L&T työnantajana

Työtä etsivä

Iso firma ja hakee siivoojia kokoajan. Tiedätkö/uskallatko kertoa millainen esimies ja johtoporras on? Pystyykö sopimaan työajoistaan ja saako firmalta tukea? Heillä kuulemma on tapana käyttää laadunvalvontaa. Toteutuuko se niin, että työntekijä, firma ja asiakas palaveeraavat säännöllisesti? Kuunnellaanko työntekijääkin? Toimipiste on Salossa, mutta käsittääkseni heillä on myös lähikunnat toimialueenaan, joten erityisesti kiinnostaa Salon alueen pomot.

10

2259

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • töitä tehnyt lt:lläkin

      Se riippuu varmasti ihan työkohteesta millainen on esimies. L&t:llähän niitä nimittäin riittää kaikenlaisia pikkupomoja riippumatta toimialasta. Itselläni on kokemusta ainoastaan yhdestä isosta op-pankin kohteesta Stadissa.

      En ole ollut muissa l&t:n siivouspalvelun kohteissa jotenka en osaa sanoa muista kokopäiväisistä useamman siivoojan kohteista mitään. Mutta ainakin tuossa kohteessa tunnuttiin tekevän jatkuvasti laadunvalvontaa siellä näet oli sellainen paikallinen esimies jolla oli oikein toimisto sen talon kellarissa, joten hänellä oli mahdollisuus tehdä näitä laadun tsekkauksia useammin kuin sellaisissa paikoissa joissa esimiehellä on työ huone ainoasta siellä aluekonttorilla, tällä oli toimisto muistaakseni jossain hämeentiellä ja sitten itse varsinaisessa kohteessa jossa oli kohdepäällikön nimikkeellä ellen muista väärin.

      Salon seudulla voi olla ihan toisenlainen meininki.

    • beatrix k.

      Itse olen lähdössä kyseisestä firmasta.En tiedä onko mulle sattunut tavallista vittumaisempi kohde mutta ei ole inhimillistä touhua.Esimieskin tuntuu olevan välillä ihan pihalla.
      Kunhan pääsen eroon niin ei enää ikinä!!

    • kokija.

      Varo L&T:tä. Yhtiön siivouspuoli on perseestä. Työjöhtajat ovat epäpäteviä, usein virosta. Siivousalueet ovat epäinhimillisiä ja jos asiakas valittaa, niin vain sinä olet syyllinen, johto ei koskaan. Töissä on erittäin paljon suomenkielentaidottomia. Palkat maksetaan aina väärin alaspäin (tapa tehdä tulosta). Kohteita menetetään jatkuvasti ja siivoojat saavat saman tien kenkää. Työajoista ei neuvotella, ne ilmoitetaan. Siivoojia nöyrrytetään, jotta he oppisivat olemaan vaatimatta oikeuksiaan.

      • joka paikassa

        En tiedä, onko tässä kyse ehkä pääkaupunkiseudusta. Siellä, missä itse olen töissä, ei ole ainuttakaan ei-suomalaista esimiestä, enkä tunnista kuvauksestasi muutenkaan juuri tälle seudulle osuvia ominaisuuksia. Pomot ovat asiansa osaavia ja jopa reiluja (kokemusta useammasta), palkka tulee ajallaan ja oikein, uusia välineitä saa ongelmitta jne. Kaikki ei ole aina niin mustavalkoista, edes näissä isoissa taloissa. Paljon riippuu juuri siitä lähimmästä esimiehestä, enkä voi valittaa omastani. En tosin väitä, ettei jossain päin voisi olla juuri niin kuin kuvailit, toteanpa vain kokemusperäisesti, ettei se koske koko firmaa aina ja kaikkialla.


    • ex-siivooja

      mene ainakaa L&T:lle töihin. Esimiehet ovat siellä epäpäteviä. L&T tulee valitsemaan esimies-tehtäviinsä todella epäpäteviä työntekijöitä, joilla ei tule olemaan minkäänlaista kokemusta esimies tehtävistä ennen valintaa. Firma alkaa kouluttamaan valittua ihmistä vasta sen jälkeen esimieheksi. Vaihtuvuus on muutenkin aikamoista ja toisissa kohteissa saattaa tulla olemaan tämän vuoksi todella huono työilmapiiri. Esimies/miehet eivät tule kunnioittamaan alaisiaan ollenkaan. Työalueet tulevat olemaan aivan mahdottoman suuria. Stressi on kovaa ja tämän vuoksi saatat tulla menettämään myös yöunesi. Mene mielummin, johonkin pienempään firmaan, jossa tullaan asiat hoitamaan huomattavasti asiallisemmin!

      • ap.

        olin pienemmässä firmassa töissä,enkä tykännyt yhtään. Palkat olivat aina myöhässä, eikä pomo ollut millään tavoin yhteydessä (olin yksin kohteessa). Hän kävi joka toinen viikko työpaikallani ja aina silloin, kun olin jo lähtenyt kotiin. Niinä harvoina kertoina, kun sain pomon puhelimeen, hän "pohdiskeli" ääneen, ettei taida jatkaa yrittäjänä enää kauaa. Kun sanoin itseni irti, sain sellaisen adjektiivi ryöpyn niskaani, eikä yksikään ollut mitenkään positiivinen adjektiivi.

        Nyt olen siirtymässä L&T palvelukseen ja tulen olemaan yksin kohteessa. Mitoitus on turhan tiukka, siitä olen huomauttanut, mutta väittävät kovasti sen riittävän. Viikkotunnit laitettiin työsopimukseen ja olen osa-aikaisena (omasta halustani).

        Ei taida täällä palstalla käydä yhtään Salon L&T:läisiä??


      • sinne mennä

        Hyvin tiivistetty. Ainakin pääkaupunkiseudun L&T:hen kaikki kirjoittamasi sopii todella hyvin ja pitää paikkansa. Itse aikoinaan lähdin pois hankalan nuoremmanpuoleisen kohdepäällikön ja huonon työilmapiirin takia. Olen kuullut myös muista pois lähteneistä tämän saman henkilön ja ilmapiirin takia mikä ko.henkilön takia tuossa kohteessa vallitsee. Saman henkilön alaisuudessa on myös jotain autopartio toimintoja sama kurjuus myös sielläkin.

        Sama kaava toistuu usein heidän siivouspuolella...
        Asiat menee hyvin kunnes et valita epäkohdista vaan hyväksyt kaiken paskan mitä niskaasi kaadetaan mutta anna olla jos otat asiallisesti epäkohdat puheeksi tulee ongelmia heti. Mielenterveyden ja työssäjaksamisen kannalta olisi parempi jos epäkohdista voisi keskustella ja työantajan edustajakin olisi valmis joskus kuuntelemaan pelkkien eurojen laskemisen/tulosnauhan tuijottelun asemesta.


      • L&t paska työpaikka
        sinne mennä kirjoitti:

        Hyvin tiivistetty. Ainakin pääkaupunkiseudun L&T:hen kaikki kirjoittamasi sopii todella hyvin ja pitää paikkansa. Itse aikoinaan lähdin pois hankalan nuoremmanpuoleisen kohdepäällikön ja huonon työilmapiirin takia. Olen kuullut myös muista pois lähteneistä tämän saman henkilön ja ilmapiirin takia mikä ko.henkilön takia tuossa kohteessa vallitsee. Saman henkilön alaisuudessa on myös jotain autopartio toimintoja sama kurjuus myös sielläkin.

        Sama kaava toistuu usein heidän siivouspuolella...
        Asiat menee hyvin kunnes et valita epäkohdista vaan hyväksyt kaiken paskan mitä niskaasi kaadetaan mutta anna olla jos otat asiallisesti epäkohdat puheeksi tulee ongelmia heti. Mielenterveyden ja työssäjaksamisen kannalta olisi parempi jos epäkohdista voisi keskustella ja työantajan edustajakin olisi valmis joskus kuuntelemaan pelkkien eurojen laskemisen/tulosnauhan tuijottelun asemesta.

        L&t:tä en suosittele kenellekään,vain pomojen perseennuolijat menestyy ja on paremmat palkat ja edut.yt:n kautta aina pois jotka ei pomoja mielistele,tilinauhaa saa tarkistaa joka kerta kun välistä vetävät ylitöiden maksussa.


      • Uskoavaiei
        L&t paska työpaikka kirjoitti:

        L&t:tä en suosittele kenellekään,vain pomojen perseennuolijat menestyy ja on paremmat palkat ja edut.yt:n kautta aina pois jotka ei pomoja mielistele,tilinauhaa saa tarkistaa joka kerta kun välistä vetävät ylitöiden maksussa.

        Komeat mainokset on firmalla netissä. Viihtyäkin saa...


    • siivooja xyz

      Kohteille tosiaan on laskettu aivan liian vähän siivousaikaa ainakin täällä Oulussa. Esimieheni on etäinen ja hukkuu hänkin työtaakkansa alle, ei tunnu kovin pätevältä työhönsä. Palveluohjaajat vaihtelevat - yksi ihana, toinen ok, kolmas vähän peestä. Eivät itsekään aina tiedä, miten oikeaoppisestu tulisi siivota. Asiat pyörivät hitaasti, mutta palkka maksetaan ajallaan eikä ole ollut mitään ihme alaspäin laskemisia kuin kerran... lienee ollut näppäilyvirhe.

      En tiedä muista siivousfirmoista, mutta L&T:llä on sopimus Terveystalon kanssa, joten työterveyshuolto on laadukasta. :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1686
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1315
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1210
    4. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      3
      1186
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      143
      1173
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1065
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      21
      1061
    8. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      10
      997
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      6
      976
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      864
    Aihe