AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

/   /  / niskakipuun apua?

niskakipuun apua?

3 Vastausta 656 Lukukertaa
Te jotka kärsitte usein niskasärystä, erityisesti yläniskakivusta,ruksahtekusta ja löytyy myös kovettumia, miten hoidatte niskaanne ilman lääkkeitä. Liikun paljon, mutta en tiedä mikä olisi paras keino helpottaa niskaoireita, kun joskus ihan sietämätöntä. Koneella en paljoa ole nykyään. Olis ihana saada jotain kunnon helpotusta.

venyttelyä

Aina neuvovat venyttelemään.. Tuskinpa siitä haittaa on.

Älä venyttele

kuin niskasi ja särkysi perimmäiset syyt on tutkittu, venyttely voi jopa pahentaa asiaa kun kudosta pakotetaan venymään yli sen minkä se normaalisti venyy.Varsinkin jos kaularankasi on liikkuva ei venyttely ole hyväksi.

Soita johonkin fysikaaliseen hoitolaitokseen ja varaa aika.Ekalla kerralla fyssari selvittää mikä niskasi tilanne on ja miten sitä kannattaa hoitaa.Saat myös hoito-ohjeita kotona tehtäväksi.

Tuollaisessa kiputapauksessa suosittelen et menet suoraan lääkäriin tai jos työpaikallasi on työterveyslääkäri niin sinne ja saat sieltä lähetteen fysioterapiaan.Jos työnantajasi ei maksa hoitoa niin saat itse siitä Kelan korvauksen eli n.30% hoitomaksusta pois jos menet lähetteen kanssa hoidettavaks :)

itse sain avun

itse sain avun magnesiumista, ei ole sen jälkeen ottanut yhtään särkylääkettä.
 /   /  / niskakipuun apua?

Asiantuntijat

• SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku

Lisää keskusteluja aiheesta

Facebookissa suositeltua

Tietoa mainosten kohdentamisesta