AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  /  / hoidon-ja huolenpidon näyttö

hoidon-ja huolenpidon näyttö

38 Vastausta 27 387 Lukukertaa
miten teillä on menneet hoidon-ja huolenpidon näyttöarvioinnit? itse arvioin itseni 4 ja ope sanoi et en voi saadakkaan 5 kun hensu tehty suurin osa hyvän pallukoista?!? työyhteisö oisi antanut 5. Näytönvastaanottaja työpaikalta sanoi et olen hoitanut työni kiitettävästi, mut mitä hän laittaa kun 5 ei sitten saa antaa?! joten 4 tuli. Paperit ope otti mukaan ja aikoi koululla keskustella oisiko mahdollista nostaa numero 5. Hassua kun työpaikan näytönarvioija oli vielä loppuarviointiin kirjoittanutkin että kiitettävää työtä ja hyvät kehut sain. Kertokaa tekin kokemuksia.

minä tällä..

Sain 3. Tosi pettynyt.!!
Näyttösuunnitelma oli hyvä, siitä tuli kehuja. Arvioin itseni 4-5 ( pallukat ) Työyhteisö ja potilaat tykkäsi. En tehnyt mitään virheitä, lääkkeet jaoin oikein jne..
Miinusta tuli työn suunnittelusta, ajan käytöstä.

outoa...

...kun en saanut mistään miinusta ja siitä huolimatta opella oli tuommoinen asenne. näytön vast. ottaja kehui vain eikä ollut mitään mistä oisi moitetta tullut. hämmästelen nyt tätä että kun työpaikan näytönvastaanottaja on valmis antamaan 5 ja muut työntekijät olleet samaa mieltä niin miten sen voi ope pudottaa, eihän ole ollut näkemässä miten työni olen tehnyt, vaikka suunnitelma olikin tehty suurin osa h4 pallukoista. hmm...tuntuu että onko työnantaja puolella sitten mitään sananvaltaa. kertokaa lisää kokemuksia..

parempi nyt vain

typerään koko näyttö koulutus systemiin, opetkaan eivät välillä tiedä mistään mitään.... ei ikinä enää näyttö koulutuksella ammattia opiskeleen.

Mitä tästä opimme

Kannattaa tehdä suunnitelma aina kiitettävän pallukoista vaikka opet sanoo, et voi hyvinkin tehdä hyvän. Minä olen tehnyt aina kiitettävistä ja saanut 5:n. Seuraavankin aion tehdä kiitettävistä.

Näyttösuunnitelmasta

Mitä siihen näyttösuunnitelmaan kannattaa kirjoittaa, mulla nyt menossa harjoittelu. Entä tavoitteet, minkälaisia tavoitteita niitä vois olla?

Herran jumala

on tulossa sit koulun jälkeen? Pitää kait nyt itse tietää tavoitteet työssä oppimis jaksolle eikä täällä huudella niiden perään.kaikenlaista sitä on.

tämän takia

Kysehän on siitä, että olet itse arvioinut itsesi 4 arvoiseksi kun olet avannut hyvän pallukat. Oma arviointisi painaa yhtä paljon kuin opettajan ja arvioijan. Näyttökeskustelu ja hensu ei ole vaatimattomuuden paikka, reilusti perustellen tavoittelee kiitettävää jos sen mielestään ansaitsee ja sitten avaa pallukat kunnolla. Ei koskaan anneta 5 jos yksikin (tässä tapauksessa sinä itse) kekusteluun osallituva arvioi alle 5.

Itselläni on nyt menossa SHH, tätä ennen KTO, HOH ja Kutu kaikki 5 ja jokainen hensuni on ylistetty maasta taivaaseen, kun olen tehnyt perusteellista työtä ja avannut pallukat kunnolla, selittäen joka sanan, tyyliin "monipulinen= ja vastuullinen=)

moka

:D Monipulinen on tietenkin monipuolinen :D

ystävälläni näin..

Lueskelin teidän viestejä ja kerron miten ystävälleni oli käynyt arvioinnissa. Hän oli arvioinut itsensä 4. Tehnyt hensunkin 4 - 5 pallukoista, suurin osa 4. Työnantaja puoli halusi antaa 5 ja hän sai sen. Eli tässä tapauksessa numero nousi vaikka itsearviointi oli 4.

Mitkä

PALLUKAT?!? Kertokaa tyhmälle alkavalle opiskelijalle!!
Kertoiko näytönvastaan ottajasi missään vaiheessa että sinulla olisi kasvun paikka! Niillä pallukoilla ei näitä töitä tehdä! Pitää muistaa kokonaisuus!

ettekö jo tajua

ettekö te jo tajua systeemin järjettömyyttä. Eihän näytöillä ja nayttökamppailulla (-keskustelulla) koskaan saada aikaiseksi tasapuolista tulosta.Täytynee muistaa lähihoitajan rooli työyhteisössä se EI OLE SAIRAANHOITAJA vaan perustyötä tekevä hoitaja. Koulutus systeemi voisi TODELLA olla erilainen..ERITTÄIN PETTYNYT AIKOINAAN

juuri näin

koulutus on=(

myös näyttöläinen...

Kyllä mulla on aina mennyt arviointikeskustelut niin, että kaikki kolme (minä, arvioija, näyt.vast.ottaja)ollaan oltu samaa mieltä numerosta. Ei se keskustelu mun mielestä mikään kauhea koettelemus ole ollut. Jos on näyttötutkinnossa, on aikuinen ja pitää myös osata käyttäytyä sen mukaan ja ottaa huonoakin palautetta vastaan.
Tuo on omituinen uskomus työpaikoilla, että 5 ei voi antaa, oon kuullut samaa aika monesta paikasta. Kyllähän se pitää olla mahdollista saada jos kriteeritkin on siihen tehty! Jos et oo tyytyväinen numeroon siihen voi pyytää muutosta. Kannattaa kokeilla jos ei oo tyytyväinen numeroonsa ja mielestään ansaitsis paremman.

Mulle sanottiin jo heti

kurssien alussa ettei vitosta anneta kenellekään,mistään näyttösuorituksesta,että se taitaa olla valtakunnallinen tapa..Onhan se tietty hiukka kumma trendi,,miks sitte yleensä on listalla,,Hohu-näyttö olis edessä,,mut en sillä stressaa,,pääasia että teen työni niin hyvin ku pystyn ja sit toi suunnitelmahan riippuu ihan siitä missä näyttö suoritetaan, et ehkä voi näyttää päiväkodissa samoin kuin jossain vanhusten vuodeosastolla..

Pettynyt hohun näyttöarviointiin

Olen iltapuolen aikuislähihoitajaopiskelija (toinen vuosi lopuillaan)ja minulla on vain muutamien kuukausien kokemus terveydenhoitoalalta hoitoapulaisen tehtävistä. Arvelin hyvän onnella saavani 4 luokkaa hoidon- ja huolenpidon näytösuunnitelmastani ja koska kolmen viikon harjoittelujakso meni sujuvasti ja omatoimisesti arvelin saavani numeroksi ainakin nelosen. Ainoa huono puoleni osaamisessa on ainoastaan lääkehoito. Ensimmäisenä näyttöpäivänä minulle iskettiin täysin uuden potilaan lääkelista eteen ja tentattiin mitä lääkkeet olivat? Ei hajuakaan! seuraavana päivänä minun pyydettiin viemään eräälle potilaalle, joka ei ollut edes suunnitelmissani lääke.Lääkevalmisteen nimen sekä vaikuttavan aineen perusteella olisi pitänyt tietää mihin vaivaan lääke annetaan! kerroin aivan rehellisesti, että ei hajuakaan. Siitähän minulle sitten pidettiin jonkinlaista saarnaa, että lääkkeet ja niiden sivuvaikutukset pitäisi osata! Miten voi olla mahdollista, että toisen vuoden opiskelijan, joka ei ole kyseistä työtä tehnyt vuosia pitää lääkkeen nimen perusteella luetella käytön kohteet. Nyt tiedän monta lääkettä enemmän kuin kuukausi sitten, mutta voidaanko tosiaan olettaa että opiskelija luettelee "tosta vain" lääkkeen käyttökohteet ja sivuvaikutukset. Näytönvastaanottajani arvioi 9 arviointikohtaani yhdellä vitosella, nelosilla ja lääkehoidosta tuli pitkä miinus,vaikka lääkelaskut ja antotavat sun muut tiesin täysin oikein.Suunnitelmasta sain3,5 ja yleisarvosanaksi 3. Miten hitossa 40 eri pallukasta yksi miinus voi vetää numeron "keskinkertaiseksi ja kun vielä painotetaan, että suurin paino on työelämännäytöllä. Olin todella masentunut ja pettynyt saamani kokonaisarvosanaan. Arvioinnin ajan kehuttiin toimiani (paitsi lääkehoitoa)ja kuitenkin anneettiin tällainen kerkivertonumero.Kuinka ihmeessä voi saada 5 arvosanaksi, jos ei ole 10 vuoden työkokemusta alalta "epäpätevänä".

farmacia

"Ensimmäisenä näyttöpäivänä minulle iskettiin täysin uuden potilaan lääkelista eteen ja tentattiin mitä lääkkeet olivat? Ei hajuakaan"

Minä olisin katsonut Farmacia Fennicasta..?! Eihän lääkäritkään osaa ulkoa kaikkia lääkkeitä!

hohun työssäoppija

Minä kyselin, voisinko saada tietää asukkaiden sairauksia ja lääkkeitä, vastaukseksi sain vaan että ei vakihenkilökuntakaan tiedä. Kauhulla odotan miten selviän tästä 7 viikosta ja näytöstä, ei ole mun juttu ollenkaan. Päiväkodista sain kiitettävän, mutta nämä rutiinit ei vaan ole mun juttu.

pettynyt

Mulla meni tosi hounosti. Harjoitusaikana ohjaaja ja työpaikan näytönvastaanottaja olivat tyytyväisiä, heidän mielestään olin tosi hyvä jne. Hensukin oli ok. mutta sitten arviointi keskestelussa on tullut niin paljon p... työpaikan näytönvastaanottajalta, että en uskonut, onko se sama ihminen. Olin tosi pettynyt, ja nyt vieläkin joskus itkettaa kun muistan :(((

Tämä ketju yleensä kauhistuttaa

---mitä ihmeen idiootteja lähihoitajaksi pääseekään?!! Teillekö on jotenkin olennainen asia ammattiin valmistumisessa se, että saako jostain hemmetin kokeesta ja pallukoista nelosen vai vitosen tai sitten vaikka ehkä surkean kolmosen - joka jo syöksee opiskelijan keskivaikeaan masennukseen!? Kuka niitä koskaan kyselee teiltä työssänne? Näiden kysymysten äärelläkö te jumalauta painiskelette, AIKUISOPISKELIJAT? Teineiltä tuon vielä ymmärtää yläasteella. Teidän työnne tulee olemaan paskavaipan vaihtoa ja muiden, teitä koulutetumpien ihmisten käskyjen noudattamista. Koettakaa ymmärtää tämä, teiltä ei kysytä mielipidettä eikä teidän tarvitse osata työssänne kuin kaikkein yksinkertaisimmat asiat. Ja täällä ihmetellään, että "kun ei ole hajuakaan mistään". Ettekö koskaan ihan mielenkiinnosta lue yhtään mitään? Lähihoitajilta ei vaadita juuri yhtään mitään, olen nähnyt. Kirjat on sellaisia, että tyhmin ensiapukurssilainenkin ne hallitsee.

Olen kyllä näitä koulutusasioita seurannut ja todennut, että lähihoitajaksi pääsee hyvin, hyvin matalilla vaatimuksilla, lähes kuka tahansa. Jollain vitosen peruskoulukeskiarvolla pääsee helposti koulutukseen. Itselläni on tuttava, joka koko opiskeluaikansa marisi ja valitti kaikesta, mitä piti opintojen aikana tehdä tai lukea, niin helvetin laiska ihminen oli kyseessä, että teki jokaisesta tentistä ja tehtävästä jonkun periaatekysymyksen, josta piti valittaa. Miten semmoinen ihminen voi tehdä mitään työtä, jossa itse tuntee olevansa tärkeämpi kuin hoidettavat?

Kuvitteletteko tosiaan, että olette jotenkin erittäin tärkeässä asemassa, ja te ja teidän mielipiteenne olisitte hoitoprosessissa se keskeisin asia? Tämän on huomannut vanhusten hoidossa ja sen huonossa tasossa. Lähihoitajat istuvat kahvihuoneessa tuntitolkulla päivitellen kiirettään ja sitä kuinka kauheaa tämä elämä on. Persettä ei nosteta penkistä sen eteen, että keskityttäisiin siihen varsinaiseen hoitotyöhön, joka on tehtävässä olennaista. Olette pelkästään laiskoja ja tyhmiä.

"nämä rutiinit ei vaan ole mun juttu." Ne rutiinit on kuule just sun juttu. Se on asennemuutoksen paikka.
hohhoijaa vaan viimeiselle.
Ei näytä olevan ihan hallussa lähihoitajan työ tai sitten sulla on vaan niin tylsä elämä että saat jotain kiksejä siitä että kirjottelet tollasta ja kuvittelet vielä oikeesti,että joku oikeesti ottaa nokkiinsa sun jutuista!
Joka ikinen lähihoitajatutkintoa suorittava tietää, että työn sisältö riippuu työpaikasta. Usein aatellaan,että lähärit on aina vuodeosastoilla tai demessä töissä. Mutta lähihoitajiahan on päiväkodeissa, lasten liikuntakerhoissa, terveyskeskuksen vastaanotolla, sairaalassa apulaisena, kotihoivassa tai vaikka mielenterveyskuntoutujien kanssa.
Tekstisi perusteella,sikäli mikäli se on totta, olet ollut todella huonossa työpaikassa töissä. Jokaisessa vanhustyöhön painottuvassa työpaikassa, jossa olen ollut, sairaanhoitaja kysyy lähihoitajilta mielipiteen lääkehoidosta ja asioista keskustellaan yhdessä. On ihan tyhmää edes luulla että lähärit luulisivat olevansa tärkeitä jossakin paperitöissä, joita sairaanhoitajat suurelta osin tekee. Lähihoitajahan nimenomaan hoitaa läheltä,eli vaihtaa tosiaan sen kakkavaipan,jos sellaiseen työpaikkaan on halunnut, mutta on ihmeellistä ajatella, ettei se olisi tärkeää. miksi hoivakoteja edes olisi, jos olisi yhdentekevää onko ne vanhukset likaisissa vai puhtaissa vaipoissa.

ja vielä noista arvosanoista, kyllä työnantajat arvostaa hyvillä papereilla valmistunutta lähihoitajaa enemmän,tottakai. vai ottaisitko sinä mieluummin töihin näyttötutkinnon suorittaneen henkilön, jonka opiskelu on työssäoppimispainotteista ja arvosanana huono???

Ei ole hallussa ei

"Ei näytä olevan ihan hallussa lähihoitajan työ(...)"

Tuttavapiiriin kuuluu muutama lähihoitajaopiskelija, ja he kaikki ovat niitä jotka eivät ole MIHINKÄÄN muualle päässeet yrityksistä huolimatta. Kuulemma sisään pääsee oppilaitokseen, kun osaa vääntää rautalangasta jäniksen ja vitosen keskiarvo riittää, jopa pienempikin maaseudulla. Selasin yhden tyypin oppikirjoja, ja koko opiskelun aikaisen tiedon hallitsee kuka tahansa keskivertoällillä varustettu ihminen viikossa ja yhdellä tenttikerralal. En tajua mitä ideaa on vääntää ongelmaa jostain pallukoista ja numeroista, ettekö saa muuta palautetta koskaan elämässänne, kun pitää alkaa rääkyä jostain nelosen saamisesta?

Itsellä ei ole kysytty koskan missään mitään arvosanoja, tosin olen yliopistosta valmistunut ja tenttiin saattoi tulla tuhat sivua vieraskielistä tekstiä ja tentin jälkeen oli odottamassa viisi uutta ja seminaarityöt päälle. Ei siinä hemmetti soikoon edes ehtinyt jäädä miettimään arvosanoista marisemista ja juuttua johonkin numeroihin.

Ärtymykseni johtuu vaan siitä, että eräs ex-ystäväni, joka on lähihoitaja on todella tyhmä, alhainen selkäänpuukottaja, patalaiska valehtelija, joka väänsi ja narisi joka arvosanasta opettajien kanssa ja yritti neuvoa fiksumpiaan. Ajattelin, että kaikki lähihoitajat ilmeisesti valitaan samoin perustein hommaan. Samoin äitiäni hoitaneet tyypit olivat hirveitä sivistymättömiä läskiperseitä, joiden kahvittelu- ja juorutuntia (kesto noin 120min) häiritsivät hoitotyöt ja rutiinit. Sitten huudettiin puolustuskyvyttömille vanhuksille, jos nämä uskalsivat valittaa kipuja, nälkää ja janoa ja keskeyttää törkeästi juoruilun. Näyttäkää minulle edes yksi normaaliälyinen lähihoitaja niin muutan mielipiteeni.

Latistajalle tiedoksi:

Ota rennosti ja nauti elämästä. Yritä löytää edes yksi syy, herätä aamulla hyväntuulisena. Sinun kaltaisia latistajia on tämä maa jo pullollaan, et siis tuonut mitään uutta ja kannustavaa ideaa, tälle pallolle. Sikeitä unia ja paisteisia päiviä, toivottelee, lähihoitajaksi valmistuva aikuinen nainen. ps. älä turhaan tähän vastaa, en aio palata lukemaan hassua vastaustasi.
kirjoittaja esittää olevansa fiksumpi kuin muut kanssaihmisensä. hän kertoo olevansa yliopistosta valmistunut, mutta voin lohdutta teitä lukijat; tuo kirjoittaja ei ole valmistunut kuin korkeintaan kansakouusta,koska hänen tekstinsä on sitä tasoa, että ÄO ei edes riitä fiksumpaan pohdiskeluun.hyvät lähihoitajat;teette todella arvokasta työtä ja saatte olla siitä ylpeitä.mikäli ei olisi teidän ammattikuntaa ei olisi meitä lääkäreitäkään.

lääketieteen opiskelija jussi alanen
kiitos minunkin mielestä se on arvokasta työtä(:
Tuota tuota. Lähihoitaja opiskelijaksi hakee liki 10 kertaa sen verran mitä oppilaitoksiin otetaan sisälle. Pääsee siis jokainen halukas, HALOO.....!
parempi jos löytyy mallia kaikista.
Moi!
Itse näyttöjä läpikäyneenä tiedän, että riittää, kun osoitat "pallukoiden" avulla, että hallitset asiat. Mitään muuta ei tarvitse. Opiskelija saa "opiskella työssä, eikä hänen tarvitse kiirehtiä silloin tehtävästä toiseen. Tietysti näytössä käyttäytyisin kuten työntekijät yleensä, talon tavoin. Pallukoista voi myös kertoa, mitä ne pitävät sisällään, kaikkea ei tarvitse tehdä fyysisesti. Eikä kannata tehdä näyttöä liian vaikeaksi. Muistaa, ettei opettajakaan osannut lukea pienenä ja työ se on joka opettaa, toki perustieto/taito on oltava.
On pelkästään hyvä, että 5 ei tule joka kurssista. Pelkät viitoset tokarissa näyttävät sen, että opiskelija on
nipo
ei hyväksy kehittymistä
perfektionisti
ja ennen kaikkea
hän ei voi enää kehittyä, koska on jo täydellinen.
Eli mikä tahansa muu arvosana on hyvä paitsi 5.
Työelämässä pitää kestää arvostelua, myös epärehellistä ja varsinkin omasta mielestä epäoikeudenmukaista.
Lisäksi on olemassa ihmisiä, jotka eivät näe itsessään mitään vikaa, vaikka kaikki muut näkevät.
Väärin: Vitoset kertovat nimenomaan että pyrkii tekemään parhaansa! Eli on kehityskykyinen, haluaa oppia.

Pääsekö töihin jos paperit ovat kolmosia täynnä. Ilmeisesti pääsee. Mitä se kolmonen muuten merkkaa, mulla on paperit täys vitosia vaikken kyllä mikään lähihoitaja olekaan. Sitten mua on kehuttu kyllä töissä osaavaksi, nopeaksi oppijaksi jne.
En tiedä muitten papereista ja numeroista ja mitä ovat käyneet, mutta on sitä nähty mun töissä sellasta väkeä, että mikään ei mene ns. kaaliin, koko ajan joutuu kysymään, ei ymmärrä mistä on kyse, mutta on niin helvetin hyvä sosiaalisesti, että kukaan ei valita.

OHO; tämän on melkein kuin valelääkäreissä - eli ei välttämättä osaa mitään, mutta kun on supliikkimies niin kaikki tykkää. Ja sitten ne, jotka eivät ole supliikkeja, kenties tekevät työt eikä heistä tykätä. Ja sitten voi tulla skismaa just siks kun "se ei puhu mitään, se on sitä ja tätä", ja saa lähteä (ei tule jatkoja siis) ja sitten haetaan pari hyvää supliikkityyppiä taas.

No!!!!! Kiitos.
Pääsekö töihin jos paperit ovat kolmosia täynnä? No takuulla. Nykyään arvosteluasteikko on 1-3 ;-)
Eksyinpä "vahingossa " tälle palstalle kun hain hakusanalla yhtä tietoa. Pakko kommentoida tuota numeerista arviointia ja miksi jokainen hamuaa vitosta jos arviointiasteikko on 1-5...? Miettikääpä itse onko järkeä?

Olen itse vanha konkari ( vanhamuotoinen esh nyt ansaitulla eläkkeellä) ja monissa liemissä keitetty. Itsekin noita numeroita joutunut arvioimaan opiskelijoiden ohjaajana ja myös opettajana.

Niin sitä itsekin nuorena luuli, että on saatava kymppejä, sittemmin vitosia kun arvioinnit muuttuivat. Käytäntö on osoittanut kuten usean kohdalla, että paras arvosana ei useinkaan ole tae siitä, olet paras ja hyvä työntekijä. Ns priimus papereiden omaaja voi olla hyvä teoriassa mutta ei käytännössä.

Aikoinaan oma esimieheni kysyi eräässä tilausuudessa, että kumman palkkaisitte jos teillä on kaksi yhtä hyvä tuntuista ( haastattelun perusteella) hakijaa, mutta toisella vitosen paperit, toisella kolmosen? Voitte arvata mitä esimies vastasi ja minkä me työyhteisö joukko arvasimme/päättelimme.
Useimmiten hyvät teoreettiset tiedot omaavat opiskelijat ovat myös erinomaisia käytännön osaajia, koska he nimenomaan osaavat käyttää oppimis- ja ongelmanratkaisutaitojaan yhdistämään tietojaan ja taitojaan erilaissa yhteyksissä ja tilanteissa. Näistä osaajista kehittyy asiantuntijoita, jotka urallaan hakeutuvat mielellään haastavampiin tehtäviin. Työnantajan rekrytoinnin kannalta voi siis olla varmempaa valita heikommilla arvosanoilla valmistunut, todennäköisesti pidempiaikainen työntekijä.

Kriteeriperusteinen arviointi sen sijaan on monille työpaikka-arvioitsijoille erinomaisen vaikeaa. Mukavalle työntekijälle, kun halutaan antaa hyvä arviointi.
Tutkintotilaisuudessa (näyttö) ei arvioida tutkintotilaisuuden suunnitelmaa vaan ammattitaitovaatimusten ja arviointikriteereiden mukaista osaamista. Tutkintosuoritusta täydentävään aineistoon kuuluu kirjallisen aineiston, tutkintotilaisuuden suunnitelman lisäksi hyväksytysti suoritettu työssä oppiminen, kirjallinen ja suullinen itsearviointi. Tutkintosuorituksen arvioinnissa päähuomio on tietopuolisen (teoria) osaamisen (ammattitaitovaatimusten mukainen) käytännön soveltamisessa. Kiitettävään arvosanaan tulee kyetä perustelemaan omaa työtään (mutu, mallioppiminen ja ns. oikein toimiminen ei riitä). Lähihoitajat tekevät arvokasta ja tärkeää työtä. Valmistuttuaan ihmiset ovat erilaisissa ammatillisen kehityksen vaiheissa. Olennaista on, että haluaa kehittää itseään ammatillisesti mm. jatkokoulutuksen avulla.
Oletkos koskaan huomannut kuinka 'hoitajat' voivat tuikkia potilaita neuloilla vaikka käyttäen ne lattian kautta. Oletkos koskaan pistänyt merkille, että lähihoitajaksi pääsee kuka tahansa korkeampi koulutettu. Oletkos koskaan huomannut, kuiinka koko valtio on lapsellinen lastentarha, jossa ihmisille opetetaan kaikki asiat typerän korkeilla abstraktiotasoilla, vaikka käytäntö onkin täysin toinen. Esim. opettajan töitä on moni sijainen tehnyt enemmän kuin 'pedagogiikan tohtori', joka kuulemma tietää opettamisesta kaiken TEORIASSA, eikä siis saa IKINÄ TÖITÄ. TULIKO SELVÄKSI. Muumilaakso...
Hei,

Miten käy, jos näytössä tulee virhe lääkkeiden jaossa?
Näytön vataanottajlla on oikeus silloin lopettaa näyttö.lääkkeidenjako pitää näytössä mennä oikeen.
 /   /  /  / hoidon-ja huolenpidon näyttö

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta