Epätoivoinen avunpyyntö!!

Ansaitsenko minä tämän tuskan?

Olen kärsinyt päänahan ongelmista vuodesta 2005 alkaen.Olen tällä hetkellä 23-vuotias nuori mies.Päänahkaongelmani ovat jatkuneet jo 2,5 vuotta,eikä loppua niille näy.Päänahkani on lähes aina todella kutiava ja punainen.

Vuonna 2005 minulla diagnosoitiin alkava miestyyppinen kaljuuntuminen ihotautilääkärin toimesta.Silloin sain lääkkeeksi Propeciaa,jonka käytön lopetin kuitenkin huomatessani että se aiheuttaa kasvoihini ihottumaa.Ehdin käyttää Propeciaa 3-4 kuukautta.Otin myös aikoinaan Hiusakatemian hoitoja(lähes kaikkia mahdollisia),mutta nekin lopetin koska en saanut niistä mitään apua vaivaani.Rahaa upposi hiusakatemian hoitoihin todella paljon ja tuntuu että kaikki aivan turhaan.

Nyt tänä päivänä elämä tuntuu välillä sietämättömältä,jatkuvan päänahan kutinan kanssa on vaikea elää.Hiukseni ohenevat juuri näiltä alueilta joissa iho ei voi hyvin.Hiukset siis ohenevat hyvin mieskaljuuntumis-tyypillisesti vain keskeltä päätä.Välillä mieleeni tulee itsetuhoisia ajatuksia,koska en keksi mitään ulospääsyä tästä tilanteesta.

Olen kokeillut hyvin monia erilaisia shampoita,kortisonivoiteita ja kaikennäköistä mutta en ole löytänyt apua ongelmaani.Aivan kuin hiustenlähtö ei olisi tarpeeksi hirveää,vaan minun pitää vielä kärsiä päänahan sairaalloisesta kutinasta.Minusta tuntuu että tämä sairaus on pilannut koko elämäni ja välillä huomaan ajattelevani itsemurhaa.

43

8325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sulla siinä

      päänahassa on, jos kerran kutisee. Ei pelkkä normaali miestyyppinen kaljuuntuminen aiheuta kutinaa tuossa määrin ainakaan.

      Mitä ihotautilääkäri on sanonut kutinasta, että mistä se voisi johtua? Oletko käynyt useammalla ihotautilääkärillä vai vain yhdellä?

      Onko kyse psoriasis-tyyppisestä ihottumasta? Millainen ruokavaliosi on? Syötkö paljon sokeria ja valkoisesta vehnästä tehtyjä ruokia? Suolistohiiva voi kuulemma aiheuttaa psoriasista, jolloin ruokavalion muuttaminen ja hiivan tappaminen suolistosta voi poistaa iho-ongelmat.

      • Red-head

        Ilmeisesti päänahassa on jonkinlainen tulehdus päällä.Päänahka punoittaa ja on kuiva.Ihotauti lääkäri suositteli laittamaan aqualan-kosteuttavaa rasvaa päänahkaan ja pesemään sebamedillä.Olen käynyt 2 ihotautilääkärillä,pitäisi ilmeisesti käydä vielä useammalla.

        Mistään prosiasiksesta eivät nämä ihotautilääkärit ole ainakaan puhuneet.Silloin kun kävin ottamassa huisakatemian hoitoja minulle laadittiin tietynlainen ruokavalio,mutta kun se ei mielestäni vaikuttanut yhtään päänahan oireisiini niin päätin osittain unohtaa sen.Ainakin maidon olen jättänyt pois ruokavaliostani kokonaan.Mielestäni silloin mikään mitä söin tai en syönyt ei vaikuttanut millään tavalla päänahan oireiluuni.

        Muuten kun pesen hiukset niin päänahka vaalenee,mutta kun tietty aika n.16-24 tuntia kuluu niin päänahka punoittaa taas niin helvetisti ja rupeaa kutiamaan.Voisiko joku shampooallergia olla mahdollinen??


      • on mahdollista
        Red-head kirjoitti:

        Ilmeisesti päänahassa on jonkinlainen tulehdus päällä.Päänahka punoittaa ja on kuiva.Ihotauti lääkäri suositteli laittamaan aqualan-kosteuttavaa rasvaa päänahkaan ja pesemään sebamedillä.Olen käynyt 2 ihotautilääkärillä,pitäisi ilmeisesti käydä vielä useammalla.

