Kokousten villi meno

"Jainan" aloittamassa keskustelussa, jonka otsikko on "teologiasta, joku valitettavasti nimimerkitön keskustelija kuvailee helluntailaisten kokouksen kulkua näin:

"Ensin on maltillinen alustus jostain raamatun pätkästä sitten alkaa kiihotus puhe. Siinä kiihtyy saarnaaja yhtälailla kuin seurakuntaväkikin. Tunteet käyvät kuumina ja loppuhuipennus on pyhän hengen laskeutuminen seurakuntaväen keskelle, joka huipentuu kielillä puhumiseen sekä myös jossain seurakunnissa ihmeparantumisiin."

Näinkö se menee?

21

619

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Amos7

      Ei mene noin kuten Jaina kertoo.

      • Amos, mitä

        tuo otsikkosi tarkoitti ja miten liittyi aiheeseen?


      • jaina

        En käy baareissa, enkä pubeissa: minä käyn lenkillä,

        joten

        minä en kerro menoista mitään, koska en tiedä. Minä vaan kyselen teologisen tietämyksenne perään. Voisit kuitenkin kertoa millä kaavalla suoritatte rituaalinne. Olisimme kovin kiinnostuneita.


      • Amos7
        jaina kirjoitti:

        En käy baareissa, enkä pubeissa: minä käyn lenkillä,

        joten

        minä en kerro menoista mitään, koska en tiedä. Minä vaan kyselen teologisen tietämyksenne perään. Voisit kuitenkin kertoa millä kaavalla suoritatte rituaalinne. Olisimme kovin kiinnostuneita.

        Mene itse katsomaan ja kuuntelemaan pari kolme kertaa, niin et ole kuulopuheiden varassa. Tässä tarkoitan helluntaiseurakuntaa enkä jotain muuta.


      • jaina
        Amos7 kirjoitti:

        Mene itse katsomaan ja kuuntelemaan pari kolme kertaa, niin et ole kuulopuheiden varassa. Tässä tarkoitan helluntaiseurakuntaa enkä jotain muuta.

        En pytyisi pitämään turpaani kiinni ja alkaisin huudella takavasemmalta pahoja. Minulla on hyvin tukevasti kantava ja käskevä ääni. Varmaan myös hälyttäisin lastensuojeluviranomaiset. Niinettä, eiköstä olla kohteliaita ja kunnioiteta poissaololla toisuskoisten uskonnon harjoittamista.


      • Amos7
        jaina kirjoitti:

        En pytyisi pitämään turpaani kiinni ja alkaisin huudella takavasemmalta pahoja. Minulla on hyvin tukevasti kantava ja käskevä ääni. Varmaan myös hälyttäisin lastensuojeluviranomaiset. Niinettä, eiköstä olla kohteliaita ja kunnioiteta poissaololla toisuskoisten uskonnon harjoittamista.

        Älä selitä asioista mistä et tiedä mitään.

        Kokouksessa vahtimestarit poistavat häiriköt. Jos on kyseessä riivaajahenki, ettet ole itsesi hallinnassa, se ajetaan ulos Jeesuksen nimessä.

        Saat sä soittaa vaikka monta ministeriä ja palokuntaa, mutta se on eri asia kuka pois viedään. Kokoukset ovat laillisia ja sinun toimintasi ei.


      • Kadun-nainen

        soi varmaan karaoke:

        " Tahdon,, olla,, Sulle,, hyvinHellä "


        AA- auttaa ( =AurinkoaAmokselle )


      • Amos7
        Kadun-nainen kirjoitti:

        soi varmaan karaoke:

        " Tahdon,, olla,, Sulle,, hyvinHellä "


        AA- auttaa ( =AurinkoaAmokselle )

        Täällä paistaa ja varmaan myös siellä.

        Ens reissu kesän jälkeen on ehkä Brasilia, ootko käyny?


      • Amos7 kirjoitti:

        Älä selitä asioista mistä et tiedä mitään.

        Kokouksessa vahtimestarit poistavat häiriköt. Jos on kyseessä riivaajahenki, ettet ole itsesi hallinnassa, se ajetaan ulos Jeesuksen nimessä.

        Saat sä soittaa vaikka monta ministeriä ja palokuntaa, mutta se on eri asia kuka pois viedään. Kokoukset ovat laillisia ja sinun toimintasi ei.

        viranomaisetkin kiinnittää huomiota, ovatko hihhulirituaalit lasten silmille sopivia.


      • tekevät.
        jaina kirjoitti:

        En pytyisi pitämään turpaani kiinni ja alkaisin huudella takavasemmalta pahoja. Minulla on hyvin tukevasti kantava ja käskevä ääni. Varmaan myös hälyttäisin lastensuojeluviranomaiset. Niinettä, eiköstä olla kohteliaita ja kunnioiteta poissaololla toisuskoisten uskonnon harjoittamista.

        Riivatutkaan eivät kestä puhetta Jeesuksen herraudesta vaan alkavat häiriköidä hengellisissä kokouksissa.


      • jaina
        Amos7 kirjoitti:

        Älä selitä asioista mistä et tiedä mitään.

        Kokouksessa vahtimestarit poistavat häiriköt. Jos on kyseessä riivaajahenki, ettet ole itsesi hallinnassa, se ajetaan ulos Jeesuksen nimessä.

        Saat sä soittaa vaikka monta ministeriä ja palokuntaa, mutta se on eri asia kuka pois viedään. Kokoukset ovat laillisia ja sinun toimintasi ei.

        tampiompi
        ja mihin päädyttiinkään...

        Väitit, että minä kerroin tietäväni helluntairituaaleista, mutta minä korjaan sisälukutaidottomuuttasi edelleen, että en tiedä, enkä ole myöskään semmoista väittänyt. Pyysin pariinkin otteeseen, että kertoisit vaikka ranskalaisittain viivoitellen, mikä on rituaalirunkonne.

        Eli: kun minä väitän etten tiedä millaisia menoja helluntain hengessä vietetään, se ei edelleenkään tarkoita sitä, että väittäisin tietäväni kuinka helluntailaiset villiintyvät Pyhästä Hengettärestä.

        Älä turhaan pyydä minua tilaisuuksiinne, vaan kerro, miten uskontoanne harjoitatte. Tietenkin ymmärrän, jos olette tämän asian suhteen yhtä kainoja kuin teistiset satanistit, mutta kuvittelin tilaisuuksienne olevan noin julkisia ja teidän pyrkivän julkisuuteen uskonnollisine näkemyksinenne.


      • liki katottu
        Amos7 kirjoitti:

        Mene itse katsomaan ja kuuntelemaan pari kolme kertaa, niin et ole kuulopuheiden varassa. Tässä tarkoitan helluntaiseurakuntaa enkä jotain muuta.

        Rokkenrollia ja huuhaalupauksia nämä jutut.


      • pehmopappa

    • sasaasasa
    • Heh heh...

      Suurinpiirtein noin se menee, mutta tärkein eli kolehti jäi mainitsematta.

    • RitariOlevainen

      nutta sanavalinnat on enemmän kuin huonosti valittu! Asian kuvakieli on alentavan kehnoa, asiantuntemus puuttuu koknaan, on vain tietämättömän asiaa tuntemattoman epämääräistä selostusta.

      • Pakanain Huuto

        nikillä kirjoittelen. Nikki Työmies lainasi tekstiäni kuvaillessaan helluntaikokousta.

        RO:lle tiedoksi, että kokouksissa on käyty ja asia todeksi havaittu. Noin se menee ainakin Näkinkujalla sekä parissa muussa hell.seurakunnassa.
        sekä myös tiedoksi, että helluntaiuskovaisuus ei ole laisinkaan vierasta vaan ylen tuttua ja kotoista touhua joskaan ei Herra ole minua vielä napannut kärryille.


    • valheita

      valheita

    • Huolestunut316

      Hohhoijaa taas kerran

    • onteilläkinharrastus

      Tuossa ajatuksessa olet aivan oikeassa, että kun ihminen asettaa, saarnaaja tai toinen joku mönkijäinen itsensä saarnaajaa suuremmaksi, niin hän on "Jumalaa vastqaan taistelua harrastelette"

    • .)!

      Fiksummat nuoret kyllä osaavat aivan itsenäisesti päätellä helluntailaisten toimien "järkevyyden" .Hihhulimeiniki ei ainkaan lisää kävijöitä, eikä seurakunnan jäsen määrää.

      Aikoinaan oma poikani 13-vuotiaana sanoi ettei enää lähde hellarien kokouksiin , ja tämä on pitänyt .On nyt aikuinen, akateemisessa ammatissa toimiva viranhaltija.

      Tuossa kokouksessa helluntailaiset lauloivat ja leikkivät "no onkos tullut kesä" laulun tahtiin. Aikuiset ukot ja akat läpyttivät käsiään, pyörähtelivät hurmoksessa yms., heidän mielestään asiaan kuuluvaa .

      Itsekin olen löytänyt nykyisen hengellisen kotini toisaalta.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      106
      1854
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1437
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      6
      1416
    4. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1379
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      145
      1334
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1270
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1267
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      647
      1202
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1078
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      16
      1077
    Aihe