Verikoe

ja paasto

sain sitten lähetteen kolesteroli- ja paastoverensokeritutkimuksiin. ja pitäisi olla syömättä, juomatta ja polttamatta 12 tuntia.

mitä tapahtuu, jos poltan yhden tupakan aamulla ennen verikoetta? kuinka se vääristää tulosta ja miksi?

14

20966

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nelluzka86

      Tupakointi vaikuttaa siten, että se laskee HDL- eli "hyvää kolesterolia" ja nostaa LDL- eli "pahan kolesterolin" määrää. Tuo 12 tunnin tupakoimattomuus on sitä varten, että elimistö olis lähimpänä sitä normaalitilaa näytteenottotilanteessa. Parempi kun jätät sen yhenkin tupakan sinne askiin. Saat silloin luotettavampia tuloksia niistä kokeista :)

    • sä nyt jaksat

      odottaa sen verran kun verikokeet otettu niin polttele sitten sitä tupakkaa

      • Tuhkakeuhko

        En nyt muista mitä verikokeita minulle oli huomiselle määrättynä,mutta sama homma että ei saisi tupakoida klo:22 jälkeen. Kuitenkin minulle annettiin "armopala" eli ei aamulla tupakkaa ennen koetta.


      • KKKKKjjjjjj
        Tuhkakeuhko kirjoitti:

        En nyt muista mitä verikokeita minulle oli huomiselle määrättynä,mutta sama homma että ei saisi tupakoida klo:22 jälkeen. Kuitenkin minulle annettiin "armopala" eli ei aamulla tupakkaa ennen koetta.

        En tämän tuoreempaa ketjua löytänyt verikokeista, joten kysyn täällä.
        Eli voinko olla varma, ettei maksa-arvojen yhteydessä testata huumeita (kannabista)? Kyseessä on yksityinen lääkäri.

        Vähän vainoharhaiselta kuulostaa varmasti, mutta olisi mukava saada varmuus. Kuinka kauan satunnainen käyttö edes näkyy veressä?


      • lääkekäyttäjä

        Kannabis ei ole sama kuin amfetamiini tai heroiini. Kannabis on sitä sun alkoholias miedompi "huumaus" aine joka on todettu hyväksi en lääkellisistä vaikutuksista. Minä olen kroonisia kipuja ja masennusta sairastava mies, ainoa lääke minkä olen todennut auttavan kipuihini ja masennukseen, lääkekannabis on sitäpaitsi suomessakin laillista nykyään. Sinulle on syötetty lapsuudesta asti propagandaa kuten "ensimmäinen kannabispiikki tappaa" joka on aivan naurettava kamppania, Kannabis ei ole ihmisten historian aikana tappanut yhtäkään ihmistä kuten alkoholi tai tupakka. Tekisi mieli läpsäistä sinua suoraan naamalle että heräisit oikeaan mailmaan etkä usko "MITÄ UUTISISSA SANOTTIIN".

        TEHKÄÄ NYT HYVÄNEN AIKA IHMINEN TUTKIMUSTA ITSE ÄLKÄÄKÄ USKOKO KAIKKE MITÄ SIELLÄ TEIDÄN RAKASTAMASSA TELKKARISSA SANOTAAN. JA LOPPUU SE KANNABIKSIN DEMONISOINTI.


      • EUroopan laidalla
        lääkekäyttäjä kirjoitti:

        Kannabis ei ole sama kuin amfetamiini tai heroiini. Kannabis on sitä sun alkoholias miedompi "huumaus" aine joka on todettu hyväksi en lääkellisistä vaikutuksista. Minä olen kroonisia kipuja ja masennusta sairastava mies, ainoa lääke minkä olen todennut auttavan kipuihini ja masennukseen, lääkekannabis on sitäpaitsi suomessakin laillista nykyään. Sinulle on syötetty lapsuudesta asti propagandaa kuten "ensimmäinen kannabispiikki tappaa" joka on aivan naurettava kamppania, Kannabis ei ole ihmisten historian aikana tappanut yhtäkään ihmistä kuten alkoholi tai tupakka. Tekisi mieli läpsäistä sinua suoraan naamalle että heräisit oikeaan mailmaan etkä usko "MITÄ UUTISISSA SANOTTIIN".

        TEHKÄÄ NYT HYVÄNEN AIKA IHMINEN TUTKIMUSTA ITSE ÄLKÄÄKÄ USKOKO KAIKKE MITÄ SIELLÄ TEIDÄN RAKASTAMASSA TELKKARISSA SANOTAAN. JA LOPPUU SE KANNABIKSIN DEMONISOINTI.

        Kannattaa etsiä mielenkiintoisia artikkelia 'luotettavalta' ja 'viralliselta' taholta eli esim. Terveyden ja Hyvinvoinnin Laitoksen sivuilta www.thl.fi

        Ainoa ongelma heti alkuun on että hakusana kannabis on sensuroitu kuten kolmansissa maissa konsanaan. Eli kannattaa laittaa hakusana *kannabis* niin saa kaikki 8300 sopivasti piilossa ollutta artikkelia esille... kaikille muille päihteille haku toimii kuin rasvattu?

        Sananvapaus viranomaisvelvollisuus ja kyseisen laitoksen asema kannabiskeskustelussa????

        Ei oikein alla olevat kriteerit täyty, no onneksi tämä viesti voi mennä jopa asianosaisten sensuroijien korviin, joten eiköhän tuollaiset 'pikku' (Google Search on hetkellisesti pois käytöstä.) hommelit lopu ja asiasta kiinnostuneille ei enää yritettäisi laittaa kapuloita rattaisiin laittomasti viranomaisten puolelta??

        THL:n lakisääteiset tehtävät

        * tutkia ja seurata väestön hyvinvointia ja terveyttä, niihin vaikuttavia tekijöitä ja niihin liittyviä ongelmia, ongelmien yleisyyttä ja ehkäisymahdollisuuksia
        * kehittää ja edistää toimenpiteitä hyvinvoinnin ja terveyden edistämiseksi ja ongelmien vähentämiseksi
        * tutkia, seurata, arvioida ja kehittää sekä ohjata sosiaali- ja terveydenhuollon toimintaa
        * antaa asiantuntijatukea hyvinvointia ja terveyttä edistävien politiikkojen, toimintatapojen ja käytäntöjen toteuttamiseksi
        * harjoittaa alan tutkimus- ja kehittämistoimintaa, edistää innovaatioita sekä tehdä aloitteita ja esityksiä sosiaali- ja terveydenhuollon ja sen palvelujen kehittämiseksi ja väestön terveyden ja hyvinvoinnin edistämiseksi
        * toimia tilastoviranomaisena ja ylläpitää alan tiedostoja ja rekistereitä sekä huolehtia tehtäväalueen tietoperustasta ja sen hyödyntämisestä
        * huolehtia oikeuslääketieteeseen ja oikeuspsykiatriaan kuuluvista tehtävistä
        * vastata sosiaali- ja terveydenhuollon asiakastiedon sähköisen käsittelyn, siihen liittyvän tietohallinnon ja valtakunnallisten tietojärjestelmäpalvelujen käytön ja toteuttamisen suunnittelusta, ohjauksesta ja seurannasta
        * kehittää ja ylläpitää sosiaali- ja terveysalan keskeisiä termejä, määrityksiä ja luokituksia
        * osallistua toimialansa kansainväliseen toimintaan.


      • tuttujuttu5
        KKKKKjjjjjj kirjoitti:

        En tämän tuoreempaa ketjua löytänyt verikokeista, joten kysyn täällä.
        Eli voinko olla varma, ettei maksa-arvojen yhteydessä testata huumeita (kannabista)? Kyseessä on yksityinen lääkäri.

        Vähän vainoharhaiselta kuulostaa varmasti, mutta olisi mukava saada varmuus. Kuinka kauan satunnainen käyttö edes näkyy veressä?

        Eihän keneltäkään saa/voi ottaa MITÄÄN kokeita ellei siitä ole ilmoitettu/sovittu/ pyydetty lupaa!!!!!!


      • kuppra
        EUroopan laidalla kirjoitti:

        Kannattaa etsiä mielenkiintoisia artikkelia 'luotettavalta' ja 'viralliselta' taholta eli esim. Terveyden ja Hyvinvoinnin Laitoksen sivuilta www.thl.fi

        Ainoa ongelma heti alkuun on että hakusana kannabis on sensuroitu kuten kolmansissa maissa konsanaan. Eli kannattaa laittaa hakusana *kannabis* niin saa kaikki 8300 sopivasti piilossa ollutta artikkelia esille... kaikille muille päihteille haku toimii kuin rasvattu?

        Sananvapaus viranomaisvelvollisuus ja kyseisen laitoksen asema kannabiskeskustelussa????

        Ei oikein alla olevat kriteerit täyty, no onneksi tämä viesti voi mennä jopa asianosaisten sensuroijien korviin, joten eiköhän tuollaiset 'pikku' (Google Search on hetkellisesti pois käytöstä.) hommelit lopu ja asiasta kiinnostuneille ei enää yritettäisi laittaa kapuloita rattaisiin laittomasti viranomaisten puolelta??

        THL:n lakisääteiset tehtävät

        * tutkia ja seurata väestön hyvinvointia ja terveyttä, niihin vaikuttavia tekijöitä ja niihin liittyviä ongelmia, ongelmien yleisyyttä ja ehkäisymahdollisuuksia
        * kehittää ja edistää toimenpiteitä hyvinvoinnin ja terveyden edistämiseksi ja ongelmien vähentämiseksi
        * tutkia, seurata, arvioida ja kehittää sekä ohjata sosiaali- ja terveydenhuollon toimintaa
        * antaa asiantuntijatukea hyvinvointia ja terveyttä edistävien politiikkojen, toimintatapojen ja käytäntöjen toteuttamiseksi
        * harjoittaa alan tutkimus- ja kehittämistoimintaa, edistää innovaatioita sekä tehdä aloitteita ja esityksiä sosiaali- ja terveydenhuollon ja sen palvelujen kehittämiseksi ja väestön terveyden ja hyvinvoinnin edistämiseksi
        * toimia tilastoviranomaisena ja ylläpitää alan tiedostoja ja rekistereitä sekä huolehtia tehtäväalueen tietoperustasta ja sen hyödyntämisestä
        * huolehtia oikeuslääketieteeseen ja oikeuspsykiatriaan kuuluvista tehtävistä
        * vastata sosiaali- ja terveydenhuollon asiakastiedon sähköisen käsittelyn, siihen liittyvän tietohallinnon ja valtakunnallisten tietojärjestelmäpalvelujen käytön ja toteuttamisen suunnittelusta, ohjauksesta ja seurannasta
        * kehittää ja ylläpitää sosiaali- ja terveysalan keskeisiä termejä, määrityksiä ja luokituksia
        * osallistua toimialansa kansainväliseen toimintaan.

        MITÄ ? hetihän tuohon kannabis tulee kun thl sivuilta katsoo? Mitä se horisee siis..
        Sitäpaitsi..kannabis on huume, ja se lääkeversio on taas täysin erijuttua kuin se mitä sinä vedät siellä nurkan takana piilossa....
        koeta nyt ymmärtää se tosiasia jo.
        Kohta sanot että voit olla ihan ilman ja polttelet millon haluat..(ja jotakin muuta paskaa jauhat) höpö höpö..


      • Kannabiksenpuolustaja
        kuppra kirjoitti:

        MITÄ ? hetihän tuohon kannabis tulee kun thl sivuilta katsoo? Mitä se horisee siis..
        Sitäpaitsi..kannabis on huume, ja se lääkeversio on taas täysin erijuttua kuin se mitä sinä vedät siellä nurkan takana piilossa....
        koeta nyt ymmärtää se tosiasia jo.
        Kohta sanot että voit olla ihan ilman ja polttelet millon haluat..(ja jotakin muuta paskaa jauhat) höpö höpö..

        Ne sun pari saunakaljaaki tekee pahempaa jälkeä ku kannabissätkä sillon tällön


      • Anonyymi
        KKKKKjjjjjj kirjoitti:

        En tämän tuoreempaa ketjua löytänyt verikokeista, joten kysyn täällä.
        Eli voinko olla varma, ettei maksa-arvojen yhteydessä testata huumeita (kannabista)? Kyseessä on yksityinen lääkäri.

        Vähän vainoharhaiselta kuulostaa varmasti, mutta olisi mukava saada varmuus. Kuinka kauan satunnainen käyttö edes näkyy veressä?

        voi näkyä jopa kuukauden riipuen kuinka paljon polttanut... se sito ittes rasvaan siksi jää niin kauan toisin ku muut


    • veronmaksaja.

      THL on täysin korruptoitunut laitos ja suorastaan valehtelvat kansalle.

      Ja meidän täytyy vielä maksaa heidän palkkansa.

    • hah666

      Aina jostakin löytyy iloinen kannabis käyttäjä, joka tulee forumille pätemään kun jossakin aiheessa hieman ohimennen mainitaan kannabis. Niinh.. heti lähtee kivut ja taudit itseltä kuin muoriltakin ja siskon kaiman kummin pojan isännällekin kannabis oli ratkaisu erektio-ongelmaan.. yms

      ..vittu oikeesti *facepalm* ..hankkikaa elämä ja menkää töihin..

    • ei_aikaa

      Minäkin kävisin kyllä paastoveren "sokerikokeessa", mutta labrasta EI SAA aikaa aamuksi klo 8.00 koska vapaita aikoja olisi vasta iltapäivällä.
      En jaksa olla syömättä ja juomatta iltapäivään asti diabeetikkona.
      Miksi labra-aikoja ei anneta aamuksi kun edellytys paastokokeelle on syömättä ja juominen?
      Eikö 12-tunnin paasto (iltapalan jälkeen) olekaan riittävä aika diabeetikolle? Miksi odotusajan pitää käytännössä olla 18-24 tuntia?

      • Anonyymi

        Tietenkin paastoarvot mennään antamaan aamulla. Yleensä nämä ajat varataan netistä etukäteen, joten kannattaa itsekin olla ajoissa liikkeellä. Turha kiukutella, kun syy on ollut omasi. Paastoajan voi varata vaikka kuukautta etukäteen, että saa sen ensimmäisen ajan.

        Eikä tarvitse tupakoimattakaan olla niin pitkään.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2636
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1431
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1146
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      9
      1063
    Aihe