Trexanin sivuvaikutukset

-82

Olisin kiinnostunut tietämään, millaisia sivuvaikutuksia Trexanilla on ollut muihin käyttäjiin. Lääkepakkauksesta & netistä löytyy kyllä lista, mihin kaikkeen voi vaikuttaa, mutta mitä teillä on oikeasti ollut? Onko sivuvaikutukset menneet ohi jossain vaiheessa (missä?) vai pahentuneet koko ajan?

Olen syönyt nyt vasta 4 kk Trexania. Ensimmäiset hyvät & huonot vaikutukset tulivat vasta vajaa kuukausi sitten. Nivelet voivat nyt paremmin (välillä on huonoja aamuja, mutta välillä lähes terveentuntuisia aamuja). Pahoinvointia on ollut samana päivänä kuin otan lääkkeen. Nyt on ollut myös muutamana viikkona kovia kouristuksia mahassa (kyljestä selkään). Pahoinvointia kyllä kestän terveiden nivelten rinnalla, mutta nuo kivut ovat jo kamalia & pelottavia. Myös suu on rikki lähes jatkuvasti, sekin kai voi johtua Trexanista?

Onko kokemuksia? Lukisin mielelläni hyvistä ja huonoista kokemuksista. Onko mahaongelmiin mitään apua maitohappobakteereista tms??

19

19367

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kappas

      Minä olen syönnyt trexania 3kk...ja aivan ku olisi lukennut omaa tekstiä =)oireiden puolesta. Suu on rikki ja pahoinvointia seuraavana päivänä otto päivästä..otan yötä vasten ne jotta menisi yön aikana pahin huono olo ohitse. Mutta tuosta maha kivusta...herään öisin useinki ku mahaa sattuu niin pirusti. Eikä siihen oikee auta mikään. Vähän aikaa jalottelen ja käyn juomassa ja kyllä se uni sieltä sitte tulee. Nyt vasta ku sitä kipua on melkein joka yö ni olen päätelly sen johtuvan trexanista...tai jostakin muusta lääkkeestä. Aluksi liitin sen jotenki uneeki =)
      En tiedä mutten myöskään usko että maitohappobakteereista olisi apua. Vatsasuoja lääkettä otan sillointällöin ja se auttaa närästykseen ja muuhun polttoon. Olisiko sinulla sähköpostiosotetta...tai haluisitko ylipäätää vaihtaa muutenki ajatuksia? Jos tuo nimimerkkisi 82 on syntymävuotesi ni ollaan saman ikäsiäkin =)

      • -82

        Kiva löytää oman ikäinen samanlaisia lääkeitä syövä ja samoista oireista kärsivä (vaikka ei tietysti ole mukavaa, että oireita on...)
        Kirjoittele: [email protected]


    • Liisi.

      Minua Trexan auttoi - säryt ja kivut helpottivat huomattavasti. Pahoinvointia ei koskaan ollut, mutta muita sivuoireita kylläkin. Mahakipuihin minulla auttoivat juuri nuo maitohappobakteerikapselit, kun niitä söi säännöllisesti. Kannattaa myös hankkia sellaisia, jotka liukenevat vasta suolistossa (kysy nimeä apteekista, en nyt juuri muista). Pahoinvointiin kannattaa pyytää resepti foolihaposta. Tukilääkityksenä se auttaa paljon! Pidemmän käytön jälkeen ilmeni lievää hiustenlähtöä, vastustuskyvyn heikkenemistä yms.

      • -82

        Täytyykin koittaa noita maitohappobakteereja vielä. Foolihappoa olen koko Trexanin käytön ajan jo syönytkin.


      • srr68
        -82 kirjoitti:

        Täytyykin koittaa noita maitohappobakteereja vielä. Foolihappoa olen koko Trexanin käytön ajan jo syönytkin.

        Moi,

        trexanin tueksi annettava foolihappo ei käy kaikille, asiantuntija-hoitajakin sanoi reumalla samaa että joillekin ei käy tuo foolihappo.
        Minulle tuli siitä foolihaposta kamala pahoinvointi. Trexanin otan nyt pistoksena. Jätin foolihapon yksikerta ottamatta ja otin trexanin, yllätys yllätys pahoinvointi väheni lähes kokonaan.
        Kokeilla kannattaa jos pahoinvointi ja polttelu on mahassa vaikeaa sietää...
        Trexan on tehokas, ajoittain vie kivut lähes kokonaan poies.
        Tsemmpiä vaan teille...


    • muurarintytär

      täällä sit yks tapaus jolle ei trexan aiheuta mitään hankalia sivuvaikutuksia, otan kerran vko:ssa 12,5mg ja sit foolihappotuki. Joskus olen sen foolihapon unohtanut ottaakin, eikä ole koskaan ollut pahoinvointia tai suuoireita tms. Trexania olen syönyt pari vuotta.

      • nennukka

        Oon syönyt 2,5 mg trexania kolmisen vuotta. Mulle ei oo pahemmin tullut siitä mitään kauheita sivuvaikutuksia, mitä nyt joskus pientä pahoinvointia. Mä oon vaan epäillyt aika kauan, että syy mun hiusten ohenemiseen on trexanissa. Toki epäilen osaksi myös kortisonia. lääkärikin meinasi, että kyllä trexan voi hiusten lähtöönkin vaikuttaa. Välillä tämä tukka-asia painaa mieltä kovastikin. Onneksi syön sitä ihan sen minimimäärän verran eli otan sitä kerran viikossa vain kolme tablettia. Aiemmin söin kuusi, mutta sain omasta pyynnöstä vähentää sen minimiin, kun tilanne on ollut oireeton jo kauan.


    • reumaatikko

      Trexan tuntunut auttavan yhtään mitenkään. Lisäksi veriarvot pysyivät koko ajan terveen ihmisen arvoina, joten ihmetyttääkin, kuinka nyt jatkossa.. Että mitä meinaavat syöttää, että pääsis vaivoista eroon. Trexania tuli popsittua maaliskuusta 2004 tammikuuhun 2007. Välissä tosin oli pieni tauko.

      Mutta tosiaan meni hieman ot. Mulla ei tullut avun lisäksi mitään muitakaan vaikutuksia; hyviä ei huonoja.

    • v-52

      olen käyttänyt trexan 6 tbl jo 5vuotta,ei vatsakipuja olle ollut kun juon Aloe Veraa perusmehua 1x2 aamuin ja illoin n.30 ml säännöllisesti. Toimii! Lääkepäivänä olen väsynyt ei pahemmin pahoinvointia. Kannattaa kokeilla. Olen 3-v töissä ja duraselljaksaa pyöriä. Kovasti liikun ja urheilen.

    • Kekemies81

      Moi,

      Olen itse aloittanut Trexanin noin 6 vkoa sitten...Annos nyt nostettu 20 mg/vko eli 2 x 10 mg nappia. Otan Trexanin iltaruoalla ja foolihapon otan myös just ennen nukkumaan menoa.

      Tukka alkoi lähtemään - siis todella suurta hiusten lähtöä alkoi esiintymään - melkein heti Trexanin alottamisesta. Kun käyn suihkussa ja kampaan hiukset niin irtoaa älyttömät tukot hiuksia. Minulla on pitkät ja paksut hiukset, mutta ei varmaan kauaa....

      Toinen sivuoire josta olen kuluneen viikon kärsinyt on suutulehdus - siis aivan sairas homma, (enterorokko on toinen vaihtoehto), mutta suu (kieli, posket, kitalaki, nielu, huulet) täynnä märkiviä rakkuloita, ja kaikki liike suussa (puhuminen, syöminen,nieleminen...) sattuu älyttömästi. Ikenissä myös valkoista tulehdusjälkeä. Luin vasta eilen Trexanin sivuvaikutukset-lapun ja 1/10 kuulemma saa suutulehduksen/-sia.

      Ollut lievää pahoinvointia alussa, muttei nyt pariin kertaan enää.

      Siis onko tää jatkuvaa tää oireilu?
      Trexan on jo auttanut nivelvaivoissa (moniniveltulehdus), ja toivottavasti jatkuukin niin, koska muuten ei kyl näiden sivuoireiden kanssa turhaan jaksa.

      • nivelreuma minullaki

        Nivelreuma ei ole kemikaalien puutostila, vaan on saanut alkunsa jostain muualta.
        Tähänkin tautiin voi suuresti vaikuttaa esim. Raakaravinnolla yhdistäen siihen mm. Msm, kurkuman, inkiväärin jne. Unohtamatta liikuntaa ja säännöllisiä elintapoja.
        Syy, miksi väitetään että ym. Keinot eivät toimi on hyvin yksinkertainen; ihmiset eivät ole halukkaita sitoutumaan niihin, vaan on helpompaa jatkaa sairastuttavan ruokavalion syömistä ja totuttuja elintapoja ja popsia pillereitä.
        Lopputulos jälkimmäisestä on kylläkin surullinen.
        Itsellä nivelreuma ja harvoja poikkeustilanteita, esim. Juhlia lukuunottamatta seuraan raakaruokavaliota ja juon itsepuristettuja vihannesmehuja, sekä välillä teen muutaman päivän mehupaaston.
        Mitään lääkkeitä en enää syö, eikä tämä elämäntapa ole edes vaikeaa ottaen huomioon suunnattomat hyödyt omassa voinnissa.
        Tiedän jo etukäteen, että lääketehtaiden uskolliset asiakkaat lyttäävät minut täysin, sillä he ovat vakuuttuneita siitä, että solumyrkkyjen syönti loppuelämän ( lyhyen) on elintärkeää , tai noh, tärkeämpää kuin hyvä ravitsemus ja yleiskunnosta huolehtiminen. Vielä mainttakoon, että oma ruokavalioni ei sovi kaikille ja ihmiset ovat yksilöllisiä. Kaikille ei sovi sama asia.


    • juuuri diagnosoitu

      Sain reseptin tuohon solumyrkkyyn vähän yli viikko sitten ja nyt kiitänkin teitä jotka kerroitte oireista täälä. En missään tapauksessa aloita itseni myrkyttämistä tuolla valmisteella vaan jatkan vaihtoehtoisten hoitojen etsimistä.

      • Bobcaygeon

        No nää on taas näitä, että joillain tulee enemmän haittaa kuin hyötyä, joillain taas ei haittoja ollenkaan..Vaikea sanoa kumpi on parempi, että kärsii pahoinvoinnista mutta nivelten hyvinvoinnista tai toisinpäin..Ymmärrän kyllä pointin, itsekin aikanaan trexanin takia voinut pahoin, tosin ei sen pahempia oireita, nykyisin ok trexanin kanssa.


    • kipusisko53

      Minulla diagnoosi v.-09. Trexan ollut käytössä -12 kevästä. Viikkoannos 7,5 mg ja tarkoitus on vielä nostaa. Tällä hetkellä ei pahempia sivuoireita, paitsi tuo suun kipuili ajoittain. Nivelkipuja ja turvotusta on edelleenkin, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Mitenkä suuriin annoksiin sitä yleensä nostetaan? Onko siitä kellään kokemuksia ja tulevatko ne sivuoireet siinä vaiheessa?
      Entä vaihtoehtohoidoista? Onko kellään kokemuksia pelkästään ruokavalio yms. antioksidanttihoidoista? Helsingissä kuulemma näitä hoitoja toteuttava klinikka.

    • kohtalotoveri1

      Minulla tili noin puoli vuotta käytettyäni Trexania karvatuppitulehdus joka vaati antibioottikuurin josta tuli taas sienitulehdus. muuten ole tuntenut pahempia oireitaa kuin että ei oikein ruoka maistu.

    • puli mia

      Olen syönyt 3 vuotta trexania 20mg per viikko eikä ole ollut minkäänlaisia sivuoireita. Nivelreumaan kyllä auttaa joten muistakaa varsinkin uudet diagnoosin saaneet että syökää niitä lääkkeitä mitä lääkäri määrää ja vasta ajan kuluessa jos tulee selviä isompia sivuoireita niin lääkärin kanssa mietitte vaihtoehtoisia menetelmiä ja lääkkeit.

    • Iriitti

      Iriitti
      Sain iriitin 69v.Kortisonihoidoista huolimatta itiittistä tuli krooninen ja silmänpaineet nousivat.Treksaania olen nyt syönyt 2,5 vuotta.Pientä pahoinvointia on ei muuta.Jouduin pitämään 2 viikon tauon antibioottikuurin (punkki) takia ja silmäoireet palasivat.Nyt pahin vaiva silmissä glaukooma jonka kortisonitipat aiheuttivat.joudun kai käyttämään Treksaania loppueöämäni kun iriittiin ei kortisonin lisäksi muuta apua löydy

    • Inkri

      Trexan on aiheuttanut enemmän harmia ,kuin hyötyä. Minulla todettiin reuma 2009 ja aloin syömään trexan melkein heti, ihmettelin miksi jaloista katoaa kokonaan voima, siis jos menen kyykkyyn ylös en pääse, kun tukea vasten, ihottumaa, kurkkukipua, haavoja suussa. Olen muutamia kertoja kaatunut hyvinkin pahasti, kun jalat " katoaa " alta. Olen huomannut, että trexan syyllinen, olen pari kertaa pitänyt muutaman kuukauden paussin ja kas kummaa vaivat katoavat. Jätin nyt trexan kokonaan, kun taas kaaduin ja olin pääni. Minulla tuon lääkkeen syöminen vie kohta hengen. Lääkäri suositteli jatkamaan, mutta en enää syö kyseistä lääkettä, koska se ei auta mihinkään, tulee vain entistä sairaammaksi. Eikö todella ole olemassa lääkettä, joka auttaisi reunaan.

    • Jaska68796

      Minä olen syönyt 5 vuotta trexania 20mg/viikko (8 tablettia 2.5mg) eikä ole minkäänlaisia sivuvaikutuksia. Muistakaa että ette syö tyhjään vatsaan vaan n. Tunti kunnon aterian jälkeen. Ja tosiaan älkää uskoko näitä kukkahattutätejä lääkkeettömästä hoidosta. Reko mukainen lääkitys, alkuun kortisonia niin suurimmalle osalle varmuudella auttaa. Ja lisäksi biologiset vielä jos ei muuten auta. Trexania piikkinä jos ei tabletit käy yms yms. Vaihtoehtoja löytyy ja nivelreuman hoito onnistuu todella hyvin nykyään. Suosittelen kumminkin vahvasti uskomaan nykylääketiedettä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      161
      2746
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe