Suurin voitto MM-kisoissa?

hyny

Suomen suurin tappio MM-kisoissa on vuodelta 1958 kanadaa vastaan 0-24.
Tietääkö kukaan milloin Suomi otti suurimman voiton?

Meneekö ennätys uusiksi Sloveniaa vastaan.

9

4118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valmentaja

      Että suurin voitto on 19-2 Australiasta vuoden 1960 olympialaisissa Squaw Valleyssa. Hetken tilastojani selaillen tulin tähän tulokseen, mutta ei nyt täysin 110% varma tieto ole.
      Muutama muu suuri voitto: Suomi-Romania 14-1 `77
      Suomi-Belgia 17-2 `49, Suomi-Norja 16-2 `84 olympialaiset. Suurin voitto kaikki maaottelut mukaanlukien näyttää olevan vuonna 1947 Norjasta 20-1, tämä siis joku harjoitusmatsi tms.

      Jos suuria maalimääriä haluaa nähdä, kannattaa joskus käydä katsomassa Aasian ja Oseanian mestaruusturnauksia. Sieltä löytyy mm. tälläinen tulos vuodelta 1998: Etelä-Korea-Thaimaa 92-0.

      • Rock it!

        Juu, luulisin et Suomen suurin voitto on Senegalista vuodelta 2003, 2-6! Noin huonolla jamalla on suomen jääkiekko ja varsinkin sen juntit fanit... Ok, voitetaan alkusarja, Tunisia, Korea ja Naurusaarten kanssa tasan 4-4! Sitten täysin merktsemätön peli Intiaa vastaan jatkosarjassa: Mertaranta huutaa, tärkeä voitto! tosiasiassa kaikki joukkueet "ylemmästa loppusarjasta" pääsee jatkoon... No, Intia kaatuu 5-4, ja kaikki juntit juo itsensä hengiltä. Sen jälkeen ylempi jatkosarja: päästään välieriin voittamalla Luxemburg 2-3, sen jälkeen pudotaan pronssipeliin Venäjää vastaan. Finaalissa Ruotsi ja Slovakia. Ruotsille mestaruus 5-3. Kaikki taas ihmettelee tätä realiteettia: miksi näin kävi? Kuten mainittua se on realiteetti! That´s what it is! Ja nyt vaan odottelen, kun juntit laittaa vastinetta...


      • Futaaja
        Rock it! kirjoitti:

        Juu, luulisin et Suomen suurin voitto on Senegalista vuodelta 2003, 2-6! Noin huonolla jamalla on suomen jääkiekko ja varsinkin sen juntit fanit... Ok, voitetaan alkusarja, Tunisia, Korea ja Naurusaarten kanssa tasan 4-4! Sitten täysin merktsemätön peli Intiaa vastaan jatkosarjassa: Mertaranta huutaa, tärkeä voitto! tosiasiassa kaikki joukkueet "ylemmästa loppusarjasta" pääsee jatkoon... No, Intia kaatuu 5-4, ja kaikki juntit juo itsensä hengiltä. Sen jälkeen ylempi jatkosarja: päästään välieriin voittamalla Luxemburg 2-3, sen jälkeen pudotaan pronssipeliin Venäjää vastaan. Finaalissa Ruotsi ja Slovakia. Ruotsille mestaruus 5-3. Kaikki taas ihmettelee tätä realiteettia: miksi näin kävi? Kuten mainittua se on realiteetti! That´s what it is! Ja nyt vaan odottelen, kun juntit laittaa vastinetta...

        Mä olen ihan samaa mieltä että lätkän kiinnostus on suurimmks osaksi enää median antamaa tekohengitystä.Suuri yleisö ei ole enää pahemmin kiinnostunut jostain alkusarjoista,välisarjoista!On niin teennäistä kun muutama joukkue pelaa ja niin turhia matseja...no,jokaisen oma asia mihin fyrkat laittaa...nauttikaa,juntit!


      • Freak
        Futaaja kirjoitti:

        Mä olen ihan samaa mieltä että lätkän kiinnostus on suurimmks osaksi enää median antamaa tekohengitystä.Suuri yleisö ei ole enää pahemmin kiinnostunut jostain alkusarjoista,välisarjoista!On niin teennäistä kun muutama joukkue pelaa ja niin turhia matseja...no,jokaisen oma asia mihin fyrkat laittaa...nauttikaa,juntit!

        Perusteleppa otsikkosi "lätkä on out!"? Mielestäni Suomessa ollaan aika reiluun enemmän kiekon kannattajia kuin futiksen, sama pätee kaikkiin muihinkin maihin joissa on menestyneet maajoukkueet ja pelaajat. Ja lyödäänkö vetoa että kun kisat alkavat niin ei puutu Suomelta kannattajia niin paikan päältä kuin kotikatsomoistakin, pelattiin sitten alkusarjoja taikka finaalisarjoja. Mikään ottelu arvokisoissa ei ole turha. Ja annas olla viimeinen kerta kun tulet haukkumaan tänne palstalle kiekkofaneja, seuraavat sellaiset viestit poistan. Ei tietääkseni kukaan kiekkofanikaan tule soittamaan poskea futisfoorumille.


      • The Man
        Freak kirjoitti:

        Perusteleppa otsikkosi "lätkä on out!"? Mielestäni Suomessa ollaan aika reiluun enemmän kiekon kannattajia kuin futiksen, sama pätee kaikkiin muihinkin maihin joissa on menestyneet maajoukkueet ja pelaajat. Ja lyödäänkö vetoa että kun kisat alkavat niin ei puutu Suomelta kannattajia niin paikan päältä kuin kotikatsomoistakin, pelattiin sitten alkusarjoja taikka finaalisarjoja. Mikään ottelu arvokisoissa ei ole turha. Ja annas olla viimeinen kerta kun tulet haukkumaan tänne palstalle kiekkofaneja, seuraavat sellaiset viestit poistan. Ei tietääkseni kukaan kiekkofanikaan tule soittamaan poskea futisfoorumille.

        Se on totta, että eihän minkään lajin faneja ole syytä morkata. Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttäristä! Itse kuulun Suomessa siihen vähemmistöön kuka diggaa enemmän juuri Kuningas Jalkapalloa. Mutta kiekkofanit saavat mun puolesta hehkuttaa niin paljon kuin tykkäävät, ja niin kuuluukin tehdä. Pari kommenttia kuitenkin, ihan keskustelumielessä, ei mitään morkkausta/v****ilua: Ne turhat pelit, ei kai niitä nyt periaatteessa ole, kuitenkin käytännössä nuo alku-, väli-, ylempi- ja vielä ylempijatkosarja jne. jne. sisältää näitä matseja Turkkia ja Tunisiaa vastaan, jotka kaiken lisäksi voidaan vielä hävitä! Silti voidaan vielä voittaa mestaruus. Kisat voitais aloittaa suoraa vaiheesta, jolloin 8 "parasta" pelaa pudotuspelit. Aina kuitenkin samat maat on siinä mukana. Venäjä, Ruotsi, Suomi, USA, Kanada, Tsekki, Slovakia ja yksi "yllättäjä", joka kuitenkin tippuu suosikeille heti alussa. Ja mitä tuohon kannattajien lukumäärään tulee: Viime vuonna Ruotsissa samaan aikaan MM-kisojen kanssa oli Allsvenskanin runkosarjapeli Örgryte-GIFK. Pelissä oli 35000 katsojaa. Seuraavana päivänä välierässä Ruotsi-Slovakia yli puolet vähemmän! Jännää, eikö totta? Totta myös se, että Suomi on varmaan maailman ainoa maa, jossa lätkäfaneja on kyllä reilusti enemmän kuin futiksen. Ei muuta kun huutakaa, ja toivon Teille kiekkofaneille menestystä!! Kyllä sitä varmaan itekin muutaman matsin katsoo, ehkäpä jopa paikan päällä...


      • Valmentaja
        Rock it! kirjoitti:

        Juu, luulisin et Suomen suurin voitto on Senegalista vuodelta 2003, 2-6! Noin huonolla jamalla on suomen jääkiekko ja varsinkin sen juntit fanit... Ok, voitetaan alkusarja, Tunisia, Korea ja Naurusaarten kanssa tasan 4-4! Sitten täysin merktsemätön peli Intiaa vastaan jatkosarjassa: Mertaranta huutaa, tärkeä voitto! tosiasiassa kaikki joukkueet "ylemmästa loppusarjasta" pääsee jatkoon... No, Intia kaatuu 5-4, ja kaikki juntit juo itsensä hengiltä. Sen jälkeen ylempi jatkosarja: päästään välieriin voittamalla Luxemburg 2-3, sen jälkeen pudotaan pronssipeliin Venäjää vastaan. Finaalissa Ruotsi ja Slovakia. Ruotsille mestaruus 5-3. Kaikki taas ihmettelee tätä realiteettia: miksi näin kävi? Kuten mainittua se on realiteetti! That´s what it is! Ja nyt vaan odottelen, kun juntit laittaa vastinetta...

        Olisi Kyllä hienoa jos noinkin harvinaisten jääkiekkomaiden kanssa tulisi tuollaisia tuloksia, olettaen, että Suomen taso pysyisi ennallaan. Silloinhan oltaisiin tämän iänikuisen vertailukohdan jalkapallon tasolla. Tosin sillä erotuksella, että jääkiekossa tehtäisiin maaleja 2-4 kertaa enemmän. Joillekin on vaikea pala niellä tämä jääkiekon ylivertaisuus Suomessa. Sama naljailu jatkuu ja vertauskohtana aina jalkapallo. Kuten sanottu, toinen tykkää tyttärestä, toinen äidistä. Tässä vertauksessa toiseen kohdistunut ihastus ei katso sitä, että kummasta tykkää enemmän ihmisiä, saati koko maapallo. Tajuatko mitä tarkoitan? Jalkapallohan on niin mainstreamia kuin olla voi, mutta ei se sitä tarkoita, että jääkiekkoa sen takia tarvitsisi morkata jatkuvalla syötöllä. En minäkään olisi ihmisille vittuilemassa jos kaksi miljoonaa silmäparia katsoisi sauvakävelyn mm-kisoja ja juhlisi niitä vielä satatuhatpäin senaatintorilla. Siinähän juhlivat minun puolesta, ei haittaa.

        En tiedä tarkoititko faneja vai minua näillä junteilla. Minulle kuitenkin vastasit, joten oletan sinun kutsuvan minua juntiksi. Tietenkään, et asiaa perustellut, mikä on hyvin yleistä, ja mikä antaa myös itsestäsi todella juntin kuvan. Itse olen mielestäni kirjoittanut tänne, tai ainakin yrittänyt, edes jollain tavalla järkeviä juttuja, ainakin verrattuna muuhun teiniskeidaan ja naurettavaan käsimaali-väittelyyn mitä täällä esiintyy. Muutenkaan en pidä nimittelyä mitenkään keskustelua tai väittelyä edistävänä asiana, päin vastoin. Mutta jokainen skriivaa tyylillään.

        Jään odottamaan vastausta...


      • The Man
        Valmentaja kirjoitti:

        Olisi Kyllä hienoa jos noinkin harvinaisten jääkiekkomaiden kanssa tulisi tuollaisia tuloksia, olettaen, että Suomen taso pysyisi ennallaan. Silloinhan oltaisiin tämän iänikuisen vertailukohdan jalkapallon tasolla. Tosin sillä erotuksella, että jääkiekossa tehtäisiin maaleja 2-4 kertaa enemmän. Joillekin on vaikea pala niellä tämä jääkiekon ylivertaisuus Suomessa. Sama naljailu jatkuu ja vertauskohtana aina jalkapallo. Kuten sanottu, toinen tykkää tyttärestä, toinen äidistä. Tässä vertauksessa toiseen kohdistunut ihastus ei katso sitä, että kummasta tykkää enemmän ihmisiä, saati koko maapallo. Tajuatko mitä tarkoitan? Jalkapallohan on niin mainstreamia kuin olla voi, mutta ei se sitä tarkoita, että jääkiekkoa sen takia tarvitsisi morkata jatkuvalla syötöllä. En minäkään olisi ihmisille vittuilemassa jos kaksi miljoonaa silmäparia katsoisi sauvakävelyn mm-kisoja ja juhlisi niitä vielä satatuhatpäin senaatintorilla. Siinähän juhlivat minun puolesta, ei haittaa.

        En tiedä tarkoititko faneja vai minua näillä junteilla. Minulle kuitenkin vastasit, joten oletan sinun kutsuvan minua juntiksi. Tietenkään, et asiaa perustellut, mikä on hyvin yleistä, ja mikä antaa myös itsestäsi todella juntin kuvan. Itse olen mielestäni kirjoittanut tänne, tai ainakin yrittänyt, edes jollain tavalla järkeviä juttuja, ainakin verrattuna muuhun teiniskeidaan ja naurettavaan käsimaali-väittelyyn mitä täällä esiintyy. Muutenkaan en pidä nimittelyä mitenkään keskustelua tai väittelyä edistävänä asiana, päin vastoin. Mutta jokainen skriivaa tyylillään.

        Jään odottamaan vastausta...

        Niin, vastaus itseasiassa on tuossa viestissä "kannanotto". Kirjoitin näet myös tuon That´s it-viestin, vaan erinimimerkillä. No, silloin kun kirjoitin sitä, olin tuohtuneena ja juovuksissa... Ei siis vajota tuolle "käsimaali"-väittelytasolle, josta mainitsit. Hyvää kevättä sinulle! Ja muuten, se Kärppien maali OLI aivan selvä käsimaali...;) T: Futisjuntti;)


    • The man

      Sloveniaa vastaan? Eiks Slovenia pelannu ihan kohtuullisesti jo viime vuonnakin? Ei ihme vaikka häviäisivät... Olympialaisissa muistaakseni Sarajevo 1984, Suomi voitti Norjan 16-0, korjatkaa jos olen väärässä, ja voihan suurempiakin voittoja olla...?

    • The human

      1947 suomi voitto norjan 20-1

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3184
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2131
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2054
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1905
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe