VF 1100C Magna

hyvä vai huono

Mielipiteitä ko. pyörän omistajilta tai edellisiltä omistajilta kaivataan... mikä pyörässä oli/on hyvää, mikä huonoa? mitä tyyppivikoja voi odottaa löytävänsä?
Hakusessa olisi moinen mopo, jos vain hyvän yksilön löytäisin jostakin...
Kerrothan kokemuksesi, en odota kommentteja niiltä joiden kaverin kummin kaiman honda jätti tienpäälle 20v sitten kaksi kertaa peräkkäin, vaan konkreettisia kokemuksia kiitos =)

10

4542

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      Se oli kiva pyörä ja melko nopea.220km otti huippua ja väittivät että ois enämpikin kulkenut? Sillä pystyi yhdellä pyörällä ajeleen kun keula aika kevyt.Customiksi erinomainen ajaa kaarteissa. Luotettava kaveri se oli mulla 2 vuotta ja ei ollut propleemia. Etujarru siinä otti heikosti ja painui syvälle ja monet panit teräspunosletkuja niihin mutta minun jarru korjaantui kun prikan panin jarrukahvaan niin siitä tuli riski. Ehkä minua eniten häiritsi ne tuhnut äänet? Vee nelkku ei oikein hyvältä minusta kuulosta ja tuntui vähän piloille sivistyneeltä! Muistaakseni siinä oli erittäin kranttu takajousituksen säätö ja jos se ei ollu kohdallaan niin helposti keulaa alkoi ravistella. Kuitenkin hyvä pyörä jos on vähän ajettu. Kansia ne moitti että ois löyhät ja kalliit.Kaikkia osia ei takavuosina enää saanut ja osat on kalliita jos niitä löysi.Nyt on ehkä asiat parantunut ja ehkä nettifirmat sopivalla niihin palikkaa myyvät??

    • arjula

      Mulla on ollut tuo prätkä jo vuodesta 1998, prätkä on vm-1983
      Kilometreja takana melkein 140tkm. Kantta oli remontoitu noin 98tkm kohdalla. (Nokka-akselit ja venttiileitä vaihdettu.
      Muutenkin prätkää oli läpi käyty. Runko pulverimaalattu, kylkikoppia kromattu, maalattu jne.
      Olen tykännyt pyörästä, sillä pannussa on mukavasti tuota muhevaa vääntöä, mutta saa sen kiertämäänkin 10000rpm.
      Yhdeksän vuotta yhteistä taivalta takana ja hauskaa sellaista, sillä joka kevät kun sillä lähtee ajamaan, niin tuohon vääntöön ei kyllä kyllästy koskaan ja saa naaman virneeseen.
      Mielestäni äänet ovat kohdallaan etenkin kun tuon aikaiseen kamppeeseen laittoivat KERKER-merkkisen 4-1 putken , niin johan alkoi Magnakin parkumaan eli aivan oivallinen mummonpelotin.
      Yllättävän hyvä menijä tuolla mutkatielläkin customiksi, sillä kerran bomber-jätkien kanssa ajettiin tuolla mutkateillä, niin aika hyvin kannoilla pysyttiin. Jarrut eivät ole tietenkään verrattavissa tämän päivän vehkeisiin, mutta koskaan ei ole sellaista tilannetta tullut tuolla mutkateilläkään, että jarruja olisi pitänyt moittia. Aikaansa edellä oleva kampe, sillä harvassa pyörässä tuohon aikaan on ollut varashälytin vakiona, luistokytkinmekanismi eli kytkin luistaa moottorijaarrutuksissa, vaihteenilmaisin LCD näytöllä, Automaattinen vilkun palautin.
      Kardaaniveto ja noin 1,25dl öljyä vaihdetaan siihen 32tkm:n välein. Paljon hyviä puolia.
      Nyt pistin pyörän eläkkeelle ja se saa odottaa uudelleen kunnostusta ja maalausta. Jos vaikka joskus sitten ulkoiluttaa sitä nätillä ilmalla.
      Huonoja puolia, jos voisi sanoa yleisesti Magnasta, niin nokka-akseleissa on ollut maailmalla ongelmia, mutta ne on kyllä vähentyneet, koska moottoriöljytkin ovat kehittyneet.
      Joillakin on ollut ongelmia moottorin ylikuumenemisesta. Itse en ole sitä havainnut, sillä tähän on laitettu sen verran suuret suuttimet, että bensa jäähdyttää tehokkaasti konetta. Käytin tehopenkissä ja kyllä vääntölukemat on hauskaa luettavaa, jopa hieman yli 100Nm alkaen 3500rpm, tehoa emme saaneet tehtaan ilmoittamiin lukemiin, mutta se johtunee vain siitä , että kaasuttimissa liian suuret suuttimet(vaihdettu jälkeenpäin) eikä niitä koskaan ole uusittukaan.
      Jarrusatulan liukutapit kannattaa pitää hyvässä rasvassa, sillä ne tahtovat mennä jumiin joka vuosi.
      Varaosat ovat kalliita, mutta ne on saatavilla.
      Mulla itselläni on räjäytyskuvat varaosanumeroineen. Netistä löytyy varaosien toimittajien sivuilta. Vilkut ovat melkoisen suuret tuntosarvet, mutta vilkkuja on saatavilla vaikka minkälaista, samoin peiliä.
      Jos olet laittamassa Magnaa ja suht. vähän ajettua, niin siinä on kampetta ja iloa pitkäksi aikaa. Siinä on prätkää, joka on aikaansa edellä, tehokas ja vääntävä pannu eli ei tarvitse heti olla päivittämässä tehokkaampaan, tänäkin päivänä vastaavia saa hakemalla hakea, jopa uusista prätkistä. Ennenkaikkea sokerina pohjalla, vaikka prätkä painaa noin 265kg, niin istuinkorkeus on matala ja painopiste matala eli tätä prätkää pystyy mammatkin ajamaan.

      • Luistokytkin oli

        omassa pyörässä ongelma kun kytkimen jouset kuoleentuivat ja koneesta kuului loksahtava ääni vedosta moottorijarrutukseen siirryttäessä / kaasua pois heitettäessä. Ääntä kuului myös tyhjäkäynnillä. Rakensin palat jousien väliin siten että ne poistivat jousien kuoleentumisesta johtuvan välyksen ja äänet katosivat kerralla. En jaksanut ruveta etsimään uusia jousia siihen hätään ja jatkoin ajamista tuon korjauksen jälkeen ongelmitta. Parasta pyörässä oli sikavääntö kaikilla kierroksilla.


    • molemmista mielipiteistä

      Kivaa luettavaahan tuo oli..
      Tuo Magna oli yhtenä vaihtoehtona monen muun joukossa ja nyt on pyörävalinta valmis, nimet papereihin ja kilpi kiinni.
      Kenties seuraava pyörä on jo sitten tuo magna, nyt päädyin "hiukan" tuoreempaan mopoon... ;)
      Turvallisia kilometrejä jatkossakin maantiellä ja mutkissa!

    • Amse1

      Mulla on Magna 1984 ja en ikinä kaipaa tai halua muuta. Honda VF1100c Magna on Pyörä!!

      • ja`*Tuttaa!

        Ja mulla magna 1983 (ollut reilut 13v), enkä kaipaa muuta kuin uuden bensa letkun. Joku neropatti viilsi auki (la.5.10.2013), pölli bensat ja poltti pari roska-katosta! Näin Nummelassa!


      • jukkis
        ja`*Tuttaa! kirjoitti:

        Ja mulla magna 1983 (ollut reilut 13v), enkä kaipaa muuta kuin uuden bensa letkun. Joku neropatti viilsi auki (la.5.10.2013), pölli bensat ja poltti pari roska-katosta! Näin Nummelassa!

        Ostin saman ikäisen magnan kesällä.nyt hiukan purkanu pyörää ja mietin kumpi ois tankkiin parempi väri matta vai kiiltävä musta..kommenteja..


      • V65hanSki

        Minulla -84 25tml ajettuna museo, ajanut 2 kesää. Toiminta priimaa,,etujarrupalat vaihdoin sintteri(sis.kuparia) -palaksi. Etujarru muuttui erittäin tunnokkaaksi, tehokas. Loistopeli.


    • pale666666

      Löytyykö keneltäkään omistajan käsikirjaa tai kopiota pyörästä. Tai mistä sellasien saisi ?

      [email protected]

    • Ojane

      Ebaysta löytyy käsikirjoja ja korjausoppaita halvalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2591
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe