iso kokoisia mustia muurahaisia pesuhuone täynnä.eilen pesin saunan ja pesuhuoneen ja nyt se kuhisee murkkuja...millä ne saa pois?!ja mielellään pysyvästi??onkohan raskaus ongelma noiden karkoitukses??lähteä evakkoon ja jättää ukko tappeleen kusiaisten kans :) pikaista apua!
muurahaiset ongelmana
5
1884
Vastaukset
- murkuille
Ihan isommat marketitkin myyvät karkotteita. Idea on kaiketi se että elävät tulee noutamaan kuolliet aja sitte ne kuolee itsekin...
Ei ne myrkyt oo vaarallisia ihmiselle ja vauvalle.
Jos ongelma ei poistu se voi olla niin iso pesä että tarvitset ammattilaistuhoajat - meilläkin samat jutut
Rivitalonkin tyypillisiä juttuja. No meillä tehokkaasti lähti yli vuodeksi muurahaiset kun irrotettiin listat ja niiden alle sirotettiin muurahaisjauhetta. Mutta niitähän tosiaan pursuaa melkein paikasta kuin paikasta, jos hommaa ei tee kerralla perusteellisesti, käyttäkää kaikki konstit mitä kaupassa on, mutta em konsti on erittäin tepsivä. Muurahaiset pelästyvät myös kun ne tappaa käsin, kaikkoavat joksikin aikaa. Minä en ainakaan kestä katsella murkkulaumaa lattiallani kajoamatta mokomaan porukkaan.
Nyt jos vauva ei vielä syntynyt, torjunta kannattaa tehdäkin hyvin. Sen jälkeen kun kaikki tuppaa olemaan monimutkaisempaa. - meilläkin niitä....
Itse ostin Raidin valkoisia pömpeleitä, joissa murkut käy ja vie myrkkyä mennessään pesään. Laitoin niitä jokapuolelle mistä murkkuja tuli. Toinen tuho-houkutus on matalareunainen vati siihen vesi/hunajaseos, muurahaiset tulevat herkuttelemaan ja hups! tipsahtavat vatiin ja jäävät satimeen. tyhjennä vati päivittäin ja laita uusi liuos. Miksei näitä voisi molempia käyttää yhdessäkin! Meillä nämä on tepsinyt.
- niitä lisää
ja kaukaa....
rasioista ei ole mitään apua, suosittelen jauheita ja sirotteita.
- muurahaisekspertti
Meillä on mökillä sama ongelma. Itse luin jostain, että kannattaisi laittaa sitruunaa ja lisätä siihen sokeria pienelle lautaselle lattialle ja muurahaiset menevät juomaan sitä ja hukkuvat sinne. Toimii minulla :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k594003Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k222838Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet552043Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille2131944- 721446
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen761290- 901099
Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911091Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?57925Olisit ollut niin
Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua41906