Misrä apua Panacod riippuvuuteen

yhtä helvettiä

Tää homma on mennyt aivan käsistä ja apua tarttis. On niin kamalat vieroitusoireet, kun yritän lopettaa .

60

18934

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osaa sitten

      ohjata eteenpäin. Panacod on siitä hankala aine väärinkäytössä että se sisältää kodeiinin lisäksi parasetamolia joka suurina annoksia aiheuttaa lähes poikkeuksitta vakavia maksavaurioita.

      • Akuzi

        Mulla on kans sama ongelma, sain tos viimevuoden puolella polvileikkauksen jälkeen kipuun panacodii ja sen jälkeen on tullu ottettua vähintään 4-5 pilleriä päivässä, ei enään pysty olemaan ilman, haluaisin kyllä mutta on kauheet vierotusoireet. ja kauheet velat.. APUA!!


      • se on.
        Akuzi kirjoitti:

        Mulla on kans sama ongelma, sain tos viimevuoden puolella polvileikkauksen jälkeen kipuun panacodii ja sen jälkeen on tullu ottettua vähintään 4-5 pilleriä päivässä, ei enään pysty olemaan ilman, haluaisin kyllä mutta on kauheet vierotusoireet. ja kauheet velat.. APUA!!

        Kodeiini on morfiinijohdannainen ja koukuttaa tehokkaasti. Miten saatte reseptit aina uusittua? Eri lääkäreillä vai miten? Eräs tapa päästä eroon on vähentää päivittäisä huumusaineannosta erittäin vähän kerralla.


      • ....
        se on. kirjoitti:

        Kodeiini on morfiinijohdannainen ja koukuttaa tehokkaasti. Miten saatte reseptit aina uusittua? Eri lääkäreillä vai miten? Eräs tapa päästä eroon on vähentää päivittäisä huumusaineannosta erittäin vähän kerralla.

        Lääkärin valvonnassakin.
        Vähittäinen annostuksen pienentäminen.
        Voi vaatia puolen vuoden, jopa vuoden vieroituksen.


      • Akuzi
        se on. kirjoitti:

        Kodeiini on morfiinijohdannainen ja koukuttaa tehokkaasti. Miten saatte reseptit aina uusittua? Eri lääkäreillä vai miten? Eräs tapa päästä eroon on vähentää päivittäisä huumusaineannosta erittäin vähän kerralla.

        no eri lääkäreilta ja tunnen erään lääkärin joka uusii reseptit maksua vastaan ilman kyselyitä..


      • pysty tekemään
        Akuzi kirjoitti:

        no eri lääkäreilta ja tunnen erään lääkärin joka uusii reseptit maksua vastaan ilman kyselyitä..

        niin sillä sotä valvotaan tehokkaasti. Menettää oikeudet jos jää kiinni.


      • mutta ei
        se on. kirjoitti:

        Kodeiini on morfiinijohdannainen ja koukuttaa tehokkaasti. Miten saatte reseptit aina uusittua? Eri lääkäreillä vai miten? Eräs tapa päästä eroon on vähentää päivittäisä huumusaineannosta erittäin vähän kerralla.

        PANACOD, siinä on muutakin kuin kodeiinia.
        Morfiinijohdannaisia ovat lääkkeet kuten Oxycontin, Oxynorm.
        KORJAISIN HIEMAN.


      • Pannanko ?
        .... kirjoitti:

        Lääkärin valvonnassakin.
        Vähittäinen annostuksen pienentäminen.
        Voi vaatia puolen vuoden, jopa vuoden vieroituksen.

        Paskat! Itse söin 5-8 pilleriä vrk ja lopetin kuukaudessa. Annostusta vähentämällä ja kun lopetin kokonaan oli pari viikkoa olo aika levoton, mutta kyllä sen kesti.


      • Anonyymi
        Akuzi kirjoitti:

        no eri lääkäreilta ja tunnen erään lääkärin joka uusii reseptit maksua vastaan ilman kyselyitä..

        Ei mulle mitään hyötyä eikä myöskään mitään tunnetta että "päihtyisi"


    • Skindeep Freezeass

      Eli siis vieroitusoireitta et voi lopettaa mutta suhteellisen siedettävin olotiloin kylläkin - kunhan saat riippuvuuslääkityksen.

      Panacod-riippuvuus on aivan sama asia kuin mikä tahansa opiaattiriippuvuus, heroiinista subutexiin; sama mekanismi. Onneksi kuitenkin erään kehon kemikaalin rajoitettu saatavuus takaa sen että toleranssi ei muodostu koskaan aivan järkyttävän suureksi eli panacodin riippuuvusoireet sijoittuvat sinne opiaattiriippuvuuksien keskikastiin.

      Purkutapa on myös samanlainen kuin muissa opiaattiriippuvuuksissa; asteittain pienenevä annos, lääkäri laskee sinulle sopivan purkutavan ja lääkkeen. Muista olla annoksiesi kanssa rehellinen koska lääkärin on tiedettävä varsin tarkkaan millaisista määristä on kyse!

      Samoin joudut varmaankin maksa/munuaistarkistukseen koska panacodien sisältämä parasetamoli alkaa olla vaarallista n. 5000mg/päivässä pitoisuuksilla aikuisillekin (eli 10 panacodia päivässä...).

      Semmost se on. Itsehoitoa en suosittele, sillä ei tavallisesti muuta kuin enennetä riippuvuuden määrää.

    • antsukka10

      Moi,tiedän todella miltä sinusta tuntuu,itse oli kolme vuotta niin koukussa kyseisiin pillereihin että näin jälkeen päin ihmettelen kuinka selvisin hengissä.Annokseni kasvoi aivan järjettömiin mittasuhteisiin ja elämäni kulki aivan panacodin ehdoilla.velkaa tuli otettua ja lääkäreitä huijattua,eikä sekään vielä mitään mutta lähimmäiseni olivat autuaan tietämättömiä tappo-tahdistani kyseisen lääkkeen suhteen.
      No,onneksi yhtenä iltana kun pilleri satsi























































































































































      oli loppumaisillaan ja mietin miten selviän yön yli ..silloin päätin että olen valmis ihan mihin tahansa kunhan saan sen helvetillisen kierteen katki.
      Ja voin sanoa että se päätös kannatti..monet tuskaisat itkut itkin ja raivosin lähimmäisilleni jotka olivat kuitenkin valmiit kanssani taistelemaan...kuukausia kului ja oloni pikku hiljaa talttui..kunnes viimein ..paria päivää ennen joulua huomasin etten ollut ajatellut saatikka oirehtinut lainkaan ja ihme ja kumma sen päivän jälkeen alkoi "uusi" kausi elämässäni.
      Mutta mutta,tässä päivänä muutamana työkaverini ruokatunnilla pyysi kanssaan apteekkiin kun oli menos ostamaan olkapää särkyyn lääkettä ja minähän lähdin..Ja kuinkas muuten ostoksena hänellä oli juuri tuo panacod..hetken jo tunsin sen fiiliksen jonka sain aikoinaan kyseisestä lääkkeestä ja oikein säikähdin..helppottunut olo kuitenkin siitä että kohdallani se oli muisto vain!
      Nyt toivonkin että haet apua jostain ammattilaiselta että pääset kuiville tuosta lääkkeestä!Sillä se on hiljaa ja hitaasti tappava väärinkäytettynä!Tsemppiä sinulle ja muista et ole yksin!

    • antsukka10

      sorry viesti pätkähti pitkäksi kunhan rullaat alas asti näet loputkin!

    • p a n a c o d vai?

      Panacod sopi minulle tulehduskipulääkkeeksi; vei kivun ja antaa unen.
      Raajaani tehty kirurginen toimenpide ei ehkä mennyt nappiin.
      Toinen juttu, etten kestä kipua tulematta sekopääksi.
      Lääkärin kirjoittamat määrät eivät riittäneet, koska kovat kivut jatkuivat.

      Haittapuolena Panacod lääkkeellä heikotuksen tunne, ruokahalun katoaminen.
      Ei kuitenkaan pienintäkään halua popsia myrkkyä, ellei kipu ole häiritsevän kova.

      Rseptittä saa 20 kpl Panadolia. Niillä kivuilla aski riitti 2 päiväksi.
      Vahvan jässikän leikattu raaja kuitenkin kuntoutui lähes ennakoidussa aikataulussa.

    • riippuvaissuutta???

      Siis enhän uskalla edes noutaa lääkkeitä, jotka mulle määrätty, jos noin on???!

      • nyt niin

        pienessä ajassa riippuvaisuutta aiheuta. Tai kaipa sekin riippuu ihmisen muista koukutuksista. Ja minun väliaikaiskäyttö on kestänyt kahdeksan vuotta. Päivittäin, koska kivuistani en pääse koskaan eroon. Yritän syyllistää lääkäreitä joka kerta näiden riippuvaisuusasioiden takia, mutta aina sama resepti, koska tämä lääke auttaa.


      • AIHEUTTAA

        riippuvuutta jos niitä kauan napsii.
        Joku saattaa olla koukussa vaikka disperiiniin, vaikka se on kyllä varmaan aika harvinaista.
        Varmaan e-pillerit on ainoa mikä ei aiheuta tälläistä ilmiötä. Tai no mistäpä sitä tietää vaikka jollaki ois niihinki.


      • vähemmän koko ajan..
        AIHEUTTAA kirjoitti:

        riippuvuutta jos niitä kauan napsii.
        Joku saattaa olla koukussa vaikka disperiiniin, vaikka se on kyllä varmaan aika harvinaista.
        Varmaan e-pillerit on ainoa mikä ei aiheuta tälläistä ilmiötä. Tai no mistäpä sitä tietää vaikka jollaki ois niihinki.

        Kodeiini (yleensä opiaatit) ja bentsot (usein vielä sekaisin) ovat pitkittyneessä käytössä...tiedätte. Opiaateilla (suht. vähän kokemusta) pahimmat vieroitusoireet menevät ehkä nopeammin ohi, vaikka voivat olla rajuja. Bentsoissa oireet kestävät ja kestävät (rajuja oireita isommissa annoksissa niissäkin).

        Itse olen käynyt vieroitusjaksot läpi kotioloissa. Ne ovat usein yksilöllisiä ja minulla ne ovat painottuneet psyykkeen kestämiseen (tietysti "sairas" muutenkin). Vaikka en ole ammattiapuun turvautunut (neuvoja kysellyt), suosittelen sitä, jos ongelma on paha. Oireita on hyvä sietää mahdollisimman paljon, mutta jos sietämättömäksi menee, tulee ottaa helpotus vain pahimpaan ja jatkaa voimien ja olosuhteiden mukaan. Pääsääntö kaikissa riippuvuutta aiheuttavissa aineissa olisi asteittainen vähentäminen (hoitopaikoissa käytetään kai paljon korvaavia aineita). Viikkoja, kuukausia tai pari vuotta. Hakekaa kaverit sopiva tapa ja olkaa kärsivällisiä. Etenkin bentsojen kanssa ei tule hätäillä; täytyy vain pyrkiä takapakkien välttämiseen (ei enää suurempia annoksia). Hakekaa apua, jos ei vähentelyt onnistu! Tällaisia omia kokemuksia monien vuosien ajalta. Valoa näkyvissä ja eteenpäin on menty jo paljon. Näistä selvitään vaikka sitten toisten avulla. Tiedän tuskan.


    • Ei riippuvuutta.

      Kirjoitan, - vaikkakin ketju on hyvin vanha, hieman faktaa tietoa Panacodin normaalista käytöstä.
      Älkää nyt höpöttäkä riippuvuuksista. Kaikkeen tulee riippuvuus, jos itsehillintää ei lääkkeiden suhteen ole. Normiannoksilla riippuvuutta lääkkeeseen ei pääse muodostumaan. Itse olen syönyt vakavan tapaturman aiheuttamiin kroonisiin kipuihin Panacodia yli 10 vuotta, ja vasta 6-vuotta sen maksimimäärän sitä päivässä, - eikä mitään riippuvuutta lääkkeeseen ole syntynyt kymmenenkään vuoden aikana. Särkyihin se ei tahdo enää auttaa, eikä periaatteessa alusta alkaenkaan ole kuin lievittäneet kipujani, - kivut tulevat lääkkeenkin läpi ihan vain jo usemman tunnin ylhäällä olon seurauksena, saati sitten kun teen kotitöitä, - joten siksi nyt yritetään siirtyä vahvempiin kipulääkkeisiin. Voimia kaikille kovista kroonisista kivuista kärsiville.

      • Mayrakoira80

        "Mitään riippuvuutta ei ole tullut" sanot 10v käytön jälkeen mutta kirjoituksestasi ei käy ilmi oletko kokeillut olla ilman Panacodia ollenkaan😐


      • jepsheps

        Oletkos tosiaan ollut kuinka pitkään ilman? Itse söin säännöllisen epäsäännöllisesti pari kolme vuotta tuota lääkettä ja niin kauan kaikki oli hyvin, kunnes yhteistuumin lääkärin kanssa päätimme lopettaa lääkkeen. Ei mitään herkkua ollut vieroitusaika, kipuja, ahdistusta, levottomuutta, flunssaa, ripulia, oksentelua, ruokahalun katoamista, iho-oireita, ärtyneisyyttä ja vaikka mitä! Ja ei mene päivässä parissa ohi...


    • dopu

      Mulla määrättiin Panacodia aluksi koviin migreenikipuihin. Sitten tajusin että ne antaa myös euforisen olon kun niitä ottaa useamman. Sitten niitä menikin kymmenittäin päivässä melkeen ja kaikki julkisen puolen lääkärit ja yksityiset tuli kierrettyä kolmen vuoden aikana läpi. Pikavipeillä rahoitin tätä "huumeen" käyttöä. Vihdoin tuli viime syksynä yliannostus ja meinasin kuolla. Sen jälkeen menin A-klinikalle, kaksi viikkoa ylläpito hoidossa ja sitten sairaalaan huumevieroitusklinikalle 6 viikoksi. Nyt käyn Nimettömissä Narkomaaneissa ja oon raitis, en juokaan edes, maksa ei kestäis. Varastelinkin välillä morfiinijohdannaisia lääkkeitä jos ei muualta saanut. Fyysiset viekkarit ei kestänyt kuin pari viikkoa mutta mielitekoja kyllä tulee vieläkin, mutta ne on hallinnassa.

    • panacodistinisti

      Apua..mä olen joutunu syömään vuosia panacodia ja mikään ei tunnu riittävän kipuunja lisäksi olen niin vitun koukussa :( en saa mitään euforioita enkä halua,mutta elimistö vaatii sitä.Nytkin istun sohvalla ja hikoilen,joka paikkaa särkee ja mietin mistä saan lisää.Lääkäri käskee lopettaa seinään,kokeiltu on ja meinasin tulla hulluks!Mä haluan elämäni takaisin :(( 10-15 codia päivässä!

      • onnetonnn

        Käväse a-klinikalla, tai päivystyksessä? Eikö se siitä lähde?


    • Ardinex rules

      Eikö nyt ole tullut joku uusi korvaushoito varsinkin opiaattipohjaisten lääkkeitten "väärinkäyttäjille". Harakanvarpaissa koska itse olen päälle kymmenen vuotta sitten saanut migreeniin ardinexia (sama kuin panacod mutta parasetamolin tilalla ibuprofeenia). Elämä ei ole maistunut sen jälkeen miltä jollei kodeiinipohjaisia lääkkeitä jostain saa, masennuslääkkeet jne. täysin yhtä tyhjän kanssa...

      Mutta radiossa kerrottiin ainakin oman käsitykseni mukaan positiivisempia uutisia meille kodeiinireseptorimme aikoinaan tyydyttäneille. Jonkunasteinen korvaushoito olisi kehitteillä ja ovat vihdoin ymmärtäneet että vaikka fyysisistä viekkareista pääsee helpostikin eroon ei elämä vaan maistu ilman sitä perkeleen oopiumin johdannaista...

      Elän siis toivossa taas pitkästä aikaa :)

    • tytteli89__

      Mulla oli kans niin paha panacod ongelma et aamusin ku heräs oli kauhee tärinä pahempi ku darras. ja se oli sit joka aamu koska söin päiväs 10-15 panacodii.. Tolet oli niin korkeella. vaihda ihmeessä ainaki to panacod ardinexiin koska siinä ei oo sitä vaarallista parasetamolia. mun maksa-arvot meni panacodista pilviin ja jouduin viikoks sairaalaan ja ne anto jtain parasetamolin vasta-ainetta. ne maksa-arvot laskikin sitten tosi nopeesti ja nyt se on kunnos taas. mut tyksissä sanottiin että vaihdetaan ehdottomasti panacod ardinexiin ja voi syödä 3 tbl päiväs, johon e oikeen vieläkään pystymut on apteekkisopimus ni jokuset päivät oon ilman. Täs on vaa se ongelma etr mulla on urethra syndroma eli erittäin ikävä vaiva jota ei voi parantaa, ja täsmälääket ei oo muuta ku just joku kodeiini-pitoinen lääke. siinä ardinexissa on parasetamolin sijasta ibuprofeiinia ni ei oo niin paha ku sitä on 200mg yhes tabletissa. mul ei yksinkertasesti riitä toi 3 tbl päiväs koska toi sairaus on niin paha ja joka päivänen , en voiees käydä töissä vaan teen työs kotona aina ku pystyn. yritän saada lähetteen kipupolille mut ikävää kun heti jos on ollu joskus riippuvuus panacodiin niin heti ollaa sitä mieltä että ei voi syödä edes ardinexia 6 tbl päiväs mikä on se oikee tarve... tälläkin hetkellä kärsinkivuista mutta< lääkemäärä liianpieni ku tolet kasvaa nopeesti kans. enää mulla ei tuu onnkesi minkäänlaisia vierotusoireita, koska määrä ei oo enää mikään 10-15 tbl päivässä. mul kesti vierottautuu tähän määrään asti sellanen 3 kuukautta ja se oli kamalaa aikaa, tosi paha olo tärinää, kylmä ja kuuma koko ajan jja sitten jalat särki hirveesti. oksentelin kans päivittäin. ihme ku yleensä tälläsis vierottautumisis lääkäritmäärää jtn rauhittavaa (esim diapam) ni mulle ei meinattu millään kirjottaa sitä. koska mua ahdisti sillon ihan hirveesti ja vieläkin kun tuo määrä on liian pieni päivässä. toi on vaikee päästä irti panacodista mut vaihsda ardinexiin siinä on sitä kodeiiniamikä äriippuvuuden tosiaan aiheuttaa ni sama määrä ku panacodissa. sun maksa saattaa muuten pamahtaa, toi ei oo leikin asia kosa mun maksa arvot pomppas 1230 (alat-arvo) ja yläraja naisil on 45. myös muut maksa-arvot pilvissä, ihme et oon hengissä. tosi paljon voimia sulle, mätiedän täsmälleen miltä susta tuntuu. tytteli89__

      • Sirpa_1234

        Itse olen nyt kymmenettä päivää ilman hitustakaan Panacodeja. Lopetin ne seinään. Päivisin käytin 4-7 kpl, yleensä yötä vasten 2 kpl ja 2 kpl 4 mg Sirdaludia. Sitten tuli henkinen seinä vastaan. Miksi syödä tällaista paskaa päivästä toiseen? Oikein vesi kielellä odotin, että pääsen töistä ja kotona saan ottaa satsin Pancodia ja Sirdaludia, vetää päiväunet ja sitten kohta takaisin sänkyyn saman satsin kanssa yöunille. Muutaman vuoden menin noilla annoksilla. Tk-lääkäri antoi kolmen vikkon välein 100 kpl kumpaakin reseptillä.

        Vieroitusoireet ovat helvetilliset! Olen itkenyt, todella ahdistunut, jalkoja on särkenyt ihan hirveästi, maha ruikulla puolitoista viikkoa, ruoka ei maistu, uni huonoa, vaikkakin mulla Efexor 75 mf ja rivatril 0,5 mg, molempia 1 krt/vrk.

        Älä aloita koskaan Panacodien käyttöä, niistä ei seuraa mitään hyvää. Tiedän sen, koska saman asian ajaisi Burana.


    • tylleri

      ^I feel your pain, bro. Itse olen nyt ollut pari kuukautta ilman Panacodeja. Fyysiset vieroitusoireet ovat kamalat juuri kuten kerroitkin, ja henkiset vieroitusoireet saattavat seurata vuosiakin. Meinaan juuri tuo muisto siitä euforiasta, jonka Panacodeista sai, voi helposti kummitella muistissa pitkäänkin - etenkin ahdistuksen hetkinä.

      Mainittakoon nyt, että olen lukemattomia kertoja ennenkin lopettanut ja repsahtanut uudelleen. Viheliäistä.

    • pannaripakko

      Voi #%&@ ! Olen ollut YLI puoli vuotta ilman Panacodeja ja nyt retkahtaminen on taas todella lähellä. Jos olette muut Panacod-riippuvaiset keksineet jonkin ajatusavaimen, jolla päästä ahdistavien hetkien yli tarttumatta aina uudelleen ja uudelleen siihen muistoon Panacodien antamasta ihanasta olosta, niin kertokaa ihmeessä.

    • askaa

      kellää Vicodinista kokemusta?

    • Cuddy

      Tri Housella korkeintaan näillä leveysasteilla...

    • Moccadora

      Älkää nyt viitsikö. Panacod on hyvä kipulääke moneen kipuun eikä annos mitään itsestään nouse, jos sitä ei hulluuksissaan nosta. Itse syön joka päivä 2-4 tablettia ja tämä annos minulla on ollut yli 20 vuotta. Maksassa ei ole mitään vikaa.

    • tsemppiä tuhannesti

      Hooitoon vieroitukseen lähimpän päihdehoitopaikkaan, ensin esim. katkolle.!

    • kilttipoju81

      Panacod on hyvä lääke kun ei ylitä parasetamolin määrää joka tosiaan vaurioittaa maksaa ja aiheuttaa muutenkin tukkoisuutta.

      1 panacod on 30mg kodeiinia joka hajoaa elimistössä ja muuttuu morfiiniksi ja näin ollen saa aikaan hyvän olon tunteen . Lisäksi siinä on 500mg parasetamolia joka on sitten kuitenkin loppujen lopuksi se pahempi.. 3000mg parasetamoli annosta päivässä ei saisi ylittää tai sitä pidetään rajana.

      Koukuttava tekijä siinä on vain se kodeiini joka tuo aluksi hyvän olon pienellä annoksella mutta jos sitä lähtee ylittämään nousee toleranssi hyvinkin nopeasti ja ei enää tehoa pieni määrä. 2-4 tablettia ei ole vielä vaarallista.

      Olen syönyt kyseistä lääkeainetta, ja sitä vähentämällä pikkuhiljaa sinnikkäästi vain se toleranssi alkaa palautua, ja et tarvitse enää niitä niin paljoa. Kokonaan eroon niistä vaatii todella sisua, ja suosittelen vatsansuojalääkettä saman aikaisesti kuin vähennät. Tsemppiä, ja kyllä sinä onnistut kun vain pikkuhiljaa pudotat, etkä ota liikaa stressiä siittä asiasta :-)

    • hurri gaani

      ite tässä justii testataa subun ja panadodin kanssa hyvän ruuan merkeissä :) ja toimii

    • hoitsun kaveri

      Törmäsin kivaan naiseen, oikein ihanaan. Mut sitte ongelmaksi osoittautui Panacod ja unilääke, aivan sekopää. Ja lääkärit kirjoittaa tota yhdistelmää, enempää kysymättä. Voi VITTU!!!!!

    • ölkjhgffgnm

      Mene Antti hoitoon.

    • Erkki-setä

      Heh aina kuulee noi samat narkkien nitinät 'kauheista ja helvetillisistä vieroitusoireista' ja että ilman katkaisuhoitoa ja kaveria silittelemässä kädestä ja antamassa lääkettä vieroitusoireisiin ei muka kestä. Itse olen käyttänyt ihan panacodeja, oxynormeja ja morfiiniakin piikillä monta vuotta, kun selkää on leikattu tapaturmaisen vammautumisen jälkeen monesti. Ihan kunnon annoksilla vieläpä. Ja aina kun lääkekuuri on loppunut - ihan seinään muuten vielä - niin on niistä vieroitusoireita tullut mutta eipä ne ole kovin kauaa kestänyt ja olen itse asiassa ollut tyytyväinen ettei tarvi enää olla tokkurassa kun se alkoi ihan oikeasti kyllästyttää kun piti ottaa lääkettä vaikkei olisi tahtonut. Mun mielestä sä voisit ihan hyvin lopettaa ne kerralla, ei niihin vieroitusoireisiin kuole.

    • parepaska

      Minun panacod tulehduskipulääke muisto oli sellainen että kun onnettomuudesta selvisin ja niitä söin, en pystynyt toimimaan kunnolla. Olin koko ajan väsynyt, hengitys oli vaikeaa ja kipuun ne ei edes auttanu, jälkeenpäin kun niitä olen käyttänyt alan samantien oksentaa, mikä lie homma on mutta minun elimistö ei siedä sitä.

      Lääkärit tukkii jokaiseen saaketin vaivaan niiitä lääkkeitä en tiedä miksi mutta minen niihin ainakaan koske. Muka panacod riippuvuus PYH

    • spiidu2

      itseltäni leikattiin selkäydinkanavanahtauma 2008,siitä asti olen syönyt panacodia,leikkaus onnistui muuten mutta särky selkään jäi mutta liikuntakyky parani,lääkärit on sanonut,että kun olen syönyt jo noin kauan panacodia niin vaihdetaan lääkettä,on kokeiltu vaikka mitä mutta ei oo löytynyt muuta mikä siihen särkyyn auttaisi.joten olen varmaan jollain tavalla myös koukussa ,koska se on opioidi,mutta jos sitä ei käytä väärin niin mix lääkärit haluu muilla lääkkeillä"kokeilemalla"muita lääkkeitä sekottaa pään.siis niinku lisää kolmiolääkkeitä eikä väliä selkäsärystä,mut panacodista pitää päästä eroon!haloo!

    • Kokemusta on

      Panacodin vieroitusoireet ovat helposti selätettävissä. Hommaa vain lyricaa tai Neurontinia. Kyseiset lääkkeet vievät vieroitusoireet pois täysin. Neurontin on suositeltavampaa, kuin Lyrica. Ei mene maha löysäksi, ei jalkoja särje, psyyke nousee mainiosti ja kykenee jopa tekemään töitä aivan normaalisti.

      Aikoinaan ajoin Neurontinilla alas Oxycontinin reflat. Gapapentiini on siis se aine, joka yhdistää Lyrican sekä Neurontinin.

      • koti karvonen :-)

        Kodeiini on todella hyvä kipulääke, mutta perin vittumainen kun sitten jää kiinni siihen. Olen ollut koukussa kodeiiniin jo pariinkin kertaan elämäni aikana. Oon yrittänyt siitä eroon monellakin tapaa ja yhtä monta kertaa epäonnistunut. Ainoa keino on ollut onnistua vieroittautua kodeiinista ottamalla viikon subutexia (ostanut sitä kavereilta/kadulta). Ja sen jälkeen viikko tai kaksi propralia viamiinit maitohappobakteerit imodium ja illalla tenox. Näin siis kivuttomasti ja päättäväisesti. Aika helposti onnistuu kun on vain oikea tapa.


      • kotikarvonen
        koti karvonen :-) kirjoitti:

        Kodeiini on todella hyvä kipulääke, mutta perin vittumainen kun sitten jää kiinni siihen. Olen ollut koukussa kodeiiniin jo pariinkin kertaan elämäni aikana. Oon yrittänyt siitä eroon monellakin tapaa ja yhtä monta kertaa epäonnistunut. Ainoa keino on ollut onnistua vieroittautua kodeiinista ottamalla viikon subutexia (ostanut sitä kavereilta/kadulta). Ja sen jälkeen viikko tai kaksi propralia viamiinit maitohappobakteerit imodium ja illalla tenox. Näin siis kivuttomasti ja päättäväisesti. Aika helposti onnistuu kun on vain oikea tapa.

        Tähän haluaisin vielä lisätä mangnesiumin reiluilla annoksilla jalkojen pakotukseen sekä kramppeihin. Ja lisäksi paras vanhankansan ripuli lääke: yksi-puolitoista ruokalusikallista perunajauhoo 2dl vettä. Ehkä paras apu vesiperseeseen ja varpusparviin.alkaa nesteet ja ravinto pysymään kropassa, jotenka se voimistaa ja vahvistaa fyysisesti ja myöskin sitten henkisesti.


    • viipperä

      Voi kun oot herkkä. Mitä sä tollasesta valitat. Olist tyytyväinen että kivut pysyy pois. Mulla lisättiin juuri eilen kipulääkkeitä eikä ainakaan vielä ole kivut edes siedettäviä. eli en voi mennä edes ulos. Mulla on voimakas iskeeminen kipu (ei kriittinen) ja selkäkipu. Kipulääkitys on nyt Gabrion 900 600 600, Tramal retard 200 200, Panado Extend 1 1 1 ja Vimovo 1 1. Olisin iloinen jos voisin edes vähän kävellä ulkona. Mut mitään ei voi nyt tehdä koska hoitava lääkäri odottaa että pääsen selän magneettiin ja sen jälkeen selkäortopedille. Ne on vasta kolmen viikon päästä. Sitä vaan että näyttää olevan suhteellista kuka kokee minkäkin laisen kivun voimakkaana.

      • viipperä

        Vilä noista vierotusoireista. Kyllä niistä yli pääsee kun vain ensin selätetään kipu. Täälä vaan roikkuu ja notkuu noita huumeriippuvaisia joille kelpaa kaikki millä pään saa sekasin ja sit kehdataan ruikuttaa vierotusoireista.


      • kaduttaa
        viipperä kirjoitti:

        Vilä noista vierotusoireista. Kyllä niistä yli pääsee kun vain ensin selätetään kipu. Täälä vaan roikkuu ja notkuu noita huumeriippuvaisia joille kelpaa kaikki millä pään saa sekasin ja sit kehdataan ruikuttaa vierotusoireista.

        viipperä
        Olet oikeassa esim. minun suhteeni. Mielialan helpottamisesta kaikki alkoi. Itse olen omaan (tilanne jo pitkälti hallussa) monivuotiseen kärsimykseen syyllinen. Kokemusta on kivusta, mutta psyykkinen kipu on vienyt monet itsetuhoon, joten sitäkään ei voi vähätellä. Tärkeintä olisi päästä kuiville tai sitten lääkärin valvomiin lääkeannoksiin, eikä tehdä mitään laittomuuksia.


    • Ei huumehörhö

      Panacod on hirveä ns.lääke olen nyt syönyt 6tbl vrk:ssa/puolen vuoden aikana viime aikoina määrät ovat nousseet jyrkästi, en ole mikään huumehörhö mutta vaativat kuin piru omiaan tänään on menossa reilu puoltoista vuorokautta, on aivan hirveät oksennusrefleksit, hirveä hikoulu ja sydän hakkaa kuin hullu, käsiä ja jalkoja polttelee, en nuku ollenkaan ja en ole viime aikoina nukkunut muutenkaat, kasvoja polttelee, kainalon alusia polttelee, ruoka ei maistu pitkään aikaan olo on aivan hirveä, julkisella puolella terv.hoitoa katsottaan nenänvartta et saa mitään hoitoa vaikka vaadin sitä kurkku punaisena minulle määräsi yksit.puolen neurologi reilut annokset ambulanssimiehet ihmettelivät sitä määrää. On mentävä yksityissairaalaan hoidettavaksi. Valvira ja Fimea pitäisi hävittää tämän maan kartalta, niin ja silmiä hämärtää

    • ExPanacodisti

      Minulla oli vuosikausia paha bentsodiatsepiini ja Panacod-riippuvuus.Pameja käytin n.50mg päivässä ja panacodeja n.7-8tbl. Kyllästyin lopulta ainaiseen pöhnässä oloon ja hakeuduin A-klinikalle päihdevieroitukseen.

      Minulle tehtiin hoitosuunnitelma ja sovittiin vähennystahdista. Sain klinikalta viikoksi lääkkeet kerrallaan ja silloin kävin myös keskustelemassa hoitajan kanssa. Lääkärin tapasin 1-2krt/kuukaudessa ja tarvittaessa useammin. Vieroitukseen meni puolisen vuotta ja kyllä se rankkaa oli.

      Lähes vuoden verran meni kuitenkin kaikkiaan, että olo jotenkin normalisoitui. Sen vuoden ajan kävin viikottain mielenterveyststossa psykologin vastaanotolla. Aluksi pahimpina vieroitusoireina oli kova ahdistus ja ihon kutina ja pistelyoireet. Unettomuus seurasi myös melkein vuodeksi eteenpäin. Mutta hiljalleen alkoi olo olla voiton puolella ja nyt on tuo mömmöaika vain paha muisto menneisyydessä

    • Einar

      Mä olen nyt syönyt Panacodia enemmän tai vähemmän säännöllisesti vuodesta 2010. Ensin lannerangan välilevyn pullistumaan, sitten oli jonkun aikaa taukoa. Kolmen viimeisen vuoden aikana mulle on tehty sitten kaularankaan kolme leikkausta, mutta eivät nekään ole vieneet kipuja pois. Mulla siis hermojuuret vioittuneet ja aiheuttavat helvetillisiä kipuja käsiin.
      Panacod ja lyrica on tällä hetkellä lääkitys, panacodia menee se max annostus päivässä ja lyricaa 450mg. Panacodista haluaisin eroon, koska se tekee tokkuraiseksi, ummettaa ja ennen kaikkea hallitsee ajatuksia. Mutta... kun pistän Panacod-boxin jäähylle, hermokivut käsissä ottavat sellaisen vallan, ettei pysty tekemään mitään, eikä keskittymään mihinkään, kun kipu vaatii liikaa huomiota. Se tässä pelottaakin, että jos nuo hermokivut ovat kroonistuneet eikä niitä pysty leikkaushoidolla poistamaan, olenko sitten monellakin tapaa riippuvainen Panacodista loppuelämäni.
      Panacodin lopettamisesta puhuttiin neurokirurgin kanssa ennen viimeisintä leikkausta, mutta hänkin totesi ettei sitä nyt kannata ajaa alas, kun kivut ovat vielä noin kovia. Eli ehkä häneltä sitten saa apuja lopettamiseen, kunhan kivuista ensin pääsisi eroon.

      Voimia teille kaikille jotka tän aineen kanssa taistelette, ennenkaikkea niille, jotka ovat sairauksien ja kipujen kanssa pakotettuja sitä syömään.

    • kuutamolla1

      Minä olen saanut Panacodia migreenilääkkeeksi täsmälääkkeiden rinnalle jo vuosia sitten. Käyttö pysyi täysin hallinnassa ja maksimissaan söin 2 tabl./vrk ja vain migreeniin. Huomasin kuitenkin jossain vaiheessa, että ei Panacodista suurta apua migreeniin ollut, lähinnä sillä sai pään tokkuraan ja kivun lievemmäksi vähäksi aikaa, ja sitten migreeni palasi taas, joskus jopa pahempana.

      Mutta annas olla, muutinkin ulkomaille, ja täällä saa samaa kamaa vähän eri paketissa ilman reseptiä. N. puolen vuoden jälkeen huomasinkin napsivani pillereitä 6-8 tabletin päivävauhtia, joka päivä, oli migreeni tai ei, ja se alkoi siis siitä 1-2 tabletista/vrk. Tästä kyseisetä lääkkeestä ei saa ihan samanlaista hyvänolon tunnetta kuin Panacodista, vaikka siinä ihan samat ainesosat onkin, joten sitä hyvää oloa metsästäessä annosmäärä nousi.

      Lopetin käytön kerralla n. 3 päivää sitten, ja kylläpä on ahdistanut. Uni on myös huonoa, ja vatsa on ihan kuralla. Herään joka aamu migreeniin. Onneksi löysin tältä palstalta kohtalotovereita ja luin muutenkin netistä vieroitusoireista ja sain myös vähän vinkkejä siitä, miten käytön voisi järkevästi lopettaa.. Ehkä tämä kuin seinään lopettaminen ei ollut ihan fiksu veto, mutta saa nähdä.

    • konitohtori2

      Parasetamoli on suurimpia maksavaurioiden aiheuttajia.
      Jos käyttää säännöllisesti kannattaa pitää 2 viikon tauko lääkkeen oton jälkeen ennen alkoholia.
      Se parasetamol nimittäin tavallaan "varastoituu" maksaan.
      Liikakäyttö sikäli ei jatku montakaan vuotta, kunnes maksa sanoo poks.
      Aivan kaikilla perintötekijöistä huolimatta. Alkoholin suurkäyttäjistä n. 20 % saa maksavaurion, mutta yhdistettynä parasetamoliin 100 %.

    • exriippuvainen

      Murskaa ja sekoita lämpimään veteen, laita jääkaappiin hetkeksi ja sitten on parasetamoli lasin pohjalla ja kaada toiseen lassin ja varo ettei myrkyllistä parasetamolia pääse mukaan. Voi myös suodattaa esim. kahvisuodattimella..
      Haittojen vähentämistä jos menee isoja määriä ja eikä halua tuhota maksaa tällä..
      Tästä lääkkeestä pääsee helposti eroon muutamassa viikossa pahimmat ohi.. Vatsa voi olla erittäin löysällä, mutta kun hiljaa lopettaa niin hyvä tulee!
      Mieto lääke kumminki tavallaan.. Vaikkaa kodeiini muuttuukin morfiiniksi maksan kautta.. ja määrä on ihan mitätön.. Kodeiini on opiaatti eli ei ole synteettisesti valmistettu opioidi joilla saa pahemman riippuvuuden yleensä..
      Miksi ihmeessä tästä ei ole valmistetta ilman myrkky parasetamolia!!!! Seuraava lääke kipuihin olisi tramadoli yleensä, mutta se ei todellakaan kaikille sovi ja sitte tuleekin jo buprenorfiini, temgesic kipuuun. Sama aine siis kuin subutex heroiinista ja muista vierottaumiseen tarkoituetuista lääkkeistä joilla kyllästetäään reseptorit niin , ettei mikään muu opiaatti(oidi) toimi lainkaan!
      Kumma kun suomessa tossa välissä ole mitään, esim. vicodin...
      Oxycodoni on aika lähellä bupren luokkaa... mutjoo, tsemppiä!

    • eksuss

      Heh.Ite lopetin 3 vuoden päivittäisin unikkoteen kiskomisen seinään.On vittumaisin oppari lopettaa.Reflat kestää sen 5 vkoa ja on voimakkaat.Poltin ekat kaks viikkoa kannabista joka vei pahimmat oireet pois ja sain syötyä ja nukuttua.Paska lensi nelisen viikkoa.enemmän tai.vähemmän. Nykyään en käytä kuin kahvia.

    • Anonyymi

      Näköjään vanha kirjoitus, mutta päätin silti kirjoittaa omat kokemukseni.
      Sain kans Panacodia lääkäriltä kipujen hoitoon.
      Huomasin äkkiä, että lääkkeestä tulee hyvä fiilis. Huolet ei paina ja on kevyt olo! Halusin sitä tietenkin lisää!
      Aluksi otin sitä ainoastaan työpäivän jälkeen, kun rojahdin sohvalle lepäämään.
      Vuoden jälkeen käyttö oli jo päivittäistä, niin että otin aamulla kaksi pilleriä ja illalla toiset kaksi.
      Ainakun lääkkeet oli loppumassa, ni ajattelin että nyt tää saa riittää! Silti viimeisen levyllisen aikana varasin jo uutta aikaa lääkärille, että saisin taas lisää panacodia! Ekat kaksi vuotta meni kivuttomasti reseptin uusimisissa. Mutta sen jälkeen lääkärit suhtautuivat tiukemmin panacodin kirjoittamiseen. Yksikin lääkäri alkoi jo puhumaan vieroittumisesta! En nähnyt ongelmaa!
      Aloin etsimään panacodia kadulta. Pystyin käyttämään lääkettä ja tietoihini ei jäänyt merkintää uudesta reseptistä!
      Maksoin mitä vaan, saadakseni lisää lääkettä! Ostin 50 ja 100 tabl. bokseja isolla rahalla.
      Hyvät fiilikset lääkkeestä oli jäänyt jo kauan sitten! Halusin sitä silti!
      Noin vuosi sen jälkeem seinä tuli vastaan! Eräänä aamuna aloin miettimää riippuvuuttani tarkemmin! En nähnyt muuta järkevää päätöstä, kun vierottua lääkkeestä kokonaan! Toinen lapseni oli just syntynyt, mikä edesauttoi päätöksessäni!
      Kaapissa oli edelleen 50 tabl boksi avaamattomana! Päätin, että en koske siihen!
      Eka viikonloppu oli ihan helppo! Öisin oli vaikea saada unta! Alkuviikosta alkoi pahoinvointi. Oksetti satunnaisesti. Ruoka maistui, kun oli pakko syödä!
      Pahaolo vain paheni. Alkoi kova ripuli! Jaksoin ripulin maitohappobakteerien avustuksella!
      Toisella viikolla jo oksentelin! Lähdin aina koirien kanssa lenkille, ni pystyin oksentamaan metsään, ettei kukaan nähnyt!
      Kolmannella viikolla alkoi vatsakrampit! Mahaan sattui niin, etten pystynyt senkään takia nukkumaan!
      Menin lääkäriin! Kerroin että mahan kansaa on ongelmia. En kertonut syytä! Lääkäri luuli, että poden vatsatautia. Antoi vaan ruokailuohjeita: puuro, viili, banaani.!
      Ripuloin edelleen ja vatsaani sattui! Nukuin noin kolme tuntiä yössä! Päivisin olin väsynyt ja kaikki asiat potutti!!
      Neljännellä viikolla vatsaoireet alkoi olla ohi! Krampit oli edelleen, mutta ei niin voimakkaat! Pystyin jo nukkumaan 7 tuntia yössä! Tunsin ällötystä panacodeja kohtaan! Ei enää ikinä!
      Viides viikko oli jo täysin normaali. Vatsaan ei sattunut. Ripuli oli ohi ja ruokahalu oli tullut takaisin! Yöt nukuin hyvin! Elämälaatu parani! Ajatukset oli kirkkaammat. Työt maistui paremmin, kun ei ollut enää kiire töistä addiktion pariin!
      Olen iloinen, että pääsin siitä eroon!! Boksin vein apteekkiin hävitettäväksi!

      Tsemppiä muille!

    • Anonyymi

      Sain selkäkipuun panagodeja, vedin vain 2-4
      päivässä. Jäin koukkuun valitettavasti. Olen ajanut hommaa alaspäin kahdella puolikkaalla päivässä, ja elämä on muuttunut kellontarkkailuksi. Nyt olen toista päivää täysin ilman lääkettä ja hikoilen runsaasti, ripuloin, oksettaa, ja en saa nukuttua ahdistaa.. mutta luulisin selviäväni. Yöt on pahoja, kun tunnissa tyyny ja sänky ui hiessä... en suosittele, olis melkein parempi kun antaisivat jotain muuta teille tuleville käyttäjille

    • Anonyymi

      Olen käyttänyt Panacodeja lääkärin määräyksestä yli 20v. Nyt tein topin siihen. Alussa meni 2 tabl. 3 päivässä. Vuoden aikana olen vähentänyt pikkuhiljaa. Viimeiset viikot olen ottanut puolitoista tablettia ja sitten 1 tabl. Lopetin lääkkeen viikko sitten. En ole tuntenut muuta kuin pientä vatsavaivaa ja muutaman kerran aivastanut. Olo on helpottunut, eikä Panacod ole juurikaan ajatuksissani. Toivottavasti seuraava viikko menee yhtä helposti. Hyvä lääke kipuun, mutta joitakin koukuttaa. Tiedän kaverin, joka käytti vuosia Panacodia 6 kpl päivässä. Hän lopetti lääkkeen kerta heitolla eikä saanut mitään vieroitusoiretta. Me ihmiset olemme erilaisia.

    • Anonyymi

      Otin Panacodia 4 päivässä,ja lopetin kerralla.Ei erityisempiä vieroitusoireet.Olin käyttänyt niitä 10 vuotta.

      • Anonyymi

        Trolli. Huomaa kyllä ettet ole käyttäny päiväkään kodeiinia, etkä edes tiedä sen käytöstä yhtään mitään. Kodeiinitoleranssi nousee nopeasti ja neljän tabun vaikutus katoaa kuukausissa ja sitten joutuu nostamaan annosta. Miksi ihmeessä kukaan jatkaisi samalla turhalla annoksella 10 vuotta? V...n idiootti XD Mulla meni alle vuoden käytön jälkeen jo kokonainen lätkä ja kun sen annoksen teho alkoi hiipumaan niin totesin ettei sitä kannata jatkaa. Reflat oli sen verran kovat, että piti keventää pienellä kodeiiniannoksella. Riippuvuusoireita kesti yli kuukauden. Kodeiinia käytetään satunnaisesti, ei säännöllisesti.


    • Anonyymi

      kehuskellaan ettei kansa juo mutta huumeiden käyttö ihan arkikäytössä jopa 10 .stä ikävuodesta, vanhemmat eivät välitä, huomaa eikä ehkä omilta käytöiltään edes pystyn reagoimaan taikka ei uskalla, Kun katsoo katukuvaa , ihramahaisia lökäpöksyisiä, hupparikansaa, epäsiistejä partaheppuja,jotka raahustaa kaduilla tölkki kädessä ja nuoret naiset , tatuoituja, irtoripsillä, törröhuulineen, napapaitoineen ja läskiperseet ja reidet ängetty trikoihin, todella irvokasta. Sitten tämä onlyfans touhu, , jumalist mikä moraalirappio.
      Huostaan otettujen lapsien määrä ihan järkyttävä, KODEISSA lapsia jotka ei saa kotiruokaa vanhemmatihan avuttomia, puhelimien kanssa ja mitään ei jaksa ja ei toimerru, epäsiistejä lääviä joissa vanhemmat makaa tillintallin jalähtevät baariin , lapsia löytyy kaduilta vähissä vaatteissa ja kouluissa huomataan kuinka nälkiintyneitä lapsia esim viikonlopun jälkeen. muotia on olla poika tyttönä ja toisinpäin, miten voi olla lapsia kun ei enää normaaleja perhearvoja heterosuhteita kuin pienellä osalla eikä ne suhteet kestää montaa vuotta, Kaikenlaiset uusperheet myös aika rankkoja myös useimmiten,
      KOULUMAAILMAN KEHITTÄMINEN LÄPPÄRIKÄYTTÖÖN on suuri munaus. OSAAMINEN HEIKENTYNYT, Nuorien älypuhelinkäyttö tuonut suuria ongelmia, yksinäisyyttä, riippuvuutta,hyväksikäyttöä enemmän kun edes tiedetään kun nuorilla ei taitoa suodattaa mikä on hulluutta, sairasta. Nuoret riistää toisiaan ,kiusaaminen jopa tappoihin asti.
      MARKETTIEN myymä alkoholi JA NYT VIELÄ LÄÄKKEIDEN salliminen ON SUURINTA TYHMYYTTÄ MITÄ MEIDÄN HALLITUS tekee. Suomessa syödään lääkkeitä ihan hirveät määrät , Pilleristejä löytyy LIIKAA ETTÄ SAADAAN PÄÄ SEKAISIN monesti alkoholin kanssa lääkäriin kun menee niin heti on reseptiä kirjoittamassa , on sitten lakisääteinen lääkäriin pääsy saavutettu, jOKA LÄÄKKEESTÄ ON monenlaisia SIVUOIREITA,mutta niistä ei yleensä puhuta mitään. yYLEENSÄ ei myöskään kartoiteta mitä muita lääkkeitä janiiden yhteensopivuus.mitä sitten kun niitä ostetaan marketeista, lisää höyrypäitä katukuvaan.

      • Anonyymi

        Hyvin kirjoitettu ja oikeassa olet, tää on tätä nykyaikaa.


    • Anonyymi

      Hei

      On kokemusta erillaisten koukuttavien lääkkeiden lopetuksesta. Soin kahdeksan panacodia päivässä ja lääkäri ehotti jos pystyisin joinakin päiväni ottamaan 7,5 panacodia päivässä. Kyllähän sitä pystyy. Pointti ei oo se että nopeasti puolitetaan annos ja kärvistellään. Vaan pointti on tavallaan se, että pystyisit lopettamaan käytön oman elinaikanasi.

      T. Kari

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      412
      4377
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      241
      2151
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1590
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      158
      1401
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      260
      1159
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1087
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1054
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1045
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      54
      949
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      933
    Aihe