Ilmamassamittari ?

1.9 TDI

Ilmamassamittarin rikkoutuminen, kaveri väitti Passatin tyyppiviaksi. Miten vika ilmenee ja mitä maksaa vaihto?

10

9909

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taunovaan

      Moottorin teho putoaa dramaattisesti. Varmasti huomaat. Ei kiihdy kunnolla ja saat kelattua huippuja satasen pintaan.
      Rikkoontuminen on aika tavallista. Vaihto maksaa n. 150-200e osineen merkkiliikkeessä. Kannattaa tehdä siellä sillä saat työlle ja osalle 2 vuoden takuun.
      Voisit ensin yrittää itse puhdistaa mittarin lankaa esim. Motonetista saatavalla CRC:n Air Sensor Cleaner -sprayllä (n. 6-7e/pullo). Voi tokeentua silläkin.

      • Tumppi-82

        Itse maksoin ilmamäärämittarista 75€. kyseessä oli motonetin myymä tarvike osa.
        Vaihto on ihan helppo juttu ja ensikertalainen tekee sen vartissa.


    • VIO-636

      Sen huomaa siitä, että noin 3000 kierroksessa vedot loppu lähes kokonaan.Pörhöllä vaihto-osana (eli sun on vietävä vanha pörhölle) vähän yli sata euroa. Ei kannata maksaa työstä, koska osa on todella helppo vaihtaa itse.

    • pyrkii ohi

      Silloin kun auto tuntuu kiihdyttäessä kuin ajaisi täpötäyttä tukkirekkaa, jossa on vähän alimitoitettu kone, on vika mitä todennäköisimmin tuossa. Ja on paskatin tyyppivika, parhaimmillaan muutaman kymppitonnin välein saa olla rassaamassa.

      • busa

        Vaikka kyseessä onkin yleinen vika Passatissa, niin käsittääkseni sitä ilmenee monessa muussakin automerkissä.


      • Anonyymi
        busa kirjoitti:

        Vaikka kyseessä onkin yleinen vika Passatissa, niin käsittääkseni sitä ilmenee monessa muussakin automerkissä.

        Minulle kävi sama juttu 3 autoa sitten. Se oli erimerkkinen. Moottorista loppui puhti.


    • passatinmies

      joo paskavika
      suuri vaara..että kesken tiukan kiihdytyksen esimerkiksi kuorma päällä ohitat rekan...ykskaks kone heittää pyyhkeen kehää..ja jäät vasemmalle kaistalle hengettömällä koneella...hengenvaarallista

      • otti...

        Jep, niin on. Kävi joskus matkalla pohjoiseen joulun seutuun Rovaniemi-Sodankylä välillä, pakkasta 30 astetta. Olin just painanut yhden auton rinnalle, kun veto loppui...Hetken aikaa oli ihmeissään paitsi itse, niin ohitettavakin, kun toinen tulee rinnalle ja sitten jää siihen kökkyyttelemään. Ei oikein tiennyt alkoiko jäätämään vai mitä paskatti teki. Sitten kun alkoi itse löysätä,kun ei potkua koneessa ollut, niin ohitettavakin löysäsi. Oli ehkä hieman ihmeissään sekin. No, eihän siinä mitään, ohitus jäi tekemättä ja eteenpäin mentiin hiljalleen. Ja eipä sitä juhlapyhinä mistään korjausta saanut, auttanut muu kuin ajella vaan.
        Kun sitten ajeli sen mitä nyt koneesta suunnilleen irti sai, että menis jotenkin kunnialla mäet ylös, niin jossain vaiheessa tavoitettiin sellainen julmettua kelkkakärryä vetävä auto, joka ajeli ehkä semmoista 70 km/h. Eihän siitä uskaltanut edelle lähteä, kun ei auto kiihdy minnekkään. Se muutamalla suoran pätkällä vilkutteli oikealle (kiitos vaan tarjouksesta), ja olishan siitä mennyt ohi hyppien keikkuen milloin vaan. Jos kone olis pelannut. No, yhdellä pitkällä suoralla se taas vilkutteli ja vielä hieman hidasti lisää. Eihän siinä auttanut kuin yrittää. Saattoi ottaa kettuiluna tai ainakin varmaan ihan ääliönä piti, kun oli suoraa vaikka kuin, niin toinen tulee hiipimälle siihen rinnale, eikä meinaa päästä edelle millään, ei sitten millään, ehkä 60 km/h vauhtia ajavasta autosta. Passatin kokoisella autolla vielä...
        No, silleenhän sitä sitten ajeltiin pyhät ja vielä takaisin päinkin. Mutta kiireet loppui kyllä, ja mieluusti ajeli vähän rauhallisempia teitä, missä mahdollista, ettei ollut päätiellä jonon vetäjänä.
        Ja valitettavasti aika usein sai paskatilla noista vetovaivoista kärsiä, kun välillä meni tuo venttiili, ja välillä mittari, ja eikun Pärnäsen korjaamollemollemolle.


    • 3bpassat

      Osaako joku sanoa et missä on vika kun mulla on 3b passatti 1.8t ja se syö yhdistettynä 13l tulpat on vaihettu juuri ja lambda anturi myös jos joku osaa auttaa niin lähettäkää mun sähköpostiin viestiä [email protected]

    • Anonyymi

      Mb 270 cdi ainakin voi ohjelmoida koko paskan pois muista en tiedä,kysymällä selviää

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2824
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      523
      2654
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1845
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1777
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1723
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1669
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1272
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      87
      1106
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      57
      1089
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1082
    Aihe