        Mistään prosiasiksesta eivät nämä ihotautilääkärit ole ainakaan puhuneet.Silloin kun kävin ottamassa huisakatemian hoitoja minulle laadittiin tietynlainen ruokavalio,mutta kun se ei mielestäni vaikuttanut yhtään päänahan oireisiini niin päätin osittain unohtaa sen.Ainakin maidon olen jättänyt pois ruokavaliostani kokonaan.Mielestäni silloin mikään mitä söin tai en syönyt ei vaikuttanut millään tavalla päänahan oireiluuni.

        Muuten kun pesen hiukset niin päänahka vaalenee,mutta kun tietty aika n.16-24 tuntia kuluu niin päänahka punoittaa taas niin helvetisti ja rupeaa kutiamaan.Voisiko joku shampooallergia olla mahdollinen??

        shampooallergia, ruoka-allergia jne. Useimmissa shampoissa on Sodium Laurethia: jospa olet sille allerginen tai jollekin muulle aineelle?

        Jos kokeilisit jotakin tulehdusta poistavaa. Jotkut ovat täällä kehuneet hapanhoitoa, jonka voi tehdä vaikkapa luontaistuotekaupasta ja isommista ruokakaupoistakin saatavalla Molkosanilla (en tiedä, pitääkö laimentaa: lue aikaisempia kirjoituksia), mutta siinä pitää olla varovainen, ettei ainetta pääse silmiin.

        Lue huviksesi kirja hiivasyndroomasta; ei siitä ainakaan haittaa ole.


      • mies30v
        Red-head kirjoitti:

        Ilmeisesti päänahassa on jonkinlainen tulehdus päällä.Päänahka punoittaa ja on kuiva.Ihotauti lääkäri suositteli laittamaan aqualan-kosteuttavaa rasvaa päänahkaan ja pesemään sebamedillä.Olen käynyt 2 ihotautilääkärillä,pitäisi ilmeisesti käydä vielä useammalla.

        Mistään prosiasiksesta eivät nämä ihotautilääkärit ole ainakaan puhuneet.Silloin kun kävin ottamassa huisakatemian hoitoja minulle laadittiin tietynlainen ruokavalio,mutta kun se ei mielestäni vaikuttanut yhtään päänahan oireisiini niin päätin osittain unohtaa sen.Ainakin maidon olen jättänyt pois ruokavaliostani kokonaan.Mielestäni silloin mikään mitä söin tai en syönyt ei vaikuttanut millään tavalla päänahan oireiluuni.

        Muuten kun pesen hiukset niin päänahka vaalenee,mutta kun tietty aika n.16-24 tuntia kuluu niin päänahka punoittaa taas niin helvetisti ja rupeaa kutiamaan.Voisiko joku shampooallergia olla mahdollinen??

        "kun pesen hiukset niin päänahka vaalenee,mutta kun tietty aika n.16-24 tuntia kuluu niin päänahka punoittaa taas niin helvetisti ja rupeaa kutiamaan.Voisiko joku shampooallergia olla mahdollinen??"

        No pese hyvä mies päänahkasi sitten joka päivä jos se kerran auttaa. Kokeile vaikka T/Gel -shampoota.


      • Red-head
        mies30v kirjoitti:

        "kun pesen hiukset niin päänahka vaalenee,mutta kun tietty aika n.16-24 tuntia kuluu niin päänahka punoittaa taas niin helvetisti ja rupeaa kutiamaan.Voisiko joku shampooallergia olla mahdollinen??"

        No pese hyvä mies päänahkasi sitten joka päivä jos se kerran auttaa. Kokeile vaikka T/Gel -shampoota.

        Mutta toisaalta päänahkani on kuiva jos pesen hiukset joka päivä niin eikö tämä lisää kuivuutta??Mistä tätä kyseistä T/gel-shampoota saa?Olisiko muita shampoita joita mun kannattaisi kokeilla ongelmaani?Päänahan hikeentyminen muuten ärsyttää näitä huonosti voivia ihoalueita.


      • Red-head
        mies30v kirjoitti:

        "kun pesen hiukset niin päänahka vaalenee,mutta kun tietty aika n.16-24 tuntia kuluu niin päänahka punoittaa taas niin helvetisti ja rupeaa kutiamaan.Voisiko joku shampooallergia olla mahdollinen??"

        No pese hyvä mies päänahkasi sitten joka päivä jos se kerran auttaa. Kokeile vaikka T/Gel -shampoota.

        Ihotautilääkäri puhui myös että auringon ottaminen voisi tehdä hyvää päänahalle?Toisaalta tuntuu että ihoni varmaan palaa niiltä kohdilta helposti.Niin ja minulla on muuten atooppinen iho.


      • mies30v
        Red-head kirjoitti:

        Mutta toisaalta päänahkani on kuiva jos pesen hiukset joka päivä niin eikö tämä lisää kuivuutta??Mistä tätä kyseistä T/gel-shampoota saa?Olisiko muita shampoita joita mun kannattaisi kokeilla ongelmaani?Päänahan hikeentyminen muuten ärsyttää näitä huonosti voivia ihoalueita.

        "Mutta toisaalta päänahkani on kuiva jos pesen hiukset joka päivä niin eikö tämä lisää kuivuutta?"

        T/Geliä on sekä kuivalle että rasvoittuvalle päänahalle. Sitä saa useista hyvin varustelluista apteekeista ja kustantaa muistaakseni suunnilleen kympin per iso pullo.

        Itse käytän sitä lähes päivittäin, sillä se myös vähäisessä määrin laskee päänahan dht-pitoisuuksia (ei tosin yksinään missään nimessä riitä pysäyttämään perinnöllistä kaljuuntumista siis).


    • Mikko_

      Kutina on kyllä miestyypin hiustenlähdön oire, eli ei sulla välttämättä mitään "lisätautia" päänahassa ole.

      Itselläni oli kovaa kutinaa hiustenlähdön ollessa kiihkeimmillään tuossa vuosituhannen vaihteessa. Kutina hellitti heti kun aloin syömään finasteridia.

      Kannattaisikohan sun kumminkin kokeilla vielä sitä finasteridia vaikka pienemmällä annostuksella? Otat vaikka 0.2 mg tai 0.5 mg päivässä.

      Suosittelen myös Nizoral-shampoota, joka saattaa auttaa tai sitten ei.

      Antihistamiineja voi tietysti yrittää myös. Pohjimmiltaanhan kyseessä on allerginen reaktio.

      • Mikko_

        Ja jos jostain syystä finasteridi ei todellakaan sulle sovi, niin ainahan sä voit yrittää dutasteridia... Lääkkeet eivät vaikuta täsmälleen samalla tavalla, joten sivuvaikutuksetkaan eivät välttämättä ole samat.


      • Tiedonjanoinen
        Mikko_ kirjoitti:

        Ja jos jostain syystä finasteridi ei todellakaan sulle sovi, niin ainahan sä voit yrittää dutasteridia... Lääkkeet eivät vaikuta täsmälleen samalla tavalla, joten sivuvaikutuksetkaan eivät välttämättä ole samat.

        **Ja jos jostain syystä finasteridi ei todellakaan sulle sovi, niin ainahan sä voit yrittää dutasteridia... Lääkkeet eivät vaikuta täsmälleen samalla tavalla, joten sivuvaikutuksetkaan eivät välttämättä ole samat.**

        Miten muuten ajattelit saada Suomessa dutasteridi-reseptin hiustenlähtöön, kun gefinakin on jo tiukassa joiltain lääkäreiltä? Dutasteridia ei ole käsittääkseni hyväksytty Suomessa hiustenlähdön hoitoon.


    • Nord Rolfström

      Voisikohan kyseessä olla jokin tiukasti kiinni iskenyt kroonisesti uusiutuva sieni-infektio?

      Silloin voisi kysellä anti-fungaalisia lääkkeitä vaivaan. Periaatteessa ketokonatsoli on juuri sieniä tappava lääke, joka topikaalisessa muodossa (kuten shampoona) vaikuttaa paikallisesti ja pienimuotoisesti. Pahemmissa tapauksissa pitää kuitenkin nauttia ketokonatsoli suun kautta tablettina, jolloin aine metabolisoituu ja kulkeutuu kaikkialle elimistöön ja vaikuttaa sisältä päin.

      Tämä on yksi syistä miksi sienilääkkeet toimivat emulsiovoiteena varvassilsaan, mutta kynsisilsaan pitää ottaa kuukausien pituinen tablettikuuri.

      Ketokonatsolille on tietenkin myös vaihtoehtoja, esim. terbinafiini on paljon tehokkaampi lääke. Jopa siinä määrin, että se on tuhonnut maksoja ja aiheuttanut kuolemiakin pahimmissa tapauksissa, mutta pitäisi siinä sieni-infektionkin kyllä parantua...

      Kannattaa kuitenkin kysyä ihotautilääkäriltä lähetettä laboratorioon, missä voidaan tutkia että mikä vaivaa. Johonkin hiusakatemioihin ei kannata missään vaiheessa mennä, koska ne ovat silkkaa kusetusta.

      • Red-head

        Paikallisessa terveyskeskuksessa tehtiin päänahastani sieniviljely aikoinaan,ja ei siinä kuulemma mitään sientä ollut.Toivattavasti ovat olleet oikeassa.Ja toisaalta en usko että lääkärit alkavat helposti määräämään noin kovia lääkkeitä jos eivät tiedä oikein tarkkaan mikä on vialla.

        Sieni-infektio voisi kyllä ehkä olla siinä määrin sopiva ratkaisu,että päänahkani oireilu alkoi juuri armeijassa jossa tuli oltua kaiken paskan seassa.Ennen inttiä ei ollut minkäänlaista päänahan kutinaa tai minkään sortin oireilua.Toisaalta armeijan stressi voi varmaankin laukaista herkillä ihmisillä ehkä jotain allergioita/iho-oireita.


    • jollakin supersuper

      hellävaraisella apteekista ostetulla shampoolla. Taisi olla niin, että jollakin apteekin rasvalla voi myös pestä hiuksia, kysypä neuvoa apteekista.

      Rasvaa päänahkaasi apteekin rasvoilla.

    • Tiedonjanoinen

      Uskomatonta. Tuo ketjun aloittajan tarina voisi olla täysin minun kirjoittamani, mitä nyt ikä vaihdetaan 24-vuotiaaksi ja päänahkaongelmat vuodeksi. Olen kokeillut kaikkea; propeciaa ja kaikkia mahdollisia hellävaraisia shampooita mutta mikään ei auta. Kutina on ja pysyy ja hiukset lähtevät pään keskeltä. Leikkasin viiime syksynä jopa millisängen jonka avulla kuvittelin pääseväni tästä kaljuuntumisahdistuksesta eroon, mutta kun ei sopinut minun päänmuodolleni. Parturi kehui että on kauniinmuotoinen kallo että ilman muuta voi vetää lyhyeksi, mutta mielestäni totuus oli jotain aivan muuta.

      Olen käynyt ihotautilääkärillä kolme kertaa, ja mitään muuta vastausta en ole saanut kuin jonkun epämääräisen tulehduksen. Ulkoisesti päänahka on kuulemma ihan kunnossa olevan näköinen, mutta eihän tämä kutina voi tyhjästä tulla. "Finnejä" mulla ei enää päänahassa ole, niitäkin oli pari vuotta sitte. Mulla on kyllä kynsisienikin päällä, mutta ei ihotautilääkäri mitään sanonut että päänahassa voisi olla sama infektio. Itsekin olen monta kertaa ajatellut, että eikö kaljuuntuminen tässä iässä riitä vaan pitääkö olla vielä helvetillinen päänahan kutina joka vaikeuttaa jokapäiväistä elämää (vaikea keskittyä kun tekisi mieli vain raapia päätä).

      • Red-head

        Jollain tavalla lohduttavaa kuulla etten ole yksin tällaisen ongelman kanssa.Kiitos siitä.Välillä on kyllä todella vaikea pitää mieli korkealla tämän ongelman kanssa.On tämä kyllä sen verran kauheaa etten toivoisi samaa edes pahimmalle vihamiehelleni.Aivan täyttä helvettiä.

        Välillä tuntuu kauhealta kun ajattelee,että teen mitä hyvänsä niin en saa päänahkaani voimaan hyvin.Kauheaa on myös kun joutuu kärsimään lähes 24/7 tästä sairaalloisesta kutinasta.Kun pesen hiukset niin se on varmaan ainoa hetki kun päänahka tuntuu suhteellisen rauhalliselta/normaalilta edes hetken.Päänahan hikoaminen myös minulla ainakin ärsyttää tätä sairasta päänahan-ihoaluetta.Huomaan että olen myös joutunut alkamaan strategioida esim.mihin ajankohtaan ennen joitain tapahtumia pesen hiukset jotta minun ei tarvitse siellä miettiä pahinta kutinaa.

        No ei auta se on vaan yritettävä taistella näiden ongelmien kanssa.Luulen kyllä että nämä ongelmat ovat jo hiukan ruvenneet vaikuttamaan mielenterveyteeni.Jonkin asteisesta toivottomuudesta kärsin nimittäin ajoittain.Tällöin ei huvita mikään,eikä halua tehdä mitään.No jos löydät jonkunlaisen ratkaisun omaan tilaasi niin kerro minulle ihmeessä sitten mitä teit.


      • Tiedonjanoinen
        Red-head kirjoitti:

        Jollain tavalla lohduttavaa kuulla etten ole yksin tällaisen ongelman kanssa.Kiitos siitä.Välillä on kyllä todella vaikea pitää mieli korkealla tämän ongelman kanssa.On tämä kyllä sen verran kauheaa etten toivoisi samaa edes pahimmalle vihamiehelleni.Aivan täyttä helvettiä.

        Välillä tuntuu kauhealta kun ajattelee,että teen mitä hyvänsä niin en saa päänahkaani voimaan hyvin.Kauheaa on myös kun joutuu kärsimään lähes 24/7 tästä sairaalloisesta kutinasta.Kun pesen hiukset niin se on varmaan ainoa hetki kun päänahka tuntuu suhteellisen rauhalliselta/normaalilta edes hetken.Päänahan hikoaminen myös minulla ainakin ärsyttää tätä sairasta päänahan-ihoaluetta.Huomaan että olen myös joutunut alkamaan strategioida esim.mihin ajankohtaan ennen joitain tapahtumia pesen hiukset jotta minun ei tarvitse siellä miettiä pahinta kutinaa.

        No ei auta se on vaan yritettävä taistella näiden ongelmien kanssa.Luulen kyllä että nämä ongelmat ovat jo hiukan ruvenneet vaikuttamaan mielenterveyteeni.Jonkin asteisesta toivottomuudesta kärsin nimittäin ajoittain.Tällöin ei huvita mikään,eikä halua tehdä mitään.No jos löydät jonkunlaisen ratkaisun omaan tilaasi niin kerro minulle ihmeessä sitten mitä teit.

        **Välillä tuntuu kauhealta kun ajattelee,että teen mitä hyvänsä niin en saa päänahkaani voimaan hyvin.**

        Aivan. Jos tämä kutina ei liittyisi kaljuuntumiseen niin mikäs siinä olisi levittäessä erilaisia linimenttejä päähän, mutta kun hiukset ovat niin stanan harvat jo nyt niin eipä sinne viitsi paljoa aineita sörkkiä, pelottaa että menee vielä huonommaksi.

        **Luulen kyllä että nämä ongelmat ovat jo hiukan ruvenneet vaikuttamaan mielenterveyteeni.Jonkin asteisesta toivottomuudesta kärsin nimittäin ajoittain.Tällöin ei huvita mikään,eikä halua tehdä mitään**

        Tähänkin voin yhtyä. Päivä on monesti pilalla jos vaikka sattuu olemaan tavallista huonompi "hiuspäivä" eli hiukset näyttävät vielä normaaliakin huonommalta. Silloin ei kyllä huvita lähteä mihinkään eikä tehdä mitään.

        **No jos löydät jonkunlaisen ratkaisun omaan tilaasi niin kerro minulle ihmeessä sitten mitä teit.**

        Nyt hain apteekista hydrokortisonia (0.5%) ja koitan jos sillä saisin päänahan rauhoittumaan. Uskoisin että finasteridi ja rogaine voisivat auttaa minua jos vain saisin päänahan tulehduksen ensin kuntoon.


      • orlando di lasso
        Tiedonjanoinen kirjoitti:

        **Välillä tuntuu kauhealta kun ajattelee,että teen mitä hyvänsä niin en saa päänahkaani voimaan hyvin.**

        Aivan. Jos tämä kutina ei liittyisi kaljuuntumiseen niin mikäs siinä olisi levittäessä erilaisia linimenttejä päähän, mutta kun hiukset ovat niin stanan harvat jo nyt niin eipä sinne viitsi paljoa aineita sörkkiä, pelottaa että menee vielä huonommaksi.

        **Luulen kyllä että nämä ongelmat ovat jo hiukan ruvenneet vaikuttamaan mielenterveyteeni.Jonkin asteisesta toivottomuudesta kärsin nimittäin ajoittain.Tällöin ei huvita mikään,eikä halua tehdä mitään**

        Tähänkin voin yhtyä. Päivä on monesti pilalla jos vaikka sattuu olemaan tavallista huonompi "hiuspäivä" eli hiukset näyttävät vielä normaaliakin huonommalta. Silloin ei kyllä huvita lähteä mihinkään eikä tehdä mitään.

        **No jos löydät jonkunlaisen ratkaisun omaan tilaasi niin kerro minulle ihmeessä sitten mitä teit.**

        Nyt hain apteekista hydrokortisonia (0.5%) ja koitan jos sillä saisin päänahan rauhoittumaan. Uskoisin että finasteridi ja rogaine voisivat auttaa minua jos vain saisin päänahan tulehduksen ensin kuntoon.

        Masennusta tääläkin jo vuosi podettu. Kutina loppu mulla ku rupesin käyttää Nizoralia. Muuten Propeciaa käyttänyt jo 6kk ja ei mitään vielä auttanut. Miten tää voikaan välillä vaikuttaa mielenterveyteen niin rajusti? Fiilikset ollu tosi pahoja vuoden aikana. Mulla on jo kuitenki 36v taulussa, mutta silti ei tätä tahdo kestää. Zemppiä teille, muistakaa että itsetuhoset ajatukset ei ainakaan auta. Kyseessä on loppujen lopuksi aika pieni juttu tässä elämässä, jos sen osais näin ajatella.


    • -Tukkapoika-

      Omenaviinietikka ja cayenne-pippurijauhe auttaa.
      Eli laitat omenaviinietikkaa ja vaikka 1-2 teelusikallista caynnejauhetta johonkin sopivaan pulloon ja sekotat ne kunnolla. Voit myös laimentaa vedellä jos tuntuu liian voimakkaalta.
      Seuraavaksi laitat sitä päähän ja hierot sen kunnolla joka paikkaan mutta silmiin ei kannata päästää tippaakaan! Peset pois n. 30 min päästä.
      Pari kertaa viikossa riittää.
      Itsellä ollut sama ongelma ja tämä on ainut mikä auttoi.

      • Tiedonjanoinen

        Olitko myös kaljuuntumassa vai oliko sulla kutinaa muuten vaan?


      • tuo cayenne-pippuri

        kuulostaa aika pahalta ärtyneeseen päänahkaan, eikä omenaviinietikkakaan mitään kevyttä ainetta ole.


      • -TukkaPoika-

      • Avunsaanut
        tuo cayenne-pippuri kirjoitti:

        kuulostaa aika pahalta ärtyneeseen päänahkaan, eikä omenaviinietikkakaan mitään kevyttä ainetta ole.

        Head&shoulders menthol fresh auttaa ja parantaa päänahkaa. Ja on halpaa. Auttoi tosi pahaan ihosairauteen päänahassa. Ei kaupoista taho saada mutta tilaamalla saa. 3-4 euroa


    • vuosien takaa

      Itselläni oli täysin kuvailemasi päänahka. Jossain vaiheessa se levisi jopa kulmakarvoihini.

      Kammatessani päätäni, tuli alas kasoittain sekä hiuksia että päänahkaa. Siis pinta pois aina sinne punaiseen pohjakerrokseen ja ihottumaan asti.

      Hankin bio shampoota ja hoitoainetta ja ne ainakin kirvelivät punoitukseen ja ihottumaan. Tuntui ainakin että pureutuu ja tappaa pöpöt. Kuitenkaan asia ei parantunut. Kokeilin joitakin lääkkeenomaisia muitakin shamppootuotteita ilman apua.

      Jossain vaiheessa ostin Head & shoulders shampoota ihan vahingossa ja sen jälkeen ei ole kyseisiä oireita ollut enää noin 15 vuoteen. En tiedä auttoiko kyseinen shampoo mutta ainakin kaikki oireet katosivat jokatapauksessa samalla hetkellä kun aloin päivittäin kyseistä samppoota käyttämään. OStessani sitä, en ajatellut että se olisi apu päänahkaongelmiin niin totaalisesti, koska en mitenkään pitänyt sitä lääkkeenä.

      Osta siis yksi pullo ja kokeile. Se auttaa muuhunkin kutinaan kuin vain hilseeseen.

      p.s.
      Älä mee mihinkään hiusakatemiaan enää. Rahoille löytyy oikeatakin käyttöä.

      • Red-head

        Pitänee kokeilla,ei siitä kait haittaakaan ole.Tuntuisi kyllä hyvin,hyvin erikoiselta jos ratkaisu ongelmaani olisi tuo Head & shoulders-shampoo.Kiinnostaisi tietää että millaiset hiukset sinulla tänä päivänä on?Saitko tuuheuden takaisin hiuksiin tulehduksen loputtua?


      • Tiedonjanoinen
        Red-head kirjoitti:

        Pitänee kokeilla,ei siitä kait haittaakaan ole.Tuntuisi kyllä hyvin,hyvin erikoiselta jos ratkaisu ongelmaani olisi tuo Head & shoulders-shampoo.Kiinnostaisi tietää että millaiset hiukset sinulla tänä päivänä on?Saitko tuuheuden takaisin hiuksiin tulehduksen loputtua?

        Varmasti kaveri joka sai tulehduksen loppumaan H&S:llä sai hiuksensa takaisin, JOS hänellä ei ollut miestyyppistä kaljuuntumista. Muuten epäilen kyllä vahvasti, joten et voine vetää hänen tapauksestaan suoria johtopäätöksiä.


      • vuosien takaa
        Red-head kirjoitti:

        Pitänee kokeilla,ei siitä kait haittaakaan ole.Tuntuisi kyllä hyvin,hyvin erikoiselta jos ratkaisu ongelmaani olisi tuo Head & shoulders-shampoo.Kiinnostaisi tietää että millaiset hiukset sinulla tänä päivänä on?Saitko tuuheuden takaisin hiuksiin tulehduksen loputtua?

        Silloin mulla ei ollut miestyyppistä kaljuuntumista. Ei pienintäkään.
        Mutta hiuksia lähti kammatessa runsaasti päänahkaongelmien vuoksi. Hiusten "harvenemista" sanan varsinaisessa merkityksessä en huomannut peilikuvastani. Se saattoi johtua siitä että hiuksia lähti tasaisesti koko pään alueelta. Hiusten lähtö ainakin väheni ns. normaaliksi hiustenlähdöksi (normaali kasvukierto) päänahan paranemisen myötä.

        Nyt monia vuosia myöhemmin päänahkani on edelleen loistavassa kunnossa ja samaa head-shoulderssia käytän edelleen. Tosin ohimoni vetäytyvät nyt pikkuhiljaa ihan "miestyyppisesti" mutta kyseessä ei ole ollenkaan sama asia kuin tuolloin vuosia sitten.

        MUUTEN... ennen kun aloin käyttää H,S:ää, käytin samppoota jossa oli sinisen pullon kyljessä mökin kuva, eli ns. "mökkishampoota" Se kuulemieni huhujen mukaan kuivatti ja ärsytti muillakin päänahkaa. Samppoon nimeä en muista.

        H.S:stä en aio loppuikänäni luopua koska uskon sillä olevan vaikutuksen päänahkani kuntoon. Ainakin kunnossa on ja pysyy nyt.


    • Red-head

      Mietin vain että voiko pelkkä Dht-aiheuttaa näin voimakasta kutinaa?Muistaakseni aikoinani kun kokeilin Propeciaa niin päänahan kutinani ei vähentynyt yhtään ja Propeciahan aiheutti minulle ihottumaa kasvoihin.Olen nyt käyttänyt nizoralia tässä pari vikkoa ja se ei tunnu auttavan päänahan oireiluuni.Edelleen päänahka kutisee ja on punainen.

      Ihmettelen edelleen sitä että kun pesen hiukset niin silloin juuri pesun jälkeen päänahka tuntuu melko rauhalliselta tietyn aikaa(ei ehkä kumminkaan ihan täysin normaalin rauhalliselta).Viimeistään kun on kulunut yksi päivä(joskus kyllä huomattavasti vähemmänkin)päänahka rupeaa kutisemaan ja punoitamaan.

      • mies30v

        "pesun jälkeen päänahka tuntuu melko rauhalliselta tietyn aikaa(ei ehkä kumminkaan ihan täysin normaalin rauhalliselta).Viimeistään kun on kulunut yksi päivä(joskus kyllä huomattavasti vähemmänkin)"

        No eikös sen siis voi pestä joka päivä? Käythän toki suihkussakin päivittäin, toivottavasti ;-)

        Ja kokeile sitä T/Geliä.


      • Red-head
        mies30v kirjoitti:

        "pesun jälkeen päänahka tuntuu melko rauhalliselta tietyn aikaa(ei ehkä kumminkaan ihan täysin normaalin rauhalliselta).Viimeistään kun on kulunut yksi päivä(joskus kyllä huomattavasti vähemmänkin)"

        No eikös sen siis voi pestä joka päivä? Käythän toki suihkussakin päivittäin, toivottavasti ;-)

        Ja kokeile sitä T/Geliä.

        Pelkään että ihan päivittäinen hiustenpeseminen kuivattaa mahdottomasti päänahkaa.Jotenkin en usko että siitä olisi avuksi.Voihan sitä tietty kokeilla.


      • tuli mieleen
        Red-head kirjoitti:

        Pelkään että ihan päivittäinen hiustenpeseminen kuivattaa mahdottomasti päänahkaa.Jotenkin en usko että siitä olisi avuksi.Voihan sitä tietty kokeilla.

        joten en tiedä joko asiasta ollut puhetta. Tuli mieleen niinkin yksinkertainen asia, kuin hajusteallergia? Onko testattu? Erittäin yleistä tänä päivänä ja aiheuttaa monenmoisia oireita. Oletko kokeillut täysin hajusteettomia tuotteita?
        Saatavana nykyään todella kattavasti, laidasta laitaan.


      • Red-head
        tuli mieleen kirjoitti:

        joten en tiedä joko asiasta ollut puhetta. Tuli mieleen niinkin yksinkertainen asia, kuin hajusteallergia? Onko testattu? Erittäin yleistä tänä päivänä ja aiheuttaa monenmoisia oireita. Oletko kokeillut täysin hajusteettomia tuotteita?
        Saatavana nykyään todella kattavasti, laidasta laitaan.

        Minkälaisia tuotteita löytyy täysin hajusteettomina?Sodium laureth sulfate-allergiasta oli tässä ketjussa muistaakseni ollut puhetta.Mikä olisi tällainen shampoo mikä sisältäisi mahdollisimman vähän tällaisia hajusteita/sun muita?


    • EI GLUTEENILLE!!!

      Kuullostaa gluteenin aiheuttamalta oireelta. Jätä gluteeni KOKONAAN pois ruokavaliostasi kahdeksi kuukaudeksi ja ihottuma paranee itsestään.
      Noin vaikeat ihottumat eivät johdu ihon pinnalla, vaan elimistössä tapahtuvista prosesseista.

    • Vanha juttu

      Miksiköhän vastasit ikivanhaan viestiin?

      • ....

        esimerkiksi minä luen vasta nyt tätä keskustelua ja tästä saattaa olla minulle apua. Järkeä saa käyttää.


    • isot tissit finalla

      ei muuta ku Gefinaa naamariin.. saat isot tissit , mutta näytät silti kaljuuntuvalta.

    • jee4

      Ei kannata heti rynnätä testaamaan kaikenmaailman hoitoja joita täällä kaikenmaailman maallikot suosittelevat, voivat vaan pahentaa tilannetta. Luin että täällä ehdotetaan cayenne-pippuria, omenaviinietikkaa ym ym ym....
      Tuli mieleen sellainen että oletko ihotautilääkäreiden rinnalle miettinyt ravintoterapeutilla käyntiä? Päänahkaan eli ihoon voi auttaa myös erilaiset sisäisesti otetut öljykuurit yms. ja tietyn tyyppinen ravinto ja oikeat lisäravinteet. Siinä voisi auttaa osaava ravintoterapeutti, lisäksi on hyvä jos olet käynyt ihotautilääkäreillä. Mutta ÄLKÄÄ heti testatko kaikkea naurettavaa mitä täällä ehdotetaan! Muista että suurin osa kirjoittajista laittaa tänne mitä sattuu.

      • Ja mitähän naurettav

        aa täällä on ehdotettu?


      • Jotain perää

        Pippuria on käytetty säilöntään, tappaa bakteereita ja vilkastaa verenkiertoa. Etikkaa myös käytetään säilöntään ja puhdistaa. Voivat auttaakiin vaikka eivät tietysti mitään ihmelääkkeitä ole.


    • Kives Säkki

      Yksi konsti on se, että mä levitän perskankkuni , laitetaan teikäläisen nenä sinne ja sitten pierasen oikein kunnon kuivan pierun sun nenään. Sit sä vaan pyörryt ja kaikki on hyvin.

    • Handsomeslittlehelpr

      Mitä pahaa kaljuuntumisessa on? Alat vaan leikkaamaan kaljuksi ja problem solved!

      • harakanpesätissit

        Ei tällä palstalla saa noin sanoa.


    • uteliaslukija

      Moi! Kiinnostaisi tietää, että saitko ongelman paranemaan ja jos sait, niin millä? Siis jos satut vielä joskus tälle palstalle, niin voisitko kertoa.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1469
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1368
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1340
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      48
      1303
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1238
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1126
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe