Lidl

pääsin työhaastatteluun

millaiset työpäivät lidlissä yleensä on? onko ilta- ja aamuvuoroja? monesta moneen?

paljon on palkka tavallisesti?

50

41090

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lidlissä yli 3v,

      Lidlissä on ihan samanlaiset työajat, kuten muissakin vähittäiskaupoissa, eli voi olla 7-14.30 tai 14.30-21.30. Vaihtelevat kovasti, tietysti toiveita otetaan aina huomioon...

      Palkka on TESin mukainen, tosin siihen lasketaan mukaan Lidl-lisä, jonka ansiosta tuntipalkka nousee yli muiden kilpailevien ketjujen palkan. Tietysti miinuksena voi olla se, jos paikkasi on osa-aikainen. Tunteja saa kyllä tehdä, jos itsestä on siihen.

      Lidl on mainio työpaikka, muista olla reipas ja nöyrä. Jos olet sitä tyyppiä, jotka tekee oma-alotteisesti töitä, etkä seiso ja lusmuile, paikka on sinunlaisellesi.

      Onnea matkaan!

      • ???...

        Mitä tarkoitat?


      • toimii aina
        ???... kirjoitti:

        Mitä tarkoitat?

        Sitä, että pystyt osoittamaan olevasi tunnollinen työntekijä, reipas kiireisinä aikoina. Ovat ominaisuuksia, joilla tulee toimeen työpaikassa, jonne pääsevät vain harvat ja valitut.

        Olet kuumaa kamaa työmarkkinoilla, kun olet ollut lidlissä muutaman vuoden, siinä kalpenee Cittarin ja minimanin kassat ihan kympillä..


      • tuolta....
        toimii aina kirjoitti:

        Sitä, että pystyt osoittamaan olevasi tunnollinen työntekijä, reipas kiireisinä aikoina. Ovat ominaisuuksia, joilla tulee toimeen työpaikassa, jonne pääsevät vain harvat ja valitut.

        Olet kuumaa kamaa työmarkkinoilla, kun olet ollut lidlissä muutaman vuoden, siinä kalpenee Cittarin ja minimanin kassat ihan kympillä..

        "työpaikassa, jonne pääsevät vain harvat ja valitut."

        Mitähän työpaikkaa mahdat tarkoittaa tuolla kirjoituksella??


      • kysyjää

        kiitos paljon vastauksesta :)


      • joopajooo
        toimii aina kirjoitti:

        Sitä, että pystyt osoittamaan olevasi tunnollinen työntekijä, reipas kiireisinä aikoina. Ovat ominaisuuksia, joilla tulee toimeen työpaikassa, jonne pääsevät vain harvat ja valitut.

        Olet kuumaa kamaa työmarkkinoilla, kun olet ollut lidlissä muutaman vuoden, siinä kalpenee Cittarin ja minimanin kassat ihan kympillä..

        Siskoni oli Lidlissä töissä vajaan kaksi vuotta. Kun hän sinä aikana kyseli töitä muualta, kahdesta paikasta vastattiin, ettei kiinnosta Lidlin työntekijät.

        Kyllä se melkein on haitta ennemmin kuin hyöty olla töissä Lidlissä...


      • Kokemusta kyllä on
        joopajooo kirjoitti:

        Siskoni oli Lidlissä töissä vajaan kaksi vuotta. Kun hän sinä aikana kyseli töitä muualta, kahdesta paikasta vastattiin, ettei kiinnosta Lidlin työntekijät.

        Kyllä se melkein on haitta ennemmin kuin hyöty olla töissä Lidlissä...

        Siskosi voi olla jotenkin muuten epäpätevä johonkin tehtävään, mitä hän on hakenut. Ei kaikki Lidlin työntekijät ole välttämättä aarteita, mutta mitä pidempään jaksaa siellä tehdä töitä, sitä enemmän ahkeruus palkitaan.

        Itselleni on sadellut monta työpaikkaa, ja olen ollut vain lidlissä töissä niitä ennen. Kyllä se ainakin minun kohdallani oli etu. En tiedä vaikuttaako siihenkin sukupuoli.

        Lidliin pääsevät vain tietynlaiset ihmiset, onhan se niin monessa muussakin firmassa, mutta kyllä ahkeran lidlin työntekijän erottaa aina Prisman tai Cittarin kassasta. Niin se vaan on.


      • jpejpejpejpejpe
        toimii aina kirjoitti:

        Sitä, että pystyt osoittamaan olevasi tunnollinen työntekijä, reipas kiireisinä aikoina. Ovat ominaisuuksia, joilla tulee toimeen työpaikassa, jonne pääsevät vain harvat ja valitut.

        Olet kuumaa kamaa työmarkkinoilla, kun olet ollut lidlissä muutaman vuoden, siinä kalpenee Cittarin ja minimanin kassat ihan kympillä..

        Olen pahoillani, mutta minun on pakko kommentoida tätä nyt jopa melkein 8 vuoden jälkeen, että puhutaan nyt kuitenkin MYYJÄN hommista.. "vain harvat ja valitut" :D Myyjäksi pääsee kuka tahansa... "Harvat ja valitut" väittelevät itsensä tohroiksi. Herää äläkä dramatisoi


    • paljon_

      Työsopimuksesta riippuu paljonko teet viikossa töitä. Vuoroja on yleensä tasaisesti aamua, päivää ja iltaa. Aikaisintaan työt alkaa kello 8 ja vuoroissa käytetään yleensä 4,5 ja 6 tuntia. Osa-aikaiset joutuvat vain harvoin tekemään 8 tuntista päivää. Työajat siis vaihtelevat erittäin paljon. Ei ole mitään kiinteitä aikoja, että aamu olisi 8-14 ja ilta 14-21 tai sillä lailla.

      Lidlin on varsinkin näin opiskelijan näkökulmasta erittäin hyvä työpaikka, sillä töitä saa tehdä melkein niin paljon kuin haluaa, mutta joustoa on erittäin paljon. Vapaata saa aina kun haluaa ja muutenkin ollaan joustavia puolin ja toisin. Toki vaihteluja on toimipisteittäin, mutta pääasiassa näin. Lisäksi voit tehdä töitä useammassa eri konsernin liikkeessä ja siirtyä paikasta toiseen. Itse opiskelen Tampereella ja teen iltaisin vuoroa tampereen lidlissä ja viikonloppuisin palaan uudellemaalle ja teen vuoroa täällä.

      Palkka on TES:n mukainen tosiaan ja tuo lidl-lisä, joka sekin vaihtelee toimipisteittäin muutamia senttejä. Lisäksi tulee ilta-, viikonloppu ym. lisiä tes:n mukaisesti.

      • korjaus...

        Meni taas muuten ihan hyvin, mutta kannattaa kyllä oikeasti mielellään olla asioista ihan oikeasti perillä ennenkun niitä oikeina totuuksina täällä kertoilee...
        Eli sen verran taas korjailen vaan, että vuorot voi todellakin alkaa kyllä ennen kahdeksaa. Osa Lidleistä aukeaa jo esim. klo 7, meinaatko että ensimmäiseen tuntiin ei oo ketään töissä? Eli riippuu ihan kaupasta ja paikkakunnasta, moneen mennään aamulla töihin. Meillä normivuorot on yleensä 6-14 tai 14-21.30. Että näin..
        Sit vielä tuosta paljon puhutusta Lild-lisästä.. Se siis todellakin riippuu JOKAISEN HENK.KOHT. TUNTIPALKASTA, ei toimipisteestä tai mistään muustakaan. Jos en ihan väärin muista, taitaa Lidl-lisä tällä hetkellä olla jotain 0,13% per tunti, perustuntipalkasta siis. Ja tuntipalkkahan on tosiaan tes:n mukainen, riippuu työkokemuksesta sekä asuinpaikkakunnasta.


      • Hipsukka

        Enpä tiennyt että työt alkaa aikaisintaan klo 8. Minkähän takia minulla on sitten lukenut työvuorolistoissa joskus että klo 6.00 alkaisi työt??


      • huonot lisät

        Lidl-lisä, kiinnostaa, mikä se on?


    • Nunnuli

      Hei te immeiset, jotka olette olleet Lidlissä töissä. Luin aikaisempia tekstejä, joissa oli paljon kehuja paikasta. Siispä kysyisin onko se sellainen "natsi-siwa" -meinkin hellittänyt siellä? Tarkoitan, että vieläkö siellä työntekijöitä pompotetaan ja kritisoidaan raa-asti? Tai heitetään pihalle, jos heti ei opi talon tavoille?
      En minä näistä niin tiedä, mutta siksipä kysäisen =)
      Kiitos teille jo etukäteen.

      • yleistää

        Paljon riippuu esimiehistä ja muista työkavereista, että millainen ilmapiiri töissä on. Itse olen ollut kahden eri paikkakunnan lidlissä töissä eikä kummassakaan ole esiintynyt mitään natsi meininkiä. Ketään meiltä ei ole minun aikanani erotettu ja jos tulee epäselvyyksiä ja kysyttävää, niin mielellään vastataan ja neuvotaan. Kyllä ne asiat nopeasti oppii eikä ketään voi hitauden vuoksi erottaa. Lakikin sen jo kieltää. Aluepäällikötkin käyvät muutaman kerran kuukaudessa tarkastamassa paikkoja ja saattavat antaa palautetta, jos jotain huomautettavaa on, mutta henkilökunnasta harvemmin mitään sanotaan. Yleensä huomautetaan vain liian täysistä käytävistä tms. Ja itseäni hämmästytti alkuun suuresti kun pukumiehet ja -naiset touhusivat siellä meidän seassamme ja hoitivat myös niitä "likaisia" hommia.

        En kuitenkaan esitä mitään yleistyksiä, sillä kuten jo aluksi sanoin, niin toimipisteittäin voi olla eroja ja henkilökemiat ei aina osu yksiin, mutta pääosin meininki on kai ihan samanlaista kuin missä tahansa muussakin kaupassa. Ainoa ero tosin taitaa olla se, että henkilökunnan vaihtuvuus on suurta, sillä sinne palkataan useimmiten nuoria opiskelijoita, jotka ovat muutaman kuukauden töissä ja vaihtavat paikkakuntaa ym. Ilmapiiri on siksi kuitenkin erittäin nuorekas.


      • N.H.
        yleistää kirjoitti:

        Paljon riippuu esimiehistä ja muista työkavereista, että millainen ilmapiiri töissä on. Itse olen ollut kahden eri paikkakunnan lidlissä töissä eikä kummassakaan ole esiintynyt mitään natsi meininkiä. Ketään meiltä ei ole minun aikanani erotettu ja jos tulee epäselvyyksiä ja kysyttävää, niin mielellään vastataan ja neuvotaan. Kyllä ne asiat nopeasti oppii eikä ketään voi hitauden vuoksi erottaa. Lakikin sen jo kieltää. Aluepäällikötkin käyvät muutaman kerran kuukaudessa tarkastamassa paikkoja ja saattavat antaa palautetta, jos jotain huomautettavaa on, mutta henkilökunnasta harvemmin mitään sanotaan. Yleensä huomautetaan vain liian täysistä käytävistä tms. Ja itseäni hämmästytti alkuun suuresti kun pukumiehet ja -naiset touhusivat siellä meidän seassamme ja hoitivat myös niitä "likaisia" hommia.

        En kuitenkaan esitä mitään yleistyksiä, sillä kuten jo aluksi sanoin, niin toimipisteittäin voi olla eroja ja henkilökemiat ei aina osu yksiin, mutta pääosin meininki on kai ihan samanlaista kuin missä tahansa muussakin kaupassa. Ainoa ero tosin taitaa olla se, että henkilökunnan vaihtuvuus on suurta, sillä sinne palkataan useimmiten nuoria opiskelijoita, jotka ovat muutaman kuukauden töissä ja vaihtavat paikkakuntaa ym. Ilmapiiri on siksi kuitenkin erittäin nuorekas.

        Tuo on aika työpaikkakohtainen juttu.
        Itse olen ollut lidlissä kohta neljä vuotta ja puolet ajasta olen odottanut pääseväni pois sieltä (kaikki kun ei ole niin yksinkertaista). Onneksi kohta pääsen tuolta pois kun elämäntilanteeni on muuttunut.
        Inhosin inventaarioita joita ainakin tuolla pidettiin neljän viikon välein. Sairasta hommaa.
        Inhosin myymälävastaavaa, koska hän ei tehnyt töitään kunnolla vaan kaikki oli hujanhajan koko kaupassa ja tehtävät siirtyivät muille työntekijöille vaan sen takia että jonku aivokapasiteetti ei ykinkertaisesti riitä töiden tekemiseen, kuormia ei voinu purkaa koska käsi tuli kipeäksi,... kumma kyllä että puhelimessa viihdyttiin kaiken tuon edestä, myös oman puhelimen kimpussa.
        Simputtaminen työvuoroissa. Niitä todellakin teetätettiin ja niihin pystyi vaikuttamaan joten kuten, mutta pikkasen vitutti suoraan sanottuna kun paino monta kuukautta ilman vapaata viikonloppua duunia,... puuh! Sitten tuli aikoja jolloin ei töitä ja taas koko viikko buukattu täyteen. Lomiinkaan ei voi vaikuttaa. Tietyt tahot napsivat parhaat päältä ja itse saa tyytyä niihin "ei haluttuihin"-loma kohtiin.
        Informaation puute. Tosiaan teet ensin virheen -> haukutaan pystyyn ja sen jälkeen saatkin tietää mikä olisi ollut oikea tapa. Tosiaan informaatio ei oikein kulkenu mihinkään suuntaan.
        Asiakkaat. Toisinaan on mukavia asiakkaita, mutta löytyy niitä vittumaisiakin jotka natisevat joka asiasta. Joillakin tuntuu olevan se valittamisen ilo kun saa kassalla purkaa paineensa. Teki monesti vaan mieli esittää kysymys: joko helpotti ja miksi tulit tänne jos kaikki on päin v-a! Tietääkseni maksavalla asiakkaalla on vara valita mihin kauppaan rahansa tuhlaa. Välillä ihan hävetti niiden asiakkaiden puolesta ku ne toistamiseen tuli kauppaan ja edellisellä kerralla aukoivat päätään niin autuaasti. Muistan yhdenkin kerran kun eräs mies valitti minulle alkoholituotteista. Panimolla ei oltu saatu juomaa pakattua, niin tottakai se oli minun vika. Mitäs meni lupailemaan että juottaa koko porukan jos ei ensin varmistanu juomien saatavuutta.
        Valitus kassapöydän koosta. Tätä kuulee parhaillaan lauantaina joka toiselta asiakkaalta. Koeta siinä toisessa päässä kellon hakatessa vetää tuotteit mahdoillisimman nopeasti kun joku pakkaa tavaroitaan suoraan kassiin. Jos ohjaa ystävällisesti pakkauspöydälle niin siitähän ratkutus alkaa. Kumma kyllä, jos tämä on ongelma niin miksi käydä lidlissä?
        Tavaran loppuminen ennenaikaisesti. Tästä valitetaan mutta minkäs teet kun tuotteet loppuvat (rajoitettu erä) ennenaikaisesti. Parhaimillaan tuotteita tulee pari kappaletta myyntiin.
        Missäs ne henkilökunta edut? Ei niitä ole koska lidlihän on niin halpa. Kumma kyllä kun toisissa kaupoissa henkilökunta saa etuuksia mutta tuolla syynätään autot, käsilaukut ja taskut että varastatko jotain. Niin lidlihän uskoo että myyjtä varastavat, eivät asiakkaat. Toisaan et ole luottamuksen arvoinen. Joka ostoksestasi pitää olla kuitti kahdella nimmarilla, muuten se menee takavarikkoon.
        Varaudu siihen että sinulle soitetaan vähän väliä jos joku on sairaana. Täyttä hölynpölyä että lidlissä toimisi henkilöstövalmius. Parhaillaan on tuntia ennen soitettu töihin vaikka muuta menoa olet suunnitellut. Ja eräätkin kerrat olen ollut kuumeissani töissä sen takia että lääkärintodistus pitää olla ja lääkäripula paikkakunnallani.
        Käsittämätön ruoan tuhlaus. Sen tulee jokainen lidliläinen huomaamaan että ruoan heittäminen roskiin on täyttä arkipäivää.
        Mitä jään kaipaamaan työssäni? En mitään. Muutaman hyvän työkaverin olen saanut, mutta siihen se jääkin. Työkokemuksesta ei ainakaan tähän asti ole ollut mitään hyötyä, koska yhdestäkään paikasta jonne olen hakenut, ei ole soitettu.
        Lidlissä kyllä tulet tarvimaan joustavuutta ja nöyryyttä, muuten hommasta ei tule mitään. Ja mihinkään asiaan ei itse oikein voi vaikuttaa, koska päätökset lähtevät saksanmaalta. Auta armias jos menet tekemään jotain erilailla ja sisäinen tarkastaja sattuu paikalle digikameransa kanssa. Nämä sisäiset tarkastajat ovat kyllä kaiken huippu kun niitä näkee kaupassa. Kyylätään, kyylätään ja etsitään ihan tosissaan jotain paskaa.
        Ikinä en oo mitään pukumiehiä tai -naisia nähny kaupassa mitään kunnon työtä tekevän eli tämäkin taitaa olla aluekohtaista mutta varmaan harvassa paikassa. Ap tehtäviin kuitenkin kuuluu myymälän kirjallinen puoli, ei ruumiillinen työ.
        Siinä tilitystä kerrakseen, luokoot jokainen oman käsityksensä kaupasta. Itse en sitä jää kaipaamaan ;)


      • ..............
        N.H. kirjoitti:

        Tuo on aika työpaikkakohtainen juttu.
        Itse olen ollut lidlissä kohta neljä vuotta ja puolet ajasta olen odottanut pääseväni pois sieltä (kaikki kun ei ole niin yksinkertaista). Onneksi kohta pääsen tuolta pois kun elämäntilanteeni on muuttunut.
        Inhosin inventaarioita joita ainakin tuolla pidettiin neljän viikon välein. Sairasta hommaa.
        Inhosin myymälävastaavaa, koska hän ei tehnyt töitään kunnolla vaan kaikki oli hujanhajan koko kaupassa ja tehtävät siirtyivät muille työntekijöille vaan sen takia että jonku aivokapasiteetti ei ykinkertaisesti riitä töiden tekemiseen, kuormia ei voinu purkaa koska käsi tuli kipeäksi,... kumma kyllä että puhelimessa viihdyttiin kaiken tuon edestä, myös oman puhelimen kimpussa.
        Simputtaminen työvuoroissa. Niitä todellakin teetätettiin ja niihin pystyi vaikuttamaan joten kuten, mutta pikkasen vitutti suoraan sanottuna kun paino monta kuukautta ilman vapaata viikonloppua duunia,... puuh! Sitten tuli aikoja jolloin ei töitä ja taas koko viikko buukattu täyteen. Lomiinkaan ei voi vaikuttaa. Tietyt tahot napsivat parhaat päältä ja itse saa tyytyä niihin "ei haluttuihin"-loma kohtiin.
        Informaation puute. Tosiaan teet ensin virheen -> haukutaan pystyyn ja sen jälkeen saatkin tietää mikä olisi ollut oikea tapa. Tosiaan informaatio ei oikein kulkenu mihinkään suuntaan.
        Asiakkaat. Toisinaan on mukavia asiakkaita, mutta löytyy niitä vittumaisiakin jotka natisevat joka asiasta. Joillakin tuntuu olevan se valittamisen ilo kun saa kassalla purkaa paineensa. Teki monesti vaan mieli esittää kysymys: joko helpotti ja miksi tulit tänne jos kaikki on päin v-a! Tietääkseni maksavalla asiakkaalla on vara valita mihin kauppaan rahansa tuhlaa. Välillä ihan hävetti niiden asiakkaiden puolesta ku ne toistamiseen tuli kauppaan ja edellisellä kerralla aukoivat päätään niin autuaasti. Muistan yhdenkin kerran kun eräs mies valitti minulle alkoholituotteista. Panimolla ei oltu saatu juomaa pakattua, niin tottakai se oli minun vika. Mitäs meni lupailemaan että juottaa koko porukan jos ei ensin varmistanu juomien saatavuutta.
        Valitus kassapöydän koosta. Tätä kuulee parhaillaan lauantaina joka toiselta asiakkaalta. Koeta siinä toisessa päässä kellon hakatessa vetää tuotteit mahdoillisimman nopeasti kun joku pakkaa tavaroitaan suoraan kassiin. Jos ohjaa ystävällisesti pakkauspöydälle niin siitähän ratkutus alkaa. Kumma kyllä, jos tämä on ongelma niin miksi käydä lidlissä?
        Tavaran loppuminen ennenaikaisesti. Tästä valitetaan mutta minkäs teet kun tuotteet loppuvat (rajoitettu erä) ennenaikaisesti. Parhaimillaan tuotteita tulee pari kappaletta myyntiin.
        Missäs ne henkilökunta edut? Ei niitä ole koska lidlihän on niin halpa. Kumma kyllä kun toisissa kaupoissa henkilökunta saa etuuksia mutta tuolla syynätään autot, käsilaukut ja taskut että varastatko jotain. Niin lidlihän uskoo että myyjtä varastavat, eivät asiakkaat. Toisaan et ole luottamuksen arvoinen. Joka ostoksestasi pitää olla kuitti kahdella nimmarilla, muuten se menee takavarikkoon.
        Varaudu siihen että sinulle soitetaan vähän väliä jos joku on sairaana. Täyttä hölynpölyä että lidlissä toimisi henkilöstövalmius. Parhaillaan on tuntia ennen soitettu töihin vaikka muuta menoa olet suunnitellut. Ja eräätkin kerrat olen ollut kuumeissani töissä sen takia että lääkärintodistus pitää olla ja lääkäripula paikkakunnallani.
        Käsittämätön ruoan tuhlaus. Sen tulee jokainen lidliläinen huomaamaan että ruoan heittäminen roskiin on täyttä arkipäivää.
        Mitä jään kaipaamaan työssäni? En mitään. Muutaman hyvän työkaverin olen saanut, mutta siihen se jääkin. Työkokemuksesta ei ainakaan tähän asti ole ollut mitään hyötyä, koska yhdestäkään paikasta jonne olen hakenut, ei ole soitettu.
        Lidlissä kyllä tulet tarvimaan joustavuutta ja nöyryyttä, muuten hommasta ei tule mitään. Ja mihinkään asiaan ei itse oikein voi vaikuttaa, koska päätökset lähtevät saksanmaalta. Auta armias jos menet tekemään jotain erilailla ja sisäinen tarkastaja sattuu paikalle digikameransa kanssa. Nämä sisäiset tarkastajat ovat kyllä kaiken huippu kun niitä näkee kaupassa. Kyylätään, kyylätään ja etsitään ihan tosissaan jotain paskaa.
        Ikinä en oo mitään pukumiehiä tai -naisia nähny kaupassa mitään kunnon työtä tekevän eli tämäkin taitaa olla aluekohtaista mutta varmaan harvassa paikassa. Ap tehtäviin kuitenkin kuuluu myymälän kirjallinen puoli, ei ruumiillinen työ.
        Siinä tilitystä kerrakseen, luokoot jokainen oman käsityksensä kaupasta. Itse en sitä jää kaipaamaan ;)

        Mulla taas on aika toisenlainen mielipide omasta työpaikastani, joka siis on jo kolmatta vuotta Lidl.
        Viime aikoina on moni kaveri vaihtanut eri kaupungin Lidliin, ja niiden juttujen perusteella on kyllä sanottava että ilmeisesti kaupunki vaikuttaa hyvin paljon siihen millainen työpaikka ko.firma on. Itse olen ihan onnellinen että olen tässä meidän suht pienessä kaupungissa, koska mitä olen isommissa kaupungeissa työskenteleviltä kuullut, on meillä asiat tuolla aika hyvin.

        Se taitaa kuitenkin joka kaupungin Lidlissä olla tosiasia, että lusmut siellä ei pärjää. Jos olet oikeasti valmis tekemään ruumiillistakin työtä, voi Lidl olla sinulle se sopiva paikka. Omasta asenteesta ainakin meidän kaupassa aika paljon asiat kiinni. Nauratti kun joku tuolla valitti että olisi tarjottu ylennystä kahteen otteeseen, mutta ei suostunut. Sitten pari riviä alempana valittaa että joutuu istumaan koko päivän kassalla ym. Olisit vaan ottanut sen ylennyksen vastaan, niin ei tarviis päivät pitkät siinä kassalla kykkiä. Tottakai niitä myyjiä siinä kassalla pidetään, kun ei ne tilaukset itsestään hoidu, ja mv:llä sekä sijaisilla kyllä muutenkin niitä hommia riittää.
        Noista inventaarioista piti mainita sen verran että sekin on ihan myymäläkohtaista kuinka usein niitä pidetään. Itse teen niitä ihan mielellään, meillä ainakin menee aika illalla nopsaan ja hyvän porukan kanssa läppä lentää. Sekä saa myös tietty ihan hyvät lisätkin niistä.
        Myymälävastaava meillä hoitaa ainakin hommmansa, tosin hänkin vasta muutaman kuukauden talossa ollut, joten tietty joudutaan sitä välillän neuvomaan, mutta periaatteessa meillä jokainen hoitaa oman osansa.
        Työvuorot meillä on pyritty kyllä tekemään ensisijaisesti sen mukaan mitä kukakin on toivonut, mutta jos on kakskymmentä työntekijää, ja viistoista niistä haluaa tehdä pelkästään aamuvuoroja, niin on väkisinkin välillä vaihdeltava, eikö totta?!? Lomatoiveet ollaan aina saatu alkuvuodesta ilmoittaa, enkä ole meidän myymälässä keltään kuullut, että olisi mennyt lomat päin persettä.

        Itse olen huomannut että jos oma asenne on se että itse on valmis joustamaan, niin kyllä ne sieltä töistäkin sitten joustaa vastavuoroisesti. Meilläkin muutama työntekijä valittaa n. kerran kuussa, kun eivät saa sopimuksiin enemmän tunteja, mutta sitten taas jos heille soittaaa esim. sairastapauksen tullessa, että tulisitko töihin, niin ei ikinä olla valmiita tulemaan. Ei sillä, kyllä itsekin joskus kieltäydyin kun näin soiteltiin, mutta jos sitä tapahtuu JOKA KERTA, niin miksi antaa sitten tälläisille työntekijöille lisää tunteja?!? Ennemmin itse antaisin ne niille jotka ovat valmiita ne myös ottamaan. Varsinkin kun nyt nämä kyseessä olevat työntekijät ovat muutenkin vähän sellaisia lusmuilijoita, että kassalta kun lähtee niin myymälää hiihdellään vaan päästä päähän ja koitetaan olla vaan sen näköisiä että muka tehtäis jotain. Et jokainen joka valittaa osa-aikaisena tunneistaan, vois mennä ekana vaikka peilin eteen ja miettiä että voisko kenties itse jotenkin ANSAITA niitä tuntejaan..
        Minun kaappi on tasan yhden kerran päällisin puolin vilkaistu läpi. Kuitti tarvii olla ostoksista jotka ostat työpaikalta, tai jos työpaikalla on samoja tuotteita myynnissä. Näin on kuulemani mukaan myös esim. kotikaupunkini Citymarketissa...
        Meillä ei ainakaan mitään ruokia roskiin olla heitetty ikinä. Ap kyllä puku päällä paiskii myymälässä hommia tarvittaessa kuten muutkin. Asiosta saa selvää kun on itse aktiivinen ja ottaa niistä selvää. Ei siellä kukaan tuu sua kädestä taluttamaan, eikä pitäis olla tarvettakaan, aikauisia ihmisiä me koitetaan ainakin omaan myymälään palkata. Se kun tosiaan on TYÖPAIKKA, ei LASTENTARHA.

        Lidlissä homman nimi on se että työntekijöiltä odotetaan oma-aloitteisuutta ja tietynlaista jämäkkyyttä. Jos sitä ei löydy, ei voi kun syyttää itteensä jos antaa pissiä silmään. Ikävä kyllä, tämä on totuus, ja musta nÄyttää siltä että näin on myös sulle käyny. Onko se työnantajan puolelta oikein, siihen en ota kantaa, mutta itseäni lähinnä tämänkaltaiset työntekijät vain huvittavat. Hullu saa olla, muttei tyhmä.
        Ja tientylaista hulluutta ainakin meidän porukassa tarvitaan, mutta on meillä kyllä sellanen porukka, että päivääkään en vaihtais pois. Olen aina sanonut että työkaverit on mulle antanu tuossa firmassa kaikista eniten, ehkä ilman niitä oisin ennemmin työttömänä kotona.

        Kaikille Lidliin hakijoille sanon vaan sen verran, että jos luulee kovassa koulussa pärjäävänsä, ja kunnianhimoa omaavansa, niin ei muuta kun hakemusta sisään. Itse valitsisin koska tahansa ennemmin Lidlin kuin esim. Citymarketin. Mutta itse on tosiaan tehtävä paljon. Ei siellä kukaan tee sun hommia sun puolesta, ja sillä asenteella saattaa kyllä se kengänjälkikin persukseen aika äkkiä ilmaantua..


      • Paremmassa Hommassa Nyt

        Olin töissä Lidl:ssä kaksi vuotta sitten ja homma loppui koeaikaan. En kuulemma ollut täyttänyt vaatimuksia ?. Kuukautta aiemmin oli ollut palaveri missä olisi parannettavaa ja olin tehnyt niin. Työtunnit potkuja seuranneelle viikolle oli kirjoitettu jo valmiiksi eli töitä olisi ollut enkä koskaan saantu kunnon syitä miksi olin saanut potkut (vaika niitä kysyin, epämääräistä oli).Kunhan muistaa vain olla kysymättä mitään mistään työasiasta tai vaatia oikeuksiasi, olet supernopea, siedät pikkupomojen isottelua kun he tulevat huutamaan jos satut istumaan kassalla odottamassa asiakkaita, olet sen verran tyhmä että tarvitset ohjeitä kaikkeen normaaliin kauppatyöskentelyyn tauoista lähtien (taukotilat ovat nimittäin täynnä näitä "ohjeistuksia ja neuvoja sekä varoituksia"),tykkäät olla koko ajan varpaillasi, ethän vain kerro jos olet liitossa, tyydyt kiltisti osaasi ja nökötät kassalla sekä aina kun ehdit (eli heti kun asiakkaita ei kassalla näy) juokset laittamassa tavaroita hyllylle ja muistat näyttää ahkeralta jne. Verrattuna muihin kauppojen hommaan niin Lidl on kyllä asteella "miekka ja kilpi" kun kassatyöntekijä ei oikein voi tehdä muuta kuin rahastaa asiakkaita ja laittaa tavaroita hyllylle, ihan oikeasti. Muu kuuluu myymäläpäällikölle joka kutsutaan vähän väliä paikalle kun mitään normaali kassatoimintaa ei voi tehdä itse esim. palautus.
        Ja sitten sinua pelotellaan taruilla miten jossain toisessa myymälässä joku ilkeä työntekijä on koettanut huiputtaa viemällä pullolappuja asiakkailta tai miten joku asiakas on koettanut ryöstää kuuden kilon kinkun ruisleipäpussin alle kätkettynä.Pelkkä kuitti ostoksista ei riitä tai todistus lääkäriltä jos satut olemaan kipeä.
        Työn päättymisestä tulleet paperit ovat halvalla kopiokoneella tehtyjä yhtä halvalla musteella tehtyjä lokerolappuja jotka on täytetty kuulakärkikynällä.
        Palkkaus meni ihan ok ja työpoppoo oli kivaa mutta jso haluat muutaman kuukauden työkokemuksen ja esimerkin millaisessa työssä et halua olla, menkää ihmeessä.
        Muissa kaupoissa teitä ainakin kohdellaan kunnolla, asiat kerrotaan sekä teidät pidetään ajan tasalla, sekä tieto on esillä jos jotain kerrottavaa on ja saatte tehdä kaikkia kaupan hommia.(Ei Siwoja saa haukkua...)


      • niin.........................
        Paremmassa Hommassa Nyt kirjoitti:

        Olin töissä Lidl:ssä kaksi vuotta sitten ja homma loppui koeaikaan. En kuulemma ollut täyttänyt vaatimuksia ?. Kuukautta aiemmin oli ollut palaveri missä olisi parannettavaa ja olin tehnyt niin. Työtunnit potkuja seuranneelle viikolle oli kirjoitettu jo valmiiksi eli töitä olisi ollut enkä koskaan saantu kunnon syitä miksi olin saanut potkut (vaika niitä kysyin, epämääräistä oli).Kunhan muistaa vain olla kysymättä mitään mistään työasiasta tai vaatia oikeuksiasi, olet supernopea, siedät pikkupomojen isottelua kun he tulevat huutamaan jos satut istumaan kassalla odottamassa asiakkaita, olet sen verran tyhmä että tarvitset ohjeitä kaikkeen normaaliin kauppatyöskentelyyn tauoista lähtien (taukotilat ovat nimittäin täynnä näitä "ohjeistuksia ja neuvoja sekä varoituksia"),tykkäät olla koko ajan varpaillasi, ethän vain kerro jos olet liitossa, tyydyt kiltisti osaasi ja nökötät kassalla sekä aina kun ehdit (eli heti kun asiakkaita ei kassalla näy) juokset laittamassa tavaroita hyllylle ja muistat näyttää ahkeralta jne. Verrattuna muihin kauppojen hommaan niin Lidl on kyllä asteella "miekka ja kilpi" kun kassatyöntekijä ei oikein voi tehdä muuta kuin rahastaa asiakkaita ja laittaa tavaroita hyllylle, ihan oikeasti. Muu kuuluu myymäläpäällikölle joka kutsutaan vähän väliä paikalle kun mitään normaali kassatoimintaa ei voi tehdä itse esim. palautus.
        Ja sitten sinua pelotellaan taruilla miten jossain toisessa myymälässä joku ilkeä työntekijä on koettanut huiputtaa viemällä pullolappuja asiakkailta tai miten joku asiakas on koettanut ryöstää kuuden kilon kinkun ruisleipäpussin alle kätkettynä.Pelkkä kuitti ostoksista ei riitä tai todistus lääkäriltä jos satut olemaan kipeä.
        Työn päättymisestä tulleet paperit ovat halvalla kopiokoneella tehtyjä yhtä halvalla musteella tehtyjä lokerolappuja jotka on täytetty kuulakärkikynällä.
        Palkkaus meni ihan ok ja työpoppoo oli kivaa mutta jso haluat muutaman kuukauden työkokemuksen ja esimerkin millaisessa työssä et halua olla, menkää ihmeessä.
        Muissa kaupoissa teitä ainakin kohdellaan kunnolla, asiat kerrotaan sekä teidät pidetään ajan tasalla, sekä tieto on esillä jos jotain kerrottavaa on ja saatte tehdä kaikkia kaupan hommia.(Ei Siwoja saa haukkua...)

        Jos on pari kuukautta työskennellyt jossain paikassa, ei varmasti ole ko. hommasta/työstä hirveästi tietoa, eikä sen puoleen kokemustakaan, joten nämä tälläisten työntekijöiden kommentit kannattaa kyllä jättää ihan omaan arvoonsa.


      • wdfklä
        niin......................... kirjoitti:

        Jos on pari kuukautta työskennellyt jossain paikassa, ei varmasti ole ko. hommasta/työstä hirveästi tietoa, eikä sen puoleen kokemustakaan, joten nämä tälläisten työntekijöiden kommentit kannattaa kyllä jättää ihan omaan arvoonsa.

        Lidliin en astu enää jalallakaan.Olin sielä myymäläpäällikkönä ja voin kertoa, että myyjät säästyvät kaikelta isolta paskalta.Työ on täyttä kuraa, niin myyjililläkin.Amatöörien paikka jossa ruskeakieliset amatöörit yrittävät leikkiä 1940-luvun natsikauppaa.


      • lidlin vihaaja
        wdfklä kirjoitti:

        Lidliin en astu enää jalallakaan.Olin sielä myymäläpäällikkönä ja voin kertoa, että myyjät säästyvät kaikelta isolta paskalta.Työ on täyttä kuraa, niin myyjililläkin.Amatöörien paikka jossa ruskeakieliset amatöörit yrittävät leikkiä 1940-luvun natsikauppaa.

        pari viikkoa sitten loppui elämäni paskin vuosi.. onneks.. enää en menis lidliin edes asiakkaaksi, semmonen inho jäi sitä paikkaa kohtaan. en suosittele kenellekään, paitsi voihan jossain lidlissä olla ihan siedettävätkin olot. onneks pääsin jo nyt toiseen paikkaan töihin:) elämänlaatu muuttui heti kunnolla


      • epätarkka ja hidas
        Paremmassa Hommassa Nyt kirjoitti:

        Olin töissä Lidl:ssä kaksi vuotta sitten ja homma loppui koeaikaan. En kuulemma ollut täyttänyt vaatimuksia ?. Kuukautta aiemmin oli ollut palaveri missä olisi parannettavaa ja olin tehnyt niin. Työtunnit potkuja seuranneelle viikolle oli kirjoitettu jo valmiiksi eli töitä olisi ollut enkä koskaan saantu kunnon syitä miksi olin saanut potkut (vaika niitä kysyin, epämääräistä oli).Kunhan muistaa vain olla kysymättä mitään mistään työasiasta tai vaatia oikeuksiasi, olet supernopea, siedät pikkupomojen isottelua kun he tulevat huutamaan jos satut istumaan kassalla odottamassa asiakkaita, olet sen verran tyhmä että tarvitset ohjeitä kaikkeen normaaliin kauppatyöskentelyyn tauoista lähtien (taukotilat ovat nimittäin täynnä näitä "ohjeistuksia ja neuvoja sekä varoituksia"),tykkäät olla koko ajan varpaillasi, ethän vain kerro jos olet liitossa, tyydyt kiltisti osaasi ja nökötät kassalla sekä aina kun ehdit (eli heti kun asiakkaita ei kassalla näy) juokset laittamassa tavaroita hyllylle ja muistat näyttää ahkeralta jne. Verrattuna muihin kauppojen hommaan niin Lidl on kyllä asteella "miekka ja kilpi" kun kassatyöntekijä ei oikein voi tehdä muuta kuin rahastaa asiakkaita ja laittaa tavaroita hyllylle, ihan oikeasti. Muu kuuluu myymäläpäällikölle joka kutsutaan vähän väliä paikalle kun mitään normaali kassatoimintaa ei voi tehdä itse esim. palautus.
        Ja sitten sinua pelotellaan taruilla miten jossain toisessa myymälässä joku ilkeä työntekijä on koettanut huiputtaa viemällä pullolappuja asiakkailta tai miten joku asiakas on koettanut ryöstää kuuden kilon kinkun ruisleipäpussin alle kätkettynä.Pelkkä kuitti ostoksista ei riitä tai todistus lääkäriltä jos satut olemaan kipeä.
        Työn päättymisestä tulleet paperit ovat halvalla kopiokoneella tehtyjä yhtä halvalla musteella tehtyjä lokerolappuja jotka on täytetty kuulakärkikynällä.
        Palkkaus meni ihan ok ja työpoppoo oli kivaa mutta jso haluat muutaman kuukauden työkokemuksen ja esimerkin millaisessa työssä et halua olla, menkää ihmeessä.
        Muissa kaupoissa teitä ainakin kohdellaan kunnolla, asiat kerrotaan sekä teidät pidetään ajan tasalla, sekä tieto on esillä jos jotain kerrottavaa on ja saatte tehdä kaikkia kaupan hommia.(Ei Siwoja saa haukkua...)

        Olen törmännyt samanlaisiin kokemuksiin työskennellessäni Lidlissä.Osa vanhemmista työntekijöistä katsoo pitkin nenää, aluepäällikkö ravaa tuolla jatkuvasti syynäämässä ja tekemässä laukku ja kaappitarkastuksia.Kassalla täytyy olla nopea, tarkka ja ystävällinen. Tämä on välillä aika mahdoton yhdistelmä varsinkin ruuhka aikaan. Pullokoneet ovat kokoajan tukossa ja asiakkaat valittavat. Työntekijöitä on mahdollisimman vähän vuorossa kerrallaan. Ei kolme ihmistä ihmeisiin pysty jos kaksi ihmistä on ruuhka-aikana sidottu kassaan ja pullohuone on tukossa, siinä sitten yrität hälyttää pullohuoneeseen myymälävastaavaa (kassalla ovat vain uusimmat työntekijät),kun nämä hälytykset menevät joillekkin vastaaville kuuroille korville.Sama tilanne on välillä kun koitat saada myymälävastaavaa kassalla käymään kun asiakas on palauttamassa tuotteita niin ei vastaavaa näy. Kaiken huippu on vihannesten punnitus kassalla. Täytyy opetella A4:sen kokoinen paperi vihanneksia ja hedelmiä sekä limonaadeista koiranruokaan. Jos et muista ensimmäisen viikonjälkeen kaikkea opetettua ole huono työntekijä.Tekisi mieli nähdä nämä jakku tyypit kassalla lauantai ruuhakan aikana olemassa nopeina ja tarkkoina.


      • ..............................
        epätarkka ja hidas kirjoitti:

        Olen törmännyt samanlaisiin kokemuksiin työskennellessäni Lidlissä.Osa vanhemmista työntekijöistä katsoo pitkin nenää, aluepäällikkö ravaa tuolla jatkuvasti syynäämässä ja tekemässä laukku ja kaappitarkastuksia.Kassalla täytyy olla nopea, tarkka ja ystävällinen. Tämä on välillä aika mahdoton yhdistelmä varsinkin ruuhka aikaan. Pullokoneet ovat kokoajan tukossa ja asiakkaat valittavat. Työntekijöitä on mahdollisimman vähän vuorossa kerrallaan. Ei kolme ihmistä ihmeisiin pysty jos kaksi ihmistä on ruuhka-aikana sidottu kassaan ja pullohuone on tukossa, siinä sitten yrität hälyttää pullohuoneeseen myymälävastaavaa (kassalla ovat vain uusimmat työntekijät),kun nämä hälytykset menevät joillekkin vastaaville kuuroille korville.Sama tilanne on välillä kun koitat saada myymälävastaavaa kassalla käymään kun asiakas on palauttamassa tuotteita niin ei vastaavaa näy. Kaiken huippu on vihannesten punnitus kassalla. Täytyy opetella A4:sen kokoinen paperi vihanneksia ja hedelmiä sekä limonaadeista koiranruokaan. Jos et muista ensimmäisen viikonjälkeen kaikkea opetettua ole huono työntekijä.Tekisi mieli nähdä nämä jakku tyypit kassalla lauantai ruuhakan aikana olemassa nopeina ja tarkkoina.

        Nyt täytyy kyllä sulle vähän valaista tätä asiaa, kun et siitä näytä itse mitään tietävän.

        Ensinnäkin, niillä vuorovastaavilla, ja myymäläpäälliköillä on SAATANASTI kaikkea muutakin hommaa kun istua kassalla. Vaikka joskus näyttää siltä että ne ei tee mitään, niin voin kertoa, että että jos et ole niiden hommia päivääkään tehnyt, on aivan turha itkeä. Jos esim. löisin sulle kaikki paperit käteen mitkä oman iltavuoron aikana hoidan, olisit varmasti pihalla kuin lumiukko. Saati sitten jos rupeaisit arpomaan aamuvuorossa tilauksia..
        Kyllä kuule joskus on semmonen olo että, ai vitsi kun joku muu tekis nää mun hommat ja mä saisin vaan mennä tohon kassalle relaamaan. Et todellakaan tiedä miten paljon siellä on tehtävää että koko lafka pyörii.

        Jos vastaava ei kerkeä joka rinkutuksen perään juoksemaan samalla minuutilla, niin kävikö mielessä että sillä voi olla joku homma kesken, ja se kyllä varmasti tulee sieltä heti kun ehtii.

        "Joku a4 kokoinen paperi" on ainakin meillä nimenomaa just sen takia joka kassalla että voi siitä luntata jos ei jotain numeroa muista. En tiedä mistä olet tuon seuraavan väittämäsi keksinyt.Huomaa kyllä että et oo kovin kauan firman palveluksessa ollu, ne numerot kun oppii yllättävän äkkiä..

        Ja muutenkin, et tosiaan tiedä mistä puhut, joten silloin suosittelen olemaan hiljaa, tai tuomaan mielipiteensä vähemmän julkisesti esille.

        Niin ja se vielä piti mainita, että kyllä ne "jakkutyypit" on kuule alottaneet kaikki siitä ihan samalta kassapenkiltä kun sinä ja minäkin.. Ja mitä ilmeisimmin ovat olleet nopeita ja tarkkoja, kun ovat siitä pois päässeet.


      • N.H. kirjoitti:

        Tuo on aika työpaikkakohtainen juttu.
        Itse olen ollut lidlissä kohta neljä vuotta ja puolet ajasta olen odottanut pääseväni pois sieltä (kaikki kun ei ole niin yksinkertaista). Onneksi kohta pääsen tuolta pois kun elämäntilanteeni on muuttunut.
        Inhosin inventaarioita joita ainakin tuolla pidettiin neljän viikon välein. Sairasta hommaa.
        Inhosin myymälävastaavaa, koska hän ei tehnyt töitään kunnolla vaan kaikki oli hujanhajan koko kaupassa ja tehtävät siirtyivät muille työntekijöille vaan sen takia että jonku aivokapasiteetti ei ykinkertaisesti riitä töiden tekemiseen, kuormia ei voinu purkaa koska käsi tuli kipeäksi,... kumma kyllä että puhelimessa viihdyttiin kaiken tuon edestä, myös oman puhelimen kimpussa.
        Simputtaminen työvuoroissa. Niitä todellakin teetätettiin ja niihin pystyi vaikuttamaan joten kuten, mutta pikkasen vitutti suoraan sanottuna kun paino monta kuukautta ilman vapaata viikonloppua duunia,... puuh! Sitten tuli aikoja jolloin ei töitä ja taas koko viikko buukattu täyteen. Lomiinkaan ei voi vaikuttaa. Tietyt tahot napsivat parhaat päältä ja itse saa tyytyä niihin "ei haluttuihin"-loma kohtiin.
        Informaation puute. Tosiaan teet ensin virheen -> haukutaan pystyyn ja sen jälkeen saatkin tietää mikä olisi ollut oikea tapa. Tosiaan informaatio ei oikein kulkenu mihinkään suuntaan.
        Asiakkaat. Toisinaan on mukavia asiakkaita, mutta löytyy niitä vittumaisiakin jotka natisevat joka asiasta. Joillakin tuntuu olevan se valittamisen ilo kun saa kassalla purkaa paineensa. Teki monesti vaan mieli esittää kysymys: joko helpotti ja miksi tulit tänne jos kaikki on päin v-a! Tietääkseni maksavalla asiakkaalla on vara valita mihin kauppaan rahansa tuhlaa. Välillä ihan hävetti niiden asiakkaiden puolesta ku ne toistamiseen tuli kauppaan ja edellisellä kerralla aukoivat päätään niin autuaasti. Muistan yhdenkin kerran kun eräs mies valitti minulle alkoholituotteista. Panimolla ei oltu saatu juomaa pakattua, niin tottakai se oli minun vika. Mitäs meni lupailemaan että juottaa koko porukan jos ei ensin varmistanu juomien saatavuutta.
        Valitus kassapöydän koosta. Tätä kuulee parhaillaan lauantaina joka toiselta asiakkaalta. Koeta siinä toisessa päässä kellon hakatessa vetää tuotteit mahdoillisimman nopeasti kun joku pakkaa tavaroitaan suoraan kassiin. Jos ohjaa ystävällisesti pakkauspöydälle niin siitähän ratkutus alkaa. Kumma kyllä, jos tämä on ongelma niin miksi käydä lidlissä?
        Tavaran loppuminen ennenaikaisesti. Tästä valitetaan mutta minkäs teet kun tuotteet loppuvat (rajoitettu erä) ennenaikaisesti. Parhaimillaan tuotteita tulee pari kappaletta myyntiin.
        Missäs ne henkilökunta edut? Ei niitä ole koska lidlihän on niin halpa. Kumma kyllä kun toisissa kaupoissa henkilökunta saa etuuksia mutta tuolla syynätään autot, käsilaukut ja taskut että varastatko jotain. Niin lidlihän uskoo että myyjtä varastavat, eivät asiakkaat. Toisaan et ole luottamuksen arvoinen. Joka ostoksestasi pitää olla kuitti kahdella nimmarilla, muuten se menee takavarikkoon.
        Varaudu siihen että sinulle soitetaan vähän väliä jos joku on sairaana. Täyttä hölynpölyä että lidlissä toimisi henkilöstövalmius. Parhaillaan on tuntia ennen soitettu töihin vaikka muuta menoa olet suunnitellut. Ja eräätkin kerrat olen ollut kuumeissani töissä sen takia että lääkärintodistus pitää olla ja lääkäripula paikkakunnallani.
        Käsittämätön ruoan tuhlaus. Sen tulee jokainen lidliläinen huomaamaan että ruoan heittäminen roskiin on täyttä arkipäivää.
        Mitä jään kaipaamaan työssäni? En mitään. Muutaman hyvän työkaverin olen saanut, mutta siihen se jääkin. Työkokemuksesta ei ainakaan tähän asti ole ollut mitään hyötyä, koska yhdestäkään paikasta jonne olen hakenut, ei ole soitettu.
        Lidlissä kyllä tulet tarvimaan joustavuutta ja nöyryyttä, muuten hommasta ei tule mitään. Ja mihinkään asiaan ei itse oikein voi vaikuttaa, koska päätökset lähtevät saksanmaalta. Auta armias jos menet tekemään jotain erilailla ja sisäinen tarkastaja sattuu paikalle digikameransa kanssa. Nämä sisäiset tarkastajat ovat kyllä kaiken huippu kun niitä näkee kaupassa. Kyylätään, kyylätään ja etsitään ihan tosissaan jotain paskaa.
        Ikinä en oo mitään pukumiehiä tai -naisia nähny kaupassa mitään kunnon työtä tekevän eli tämäkin taitaa olla aluekohtaista mutta varmaan harvassa paikassa. Ap tehtäviin kuitenkin kuuluu myymälän kirjallinen puoli, ei ruumiillinen työ.
        Siinä tilitystä kerrakseen, luokoot jokainen oman käsityksensä kaupasta. Itse en sitä jää kaipaamaan ;)

        tästä voi vaan todeta että et todellakaan sovellu alalle....


      • Rina
        epätarkka ja hidas kirjoitti:

        Olen törmännyt samanlaisiin kokemuksiin työskennellessäni Lidlissä.Osa vanhemmista työntekijöistä katsoo pitkin nenää, aluepäällikkö ravaa tuolla jatkuvasti syynäämässä ja tekemässä laukku ja kaappitarkastuksia.Kassalla täytyy olla nopea, tarkka ja ystävällinen. Tämä on välillä aika mahdoton yhdistelmä varsinkin ruuhka aikaan. Pullokoneet ovat kokoajan tukossa ja asiakkaat valittavat. Työntekijöitä on mahdollisimman vähän vuorossa kerrallaan. Ei kolme ihmistä ihmeisiin pysty jos kaksi ihmistä on ruuhka-aikana sidottu kassaan ja pullohuone on tukossa, siinä sitten yrität hälyttää pullohuoneeseen myymälävastaavaa (kassalla ovat vain uusimmat työntekijät),kun nämä hälytykset menevät joillekkin vastaaville kuuroille korville.Sama tilanne on välillä kun koitat saada myymälävastaavaa kassalla käymään kun asiakas on palauttamassa tuotteita niin ei vastaavaa näy. Kaiken huippu on vihannesten punnitus kassalla. Täytyy opetella A4:sen kokoinen paperi vihanneksia ja hedelmiä sekä limonaadeista koiranruokaan. Jos et muista ensimmäisen viikonjälkeen kaikkea opetettua ole huono työntekijä.Tekisi mieli nähdä nämä jakku tyypit kassalla lauantai ruuhakan aikana olemassa nopeina ja tarkkoina.

        Muistan kyllä itsekin, että ensimmäiset päivät Lidlissä olivat kyllä melkoisen hurjia, kun selitettiin monenlaisia eri asioita, kassalla ei vielä osannut tehdä paljoakaan ilman vuorovastaavan neuvoja ja herranjesta ne numerotkin vaikutti ihan mahdottomilta muistaa. Muistan kun tilitin viikon päätteeksi kotona, kuinka olin tehnyt vaikka mitä virheitä ja hävetti sitten vastaavilta pyytää apua. En vieläkään ole kovin montaa kuukautta ollut töissä, mutta on kyllä käsitys muuttunut ensimmäisistä päivistä. Virheet vähenevät nopeasti, perushommat tulevat tekemisen kautta tutuiksi ja vastaavat sekä päälliköt ovat kyllä tukeneet alusta asti ja jaksaneet antaa palautetta myös niistä hyvin suoritetuista töistä. Yllättäen sitä sitten huomaa, että plu-numeroista suuri osa onkin jo hallussa ja osaa myös oma-aloitteisesti tehdä tarvittavia asioita. Työ on monipuolista eikä tylsää tule.

        Tauoista olen huomannut, että lakisääteiset tauot ja vaikka ekstravessakäynninkin saa kyllä varmasti pitää, kunhan muistuttaa, jos ei pitkään aikaan kuulu. Aluksi muutaman kerran tein päivän ilman ainoatakaan taukoa, mutta sitten työkaverit ohjeistivat, että muista nyt herranjesta sanoa. Tekemistä on kuitenkin paljon, joten on ihan inhimillistä, ettei se vastaavakaan voi toisen puolesta kaikkea muistaa. Aikuisia (tai tietysti osa nuorista myyjistä ainakin melkein) ihmisiähän tässä ollaan, joten ei se ole niin vaikeaa. Töihin on välillä kutsuttu pienilläkin varo-ajoilla, mutta itselle se ei ole aiheuttanut ongelmaa - jos tunteja on tarjoilla eikä kummempaa tekemistä oikeastaan kotonakaan ole, niin miksikäs ei. Kyllähän se harmittaa, jos joutuukin suunnitelmia muuttamaan, mutta aina on kuitenkin mahdollisuus sanoa ei - itsestä on sitten kiinni, tahtooko firmaa auttaa. Ei sieltä potkuilla ole uhattu, vaikka ei sanoisikin. Itseasiassa luulen, että tuo maaginen "ei" onkin reippauden ohella yksi tärkeimpiä Lidlin työntekijän ominaisuuksia. Vastuuta toki on ja hommat on hyvä hoitaa, muttei itseltä saa vaatia liikaa tai olettaa, että muutkaan vaatisivat itseltä yli-ihmisen kykyjä.


      • vuorovastaava
        .............. kirjoitti:

        Mulla taas on aika toisenlainen mielipide omasta työpaikastani, joka siis on jo kolmatta vuotta Lidl.
        Viime aikoina on moni kaveri vaihtanut eri kaupungin Lidliin, ja niiden juttujen perusteella on kyllä sanottava että ilmeisesti kaupunki vaikuttaa hyvin paljon siihen millainen työpaikka ko.firma on. Itse olen ihan onnellinen että olen tässä meidän suht pienessä kaupungissa, koska mitä olen isommissa kaupungeissa työskenteleviltä kuullut, on meillä asiat tuolla aika hyvin.

        Se taitaa kuitenkin joka kaupungin Lidlissä olla tosiasia, että lusmut siellä ei pärjää. Jos olet oikeasti valmis tekemään ruumiillistakin työtä, voi Lidl olla sinulle se sopiva paikka. Omasta asenteesta ainakin meidän kaupassa aika paljon asiat kiinni. Nauratti kun joku tuolla valitti että olisi tarjottu ylennystä kahteen otteeseen, mutta ei suostunut. Sitten pari riviä alempana valittaa että joutuu istumaan koko päivän kassalla ym. Olisit vaan ottanut sen ylennyksen vastaan, niin ei tarviis päivät pitkät siinä kassalla kykkiä. Tottakai niitä myyjiä siinä kassalla pidetään, kun ei ne tilaukset itsestään hoidu, ja mv:llä sekä sijaisilla kyllä muutenkin niitä hommia riittää.
        Noista inventaarioista piti mainita sen verran että sekin on ihan myymäläkohtaista kuinka usein niitä pidetään. Itse teen niitä ihan mielellään, meillä ainakin menee aika illalla nopsaan ja hyvän porukan kanssa läppä lentää. Sekä saa myös tietty ihan hyvät lisätkin niistä.
        Myymälävastaava meillä hoitaa ainakin hommmansa, tosin hänkin vasta muutaman kuukauden talossa ollut, joten tietty joudutaan sitä välillän neuvomaan, mutta periaatteessa meillä jokainen hoitaa oman osansa.
        Työvuorot meillä on pyritty kyllä tekemään ensisijaisesti sen mukaan mitä kukakin on toivonut, mutta jos on kakskymmentä työntekijää, ja viistoista niistä haluaa tehdä pelkästään aamuvuoroja, niin on väkisinkin välillä vaihdeltava, eikö totta?!? Lomatoiveet ollaan aina saatu alkuvuodesta ilmoittaa, enkä ole meidän myymälässä keltään kuullut, että olisi mennyt lomat päin persettä.

        Itse olen huomannut että jos oma asenne on se että itse on valmis joustamaan, niin kyllä ne sieltä töistäkin sitten joustaa vastavuoroisesti. Meilläkin muutama työntekijä valittaa n. kerran kuussa, kun eivät saa sopimuksiin enemmän tunteja, mutta sitten taas jos heille soittaaa esim. sairastapauksen tullessa, että tulisitko töihin, niin ei ikinä olla valmiita tulemaan. Ei sillä, kyllä itsekin joskus kieltäydyin kun näin soiteltiin, mutta jos sitä tapahtuu JOKA KERTA, niin miksi antaa sitten tälläisille työntekijöille lisää tunteja?!? Ennemmin itse antaisin ne niille jotka ovat valmiita ne myös ottamaan. Varsinkin kun nyt nämä kyseessä olevat työntekijät ovat muutenkin vähän sellaisia lusmuilijoita, että kassalta kun lähtee niin myymälää hiihdellään vaan päästä päähän ja koitetaan olla vaan sen näköisiä että muka tehtäis jotain. Et jokainen joka valittaa osa-aikaisena tunneistaan, vois mennä ekana vaikka peilin eteen ja miettiä että voisko kenties itse jotenkin ANSAITA niitä tuntejaan..
        Minun kaappi on tasan yhden kerran päällisin puolin vilkaistu läpi. Kuitti tarvii olla ostoksista jotka ostat työpaikalta, tai jos työpaikalla on samoja tuotteita myynnissä. Näin on kuulemani mukaan myös esim. kotikaupunkini Citymarketissa...
        Meillä ei ainakaan mitään ruokia roskiin olla heitetty ikinä. Ap kyllä puku päällä paiskii myymälässä hommia tarvittaessa kuten muutkin. Asiosta saa selvää kun on itse aktiivinen ja ottaa niistä selvää. Ei siellä kukaan tuu sua kädestä taluttamaan, eikä pitäis olla tarvettakaan, aikauisia ihmisiä me koitetaan ainakin omaan myymälään palkata. Se kun tosiaan on TYÖPAIKKA, ei LASTENTARHA.

        Lidlissä homman nimi on se että työntekijöiltä odotetaan oma-aloitteisuutta ja tietynlaista jämäkkyyttä. Jos sitä ei löydy, ei voi kun syyttää itteensä jos antaa pissiä silmään. Ikävä kyllä, tämä on totuus, ja musta nÄyttää siltä että näin on myös sulle käyny. Onko se työnantajan puolelta oikein, siihen en ota kantaa, mutta itseäni lähinnä tämänkaltaiset työntekijät vain huvittavat. Hullu saa olla, muttei tyhmä.
        Ja tientylaista hulluutta ainakin meidän porukassa tarvitaan, mutta on meillä kyllä sellanen porukka, että päivääkään en vaihtais pois. Olen aina sanonut että työkaverit on mulle antanu tuossa firmassa kaikista eniten, ehkä ilman niitä oisin ennemmin työttömänä kotona.

        Kaikille Lidliin hakijoille sanon vaan sen verran, että jos luulee kovassa koulussa pärjäävänsä, ja kunnianhimoa omaavansa, niin ei muuta kun hakemusta sisään. Itse valitsisin koska tahansa ennemmin Lidlin kuin esim. Citymarketin. Mutta itse on tosiaan tehtävä paljon. Ei siellä kukaan tee sun hommia sun puolesta, ja sillä asenteella saattaa kyllä se kengänjälkikin persukseen aika äkkiä ilmaantua..

        Kirjoitit täyttä asiaa.
        Olen kanssasi samaa mieltä. Itse olen aloittanut myyjänä,ja kun tarjottiin vuorovastaavan hommia niin hulluhan olisin ollut ellen olisi suostunut.

        Ap myös meillä paiskii hommia samalla tavalla kuin me muutkin.
        Asiosta saa ja pitää kysyä, koskaan ei tyrmätä sitä että kysyt.
        Ja meidän myymälässä myös saa tunteja jos suostuu vaan tekemään.
        Jokaiseen myymälään mahtuu myös niitä lusmuja jotka vaativat liää tumteja, mutta eivät saa niitä.Sitä voi jokainen miettiä.


        Virheitä tekee jokainen ja niistä selvitään, kun rehellisesti kertoo myymäläpäällikölle, että nyt tuli mokattua.
        On parempi kertoa kun salata, asia tulee kuitenkin ilmi jossain vaiheessa ja silloin voi tulla sanomista jos ei ole rehellisesti kertonut.

        Myymälässsä missä minä olen töissä niin jokainen tekee oman osansa ja tarpeen vaatiessa jeesataan ja autetaan toista.Ystävällisyydellä ei niin että annas ku näytän.
        Käsittääkseni jokainen haluaa kuitenkin päästä yrityksen tavoitteesiin ja tehdä itsekkin jotain sen eteen.

        Jos jollain on huolia tai murheita niin asiasta vaan reippaasti myymäläpäällikön,vuorovastaavan tai apn puheille.
        Aina on aikaa kuunnella ja myös omia ehdotuksia saa ja pitää tuoda esille.
        Potkuja ei tule jos ehdotat jotain. se voi ajan päästä tuottaa tulosta ja ainakin meidän ap on vaan aina sanonut että tosi pitkälle saamme itse päättää.

        Töitä joutuu tekemään paljon ja kiire yleensä painaa päälle, mutta miten mukavalta tuntuu kun se päällikkö sanoo, että hei olit tehnyt hyvää työtä.
        Pyrin myös itse esimiehenä antamaan positiivista palautetta ja negat.palautetta voi antaa positiivisessa mielessä.
        Niin se ei tunnu nalkuttamiselta vaan pikemminkin ohjaukselta tai muistutukeslta....

        Jos haluaa töitä tehdä niin siitä vaan hakemaan Lidliin.
        Eihän kukaan halua p...e homeessa kassalla nököttää koko päivää????


      • paska homma
        Paremmassa Hommassa Nyt kirjoitti:

        Olin töissä Lidl:ssä kaksi vuotta sitten ja homma loppui koeaikaan. En kuulemma ollut täyttänyt vaatimuksia ?. Kuukautta aiemmin oli ollut palaveri missä olisi parannettavaa ja olin tehnyt niin. Työtunnit potkuja seuranneelle viikolle oli kirjoitettu jo valmiiksi eli töitä olisi ollut enkä koskaan saantu kunnon syitä miksi olin saanut potkut (vaika niitä kysyin, epämääräistä oli).Kunhan muistaa vain olla kysymättä mitään mistään työasiasta tai vaatia oikeuksiasi, olet supernopea, siedät pikkupomojen isottelua kun he tulevat huutamaan jos satut istumaan kassalla odottamassa asiakkaita, olet sen verran tyhmä että tarvitset ohjeitä kaikkeen normaaliin kauppatyöskentelyyn tauoista lähtien (taukotilat ovat nimittäin täynnä näitä "ohjeistuksia ja neuvoja sekä varoituksia"),tykkäät olla koko ajan varpaillasi, ethän vain kerro jos olet liitossa, tyydyt kiltisti osaasi ja nökötät kassalla sekä aina kun ehdit (eli heti kun asiakkaita ei kassalla näy) juokset laittamassa tavaroita hyllylle ja muistat näyttää ahkeralta jne. Verrattuna muihin kauppojen hommaan niin Lidl on kyllä asteella "miekka ja kilpi" kun kassatyöntekijä ei oikein voi tehdä muuta kuin rahastaa asiakkaita ja laittaa tavaroita hyllylle, ihan oikeasti. Muu kuuluu myymäläpäällikölle joka kutsutaan vähän väliä paikalle kun mitään normaali kassatoimintaa ei voi tehdä itse esim. palautus.
        Ja sitten sinua pelotellaan taruilla miten jossain toisessa myymälässä joku ilkeä työntekijä on koettanut huiputtaa viemällä pullolappuja asiakkailta tai miten joku asiakas on koettanut ryöstää kuuden kilon kinkun ruisleipäpussin alle kätkettynä.Pelkkä kuitti ostoksista ei riitä tai todistus lääkäriltä jos satut olemaan kipeä.
        Työn päättymisestä tulleet paperit ovat halvalla kopiokoneella tehtyjä yhtä halvalla musteella tehtyjä lokerolappuja jotka on täytetty kuulakärkikynällä.
        Palkkaus meni ihan ok ja työpoppoo oli kivaa mutta jso haluat muutaman kuukauden työkokemuksen ja esimerkin millaisessa työssä et halua olla, menkää ihmeessä.
        Muissa kaupoissa teitä ainakin kohdellaan kunnolla, asiat kerrotaan sekä teidät pidetään ajan tasalla, sekä tieto on esillä jos jotain kerrottavaa on ja saatte tehdä kaikkia kaupan hommia.(Ei Siwoja saa haukkua...)

        Nimim. "paremmassa hommassa nyt" puhuu aivan samoin,kuin mikä minun kokemukseni ko. työpaikasta on..ei ole ajat muuttuneet..


      • MahotontaMeininkiä
        tiu84 kirjoitti:

        tästä voi vaan todeta että et todellakaan sovellu alalle....

        Reilun kk olen nyt ollu lidlissä ja pakko sanoa että huhhuh. Yhtä lavaa saa yks ihminen purkaa 40 min, toisissa kaupoissa sellasta lavaa puretaan tavarasta riippuen 3 - 6 tuntia. Kassalla pitää vetää 30 tuotetta minuutissa. Vitun älytöntä touhua. 2 sekuntia per tuote saa mennä, onnea vaan yritykselle jos kyseessä on jotakin mikä pitää punnita tai lasitavaraa/muuta särkyvää mitä et voi vaan viskata ympäriinsä.


    • Suivaantunut

      Mijsi kassan jälkeen ei tiskissä ole jaksettu käyttää päätään. Vai onko tarkoituksella saatava asiakas kärsimään, että on erehtynyt ko. kauppaan. Kassaneidin kauheassa kiireessä minulta sekosi sukat seuraavalle asiakkaalle. en viitsi ostaa enemmälti sukkia muille.Kukaan ei ole huomannut, että välipalikat tarvitaan aivan toisessa päässä tisliä, kuin missä ne ovat.
      Ei mitenkään asiakasystävällinen kauppa.

      • tiedoksi

        Oletko koskaan vaivautunut miettimään Lidlin kasssan perusideaa, ilmeisesti et. En ihmettele yhtään jos tulee epämukava tunne kassalla, jos yrittää toimia kassalla toisenlaisen kassan toimintaperiaatteella. Jos kassan päässä oleva tila olisi tarkoitettu pakkaamiselle, olisi siinä varmasti enemmän tilaa, mutta kun se ei ole tarkoitettu tähän, vaan pakkaamista varten on erillinen pakkauspöytä, jossa saa pakata tavaransa kaikessa rauhassa, ilman että seuraavan asiakkaan ostoksia alkaa tulla perään, kuten kaupoissa, joissa pakkaustila on itse kassalla.

        Kaupoissa, joissa pakkaustila on heti kassan jälkeen, on yleensä kaksi pakkauspaikkaa ja sitten kun on kaksi edellistä pakkaavat tavaroitansa siinä niin mietitään mihin seuraavan tavarat laitetaan. Näin ainakin ruuhka-aikoina ja isojen ostosten kanssa. Helposti menevät siinäkin tavarat sekaisin. Tai ovat meinanneet mennä sekaisin, yleensä joku kyllä huomaa ja kannattaa pitää vähän huolta omista tavaroistansa.

        Lidlin pitkä hihna ennen kassaa taas on sen takia että asiakas ehtii nostaa tavarat hihnalle hyvissä ajoin ennen kassatyöskentelijää. Ja kun oma vuoro tulee, laittaa tavarat kärryyn, maksaa ja siirtyy pakkauspöydälle pakkaamaan kaikessa rauhassa.

        Virheen tekee asennoitumisessa. Jos jo kassalle tullessaan on asennoitunut, niin että kassasysteemi on huono, eikä se toimi kun en ehdi pakata kassalla missä ei ole tilaa, niin ei kai siitä voi jäädä kuin huono maku suuhun.

        Minusta on hienoa, että Lidl on tuonut Suomeen hieman erilaisen, ei huonomman tai paremman vaan omanlaisensa, kaupassa asioimis kulttuurin. Vaihtelu on kivaa ja minusta on kiva käydä erilaisissa kaupoissa.

        Ei ole minulle tuottanut mitään ongelmia Lidlin kassa kun ymmärsin idean. Toki myönnän että ensi kerran Lidlissä asioidessani yritin toimia kassalla kuten K-kaupoissa tai Prismoissa, eikä se silloin onnistunut, eikä sen kuulunutkaan onnistua.


    • vuorovastaava

      Lidlissä on ihan kaupan työehtosopimuksen mukainen
      tuntipalkka. Kokemuksen myötä palkkakin nousee.
      Työvuorot voivat vaihdella 4 tunnuista kymmeneen tuntiin.
      Tavallisin työaika on n. 6-7 tuntia päivässä.
      viikkotyöaika on sen mukainen kuinka paljon on sopimustunteja.
      Mutta useasti saa tehdä ylitöitä, kun joku on sairaana tai muuten vain haluaa vaihtaa vuoroa.
      Lidlin maine on tänäkin päivänä vielä huono. Mutta itse olen ollut mukana kolme vuotta ja olen kyllä kovasti tykännyt olla. Taitojen kehittyessä saa vastuuta ja on mahdollisuus nousta vuorovastaavksi tai vaikka myymäläpäälliköksi.
      Lidlillä on omat sääntönsä joihin pitää sopeutua, mutta joka työpaikalla on omat sääntönsä.
      Ylempiin esimiehiin voi aina ottaa yhteyttä ja asioista saa aina puhua.
      Vaikka välillä tulee moitteita ja vaateita niin kyllä silti useasti saa kiitosta. tykkään työstäni siitä huolimatta, että joskus tekis mieli luovuttaa. Kannattaa hakea töihin lidliin!!!

      • kiitollinen

        kuulkaahan nyt..kyllä se on sellainen juttu, että on aivan omasta asenteesta kiinni miten sinua kohdellaan.
        Olen ollut itse töissä lidlissä runsaat kaksi vuotta ja olen edennyt myyjästä vuorovastaavaksi.
        totta on se että välillä on henkisesti raskasta ja tuntuu , että joka asiasta haukutaan.
        Tässä muutama viikko sitten kävi ylempiä pukimmeisiä ja löysivät myymälästämme kaikkea paskaa tavaraa ja saimme huudot päälle.
        Mutta eivät he valita jos asiat todella on hoidettu kunnolla.Sillä hetkellä se tuntuu hirveeltä ja tekis mieli lopettaa, mutta asiaa mietittyä tarkemmin. Oikeassahan he ovat, aina on ollut aihetta sanomiseen. Kyllä silloin saa kiitosta kun siihen on aihetta. Kuinka mukavaa on mennä töihin kun aluepäällikkö soittaa ja sanoo, että olit tehnyt hyvää työtä!On tosin toimipaikasta kiinni millaoset esimiehet ovat.
        Myyjät jotka istuvat kassalla eivät todellakaan tiedä mitä siellä taustalla tapahtuu.
        Itse kun olen esimiesasemassa niin olen saanut vastuullisen tehtävän hoitaa tilaukset.
        Usein myyjät sanovat, että kuljen vain tilauskoneen kanssa ja he joutuvat kassalta hyllyttämään.
        Mutta ei se tilaaminen todellakaan ole helppoa.
        Lidlissä menestyy ne jotka jaksavat olla ahkeria ja ovat valmiita joustamaan.
        Voit mennä vaikka toiseen päähän suomea lidlin myymälään ja varmasti osaat hommasi. Kaikki löytyvät samasta paikasta.
        Kuten jossain papereissa sanotaan, että lidli vaatii paljon, mutta myös antaa paljon..pitää paikkansa.


      • hunajameloni nro 19
        kiitollinen kirjoitti:

        kuulkaahan nyt..kyllä se on sellainen juttu, että on aivan omasta asenteesta kiinni miten sinua kohdellaan.
        Olen ollut itse töissä lidlissä runsaat kaksi vuotta ja olen edennyt myyjästä vuorovastaavaksi.
        totta on se että välillä on henkisesti raskasta ja tuntuu , että joka asiasta haukutaan.
        Tässä muutama viikko sitten kävi ylempiä pukimmeisiä ja löysivät myymälästämme kaikkea paskaa tavaraa ja saimme huudot päälle.
        Mutta eivät he valita jos asiat todella on hoidettu kunnolla.Sillä hetkellä se tuntuu hirveeltä ja tekis mieli lopettaa, mutta asiaa mietittyä tarkemmin. Oikeassahan he ovat, aina on ollut aihetta sanomiseen. Kyllä silloin saa kiitosta kun siihen on aihetta. Kuinka mukavaa on mennä töihin kun aluepäällikkö soittaa ja sanoo, että olit tehnyt hyvää työtä!On tosin toimipaikasta kiinni millaoset esimiehet ovat.
        Myyjät jotka istuvat kassalla eivät todellakaan tiedä mitä siellä taustalla tapahtuu.
        Itse kun olen esimiesasemassa niin olen saanut vastuullisen tehtävän hoitaa tilaukset.
        Usein myyjät sanovat, että kuljen vain tilauskoneen kanssa ja he joutuvat kassalta hyllyttämään.
        Mutta ei se tilaaminen todellakaan ole helppoa.
        Lidlissä menestyy ne jotka jaksavat olla ahkeria ja ovat valmiita joustamaan.
        Voit mennä vaikka toiseen päähän suomea lidlin myymälään ja varmasti osaat hommasi. Kaikki löytyvät samasta paikasta.
        Kuten jossain papereissa sanotaan, että lidli vaatii paljon, mutta myös antaa paljon..pitää paikkansa.

        Itsellä on nyt kokemusta Lidlissä työskentelystä reilut neljä vuotta. Voin sanoa että Lidl vaatii paljon ja kohdallani se on vaatinut myös terveyteni. Aikaisemmin en ollut sairas, mutta Lidlissä olen jatkuvasti sairas. Kädessä on jännetuppitulehdus ja stressi vie kaikki voimat. Olen jatkuvasti väsynyt. En pysty rentoutumaan edes kotona. Kokoajan mietin työasioita. Syynä jännetuppitulehdukseen on liian raskas ja yksitoikkoinen työ. Vaikka olen myymälävastaavan sijainen joudun tekemään myös paljon myyjän töitä. Purkamaan tavaraa ja istumaan kassassa. Syynä tähän on liian vähäinen työntekijämäärä. Vähillä työtunneilla pitää saada aikaan hyvä myynti = hyvä tehokkuusluku. Etsin kokoajan muuta työtä ja olen valmis lähtemään heti kun saan uuden työpaikan. Suosittelen miettimään muutaman kerran ennenkuin menet Lidliin töihin. Varsinkin jos haluat säilyttää terveytesi.


      • päästä on kiinni
        hunajameloni nro 19 kirjoitti:

        Itsellä on nyt kokemusta Lidlissä työskentelystä reilut neljä vuotta. Voin sanoa että Lidl vaatii paljon ja kohdallani se on vaatinut myös terveyteni. Aikaisemmin en ollut sairas, mutta Lidlissä olen jatkuvasti sairas. Kädessä on jännetuppitulehdus ja stressi vie kaikki voimat. Olen jatkuvasti väsynyt. En pysty rentoutumaan edes kotona. Kokoajan mietin työasioita. Syynä jännetuppitulehdukseen on liian raskas ja yksitoikkoinen työ. Vaikka olen myymälävastaavan sijainen joudun tekemään myös paljon myyjän töitä. Purkamaan tavaraa ja istumaan kassassa. Syynä tähän on liian vähäinen työntekijämäärä. Vähillä työtunneilla pitää saada aikaan hyvä myynti = hyvä tehokkuusluku. Etsin kokoajan muuta työtä ja olen valmis lähtemään heti kun saan uuden työpaikan. Suosittelen miettimään muutaman kerran ennenkuin menet Lidliin töihin. Varsinkin jos haluat säilyttää terveytesi.

        En voi muuta sanoa, kun että hakeudu ihmeessä hoitoon. Jos ihminen ressaa noin pahasti töistä, niin vika on kyllä omien korvien välissä.

        Itsekin kohta neljä vuotta ko. firmassa työskennelleenä olen oppinut sen että kun ovista astun pihalle, loppuu duuni. Sen jälkeen ei mietitä työasioita ennenkun sinne seuraavana kerran sisälle astuu. Jos joku sieltä soittaa ja apua kaipaa, autan, mutta en jaksa stressata noin jumalattomasti. Olen meidän myymälässä kolmantena vastuussa hommista, otan oman osani siitä vastuusta, mutta kaikkien taakkaa ei voi eikä pidäkään kantaa.

        Harrastin joskus sitäkin, mutta onneks työkaverini ravisti mut hereille, ennenkun paloin ihan kunnolla loppuun. Sen jälkeen älysin että riittää kun teen parhaani, enempää ei kukaan multa voi vaatia.

        Sitten vielä tohon jännetupintulehdukseen, niin olenpa sattunut aikanaan myös siitä kärsimään kun soittelin soitinta nimeltä klarinetti, ja lääkäri mulle sillon totes, että rasitusvammahan se on, mutta jos on kädessä tarpeeks lihasta, niin harvemmin sen pitäis vaivata. Töissä on hyvä pitää rannetukea, ja koittaa välttää esim. kiertoliikkeisiä nostoja (HUOM. OIKEAT JA ERGONOMISET TYÖTAVAT, ONHAN SINULLE OPETETTU?).
        Että ei muuta kun töitten jälkeen salille vähintään 3krt/vkossa, kohenee se mielenterveyskin siinä reenatessa, KUNHAN MUISTAA MIETTIÄ KAIKKEA MUUTA PAITTI TYÖASIOITA!


      • minä vain
        hunajameloni nro 19 kirjoitti:

        Itsellä on nyt kokemusta Lidlissä työskentelystä reilut neljä vuotta. Voin sanoa että Lidl vaatii paljon ja kohdallani se on vaatinut myös terveyteni. Aikaisemmin en ollut sairas, mutta Lidlissä olen jatkuvasti sairas. Kädessä on jännetuppitulehdus ja stressi vie kaikki voimat. Olen jatkuvasti väsynyt. En pysty rentoutumaan edes kotona. Kokoajan mietin työasioita. Syynä jännetuppitulehdukseen on liian raskas ja yksitoikkoinen työ. Vaikka olen myymälävastaavan sijainen joudun tekemään myös paljon myyjän töitä. Purkamaan tavaraa ja istumaan kassassa. Syynä tähän on liian vähäinen työntekijämäärä. Vähillä työtunneilla pitää saada aikaan hyvä myynti = hyvä tehokkuusluku. Etsin kokoajan muuta työtä ja olen valmis lähtemään heti kun saan uuden työpaikan. Suosittelen miettimään muutaman kerran ennenkuin menet Lidliin töihin. Varsinkin jos haluat säilyttää terveytesi.

        Nyt sinä olet ehkä käsittänyt jotain hieman väärin.Kerroit että olet myymälävastaavan sijainen ja joudut tekemään myyjän töitä, purkamaan kuormia/istumaan kassalla?
        Mitä ihmeen myyjän töitä? Myymälävastaavalle kuuluu kaikki myymälän työt siivoamisesta paperitöihin.
        Se että olet myymälävastaavan sijainen antaa sinulle enemmän vastuuta ja saat lisää työtehtäviä. Se ei tarkoita sitä että olet mvsijainen et siis istu kassalla.
        ei näin. vaan olet esimies asemassa ja esimerkkinä myyjille.
        On aivan totta että välillä on stressiä ja kiirettä, mutta se tuo työhön mielekkyyden.
        Kun olet kerta myymälävastaavan sijainen niin ihmettelen miten työsi voi olla yksi toikkoista?
        Olen myös itsekkin mvsijainen ja jokainen päivä on erilainen.Pystyn itse vaikuttamaan minkälainen työpäivä minulla on ja mitä teen??En todellakaan koe työtäni yksitoikkoiseksi. on ihan omasta asenteesta kiinni. Mitä terveyteen tulee niin ei lidlissä sairastu työtä tekemällä. olen itse ollut yli 3 vuotta enkä kertaakaan sairaslomalla.
        Sekin on ihan itsestä kiinni hakeeko heti sairaslomaa kun on nostellut jotain painavaa.oikeilla työasennoilla painavankin jaksaa nostaa ilman mitään ongelmia.Tässä olisi vähän mietittävää, että olisiko asenteesi väärä????


      • hunajamelonimummeli
        minä vain kirjoitti:

        Nyt sinä olet ehkä käsittänyt jotain hieman väärin.Kerroit että olet myymälävastaavan sijainen ja joudut tekemään myyjän töitä, purkamaan kuormia/istumaan kassalla?
        Mitä ihmeen myyjän töitä? Myymälävastaavalle kuuluu kaikki myymälän työt siivoamisesta paperitöihin.
        Se että olet myymälävastaavan sijainen antaa sinulle enemmän vastuuta ja saat lisää työtehtäviä. Se ei tarkoita sitä että olet mvsijainen et siis istu kassalla.
        ei näin. vaan olet esimies asemassa ja esimerkkinä myyjille.
        On aivan totta että välillä on stressiä ja kiirettä, mutta se tuo työhön mielekkyyden.
        Kun olet kerta myymälävastaavan sijainen niin ihmettelen miten työsi voi olla yksi toikkoista?
        Olen myös itsekkin mvsijainen ja jokainen päivä on erilainen.Pystyn itse vaikuttamaan minkälainen työpäivä minulla on ja mitä teen??En todellakaan koe työtäni yksitoikkoiseksi. on ihan omasta asenteesta kiinni. Mitä terveyteen tulee niin ei lidlissä sairastu työtä tekemällä. olen itse ollut yli 3 vuotta enkä kertaakaan sairaslomalla.
        Sekin on ihan itsestä kiinni hakeeko heti sairaslomaa kun on nostellut jotain painavaa.oikeilla työasennoilla painavankin jaksaa nostaa ilman mitään ongelmia.Tässä olisi vähän mietittävää, että olisiko asenteesi väärä????

        Ehkä sitten on asenteessa vikaa, jos ei viihdy töissä. Onneksi itselläsi on asenne kohdallaan ja viihdyt työssäsi. Kiitos kommentistasi.


      • töissäkäyvä
        minä vain kirjoitti:

        Nyt sinä olet ehkä käsittänyt jotain hieman väärin.Kerroit että olet myymälävastaavan sijainen ja joudut tekemään myyjän töitä, purkamaan kuormia/istumaan kassalla?
        Mitä ihmeen myyjän töitä? Myymälävastaavalle kuuluu kaikki myymälän työt siivoamisesta paperitöihin.
        Se että olet myymälävastaavan sijainen antaa sinulle enemmän vastuuta ja saat lisää työtehtäviä. Se ei tarkoita sitä että olet mvsijainen et siis istu kassalla.
        ei näin. vaan olet esimies asemassa ja esimerkkinä myyjille.
        On aivan totta että välillä on stressiä ja kiirettä, mutta se tuo työhön mielekkyyden.
        Kun olet kerta myymälävastaavan sijainen niin ihmettelen miten työsi voi olla yksi toikkoista?
        Olen myös itsekkin mvsijainen ja jokainen päivä on erilainen.Pystyn itse vaikuttamaan minkälainen työpäivä minulla on ja mitä teen??En todellakaan koe työtäni yksitoikkoiseksi. on ihan omasta asenteesta kiinni. Mitä terveyteen tulee niin ei lidlissä sairastu työtä tekemällä. olen itse ollut yli 3 vuotta enkä kertaakaan sairaslomalla.
        Sekin on ihan itsestä kiinni hakeeko heti sairaslomaa kun on nostellut jotain painavaa.oikeilla työasennoilla painavankin jaksaa nostaa ilman mitään ongelmia.Tässä olisi vähän mietittävää, että olisiko asenteesi väärä????

        Kyllä meillä aina vuorovastaavat ja myymäläpäällikkö välillä istuu myös kassalla ja useasti purkaa hyllyjä, kaiken muun lisäksi. Samoin Aluepäällikkö on useasti auttanu kiireellisinä aamuina esim. HeVin /maitojen/pakkasten purkamises, jos on ollu paikalla, ja joskus tullu varta vasten jos joku on menny pielee, esim. kuorma myöhäs tai joku aamuvuorolain ollukki sairaana


    • työntekijäd

      Olen elämäni aikana työskennellyt jos jonkinlaisessa firmassa. Lidl oli pohjanoteeraus. Heti ensimmäisen päivän jälkeen jäi paska maku töistä. Informaatio ei kulje, paskahommat nakitetaan heti ensimmäisenä päivänä. Eikö ensimmäisen päivän tarkoitus yleensä ole opettaa firman tavoille ja eri työtehtäviä? Pullohuoneessa vierähti koko päivä. Koko ajan piti olla tehokas ja pikkupomo kyttäsi niskan takana. Palkkaus on tesin mukainen, mutta minimi sellainen, eikä todellakaan vastaa työnkuvaa. Omaa tyhmyyttäni ensimmäisenä päivänä oli kun luotin että myymäläpäällikkö sanoo kun päivä on ohi. Siinä tein sitten puoli tuntia töitä ilman palkkaa, kun olisi pitänyt itse mennä kysymään.. Yleensä olen ollut joustava työntekijä ja olen tykännyt työstäni, mutta jossain se raja menee, jos haluan viettää omaa elämää samalla. Jollei homma muutu, niin harasoo Lidl..

      • pikkupomo

        Terve.
        hämmästyneenä luen kommenttiasiLidlistä.
        Ensimmäisenä työpäivänä nimenomaan opetetaan taloin tavoille ja neuvotaan uudelle työntekijälle oikeat tavat, tuetaan ja kannustetaan.
        Näin ainakin myymälässä jossa minä työskentelen.
        Palkka on yleensä alottelevalla se minimi, mutta nousee kokemuksen myötä.
        Pullohuoneessa kyllä kuluu usein puolet työajasta, se saa joskus tunteet kuumiksi,kun aina joutuu keskeyttämään toisen työn.
        Meidän myymälä on pieni ja töissä on yleensä vain kaksi niin aikaa on rajoitetusti ja töitä usein pirun paljon.
        Mutta uudelle työntekijälle ei missään tapauksessa pitäisi nakittaa paskahommia ja muutenkin uusien perään pitää katsoa.
        Myymäläpäällikkö ei kertonut koska vuorosi loppuu???
        Olisi kyllä pitänyt.
        Itse toimin pikkupompna ja pidän tiukasti huolen että jokainen pääsee ajallaan kotiin ja jostain syystä menee yli niin vuoro merkataan myös siihen saakka.
        Meidän pikkupomojen tehtävään kuuluu opastaminen ja peräänkatsominen, mutta ei kyttääminen.
        Olen kyllä pahoillani että olet saanut huonot kokemukset lidlistä.
        Meidän myymälässä on avoin ilmapiiri ja toivoisin sitä olevan myös sinun myymälässä.
        Suosittelen että puhut asiasta myymäläpäällikölle tai jollei se auta niin sitten aluepäällikölle.
        Sitä varten he ovat, että heidän kanssa saa jutella hyvässä ja pahassa.
        Tsemppiä jatkoon!!!!


      • kattimats
        pikkupomo kirjoitti:

        Terve.
        hämmästyneenä luen kommenttiasiLidlistä.
        Ensimmäisenä työpäivänä nimenomaan opetetaan taloin tavoille ja neuvotaan uudelle työntekijälle oikeat tavat, tuetaan ja kannustetaan.
        Näin ainakin myymälässä jossa minä työskentelen.
        Palkka on yleensä alottelevalla se minimi, mutta nousee kokemuksen myötä.
        Pullohuoneessa kyllä kuluu usein puolet työajasta, se saa joskus tunteet kuumiksi,kun aina joutuu keskeyttämään toisen työn.
        Meidän myymälä on pieni ja töissä on yleensä vain kaksi niin aikaa on rajoitetusti ja töitä usein pirun paljon.
        Mutta uudelle työntekijälle ei missään tapauksessa pitäisi nakittaa paskahommia ja muutenkin uusien perään pitää katsoa.
        Myymäläpäällikkö ei kertonut koska vuorosi loppuu???
        Olisi kyllä pitänyt.
        Itse toimin pikkupompna ja pidän tiukasti huolen että jokainen pääsee ajallaan kotiin ja jostain syystä menee yli niin vuoro merkataan myös siihen saakka.
        Meidän pikkupomojen tehtävään kuuluu opastaminen ja peräänkatsominen, mutta ei kyttääminen.
        Olen kyllä pahoillani että olet saanut huonot kokemukset lidlistä.
        Meidän myymälässä on avoin ilmapiiri ja toivoisin sitä olevan myös sinun myymälässä.
        Suosittelen että puhut asiasta myymäläpäällikölle tai jollei se auta niin sitten aluepäällikölle.
        Sitä varten he ovat, että heidän kanssa saa jutella hyvässä ja pahassa.
        Tsemppiä jatkoon!!!!

        millaista palkkaa saa jos on saikulla? mulle kyllä kerrottiin, mutta en muista. enkä löydä pareria missä se selostettiin..
        oon siis kesätyöntekijänä siellä.


      • vuorovastaava
        kattimats kirjoitti:

        millaista palkkaa saa jos on saikulla? mulle kyllä kerrottiin, mutta en muista. enkä löydä pareria missä se selostettiin..
        oon siis kesätyöntekijänä siellä.

        Jos on saikulla niin palkka maksetaan ihan normaalisti sen mukaan kuinka monta tuntia olisit ollut töissä.
        Jos sinulla piti olla vaikka kuuden tunnin päivä niin saat myös sen mukaan sairausajan palkan.
        Edellyttäen tietysti että olet käyttänyt työterveyshuoltoa ja toimittanut lääkärintodistuksen.
        Kun sairastut ja ilmoitat siitä työpaikallesi niin myymäläpäällikkö tai vuorovastaava/apulaismyymäläpäällikkö huolehtii että sairausajaltasi merkitään tuntisi.
        Sunnuntailta ei sairaustapauksessa makseta kaksin kertaista palkkaa.Saat silloin normaalin palkan työtuntiesi mukaan, mutta et kaksinkertaisena.. Tsemppiä keätöihin!!


      • työntekijä4557

        Meillä ainakin merkataan työtunnit siihen asti kun ollaa töissä, joskus kun menee yli niin kyllä palkka maksetaan koko ajalta. Joskus jopa vähän yli. Esim. kotiin pitäisi päästä tasalta, meneekin vaikka vartin yli, niin työlistaan merkataan vartin yli, joskus on saatettu laittaa joku 5 min vielä pidempää. eli tyyliin 20 yli.


      • Rina

        Ensimmäisen päivän jälkeenhän se on hyvä lähteä sanomaan, miten paska uusi työ on ja kuinka informaatio ei kulje. :)

        Eipä sillä, kuten jo aiemmassa kommentissani tässä ketjussa kirjoitin, kyllä itselläkin ensimmäiset päivät olivat jännittäviä ja tunnuttiin vaativan aika paljon (ainakin oman pään sisällä tuntui, että kaikki olisi pitänyt osata, vaikkei kukaan muu tainnut sitä olettaa).

        Tosiaan, Lidlissä kannattaa muistaa pitää huolta omista työajoista ja tauoista. Ei siksi, että organisaatio tahtoisi riistää työntekijöitä, vaan siksi, ettei kiireessä välttämättä aina kaikkea muista. Itse olen todennut, että kun pikkuisen vihjaa tauosta/työajan loppumisesta hetken etukäteen, suhtaudutaan siihen yleensä vain positiivisesti ("hyvä kun sanoit"). Jos kauhea kiire on, en itse ainakaan pistä pahakseni, jos mp tai vv pyytää jäämään vaikkapa puoleksi tunniksi yliaikaan. Koskaan ei pakoteta, mutta pyytäminen on eri asia.

        Toiseksi, tunnit merkitään kyllä listaan päivän päätteeksi eli kun vv tilittää sinut ulos. Eiköhän siis tuo ylimääräinen puoli tuntia ole ollut ihan palkallinen... jos ei, viikon päätteeksi tunteja tarkastaessa kannattaa asiasta mainita, niin eiköhän korjaannu. Omista oikeuksista kannattaa tietysti pitää kiinni.


    • idioottiko?

      entä saako yli nelikymppiset tulla lidliin töihin nuorten joukkoon vai kuuluuko ne yleensä vain nuorille lidlissä työskentely?

      • amlp

        Totta kai nelikymppiset saa tulla Lidliin töihin.
        Mutta syy siihen miksi Lidlissä on nuoria töissä on tunnit.
        Monet myyjät on vain 5 tunnin sopimuksella ja nelikymppisillä on usein perhettä niin sillä ei perhettä elätä.
        Meidän myymälässä on ollut useempikin nelikymppinen töissä ja sulautuvat ja sopeutuvat kyllä meidän nuorten joukkoon.
        Vanhemmilla työntekijöillä on jo elämän kokemusta joka meiltä nuorilta vielä puuttuu, on vain rikkaus että on eri-ikäisiä.
        Ja nuorien työntekijöiden kanssa aloiteaan yleensä aina aasta kaikki asiat esim,(miten mopataan)kun monelle Lidl on ensimmäinen työpaikka.
        Mutta nelikymppiselle on helppo opettaa työtehtävät kun ei joka asiaa tarvitse kädestä pitäen näyttää.
        Rohkeasti vain hakemusta sisään!!!!!!


    • paikka on on

      Oon ollu nyt n. kaks kuukautta lidlissä töissä ja oon ihan ollu tyytyväinen. Valmistuin juuri kauppiksesta joten tykkään vaan kun ei tartte niin paljon olla töissä. eli osa aikaisena oon. Vaikka työ sopimuksessa on että 20/h viikko niin aina menee sen yli kuitenkin. eikä se tietty haittaa x) palkkaanki oon ollu tyytyväinen. välillä tietty ketuttaa ku vapaa päivinä saatetaa aamu seittemä aikaa soittaa että pääsekkö töihi ku se tai se on sairaana ja nii edellee.. mut noissaki pitää vaa pitää oma päänsä jos ei oikeesti millää pääse tai jotai.. toki kannattaa olla joustavaki ja miettiä pari kertaa ennenku heti kieltäytyy. varsinki jos oikeesti sinne ei ketää muuta saa töihi. pullo kone on aika pirullinen vielä.. se huutaa tosi useesti enkä vieläkää oo kunnolla oppinu sitä hiljentämään x) mutta kaikki aikanaan kaiketi.. oon aatellu kyllä lidlissä toistaseks pysyä mikäli ne ei mua pellolle potki x)

    • hulluusukko

      Tiedän kahden lidlin työajat ja molemmissa aamuvuoro alkaa poikkeuksetta klo 6.00 eikä sen jälkeen. muuten pitänee noi työajat paikkansa.

      • vvnä jo kolme vuotta

        töihin meno aika riippuu ihan siitä minkä kokoisessa myymälässä olet töissä.
        Isoihin myymälöihin mennään todellakin kello 6, mutta pieniin myymälöihin missä minä työskentelen niin normaali työaika alkaa kello 8.
        Mutta on niitäkin joihin mennään puoli 9 tai jopa 15 vaille 9.
        paljon riippuu siitä missä myymälässä olet töissä.


      • kerääjä
        vvnä jo kolme vuotta kirjoitti:

        töihin meno aika riippuu ihan siitä minkä kokoisessa myymälässä olet töissä.
        Isoihin myymälöihin mennään todellakin kello 6, mutta pieniin myymälöihin missä minä työskentelen niin normaali työaika alkaa kello 8.
        Mutta on niitäkin joihin mennään puoli 9 tai jopa 15 vaille 9.
        paljon riippuu siitä missä myymälässä olet töissä.

        Itelläni alkaa mennä lidlin takia hermot sen takia, että olen reilun vuoden ollut koko-aikaisena töissä jakelukeskuksella keräilemässä ja illalla päivät tuntuvat jäävän lyhyiksi, kun siellä meidän valvojilla on niin kiire esim. viikonloppuisin jo kotiin, ettei edes kokopäivä-työntekijät saa tehdä täyttä päivää vaan pitää tehdä mahdollisesti väkisinkin kuuden päivän viikkoa, että saa tunnit täyteen, tosin onneksi on pitkä tasotusjakso, mutta sekin palvelee enemmän vain työnantajaa. Sitten siellä samat äijät tekee aina huonoja hommia ja hyviä hommia. Itse teen kas kummaa niitä huonoja hommia, eikä juuri minulle haluta kouluttaa niitä mukavia töitä.

        Kukaan minua ei kuuntele, kun tästä juttelen. Toivottavasti helvetti ei enää jatkuisi, vaan saisin oman alani töitä, olen erään alan perustutkinnon suorittanut. Olen syvästi masentunut valitsemastani työ-urasta, jossa ei ole mitään järkeä, koska minkäänlaisia bonuksia lidl-lisää lukuunottamatta (21,99e/kk) ja palkankorotuksia ei tule juuri minulle, vaikka kovasti töitä teenkin, keräily-ajat ja tehot ovat päivittäin vähintään vaadittavalla tasolla. Ylenemisestä ei nöyrän kerääjän kannata unelmoida, koska vuosikausia sitten taisi viimeksi keräilystä yletä. Taidan jäädä taas enskesän jälkeen työttömäksi vähäksi aikaa, että saan elämäni edes jotenkin raiteilleen ja ettei päivittäin jatkuvat "pahat päivät" jatkuisi.

        Meillä se vaihtuvuus on sitä luokkaa, että en tiedä enää kuin muutamien ihmisten nimet, eli kaikkein tyhmimpien ja kaikkein pisimpään olleiden, tosin sekin tuntuu tarkoittavan samaa ainakin tuolla ruohonjuuritasolla. Mulla on monta työkaveria, jotka miettivät lähes mitä tahansa vaihtoehtoa, että pääsisivät pois tuolta. Kaikkein paras oli, kun olin omat hommani päivältäni tehnyt. Jäätiin jutteleen noin 2 minuuttia 34 sekuntia, kun päällikkö tuli tylysti kysyyn että mikset sä tee mitään. Ei ihme et vituttaa, sitä ei uudet heti huomaa, mutta kyllä näin vanhemmiten alkaa tietämään mitä se touhu on kun olet kahlittu vielä samaan hommaan vaikka eläke-ikään asti.

        Tää oli nyt tämmönen sössötys tästä asiasta, ei muutaku huomenna taas sinne duuniin, jospa se päivä ois vähän parempi.


    • sRH>hSD

      Missä menee raja työsyrjinnässä? Meillä on aikamoinen kädenvääntö lidlissä siitä, saako lähteä puoli tuntia aikaisemmin, jos ei pidä ruokataukoa? No tänäänkin kaveri sitten pääsi puoli tuntia aikaisemmin, mutta itse en päässyt. Minulla on muutenkin vaikeuksia saada omia toiveitani lävitse, mutta kaveri saa tahtonsa läpi ihan miten haluaa. Ei tule varmasti jäämään tähän tämä asia.

    • Anonyymi

      Oli pakko tehdä kouluopintoihin liittyvä "harjoittelu". Epäonneksi olin Lidlissä. Olin joka kerta ajoissa paikalla ja tein mitä käskettiin. Raadoin minkä kerkesin. Lidl ei maksanut senttiäkään palkkaa eikä tarjonnut piskuisintakaan ruokaetua. Orjuuden päättyessä myymäläpäällikkö kirjoitti huonot arviot ja moitti minua, olin kuulemma ollut hidas hyllytyksessä ja siivouksessa. Miten olisin voinut ehtiä hyllyttää tonneittain tavaraa ja lisäksi kuurata vessanpönttöjä, kun olin joka päivä ensimmäisenä kassankuulutusvuorossa? Kassalta ei ehtinyt juosta edes kahdeksi minuutiksi hyllyttämään, kun melkein heti kuului kuulutus "Kassa 2 aukeaa, voitte nostaa ostoksenne hihnalle". Kuulutuksen tultua myyjän (ja palkattoman orjan) täytyy heti juosta kassalle myymään. Näin 98 % orjuudesta kului kassalla, muuta ei kerennyt tehdä. Älkää tehkö samaa virhettä kuin minä. PYSYKÄÄ POISSA ORJAPIISKURIFIRMASTA.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      1005
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      997
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      900
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      754
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe