Subaru Impreza WRX STi

Autokuume 2007

Heippa

Olen harkinnut vakavasti Subaru Impreza WRX STi:n hankkimista. Pyytäisin omistajilta tietoa mahdollisista vioista,"lapsentaudeista", huoltojen hinnoista ja toimivuudesta ja miten auto muuten on toiminut? Kiitos vaivannäöstäsi.

67

40277

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • subbelainen

      iskarin välillä hieman kolisevat, mutta se on vaan äänihaittaa, ei siis vika.

      Huollot hieman kalliimmat varsinkin jarrujen osalta, mutta ainahan voi hankkia muualta kuin merkkiliikkeestä.

      Vikoja ei ole ollut ja toimii kuin junan vessa! :)

      • nehän

        junan vessat toimii todella huonosti,tulee paskat silmille.että tässä tuli totuus subarun laadusta.


      • Sti06

        Ainakin omassa impusso kolinasta pääsi kun huollossa kiristivät iskarin yläpään pultit... On kuulemma jostain syystä päässyt löystymään aika monessa autossa.

        Loistava auto, mutta herättää tien päällä aika paljon agressioita muissa ihmisissä, eli varaudu siihen että koko ajan on joku perseessä roikkumassa.


      • päinvastaisia
        Sti06 kirjoitti:

        Ainakin omassa impusso kolinasta pääsi kun huollossa kiristivät iskarin yläpään pultit... On kuulemma jostain syystä päässyt löystymään aika monessa autossa.

        Loistava auto, mutta herättää tien päällä aika paljon agressioita muissa ihmisissä, eli varaudu siihen että koko ajan on joku perseessä roikkumassa.

        Puskurissa roikkujat ovat yleensä turbo Japsi kinnerillä ajavia HOMOJA kun perse kiinnostaa!


      • Teppo Riikonen
        Sti06 kirjoitti:

        Ainakin omassa impusso kolinasta pääsi kun huollossa kiristivät iskarin yläpään pultit... On kuulemma jostain syystä päässyt löystymään aika monessa autossa.

        Loistava auto, mutta herättää tien päällä aika paljon agressioita muissa ihmisissä, eli varaudu siihen että koko ajan on joku perseessä roikkumassa.

        Ostin joulukuussa uuden -08 mallin WRXän ja tehon puute on mikä vaivaa! Ennen tuota oli -06 WRX Sti ja uuteen verrattuna ero on valtava.
        Nyt vaihtuu nykyinen myöskin WRX Sti:hin, tosin ulkonäkö on ainoa mikä ihmetyttää, kun tarjolla vain tuo yksi korimalli.
        Eli tulossa on kolmas Subbe ja kaikenkaikkiaan olen ollut todella tyytyväinen, ei vikoja ei mainittavia puutteita.


      • subaruuu!!!!
        nehän kirjoitti:

        junan vessat toimii todella huonosti,tulee paskat silmille.että tässä tuli totuus subarun laadusta.

        vedä kätees subaru on ehkä aikakausien paras auto mulla on ollu 8 kaikki toiminu loistavasti !


      • Anonyymi
        subaruuu!!!! kirjoitti:

        vedä kätees subaru on ehkä aikakausien paras auto mulla on ollu 8 kaikki toiminu loistavasti !

        8? mistä syystä niin monta ja subaruissa kuten kaikissa on omat vikansa kuten kansipahvit osaa olla ongelma subaruissa ja pienet öljyvuodot mutta suoraan sanottuna kaikki autot ovat paskoja mutta oma mieltymyksensä on oma asiansa ite ny tykkäänkin mersuista ja subaruista mutta sitten on bemarit ja audit vikasia paskoja ei siin mut yleensä niiden kuskit on vitun pellejä (ei lähetä tuomitsemaan muiden mieli-piteitä taikka autoja vaan autetaan minkä voidaan vioissa)


    • Ei enää Subarua

      jos pitää alakierroksilla huonosti vääntävästä moottorista ja korvia särkevästä melusta sisällä jo >60 km/h:n nopeuksilla, on sinulla oikea auto.
      Itse kyllästyin siihen 2-vaihteella taajamassa ajamiseen...isommalla vaihteella tavallinen WRX oli nuhaisempi kuin tavallinen 2.0l vapaastihengittävä.

      Bokserikoneessa ei ole muuta hyvää kuin mainio ääni kun sitä kierrättää...

      Muovinen sisusta listalle lisäksi....
      Auto muuten toimi kuin kuin se junan vessa, ei ongelmia ja huollot, joo, muiden tasolla.

      • Ästeeii

        Uudempi 2.5 litran kone on huomattavasti parempi alaväännöltään kuin edellinen 2-litrainen.
        Meteli kuuluu auton luonteeseen, mutta ei se nyt kuudessakympissä kova ole, ellei aja ykkösellä.
        STI on mahtava peli jos pitää yleensäkin kilpurimaisesta autosta, muihin kuin EVOon sitä on turha verrata.


    • miehekäs peli

      Harmi vaan kun tuninkipuppelit on alkanu suosia muuten niin miehekästä autoa.
      Itse en ottanut Imprezaa, koska liian monella pinkkipaitaisella korvakoruhomollakin on sellainen, valitsin turbo-Foresterin.

      Luulisi niille himmelipojille riittävän volkkarit ja Audit, niillähän ne pääasiassa on aina ajellutkin.

      • Eräs vaan

        Ettei sittenkin ole se sun autosi farmari Lada


      • magee auto
        Eräs vaan kirjoitti:

        Ettei sittenkin ole se sun autosi farmari Lada

        En tiedä ton kirjottajan autoista, mutta takaveto-Ladassa on "munaa". Sellasella ei edes osais ajella mitkään hyppyritukkatuninkihomppelit.


      • miehekäs peli
        Eräs vaan kirjoitti:

        Ettei sittenkin ole se sun autosi farmari Lada

        Aijai nyt joku tuuninkipuppeli pahoitti mielensä.
        Onko sulla just sellanen velaksi ostettu Impreza? Siinä sitten motonetistä haettu krominen pörinäputki ja muuta himmelipojun rekvisiittaa.


      • Kysyvä tietää.

        Miten jollain "tuninkipuppelilla" (aivan loistava sana, alan lainailee tota jatkossa) on varaa 56.000€ autoon? Ei kai isät tollaseen anna fyrkkaa?


    • et kadu

      Jos mahdollista venttailla hieman, niin osta Evo X. WRX STI on _todella_ hyvä (itsellä '06), mutta Evo X on vielä parempi. Tyyliseikat tietysti jokaisen itsensä päätettävissä, mutta tekniikaltaan ja ominaisuuksiltaan parempaa ei likimainkaan samalla rahalla löydy (nelivedoista joudut ostamaan RS Audin tai Porschen). Niille, jotka väittää sitä kovaääniseksi (sisältä), niin aina voi laitattaa Dynamatia sisäpinnat täyteen ja silti se on todella paljon halvempi (ja parempi) kuin ne rutkut, millä ne kommentoihat todennäköisimmin ajelee. Älkää käsittäkö väärin, esim. S/RS Audit, 335i/M3 BMWt,... ovat hyviä, mutta hintalappu _aivan_ eri.

      • CLS

        Onko se raha,vai mikä?Osta auto.


      • Ford

        Impreza on mopojen virittelijän tasolle jääneiden poikasten leikkikalu. Sellaisen ratissa tuntee itsensä rallikuskiksi. Ralliin rakennettuna onkin varmasti pätevä peli mutta siviililiikenteeseen niitä ei pitäisi päästää. Vuoden vanha poikanikin herää aina kun subbe menee ohi. Sopii siinä ihmetellä muiden agressioita.


      • ajanut?
        Ford kirjoitti:

        Impreza on mopojen virittelijän tasolle jääneiden poikasten leikkikalu. Sellaisen ratissa tuntee itsensä rallikuskiksi. Ralliin rakennettuna onkin varmasti pätevä peli mutta siviililiikenteeseen niitä ei pitäisi päästää. Vuoden vanha poikanikin herää aina kun subbe menee ohi. Sopii siinä ihmetellä muiden agressioita.

        Minulla on WRX STI ja ajan todella siististi, auto on vakio ja todella hyvä ajaa. Aivan sama, jos joku siitä autosta herneen nenäänsä vetää, kertoo vain ja ainoastaan itsestään. Kokemukseni mukaan ei siihen tarvita mitään tuuninkiputkia tms., että yritetään valoista jotain kiihdytyskilpailua tai väkisin ohitse huonossa paikassa. Todettakoon, että itse en sellaista harrasta.

        Jos jokin 'ryhmä' pitäisi liikenteestä poistaa sen perusteella, kuinka paljon liikkuvat kuin toisia tielläliikkujia ei olisikaan niin pakettiautokuskit sekä V70 Volvot.


      • Ford
        ajanut? kirjoitti:

        Minulla on WRX STI ja ajan todella siististi, auto on vakio ja todella hyvä ajaa. Aivan sama, jos joku siitä autosta herneen nenäänsä vetää, kertoo vain ja ainoastaan itsestään. Kokemukseni mukaan ei siihen tarvita mitään tuuninkiputkia tms., että yritetään valoista jotain kiihdytyskilpailua tai väkisin ohitse huonossa paikassa. Todettakoon, että itse en sellaista harrasta.

        Jos jokin 'ryhmä' pitäisi liikenteestä poistaa sen perusteella, kuinka paljon liikkuvat kuin toisia tielläliikkujia ei olisikaan niin pakettiautokuskit sekä V70 Volvot.

        Meilläpäin liikkuvat imprezat ovat kaikki niin äänekkäitä ettei poikani pysty nukkumaan, yksi mersu ja pari Toyotaa herättävät hänet myös. En tiedä, onko niissä subbeissa vakioputket. Mielestäni subbe on tehty leikkikaluksi ja on varmasti hyvä sellainen.
        Volvoista olemme aivan samaa mieltä.


      • Niin___
        Ford kirjoitti:

        Meilläpäin liikkuvat imprezat ovat kaikki niin äänekkäitä ettei poikani pysty nukkumaan, yksi mersu ja pari Toyotaa herättävät hänet myös. En tiedä, onko niissä subbeissa vakioputket. Mielestäni subbe on tehty leikkikaluksi ja on varmasti hyvä sellainen.
        Volvoista olemme aivan samaa mieltä.

        mitä sitten täällä vaahtoat niiden äänistä! Taitaa poikaskin olla japanilaisiin päin, eikä niin kuin isänsä nummiaroleikkureihin.


      • gt
        Ford kirjoitti:

        Meilläpäin liikkuvat imprezat ovat kaikki niin äänekkäitä ettei poikani pysty nukkumaan, yksi mersu ja pari Toyotaa herättävät hänet myös. En tiedä, onko niissä subbeissa vakioputket. Mielestäni subbe on tehty leikkikaluksi ja on varmasti hyvä sellainen.
        Volvoista olemme aivan samaa mieltä.

        ihmekkös jos fordisteilla kärtsää kun edellä menee AUTO,) turbo saabisteille iskee joku ihmeen mielisairaus kun ohi päästää sit roikutaan peräss vaik nuorgamiin ja lähetellään tekstiviestejä vielä viikon perästä kun niin vituttaa:)


      • CLS kirjoitti:

        Onko se raha,vai mikä?Osta auto.

        Ei oo ikää tarpeeksi.

        Mersuliikkeessä myyjät eivät edes huomioineet tätä kolmekymppistä pojankloppia joka kyseli SLK:n perään, vaikka pihaan ajelinkin kalliimmalla autolla.

        Kait sitten yritetään uudestaan kun päästään eläkkeelle.


      • Teppe66
        Ford kirjoitti:

        Meilläpäin liikkuvat imprezat ovat kaikki niin äänekkäitä ettei poikani pysty nukkumaan, yksi mersu ja pari Toyotaa herättävät hänet myös. En tiedä, onko niissä subbeissa vakioputket. Mielestäni subbe on tehty leikkikaluksi ja on varmasti hyvä sellainen.
        Volvoista olemme aivan samaa mieltä.

        Meidän poika heräsi kans autojen ääneen,se on luonnollista jos asuu alueella jossa liikkuu autoja tai muita moottoriajoneuvoja.

        Nyt ajaa itse subaru wrx:llä ja minun mielesteni auton ostaminen on ihan oma valinta, ei tarvi ottaa 1 vuotiaan lapsen naiivin isän tai ilmeisesti äidin mielipidettä.


    • WRX STi

      Liian tehokas auto nuorison käytössä, niillä ajetaan kuin siat, kyllä siinä kumia palaa, mutta jos iskän kukkaro kestää niin siitä vaan :(

      • on varaa

        Kuinkahan monella nuorisosta on varaa STi:hin? Tuskin yhdelläkään lippispäällä on STi:tä. Kuviakaan niillä ei kyllä poltella... aika vaikeaa nelikolla polttaa kumia, kun vauhti vain kiihtyy.

        Kannattais hieman ajatella mitä meinaa sanoa, eikä yleistää kaikkiin automerkkeihin Benali käyttäytymistä.


      • Niakku
        on varaa kirjoitti:

        Kuinkahan monella nuorisosta on varaa STi:hin? Tuskin yhdelläkään lippispäällä on STi:tä. Kuviakaan niillä ei kyllä poltella... aika vaikeaa nelikolla polttaa kumia, kun vauhti vain kiihtyy.

        Kannattais hieman ajatella mitä meinaa sanoa, eikä yleistää kaikkiin automerkkeihin Benali käyttäytymistä.

        Rassi torille,ratti linkkuun,lämä pohjaan.Sillai se palaa,


    • TheLastSubbe

      tiedän mistä puhun. minulla on ollut useita subaruja. näiden uusien laatu on ihan paskaa.

      • trällällää

        Itse olen tässä vaihtamassa autoa, tärkein ominaisuus uudessa on että on parempi kuin vanha, ja minun tapauksessa tämä tarkoittaa tehoa sekä nelivetoa, joten impreza on pyöriny mielessä pitkään mutta lähes poikkeuksetta ihmiset, jotka tosin eivät itse ole koskaan omistaneet ko autoa, väittävät että sen huoltaminen tulee moninkertaisesti kalliimmaksi kuin esim Gti Golfin. Itsellä ei siis ole kokemusta subarun huolloista yms joten nyt te jotka omistatte WRX imprezan niin vastatkaa rehellisesti. Netti ei anna tähän kovinkaan paljon vastauksia.


      • WRX STI '06
        trällällää kirjoitti:

        Itse olen tässä vaihtamassa autoa, tärkein ominaisuus uudessa on että on parempi kuin vanha, ja minun tapauksessa tämä tarkoittaa tehoa sekä nelivetoa, joten impreza on pyöriny mielessä pitkään mutta lähes poikkeuksetta ihmiset, jotka tosin eivät itse ole koskaan omistaneet ko autoa, väittävät että sen huoltaminen tulee moninkertaisesti kalliimmaksi kuin esim Gti Golfin. Itsellä ei siis ole kokemusta subarun huolloista yms joten nyt te jotka omistatte WRX imprezan niin vastatkaa rehellisesti. Netti ei anna tähän kovinkaan paljon vastauksia.

        En tiedä mitä GTI Golfin huoltaminen kustantaa, mutta eivät ne Subarun tavalliset huolto-osat (suodattimet yms.) mitään älyttömän kalliita ole, eikä varmasti moninkertaisissa hinnoissa. Jarrupaloja ja -levyjä löytyy halvempia ja parempia kuin alkuperäiset. Jakopään huoltoon (100 000km) osat ovat luokkaa 400 euroa ja ottaa pari tuntia töitä. Metro-auto ja Laakkonen voivat olla kalliin puoleisia palvelultaan (ei omaa kokemusta niistä), mutta on niitä muita edullisempia ja taatusti osaavampia virallisia huoltoja. Mihin todennäköisemmin sitä rahaa palaa on se mitä itse teet normaalin huolto-ohjelman lisäksi; esim. vaihdelaatikon öljyjen vaihtaminen (toisiin) parantaa tuntumaa, jarrupaloilla tekee myös eroa, puhumattakaan sitten ei-kuluvien osien vaihtamisesta/laittamisesta tai moottorin virittämisestä. Eipä taida kovin montaa WRX STI:tä olla liikenteessä, jolle ei olisi omaehtoisesti jotain parannuksia tehty ja miksipä ei, ajajan autohan se lähinnä onkin (en nyt tarkoita ajotaitoa vaan ajamisesta ja sen myötä hyvin käyttäytyvästä autosta pitämistä). Polttoainettahan jatkuva neliveto tietysti vie enemmän, joka näkyy myös CO2-päästöissä ja sitä myöten käyttömaksussa, eli varsinaiseen taloudellisuusajoon Subaruista ei ole. www.subaruclubfinland.net :n foorumilla käydä kysymässä, jos jokin spesifinen asia mielessä tai haluat yleisesti tarkempaa tietoa.

        Nyt jos vastaavaa autoa olisin ostamassa todennäköisesti päätyisin Mitsubishi Evo X:iin, se on onnistuttu modernisoimaan WRX STI:tä paremmin ja myös nelivetoa kehitetty eteenpäin. Oman autoni hankinta aikoinaan ei ole kaduttanut hetkeäkään, se oli silloin itselleni paras valinta eikä ole aikomusta vaihtaa mihinkään vielä vuosikausiin.


      • STiMy06
        trällällää kirjoitti:

        Itse olen tässä vaihtamassa autoa, tärkein ominaisuus uudessa on että on parempi kuin vanha, ja minun tapauksessa tämä tarkoittaa tehoa sekä nelivetoa, joten impreza on pyöriny mielessä pitkään mutta lähes poikkeuksetta ihmiset, jotka tosin eivät itse ole koskaan omistaneet ko autoa, väittävät että sen huoltaminen tulee moninkertaisesti kalliimmaksi kuin esim Gti Golfin. Itsellä ei siis ole kokemusta subarun huolloista yms joten nyt te jotka omistatte WRX imprezan niin vastatkaa rehellisesti. Netti ei anna tähän kovinkaan paljon vastauksia.

        Ainakin meillä oli subarussa halvemmat huoltohinnat kuin vuotta nuoremmassa seat leonissa, eli ei ne kalliita ole huollattaa. STi oli 2006 ja leon 2005.


    • sti<33<3

      noniin nyt vähän keskustelua pystyy!

      • -

        Eiköhän tuo reilut neljä vuotta sitten ketjun aloittanut ole jo autonsa ostanut (mihin sitten ikinä päätyikin).


    • mies232332233223

      totanoiniin nyt olis sit autonvaihto taas edessä ja tarkotus olis saada jotain vähän kisasempaa alle.. kiikarissa olis tommoset impreza wrx (sti) tuskin sti mutta wrxsät joita vähän piristetty.. vuosimallit menee siinä 03-05 noin. 2 litrasella koneella. ajokilometrejä tommosissa on sen 120t-180t. mitäs sanotte te jolla on kokemusta onko fiksu ostos tuollainen? asiallisia vastauksia kiitos :-)

      • -

        Fiksuus riippuu aivan siitä mitä on hakemassa, halvin mahdollinen se ei ole (joskaan ei huolloiltaan erityisen kalliskaan), suorituskykyynsä nähden toki ihan oiva valinta. Suosittelen ostamaan suoraan STI:n, alusta, vaihteisto ja moottori suoraan sitten parempia. Melkein kaikkiahan niitä on viritetty, tuo kaksilitrainen takomännillä (STI:ssä, en tiedä onko WRX:ssä) kestää aika hyvin viritystä, mutta kuten aina, mahdollisimman alkuperäinen on itsellesi varmin ostos. Eräs huomioitava asia myös se, että on katsastettavassa kunnossa, jotkin 3" megaröörit yms. voi hyvinkin tarttua katsastajan silmään ja pääset jumppaamaan uutta osaa autoon.


    • WRX toveri

      Paljon niitäl on kyllä myynnissä.

      Valitse omasi ja nauti !

      Nautinnoilla vaan tuppaa oleen hintansa.

    • mies232332233223
    • ?:?:?:?:

      kuinkaha onnistuis vaihtaa GL suben koriin WRX:n tekniikka onko kukaa vaihtanu et tietäis onnistuuko ja saako kilpiin??? jos siis vaihtais koetaulun koneen, vaihteiston ja perän

      • -

        Kyllähän se varmasti teknisesti on tehtävissä ja kilpiinkin saanee saman mallisarjan paremmalla tekniikalla, mutta vaivan ja rahan arvoinen ei varmasti ole. Lisäksi tietysti pitää vaihtaa jarrut ja hyvin mahdollisesti muutakin; vetoniveliä ja muita alustan osia, bensapumppu,... Eli ellet autotalliprojektiksi moista halua ihan sen tekemisen itsensä vuoksi niin osta suosiolla se WRX (tai jos budjetti riittää niin STI) suoraan, helpompaa ja halvempaa (ellei nyt sattumalta jo omista kaikkia tarvittavia osia, joista toimivan saa kasattua).


    • JAPANMOTORS /,,/

      elikkä itellä tuollanen 1999 vuoden vapari imppu ja pitäis saada vähä lisää potkua virittämällä :) oon miettiny turbottamista nii tarttisin tietoo siitä että sopiiko GT impun pakosarja suoraa vapariin? ja paljonkohan mahtaa tehot nousta jos laittaa GT: turbon ja löysin käytetyn 3" putken alusta loppuun? ja kuinkahan on jarrujen laita että pitääkö laittaa isommat tai isompaa bensa pumppua ? :) olis kiva ssada tietoo kun tuossa olis hyvä aihio ja ei oo rahaa vaihtaa GT:hen tai WRX:ään :P

      • Älä yritä. Kone on samaa sukua, mutta männät ja kansi pitää vaihtaa. Myy se vapari, ja käy japseista/briteistä noukkimassa auto. -99 STIn saat noin 4000 eurolla, -97 jo 2500. Tonnin kuluja tuoda Suomeen kummastakin maasta, ja alle pari tonnia veroja.

        Jää vielä kahvirahat yli jos löydät hyvän ostajan autollesi.


      • STiMY06

        Vähän myöhässä vastaus.

        Laatikko,vetarit,kardaani,jarrut ja kytkin nyt ainakin pakollista vaihtaa ton urotyön takia.

        Tehot kasvavat siinä määrin, että pakko muuttaa voimansiirto ja jarrut vastaamaan mallisarjan tehokkainta mallia, eli oikeasti halvempaa vaan hankkia valmiiksi turbollinen peli.


    • näin

      eipä ole rahaa vaihtaa autoa ja tykkään ruuvata enkä ostaa valmiina. ja tuon vaparin kori on hienossa kunnossa eikä raaskisi myydä. sitä paitsi tuos on sentäs vasemmalla ratti toisin ku saman ikäsis sti:s. ja uskon että mäntiä ja kansia ei tartte veihtaa koska en haaveile mistää 280hv tehoista. sitä paitsi reilulla tonnilla sais jo tarvittavat osat jos ei alkaa vahvistamaan paikkoja :) olis kiva tietää jos olis joku joka on oikiasti turbottanu vapari impun GT:n osilla :)

      • Grand Touring

        Soita vaikka Kolarikorjaamo Sorsalle Riihimäelle, tietänevät mitä on pakko vaihtaa. Tuskin ovat kylläkään tehneet tuollaista puolivillaista viritystä, joka voi jopa laskea auton arvoa myytäessä. Itse jättäisin tekemättä, jos ei ole varaa kokonaiseen tekniikan vaihtoon ja senkin järkevyys rahallisesti on vähän niin ja näin. Ja mitenkäs se tekniikan vaihtaminen noin uuteen eli 1999 malliseen, meneekö enää läpi katsastuksesta?


    • slsdk

      no onhan sitä ennemminki autoja turbotettu! ja aika vanhojaki vielä ja katsastuksestaki on menny läpi. ja kaikille ei isi osta autoa. ja tänne ei vieläkää oo tullu näköjää vastausta tuohon mitä joku on kysyny että onko joku turbottanu vapari imprezan. kaikki vain kirjottaa aiva ohi asian tai ei tiedä asiasta mitää.

      • -

        Siinähän se onkin, että uudempia autoja ei pykälien mukaan laillisesti niin helposti turboteta. Kyse ei siis ole aina teknisistä seikoista. Moottorin vaihtaminen mallisarjasta jo löytyvään kyllä onnistuu, jolloin päivitettävä jarrut yms. Pykälien lisäksi voi tulla tarpeelliseksi vaihtaa myös muita osia kestämään kasvaneen tehon, voipa mennä koko voimalinja uusiksi. Eli aikaa palaa ja hyvällä todennäköisyydellä myös rahaa, mahdollisesti jopa enemmän kuin entisen myyminen ja toisen auton ostaminen maksaisi, puhumattakaan millä aikataululla kaikki tarvitsemansa osat saa hankittua.


    • vanteista

      ootteko käyttäny minkä ET:n vanteita impuissa? olisi hyvä tietää että vaikuttaako liian pieni ET huonompaan suuntaan koska on neliveto ? vakio ET:hän on 55 mutta kuinka käy jos pistää esim 35ET vanteet.

    • -

      Yleisesti ottaen vaikuttaa selvästi huonontaen auton käyttäytymistä. Parempi olisi olla 45 tai sen yli, tietysti jos mahdollista kokeilla niin pienempikin voi käydä, suoraan ei kuitenkaan kannata moisia ostaa.

    • Subaru ja rellu

      Subaru on mulle ollu aina se huonoin merkki susukin ja rellun rinnalle sopiva

      • Autoista

        aika lailla autot luokittelen näin hyvät merkit mercedes, audi, bmw, volvo jotenkuten mukana tässä. Alemman tason laitteita ovat sitten kia, renault, citroen, lada, peugeot, subaru, skoda, suzuki ja hyundai. Näin minä luokittelen.


    • kakkaperse sti

      Lopeta se pensalenkkaries haistelu limanen imppaaja... Osta esim BMW tolla rahalla... Ei ne vinokiikarit Subarun tehtaalla osaa ees suunnitella moottoria missä männät menis siihen suuntaan kun kuuluisi :)

    • puparu

      Subaru on ulkoa ihan hieno mutta sisältä muovinen kuin rellu

    • bmw 335

      osta kuule japsi-shittiä paukkuvassa turbopaketissa

    • samariini

      HAAAHHHAAAAAAAAHAAAAAAAA naureskelen ittekseni kun luen noita mersu ja pemari miesten puheita :D mersuista oon samaa mieltä että hyviähän ne on mutta pemarit niin ei... niistähän kannet paukkuu jo liukuhihnalla. mutta autot ne tulee japanista tarkoitan siis aitoja japanilaisia! mutta menkääs mersu ja pemarimiehet juttelemaan johonki muualle niistä ku täälä piti puhua subaruista. kukin ajakoon millä tykkää. subarut on hyviä (kokemusta on) suosittelen!

    • Mä tulin tänne vaan

      Joo määki oon uutta autoo ajatellu hankkii ja toivoisin et tääl osattais vähä neuvoo. Eli vaihtoehdot olis Mclaren F1 tai sit Veyroni Mclaren ois kiva talvel ku takaveto, mut sit veyron ois vähä tehokkaampi ps. mul on ollu yli 9000 subaruu elämän aikaa ja sanoisin et ne on harvinaisen paskoi ja en tietenkään perustele vastaustani.

    • färsk ost i revan?

      Vai oikein Impreza Sti/ wrx aiheuttaa autokuumetta. Antakaa mun nauraa teidän yksinkertaisuudelle ja amiksen päättötodistuksellenne, semmoinen paukkupata tuommoinen on että naurattaa ja säälin niitä lippispäisiä teiden kuninkaita kun joutuu 10v vanhalla romulla surraamaan. Onko sitten ihanaa?

    • eikkaaaa

      Hienosti pysy taas keskustelu alkuperäisin kysyjän asiassa. Miksi kaikki vähäjärkiset/kateelliset tulee aina tänne sotkemaan?

    • Auto harkinnassa

      Moro! Täytän tässä pian 18v ja oon kattellu 02-> Imprezoi. Onko näissä kestävät nivelet yms nelivedon puolella? pari tuttavaa on puhellut että ne ois aika puhki kuluneet alle 170tkm ajetuissa impurois ja osat maksaa mansikoita, pitääkö paikkaansa? Vai onko se auto kohtaista? Olisin todella innokas ostamaan kyseistä autoa että kertokaa ny suositteletteko kyseistä autoa kokeneelle auton puikottajalle

      • lifemocker

        entäs jos opettelisit ajamaan ensin ennenkuin mälläät noin kalliin auton?


    • matkis1

      Ei ne impun osat kalliita oo, jos vertaa perus Passattiin (isän) tai Volvoon (S70 oma). Harraste autona Imppu on loistava ja maantiellä menee 0.5 litraa pienemmällä kuin Volvo, mut ei oo suoralla valtatiellä yhtä mukava ajettava, kun koulumatka on 20 km suunta. Ite pystyy Subarun huoltaan ja motonetistä löytää! (-96 STi)

    • haluanimpun

      Mitä vois olla vikana ku käytiin koeajamassa vm. -05 imppua joka nyki aika paljon. Ukko sano et jarrut tai alusta ois paskana. paljon tollaset impun jarrulevyt maksaneet? Vai onko tämä nykiminen ihan normaalia tälle automallille?

      • Hyvä jos ehjä

        Pitäisi tietää tarkemmin kuinka se käyttäytyi ja missä tilanteessa. Ehjänä auto käyttäytyy hyvinkin eleettömästi. Herkempi kaasu siinä (STI) on kuin monessa muussa autossa, ja jos päivitetty kytkin niin varsinkin tottumattoman voi olla vaikea ajaa ykkösellä ryömintävauhtia nykimättä. Kevennetty vauhtipyörä yms. muutokset vielä korostavat sitä lisää. Asfaltilla jos pientä rinkiä hiljakseen pyörittää (esim. parkkihallissa) niin neliveto voi vastaan haratessaan tuntua nykimiseltä. Toisaalta jos täyskaasukiihdytyksessä nykii niin vika voi olla (muutetussa) moottorinohjauksessa, ilmanotossa, bensansyötössä... Alusta ei edestakaisin nykimistä aiheuta (ainakaan suoraan ajaessa), jarruista jos johtuu niin levy/satula varmasti kuumuu myös, eli helppo todeta. Jarruosat maksaa riippuen mikä Impreza se on (l. mitkä jarrut), hyvät tarvikelevyt uudempaan STI Imprezaan luokkaa 400 euroa ympäriinsä, hifimmät sitten enemmän. Käytä vaikka jossain kuntotestissä se auto niin tiedät ainakin mitä olet ostamassa, pieni hinta siitä, jos sillä täyden pommin onnistuu välttämään, tai vastaavasti voi olla rauhallisin mielin, jos kaikki onkin kunnossa. Selvät dokumentoidut viat tietysti auttavat hintaneuvotteluissa.


    • BaskaaMaantielläWain

      bemarit ja bemarikuskit on kakkoja! hihihiiiiii ^_^

    • sdfh

      Paljonkohan mahtaa maksaa perä subaru impreza wrx sti vm 1998?? varmaan paljon, entäs jakolaatikko?:D kummatkin rikki...:D

      • Subaru-autoja

        Mikä on ollut Subarulla logiikka, kun "maastovälitys" eli hidas neliveto poistettiin Citymaasturi Subaru Forresterista ja mutta jätettiin Subaru Imbrezaan...?


      • Erdocimble

        Varmaan IMBREZZA-alennusvaihteisto muutoinkin löytyy vain bensa-toimisesta ja manuaalisvaihteiston sis. mallista. Alennusvaihteisto on TURHAKE, ei mitään muuta. City-maasturissa joo ehkä jotain iloa löytyisi. TURHAKE on tuo 4x4 LOW. Ei kai sellainen muutoin olisi poistunut mm. Suzuki Grand Vitarasta. Nythän Suzuki Vitaran neliveto-vaihtoehdoissa on vaan jotain lumi-extroja tms. 4x4 LOW on siis turhaa historian painolastia. Ja maastoon... sinne mennään traktorilla, ei autolla!


    • Anonyymi

      itseäni kiinnostaisi mistä on tuning/aftermarket osat löytäny autoihinsa näin yleisesti mitä sivustoja on käyttäny jne automerkit mercedes-benz, subaru, mitsubishi, toyota,
      mallit mitkä erityisesti kiinnostaa ois mersun e320cdi w211 ja subaru impreza wrx sti blobaye ehkä jopa mersun 190e/d

      • Anonyymi

        Itellä ollut reilun vuoden ajossa -99 gt imppera. Tänä talvena rakastuin siihen ihan törkeesti. Kunnolla lunta maassa ja symmetrinen 4-veto vaan jauhaa. Ainut miinus tulee madallusjousi sarjasta, tosi pintakova, okei sen vois vaihtaa. Prodrive malli, ei abs, ei airbägejä, eikä tosiaan mitään track controlleja. Ajossa kun pitää mieles 50/50 jako etu- taka-akselille, nii pärjää. On vaa nii huippuu ###########


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1829
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe