Löytyisiköhän kohtalotovereita. Mikähän mättää, mulla on 1.8 l MW Stilo, joka on alkanut sammumaan heti lähdön jälkeen, ei siis pysy käynnissä tyhjäkäynnillä ja ajossa nykii muutaman kerran niin että hyville niskatuille on käyttöä (koko talven toimi virheettä). Vika korjaantuu muutaman minuutin ajon jälkeen. Kylmänä kierrokset seilaavat tyhjäkäynnillä 500-1500 välillä koskematta kaasuun. Autossa on takuuta jäljellä, mutta delta.auton mukaan se on tyyppiominaisuus, että joskus pysyy käynnissä ja joskus ei, heh heh kun naurattaa. Olen saanut kuulla delta-autosta, että tietokone autossa oppii käyttäjän ajotavan ja voi aiheuttaa moisen vaivan. En oikein haluaisi uskoa, että noin uusi (-04)ja hintavahko auto oikeasti voi sammua ilman että siinä on mitään vikaa. Meinasi tulla rekan kanssa treffit, kun sammui risteyksessä vasemmalle käännyttäessä suoraan vastaantulevan kaistalle. Onneksi stilossa 0n paljon turvatyynyjä. Tyhjäkäynnin solenoidin akselia on jo viilattu delta-auton toimesta, joka vaikuttaa nokka-akselin ajoitukseen, ei auttanut. Osaisiko joku valaista mistä voisi olla kyse, lisäksi autossa on aika diesel-mäinen käyntiääni, varsinkin aluksi, venttiilitkö siellä ilmoittelee olemassaolostaan vähän turhan äänekkäästi. Autoista tiedän saman verran kuin sika satelliitista. Toivon enimmäkseen asiallisia kommentteja, mutta ainahan joku spede haluaa sanoa, että aivan paska auto miksi ostit, no se on nyt sanottu, joten niitä asiallisia pliis.
Stilo sammuu...mamma mia!
12
4614
Vastaukset
- Asiaa tutkinut
Totta puhuivat Teltta-autossa... -04 vuosimallissa on tuo ominaisuus joka johtuu Hitachi:n tekemän ruiskun ohjelmavirheestä. -05/kesäkuussa valmistuneessa MV:ssä näytti olevan ruiskusta uudempiversio ja sammahtelua ei enää tapahdu. Ruiskun voi "nollata" irrottamalla liittimet sen kyljistä (vedä päällä olevat pienet kahvat ylös ja vedä liittimet sivuille), mutta ennemmin tai myöhemmin ohjelma oppii taas (pahoille)tavoilleen. Ilmastoinnin päällä olo myös nostaa kierroksia hieman, jolloin kone ei sammu. Tuo ominaisuus häviää välillä pitkiksikin ajoiksi myös itsekseen. Teltta-auto lupasi kutsua minun autoni korjaukseen kun tietävät mitä tehdä. "Jostain syystä" odottelen sitä kutsua yhä...
- seemann
Kiitoksia kovasti tiedoista, nyt on hivenen kättä pidempää kun vääntämiseksihän se menee, mutta suur kiitos, aika pelottavia nuo nyky autot kun ei niistä enää mitään tajua. Kevään jatkoja! Onko muuten mitään ideaa kuinka se korjaus tapahtuu?
- öuoghljuhyfl
Jos vika ei korjaannu kuluttajan vaatimuksesta, kuluttajaviranomaisten vaatimuksesta voi korjaantua.
- Illico perfectum!
Tuttu tilanne. Tehtaalla ei ole varmaa korjausratkaisua asiaan. ESP häiriköi moottorinohjausjärjestelmää. Tämä koskee tiettyä valmistussarjaa MW 130:ssä.
Pyydä vaihtamaan ajoituksen muunnin. Monella tämä on auttanut asiaan. Äläkä maksa hihnanvaihtoa tuossa tilanteessa.
Onko auto ollut sinulla uudesta asti?- seemann
Moro, kiitos viestistäsi, auto on ostettu käytettynä, mutta siinä on pari vuotta takuuta delta-autolta
- seemann
Tervehdys vielä ja kiitos paljon vinkistäsi. Löysin Englannista googlella hyvän keskustelupalstan tuon ajoituksen muuntimen ansiosta. Autoni vaivat sopivat täydellisesti tuon osan hajoamiseen, mm dieselmäinen käyntiääni ja käynnissä pysymisongelmat kylmänä jne... aika outoa, että vioista kertoessani sain D-A:ssa kaikkia muita selityksiä, mutta en tätä, joka ainakin Briteissä tuntuu olevan syy numero yksi Alfoissa ja Fiateissa, joissa on 1,8l kone. Tuntuu olevan Briteissä ainakin kohtuu kallis remontti about 500£ eli täällä varmaan tonnin homma. Nyt vissiin täytyy aloittaa vääntö korjauksesta, kun ovat menneet myöntämään takuuta autolle.
- seemann
Vielä kerran paljon kiitoksia vastanneille. D-A vaihtoi takuuseen sen ajoituksen muuntimen ja homma pelittää taas kybällä, eli siellähän se vika oli. Hihnanvaihtoahan taas tarjottiin, ilmeisesti kuluja kattamaan, en siihen suostunut, mutta kaiken kaikkiaan takuu toimi pienen vihjailun jälkeen aika hyvin. Auto on oikein mukava ajaa, joten jaksan vielä pysyä merkissä, hyvää kesää kaikille!
- vaadi vaihtoa
Mulla ostettu MW-03 isommasta liikkeestä joka myönsi vuoden takuun, alkoi myös n.4kk jälkeen sammuilemaan, deltta teki useita korjauksia mutta ei suostunut vaihtamaan ajoituksenmuunninta. Soitin edelliselle omistajalle joka kertoi että koko sen ajan 2v. joka oli hänellä niin sama vika ja sama peli deltta autossa, pelkkiä selityksiä ja silmänlummetta, näillä eväillä isoon liikkeeseen joka otti yhteyttä delttaan ja kertoi oman näkemyksensä asiasta. Soiton jälkeen deltta otti yhteyttä ja kertoi että ajoituksenmuunnin vaihdetaan, viat loppuivat ei ropinoita käynnistettäessä ei sammuilua, kaikki toistaiseksi hyvin.( deltan pelleily tuli maksamaan n 2000€ isolle autoliikkeelle jos olisi muunnin vaihdettu heti niin 500€, ei tietoo kuinka sopivat laskun loppujen lopuksi, ilmeisesti puoliksi.) Eivät ilmeisesti halua vaihtaa muunninta siksi koska sille on korjaamotakuu, ja muunnin saattaa hajota ihan koska vain.
ps. Minulla vika oli ajoittaista kesto päivästä viikkoon ja sammui ainoastaan kaasua löysätessä, ei muuta kuin tiukka asenne ja kysy deltalta pitääkö mennä kysymään katsastuskonttorin mielipide tyyppiviasta "vaivan" ollessa päällä ja ruvetaanko eteneen asiaa sitä kautta. Sun stilos on viel takuuta jälel ni vaadi teltta-auto korjaa vian. Älä itse pulaa. Pistävät kyl hantii mut älä luovuta.
- Italian autoilia...
Jos teillä on ongelmia takuukorjausten kanssa kotipaikkanne Delta-Autossa, tehkää valitus suoraan maahantuojalle. Tuntuu nimittäin olevan aikalailla paikkakunta ongelmia noiden korjausten kanssa. Toinen, jos vääntöä tulee, menkää surutta kuluttaja asiamiehen juttusille. Kun takuu loppuu, katselkaa joku toinen liike huoltamaan ja korjaamaan Italian autonne. Delta-Auton toimintaan on pakko tulla jonkinmoista parannusta...
- ööuyuyviutcv
DA:llahan on laatusertifikaatti, joka takaa saman "palvelun" jokaisessa toimipisteessä. Jos ensimmäisennä DA:ssa saamasi "huolto" on samanlaista muuallakin.
- stilorassaaja
Minulla oireili Stilo multiwagon 1,8 130 sammuilemalla ajoittain kun painoi kytkimen pohjaan, joskus vika oli kuukausia poissa ja tuntui että jos öljy oli vähissä tai öljynvaihto lähellä niin oireili enemmän. vaikutti myös että ilmastointi päällä ja ilmastointihuollon jälkeen oireili vähemmän. Kostea keli taas vaikutti lisäävän sammumistaipumusta. Samumistaipumus katosi myös hetkeksi ecu-resetoinnilla.
Vika korjaantui lopullisesti kun törmäsin englanninkielisillä sivuilla kaasuläpänpuhdistusohjeisiin (throttle body/idle body cleaning). Aikaa vian korjaukseen eli kaasuläppärungon puhdistukseen meni 5 minuuttia ja 0 euroa ja auto on toiminut kuin unelma. Itse puhdistin kaasuläppärungon crc:llä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.2202414Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin691776Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä881610- 561539
En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin147145790-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik1401235Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke2421150- 1731007
Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja56929Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat62837