysin oireeton aika POISLUKIEN hirvee päänsärky koko ajan (nyt jo 2kk putkeen..) ja kauhee paineentuntu ottassa ja silmissä. Ensin oli 3vko flunssaa.. nuha, kurkku kipeä, kauhia yskä, lievää kuumeilua ja näin.. Sitten ku oireet alko helpottaan iski toi päänsärky.. sitä kestänyt nyt tosiaan jostain syyskuun lopulta.. ja jälleen tuli tuossa 4pv sitten flunssa, nuha ja kurkku kipeäksi. Räkää tulee ko viimistä päivää. Duactia väännän ja buranaa syön ja otrivinia nenään suihkauttelen silloin tällöin, ihan ok olo. Tosin huimaa aina välistä.. Ja tuo päänsärky, burana vie suurimman osan särystä pois (jota on otsassa, kulmakarvaseudulla, ohimoilla, etupäälaella..) mutta tuo paineen tuntu otsassa ja silmissä/silmien takana säilyy koko ajan. Oliskohan kenties poskiontelontulehdus/otsaontelontulehdus jatkunu sieltä syyskuulta? :o


      • Mykoplasma
        solemikhään kirjoitti:

        Jepjep, täällä vähän sama homma. Tosin välissä oli 2kk täysin oireeton aika POISLUKIEN hirvee päänsärky koko ajan (nyt jo 2kk putkeen..) ja kauhee paineentuntu ottassa ja silmissä. Ensin oli 3vko flunssaa.. nuha, kurkku kipeä, kauhia yskä, lievää kuumeilua ja näin.. Sitten ku oireet alko helpottaan iski toi päänsärky.. sitä kestänyt nyt tosiaan jostain syyskuun lopulta.. ja jälleen tuli tuossa 4pv sitten flunssa, nuha ja kurkku kipeäksi. Räkää tulee ko viimistä päivää. Duactia väännän ja buranaa syön ja otrivinia nenään suihkauttelen silloin tällöin, ihan ok olo. Tosin huimaa aina välistä.. Ja tuo päänsärky, burana vie suurimman osan särystä pois (jota on otsassa, kulmakarvaseudulla, ohimoilla, etupäälaella..) mutta tuo paineen tuntu otsassa ja silmissä/silmien takana säilyy koko ajan. Oliskohan kenties poskiontelontulehdus/otsaontelontulehdus jatkunu sieltä syyskuulta? :o

        Täällä sama tauti kestänyt jo 8 viikkoo.Kävin myköplasma testeissä.Lausunto oli kohtalainen IgG-luokan vasta-aine taso.Mikäli epäillään tuoretta infektiota suositellaan 2 näytteen ottamista.Ja tulokset S-MypnAbG positiivinen ja S-MypnAbM nekatiivinen.Lääkäri tulkitsi että on myköplasma infektio.Kahden viikon zitromaks kuuri.Siskolla sama tauti ja sama lääkitys .Eli mitä luin nuo kaikki edelliset kirjoitukset niin oireet meillä aivan samat.Oletteko kukaan käyneet mykoplasma testeissä.Tautia paljon liikkeellä.


    • 5-viikkoa taudissa

      Mycohplast virus pakteeri (loinen)

    • Astmaatikko9

      Mpo kaikki tästä taudista kärsivät.
      olen itse ollut viimeiset 6 viikkoa sairaana. kaikki alkoi kurkkukivusta joka johti tumman vihreään räkään ja kuumeeseen. Kun pääsin nuhasta niin ääneni oli poissa 1 viikon, nut minulla on kaikuva yskä ja yskin joka yö melkein oksennukseen saakkka. Olen myös voimaton ja heikko. Tautia piden tää se kun olen atsmaatikko syntymästä saakka. Se astma tulee olemaan minulla aina. Mun paramisellani on kiire kun mene risteilylle 3 viikon päästä.

    • juu9

      2 kuukautta ollut pientä kuumetta iltapäivällä 37.5 ja yöksi laski 36.3 ja muut oireet
      -näköhäiriöt (eivät kaikilla)
      -alussa oksetti ja oli ripuli
      -huimaus
      -ahdistunut olo
      -väsymys
      -niska kipu
      -unettomuus
      -ylähampaiden särky
      -poskipäiden pistely ja puutumisen tunne

      Kuukauden kestin ja menin sairaalaan otettiin virtsa ja veri näytteet jotka olivat puhtaat. no sitten katsoivat sillä ultralla posket niin totesivat, että toisessa on tulehdus.
      no antoivat antibiootteja jotka eivät auttaneet koska yökkäsin pois ne aina 15 min jälkeen ottamisesta(doximed 150mg). no sitten sain uudet lääkkeet (v-pen 1500)kuume on nyt hävinyt sekä pahaolo. ainut mikä vielä vaivaa niin kurkkuun valuu mönjää ja huimaa, sekä niskat jumissa,

    • LÄHESKUOLLUT

      Itsellä tämä nyt ollut 2 kuukautta ja ain ainakin kahdella ihmisellä vielä 2 viikkoa kauemmin. Kuumetta ei ole ollut mutta kaikki muut oireet ja lisäksi toiselta puoleelta korvasylkirauhanen niin kipeänä etei voi syödä (tätä ollut 2x viikon ajan). HIRVEÄ TAUTI! Melkeinn toivos jo kuolemaa kun ei tätä jaksa. Olen niin väsynyt kuin olla voi. Onneksi olen työtön koska töihin menosta ei tulisi mitään. Hyvä kun jotenkuten kaupassa jaksan käydä.

    • Ei ole olemassa kuu-

      meetonta tappajaflunssaa, vaan kyse on L-a, L-b ja Bif hyötybakteereiden puutteesta limakalvoillasi.


      ..............jatkuu.
      Käytettävät Probiootti bakteeri määrät immuunipuolustuksen vahvistamisessa ja esimerkiksi kun flunssa uhkaa:
      Tehosessio. Ota Probiootti bakteereita alkuun 30…90miljardia bakteeria, esimerkiksi Asidophilus plus san kapseleita 10…30kapselia kerralla runsaan veden kera=noin 1…2dl vettä/30miljardia bakteeria-viimeisenä yötä vasten, jonka jälkeen älä syö mitään ennen seuraavaa aamua. Tee tämä ”tehosessio” 1-kk.n välein 6.n kk.n ajan ja aina kun tunnet tulevasi kipeäksi!
      Paluu tämän sivun alkuun
      Jatkuu...............
      http://pappasmurffi.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/


      Testit ongelmaan löydät tuolta:
      http://pappasmurffi.nettisivu.org/laaketiede-vs-terveystiede/

    • Anonyymi

      Ittelki on tää sama tauti, ja oli kaks päivää kuumetta. Sit kaikki oireet paheni ja tuli 38.4 asteen kuume ja kieltämättä huimaa nii paljo et pyörryn kohta terveisin 16v jäbä

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2794
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      517
      2634
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1835
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1767
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1723
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1659
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1272
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      84
      1101
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1072
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      54
      1067
    Aihe