Haitarin hinta

ukkeli

Olen saanut käytetyn näppäinhaitarin: Sonola Conservatory 2 Casotto, paino 13 kg, italialainen "hand made", diskantissa 13 rekisteripainiketta, bassopuolella 9 (MASTER). Soitettu viimeksi joskus 90-luvulla. Pianohaitarilla ehkä oppisin soittamaan helpommin, koska minulla on jonkin verran pianonsoittotaitoa. Minkä hintainen asiantuntijan mielestä kyseinen Sonola- haitari olisi, siinäkin tapauksessa, jos soitinta jouduttaisiin mahdollisesti virittämään. Saisiko haitarista mitään vaihdossa käytettyyn pianohaitariin?

11

5367

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuorihanuristi

      kyllä noiden tietojen perusteella tosta haitarista pitäs saada ihan hyvin, mutta kannattaa tehdä niin että myyt ensin tuon ja sitten vasta kattelet uuden soittimen,, sillä lailla voitat siinä enemmän. ja olisi mielenkiintoista tietää soittimen ikä? ja onkohan 4 äänikertainen ? kannattaa poimia jostain jonkun harmonikkapalvelun numero ja sen kautta koittaa myydä, ja samasta paikasta saattaa jopa läytyä etsimäsi pianohaitari :)

      • topi 4

        saat päikseen mijnulta piano Gurdiinin 4äänik tuli vaihdossa


    • Ukkeli

      Taitaa haitarikaupoissa olla samoin kuin autokaupoissa, eli ensin kannattaa suoraan myydä ja ostaa "käteisellä"

    • ölkölkölk

      Oletko huomannut, onko kyseessä suomalainen näppäinjärjestelmä? Jos ei, niin se kannattanee vaihtaa suomalaiseen ennen kuin myy sitä suomessa. Harmonikan rakennus/korjauslinjan käyneet osaavat vaihtaa sen suomalaiseen.Muuten malli minullle aivan outo. Jos siinä on melodiabasso, niin sen pitäisi nostaa hintaa.

      • ukkeli

        Järjestelmä on suomalainen. Ei ole melodiabassoa. Eräs hanuristi kokeili ja arvioi, että soitin voisi olla ehkä noin 1300 euron arvoinen. Soittimen paino (13 kg) on kuitenkin nykyisin hintaa alentava tekijä. Virityksen tila tietenkin vaikuttaa asiaan. Itse en valitettavasti sitä pysty arvioimaan. Vaihtokauppaan liikkeet eivät mielellään ala.


      • Kaaleppi
        ukkeli kirjoitti:

        Järjestelmä on suomalainen. Ei ole melodiabassoa. Eräs hanuristi kokeili ja arvioi, että soitin voisi olla ehkä noin 1300 euron arvoinen. Soittimen paino (13 kg) on kuitenkin nykyisin hintaa alentava tekijä. Virityksen tila tietenkin vaikuttaa asiaan. Itse en valitettavasti sitä pysty arvioimaan. Vaihtokauppaan liikkeet eivät mielellään ala.

        Sonola on tunnettu harmonikkamerkki ja se on rekisteröity Itävaltaan, mutta se valmistetaan Italian Castelfidardossa Guerrinin tehtaalla, joka on parhaita harmonikkamerkkejä maailmassa.
        Itselläni on Sonolan täysikokoinen pianoharmonikka ja olen ollut siihen tyytyväinen.
        Vastaavia malleja on netissä myytävänä Euroopan eri puolilla, hintatason ollessa 1300-1500 €, 10-20 vuoden vanhoilla peleillä. Jos on hyvin ilmansa pitävä soitin, niin ei kannata vaihtaa, sillä laatu ei parane ainakaan samalla hinnalla.
        Näppäile netistä linkki Akkordeon-Firmen niin sieltä löytyy luettelot ja tiedot yleisimmistä soitinvalmistajista. Suurin osa niistä sijaitsee Keski-Italiassa Castelfidardossa joka on harmonikkojen kotipaikka. Piginin tehtaalla tehdään mm. Pihlajamaan pelit ja Zero-Zetten tehtaalla Giulietit, eli yksi tehdas valmistaa useampaa merkkiä. Digihanurista saattaa tulla kilpailija perinteiselle mallille monipuolisuutensa ja keveytensä ansiosta.
        Antoisaa soittoharrastusta!


      • ukkeli
        Kaaleppi kirjoitti:

        Sonola on tunnettu harmonikkamerkki ja se on rekisteröity Itävaltaan, mutta se valmistetaan Italian Castelfidardossa Guerrinin tehtaalla, joka on parhaita harmonikkamerkkejä maailmassa.
        Itselläni on Sonolan täysikokoinen pianoharmonikka ja olen ollut siihen tyytyväinen.
        Vastaavia malleja on netissä myytävänä Euroopan eri puolilla, hintatason ollessa 1300-1500 €, 10-20 vuoden vanhoilla peleillä. Jos on hyvin ilmansa pitävä soitin, niin ei kannata vaihtaa, sillä laatu ei parane ainakaan samalla hinnalla.
        Näppäile netistä linkki Akkordeon-Firmen niin sieltä löytyy luettelot ja tiedot yleisimmistä soitinvalmistajista. Suurin osa niistä sijaitsee Keski-Italiassa Castelfidardossa joka on harmonikkojen kotipaikka. Piginin tehtaalla tehdään mm. Pihlajamaan pelit ja Zero-Zetten tehtaalla Giulietit, eli yksi tehdas valmistaa useampaa merkkiä. Digihanurista saattaa tulla kilpailija perinteiselle mallille monipuolisuutensa ja keveytensä ansiosta.
        Antoisaa soittoharrastusta!

        Mielenkiintoista tietää hiukan Sonolan taustasta. Itse ole jo vaihtanut lahjoituksena saamani näppäinhaitarin Guerrini-pianoharmonikkaan ja olen ollut tyytyväinen. Pianolla (sointumerkkejä hyväksi käyttäen)ennestään opittuja kappaleita (lastenlauluja, valsseja, jenkkoja ja muita helpporytmisiä) on ollut mukava soitella, kun bassopuoli alkaa toimia vähitellen. Pitänee harkita johonkin opintopiiriin menemistä ensi syksynä.Jos kehitystä tapahtuu, niin uudemman ja tiiviimmän haitarin osto alkaa olla ajankohtainen, sen verran hauskalta soittaminen tuntuu, varsinkin silloin kun vaimo on kylillä asioilla! Ei tarvitse tuntea häiritsevänsä ketään.


    • t1etämätön

      onko tietoa millainen voisi olla la melodiosa model 105 castelfidardo made in italy harmonikka?

    • topi 4

      Guerin pianopeli tuli vaiihdossa on hyvä vaihdan päikseen sonolaan,olen näppylämies.

    • hanuristi 1

      sen kurtun hinta on tonnin kahtapuolta jos on siisti eikä palkeissa vuotoja ja sehän on varmastikkin länsimainen viritys joten ei siitä epäilystäkään. ja siis ns suomalainen- itellä uusi guerrini ostin tai vaihdoin viikko sitten

    • Onko kukaan halukas ostamaan n. 100v. aidon Honer haitarin- erikoinen ,sekä 2että 3rivinen. Vastaava löytyy Svieitastä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1372
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1170
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1052
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      970
    Aihe