Karhukyynelkaasu

lumileoparddi

Saakohan luvan helposti tuommoiselle karhukyynelkaasulle. Parhaimmat mallit menee tuonne 9-10m päähän kun sumuttaa ja aikaa niissä on noin 9 sekunnin edestä. (yleensä tuota Painoa noilla on 200-300g. Niissä on aineena oc elikkä tuo paprika/chili/aine

Menen yleensä kerran vuodessa umpimetsään ja telttailen siellä erään joen lähettyvillä kaverini kanssa ja kalastellaan, kerran näin kumminkin ihmeellisiä 10cm kokosia jälkiä kuin koiran tassuja mutta isompia ja sitten kerran näin kun kaapin kokoinen pusikko heilui metsässä kun kävelin siellä. Sitten lähdin siitä kävelemään pois mutta jos tulee esim 500kg hirvi tai 400kg karhu vastaan niin en viittisi puukolla niitä alkaa sohia.

http://www.udap.com/ Tuolla myydään noita tehokkaita sumutteita juuri isoja eläimiä varten niin onko kellään kokemusta että mitenkä sai tullin ohi tuon tai millä syyllä saa luvan poliisilta. Kummaa kun itsepuolustus eläimiäkin vastaan on varmaan niin laitonta että ei lupaa helposti tule.... pitää varmaan tehdä keihäs..

17

15988

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ole rajaa

      sumuttimen koolle. En voi vannoa, etteikö olisi annettu ohjeita joissa sitä rajoitetaan, mutta tiedossani ei sellaista ole. Koko ei olekaan este, mutta tuo pitkä kantomatka voisi olla, poliisin silmissä.

      Sumutinlupaan ei merkitä kokoja tms, joten tuollaisen ehjä voi hankkia normaalilla sumutinluvalla. Sen saa silloin, jos on sellainen työ (joskus myös työaika) jossa on tavallista suurempi riski joutua väkivallan uhan kohteeksi.

      Karhupelko tuskin riittää perusteeksi, vaikka ei ajatuksesi mielestäni huono ole, jos se pelkoa hellittää.
      Poliisi vain pelkää, että sumuttia menee kaikenkarvaisille kulkijoille, niin kuin sen tietysti kuuluukin pelätä.

      Ongelma on, tuoko noita joku maahan. Sitä kannattaa kysyä alan liikkeistä - aseliikkeissä tunnetaan nämä asiat. Tuntevat varmaan myös mahdolliset tehorajoitukset. Ellei tuo, niin voithan kokeilla tullin läpi tuontia. Kunhan hankit luvan sumuttimeen, ja tilaat avoimesti ulkomailta, niin minusta et syyllisty mihinkään rikokseen. Pahimmillaan käytte sitten hallinnollista riitaa siitä saako tällaisen tuoda vaiko ei.

      Muuten kyllä sanoisi että menisit metsää useammin kuin kerran vuodessa, niin eiköhän se karhupelko lähde. Pikkuisen ääntä kannattaa metsässä liikkuessa pitää, jos ei halua karhun kanssa lähikontaktia - se riittää (älä hyvä ihminen silti repeä mölyämään metsässä). Sinulla on ainakin
      100 000 x suurempi mahdollisuus saada Hgin rautatieasemalla (tms) satunnaisena ohikulkijana puukko keuhkoosi, kuin metsässä karhu kimppuusi.

      Hirvi onkin muuten ärhäkämpi tulemaan päälle. Kerran jouduin pistelemään polkua oikein juosten kun jumalattoman iso hirvihärkä arveli että kiikaroin liian innokkaasti sen naarasta. Näitä kokemuksia on monilla.

      Hirvestä kyllä selviää myös isoa puuta kiertämällä. Hirvi on isompi otus ja taipuu jäykemmin puun umpäri ja kyllästyy pian..

      • lumileoparddi

        muistin juuri että yks mun sukulainen on tommonen vartija ja sillä on lupa noihi sumutteisiin ni sittenku kesä tulee ni täytyy ton kautta varmaan tilata. oon ollu paljon metsissä jo 8 vuotiaasta lähtien partion kautta ja onhan kaupunki vaarallisempi kuin metsä ja keskustassa/kaupungissa en mee punasia päin mutta metsässä on omat turva-asiat mitä huomioida ja tuommoisen kaasun tehokkuus on jopa pyssyjä parempi koska tällä ei tarvitse niin tähdätä ja yksi laukaus riittää ja eläin jää kaikenlisäksi henkiin.


      • santtu
        lumileoparddi kirjoitti:

        muistin juuri että yks mun sukulainen on tommonen vartija ja sillä on lupa noihi sumutteisiin ni sittenku kesä tulee ni täytyy ton kautta varmaan tilata. oon ollu paljon metsissä jo 8 vuotiaasta lähtien partion kautta ja onhan kaupunki vaarallisempi kuin metsä ja keskustassa/kaupungissa en mee punasia päin mutta metsässä on omat turva-asiat mitä huomioida ja tuommoisen kaasun tehokkuus on jopa pyssyjä parempi koska tällä ei tarvitse niin tähdätä ja yksi laukaus riittää ja eläin jää kaikenlisäksi henkiin.

        sitten että se sukulaisesi syyllistyy rikokseen/rikkomukseen, mikäli tilaa/ostaa kyseisen kaasun ja luovuttaa sen sinulle, ilman että sinulla on poliisiviranomaisen myöntämää lupaa sen hallussapitoon.


      • ja karhu kaasua saa suomest...
        santtu kirjoitti:

        sitten että se sukulaisesi syyllistyy rikokseen/rikkomukseen, mikäli tilaa/ostaa kyseisen kaasun ja luovuttaa sen sinulle, ilman että sinulla on poliisiviranomaisen myöntämää lupaa sen hallussapitoon.

        Sabre "karhukaasu"

        Kaasu on tarkoitettu karhujen karkoittamiseen, pysyviä haittoja tuotteesta ei ole. Karhukaasu on sumu ja sen tehokas käyttöetäisyys on 5-7 m olosuhteista riippuen. Säiliön nettopaino on 225g, yhtäjaksoisesti sumutettaessa kesto on 5s. Säiliön korkeus on 230mm ja pohjan halkaisija n 50mm. Kaasun mukana tulee nailoninen vyökotelo, jossa kaasun kantaminen on helppoa ja vaivatonta. Testattu USA:ssa ennen myyntiä!

        Sabre karhukaasu FBAD-02........ 57,- €


        http://www.sci.fi/~asetalo/tarvikkeet.htm


      • lumileoparddi
        ja karhu kaasua saa suomest... kirjoitti:

        Sabre "karhukaasu"

        Kaasu on tarkoitettu karhujen karkoittamiseen, pysyviä haittoja tuotteesta ei ole. Karhukaasu on sumu ja sen tehokas käyttöetäisyys on 5-7 m olosuhteista riippuen. Säiliön nettopaino on 225g, yhtäjaksoisesti sumutettaessa kesto on 5s. Säiliön korkeus on 230mm ja pohjan halkaisija n 50mm. Kaasun mukana tulee nailoninen vyökotelo, jossa kaasun kantaminen on helppoa ja vaivatonta. Testattu USA:ssa ennen myyntiä!

        Sabre karhukaasu FBAD-02........ 57,- €


        http://www.sci.fi/~asetalo/tarvikkeet.htm

        ei poliisi tule myöntämään mulle lupaa viiko0n metsäretkeä varten mutta oma henkeni on sen verran arvokas että ei paljoa jollaki luvalla ole väliä, tommosen muutamankymmenen euron purkin hankin vaikka rikkoiski jotaki lakia, mutta kiitti vinkeistä :>

        tunnen esim yhden ammattirikollisen joka säilyttää automaattirynnäkkökivääreitä ja pistooleita ilman varmistimia erään poliisin luonta jotenka poliisit tekevät oman osan laittomuuksia myöskin..


    • Niin?

      Suomessa metsässä pärjää ilman karkotteita ja karkotteet edellyttävät lupaa, mutta karkotteita hankkiessa on syytä huomioida myös se että eri karhulajit edellyttävät karkoitteelta erilaisia ominaisuuksia.

      • lumileoparddi

        eli mitä tarkotat oikeen. suomessa on vaan tota peruskarhua eli ruskeakarhu, lupaa en hanki ja laittomasti tuun käyttää ja tota tarvitaan ja kerro toi sille joka kuoli 1998 ku karhu puri sen palasiks mutta tota mitä eroja noissa spreissä on oikeen?


    • metsienmies

      Etpä taida OC kaasulle lupaa saada sillä verukkeella että telttailet kerran vuodessa ja olet nähnyt isoja tassunjälkiä ja kaapinkokoinen pusikko heilui. Heh, salli mun nauraa. No et sinä sitä tarvikkaan, ei kukaan muukaan joka luonnossa liikkuu. Sitä paitsi jos karhu päättää vetää sut aamupalaksi niin se pippurikaasu menee mausteena.

      • lumileoparddi

        kyllä ne suihkeet auttaa, eti videoita googlella kun karhuja suihkutetaan ja lue henkiinjäämis tarinoita ku karhut tai hirvet hyökkää tai jopa biisonit ni tolla jää henkiin.

        mut sukulaine on vartija ni se tilaa mulle ni ei ongelmii


      • ...
        lumileoparddi kirjoitti:

        kyllä ne suihkeet auttaa, eti videoita googlella kun karhuja suihkutetaan ja lue henkiinjäämis tarinoita ku karhut tai hirvet hyökkää tai jopa biisonit ni tolla jää henkiin.

        mut sukulaine on vartija ni se tilaa mulle ni ei ongelmii

        Tuli aivan pakko kirjoittaa pari kommenttia..
        Olen ammatissa jossa kannan OC-sumutetta päivittäin. Olen myös ottanut ns. altistuksen kyseisellä aineella ja olen nähnyt mihin se pystyy ja mihin ei. Itselleni kyseinen aine 5% vahvuisena toimi todella hyvin, eli menetin toimintakykyni muutamassa sekunnissa altistumisesta.
        Mutta samassa tilaisuudessa oli myös henkilöitä joihin kyseinen aine ei vaikuttanut juuri ollenkaan.
        Eli jos aiot OC:lla karhuja suihkutella niin pahimmassa tapauksessa saat valehyökkäystä tekevän karhun kimppuusi vain siksi, että käytit OC:ta
        Jos karhu todella kohdistaa hyökkäyksen sinuun niin karhun nopeus on sitä luokkaa, että vaikka suihkutat sitä OC:lla niin ennen kuin aine vaikuttaa, on pääsi jo karhun hampaissa.

        Lopuksi vielä kerron että mikäli viranomainen sinulta löytää OC:n johon sinulla ei ole hallussapitolupaa, syyllistyt ampuma-ase rikkomukseen josta tuomitaan muistaakseni 10-25 päiväsakkoa.

        No niin eiköhän tässä tullut ladeltua tarpeeksi totuuksia..


    • ...

      karhu on rauhoitettu eläin ei sitä saa vahingoittaa missään tapauksessa.

    • jj21

      Suomalaiset ovat yllättävän sulkeutuneita ja typeriä ihmisiä.

      Jos tämä mies haluaa kantaa nimenomaan karhun karkoittamiseen suunniteltua ja testattua ainetta mukanaan metsässä, hänen kuuluisi pystyä se tekemään.

      Mutta kiitos tämän IDIOOTTIMAISEN mentaliteetin ja suomalaisen mielivaltaisen lainsäädännön vuoksi, että kaikkea pelätään. Hän joko ottaa turhia riskejä tai tulee syödyksi.

      Vittu lopettakaa itsenne inisijät

      • samaa mieltä

        Ei esim. Yhdysvalloissa saa mennä edes metsään jossa tiedetään olevan karhuja ilman asetta tai Bear Spray:ta.

        Suomessa on kyllä paljon harvinaiseen tyhmiä ihmisiä, siis aivan totaalisen tyhmiä.


      • Anonyymi
        samaa mieltä kirjoitti:

        Ei esim. Yhdysvalloissa saa mennä edes metsään jossa tiedetään olevan karhuja ilman asetta tai Bear Spray:ta.

        Suomessa on kyllä paljon harvinaiseen tyhmiä ihmisiä, siis aivan totaalisen tyhmiä.

        Täysin samaa mieltä teidän kanssa vihdoinkin joku suomalainen ymmärtää


    • 12+19

      Pippurisumutetta on helppo tehdä itse. Suihkuttaminen pitkän matkan päähän on vaikeampi.

    • Anonyymi

      Pippuri ja muut sumuttimet ovat monissa maissa laillisia. Tietääkseni ainakin esimerkiksi Virossa. En tiedä myyvätkö vapaasti isompia purkkeja, mutta pienempiä kyllä. Koiria vastaan tarkoitetun purkin olen siellä nähnyt, mutta en karhuja vastaan.

      Suomeen noita Viron purkkeja ei saa tuoda, koska Suomen laki kieltää niiden käytön ja maahantuonnin.

    • Anonyymi

      Suomessa on kaikki itsepuolustus kielletty ja paskalakeja löytyy joka lähtöön. Mutta tässä tapauksessa voi itse tehdä tehokkaan chili ruiskeen ohjeita löytyy netistä. Eri menetelmiä löytyy ruiskuttaa laidasta laitaan. Voi myös viedä oman valmis litkun maali liikkeeseen jossa laitetaan spray pulloon ja paineet sisälle. Itse itsestä ja perheestä pitää pitää huolta ja paskalait tulee vasta maalaisjärjen jälkeen. Ennemmin parin tuomittavaa kuin kuuden kannettavana. Kansalaistottelemattomuus on kansalaisen velvollisuus kun lait eivät enää kohtaa tervettä järkeä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      274
      2903
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1526
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1250
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1180
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      22
      1058
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe