Mistä korvaukset?

miu

Vaikka oikeudessa syytetty tuomitaan maksamaan korvauksia hakijalle, niin mistä rahat saa jos syytetty on työtön/varaton, esim. ulosottovelkaa on jo!? Onko se siinä sitten, ettei penniäkään heru?

83

36045

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lederhose

      Onnittelen, olet oivaltanut !
      Kun tällainen työtön/varaton ei koskaan tule töihin menemään, niin turhaa on ulosottomiehiäkään vaivata.

      Jos kyseessä on väkivaltarikos, niin valtiokonttori korvaa hakemuksesta pienen osa oikeuden määräämästä summasta.

      • janejuli

        Kyllä ainakin minun tietämissä tapauksissa valtio on korvannut summat kokonaisuudessaan. esim.x-puolisolle konttori maksoi 12 000 mk aikanaan, sekä kaverilleni 1000e n 1v sitten, tutulleni 3500e muutama kk sitten.. tosin näitä korvauksia ovat saaneet valtiolta odottaa n. vuoden, mutta kai parempi myöh. ku ei milloinkaan.


      • M1ck
        janejuli kirjoitti:

        Kyllä ainakin minun tietämissä tapauksissa valtio on korvannut summat kokonaisuudessaan. esim.x-puolisolle konttori maksoi 12 000 mk aikanaan, sekä kaverilleni 1000e n 1v sitten, tutulleni 3500e muutama kk sitten.. tosin näitä korvauksia ovat saaneet valtiolta odottaa n. vuoden, mutta kai parempi myöh. ku ei milloinkaan.

        Minulta ainakin vähensi oikeuden määräämästä summasta yli puolet, esim kosmeettiset vahingot kokonaan pois näkemättä minua???


      • elämää nähny-79
        janejuli kirjoitti:

        Kyllä ainakin minun tietämissä tapauksissa valtio on korvannut summat kokonaisuudessaan. esim.x-puolisolle konttori maksoi 12 000 mk aikanaan, sekä kaverilleni 1000e n 1v sitten, tutulleni 3500e muutama kk sitten.. tosin näitä korvauksia ovat saaneet valtiolta odottaa n. vuoden, mutta kai parempi myöh. ku ei milloinkaan.

        Olen ollut käräjäoikeudessa asianomaisena -05 joulukuus jossa syytetty sai tuomoiksi päiväsakkoi ja vielä minulle maksettavaa sellaiset 1500€, josta hän sitten valitti hoviin. Kahta kuukautta ennemmin hän perui hovin. Sitten sain omalta asianajajaltani postitse korvaushakemuksen valtion konttoriin (joka sittemmin tulee perimään saatavansa taas syytetyltä)Ja olen helmikuussa -07 laittanu korvaus hakemuksen ja huhtikuus tuli kuittaus, että hakemus on vastaan otettu ja korvaus summa maksetaan 10-12kk:n sisällä. Nyt vain odotan rahoja sieltä. EN ole kuullut että summaa tultaisi pienentämää mitä käräjäoikeus on määrännyt maksettavaksi...


      • Elämää nähnyt
        M1ck kirjoitti:

        Minulta ainakin vähensi oikeuden määräämästä summasta yli puolet, esim kosmeettiset vahingot kokonaan pois näkemättä minua???

        Koska rikosvahinkojen korvausjärjestelmä on täysin erillinen korvausjärjestelmä tuomioistuinten soveltamaan vahingonkorvauslain järjestelmään nähden, on Valtiokonttorilla kuitenkin oikeus, ja velvollisuuskin tutkia hakijan oikeus hänelle tuomittuihin korvauksiin sekä itsenäisesti arvioida valtion puolesta suoritettavien korvausten määrät.


      • santra
        elämää nähny-79 kirjoitti:

        Olen ollut käräjäoikeudessa asianomaisena -05 joulukuus jossa syytetty sai tuomoiksi päiväsakkoi ja vielä minulle maksettavaa sellaiset 1500€, josta hän sitten valitti hoviin. Kahta kuukautta ennemmin hän perui hovin. Sitten sain omalta asianajajaltani postitse korvaushakemuksen valtion konttoriin (joka sittemmin tulee perimään saatavansa taas syytetyltä)Ja olen helmikuussa -07 laittanu korvaus hakemuksen ja huhtikuus tuli kuittaus, että hakemus on vastaan otettu ja korvaus summa maksetaan 10-12kk:n sisällä. Nyt vain odotan rahoja sieltä. EN ole kuullut että summaa tultaisi pienentämää mitä käräjäoikeus on määrännyt maksettavaksi...

        Jokaisessa tapauksessa valtionkonttori OTTAA pois perusvähennyksen 200e jonka voit itse hakea myöh. ulosoton kautta pois. Näin rikosasioissa ;)


    • vois tutustua tähän
    • lexander

      tyhjästä on vaikea nyhjäistä. Eräs madhollisuus on hakea velallista konkurssiin ja kokemus on osoittanut, että tällöin piirongin kätköistä löytyy rahaa, jolloin konkurssi peruuntuu. Saatavan voi myös ulosottomiehellä rekisteröidä passiivisaatavaksi, jolloin mahdolliset veronpalautukset ulosmitataan "automaattisesti" ohjeita ja neuvoja saa ulosottomieheltä.

      • minävaank

        Suomessa ei yksittäinen henkilö voi tehdä eikä mennä konkurssiin vaikka haluaisikin,että lopeta tuollanen jauhaminen asiasta mistä et näköjään ymmärrrä suoraan sanottuna hevonvittua.


    • rantakippari

      Rikoksen uhriksi joutunut voi vain toivoa että tekijä on varakas. Valtio korvaajana ei kunnioita oikeuden päätöstä. Jos valtio ei kunnioita miksi yksityisen ihmisenkään pitäisi kunnioittaa. Tämäkin on vain yksi monista epäkohdista joita meidän pitäisi hyvin voimakkain äänenpainoin kysyä äänestämiltämme kansanedustajilta.

      • sitten....

        Siis miten se valtio korvaa,jonkun tietyn osan?
        Mulle pitäs tulla pahoinpitelystä valtiolta reilu 1000 euroa,valtioko maksaa jonkun 200euroa ja se on siinä???
        Ja mniten kauan pitää odottaa,syyskuusta oon odotellu!


      • rantakippari
        sitten.... kirjoitti:

        Siis miten se valtio korvaa,jonkun tietyn osan?
        Mulle pitäs tulla pahoinpitelystä valtiolta reilu 1000 euroa,valtioko maksaa jonkun 200euroa ja se on siinä???
        Ja mniten kauan pitää odottaa,syyskuusta oon odotellu!

        Ota yhteys kansanedustajaan jota olet äänestänyt, tai jos et ole äänestä ensi kerralla sellaista joka näitä asioita haluaa muuttaa.
        Kuten jo sanoin valtio ei näissä asioissa kunnioita oikeuden päätöstä ja on siis aihe hyvinkin voimakkain äänenpainoin kysyä miksi.
        Maksu-asioissa ota yhteys vatiokonttoriin ja selvitä sieltä missä korvausrahat ovat tulossa.
        Siellä joku täti voi sinulle kertoa että ne käsitellään syksyn budjetissa, tai jotain muuta riemastuttavaa. Kerron kokemuksesta.


      • jo valtiokonttorista
        rantakippari kirjoitti:

        Ota yhteys kansanedustajaan jota olet äänestänyt, tai jos et ole äänestä ensi kerralla sellaista joka näitä asioita haluaa muuttaa.
        Kuten jo sanoin valtio ei näissä asioissa kunnioita oikeuden päätöstä ja on siis aihe hyvinkin voimakkain äänenpainoin kysyä miksi.
        Maksu-asioissa ota yhteys vatiokonttoriin ja selvitä sieltä missä korvausrahat ovat tulossa.
        Siellä joku täti voi sinulle kertoa että ne käsitellään syksyn budjetissa, tai jotain muuta riemastuttavaa. Kerron kokemuksesta.

        varmaa pari kk sitte,täti tiesi kertoa et asia on käsittelyssä,ei muuta.ei päivämäärää,ei edes kuukuatta tai vuotta.Jostain luin et valtio vähentää pääsääntöisesti 150 euroa siitä mitä oikeus luvannu korvaukseksi,pitääkö paikkaansa??


      • rantakippari
        jo valtiokonttorista kirjoitti:

        varmaa pari kk sitte,täti tiesi kertoa et asia on käsittelyssä,ei muuta.ei päivämäärää,ei edes kuukuatta tai vuotta.Jostain luin et valtio vähentää pääsääntöisesti 150 euroa siitä mitä oikeus luvannu korvaukseksi,pitääkö paikkaansa??

        Kun valtio joutuu maksamaan niin se kohtuullistaa. Yksityisen maksaessa ei ole kohtuullisuudesta puhettakaan. 150 on luku johon en ole törmännyt. Soita valtion konttoriin ja tinkaa niin kauan kun saat selvän vastauksen.


      • fiiraa
        rantakippari kirjoitti:

        Kun valtio joutuu maksamaan niin se kohtuullistaa. Yksityisen maksaessa ei ole kohtuullisuudesta puhettakaan. 150 on luku johon en ole törmännyt. Soita valtion konttoriin ja tinkaa niin kauan kun saat selvän vastauksen.

        Rantakipparila fiiraa ja pahasti, tai sitten hän on jonkin sortin sosialisti. Valtioko nyt se rikokentekijä onkin, voi hallan lettas sentään.
        Tämäkin on sitä Suomen kommunistiajan lainsäädäntöä, jolloin kaikessa huudettiin, valtio, valtio.
        Sosialismissahan kaikki laitettiin valtion piikkiin. häh, häh ja paha irvistys.


      • rantakippari
        fiiraa kirjoitti:

        Rantakipparila fiiraa ja pahasti, tai sitten hän on jonkin sortin sosialisti. Valtioko nyt se rikokentekijä onkin, voi hallan lettas sentään.
        Tämäkin on sitä Suomen kommunistiajan lainsäädäntöä, jolloin kaikessa huudettiin, valtio, valtio.
        Sosialismissahan kaikki laitettiin valtion piikkiin. häh, häh ja paha irvistys.

        Kyse oli siitä että oikeus määrää rikoksesta uhrille korvauksen ja kun tekijä on varaton.
        Määrätty rahakorvaus tulee valtion maksettavaksi.
        Jos valtio kuten se tekee ´kohtuullistaa´ korvauksen niin se ei kunnioita oikeusistuimen päätöstä. Kysyn vaan millä perusteella.
        Jos minä joudun korvaajaksi niin minulta otetaan varmasti joka penni. Enkä ole kommunisti, koska se on minulle kirosana. Kommunisti on henkilö joka on jäänyt elämään 60- lukua.


      • kohtuullistaa
        rantakippari kirjoitti:

        Kyse oli siitä että oikeus määrää rikoksesta uhrille korvauksen ja kun tekijä on varaton.
        Määrätty rahakorvaus tulee valtion maksettavaksi.
        Jos valtio kuten se tekee ´kohtuullistaa´ korvauksen niin se ei kunnioita oikeusistuimen päätöstä. Kysyn vaan millä perusteella.
        Jos minä joudun korvaajaksi niin minulta otetaan varmasti joka penni. Enkä ole kommunisti, koska se on minulle kirosana. Kommunisti on henkilö joka on jäänyt elämään 60- lukua.

        Haluan ehdottomasti kohtuullistaa veroni.

        Mikä on se proseduuri, jolla saan valtiokonttorin kohtuullistamaan omat maksupuolen tapahtumani?


      • rantakippari
        kohtuullistaa kirjoitti:

        Haluan ehdottomasti kohtuullistaa veroni.

        Mikä on se proseduuri, jolla saan valtiokonttorin kohtuullistamaan omat maksupuolen tapahtumani?

        Riittävä määrä sinun lailla ajattelevia kansanedustajia.


      • vaan
        fiiraa kirjoitti:

        Rantakipparila fiiraa ja pahasti, tai sitten hän on jonkin sortin sosialisti. Valtioko nyt se rikokentekijä onkin, voi hallan lettas sentään.
        Tämäkin on sitä Suomen kommunistiajan lainsäädäntöä, jolloin kaikessa huudettiin, valtio, valtio.
        Sosialismissahan kaikki laitettiin valtion piikkiin. häh, häh ja paha irvistys.

        kyllähän sitä isänmaan ystävä saa olla mutta sinisilmäisyys on jo liikaa.


    • kyllä

      valtion konttori noin vuoden päästä!ja korvaavalle tulee lisää ulosottoa korkojen kera!

      • Ei korvausvelvollinen

        Kaikenmaailman tupsluikkarit rötöstelee ja uhrien saama korvaus on aina pois jostain muusta sos.turvasta,sillä veronmaksajien verokertymä on rajallinen. Tuoreessa muistissa on miten Mr. Uoti tuli varattomana oikeudenkäyntiin hienolla urheiluautolla,luki sittemmin linnassa tohtoriksi yhteiskunnan varoilla. Eli näin se Oikeusvaltion Oikeudenmukainen Oikeusjärjestelmä toimii.Olen itsekin omaisena asianomistajan ominaisuudessa oikeusjutussa,missä kaksi huumehörhöä oli sekoillessaan tuhonneet kymmenittäin hautakiviä.Tutkiva poliisi sanoi suoraan ettei näiltä hemmoilta koskaan saa senttiäkään,joten jätin korvaukset vaatimatta etten rasittaisi ennestään köyhää valtiota.Että silleen.


      • jullikka 26
        Ei korvausvelvollinen kirjoitti:

        Kaikenmaailman tupsluikkarit rötöstelee ja uhrien saama korvaus on aina pois jostain muusta sos.turvasta,sillä veronmaksajien verokertymä on rajallinen. Tuoreessa muistissa on miten Mr. Uoti tuli varattomana oikeudenkäyntiin hienolla urheiluautolla,luki sittemmin linnassa tohtoriksi yhteiskunnan varoilla. Eli näin se Oikeusvaltion Oikeudenmukainen Oikeusjärjestelmä toimii.Olen itsekin omaisena asianomistajan ominaisuudessa oikeusjutussa,missä kaksi huumehörhöä oli sekoillessaan tuhonneet kymmenittäin hautakiviä.Tutkiva poliisi sanoi suoraan ettei näiltä hemmoilta koskaan saa senttiäkään,joten jätin korvaukset vaatimatta etten rasittaisi ennestään köyhää valtiota.Että silleen.

        olla semmoset hemmot maan povessa aineilla tai niiden sivuvaikutuksilla 10 vuoden sisällä eihän me normaalit sinne eksytä köh köh huvittelemaan...............................


      • maksaja
        jullikka 26 kirjoitti:

        olla semmoset hemmot maan povessa aineilla tai niiden sivuvaikutuksilla 10 vuoden sisällä eihän me normaalit sinne eksytä köh köh huvittelemaan...............................

        Eli nythän on niin että jos valtionkonttori jotain maksaa niin se on todellakin pois meiltä muilta veronmaksajilta. Eli sinä itsekkin maksat itsellesi jonkin osan niistä saaduistasi korvauksistasi.
        Koska nämä varattomat/hörhöt ei todellakaan mene duuniin ainakaan verolliseen. Pimeenä saattavat jotakin tehdä muutakin kuin rötöstellä.
        Huom. tavalliset työttömät ovat tietty eri asia.


      • narkkimies
        Ei korvausvelvollinen kirjoitti:

        Kaikenmaailman tupsluikkarit rötöstelee ja uhrien saama korvaus on aina pois jostain muusta sos.turvasta,sillä veronmaksajien verokertymä on rajallinen. Tuoreessa muistissa on miten Mr. Uoti tuli varattomana oikeudenkäyntiin hienolla urheiluautolla,luki sittemmin linnassa tohtoriksi yhteiskunnan varoilla. Eli näin se Oikeusvaltion Oikeudenmukainen Oikeusjärjestelmä toimii.Olen itsekin omaisena asianomistajan ominaisuudessa oikeusjutussa,missä kaksi huumehörhöä oli sekoillessaan tuhonneet kymmenittäin hautakiviä.Tutkiva poliisi sanoi suoraan ettei näiltä hemmoilta koskaan saa senttiäkään,joten jätin korvaukset vaatimatta etten rasittaisi ennestään köyhää valtiota.Että silleen.

        hakenut, jos olisit niin korvausta saannut olisit sen valtio maksaa ja perii tuomitulta oot urpo hyvä että et tajunnut tee narkki hörhö pääs vittuilee hah hah oon niin iloinen jippii!!!


      • Anonyymi

        niinkö?

        sen jölkeen lähtee henki tältä joka perii.
        usein tuon takia suomessa ihmisiä katoaa.
        kun laki on noin vittumainen.


    • 2-940

      Vai valtionkonttori maksaa.

      Kokemus ja vastaus em.pajasta:

      "oikeuden päätös ei sido ja tähän heidän päätökseen ei voi hakea erillistä valitus oikeutta"

      Persaukiselle valtio luonollisesti maksaa oikeuden käyntiavustajan palkkiot ,koska se varattomalle kuuluu.Töissä käyvä maksakoon kaiken itse vaikka olisi rikoksen uhri.

      • OOpe

        Olet täysin oikeassa!
        Näin on tämän sovjet finlandin käytäntö.
        Auttaa jos olet ulkomailta,
        kun olet romani tai muuten ulkomaalainen, niin rahaa ja korvaukset tulee automaattisesti.
        Tämän maan rakentajista ei niin ole väliä.


    • sait...

      jollain ihmisillä on vaan vääristynyt kuva kuin siitä että oikeuteen mennään hakemaa rahaa ja korvauksia.

    • oooopp

      Niin mutta joskus tämä työtön tyyppi saakin perinnön...niin sillon rokitetaan!!

      • susanna2011

        Ei rokiteta kun antaa perinnön lapsille ei ite ote perintöä


    • valtionkonttorin

      maksettavaksi.

      Mutta sielläpä asia päätetäänkin uudelleen. Eli kiinostaako maksaa vaiko eikö.

      Monet korvauspäätökset ovat kaatuneet valtionkonttorin keskisormeen.

      • ..ja...

        tietääkseni valtionkonttori korvaa (edes jotain)JOS se rikos on kohdistunut sinuun, siis henkeen tai vereen... omaisuusjutskissa ei kantsi edes yrittää...tälläkin hetkellä on 3 hemmoa passiivirekisterissä, on tuolta tullu veronpalautuksia, edes jotain...:)


    • pohdiskeleva

      Eikös tämä tarkoita sitä, että asianomainen voidaan tällöin tuomita ns. sakkovankeuteen. Jos hän ei kykene maksamaan esim. valtiolle velkojaan tai verojaan, nämä voidaan suorittaa vankeuslaitoksessa...

      • on muuntokelpoisia

        korvauksia ei voi maksaa istumalla.


      • se on

        niin ku valtio maksaa korvaukset jos ei oo raukalla varaa, niin miksei siinä samas tuhlattais vähä lisää valtion varoja pistämällä se ressukka syömään valtion piikkiin valtion ikiomaan täyshoitolaan.


    • ljkk

      valtio maksaa, niillä sitä rahaa löytyy...

    • yooy

      valtionkonttori maksaa,tosin mulla tiputti tuhat euroo,mitä oikeus määräsi...

    • justiinsa niin

      Ota yhteyttä ulosottomieheen saatavasi johdosta. Häneltä saat käytännön neuvot asiassa.
      Ulosoton kautta voi joskus kilahtaa rahaa, mikäli syntinen menee työhön, saa perinnön tms.

      • 2-940

        Ulosottoon liittyen pari kokemuksen kautta saatua.
        -Pistetty ulosotton hakuja.Saapui postiin kirjelmä joka kirjattu.Maksoi, lunastus ja sisältönä ilmoitus ulosotosta ,että perintä pistetty käyntiin.

        -ulosotosta ilmoitettiin ,että haettava henkilö edelleen varaton ulosotto keskeytetään, maksusta voi uusia taas uuden hekemuksen.

        Niin täälläsiä kokemuksi olemassa...rahastusta siltä jolla sitä on vaikka olisi uhri.
        Ja valtionkonttorihan tosiaan pesi jo kätensä aiheesta.


      • Ärsyyntynyt

        Hei. Itsellä vähän samanlainen tilanne. Minulle ollaan velkaa. Velallinen tuskin koskaan menee töihin koska tietää että rahat lähtisi ulosottoon. Velallinen myöskin todettu varattomaksi. Käyvät todennäköisesti vain kelan tms vaatimat pakolliset työkokeilut. On kyllä rahaa ostaa koiran pentu ja ravata taksilla baareihin kahden tyttären kanssa joka ikinen viikonloppu. Ulosotosta neuvotaan vaan tekemään uusi hakemus ajoittain. Eikö uuden hakemuksen tekeminen myös maksa minulle joka kerta? Miten saisin rahani takaisin? Onko mitään keinoja? Olisin erittäin kiitollinen neuvoista. 
        Ystävällisesti apua pyytää epätoivoinen, huijattu ja hyväksikäytetty rahallisesti


    • ......

      eiköhän yhteiskunta senkin puolen hoida eli me muut...torvi!

    • Juuh, näin

      Ensin sitä peritään ulosoton kautta varattomalta. Sitten sitä peritään valtionkonttorin kautta. Pikkusummia ei välttämättä konttorista saa, eli jos saat pataasi niin kannataa muistaa, että jotain parin sadan euron kuluja ei kukaan korvaa.-

      • ulosotto??

        Jos valtiokonttorin pitäs maksaa korvaukset,ja on rästejä ulosotossa,niin meneekö ne rahat suoraan ulosottoon,vai tuleeko omalle tilille??


    • asianomainen

      Valtionkonttori voi niin katsoessaan pienentää korvaussummaa, tosin loppujahan voi sitten yrittää saada itse ulosottoteitse. Korkoja valtio ei maksa. Jos tuomittu saa päiväsakkoja, ne on maksettava, muuten ne aikanaan (tähän menee siis aikaa-vuosiakin)muutetaan ns. muuntosakoksi, elikkäs sitten tuomittu lähtee istumaan. Rangaistushan sekin on, ainakin joillekin.

      Ex-mieheni, alkoholisti, ehti aikoinaan kohdella ikävästi, ja sen takia jouduin muutamaan otteeseen oikeuteen asianomistajana. Lähestymiskieltoakaan hän ei kunnioittanut, vaan rikkoi useaan kertaan.

      Korvauksia määrättiin pieni summa, jonka valtio maksoi. Sakkoihin tuomittiin, ja koska maksamatta jätti, istui jo kertaalleen niistä ja on lähdössä uudelleen istumaan, jätettyään uudetkin sakot maksamatta.

      Lähestymiskiellon rikkomisista en vaatinut korvauksia, pääasia oli, että tuomittiin, sai rangaistuksensa. Itselle korvaukset eivät olleet pääasia, vaan nimenomaan se, että ylipäätään tuomittiin teoistaan.

      Nyt ollaan saatu 3-lapsen kanssa vuoden päivät elellä rauhassa, lähestymiskieltokin loppui maaliskuussa ja toivottavasti lopultakin jätti meidät rauhaan.

    • hakea varatt...

      Korvauksia voi lain mukaan nykyisin hakea valtion Varattomuuskonttorista.
      Hakemus laaditaan vapaamuotoisesti josta ilmenee hakijan perhesuhteet, siviilisääty, syntymäaika- ja paikka ja summa jota haetaan.
      Yleensä Varattomuuskonttori harkitsee asian siten, että verotettavista nettotuloista maksetaan se alkavan sadan euron summa joka ylittää hakijan vuosittaiset ansiot vähennettynä nettovarallisuudella huomioiden ansiotuloindeksin.
      Lisätietoja osoitteesta: Varattomuuskonttori, Pasilanraitio 1, 00100 Helsinki.
      Puh. 09 887676 myös ruotsiksi.
      www.valvarkont.fi/lautakunta

    • vastaa näin

      ..sinulla ei ole oikeutta kohdella minua väkivallalla.. ei henkisellä.. ei fyyssisellä. Rakastan sinua.. ei anna oikeutta väkivaltaa käyttää... alkoholi ei mustasukkaisuus. Rakastan sinua. Haluan sinulle paremman tulevaisuuden. Opit itsestäsi ihmisenä. Uhkasit henkeäni... olet minulle Rakas. Käytit väkivaltaa.. et pyytänyt tee näin. Käytit väkivaltaa..minua kohtaan...
      Olet kasvanut siihen että tekojasi piilotellaan..se ei ole Rakkautta. Se on valinta helposta kasvatuksesta. Raha jonka maksat. Minulle. Tulet maksamaan sen siitä mitä olet tehnyt. Minun on se pelko jota joudun kantamaan. Minun on se tuska jota tunsin kipuna tekohetkellä ja sen jälkeen. Minä ja perheeni kannamme sinun takiasi yhtä mustaa lisäpilveä mukanamme. Tee toiselle kuin tahdot itsellesi tehtävän. EN ole käyttänyt väkivaltaa itse. Miksi se minua käyttää? Olen liian kiltti??? Olen rehellinen ja siihen toivon sinunkin pyrkivän... Maksa tai älä maksa. Vastuu tai vastuuton. Siinä sinun elämäsi pohja. Rakasta Elämää.

    • ppiijj

      voit hakea valtionkonttorista korvausta jos tilanne on se että syytetty on varaton

    • make

      ja palkka korvauksiin

    • womp-atti

      jos olet korvauksen saaja niin vie oikeuden päätös ulosotto viranomaiselle niin homma lähtee rullaamaan..5vuotta on vouti perässä kys maksajalla

    • ^-^

      mene metsään

    • petsi

      näin on.paitsi jos kaveri menee joskus töihin.mutta perhellisenä perintä toteutuu huonosti.ja jos paljon velkaa ja tyyppi pääsee maksamaan velkaa käräjäoikeuden päätöksellä 3-5 vuoden ajan tietyn summan,niin 3 isointa velkojaa kun hoidetaan alta niin pienemmät velkojat jää pahimmilleen ilman

    • näitä taas.....

      olitko ite kuulemassa tuomion vai saitko vaan tiedon postissa..... mut jos syytetty on varaton ni sillon tuskin tulee mitään rahan tynkää.... tai ainakin voi mennä aika pitkään ja hinnan saa vasta kun ulosotto on saanut rahat koko summan. paitsi jos menee se lakisääteinen 10 vuotta.... sithän rikos on vanhentunu!

    • juil

      En jaksanut lukea näin suurta määrää viestejä, mutta jos fakta kiinnostaa, niin tässä:

      Valtio korvaa käytännössä ainoastaan henkilövahingot (sairaanhoitokustannukset, ansionmenetys, kipu ja särky sekä pysyvä haitta), ei omaisuusvahinkoja. Katso tarkemmin www.finlex.fi ja etsi sieltä rikosvahinkolaki. Omaisuusvahingot korvataan ainoastaan jos tekijä on käytännössä vanki, laitoshoidokki tai laitoshoidossa oleva huostaanotettu.

      Valtionkonttori korvaa ko. vahingot hakemuksesta. Korvauksen määrä ei ole sidottu oikeuden ratkaisuun, koska oikeus ei ole kovinkaan asiantunteva näissä asioissa, ja se on hyvin sidoksissa siellä esitettyhin vaatimuksiin. Käytännössä valtionkonttori käyttää samoja haittaluokitustaulukoita kuin vakuutusyhtiöt.

      Tuomion saatuasi lampsi tuomiolapun kanssa ulosottoon (mikäli ei valtionkonttorin korvattava henkilövahinko), ja pyydä heitä perimään ko. korvaus. Sieltä saat paremmat ohjeet tuohon asiaan.

      Käytännössä jos tuomittu on "vanha rosvo", piikki ulosotossa ainoastaan kasvaa, ja on hyvin epätodennäköistä, että tulet koskaan saamaan korvausta. Valitettavaa mutta totta. Jos ei ole varallisuutta, ei sitä voi myöskään ulosmitata.

    • Paulus

      Suomen valtio maksaa korvauksen ja tuomittu saa maksaa valtiolle takaisin mikäli menee joku päivä takaisin työelämään ja saa palkkaa joka ylittää tietyn rajan jolloin voidaan ruveta nappaamaan palkasta saatavia pois

    • w25

      valtio maksaa on meinaan kokemusta

    • VALTIOKONTTORI

      Kyllä se on valtiokonttori, mistä korvauksia saava ne joutuu itse hakemaan. TIETO.

    • en saa

      Tuomittu määrättiin maksamaan minulle 7000 euroa korvauksia, kyseessä omaisuusrikos. Tuomittiin 12 vuodeksi oli monta eri syytettä. Tulenkohan koskaan saamaan rahojani mistään?

    • rikosasiassa

      Käräjäoikeus määräsi syytetylle korvauksia 15 000mk, syytetty valitti Hoviin mutta korvaussumma pysyi samana. Valtionkonttorilta sain 1500 euroa, kesti reílun vuoden.

      • PERSE

        Eli mitä tästä opimme, ei muuta kuin kaikki liittymään Cannonballiin tai Hell`s Angelseihin, siellä on poliisit ja ulosottomiehet omasta takaa ja veljeä ei jätetä, ihmetyttää että tässä saatanan kusettajien Albaniassa enää kukaan tekee töitä ja maksaa veroja.


      • ballooo
        PERSE kirjoitti:

        Eli mitä tästä opimme, ei muuta kuin kaikki liittymään Cannonballiin tai Hell`s Angelseihin, siellä on poliisit ja ulosottomiehet omasta takaa ja veljeä ei jätetä, ihmetyttää että tässä saatanan kusettajien Albaniassa enää kukaan tekee töitä ja maksaa veroja.

        me kaverin kans jouduttii viime kesän rikokse uhreiks ja meilt kummaltaki vietii 75e tehtii kyseisest tyypist rikos ilmotus jnejne nyt oottelen kirjettä valtiokonttorilta.. täytyyks meitin oikeest venat noinki pient summaa joku vuos? ei saatana saatana.. vuos jo venattu et saadaa asialle edes jonkumoine selko.. Suomi näyttää taas taitonsa ^_^


      • woot woot
        ballooo kirjoitti:

        me kaverin kans jouduttii viime kesän rikokse uhreiks ja meilt kummaltaki vietii 75e tehtii kyseisest tyypist rikos ilmotus jnejne nyt oottelen kirjettä valtiokonttorilta.. täytyyks meitin oikeest venat noinki pient summaa joku vuos? ei saatana saatana.. vuos jo venattu et saadaa asialle edes jonkumoine selko.. Suomi näyttää taas taitonsa ^_^

        Siis tuomittiinko tekijä käräjäoikeudessa korvaamaan teille nuo summat?

        Joka tapauksessa, teitte turhaa työtä. Valtiokonttori EI korvaa anastettuja varoja.

        http://www.valtiokonttori.fi/public/default.aspx?nodeid=16805

        Jos tekijä on tuomittu korvausvastuuseen, teidän täytyy vaatia saatavianne ulosoton kautta.


      • lksdffffffffffffffff
        woot woot kirjoitti:

        Siis tuomittiinko tekijä käräjäoikeudessa korvaamaan teille nuo summat?

        Joka tapauksessa, teitte turhaa työtä. Valtiokonttori EI korvaa anastettuja varoja.

        http://www.valtiokonttori.fi/public/default.aspx?nodeid=16805

        Jos tekijä on tuomittu korvausvastuuseen, teidän täytyy vaatia saatavianne ulosoton kautta.

        miten maksettavaksi pistettävät sakkorangaistukset laitetaan,otetaanko huomioon tuloja?voiko samasta jutusta vähätuloinen saada enemmän maksua kuin hyvätuloinen, saavatko yhtä paljon vai tulojen mukaan?


      • *****
        lksdffffffffffffffff kirjoitti:

        miten maksettavaksi pistettävät sakkorangaistukset laitetaan,otetaanko huomioon tuloja?voiko samasta jutusta vähätuloinen saada enemmän maksua kuin hyvätuloinen, saavatko yhtä paljon vai tulojen mukaan?

        mun jutus kävi näin, et oikeus sano et 3000€ joutuu tekijä maksamaan. Asianajaja laitto valtionkonttori paperit mulle ja pistin ne sit eteen päin. kyl sielt vuoden venailun jälkee 1500 € tuli mut samal päätös etteivät maksa kosmisia vahinkoja. Pitää kuulemma hakee ne ulos-otosta. eli voin toisin sanoen kiittää ja kumartaa ja olla tyytyväinen siihe puolikkaaseen summaan.


      • pp8
        ***** kirjoitti:

        mun jutus kävi näin, et oikeus sano et 3000€ joutuu tekijä maksamaan. Asianajaja laitto valtionkonttori paperit mulle ja pistin ne sit eteen päin. kyl sielt vuoden venailun jälkee 1500 € tuli mut samal päätös etteivät maksa kosmisia vahinkoja. Pitää kuulemma hakee ne ulos-otosta. eli voin toisin sanoen kiittää ja kumartaa ja olla tyytyväinen siihe puolikkaaseen summaan.

        Jaa että oikein kosmisia vahinkoja! Kuulostaa melko vakavalta rikokselta.


      • keskivaik aivovaurio
        ***** kirjoitti:

        mun jutus kävi näin, et oikeus sano et 3000€ joutuu tekijä maksamaan. Asianajaja laitto valtionkonttori paperit mulle ja pistin ne sit eteen päin. kyl sielt vuoden venailun jälkee 1500 € tuli mut samal päätös etteivät maksa kosmisia vahinkoja. Pitää kuulemma hakee ne ulos-otosta. eli voin toisin sanoen kiittää ja kumartaa ja olla tyytyväinen siihe puolikkaaseen summaan.

        puolikas summa on hyvä. itse sain vain 25% SUMMASTA JOKA OLISI KUULUNUT SAADA 18500 €


      • arvaaja
        pp8 kirjoitti:

        Jaa että oikein kosmisia vahinkoja! Kuulostaa melko vakavalta rikokselta.

        Kosminen vahinko voi tarkoittaa vaikka sitä, että puolet naamasta on riekaleina.


      • arvaaja
        pp8 kirjoitti:

        Jaa että oikein kosmisia vahinkoja! Kuulostaa melko vakavalta rikokselta.

        Siis kosmeettinen vahinko.


    • tiedossa on

      Ensin otetaan tekijältä JOS saadaan ja sitten vasta muuta,korvauksia tosin aina uhri VOI hakea mutta saatavat summat EIVÄT koskaan ole sitä tasoa minkä oikeus määrää tekijän maksettavaksi.
      Jos tekijä on jo varaton tyhjätasku et saa ikinä häneltä mitään ja NÄITÄ RIITTÄÄ!!

    • Kannattaa yrittää...

      Kun tuomio on lainvoimainen, sen perusteella voit tehdä ulosottohakemuksen.

      Jos ulosottovirasto ei saa koko summaa kynittyä, uusi ulosotto vuoden parin välein. Kulut voit lisätä summaan.

      Kannattaa teettää laaja ulosotto eli verottaja pidättää mahdollisesta veronpalautuksesta ennen kuin tilittää sen vellalliselle.

      Joka tapauksessa tyhjästä on paha hyhjäistä.

      Jos näette rikoksen ja epäilette tekijän varallisuutta, kannattaa miettiä pari kertaa ilmoittautuuko silminnäkijäksi ja todistajaksi oikeuteen....

      Itse sain ulosottovirastolta kaikki velkomani rahat varsin mutkattomasti.

    • Tyhjästä nyhjättyä

      Kävi siis selainen ihme että ulosottohakemuksen jälkeen vastapuoli otti lainaa ja maksoi, vai oliko muutoin rahaa tilillä mistä maksaa ?

      Yleensähän ne maksetaan vaikka lainalla jos mahdollista, ei kannata pilata elämäänsä ajamalla itsensä ulosottoon.

    • Ihmettelijä66

      Siis minkä v.tun takia valtiokonttori yleensäkään maksaa mitään korvauksia uhreille? Eihän se tule näiltä spurguilta ikinä saamaan mitään rahaa takaisin, eli veronmaksajat maksaa tämän huvin.

    • Realisti24

      'Ihmettelijä66', kysytkö tosissasi vai oletko oikeasti tyhmä kuin saapas?
      Mitäpäs luulisit tapahtuvan jos ihmisiä saisi käytännössä kohdella miten vain, ilman että kukaan koskaan korvaisi koettuja kärsimyksiä?

      Jos yhteiskunta ei huolehdi jäsenistään, ottavat ihmiset jossain vaiheessa oikeuden omiin käsiinsä. Ymmärrät varmaan ettei tämmöinen yhteiskuntarauhan järkkyminen ole kenenkään etu.

      • Hakemus perään

        Ulosottohakemus perään vaan, korkoa kasvamaan. Ulosoottovirastoon päätös esim. rikosperusteisesta vahingonkorvauksesta ja mahd. haitta-ja kipukorvauksista. Kannattaa uudistaa, ettei vanhene. Estemaksuhan siinä menee, jos varattomaksi todetaan. Eli enemmin kuu tipahtaa taivaalta kun näiltä koijareilta mitään. Itse olen asiamiehenä "ahkeran" petosmiehen perässä. Isot puheet, vippasi, ei maksanut. Miljoonia markkoja. Yksi höynäytetyistä oli rovasti.


      • Lätkä_60

        Joo tämä 66 ajattelee ehkä hieman itsekeskeisesti. Esimerkiksi jos menee kauppaan, tarvitsee yleensä olla maksuvälineitä ostaakseen jotain. Ja jos esim. rikoksen uhrina on menettänyt kyvyn hankkia toimeentuloa, valtiokonttori maksaa àlmuja`, että ihminen ja vaikka lapset saa ruokaa.


    • arvaaja

      Seuraavassa pdf-tiedostossa on Valtiokonttorin korvausten enimmäismäärät.

      http://www.valtiokonttori.fi/download/noname/{3AAD36D9-8E41-4292-A330-BF86AF8DD718}/88092

      Jos siis rikollinen on varaton eikä rahoja saada edes ulosotolla, niin tuossa taitaa olla kaikki, mitä kansalaiselle heruu rahaa.

    • arvaaja
      • Heillä on asiat TÄRKEYSJÄRKJESTYKSESSÄ

        esim 8km/h ylinopedesta voit joutua oikeuden eteen alle 2 kuukaudessa ylinopeden mittaamisesta


    • uppppp

      .....

      • ygrer

        Miksi?


    • Anonyymi

      Minulle piti maksaa 25000€ vahinkokorvauksia. Valtio maksoi 9000€, mutta loput? No en tule koskaan saamaan koska tuomittu idiootti on vankilassa ja varaton, valmiiksi jo ulosottossa velkaa joten tuskin tuo loppu summa hänta haittaa yhtään! Ei ole reilu systeemi, miksi myöntää korvauksia jos niitä ei saa?!?!

    • Anonyymi

      Pitää hakeutua velkajärjestelyyn hyvissä ajoin...

    • Anonyymi

      www.oikeusasimies(at)oikeusmisteriö.v2018.2019.s.k.franti.pasi.pölönen oli juttu heilä.Renny esko juhani hell.keskuskatu.7B.11.37830.Akaan/uo.(at)oikeus.sama kuiton vars liiga.akaan.sos.ilmarinen.5.11.1954mitä.tekee.ilmarinen@jaana hakala.kuin mitänon on pölö esimies

    • Anonyymi

      Kieroileva valtiokonttori sai nenilleen!

      kaleva.fi
      https://www.kaleva.fi › korkein-oik...
      Korkein oikeus: Oulun poliisilaitoksen vartija ja poliisi sairastuivat astmaan ...
      4 tuntia sitten — Korkein oikeus on määrännyt Valtionkonttorin maksamaan korvauksia kahdelle Oulun poliisitalolla 2010-luvulla työskennelleelle henkilölle

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe