Keeway F-act nykii..?

skoboo

Niin ostin tänään ton Keeway F-actin ja oon ajanu vasta sellaset 20 kilsaa. Ongelmana on kun se nykii välillä hidastellen. Onko tämä normaalia aluksi? Meneekö nykiminen pois ajamisen myötä?

43

13700

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olethan muistanut laittaa 2-tahtiöljyä siihen tarkoitettuun säiliöön?
      Jos et ole niin se voipi vaikka leikata kiinni... siis nykiminen voisi olla yksi syy siihen...
      Toki se varmaan aika kaukaa haettu vika...
      Kosteuskin saattaa olla syynä eli vesihelmi kaasuttajassa(polttoaineen seassa) ehkä todellinen syys...

      • skoboo

        Tarkistin kyllä öljyt.. Sitä en tiedä onko vettä joutunut tankkiin. Mutta eikös vesi lähde samalla pois kun bensaa kuluttaa pois. Lisäksi skootteri kiihtyy vähän huonosti.. Pitäisi varmaan käydä liikkeessä takistuttamassa vielä..


      • wayyy
        skoboo kirjoitti:

        Tarkistin kyllä öljyt.. Sitä en tiedä onko vettä joutunut tankkiin. Mutta eikös vesi lähde samalla pois kun bensaa kuluttaa pois. Lisäksi skootteri kiihtyy vähän huonosti.. Pitäisi varmaan käydä liikkeessä takistuttamassa vielä..

        vaiha siihen uus polttoaine suodatin mun keeway heräs henkii sen jälkee


    • Skodeboy

      Joo mulla oli sama,mutta kun laitoin sen virityssarjan niin rupes pelamaan eikä kuumene enään.Eli pakosarja,isompi suutin ja tietysti ne variaattorin rullat ja prikka pois kulkee 65-70km

      • skoboo

        Eikö tosta selviä mitenkää ilman virittämistä..?


      • skodeboy
        skoboo kirjoitti:

        Eikö tosta selviä mitenkää ilman virittämistä..?

        niin ei kuumene liikaa ja ehkä isompi suutin kun käy niin laihalla seoksella.


    • Dapperi

      Joo mulla sama vika, jotaa 40km ajettu ja nykii kans, mut ei erityisesti häiritse.

      • skoboo

        Niin mulla loppu nykiminen tai siis se nykyy nykyään enää alus n. 200m sitten kulkee tasaisesti. nykiminen loppu tos 50 km jälkeen. Onko muuten toi pakoputken kuumeneminen tolkuttomasti normaalia? Tuntuu että siitä tulee niin pirun kuuma... Ja bensakulutus on aikas kova..


      • jeeeaaa
        skoboo kirjoitti:

        Niin mulla loppu nykiminen tai siis se nykyy nykyään enää alus n. 200m sitten kulkee tasaisesti. nykiminen loppu tos 50 km jälkeen. Onko muuten toi pakoputken kuumeneminen tolkuttomasti normaalia? Tuntuu että siitä tulee niin pirun kuuma... Ja bensakulutus on aikas kova..

        Pakoputki kuumenee katalysaattorin vuoksi, pimeässä voi jopa nähdä hehkun.
        Cpi Oliver on samoista osista kasattu kuin Keeway Focus ja F-Act (suurimmaksi osaksi) ja CPI saattaa viedä polttoainetta vakiona 4-4.5 litraa sadalla.
        En tiedä onko siihen keksitty muuta ratkaisua kuin "laita piristyssarja", eli kuristukset aiheuttaisivat sen että bensaa kuluu. Ei se paljoa voi laskea virityksellä ja toisaalta 2t-koneessa on ihan hyvä että bensaa kuluu, niin moottori ei leikkaa ja käy viileänä kun se käy rikkaalla.
        F-Actin pitäisi kyllä piakkoin, 1000 km paikkeilla lähteä kulkemaan pirteästi ja kelvata hyvin vaikionakin.


      • keeway driver
        jeeeaaa kirjoitti:

        Pakoputki kuumenee katalysaattorin vuoksi, pimeässä voi jopa nähdä hehkun.
        Cpi Oliver on samoista osista kasattu kuin Keeway Focus ja F-Act (suurimmaksi osaksi) ja CPI saattaa viedä polttoainetta vakiona 4-4.5 litraa sadalla.
        En tiedä onko siihen keksitty muuta ratkaisua kuin "laita piristyssarja", eli kuristukset aiheuttaisivat sen että bensaa kuluu. Ei se paljoa voi laskea virityksellä ja toisaalta 2t-koneessa on ihan hyvä että bensaa kuluu, niin moottori ei leikkaa ja käy viileänä kun se käy rikkaalla.
        F-Actin pitäisi kyllä piakkoin, 1000 km paikkeilla lähteä kulkemaan pirteästi ja kelvata hyvin vaikionakin.

        voi olla myös kurit jotka nykii sillee


      • ;ASD;ASD
        keeway driver kirjoitti:

        voi olla myös kurit jotka nykii sillee

        juu mullakin nykii aina matkan alussa, mutta kun ajaa täydellä kaasulla n. 200m ni nykiminen loppuu.

        toi on täysin vakio, reilu 600km ajettu. kulkee kumminki täydellä kaasulla 70km/h jos antaa kiihdytysaikaa sille :D

        kiihtyy kyllä pirun huonosti, menee hermo autoilijoilla jossain liikennevaloissa kun ei vaan pääse nopeemmin liikkeelle...


      • awdawdawd
        ;ASD;ASD kirjoitti:

        juu mullakin nykii aina matkan alussa, mutta kun ajaa täydellä kaasulla n. 200m ni nykiminen loppuu.

        toi on täysin vakio, reilu 600km ajettu. kulkee kumminki täydellä kaasulla 70km/h jos antaa kiihdytysaikaa sille :D

        kiihtyy kyllä pirun huonosti, menee hermo autoilijoilla jossain liikennevaloissa kun ei vaan pääse nopeemmin liikkeelle...

        no näissä uudemmissa keeway focus/f-act skoottereissa joissa on carbon look mittaristo niin se näyttää vähä mitä vaan kun kerran kaverinkin oma f-act näytti 80km/h ja tulin omalla vanhalla jota oon laitellu 75km/h aitoo ja jätin sen ku pierun saharaan


      • makkara111
        skoboo kirjoitti:

        Niin mulla loppu nykiminen tai siis se nykyy nykyään enää alus n. 200m sitten kulkee tasaisesti. nykiminen loppu tos 50 km jälkeen. Onko muuten toi pakoputken kuumeneminen tolkuttomasti normaalia? Tuntuu että siitä tulee niin pirun kuuma... Ja bensakulutus on aikas kova..

        koita paistaa makkaraa siin pakoputkessa,jos hiiltyy ni liian kuuma,jos ei,syö makkara.


      • afjljhkbhk

        Moro, mullaki on keeway f-act evo vm. 2013 nykii myös mulla alus ku lähtee liikkeel mut hellään kaasua ja si kaasua ni ei nyi enää esim. Jos hetke pois päält olllessa ni ei nuyi mut ku kylmänä käynist ja ajaa nykii hetke ps. Ostan teho putke 130euroo nimi. Tecnigas trek """
        :-)


    • Pete91

      no voi huoh.. eikai se nykis jos antaisitte eka sen koneen lämmetä.. autokin nykii kylmänä.. :O

      huoh.. OPETELKAA KÄYTTÄMÄÄN MOPOJA JA YMS.

      • Kassipate

        No mulla on justiinsa toisinpäin, kun kone lämpiää niin alkaa nykii/ jarruttaa. jollakin sama vika vai olenko ainut? F-Act


    • jee

      ongelma on sulla siinä että se on keeway.

    • k33way own3r

      mulla oli sama ongelma, mutta kun annoin sen kunnolla lämmetä niin se ei enää nykinyt.
      Toinen voi olla sitte, että kun sitä ei ole ajettu vielä sisään,niin se ''rykii''

      • keeway 07

        itse otin putkesta kurit pois noi 100 km kohalla koska nyki ja sen jälkeen ei nykinyt einään mutta kun tukin katalysaattorin reijän putken päästä nii nit se jpa kiihtyykin paremmin ja nykiminen loppui täysin mutta ei kulje yli 65


    • f-act omistaja

      tosiaan, oon ajanu mun omalla n. 12tkm..
      nykiminen tosiaan johtuu siitä että ei lämmitetä tarpeeks, eikä oo mistää kiinni et pitäis virittää, koska viritin omaa ja vieläkin ku en lämmitä niin se nykii...
      ei muuta ku aamulla kun lähet niin mopo käyntiin ja juot kupposen kahvia ja lähet, mut jos ei oo aikaa lämmittää niin aja ekaks pinta kaasul...

      • KIIIWII

        Käykös tommone tehari joka on tarkotettu focukseen nii f-actiin??


      • vaa
        KIIIWII kirjoitti:

        Käykös tommone tehari joka on tarkotettu focukseen nii f-actiin??

        ei käy!


    • gggt

      ite ostin keewayn 3 pv sitte ja sen tiedoissaki lukee et anna lämmetä tyhjäkäynnillä noin 5-10min

      • jaahas...

        mutta sellane 2-3 min riittää tai ainaki mulla riitti. Tossa vähän aikaa sitten oma paska alko sekoilla ennen meni mittariin 80 ja yli mittarin eli oikeeta noin 60-65km, mutta sitte se vaan sekos. Mittari 50 asti menee normaalisti mutta ku lähenee mittari 60 armoton nykiminen alkaa (ja tätä ongelmaa ei ollut pitkään aikaan) ja kun alamäessä menee sinne mittari 70 säkällä, sen jälkeen alkaa viel pahempi nykiminen siihen mittari 60 asti eli oikeeta nopeutta iha liian vähän...
        kellään sattuis oleen mitää käsitystä mistä johtuu.
        prikka on pois isompi suutin ja kevyemmät rullat on mopossa joka on keewayn paska f-act..
        tarkistin ettei kaasarissa ollu mitään häikkää ja kaikki bensa letkut sun muut härvelit kunnossa, voisko vika olla variaattorissa vai missä???!!
        vittutaa tollane autojen jatkuva ohittelu...


      • Vari
        jaahas... kirjoitti:

        mutta sellane 2-3 min riittää tai ainaki mulla riitti. Tossa vähän aikaa sitten oma paska alko sekoilla ennen meni mittariin 80 ja yli mittarin eli oikeeta noin 60-65km, mutta sitte se vaan sekos. Mittari 50 asti menee normaalisti mutta ku lähenee mittari 60 armoton nykiminen alkaa (ja tätä ongelmaa ei ollut pitkään aikaan) ja kun alamäessä menee sinne mittari 70 säkällä, sen jälkeen alkaa viel pahempi nykiminen siihen mittari 60 asti eli oikeeta nopeutta iha liian vähän...
        kellään sattuis oleen mitää käsitystä mistä johtuu.
        prikka on pois isompi suutin ja kevyemmät rullat on mopossa joka on keewayn paska f-act..
        tarkistin ettei kaasarissa ollu mitään häikkää ja kaikki bensa letkut sun muut härvelit kunnossa, voisko vika olla variaattorissa vai missä???!!
        vittutaa tollane autojen jatkuva ohittelu...

        Tarkistappa kampiakselin stefat. Imee sitä kautta ilmaa kampikammioon. Polttoaineseos muuttuu laihaksi ja voitelu kusee. Leikkaapi pian kiinni.


      • jaahas...
        Vari kirjoitti:

        Tarkistappa kampiakselin stefat. Imee sitä kautta ilmaa kampikammioon. Polttoaineseos muuttuu laihaksi ja voitelu kusee. Leikkaapi pian kiinni.

        jees pitää tarkistaa


      • keewayn omistaja
        jaahas... kirjoitti:

        mutta sellane 2-3 min riittää tai ainaki mulla riitti. Tossa vähän aikaa sitten oma paska alko sekoilla ennen meni mittariin 80 ja yli mittarin eli oikeeta noin 60-65km, mutta sitte se vaan sekos. Mittari 50 asti menee normaalisti mutta ku lähenee mittari 60 armoton nykiminen alkaa (ja tätä ongelmaa ei ollut pitkään aikaan) ja kun alamäessä menee sinne mittari 70 säkällä, sen jälkeen alkaa viel pahempi nykiminen siihen mittari 60 asti eli oikeeta nopeutta iha liian vähän...
        kellään sattuis oleen mitää käsitystä mistä johtuu.
        prikka on pois isompi suutin ja kevyemmät rullat on mopossa joka on keewayn paska f-act..
        tarkistin ettei kaasarissa ollu mitään häikkää ja kaikki bensa letkut sun muut härvelit kunnossa, voisko vika olla variaattorissa vai missä???!!
        vittutaa tollane autojen jatkuva ohittelu...

        leikkaa cdi boxista rajottimen piuha pois ja maadota se eli tee negatiiviseks.


    • morogogo

      vakio ilmanputsari ei ole hyvä itsellänikin nyki senkanssa.

    • factaattori

      Otin prikan pois ja sen jälkeen lähdin ajamaan kulkee sitä 70 mutta variaattori tärisee pirusti oisko kellään tietoa mistä johtuu ja mitä asialle voi tehdä?

    • Keeway f-act

      Kuinka iso ton keeway f-actin vakiosuutin on?Ja millanen kanttis pistää jos ei aijo suurempia viritellä ottaa vain kurin pois

    • etutin

      haluisin vaa tietää et muuttuuko toi nopeus jos ottaa vaaan yhden kurin irti??

    • Jore69

      Keeway f-acting vakiosuutin on kokoa 62.5, tilalle 70.

    • arvelen

      Minulle kerrotiin että se johtuisi automaatti ryypystä. En ole 100 varma mutta kun kone on lämmin se ei nyvi enää .

    • fäcti

      MUlla nykii vaikka kone onkin lämmin, liikkelle lähtö on todella todella hidasta, hyvä että oikeasti liikkelle lähtee, ja tietys kohdas ku laittaa kaasun pohjaa ni se booaa about 1sekunniks ja sit ottaa taas .. ärsyttävä ajaa.. neuvoja ? (=

    • mulukun pää

      itellä f-act ajettu 5300 risat vm.10 ei nyi ja lähtee ku raketti vaik on vakio vielä ;D

    • larkka10

      itellä 15600km ajettu vm. 07 ja mäntää ei oo vaihettu vähänku lämmittää ni hyvin kulkee mut pitäis prikka ottaa ja onks tois cdi maadottaminen vaikeeta?

    • kiivimies

      Kannattaa katsoa imukaula ja ilmanputsari imukaula voi joissain olla jo niin kulunut että se rupee nykimään tai ilmanputsarin on paskassa iteläki on kiivi

    • Egoe

      keeway nykyy jos ei anna eka käydä tyhjä käynillä 5-10minuuttia sen jäljeen kun moottori lämmenny ei yhtään nyky.

    • Hobby H.

      Minä ostin Keeway F-actin ,alussa oli suuri pensan kulutus koska rikastimen johto oli jäänyt kytkemättä jo tehtaalla(liittimet).Sitten säädin kaasuluistin ruuvia ja seosruuvia,nyt on mittarissa 960km pensankulutus on murto osa siitä mitä alussa,eikä nyi,startti ei toiminut muutamana päivänä mutta etujarrua painamalla käynistettäessä vika korjautui itsestään kai.

      • juurikortinsaanut

        Ostin keeway F-act Evon, jolla 300km kohalla vaihdoin mukaan tulleen alkukäyrän, kiihtyy ja kulkee paremmin ja ei nyi yhtään (nyt 350km ajettu) tuo putken kuumeneminen vaa häiritsee. Mikä on vakio suuttimen koko? Kannattaako vaihtaa mukaan tullut 70 kokoinen suutin? ja bensamittari alkaa menee 50km jälkeen todella lujaa, saisko tätä korjattua mitenkään? ja ei tahdo kylmänä lähteä sähköstartilla käyntiin, polkemalla ja päivän mittaan aina sähköstatilla käymään. hyvä peli tähän asti, ei voi muuta sanoa!


      • Hobby H
        juurikortinsaanut kirjoitti:

        Ostin keeway F-act Evon, jolla 300km kohalla vaihdoin mukaan tulleen alkukäyrän, kiihtyy ja kulkee paremmin ja ei nyi yhtään (nyt 350km ajettu) tuo putken kuumeneminen vaa häiritsee. Mikä on vakio suuttimen koko? Kannattaako vaihtaa mukaan tullut 70 kokoinen suutin? ja bensamittari alkaa menee 50km jälkeen todella lujaa, saisko tätä korjattua mitenkään? ja ei tahdo kylmänä lähteä sähköstartilla käyntiin, polkemalla ja päivän mittaan aina sähköstatilla käymään. hyvä peli tähän asti, ei voi muuta sanoa!

        Oletko säätänyt tyhjäkäynnin kierrokset kohdalleen (kaasuluistin ruuvi ja seosruuvi)näistä säädetään ainoastaan tyhjäkäynti kierrokset että kierroksia on tarpeeksi ei muuta, jos on oikein säädetty niin käynnistyy hyvin kylmänä ja lämpimänä.Nämä säädöt on tehtävä erittäin pienin liikkein niin pitäisi toimia kun kilometrejä tulee lisää niin meno vain paranee toivottavasti.Pakoputken kuumeneminen voi johtua kaasuttimen säädöstäkin ehkäpä.


    • Hesupekka

      Kuinka kovaa keewayni menisi jos vaihan siihen rajoittamattoman cdi:n?

    • Kiinalaisiamolemmat

      Siis kannattaako ostaa Keeway Fact Evo vai täsmälleen saman hintainen Peogeot Kisbee?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3120
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2111
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1885
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      72
      1587
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1346
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe