Metsästysmatkat Afrikassa

punavuoren-känä

Onko muilla kokemuksia metsästysmatkoista eteläisessä Afrikassa? Itse olin Etelä-Afrikassa viime lokakuussa B&R Huntingin järjestämällä reissulla ja oli kyllä kieltämättä aika unohtumaton kokemus! Saaliiksi sain pahkasian, Impalan, Kudun ja Steenbockin. Aseena käytin Sauerin 202 Take Downia .300 win mag piipulla. Ampumamatkat vaihtelivat 50m-190m. Steenbockin ammuin 190m päästä, kysymyksessä on aika pienikokoinen eläin joten oli ihan haasteellista.

57

5708

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • win mag

      Matkustitko todella Afrikkaan saakka surmataksesi nuo luonnonvaraiset eläimet?

      Oletko hävennyt tekojasi?

      • punavuoren-känä

        afrikkaan ihan surmatakseni näitä luonnonvaraisia saaliseläimiä. Näin on luonto aina toiminut. Saanko kysyä sinulta, juotko esim. Coca colaa? Tiedätkö, kuinka paljon luonnonvaraisia eläimiä tapetaan coca-colaan tarvittavien viljelysten vuoksi? Käveletkö kenties nahkakengissä? Tiedätkö, kuinka monta eläintä tapetaan kenkiesi valmistuksen takia? Tiedätkö, että kyseiset eläimet tapetaan ilman että eläimellä olisi edes pienintä mahdollisuutta selvitä hengissä sen vuoksi, että saisit nahkaiset lenkkitossut jalkaasi?

        On niin naurettavaa sinun kaltaistesi "luonnonsuojelijoiden" kyseenalaistaa metsästävien ihmisten motiiveja, kun itse omalla käyttäytymisellänne tuhoatte luonnonvaraisia eläimiä ja luontoa enemmän kuin pystytte itse edes ymmärtämään.

        Voihan tietysti olla, että sinä et juo coca-colaa, et käytä nahasta valmistettavia vaatteita, et käytä puuvillaisia vaatteita (puuvillaviljelmien edestä myös tuhotaan todella paljon luontoa ja luonnonvaraisia eläimiä), eli mieti kannattaako käyttää sitä t-paitaa tai kalsareita....

        No, tämä tästä saarnasta...ihminen on ollut metsästäjä aikojen alusta alkaen, nykyisin vain metästysmetodit ovat menneet aika epäreiluiksi saalista kohtaan...rehellinen jousella tai kiväärillä metsästys on ainakin omasta mielestäni vielä hyväksyttävää.


      • punavuoren-känä

        en ole hävennyt tekojani yhtään vaan olen ylpeä siitä, että olen saanut olla metsästämässä yksiä maailman vaikkeimin metsästettäviä eläimiä.

        Sinuna häpeisin sitä, että olet ostanut valmiina ilman mitään mahdollisuuksia omaavien teuraseläimien osista tehtyä lihaa ym. esineitä (vöitä, kenkiä, kellonhihnoja ym.). Olet myös todennäköisesti juonut coca-colaa (tai spriteä) ja edesauttanut tuhansien eläimien joukkotuhoa, luultavasti olet myös käyttänyt puuvillasta tehtyjä paitoja ym. ja aiheuttanut tuhansien eläimien hävittämisen sukupuuttoon puuvillaviljelmiltä oman ulkonäkösi ja hyvinvointisi oikeuttamana...olet härski saatana..kuinka voit elää itsesi kanssa? Pidät itseäsi eläinten ystävänä, mutta ajattele mitä vahinkoa heille teet toiminnallasi joka ikinen päivä??


      • elämisestä
        punavuoren-känä kirjoitti:

        afrikkaan ihan surmatakseni näitä luonnonvaraisia saaliseläimiä. Näin on luonto aina toiminut. Saanko kysyä sinulta, juotko esim. Coca colaa? Tiedätkö, kuinka paljon luonnonvaraisia eläimiä tapetaan coca-colaan tarvittavien viljelysten vuoksi? Käveletkö kenties nahkakengissä? Tiedätkö, kuinka monta eläintä tapetaan kenkiesi valmistuksen takia? Tiedätkö, että kyseiset eläimet tapetaan ilman että eläimellä olisi edes pienintä mahdollisuutta selvitä hengissä sen vuoksi, että saisit nahkaiset lenkkitossut jalkaasi?

        On niin naurettavaa sinun kaltaistesi "luonnonsuojelijoiden" kyseenalaistaa metsästävien ihmisten motiiveja, kun itse omalla käyttäytymisellänne tuhoatte luonnonvaraisia eläimiä ja luontoa enemmän kuin pystytte itse edes ymmärtämään.

        Voihan tietysti olla, että sinä et juo coca-colaa, et käytä nahasta valmistettavia vaatteita, et käytä puuvillaisia vaatteita (puuvillaviljelmien edestä myös tuhotaan todella paljon luontoa ja luonnonvaraisia eläimiä), eli mieti kannattaako käyttää sitä t-paitaa tai kalsareita....

        No, tämä tästä saarnasta...ihminen on ollut metsästäjä aikojen alusta alkaen, nykyisin vain metästysmetodit ovat menneet aika epäreiluiksi saalista kohtaan...rehellinen jousella tai kiväärillä metsästys on ainakin omasta mielestäni vielä hyväksyttävää.

        Niin, että luonto on aina toiminut siten, että metsästäjä lentää Etelä-Afrikkaan huvittelemaan ja ammuskelemaan luonnonvaraisia eläimiä...?

        Kun olet selvillä limpsan ja alusvaatteiden tuottamisen ympäristövaikutuksista, niin lienet osapuilleen selvillä myös siitä ympäristötuhosta, jota edestakainen lento Etelä-Afrikkaan - eläimiä ammuskelemaan - tuottaa.

        Teitkö impalan tai pahkasian nahasta edes kenkiä?

        Tästä olen kanssasi samaa mieltä: "...nykyisin vain metästysmetodit ovat menneet aika epäreiluiksi saalista kohtaan..."


      • jos väsyttää
        punavuoren-känä kirjoitti:

        en ole hävennyt tekojani yhtään vaan olen ylpeä siitä, että olen saanut olla metsästämässä yksiä maailman vaikkeimin metsästettäviä eläimiä.

        Sinuna häpeisin sitä, että olet ostanut valmiina ilman mitään mahdollisuuksia omaavien teuraseläimien osista tehtyä lihaa ym. esineitä (vöitä, kenkiä, kellonhihnoja ym.). Olet myös todennäköisesti juonut coca-colaa (tai spriteä) ja edesauttanut tuhansien eläimien joukkotuhoa, luultavasti olet myös käyttänyt puuvillasta tehtyjä paitoja ym. ja aiheuttanut tuhansien eläimien hävittämisen sukupuuttoon puuvillaviljelmiltä oman ulkonäkösi ja hyvinvointisi oikeuttamana...olet härski saatana..kuinka voit elää itsesi kanssa? Pidät itseäsi eläinten ystävänä, mutta ajattele mitä vahinkoa heille teet toiminnallasi joka ikinen päivä??

        Liittyivätkö vaikeutesi siihen, että jouduit ampumaan eläimiä jopa yli 50 metrin matkalta vai pikemminkin lentoväsymykseen?

        Todellankin, uhreillasi oli mahdollisuuksia kun ampumismatkakin oli näin pitkä. Toivottavasti huteja tuli enemmän kuin haavakoita.


      • punavuoren-känä
        jos väsyttää kirjoitti:

        Liittyivätkö vaikeutesi siihen, että jouduit ampumaan eläimiä jopa yli 50 metrin matkalta vai pikemminkin lentoväsymykseen?

        Todellankin, uhreillasi oli mahdollisuuksia kun ampumismatkakin oli näin pitkä. Toivottavasti huteja tuli enemmän kuin haavakoita.

        katkeruus paistaa viesteistäsi.

        Ei kaikilla voi ollakaan varaa matkustaa Tallinnaa pidemmälle, eikä syödä itse metsästetyn riistan tuoretta ja ilman hormoneja kasvatettua erinomaisen hyvää lihaa.


      • tökeryys
        punavuoren-känä kirjoitti:

        katkeruus paistaa viesteistäsi.

        Ei kaikilla voi ollakaan varaa matkustaa Tallinnaa pidemmälle, eikä syödä itse metsästetyn riistan tuoretta ja ilman hormoneja kasvatettua erinomaisen hyvää lihaa.

        paistaa jutuissasi.

        Jos vertaisimme varallisuuttamme tai ampumataitoamme olisit tuskin edes sijalla 2.


      • wyjryhujikii
        punavuoren-känä kirjoitti:

        en ole hävennyt tekojani yhtään vaan olen ylpeä siitä, että olen saanut olla metsästämässä yksiä maailman vaikkeimin metsästettäviä eläimiä.

        Sinuna häpeisin sitä, että olet ostanut valmiina ilman mitään mahdollisuuksia omaavien teuraseläimien osista tehtyä lihaa ym. esineitä (vöitä, kenkiä, kellonhihnoja ym.). Olet myös todennäköisesti juonut coca-colaa (tai spriteä) ja edesauttanut tuhansien eläimien joukkotuhoa, luultavasti olet myös käyttänyt puuvillasta tehtyjä paitoja ym. ja aiheuttanut tuhansien eläimien hävittämisen sukupuuttoon puuvillaviljelmiltä oman ulkonäkösi ja hyvinvointisi oikeuttamana...olet härski saatana..kuinka voit elää itsesi kanssa? Pidät itseäsi eläinten ystävänä, mutta ajattele mitä vahinkoa heille teet toiminnallasi joka ikinen päivä??

        hah hah hah olet mukamas ylpeä...nyt kyllä valehtelet tai sitten et tiedä mitään.

        et voi olla tosissaan jos väität ,että afrikassa koit metsästyksen vaikeuden.etelä afrikan aitauksissa ei ole mitään vaikeutta ampua niitä eläimiä joita haluaa.etelä afrikassa ei ole edes ns metsästystä.

        olet tainnut joutua huijjatuksi....luulit metsästäneesi villissä afrikassa mutta olitkin aitauksessa.ei se kuule ole mitään vaikeaa eikä hienoa.useiden afrikan safareiden kokemuksella tiedän mistä on kyse.

        br huntingin matkat on muutenkin heikkotasoisia.


      • niin.........
        wyjryhujikii kirjoitti:

        hah hah hah olet mukamas ylpeä...nyt kyllä valehtelet tai sitten et tiedä mitään.

        et voi olla tosissaan jos väität ,että afrikassa koit metsästyksen vaikeuden.etelä afrikan aitauksissa ei ole mitään vaikeutta ampua niitä eläimiä joita haluaa.etelä afrikassa ei ole edes ns metsästystä.

        olet tainnut joutua huijjatuksi....luulit metsästäneesi villissä afrikassa mutta olitkin aitauksessa.ei se kuule ole mitään vaikeaa eikä hienoa.useiden afrikan safareiden kokemuksella tiedän mistä on kyse.

        br huntingin matkat on muutenkin heikkotasoisia.

        joo olet totta kai oikeassa...itse asiassahan etelä afrikassa ei ole aitauksia, vaan pikemminkin karsinoita. on tosi helppoa, vähän kuin veisi lapselta karkin :)

        olet varmasti itse käynyt tosi huimissa paikoissa safareilla, pakko olla kateellinen oikein isolla K:lla!!!! saisinko sun nimmarin mun jousipyssyyn?


      • herra
        niin......... kirjoitti:

        joo olet totta kai oikeassa...itse asiassahan etelä afrikassa ei ole aitauksia, vaan pikemminkin karsinoita. on tosi helppoa, vähän kuin veisi lapselta karkin :)

        olet varmasti itse käynyt tosi huimissa paikoissa safareilla, pakko olla kateellinen oikein isolla K:lla!!!! saisinko sun nimmarin mun jousipyssyyn?

        vai että oikein jousipyssyyn...ihan totta menkää tansaniaan tai keniaan niin tiedätte millainen on villi afrikka.etelä afrikka massatuotta eläimiä tarhoihin lahdatavaksi se on kylmä totuus.


      • ojröjohwrfejh
        punavuoren-känä kirjoitti:

        katkeruus paistaa viesteistäsi.

        Ei kaikilla voi ollakaan varaa matkustaa Tallinnaa pidemmälle, eikä syödä itse metsästetyn riistan tuoretta ja ilman hormoneja kasvatettua erinomaisen hyvää lihaa.

        etelä afrika tarhatut eläimet saavat myös reuhua jossa on vitamiineja hormooneja (parempi sarvien tuotto)eihän niissä tarhoissa ole edes riittävästi luonnonnon omaa ruokaa että sitä riittäisi ympäri vuoden syötäväksi.sääliksi käy eläimiä jostka ovat lehden syöjiä kun joutuvat syömään paalattua heinää ja juomaan kaukalosta porakaivo vettä.tätäkö sitten kutsutaan metsästykseksi,ikimuistoista ja vaikeaa???


      • moottoritie on kuuma
        wyjryhujikii kirjoitti:

        hah hah hah olet mukamas ylpeä...nyt kyllä valehtelet tai sitten et tiedä mitään.

        et voi olla tosissaan jos väität ,että afrikassa koit metsästyksen vaikeuden.etelä afrikan aitauksissa ei ole mitään vaikeutta ampua niitä eläimiä joita haluaa.etelä afrikassa ei ole edes ns metsästystä.

        olet tainnut joutua huijjatuksi....luulit metsästäneesi villissä afrikassa mutta olitkin aitauksessa.ei se kuule ole mitään vaikeaa eikä hienoa.useiden afrikan safareiden kokemuksella tiedän mistä on kyse.

        br huntingin matkat on muutenkin heikkotasoisia.

        jos BR hunting on heikko tasoinen niin kenen matkanjärjestäjän puoleen pitäisi sitten kääntyä?? millainen on vertailukohta?? mikä olisi hyvä??


      • näimpä
        punavuoren-känä kirjoitti:

        afrikkaan ihan surmatakseni näitä luonnonvaraisia saaliseläimiä. Näin on luonto aina toiminut. Saanko kysyä sinulta, juotko esim. Coca colaa? Tiedätkö, kuinka paljon luonnonvaraisia eläimiä tapetaan coca-colaan tarvittavien viljelysten vuoksi? Käveletkö kenties nahkakengissä? Tiedätkö, kuinka monta eläintä tapetaan kenkiesi valmistuksen takia? Tiedätkö, että kyseiset eläimet tapetaan ilman että eläimellä olisi edes pienintä mahdollisuutta selvitä hengissä sen vuoksi, että saisit nahkaiset lenkkitossut jalkaasi?

        On niin naurettavaa sinun kaltaistesi "luonnonsuojelijoiden" kyseenalaistaa metsästävien ihmisten motiiveja, kun itse omalla käyttäytymisellänne tuhoatte luonnonvaraisia eläimiä ja luontoa enemmän kuin pystytte itse edes ymmärtämään.

        Voihan tietysti olla, että sinä et juo coca-colaa, et käytä nahasta valmistettavia vaatteita, et käytä puuvillaisia vaatteita (puuvillaviljelmien edestä myös tuhotaan todella paljon luontoa ja luonnonvaraisia eläimiä), eli mieti kannattaako käyttää sitä t-paitaa tai kalsareita....

        No, tämä tästä saarnasta...ihminen on ollut metsästäjä aikojen alusta alkaen, nykyisin vain metästysmetodit ovat menneet aika epäreiluiksi saalista kohtaan...rehellinen jousella tai kiväärillä metsästys on ainakin omasta mielestäni vielä hyväksyttävää.

        Itsekkin kyllä metsästän van en kyllä ymmärrä tuota että pitää toiselle puolelle maapalloa jonnekkin vidun jellona jahtiin lähte....


      • mehtuumies
        näimpä kirjoitti:

        Itsekkin kyllä metsästän van en kyllä ymmärrä tuota että pitää toiselle puolelle maapalloa jonnekkin vidun jellona jahtiin lähte....

        Minäkään en ymmärrä sitä, että metsästykseksi sanotaan toimintaa jossa joku opastaa minne mennään ja milloin ammutaan, kaiken lisäksi vielä metsästysfarmin alueella kasvatettuja eläimiä.. Muistuttaa Ceaucescun "metsästystä" jossa karhut oli ketjulla kiinni metsässä ja suuri johtaja tuli "sattumalta" apulaisten johdattamana.


      • Anonyymi
        elämisestä kirjoitti:

        Niin, että luonto on aina toiminut siten, että metsästäjä lentää Etelä-Afrikkaan huvittelemaan ja ammuskelemaan luonnonvaraisia eläimiä...?

        Kun olet selvillä limpsan ja alusvaatteiden tuottamisen ympäristövaikutuksista, niin lienet osapuilleen selvillä myös siitä ympäristötuhosta, jota edestakainen lento Etelä-Afrikkaan - eläimiä ammuskelemaan - tuottaa.

        Teitkö impalan tai pahkasian nahasta edes kenkiä?

        Tästä olen kanssasi samaa mieltä: "...nykyisin vain metästysmetodit ovat menneet aika epäreiluiksi saalista kohtaan..."

        Jos metsästäjä lentää etelä-afrikkaan se saastuttaa, mutta jos vihreä lentää intiaan ruohoa polttamaan se ei saastuta kun lentomatkailu vain pienen prosentin. Hauskoja nämä kaksoisstandartit.


    • Oikea metsämies

      porsas ollut sikailemassa mustassa afrikassa. Luulet olevasi fiksukin, mutta sanoistasi paistaa typeryys ja ylimielisyys. Jo kuvasi on niin puistattavan näköinen, että oksennus meinaa tulla. Tuollanen leuhottaja olisi joutanut ihmissyöjäneekerin pataan kiehumaan. Ylipäätänsä kaltaisesi olennot saastuttavat jo olemassaolollaan turhaan maapalloamme. Miten voi ihminen olla noinkin tollo?

    • edes vielä

      afrikassa käynytkään

    • tervejärkinen

      menkää etelä-afrikkaan jos ,ette muuten saa saalista.siellä saa saalista vaikka oli aivoivalidi...jousella on sitten vaikeeta metsästää tarhassa ruokittuja eläimiä.voiko olla enää sairaampaa harrastusta?

      • urpo...........

        ...menehän takaisin peruskouluun opettelemaan Suomen kielen oikein kirjoitusta ja yritä sitten uudelleen kommentoida metsästyksestä Etelä-Afrikassa, josta et selvästikään mitään ymmärrä.

        Suosittelen sinua myös pysyttelemään ihan kotisuomen korvessa ajomiehenä jänisjahdissa, jos siihen vaikka kapasiteettisi riittäisi...kaikilla ei ole mahdollisuutta päästä ulkomaille metsästämään, köyhille se vaan on yksinkertaisesti liian kallis metsästysmuoto, kai sä nyt sen itsekin ymmärrät :)

        Ymmärrän toki, että harmittaa, kun joillakin on muitakin trofeita seinällä kuin jäniksenkäpäliä tai oravannahkoja...mutta that's life my friend!

        "vaikka oli aivoivalidi"?? mitä ihmettä tuo tarkoittaa? :) tervejärkinen....heh heh


      • tosi -metsästäjä
        urpo........... kirjoitti:

        ...menehän takaisin peruskouluun opettelemaan Suomen kielen oikein kirjoitusta ja yritä sitten uudelleen kommentoida metsästyksestä Etelä-Afrikassa, josta et selvästikään mitään ymmärrä.

        Suosittelen sinua myös pysyttelemään ihan kotisuomen korvessa ajomiehenä jänisjahdissa, jos siihen vaikka kapasiteettisi riittäisi...kaikilla ei ole mahdollisuutta päästä ulkomaille metsästämään, köyhille se vaan on yksinkertaisesti liian kallis metsästysmuoto, kai sä nyt sen itsekin ymmärrät :)

        Ymmärrän toki, että harmittaa, kun joillakin on muitakin trofeita seinällä kuin jäniksenkäpäliä tai oravannahkoja...mutta that's life my friend!

        "vaikka oli aivoivalidi"?? mitä ihmettä tuo tarkoittaa? :) tervejärkinen....heh heh

        ei voi sanoa onko "urpollakaan" kokemusta afrikassa metsästämisestä jos ei ole muutakuin etelä-afrikassa aitauksessa metsällä känyt.ja mistä tiedät,ettei kirjoitustaidottomalla ole trofeita seinällä vaikka alaskasta?taitaa olla vaikea perustella itesellesi kuinka mukamas hienoja on ne sinun tarhassa ammutut trofeet.ei kai vain ota päähän ,kun luulet omaistvasi jotain hienoja metsästysmuistoja kun totuus onkin toista.oliko sittenkin niin,että br safarin matka olikin huijusta...?

        totuus voi olla joskus vaikea hyväksyä


      • tositosi-metsästäjä
        tosi -metsästäjä kirjoitti:

        ei voi sanoa onko "urpollakaan" kokemusta afrikassa metsästämisestä jos ei ole muutakuin etelä-afrikassa aitauksessa metsällä känyt.ja mistä tiedät,ettei kirjoitustaidottomalla ole trofeita seinällä vaikka alaskasta?taitaa olla vaikea perustella itesellesi kuinka mukamas hienoja on ne sinun tarhassa ammutut trofeet.ei kai vain ota päähän ,kun luulet omaistvasi jotain hienoja metsästysmuistoja kun totuus onkin toista.oliko sittenkin niin,että br safarin matka olikin huijusta...?

        totuus voi olla joskus vaikea hyväksyä

        No voi voi, tulin juuri BR Huntingin reissulta Mosambikista, jossa tuli saaliiksi mm. komea urospuhveli ja red duiker...eipä ollut aitoja ihan lähietäisyydellä. 200.000ha metsästysalueita ja voin kertoa, ettei ollut ihan helpoimmasta päästä metsästys tuolla alueella. Anyway, Etelä-Afrikasta ampumani seeprannahka näyttää kyllä aika hyvältä olohuoneen lattiallani :) Enpä koe tulleeni huijatuksi laisinkaan :)

        PS. Olen myös käynyt BR Huntingin reissulla Namibiassa, sielläkään ei muuten ole aitoja...en tosin koe, että Etelä-Afrikassa olevat riista-aidat tekisivät metsästyksestä yhtään sen helpompaa...alueet ovat joka tapauksessa n. 10 kertaa suurempia, kuin tavalliset metsästysalueet esim. täällä Suomessa. Maaston vaihtelut vuodenaikojen mukaan vaikuttavat aika paljon enemmän metsästyksen haasteellisuuteen, kuin aidat...et olet tainnut Afrikassa käydä itse?


      • rauhaa veljet
        tositosi-metsästäjä kirjoitti:

        No voi voi, tulin juuri BR Huntingin reissulta Mosambikista, jossa tuli saaliiksi mm. komea urospuhveli ja red duiker...eipä ollut aitoja ihan lähietäisyydellä. 200.000ha metsästysalueita ja voin kertoa, ettei ollut ihan helpoimmasta päästä metsästys tuolla alueella. Anyway, Etelä-Afrikasta ampumani seeprannahka näyttää kyllä aika hyvältä olohuoneen lattiallani :) Enpä koe tulleeni huijatuksi laisinkaan :)

        PS. Olen myös käynyt BR Huntingin reissulla Namibiassa, sielläkään ei muuten ole aitoja...en tosin koe, että Etelä-Afrikassa olevat riista-aidat tekisivät metsästyksestä yhtään sen helpompaa...alueet ovat joka tapauksessa n. 10 kertaa suurempia, kuin tavalliset metsästysalueet esim. täällä Suomessa. Maaston vaihtelut vuodenaikojen mukaan vaikuttavat aika paljon enemmän metsästyksen haasteellisuuteen, kuin aidat...et olet tainnut Afrikassa käydä itse?

        Aina riitaa maasta, välineestä tai jostain muusta. Annetaan jokaisen valita ja nauttia metsästämisen jännityksestä. Metsästys on perinteitä jo kaukaa ja vaikka lentääkin toiselle puolelle palloa on se sitä edelleen. Sitä paitsi ns.metsästysturistit usein rahoittavat useita salametsästystä valvovien ryhmien toimintaa sekä lisä ruokintaa/juomapaikkoja, sitten kuivaan aikaan. Asioilla on aina puolensa. Itse metsästän vain suomessa, mutta afrikkaan olen mahd. menossa. Br huntingista puheen ollen, tapasin sen Ammattimetsästäjän messuilla, täyspäisen oloinen nuori kolli... ja ihan huumorimiehiä.


      • vanha hirvestäjä
        rauhaa veljet kirjoitti:

        Aina riitaa maasta, välineestä tai jostain muusta. Annetaan jokaisen valita ja nauttia metsästämisen jännityksestä. Metsästys on perinteitä jo kaukaa ja vaikka lentääkin toiselle puolelle palloa on se sitä edelleen. Sitä paitsi ns.metsästysturistit usein rahoittavat useita salametsästystä valvovien ryhmien toimintaa sekä lisä ruokintaa/juomapaikkoja, sitten kuivaan aikaan. Asioilla on aina puolensa. Itse metsästän vain suomessa, mutta afrikkaan olen mahd. menossa. Br huntingista puheen ollen, tapasin sen Ammattimetsästäjän messuilla, täyspäisen oloinen nuori kolli... ja ihan huumorimiehiä.

        Minä kävin tuolla afrikassa pyörähtämässä. Enää ei jalka taivu suomen korpehen ja ajattelin kahtoa maailmaa sen toiselta laidalta ennen kuin vaihdan hiippakuntaa pysyvästi. Rehuista en tiiä mitä ne elikot syövät mutta nautin siitä lihasta ja muutenkin matka oli elämys. Nyt kun kahtelen nuoita sarvia tuvan seinällä niin hyvältä ne näyttävät. Jos olen anteeksipyynnön velkaa luontoäidille ni kai se on tehtävä mut ku perskeles meinasin mennä vielä toistekkin. Ottakaa nyt rauhallisesti, jokkainen tavallaan ja ei se perskeles minulle ainakaan heleppoa ollu vaikka olen nuoita hirvejäkin toista sattaa päästelly suomen metistä märehtimästä


      • pitäisi kieltää
        vanha hirvestäjä kirjoitti:

        Minä kävin tuolla afrikassa pyörähtämässä. Enää ei jalka taivu suomen korpehen ja ajattelin kahtoa maailmaa sen toiselta laidalta ennen kuin vaihdan hiippakuntaa pysyvästi. Rehuista en tiiä mitä ne elikot syövät mutta nautin siitä lihasta ja muutenkin matka oli elämys. Nyt kun kahtelen nuoita sarvia tuvan seinällä niin hyvältä ne näyttävät. Jos olen anteeksipyynnön velkaa luontoäidille ni kai se on tehtävä mut ku perskeles meinasin mennä vielä toistekkin. Ottakaa nyt rauhallisesti, jokkainen tavallaan ja ei se perskeles minulle ainakaan heleppoa ollu vaikka olen nuoita hirvejäkin toista sattaa päästelly suomen metistä märehtimästä

        onki jalattomien lihan ahneiden ukkojen juttuja, mitään metsästystä ole, niinkuin ei tuo Afrikan teuras-metsästyskään.


      • tietää!
        pitäisi kieltää kirjoitti:

        onki jalattomien lihan ahneiden ukkojen juttuja, mitään metsästystä ole, niinkuin ei tuo Afrikan teuras-metsästyskään.

        Niinhän vanha viisaus meille kertoo.
        Sinä varmaankin olet ollut hirvimetsällä? Ja Afrikassakin metsästämässä?
        Jos et ole ollut niin olet tyhmä ottaessasi kantaa asioihin joista et mitään
        tiedä. Paitsi kuulopuheita joiden luotettavuus tunnetusti on nollatasoa.
        Kiitos kuitennkin että loistit tyhmyydelläsi!


      • nähty on sekin
        tietää! kirjoitti:

        Niinhän vanha viisaus meille kertoo.
        Sinä varmaankin olet ollut hirvimetsällä? Ja Afrikassakin metsästämässä?
        Jos et ole ollut niin olet tyhmä ottaessasi kantaa asioihin joista et mitään
        tiedä. Paitsi kuulopuheita joiden luotettavuus tunnetusti on nollatasoa.
        Kiitos kuitennkin että loistit tyhmyydelläsi!

        ovat kyllä kokeneet varsinaisen inflaation. Katsoo jotain Hirvimies-lehden lukijamatkaa missä on parilla tonnilla matkaan ympätty joku plainsgame. Aitauksessa sitten talutellaan vuoronperää matkalaisia, muiden istuessa bensa-asemalla kahvilla.
        Kun lentomatkat halpeni ja nuo afrikan matkat alkoivat olemaan "jokapojan herkkua" romahti myös kaikki eettisyys noista matkoista. On riistatiloja joiden aitauksiin ostetaan kasvatustiloilta elukat sen mukaan mitä on tilauksia tullut. Ammattimetsästys on toki aina ollut teatteria, jossa asiakkaalle luodaan haluttua mielikuvaa, mutta nykyisen eteläisen Afrikan metsästystilallisen täytyy olla jo teatterikoulun käynyt että pystyy pokerinaamalla puhumaan metsästyksestä, ja viemään matkan läpi niillä pargraafeilla.
        Etelä-afrikkalainen kaverini, ihmetteli kun hän nuorena lähti metsälle, niin sai keskimäärin yhden elukan eräksi viikon jalan tapahtuvan metsästyksen aikana. Nykyään turistit ampuvat tiloilta puolenkymmentä elukkaa parissa päivässä. Noh busines se on joka kannattaa, monet viljelijät ovatkin suorittaneen PH-tutkinnon ja alkaneet riistatilallisiksi, turistimetsästyksellä tienaa vähän paremmin kuin viljelemällä tai karjan kasvatuksella. Se on tuo safari metsästys muuttunut sitten Hemingwayn ajoista.
        Itse arvostan kaupallisissa jahdeissa vaikka Unkarilaista villisian ajojahtia ykköseksi, siinä oikeasti tarvitaan kosolti ammuntataitoa liikkuvaan maaliin ammuttaessa. Afrikassa keppituelta ammuttaessa, elämys tulee lähinnä uusista eläinlajeista, muuten se muistuttaa kaurispukin metsästystä.


      • asdfasdferqqtr4qwetr
        nähty on sekin kirjoitti:

        ovat kyllä kokeneet varsinaisen inflaation. Katsoo jotain Hirvimies-lehden lukijamatkaa missä on parilla tonnilla matkaan ympätty joku plainsgame. Aitauksessa sitten talutellaan vuoronperää matkalaisia, muiden istuessa bensa-asemalla kahvilla.
        Kun lentomatkat halpeni ja nuo afrikan matkat alkoivat olemaan "jokapojan herkkua" romahti myös kaikki eettisyys noista matkoista. On riistatiloja joiden aitauksiin ostetaan kasvatustiloilta elukat sen mukaan mitä on tilauksia tullut. Ammattimetsästys on toki aina ollut teatteria, jossa asiakkaalle luodaan haluttua mielikuvaa, mutta nykyisen eteläisen Afrikan metsästystilallisen täytyy olla jo teatterikoulun käynyt että pystyy pokerinaamalla puhumaan metsästyksestä, ja viemään matkan läpi niillä pargraafeilla.
        Etelä-afrikkalainen kaverini, ihmetteli kun hän nuorena lähti metsälle, niin sai keskimäärin yhden elukan eräksi viikon jalan tapahtuvan metsästyksen aikana. Nykyään turistit ampuvat tiloilta puolenkymmentä elukkaa parissa päivässä. Noh busines se on joka kannattaa, monet viljelijät ovatkin suorittaneen PH-tutkinnon ja alkaneet riistatilallisiksi, turistimetsästyksellä tienaa vähän paremmin kuin viljelemällä tai karjan kasvatuksella. Se on tuo safari metsästys muuttunut sitten Hemingwayn ajoista.
        Itse arvostan kaupallisissa jahdeissa vaikka Unkarilaista villisian ajojahtia ykköseksi, siinä oikeasti tarvitaan kosolti ammuntataitoa liikkuvaan maaliin ammuttaessa. Afrikassa keppituelta ammuttaessa, elämys tulee lähinnä uusista eläinlajeista, muuten se muistuttaa kaurispukin metsästystä.

        Katselin joutubessa pätkän jossa jäljittivät haavoittunutta leijonaa. Itse en olisi siihen pusikkoon pulttilukkoisella uskaltautunut mutta nämä herrat menivät. Leijona hyökkäsi ja äijä sai tipautettua sen siten että Leijona liukui jaloille. Jumalauta siinä kysyttiin hermoja koska huti olisi voinnut merkitä kuolemaa.

        Sama se on Grizzljen kanssa. Nappi osuma ja tulee vielä 100 m että heilahtaa. Huh huh


      • oijpo8y7y7y8yhiuh
        asdfasdferqqtr4qwetr kirjoitti:

        Katselin joutubessa pätkän jossa jäljittivät haavoittunutta leijonaa. Itse en olisi siihen pusikkoon pulttilukkoisella uskaltautunut mutta nämä herrat menivät. Leijona hyökkäsi ja äijä sai tipautettua sen siten että Leijona liukui jaloille. Jumalauta siinä kysyttiin hermoja koska huti olisi voinnut merkitä kuolemaa.

        Sama se on Grizzljen kanssa. Nappi osuma ja tulee vielä 100 m että heilahtaa. Huh huh

        http://www.youtube.com/watch?v=rIPAuLd-zvw


    • kaupasta saat makkar

      Yäk!

    • Juupajuupa

      En kyllä ymmärrä, miksi pitää mennä tappamaan maapallon toiselle puolelle huvin vuoksi jopa rauhotettuja eläimiä. Jokseenkin sairasta. Ymmärrän metsästyksen ruuan hankinnan puoleen. Tommoinen huvikseen tappaminen ei kyllä sitä ole.

    • makunsa kullakin

      juupajuupa, mäkin ymmärrän työmatkapyöräilyn mutt että joku huvikseen pyöräilee - ei ymmärrä...

      • Huhheijjaa

        Tappaminen ja pyöräily tai urheilu ovat jokseenkin eri asioita!


    • Masa

      En ymmärrä kritiikkiä Afrikan metsästysmatkoja kohtaan. Itse tunnen muutanankin metsäsys farmin omistajan ja tiedän miten eläimiä hoidetaan ja millaiset ovat niiden olot. Ensinnäkin eläimiä ei ruokita millään tavoin vaan alueella toimii oma ekosysteeminsä eli kaikki eläinten ruoka tulee luonnosta ja on sitä saaa mitä ne syö siinä farmin vieressä, luonnossa. Ainoa mitä farmilla eläimille annetaan on vesi. sekin annetaan keinotekoisista lammista joista eläimet kävät juomassa varsinkin kuivankauden aikaan. Metsästäminen näiden niin sanottujen juomapaikkojen läheisyydessä on ehdottomasti kielletty. eläimillä on tällä farmilla aitauksessaan tilaa karvan vajaa 80,000 hehtaaria joten ei ne siellä kylki kyljessä seiso. Tyypillinen metsästäjä joka täällä käy ottaa eläimestä kaiken hyöty käyttöön, voiko kritiikin esittäjät sanoa samaa mistään itse syömästään lihasta? Itse pidän harrastusta hienona ja eettisenä, mikäli sitä harrastaaa farmeilla jotka asiansa hoitavat näin hyvin. Itse en ole koskaan metsästänyt....

    • jänispuhveli

      Itse en lue metsästykseksi ollenkaan sellaista, jossa kuljetaan oppaan perässä joka etsii eläimet.
      En tiedä ovatko afrikan matkat sellaisia, kertokaa.

      • monitahojägare

        "Itse en lue metsästykseksi ollenkaan sellaista..." jne Voipa hyvät hyssykät; et sinä - enkä minä - ole mikään mittari missään asiassa. Yksi ei pidä rikoksena pikkupöhnääkään autoillessaan, toinen ei piittaa invalidimerkeistä pysäköidessään ajopeliään. Yksi pitää itujen syöntiä ainoana oikeana. Yksi ajaa lasten oikeuksia mutta samaa aikaan ajaa lasten sijoittamista homoperheisiin lapsilta mitään kysymättä...
        Voi voi, niin paljon on sellaista missä "jänispuhveli" ja minä ollaan omasta mielestämme oikeassa mutta Puntun Paavo ja Juortanan Jussi ovat täysin eri mieltä!
        Metsästys on erittäin monimuotoinen harrastus. Sitä on aivan turha ruveta karsinoimaan mikä on minun mielestäni oikeaa tai väärää tapaa metsästää.
        Itse tunnen metsästäjiä jotka usein saaliin kohdatessaan jättävät ampumatta. Heistä se on ihan jees - joidenkin mielestä ei!
        Eletään ja annetaan toistenkin elää - maailmassa on kyllä tilaa!!


      • jänispuhveli
        monitahojägare kirjoitti:

        "Itse en lue metsästykseksi ollenkaan sellaista..." jne Voipa hyvät hyssykät; et sinä - enkä minä - ole mikään mittari missään asiassa. Yksi ei pidä rikoksena pikkupöhnääkään autoillessaan, toinen ei piittaa invalidimerkeistä pysäköidessään ajopeliään. Yksi pitää itujen syöntiä ainoana oikeana. Yksi ajaa lasten oikeuksia mutta samaa aikaan ajaa lasten sijoittamista homoperheisiin lapsilta mitään kysymättä...
        Voi voi, niin paljon on sellaista missä "jänispuhveli" ja minä ollaan omasta mielestämme oikeassa mutta Puntun Paavo ja Juortanan Jussi ovat täysin eri mieltä!
        Metsästys on erittäin monimuotoinen harrastus. Sitä on aivan turha ruveta karsinoimaan mikä on minun mielestäni oikeaa tai väärää tapaa metsästää.
        Itse tunnen metsästäjiä jotka usein saaliin kohdatessaan jättävät ampumatta. Heistä se on ihan jees - joidenkin mielestä ei!
        Eletään ja annetaan toistenkin elää - maailmassa on kyllä tilaa!!

        Miksi sitten kiihdyt kun esitin oman mielipiteeni?


      • monitahojägare
        jänispuhveli kirjoitti:

        Miksi sitten kiihdyt kun esitin oman mielipiteeni?

        Hhehheeh, luepas mielipiteeni uudelleen kaikessa rauhassa ja ilman fanatiikkaa niin havaitset ettei siinä kukaan kiihtynyt. Asetuin ainostaan samalle tasolle kuin "jänispuhveli"! Vai voiko ajatukseni "Voi voi, niin paljon on sellaista missä "jänispuhveli" ja minä ollaan omasta mielestämme oikeassa" tulkita jotenkin toisin?
        Jos voi niin valitan etten osannut ilmaista "kiihtymättömyyttäni" helpommin ymmärrettävästi!
        Metsästys on edelleenkin erittäin monimuotoinen harrastus ja siitä voidaan olla montaa mieltä koska yhtä ja ainoaa totuutta ei siinäkään - kuin ei missään muussakaan - asiassa ole!


    • oma juttunsa

      Afrikan matkat kyllä ovat sellaisia joissa mennään oppaan kanssa. Toki matkat vaihtelevat toisistaan paljonkin, yhteistä on kuitenkin se oppaan kanssa metsästäminen. Useinmitenhän kyseessä on seisovaa eläintä ampuminen. Ajojahdit ovat harvinaista herkkua siellä. Matkat voivat kyllä olla pitkiäkin, mutta silloin oppaalla on kolmiotuki mukana, jonka päältä ampuminen käy vähän helpommin.

      Afrikan metsästys on omanlaista kaupallista jahtia, joka tuo leipää monille sikäläisisille. useimmat ammattimetsästäjät ovat farmareita jotka saavat osan ansioistaan metsästyksestä. Osa taas on entisiä farmareita jotka saavat kokonaan elantonsa metsästyksestä. Sitten ne sirkushuvit tulevat taas turistimetsästäjien osalle, milloin enemmän, milloin vähemmän, riippuen paikasta.
      Turha noita on toisiinsa verrata, Afrikan metsästys on erillaista ja se voi tarjota hienoja luontoko kokemuksia ja onnistumisen riemua.
      Joillekin se on metsästystä, toiset eivät sitä sellaiseksi koe, mutta eläimiä siinä jokatapuksessa ammutaan, niinkuin meillä täälläkin. Ne myös käytetään ravinnoksi myös siellä, joten ei ne hukkaan mene.

    • Olet varmaan

      SUURI valkoinen metsästäjä

    • suuri valk.kuvaaja

      Hei,
      ¨
      voin suositella metsästysmatkaa myös naisille miehen mukana. Minä olin kuvaajana koko viikon kestävän matkan ajan, en jäänyt uima-altaalle makoilemaan. Minusta mukavina oli jännitys, joka alkoi heti aamusta, löydämmekö eläimen ja pääsemmekö sitä lähelle. Autossa istuminen eläintä etsien ei ole minun juttu, vaan tärkeintä oli päästä kävelemään savannille, äänettömästi, tuulen alla vaanien saalista. Onneksi se oli mahdollista meidän valitsemassamme paikassa, BR-huntingin mukana.

    • hävetkää vähän

      Huonosti siis näyttää BR-huntigilla menevän, kun joutuu tänne laittamaan tuollaista ala-arvoista ja sääntöjen vastaista mainontaa.

    • huhheijjaa

      Siis tää on niiiin sairasta! Mun mielestä Ihmisellä joka HALUAA HUVIKSEEN tappaa elävän, upean ja hienon luonnon luoman ( vaikka jalostettukin!) josta ei ole hänelle edes mitään uhkaa on todellakin päässä vikaa! Että ihan noin muuten vaan ajankuluksi. Että vaan koristeeksi seinälle tai lattialle. Voi tsiisus!!

    • kettutyttö

      Siis oikeesti miten pystyt ees ajattelemaan tollasta tappamis-matkaa afrikkaan, jossa on paljon ihania ja harmittomia eläimiä.
      Ei ne impalat ja pahkasiat suakaan yritä tappaa!!
      Tuu Tännä nii lopetan sut mun ladalla.

    • Vanha metsämies

      Saalistusvietti on meillä monilla ihan luonnollinen jäänne ajoilta jolloin sillä oli merkitystä lajimme säilymisen kannalta. Nykyisin sillä ei ole sitä merkitystä. Vähemmän älykkäät eivät sitä koskaan tajua. Itsellenikin se selvisi vasta noin 40 - 50 v iässä. Minun puolestani tätäkin viettiä saa tyydyttää ihan vapaasti ainakin afrikassa, ja suomessakin jos ei tapeta lajeja sukupuuttoon, niin kuin vaikkapa mesolle näyttää käyvän. Metsolle täysrauhoitus NYT. Ja syvää halveksuntaa metson ampujille.

    • Hävetkäätyhmät

      Tällaisten "safarimetsästysmatkojen" harrastaminen on järjetöntä. Kyse on urheilumetsästyksestä, joka on täysin ala-arvoista hommaa. Kun katsoo B R huntingin ym. kuvia "metsästysmatkoista", katsoo luonnonvaraista viatonta antilooppia, jota vasten nojaa ase, niin siinä kulminoituu pahuuden ydin. Ei mitään järkeä. Pelkkää ylikorostuneen saalistusvietin toteuttamista. Yhdessä kuvassa leijona ja kusipää-äijä vieressä. Idioottien touhua. Hävetkää. Sana riistaeläin saisi hävitä kokonaan sanastosta. Ihminen oli metsästäjä-keräilijä aikana jolloin luonto oli monimuotoinen ja rikas, ja ravinnoksi. Ei huvikseen. Nämä matkat ovat pelkkää huvimetsästystä. Pöljien hommaa. Ihminen on muutenkin jo tuhonnut ja pilannut luonnon ja aiheuttanut monien eläinten sukupuuton. Nykyaikaa ei voi verrata entisaikoihin.

    • huntiboy

      Ei ne Etelä-Afrikan metsästettävät lajit ole villejä, ne ovat suurissa aitauksissa kunkin järjestäjän alueella, ei siinä vaarannu villieläinten kannat. On toinen asia mitä on tarhattujen eläinten metsästys...

    • Kafferi

      Kenenkään ulkomaalaisen ( ei afrikkailaisen) henkilön ei tulisi käydä metsästämässä Afrikassa tai missään muuallakaan maailmassa. Ihminen on laittanut niin ahtaalle kaikki muut lajit ja luonnon, että kohtuus ja kestävyysajattelu on jo hukattu aikoja sitten. Toki näiden henkilöiden kohtalo on valitettava, mutta jotenkin karma tässä tapauksessa toteutui. Metsästys on hieno harrastus ja joillekin ihmisille elinehto, mutta bisnestä sillä ei tule tehdä. Suuri sukupuuttoaalto on menossa ja sen syynä on vain ja ainoastaan ihminen.

    • Eläinoikeudet

      Kyllä ne villieläimet, jotka ovat vangittuina aitauksissa ovat yhä edelleen villieläimiä. Ei aidat ympärillä tarkoita mitään muuta kuin saalistusvietin omaavien ihmisten aitaamia alueita, joissa näitä villieläimiä pidetään. Luonnonvaraisia villieläimiä "metsästetään" myös. Se on huvimetsästystä. Ja siitä pitäisi tulla loppu.

    • Oikeuttaeläimille

      Villieläin ei kesyynny. Se että on aitaukset ympärillä tarkoittaa vain että on aitaukset ympärillä. Afrikan villieläinkannat ovat romahtaneet muutamassa vuosikymmenessä. Esim. afrikannorsujen määrä on romahtanut 10 vuodessa yli 110 000 yksilöllä. Luonnossa elää enää vain 7100 gepardia, sukupuuttoon menossa. Kirahvien määrä on laskenut 40 prosenttia 30 vuodessa. Sarvikuonot ovat suojelualueiden ulkopuolella käytännössä jo kuolleet sukupuuttoon. Leijonat ovat menettäneet 75 prosenttia elinalastaan 50 vuodessa. Afrikassa on enää n. 20 000 leijonaa, vaikka vielä pari vuosikymmentä sitten niitä oli 200 000. Tämän on saanut aikaan Homo Homo Sapiens-lajin viheliäisillä harrastuksillaan. Urheilumetsästys tulee lopettaa. Viheliäistä touhua.

    • Eläinbiologi

      Juuri näin. Tällaiset urheilumetsästykset on pöljien hommaa. Puuttuu järki.

    • Suojelkaaluontoa

      En hyväksy ns. urheilumetsästystä. Afrikassa on salametsästystä, joka ehdottomasti tulisi loppua. Ja sitten näitä alueita, joihin metsästysmatkailua. Josta valtavat tulot metsästysmatkailun ylläpitäjille Afrikassa. Tässä nyt tavallaan kaksi vaihtoehtoa, valinta on kuin valitsisi ruton ja koleran välillä. Kumpi näistä huonohkoista vaihtoehdoista parempi ni luonnonsuojelun näkökulmasta tämä metsästysmatkailu, mutta vain mikäli tämä tuotto ei mene kokonaan yksityisille toimijoille Afrikassa vaan siitä ohjataan tuottoa suojelualueilla ja ylläpidetään villieläinkannat suojelualueilla ja myös vartioimaan näitä suojelualueita. Olisi hyvä jos Afrikan metsästysretkien järjestäjille Afrikassa olisi jokin pakollinen maksu tuotosta suojelualueille. Toinen vaihtoehto että metsästysmatkailu lopetetaan, tuottoa ei Afrikkaan, jolloin salametsästys räjähtää nousuun ja miten käy näiden suojelualueiden. Salametsästyksen seurauksena voivat mennä nopeasti eläimet sukupuuttoon. Kaksi vaihtoehtoa, ja kyllä tuoton meneminen jos siitä ehdottomasti menee suojelualueille, on näistä parempi. Toki paras vaihtoehto olisi metsästysmatkailun ja kaiken salametsästyksen lopettaminen, sellainen maailma olisi ideaalimaailma, paratiisi.

    • Varojaluonnonsuojeluun

      Salametsästys on ehdottomasti pahin uhka Afrikan eläimille. Keski-Afrikasta ovat esim. norsut hävinneet lähes kokonaan salametsästyksen seurauksena. Salametsästyksen torjumiseen tulisi suunnata ehdottomasti varoja Afrikassa. Salametsästys on pahinta laatua oleva uhka koko Afrikan mantereen luonnolle ja eläimille. Afrikassa salametsästetään tahtia joka vastaa yhtä norsua n. 25 minuutissa. Norsujen syöksyhampaita viedään esim. Aasiaan. Salametsästys on suurin uhka Afrikan eläimille.

    • Hyihitto

      Näillä metsästäjillä on enempi haavekuvia ja ilmaa aivoissa. SUURI metsästäjä. Sama ilmiö miehisessä muodossa kuin bimbonaiset jahtaa aina isompia ryntäitä ja jotain. On vain törkeää outputtia, ei inputtia ollenkaan. Ja turha on ilkkua cocacolasta ja nahkakengistä koska eläinsuojelija ei niitä ole halunnut eikä tietentahtoen huvikseen niiden vuoksi tappanut. Nyt siellä "harvennetaan" mm. vanhoja norsuja jotka ovat elintärkeitä norsulaumalle. Ei mitään tajua luonnosta.

    • Anonyymi

      Afrikkaan nää porsaat menee pyyntiin täältä Suomesta , kun täällä ei saa ampua eläimiä Autosta tai Auton lavalta niin kuin Afrikassa tehdään , Ei nää mätisäkit sais Suomessa Jänistä hengiltä

    • Anonyymi

      Köyhät ulisevat, kun itsellä ei ole varaa edes Tallinnan risteilyyn. Hieno harrastus. Ihminen on niin vieraantunut luonnosta että eivät ymmärrä siellä Kallion yksiössä todellisesta elämästä yhtään mitään.

    • Anonyymi

      Nämä afrikan metsästykset tapahtuvat aidatuilla tiloiilla joissa eläimet eivät ole luonnonvaraisia vaan siellä kasvatettuja. Eri asia sitten voidaanko puhua metsästyksestä...

      • Anonyymi

        Sielläpäin kannattaa varoa huonokuntoisia lentokoneita. Tulevat taivaalta pyytämättä ja yllättäen. Muistaakseni joku trofeeporukka päätti päivänsä näin. Olivat sitten turhaan elukoita ennen viimeistä lentoa ampuneet.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5015
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1422
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      967
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      219
      750
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe