HR-V:n

ohjaus naksuu

Onko täällä muita HR-V:n omistajia?

Ostin käytetyn HR-V:n (vm. 2000) 1,5 kuukautta sitten. Noin 2 viikkoa sitten autoon
ilmestyi kummallinen vika. Tänään sitten selvisi ettei se olekaan vika vaan ominaisuus :-)

Kun rattia kääntää kuuluu naksahdus ja samalla tuntee selkeän nykäyksen ratissa.
Ihan pienet ratin liikkeet ei sitä aiheuta, mutta isompi kierros voi tuottaa useitakin.
Tai sitten ei yhtään. Ratti ei siis nytkähdä mitenkään säännöllisesti tietyssä kohtaa
käännöstä tai edes joka kerta, mutta toisinaan montakin kertaa täyden kierroksen aikana.

Itse epäilin ohjaustehostinta. No, auto kävi tänään Vehon pikahuollossa. Tulos: tyyppivika joka esiintyy "joka toisessa HR-V:ssä". Syynä vasen etuiskunvaimennin. Ei voi tehdä mitään. Johonkin HR-V:hen on yritetty korjata ja vaihtaa iso kasa osia, mutta tulos on ollut yhtä tyhjän kanssa.

Onko täällä ketään niitä "joka toisen" HR-V:n omistajia joilla on autossa sama ominaisuus?
Kummallista jos tämä on niin yleinen, mutta kuitenkaan mistään, edes ulkomaisilta HR-V forumeilta, ei löydy siitä mainintaa. Vai onko se niin yleinen, että jokainen HR-V:n omistaja tietää sen lukemattakin :-) Outoa on myös, että ajelin ensimmäisen kuukauden onnellisen tietämättömänä koko asiasta.

Eihän se ajamista estä, mutta ärsyttävä se on! Varsinkin parkkipaikalla käännellessä naksahtelu ja ratin nytkyminen on enemmän sääntö kuin poikkeus.

7

4554

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • härveli

      muitakin omistajia.taloudesta löytyy tällä hetkellä 2 hrv:tä (v.2005) ja molemmissa on kuvaamasi kaltainen "vika", tosin sillä erotuksella että ratissa ei tunnu mitään,kuuluu ainoastaan narahdus ja sekin lähinnä jossain parkkipaikka pyörityksessä.
      huollossa olen aina valittanut kyseisestä narinasta.edellisessä hrv:ssä (v.2001) kyseistä vikaa ei ollut.

      • porvoolainen

        terve. olen ostamassa hrv:tä. koeajoin sen tehokkaamman 91kw moottorin. tuntui aika vaisulta. tarjolla olisi myös 77kw moottorilla oleva. no, auto tulee vaimon vähäiseen käyttöön jotenka tehot ei ratkaise. pyörittelin parkkipaikalla ympyrää ja peräpäästä kuului lievää rutinaa. sekin kai kuuluu asiaan? mitenkähän hrv etenee lumisella tiellä. kotitiemme on pieni yksityistie jyrkällä mäellä. luotettavuus on kai hondassa kohdallaan.? hyvää kesää kaikille teille tv.hanski.


      • Markustus
        porvoolainen kirjoitti:

        terve. olen ostamassa hrv:tä. koeajoin sen tehokkaamman 91kw moottorin. tuntui aika vaisulta. tarjolla olisi myös 77kw moottorilla oleva. no, auto tulee vaimon vähäiseen käyttöön jotenka tehot ei ratkaise. pyörittelin parkkipaikalla ympyrää ja peräpäästä kuului lievää rutinaa. sekin kai kuuluu asiaan? mitenkähän hrv etenee lumisella tiellä. kotitiemme on pieni yksityistie jyrkällä mäellä. luotettavuus on kai hondassa kohdallaan.? hyvää kesää kaikille teille tv.hanski.

        Minulla on nyt ollut tuo 91kW:n HR-V, siis VTech, pari vuotta ja naksetta en ole huomannut. Ehkä samaa sukua on "laahaava ääni", kun vaikka parkkihallissa kääntää täydet ja auto on kevyessä liikkeessä. Ääni tulee edestä, peräpäästä ei ole koskaan kuulunut mitään. Muistelen, että jollain HR-V-forumilla keskusteltiin aiheesta, joku suositteli laakerien kiristystä 1/4-1/2 kierrosta, muttei tuosta päästy yksimielisyyteen. Ihan hyvä, laakerien kiristys pitää tehdä ohjeiden mukaan.

        HR-V ei ole mikään raketti, mutta sitä pitää käskeä korkeilla kierroksilla, ei se siitä säry. Moottoriteillä melutaso on aika korkea, mutta siihen tottuu :), auto on muuten mukava ajaa: näkee hyvin, lyhyenä helppo parkeerata, kääntyy tosi helposti ja perä loppuu siihen, minkä takaikkunasta näkee.

        Olen ajanut 40000 km (km 2002, yht 115000km) ja katsastusmies sanoi, ettei näissä mitään suurempia vikoja ole ollut, luotettavana piti. Olen vetänyt kevyttä peräkärriä (joskus aika painavaakin), kyllä tehoa kaipaisi lisää, mutta ostamalla CR-V:n sitä vasta saisi. Rahaa tosin palaisi aika paljon.

        Lumella toimii hyvin, varauksin. 15-20 senttinen uusilumi ei metsäteillä hidasta, mutta vanhassa sohjossa veto-ominaisuudet loppuvat. Ahneuttani olen jäänyt pari kertaa kiinni, kun olen työntänyt metsäautotiellä suvilumeen ja alamäkeen. Lunta tosin oli sen verran, että auto nousi sen päälle alustastaan.

        Auto ei ole aito maasturi, mutta menee pidemmälle huonoilla teillä kuin henkilöauto. Ilman mitään sovinismia voin sanoa, että se on kiva nuorten tyttöjen kaupunkiauto, joka sopii rauhallisemmille miehille. Ajan pääosin 10-15 kilometrin matkoja, töihin ja kärrin kanssa mökille, en parempaa vaihtoehtoa tiedä (samassa hintaluokassa). Parhaimmillaan parkeeratessa kaupungissa ja vähän huonommilla, (irto)lumisillakin teillä.

        Jos minulla olisi rahaa, ostaisin CR-V:n tai Tucsonin, mutta menettäisin kyllä ketteryyden ja edullisuuden.


    • HRV 2000

      Itselläni on juuri vm.2000, mutten ole mistään kuullut tai lukenut moisesta viasta.
      Ei ilmene naksahtelua tai ratin nytkymistä. On ollut kolmen vuoden ajan (ostin käytettynä) todella luotettava ja virheetön auto!

      • ohjaus naksuu

        ..ketjun aloittaneeseen viestiin. Pitäjänmäen Veho toimitti minulle jo seuraavana päivänä asiaa käsittelevän huoltotiedotteen (erinomaista asiakaspalvelua heiltä!). "Etuiskunvaimennin pitää ääntä" otsikoitu huoltotiedote kertoo, että vika voi esiintyä vuosien 00-04 HR-V 5D:issä ja kaikissa 3D:issä. Syy on joustonrajoitinkumin tai -suojan ennenaikaisen kulumisen aiheuttama takerteleminen. Se välittyy sitten värähdyksenä rattiin. Korjaava toimenpide on uudet iskarit, joissa suojan päällysainetta on muutettu.


      • Samurai.
        ohjaus naksuu kirjoitti:

        ..ketjun aloittaneeseen viestiin. Pitäjänmäen Veho toimitti minulle jo seuraavana päivänä asiaa käsittelevän huoltotiedotteen (erinomaista asiakaspalvelua heiltä!). "Etuiskunvaimennin pitää ääntä" otsikoitu huoltotiedote kertoo, että vika voi esiintyä vuosien 00-04 HR-V 5D:issä ja kaikissa 3D:issä. Syy on joustonrajoitinkumin tai -suojan ennenaikaisen kulumisen aiheuttama takerteleminen. Se välittyy sitten värähdyksenä rattiin. Korjaava toimenpide on uudet iskarit, joissa suojan päällysainetta on muutettu.

        Narinoista,naksahduksista ohjauksessa pääsee eroon kun avaa iskarit ja rasvaa uretaaniholkit sieltä yläpäästä kuparirasvalla!Liian tiukat sovitukset aiheuttavat ääniä.Samalla voi voidella kumit silikooni rasvalla.Mikäli ohjaustehostin pitää outoa ääntä ääriasennoissa:vaihda tehostimen nesteet!Tarkasta samalla jarrulevyjen kilpien(suojapellit)ovat voineet vääntyä,ottavat kiinni levyihin.Laahavat äänet! HUOLTAKAA AUTOA OHJELMAN MUKAAN!!


    • Kelvi

      Olen ajannut 5v honda hr-v 2001 ja nyt 165.000 tuhannen jälkeen eka vika ohjaustehostin ääntelee (niin olen päätellyt painepuolen letku helteellä tirskahti hiukan) kumisee aivankuin renkaista kuuluisi kumina.Vai olisiko vika muualla olen tutkinut nivelet päällisin puolin vaikuttavat ehjiltä. Nokian keväällä ostetut renkaat pitävät kyllä nekin omaa hurinaa. Parin viikon päästä pääsen korjaamoon. Laitoin nestettä säiliöön n.puoli desiä mittamerkin mukaan. Pahin ääni hävisi. Olen käyttänyt auton säännöllisesti huollossa tätä autoa kannattaa huoltaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1874
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1620
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe