Prikan poisto?

Wrc

Mulla on Speedfight 2. Nii että jos prikan ottaa pois variaattorista,nii eihän siihen tarvii tehä mitään muuta,niinkun isompaa suutinta tai semmosta. Eihän se leikkaa kiinni? Ei ainakaan pitäs. Paljokohan alkaa sit kulkea? Entäs jos ottaa hukkaputkenkin pois?

10

13308

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jakke

      Ei tarvii tehdä mitään muuta, pai0tsi kyllähän tuo hukkaputki kannattaa varmaan samalla napata irti. Ei skootteria saa kyllä erkkikään leikkaamaan kiinni jos on huollot tehty oikein, eikä missään ole vikaa. Varmemmin se vehje toimii ilman prikkaa kuin prikan kanssa, koska sehän on alunperin suunniteltu toimimaan ilman mitään kuristimia, mutta voipi olla ettei takuu enää ole sitten voimassa...
      Kaverilla se kulki mittarinopeutta semmoset ~70km/h mutta kiihtyvyys ei mikään mainio ollut. En sitten tiedä että oliko se sitten parempi kuin prikan kanssa. Luultavasti kuitenkin kiihtyy paremmin ilman prikkaa. Teharilla saa vielä kiihtymäänkin suht hyvin, mutta sitten olisi syytä vaihtaa jo suuttimia.

      • hukkaputki

        Jep.Hukkaputki vaikuttaa kaikkeen ja kantsii ottaa ainaski pois.Kulkee ja kiertää hyvin eikä kulutus juurikaan nouse.Sitten se prikka ja jos oikein osaavaa tyyppiä niin poraat painoista (mulla oli 6 kpl painorullia)muutama gramma pois(ehdottomasti kaikista saman verran).Näin moottori kiertää lähdössä kovemmilla kierroksilla ja kun variaattori säätää remmiä ulommalle radalle onkin vääntöä jo kovempaan menoon(eli ei tuu notkahdusta välillä).


      • -=ScooterTuning=-
        hukkaputki kirjoitti:

        Jep.Hukkaputki vaikuttaa kaikkeen ja kantsii ottaa ainaski pois.Kulkee ja kiertää hyvin eikä kulutus juurikaan nouse.Sitten se prikka ja jos oikein osaavaa tyyppiä niin poraat painoista (mulla oli 6 kpl painorullia)muutama gramma pois(ehdottomasti kaikista saman verran).Näin moottori kiertää lähdössä kovemmilla kierroksilla ja kun variaattori säätää remmiä ulommalle radalle onkin vääntöä jo kovempaan menoon(eli ei tuu notkahdusta välillä).

        Joo, mulla on ollu jo pitkään "prikka" pois ja nyt on lähdössä hukkaputki.

        Hukkaputki tuo lisää nopeutta ja kiihtyvyyttä.

        pakoputkessa oleva hukkaputki kannattaa sahata
        irti ja tukkia jollain umpiputken palasella tai pellipalalalla, mutta hukkuputken sahauksen yhetydessa kannattaa katsoa jatkuuko putken kohdalta alkukäyrän
        sisälle mitään jos jatkuu niin se kans pois samalla muuten ei hukkaputken
        tukkimisesta ole paljon hyötyä.


        Ja hukkaputken löytää heti skootterin alta mistä menee 2 putkea.. Moottori pysyy paremmin kunnossa kun kaasu saa tulla suorinta reittiä pois. Ja se tärkein juttu on että poliisit ei tätäkään näe niinkuin ei näe prikan poistoa..


      • Wrc
        -=ScooterTuning=- kirjoitti:

        Joo, mulla on ollu jo pitkään "prikka" pois ja nyt on lähdössä hukkaputki.

        Hukkaputki tuo lisää nopeutta ja kiihtyvyyttä.

        pakoputkessa oleva hukkaputki kannattaa sahata
        irti ja tukkia jollain umpiputken palasella tai pellipalalalla, mutta hukkuputken sahauksen yhetydessa kannattaa katsoa jatkuuko putken kohdalta alkukäyrän
        sisälle mitään jos jatkuu niin se kans pois samalla muuten ei hukkaputken
        tukkimisesta ole paljon hyötyä.


        Ja hukkaputken löytää heti skootterin alta mistä menee 2 putkea.. Moottori pysyy paremmin kunnossa kun kaasu saa tulla suorinta reittiä pois. Ja se tärkein juttu on että poliisit ei tätäkään näe niinkuin ei näe prikan poistoa..

        Joo kiitti kaikille neuvoa antaneille! Pitää tästä lähtee ottamaan prikka ja hukkis pois.


      • lkeduec
        -=ScooterTuning=- kirjoitti:

        Joo, mulla on ollu jo pitkään "prikka" pois ja nyt on lähdössä hukkaputki.

        Hukkaputki tuo lisää nopeutta ja kiihtyvyyttä.

        pakoputkessa oleva hukkaputki kannattaa sahata
        irti ja tukkia jollain umpiputken palasella tai pellipalalalla, mutta hukkuputken sahauksen yhetydessa kannattaa katsoa jatkuuko putken kohdalta alkukäyrän
        sisälle mitään jos jatkuu niin se kans pois samalla muuten ei hukkaputken
        tukkimisesta ole paljon hyötyä.


        Ja hukkaputken löytää heti skootterin alta mistä menee 2 putkea.. Moottori pysyy paremmin kunnossa kun kaasu saa tulla suorinta reittiä pois. Ja se tärkein juttu on että poliisit ei tätäkään näe niinkuin ei näe prikan poistoa..

        vedät tutkaan 70 km/h tai ajat siviilimallisen poliisisedän auton edessä...


    • Prikka..

      kiinni. Prikan kanssa saattakin koska käy suurilla kierroksilla. Kaveri otti kymcosta ja samaan nopeuteen pääsi pienemmillä kierroksilla eli noin 1000 rpm vähemmän. Tulihan siinä lisää nopeuttakin. En muista paljon,

    • gene^^

      Mulla on ongelma. Otin prikan pois mutta vauhtia ei tullut ollenkaan lisää. Osaako kukaan sanoa mikä ois voinut mennä vikaan? Mulla on generic xor 50 :)

      • generic

        Mullaki on generic xor 50 ja prikka on pois mut ei kulje ku sen 45 oisko kellään tietoo mitä kurei kyseises skootteris on


      • Baotianpoju
        generic kirjoitti:

        Mullaki on generic xor 50 ja prikka on pois mut ei kulje ku sen 45 oisko kellään tietoo mitä kurei kyseises skootteris on

        Jos on kolme vuotta tai alle vanha oeli, kannattaa kattoo akku kotelon sisälle CDI boksiin ja nyppästä johto pois. johdon väriä en tiedä mutta sen saat selville netistä


    • lila, pinkki...

      johto se on, tiedoksi. Se on se joka rajoittaa kierroksia, se PITÄÄ ottaa pois jos ottaa prikankin pois variaattorista, muuten voi käydä koneelle köpelösti koska suhteet on päin vit*uu! Vähän kun naisasioissa, no ei nyt ihan :-)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1818
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1809
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      76
      1592
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe