yhteen muuttaminen poika/tyttöystävän kanssa

-pikkupallero-

Heips :) nyt olisi siis edessä yhteen muuttaminen Tampereelle :) molemmat tietysti ollaan innoissamme, mutta.. kertokaas, mitä ongelmia teillä on ilmennyt? Ollaan seurusteltu n. 2 vuotta. Itse olen nyt lukion tokalla, poikaystävä opiskelee yliopistossa.

13

6028

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fsfsfdsfds

      Olet varsin nuori. Riidan aiheet voivat olla miehen kaipuu kavereiden kanssa rientoihin. Lisäksi voit ahdistua seksistä. Miten siihen olet varautunut, jos miehesi haluaa jatkuvasti seksiä? Sitten voi tulla vaikeuksia rahan kansa, jos olette molemmat opiskelijoita. Rahasta tulee olemaan todella tiukkaa, jos sitä ei mistään muualta kuin opintotukien kautta tule. Noh, onhan siinä monia. Miten sitten loppujen lopuksi sovitti yhteen. Mihin päin Tamperetta? itse olen asunut täällä koko ikäni

      t. Lasse 26

    • tiituli87

      Mie muutin poikaystävän kanssa yhteen reilut puoli vuotta sitten, oltiin silloin oltu yhdessä puolitoista vuotta, ja jos jonkinlaista ongelmaa on kyllä ilmennyt... Päällimmäisenä ne rahahuolet. Sitten se kun on pitänyt tottua toisen tapoihin, jotka poikkeaa omista aika suuresti, ei ihan helppoa ole ollut. Ja kotitöistä on tullut sanaharkkaa useaan otteeseen. Ja MAKUASIAT, voi herrantähden, on kiistelty verhoista ja astioista ja käsisaippuasta ja matoista ja ties vaikka mistä turhasta kun suhteellisen erilainen maku meillä :D

      No en nyt sanoisi että nuo varsinaisia ongelmia on olleet, kaikesta on kuitenkin aina selvitty ja kompromissien teossa aletaan olla aika mestareita :) Tottakai kestää aikansa ennenkuin oppii elämään toisen ihmisen kanssa.

      Niin että jos tunnette selviävänne moisista niin onnea omaan kotiin vaan! Mutta nuo rahajutut tosiaan, molemmat kun olette opiskelijoita niin varautukaan siihen että se sitten stressaa ja huolella.

      Sitten mulla oli vielä semmoinen henk.koht ongelma muutaman kuukauden ajan että oli aivan järjetön ikävä perhettä. Joten jos olet normaali perhettään rakastava ihminen niin varaudu siihenkin että muutamat itkut tulee asian takia väännettyä... Mutta sekin menee aikanaan ohi.

    • Anterotero

      Vaikka tämä onkin biased hieman toiseen sukupuoleen niin antaa mennä:

      En suosittele. Molemmat alkavat nähdä vaivaa toistensa huonoista puolista.
      Jatkuvaa tappelua siivouksesta tyyliin "v*tuttaa kun saa aina siivota
      sun jälkiäsi". Voit oikeastaan ajatella asiaa myös näin: Ei ole olemassa
      enää "miesten ja naisten töitä". Pelkästään miesten työt. HH olettaa että
      siivous, tiskaus, pyykinpesu, ruuanlaitto, vaatteiden silitys jne
      jaetaan puoliksi. Molemmat siis tekevät näitä koska on "vanhanaikaista" että
      nainen joutuisi tekemään kotityöt. Tottahan se silti on, kyllähän jokainen
      mies osaa tai ainakin pitäisi osata suoriutua noista kaikista. Mutta kun
      pitää vaihtaa talvirenkaat, paikata puhjennut pyörän rengas, avata viemäri,
      korjata jotain, laittaa lamppu kattoon, leikata nurmikko jne jne. ne
      ovat aina miesten töitä. Se tasa-arvo katoaa oudosti siinä tilanteessa.

      No, noiden asioiden kanssa herrasmies pystyy elämään, harva nainen
      "haluaa osata" esim vaihtaa renkaita. Koita onneasi ja yritä sanoa samaa vaikka
      silittämisestä.

      Tulet myös huomaamaan että pikkuhiljaa hyllysi alkavat täyttyä
      kaikenlaisesta turhasta rojusta. Joka perkeleen kulmaan ilmestyy
      jukkapalmu punaisessa sydänruukussa ja satoja, ehkä jopa tuhansia hyödyttömiä
      koriste-esineitä. "oli ihan pakko ostaa tuo posliinikissa kun se sopii
      niin kivasti noiden verhojen väriin". Muistinko jo mainita että verhot,
      matot, pyyhkeet yms tulevat muuttamaan väriään radikaalisti. Tulee kaikkia
      kivoja kivoja pastellisävyjä. Pikkuhiljaa tuntuu siltä kuin asuisit jossain
      v*tun sisustusohjelmassa.

      Kannattaa ostaa myös joku muovipussi missä säilytät partakonetta, dödöä
      ja hammasharjaa. Vessan kaappiin ne eivät tule enää mahtumaan, se on
      sanomattakin selvä. Vessa pursuaa mitä ihmellisempiä purkkeja ja
      lotioneja. Lisäksi siellä haisee hiuslakka, hajuvesi ja outo
      vaniljatangontuoksuinen hajusaippua, jolla ei saa pestä käsiä. Ja ne wc-renkaan pissatipat..
      Hyi olkoon...

      Omat musiikkimieltymyksesi voit myös unohtaa, "en mä jaksa aina
      kuunnella tuollaista mörinää ja pauketta" samoin urheilun seuraaminen
      televisiosta on mahdotonta koska sieltä tulee aina joku v*tun sinkkuelämää tms elämää
      suurempaa jota HH:n on yksinkertaisesti pakko katsoa. Älä vaan tee sitä
      virhettä että sijoitat tietokoneen makuuhuoneeseen sillä silloin sen
      käyttäminen iltakymmenen jälkeen on mahdotonta koska se pitää niin
      kauheaa hurinaa. Ja ne johdotkin on niin ruman näköisiä. Äläkä edes kuvittele
      ostavasi enää koskaan mitään kaiuttimia, stereoita tms koska ne ovat
      niin rumia eivätkä ne sovi asunnon sisustukseen. Hyväksy se että television
      päällä on hajukynttilä. Itse asiassa niitä on lähes joka puolella
      asuntoa. Ne on niin kivoja mutta niitä ei saa polttaa koska sitten ei ole enää
      kivannäköisiä.

      Kannattaa varautua myös siihen että rento kavereiden kanssa
      oleskeleminen asunnossasi on historiaa. Jos kaverit tulevat käymään siivotaan ja
      leivotaan, koska HH ei halua että ihmiset luulevat että teillä on sekaista.

      Lisäksi on mm pakko aina ostaa/leipoa jotain jos joku kaveri sattuu
      tulemaan "kylään". Kahvi juodaan sellaisista pirun pienistä kupeista
      joita joutuu vetämään joku 5-6 kpl että saat kahvihimosi tyydytettyä.
      Kahvipannu pitää myös pestä joka v*tun kerran jälkeen kun sitä on käytetty.
      Kaverisi ovat muuten kaikki sinulle huonoa seuraa ja lisäksi suurin osa heistä
      on juoppoja häviäjiä HH:si mielestä.

      Voit unohtaa kumipitsan syömisen samalla kun katsot leffaa koska
      A) se on niiiiin epätervellistä
      B) olohuoneessa ei saa syödä ettei limenvärinen sohva likaannu
      C) et halua enää katsoa leffoja koska ainoa vaihtoehto on romanttiset komediat. "en
      mä halua katsoa tuollaista väkivaltaa", lisäksi naisille on yksinkertaista
      mahdotonta keskittyä elokuvaan koska samalla pitää lakata kynnet,
      föönätä, meikata, kihartaa hiuksia jne. Saat vastata koko ajan kysymyksiin "Kuka
      tuo on" "siis kuka tuo on ja mitä se tekee" "miksi se nyt noin tekee".

      Elokuvanautinto on pilalla koska kuulet samalla mitä Petra on tehnyt
      viikonloppuna ja miten hänen poikaystävänsä Sami on siihen suhtautunut.
      Voisit muuten syödä vähän enemmän noita kasviksia. (tää on niin totta)
      Et tule enää ikinä löytämään mitään tavaroitasi koska HH sisustaa ne
      kerran viikossa eri paikkaan. Avaimien pitäisi olla marimekon
      unikkokuvioisessa avainkaapissa mutta eihän niitä sieltä löydy koska tosiasiassa sinne
      mahtuu noin kolme avainta. Sen sijaa ne ovat eteisen lipastossa pienessä
      pahanhajuisessa peltipurkissa (ihQ löyty kirppikseltä) jonka kantta on
      vaikea avata. Kaiken lisäksi se koko v*tun lipasto seilaa ympäri
      eteistä vaihtaen paikkaa joka viikko. Ja arvaat varmaan kuka sitä vanhaa
      painavaa lipastoa raijaa joka viikko paikasta toiseen. "koitas laittaa se tuonne
      kulmaan.. Ei, ei sovi tuon sammakkopatsaan kanssa yhteen, koitas kantaa
      se tuonne kulmaan... ei sitä sinne voi laittaa, tulee huono feng Shui....
      Koitapas kantaa se tuonne..." Mitään elintarviketta ei voi pitää
      alkuperäisessä pakkauksessa vaan kaikki on sullottava pienen pieniin
      purkkeihin ja kippoihin jotka ovat epäkäytännöllisiä ja "tosi kivan
      näköisiä". Kaikki purkit ovat eri värisiä ja ne on sijoitettu
      kaappeihin sellaisella logiikalla että kaapista on mahdoton löytyy yhtään mitään.
      Varsinkaan kun purkkien sisältö vaihtuu kerran viikossa.

      Viikolla juomisen voit unohtaa, samoin sen että otat illalla pari
      kaljaa. "Pitääkö sun aina juoda.. Sulla on pian samanlainen kaljamaha kuin
      teidän isällä". Dokaaminen kavereiden kanssa asunnossasi vaihtuu "Kutsuihin"
      joissa on pelkästään pariskuntia, taustalla soi hiljaa ricky
      martin/ultrabra ja pöydällä on lukematon valikoima erilaisia pikkusuolaisia. Muista
      käyttää lautasta ja lautasliinaa. Lisäksi siellä haisee ne v*tun
      tuoksukynttilät.

      • -------

        Ei se tosielämässä ihan noin välttämättä mene, mutta kiitos kuitenkin hyvistä nauruista!xD


      • hanipöö*

        haha, toi oli toivottavasti läppä, mut jos ei ollu ni siel vinkuu sellanen "munaton tossu" (niinku salkkareiden tuomo :D) joka tekee aina mitä tyttöystäväsä käskee sapet kiehuen, muttei uskalla sanoo sitä sille ääneen. sen sijaan se tulee valittaa tänne suomi24 kuinka ikävää on....


      • hanipöö* kirjoitti:

        haha, toi oli toivottavasti läppä, mut jos ei ollu ni siel vinkuu sellanen "munaton tossu" (niinku salkkareiden tuomo :D) joka tekee aina mitä tyttöystäväsä käskee sapet kiehuen, muttei uskalla sanoo sitä sille ääneen. sen sijaan se tulee valittaa tänne suomi24 kuinka ikävää on....

        Ja mitä tapahtuisikaan vaikka sanoiskin jotain ääneen?, hellasäröä vai silmukan kiristystä? :D

        Itse näen tuossa anteroteron(?) kirjoituksessa kyllä myös osittain totuutta vaikka huumorillahan tuo (toivottavasti) onkin kirjoitettu :D


      • että on vanhanaikaista

        kotitöiden osalta jakaa miesten ja naisten töihin mutta joskus se voi olla luontevampaa sillä tavalla tämä jako, että pääasiassa vaimo laittaa ruuan ja joskus poikkeustapauksissa mies. Vaikka sanotaan, että nykyisin niin tai näin. Ei se ole kuitenkaan mikään laki ja asetus. Vaan jokainen päättää omassa parisuhteessaan miten meillä tehdään.

        Eli edellä mainittua en niinkään kritisoi. Sen sijaan ammatinvalinnassa näkisin jaoista luopumisen kokonaisuudessaan järkeväksi. Koska sitä työtä kannattaa tehdä mitä on tarjolla ja mikä kiinnostaa. Itse opiskelen parhaillaan semmoseen ammattiin jolla on työvoimapulaa ammattillisen koulutuksen käyneistä vaikka tällä alalla on perinteisesti ollut naisenemistö. Mutta kun oppisopimuksena opiskelen ja on lähiopintoja akk:ssa, kyllä miehiä alkaa tulemaan tällekin alalle lisäkseni muitakin. Mikä on hyvä asia.


      • huben

        Mahtava kirjoitus, vaikkei nyt aina niin paikkaansapitävä :D Itse en itseäni pahemmin löydä tuosta, sillä vaikka omaan tällaisen naisellisen sievän ulkomuodon, niin teen kyllä noita miesten hommia, juon viikollakin silloin tällöin pari kaljaa esim. saunan jälkeen tai leffaa katsellessa, kuuntelen tätä örinämörinää, enkä omista jättimäisiä kasoja voidepurkkeja ja hajuvesiä mitkä vievät tilaa. Tietokonekin jää joskus yöksi auki, ehkä jopa musiikit päälle.
        Tykkään sisustaa tosin, vaikkei kyllä rahaa ole, ja siitä onkin hyvä, että poikaystäväni sanoi että saan hoitaa sen homman tulevassa kämpässämme, kun hän ei tajua niistä asioista yhtään mitään.
        Ruokaa tykkäämme tehdä yhdessä. Pyykin pesu tosin taitaa jäädä minun harteilleni, sillä ukko ei pyykinlevittäjänä ole maailman parhaimmistoa, mutta ei se rasittava homma minusta ole. Silittämisessä olen laiska enkä itsekään hyvä, mutta voin kyllä tehdä aina senkin, jos mies vaikka tiskaa vähän useammin ;) Ainakin minulle hän sanoi että tiskaaminen on nyt paljon kivempaa kuin esim. imurointi.

        Yhteiselo alkaa sitten elokuussa, saa nähdä miten käy. Vaikka olemmekin varsin samanlaisia luonteeltamme ja mieltymyksiltämme, niin kyllä sitä aina jotain vastaan tulee...


      • veera881
        huben kirjoitti:

        Mahtava kirjoitus, vaikkei nyt aina niin paikkaansapitävä :D Itse en itseäni pahemmin löydä tuosta, sillä vaikka omaan tällaisen naisellisen sievän ulkomuodon, niin teen kyllä noita miesten hommia, juon viikollakin silloin tällöin pari kaljaa esim. saunan jälkeen tai leffaa katsellessa, kuuntelen tätä örinämörinää, enkä omista jättimäisiä kasoja voidepurkkeja ja hajuvesiä mitkä vievät tilaa. Tietokonekin jää joskus yöksi auki, ehkä jopa musiikit päälle.
        Tykkään sisustaa tosin, vaikkei kyllä rahaa ole, ja siitä onkin hyvä, että poikaystäväni sanoi että saan hoitaa sen homman tulevassa kämpässämme, kun hän ei tajua niistä asioista yhtään mitään.
        Ruokaa tykkäämme tehdä yhdessä. Pyykin pesu tosin taitaa jäädä minun harteilleni, sillä ukko ei pyykinlevittäjänä ole maailman parhaimmistoa, mutta ei se rasittava homma minusta ole. Silittämisessä olen laiska enkä itsekään hyvä, mutta voin kyllä tehdä aina senkin, jos mies vaikka tiskaa vähän useammin ;) Ainakin minulle hän sanoi että tiskaaminen on nyt paljon kivempaa kuin esim. imurointi.

        Yhteiselo alkaa sitten elokuussa, saa nähdä miten käy. Vaikka olemmekin varsin samanlaisia luonteeltamme ja mieltymyksiltämme, niin kyllä sitä aina jotain vastaan tulee...

        Tunnistin vähän itseäni tuosta kirjoituksesta, vaikka asunkin vielä kotona. Mutta.. poikaystäväni ihmettelee miksi "keräilen" Marimekon pyyhkeitä, sillä joku halpa pyyhe hoitaa saman asian! Samoin muut Iittalan ja MArimekon superkalliit koristeesineet, halvempiahan saa Tiimarista. Ja kun toi muuttokin yhteen varmaan kohta on edessä niin poikaystäväni on ilmoittanut ettei aio todellakaan juoda niistä 0,2dl kahvikupeista vaan ihan normaaleista mukeista kahvia! Kun ne pienet on kuulemma ihan liian pieniä.. :D


    • lukea noista nuorempien

      asumisista...näin kolmikymppisenä vähän huvitti lukea tota.
      Tosin ensimmäiseen asuntoon kämppään eli yksiöön yksin ja nyt asun jo toisessa vähän isommassa omassa asunnossa eli kaksiosta voi jo puhua asuntona eikä kämppänä :)

      • k.r.p.x.c.p.f.

        Itse asuin puoli vuotta tyttöystävän kanssa ja sitten päätettiin muuttaa erilleen, mutta nyt koitetaan ehkä uudelleen. Ongelmia on sitten piisannut melkolailla, joista ehkä suurin liittyy oman erillisyyden ymmärtämiseen. Luulen, että se on kaikista yleisin ongelma nuorilla pareilla. Odotetaan toisen tyydyttävä kaikki omat toiveet ja sitte kun se ei tapahdu niin tullaan mustasukkaiseksi. Kyseessä on pitkälti omat tunnesiteen lapsuuden perheeseen ja omien vanhempien vaateiden tyydyttämisen tarve.

        Olen nyt 24 vuotias ja kovaa vauhtia matkalla aikuisuuteen, mutta huomaan itsessäni vielä paljon käyttäytymistä, joka tyydyttää vanhempiini liittyviä tunteita. Samoin huomaan niitä tyttöystävällänikin. Itsenäistymisen pelko on niistä se suurin.


        Se mitä tulee kaikkeen työnjakoon, niin pidän sitä asiaa toisarvoisena, koska uskon aikuisten itsenäisten ihmisten osaavan neuvotella tuollaiset asiat. Eli siinäkin ongelmana on tunnesiteiden kiinni olo omissa vanhemmissa.

        Miten on vahempien parien laita (yli 30). Onko ongelmat kadonneet silloin, vai ovatko ne muuttaneet vain muotoa?

        Allu 24


    • allu 5

      ite oon jutellu tyttöystäväni kanssa yhteen muutosta järvenpäähä ni kiinnosta et onks siin jotai ongelmii tulos ku raha pitäis riittää kaikkee olisko jollaki vinkkii et mite on parempi 3 huoneen aseuunos olk,keit,suihk ja 3 makuuhuonet onks vinkkei et mite pärjätä

    • uppissta

      olen samaa mieltä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5770
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3657
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      224
      1875
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1762
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1212
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1167
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      284
      939
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      937
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      877
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe