AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

Moto Guzzi ?

7 Vastausta 2 006 Lukukertaa
Kertokaahan kokemuksia... Kiinnostaisi 750cc Nevada. Onko siitä pyöräksi ja löytyykö mitään tyyppivikoja joiden kanssa saa olla tarkkana.

Merkkikerhon sivut

Käy kysymässä Guzzi-kerhon sivuilta http://www.gruppoguzzi.com . Siellä osataan kyllä sanoa mainitusta vehkeestä kaikki tietämisen arvoinen.

Moto Guzzi Nevada

Mun eka Guzzi oli Nevada. Pyörä on monellakin mitalla arvioiden hyvä. "Istuu" hyvin käteen, helppo ajettava. Tehoa riittävästi, ei kuitenkaan kulje yli 200...
Yksin ajaessa erittäin hyvä, kahdella ja varusteilla vähän ahdas, riippuen tavaramäärästä. Mitään erityistä tyyppivikaa ei ole. Ilmanputsarin sijoitus on kylläkin sitten ihan älytön, samoin öljynpaineanturin. Muuten hyvä huollettavuus myös Tee-Itse -miehelle. Venttiilien säätö ihan Kalervon pala ( "pcs of Cake" ).
Kardaani melko huoleton, muutenkin moottorin konstruktio yllätyksetön. Kardaani vaatii huoltoa kerran vuodessa, aikaa saa kulumaan jopa tunnin, jos on tupakkimiehiä...

Guzzin elinkaari on pitkä, yli 200´000 km ajettu ei ole edes harvinaisuus.
Maahantuojan palvelut ja toiminta ylivertainen. Hyvä ja tiiviisti toimiva merkkikerho.

Kyllä Nevadalla kelpaa ajaa!

Kiitti avusta

Jep... Alkoi tietoa löytymään. Kiitos avusta.

Jos olet pitkä

Nevada ei ole kovin hyvä valinta pitkälle (yli 180 cm) kuskille. Jalkatilasta tulee puutetta. Moni vaihtaakin melko nopeasti Californiaan jossa tilaa on hmmm... riittävästi. Mutta koeajamallahan tuo selviää.

ahdas oli

Juup... kävin eilisiltasella lenkin heittämässä. Ajoasento muutoin aika kiva, sellainen leppoisan pysty josta hyvä seurailla liikennettä mutta pituutta saisi tosin olla enemmän. Mietinkin että jos saan houkuteltua mamman joskus kyytiin niin ahdasta tulee. Mä olen just ton 180 pitkä et siinä ja siinä se on... Ens viikolla pitäis päästä kokeilemaan Kawasakin VNää... kuvista päätelle pituutta enemmälti. Mut sen verran tosta guzzista voin sanoo lyhyen tuttavuuden perusteella et tosi kiva ajettava :) Ja ihmettelin et mitkä hyrrävoimat ? Joku kun on moittinu Guzzien hyrrävoimia mut ei ne ainakaan tämmäisen reilun 90 kiloisen alla häirinny. Ehkä aavistus tuntui paikallaan ollessa mut ei muutoin. "On tämä mopokuume paha tauti" :)

Guzzia on ajateltu.

Ehkä muutaman vuoden päästä. 1100 Breva tai ..ei sentään crisoa... Tuskinpa ne paljoakaan noin muuten eroavat, mutta breva on paremman näköinen. (oma mielipide). onneksi.
Kiinnostaisi vaan kokemusperäiset tiedot noista uusista "peristä". Onko eroa perävaihteen kestosta 850 ja 1100 välillä? Tietääkseni osat ja materiaalit on kuitenkin jokseenkin samoja? En siis osta pyörää hetken mielijohteesta, vaan sellasen, jolla tässä iässä on jo "perinteellistäkin" arvoa. Toki pyörä on aina ollut, mutta en luota japseihin jällenmyyntiarvon suhteen, vaikka kyseessä onkin VX 800. ;-))

Oikeilla jäljillä.

Oikeilla jäljillä ollaan! Lue Guzziology, merkistä pitää, tai sitten sitä vihaa. Jälleenmyynti arvo kertoo aika paljon mistä on kyse. Halvat osat ja helppo huoltaa. (Ja korjata)
Mekaaniset äänet ei saa pelästyttää, niitä on.
Ja uusissa jopa enemmin. Vois melkein sanoa että Laverda on hiljaisempi. ;-)

Keskusteluhaku

Laaja haku



Facebookissa suositeltua

Tietoa mainosten kohdentamisesta