Lappeenrannan mielenterveystoimisto

känttyrää

Terveyskeskuksen vieressä toimii mielenterveyskeskus. Onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä paikasta?

Olen vaan kuullut tarinaa huonosta palvelusta ja siitä kuinka ei osata antaa oikeaa hoitoa. Potilaita on myös syyllistetty. Paikkaan joutuu myös jonottamaan kohtuuttoman kauan. Hoitohenkilökunta ei kestä pienintäkään arvostelua.

Antakaa vaan tulla sydämmenne pohjasta kaikki mitä paikasta ajattelette.

13

3118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuppivikainen

      osastonhoitaja on ainankin aivan epäpätevä tollo eikä ymmärrä mistään mitään ainaskaa hoitotyöstä

    • abcd___

      niinpä, onhan se selvää, että tuollaisiin paikkoihin hakeutuu henkilöt jotka menevät omassa urassaan sieltä missä aita on matalin. voi tosin olla, ettei noita henkilöitä juuri muualle töihin otettaisikaan. siksi he ovat valinneet mielenterveustoimiston, lappeenrannan mielenterveystoimiston.

      • nabet

        ei minusta mielisairaiden hoitaminen ole mikään "aita on matalin" homma sehän on vaikea työ?


      • abcd___
        nabet kirjoitti:

        ei minusta mielisairaiden hoitaminen ole mikään "aita on matalin" homma sehän on vaikea työ?

        naurettavan helppoa hommaa, kuka vaan osaa. oikeat hoitajat ovat sairaalassa töissä!


    • Kummastelija

      Kävin yli viisi vuotta sitten mielenterveystoimistossa pari kuukautta selvittelemässä ajatuksiani. Elämä ja ihmissuhdekriisi ajoi aika ahtaalle, ja päätin kokeilla saanko apua.
      Minun kokemukseni paikasta oli todella hyvä, sain sen avun mitä tarvitsin ja pääsin keskustelemaan asiansa osaavan ammattilaisen kanssa. Toki jokapaikassa on kaikenlaisia persoonia,mutta minulle jäi hyvä mielikuva kyseisestä paikasta.

      • Psyko2

        Samanlaisia myönteisiä kokemuksia myös minulla. Olen ollut potilaana jo yli 5 vuotta, keskusteluterapiassa pääasiassa. Kaikki on ollut pelkästään myönteistä. Ainoana haittapuolena, että minullakin on lääkäri vaihtunut lähes vuosittain, mutta pysyvien lääkäreitten saaminen ei olekaan pelkästään lappeenrannan ongelma. Ainakin minut on otettu todella hyvin vastaan ja asioihini on keskitytty ja koen tulleeni kuulluksi. Suosittelen ennakkoluuloista luopumista ja asioihin perehtymistä ennenkuin alkaa morkata tuotakin monelle tärkeää ja tarpeellista palvelua ja ammattiinsa sitoutunutta henkilökuntaa mutu-tuntumalta!


      • bjfa<kö
        Psyko2 kirjoitti:

        Samanlaisia myönteisiä kokemuksia myös minulla. Olen ollut potilaana jo yli 5 vuotta, keskusteluterapiassa pääasiassa. Kaikki on ollut pelkästään myönteistä. Ainoana haittapuolena, että minullakin on lääkäri vaihtunut lähes vuosittain, mutta pysyvien lääkäreitten saaminen ei olekaan pelkästään lappeenrannan ongelma. Ainakin minut on otettu todella hyvin vastaan ja asioihini on keskitytty ja koen tulleeni kuulluksi. Suosittelen ennakkoluuloista luopumista ja asioihin perehtymistä ennenkuin alkaa morkata tuotakin monelle tärkeää ja tarpeellista palvelua ja ammattiinsa sitoutunutta henkilökuntaa mutu-tuntumalta!

        Positiivisia ovat minunkin kokemukseni. Olen nyt ollut asiakkaana puolisen vuotta ja apu on ollut erittäin tärkeää. Olen päässyt purkamaan tuntojani ja saanut oikeanlaisen lääkityksen (sitä ei työterveyslääkäri osannut). Toki jonotusajat on pitkät että pääsee asiakkaaksi tai psykiatrin vastaanotolle, mutta kun kerran on asiakkaaksi päässyt niin keskustelemaan pääsee juuri niin usein kun tarvitsee.

        Kertaakaan minua ei ole syyllistetty. Toki joitain asioita on sanottu suoraan, mutta vasta kun olen ollut valmis niistä kuulemaan ja ottamaan opikseni. Keskusteluterapia kun perustuu vuorovaikutukseen. Aluksi toki hoito oli lähinnä elämää kannattelevaa kun olin itse aivan puhki.

        Itse olen erittäin tyytyväinen että menin/pääsin sinne hoitoon eikä kertaakaan ole kaduttanut.


      • Apua ko. paikasta saanut
        bjfa<kö kirjoitti:

        Positiivisia ovat minunkin kokemukseni. Olen nyt ollut asiakkaana puolisen vuotta ja apu on ollut erittäin tärkeää. Olen päässyt purkamaan tuntojani ja saanut oikeanlaisen lääkityksen (sitä ei työterveyslääkäri osannut). Toki jonotusajat on pitkät että pääsee asiakkaaksi tai psykiatrin vastaanotolle, mutta kun kerran on asiakkaaksi päässyt niin keskustelemaan pääsee juuri niin usein kun tarvitsee.

        Kertaakaan minua ei ole syyllistetty. Toki joitain asioita on sanottu suoraan, mutta vasta kun olen ollut valmis niistä kuulemaan ja ottamaan opikseni. Keskusteluterapia kun perustuu vuorovaikutukseen. Aluksi toki hoito oli lähinnä elämää kannattelevaa kun olin itse aivan puhki.

        Itse olen erittäin tyytyväinen että menin/pääsin sinne hoitoon eikä kertaakaan ole kaduttanut.

        kerrottavaa minulla on ko. paikasta. Olen ollut kahdella eri hoitajalla siellä keskusteluterapiassa, terveyskeskuslääkärini hoitaa lääkityksen. Ei minua ainakaan mistään ole syyllistetty ja koen, että mielenterveyskeskukseen on helppo mennä.

        Ja jos ei jostain syystä sattuisi henkilökemiat hoitajan kanssa toimimaan, niin kai hoitajaa voi sitten vaihtaa. Ainakin luulisin.


      • jos
        Psyko2 kirjoitti:

        Samanlaisia myönteisiä kokemuksia myös minulla. Olen ollut potilaana jo yli 5 vuotta, keskusteluterapiassa pääasiassa. Kaikki on ollut pelkästään myönteistä. Ainoana haittapuolena, että minullakin on lääkäri vaihtunut lähes vuosittain, mutta pysyvien lääkäreitten saaminen ei olekaan pelkästään lappeenrannan ongelma. Ainakin minut on otettu todella hyvin vastaan ja asioihini on keskitytty ja koen tulleeni kuulluksi. Suosittelen ennakkoluuloista luopumista ja asioihin perehtymistä ennenkuin alkaa morkata tuotakin monelle tärkeää ja tarpeellista palvelua ja ammattiinsa sitoutunutta henkilökuntaa mutu-tuntumalta!

        hoito jatkunut jo viisi vuotta?


    • tasoa

      Omalla kohdallani on aika paljon tosta totta. Mutta riippuu niin paljon kenet saat hoitamaan vointiasi.
      Itse koen siellä käyntini helpottavan oloani pelkästään jos joku kuuntelee huoliani, mutta muuta hoitoa ei sit saakkaan kun puheen kuunteluun. "Parantamiseen" siellä ei ole halua/aikaa. Lääkäreitä on ollu monen tasoisia, nykyinen ei osaa.
      Sairaaksi leimaus on tullut esiin. Kun otat yhteyttä, olet heti sairas, ja diagnoosi on keksittävä vaikka mistä.
      Jos on jotain valittamista hoidosta, sekin leimaa lisää. " Et osaa arvostaa saamaasi hoitoa ja käännyt sinua hoitaneita vastaan". Diagnoosi: mikä vain. Jos haluat lukea potilaskertomuksesi, selityksiä löytyy mikset sais.
      Toiminta hidasta ja lääkärin puheille pääsy vaikeaa.
      Mutta tärkein on löytää oikea hoitaja sieltä. Oli hän sit psykologi tai psykiatri. Sairaanhoitajien kanssa kannattaa kuunnella vähän aikaa, ei välttämättä ymmärrä sinua. Se neiti A on aika tehoton.
      Mut hyviä jatkoja kaikille :)

    • sanoisin että se

      ei ole ainut paikka missä potilasta syyllistetään, lähistöllä on myös kaupunki, jossa silloinen lääkäri on osapuilleen kohdellut tyyliin että "mitäs täällä teet". Eikä myöskään ole ainut paikka jossa potilasta kehoitetaan vaan ottamaan itseään niskasta kiinni niin homma hoituu. Tulee mieleen että mitä semmoisilla paikoilla tekee jos ongelmat ratkeaa sillä että pitää vaan ryhdistäytyä. Suottahan siellä henkilökunnalle maksetaan palkkaa.

      • olisiko

        ihan oikeasti syytä ryhdistäytyä???


    • jasu

      olen muuttanut helsingistä lappeenrantaan muutama kuukausi sitten ja täytyy sanoa että täällä on huomattavasti paremmat lääkärit ja hoitajat.täällä hoidetaan ihmistä ei numeroa mapissa.täällä tuntuu että kuunnellaan oikeasti mitä sulla on asiaa, eikä tyyliin 'mitäs sä siinä valitat?mulla on kiire yksityivastaanotolle'.lääkärillä käynnin jälkeen sain viikon kuluessa kutsun mielenterveystoimistoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2536
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1411
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      67
      1402
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1166
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1121
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe